Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
G3- You really got me / Petrucci, Morse, Satriani --- Mekkora ember ez a Petrucci 5:50-től érdemes nézni a videót :D ( valaki leírja nekem hogy hogy lehet úgy belinkelni ide a videót hogy itt az oldalon is meg lehessen nézni??) köszi :)
nekem a 2:24-es résztől különösen feelinges, de azt hiszem nem szükséges elmondanom miért -->
Marci nevezése óta am én átestem a ló túloldalára, rengeteget használom az 1:53as hangnemből kívülről indított becsúszást :D ha már testcsel is van, szerencsére azért nagyjából érzem hogy szól feelingesen, de hatalmas lehetőség van ebbe, csupa tej, mogyoró, nutella!
Ami a szüneteket illeti azon a két helyen, amit említettél: az volt a célja a szüneteknek, hogy a szóló fele környékén ne legyen hosszú egybefüggő rész (folyamatos hangokkal), mert akkor onnantól kevesebb ritmikai lehetőség lenne a folytatásban. Ez egy szellős, nyugodt zenei alap volt, és ehhez nagyon sokat hozzátesznek a szóló szünetei is.
Nagyon jó !!! :) Néhány helyen mondjuk kicsit darabosnak éreztem
1:14
2:24
részek után
(csak h néha egy kis kritikát is kapj :D ) :P
Jó részek benne amik nagyon tetszettek dallamilag benne:
1:14 elöti rész, viszont ott utána vártam h tovább folytatódjon a dallam
2:05-2:08 ig kb a legjobb rész a solodban, nagyon szépek azok a magas hangok !
Készítettem tegnap egy új videót, egy F-dór improvizálás a Cloudscape együttes egyik számrészletére. Érdemes megfigyelni, hogy a kíséretben levő 2 akkord, F-moll 7 és Bb-dúr (angolul írva, magyarul pedig B-dúr lenne) már elég is ahhoz, hogy a dór hangulat megjelenjen.
A videón érdemes a sok hibrid pengetést is megfigyelni: ezek nem csak gyors száguldáshoz nagyon jók, hanem a szóló közben időnként játszott akkord-töredékek megszólaltatásához is.
Magát a programot nem ismerem, de a magyarázat szerintem az, hogy a hármashangzatok több információt és konkrétabb hangulatot tartalmaznak, több bennük a viszonyítási pont, így könnyű felismerni őket, már kevés gyakorlás után is.
Lenne egy kérdésem hallásfejlesztéssel kapcsolatban:
Miért van az, hogy az Ear Master Schoolt használva a hangközfelismeréssel szenvedek, de ugyanebben a programban a hármashangzatok felismerését (amit alig gyakoroltam a hangközökhöz képest) szinte hibátlanul megoldom?
Nem az a lényeg, hogy mennyit gyakorlod, hanem hogy milyen jól koncentráltan gyakorlod. Ha csak erre figyelsz, akkor fél órával többet érhetsz, mint három óra pötyögéssel.
Az meg, hogy ki milyen gyorsan halad az egyénfüggő. Én azóta kezdtem el megtáltosodni, mióta pont leszarok másokat, és hogy ők hogy állnak.:)
"Why memorizing the names of the notes on the guitar is NOT the best way to understand how music works.
Understanding music theory for guitar is not about what things are called, it's about 'functions' that create emotions.
This video explains why most guitar players don't understand music theory for guitar and struggle to use it to instantly create music that has a guaranteed predictable emotional response."
Barta Tamás Gitárverseny Tamás, elnézést kérek, hogy ide tettem be, remélem, nem gond... itt sok aranykezű gyerek fordul elő
Nov. 30-ig lehet feltölteni.
És akkor a nagy kérdés, hogy ez a fél év napi 10órás arpeggio gyakorlást foglal magába? Mert nekem az lehetetlenség :) Egyébként a tanáromnak (Zsoldos B. Zoltán) mondtam, hogy dícsérted meg minden örült is neki :). Egyébként hallottál róla, vagy olvastál, vagy voltál koncertjén? (nekem nagy mázlim van mert fel fogok lépni vele tavasszal valahol a bandájával együtt, mert felajánlotta :P)
Amennyiben ilyen baromság jutott eszembe wikipédia Steve Vai gitárjáról: A nyak oldali hangszedőn egy ragasztószalag található, rajta a „KONX” felirattal. Ez azért van, mert Steve néha olyan erősen csap a húrokra, hogy a magas E beakad a hangszedő alá. A KONX szó egyébként ősi alkimista varázsszó, állítólag Aleister Crowleytől ered. Varázsszavak kántálása közben alkalmazandó, és állítólag testetlen lelkeket idéz meg az alvilágból, hogy öltsenek testet.
Gyanítom ezek a "lelkek" a gitárját használják fizikai testnek :D
Az volt benne a különleges, hogy nem páros, hanem páratlan számú körre épült: 12 ütemes volt a szóló (de nem a blues-féle 12 ütemes módon). Andy Timmons úgy rakta össze a szólóját itt, hogy 3 darab négyütemes körből állt, és mégsem feltűnő az a tény, hogy "hiányzik" a szóló negyedik négyütemes köre.
Ez olyan, mintha valaki egy 3 lábú széket építene meg olyan stabilra, mint egy 4 lábú szék.
A sweep picking elég trükkös technika, viszonylag sok idő kell hozzá, amíg minden a lehető legtisztábban szól. Mindenképpen lassan gyakorold a mozdulatsort, mert így tudsz figyelni arra is, hogy minden tisztán szóljon, és a két kéz mozdulatait is szinkronizálni tudod.
Körülbelül fél év alatt már egy magas szintre el lehet jutni benne, ha a fenti feltételek teljesülnek.
Nem unatkoztam közben, sosem unatkozom gitárral, ez elképzelhetetlen:)
Összegyűlt jó néhány befejezettlen demo a gépemen. Azt hiszem itt az ideje, hogy megpróbáljam ezeket valami 'végső' formába önteni.
Az első majdnem befejezett demo (a szólókat majd újraveszem ha áthúroztam a gitárt ill. a végső master/keverés is későbbre marad): Lost in translation
Nekem is tetszik, csak így tovább,- engem Mike Oldfield instrumentális korszakára emlékeztet.
Érdemes megnézned a Milleneumi koncertjét /Live in Berlin 2000/
ez hatalmas jóság, valamiért Gary Moore - The Loner jutott eszembe, de én szerintem már hallgattam, mert nagyon ismerős volt, viszont így újra hallgatva is nagyon nagy királyság
feeling van, remélem a verseny backingre is csinálsz egy szólót, 2 ember volt akit nagyon hiányoltam a versenyről az egyik te vagy, a másik Peti
Igen az emberi agy ilyen okos :P szükséges az alvás, mert ugye eközben dolgozza fel az agy az adott napon történt dolgokat és rakja helyére az új infókat stb... Mint egy töredezettségmentesítés :D De igen nekem is mindig ígyvan. Rámegyek egy technikára vagy akármire és játszom vagy 7-8 órán keresztül és csak romlik... Másnap meg jé:D mekkora profi lettem:D Nekem most az 5 húros arpeggio jobban megy mint a 3... Egyébként majd csinálok egy vidit mert szeretném majd megtudni hogy mennyire számít csalásnak ha picit bedöntöm a pengetőt arpeggio közben :)
Azt hiszem ez az a szám ami kezdő koromba célom volt, megcsinálni egy szép saját számot. :) Nem tudom h belinkeltem e ezt, ha nem akkor hallgassátok :) Nekem most ez tetszik a legjobban sajátjaim közül:
ennél jobbat csak akkor fogok tudni alkotni ha új húrkészletet tudok venni mert most eszméletlen hamis a gitárom és még mindig probléma van vhol az elktronikájával.
a nyaki pick up, hol működik hol pedig halkan recseg csak... Most hátsó még úgy ahogy működik de szerintem az se 100% kos...
pont tegnap olvastam valahol erről, lehet a fórumon keresztül, kicsit zizi vagyok, a lényeg, hogy azt írta az illető, hogy az arpeggiokat nem véresre gyakorolja, hanem skálákon belül impró közbe össze köt pár hangot, élvezettel könnyebb tanulni, magolással is lehet, mert próbáltam, hogy ráfekszem egy konkrét mol arpeggio ujjrendre, és a gyakorlás során feltűnő javulás nem történt, vagy csak a fokozatosság miatt nem vettem észre, de másnap már "meglepő" módon sokkal jobban ment
am nekem van egy egyedi módszerem, valami agykontroll szerűség, ha sokat gondolok arra hogy szépen kivitelezzek valamit, vagy dallamokon töröm a fejem sokszor többet ér mint egy valódi gyakorlás
ha már zizi vagyok egy kis Zaza , nagyon szép ez a szám is
Bitos vannak itt sokan, Tamás biztos, kérdezném hogy amúgy nektek meddig tartott az arpeggiot elsajátítani :D?? És nem untátok halálra magatokat közben?
Gratulálok Petró Tamásnak az interjúhoz és a versenyhez, nagyon jó volt olvasni ugyanazt amit én is úgy gondolok, hasonlóan élek meg, és teljesen tudok azonosulni az általa elmondottakkal!!!
Közben ha valakit érdekel, felkerült egy újabbnóta az instru nagylemezünkről, sok szeretettel mindenkinek!
Én a tavaly előtti tanévben voltam úgy, hogy érettségi, barátnőm vidéken tanult, én Pesten (így a hétvégéim is be voltak határolva), hétköznap táncpróbák a szalagavatóra, különórák, előkészítők. Reggel 5.15-kor keltem, a 6.18-as vonatra felszáll, este 8-9 között meg hazaértek.
Ekkoriban jöttem rá, hogy az elhatározás mennyit számít. Sokan ebben a helyzetben azt mondták volna, hogy nem tudnának zenélni így. Én elhatároztam, hogy "azért is". Nem gyakoroltam órákat egy nap, alig 15-30 percet, de mégis meg tudtam tanulni azt a mennyiséget, amit máskor 1-1,5 óra gyakorlással. Nagyon jók az ilyen helyzetek, hogy az embereket megtanítsa koncentrálni, és kimozdítani a komfortzónájából.:)
Pont ma kérdeztem a páromtól, hogy ha elhívnának külföldre, vajon hogy döntenék..
Nehéz kérdés, főleg most. Itt vagyunk egy másfél hónapos babával, anyagilag nem nagyon szabad kockáztatni. A civil munkám azért jó, mert azt is szeretem csinálni, és anyagilag is ok. Persze mindig lehet többre vágyni, de most sem panaszkodhatunk. Ráadásul itt van még az a dolog is, hogy Szegeden élünk. A zene meg ugye Budapesten szól a leghangosabban. Magyarán: ha itthon valaki zenélni akar komolyabban, előbb utóbb fel kell költöznie.
Térmészetesen lenne olyan ajánlat, amiért feladnám a dolgokat, de annak nagyon-nagyon komolynak kéne lennie és sok-sok szempontnak kéne megfelelnie. De látva, hogy sokszor zseniális muzsikusok szenvednek a hazai körülmények miatt, talán jobb is, hogy most ez így van.
Ami az otthoni gitározást illeti, most kezdek rádöbbenni, hogy hosszú idő után szinte most a legjobb a helyzetem :) A kapcsolatokban sokszor nehéz választani a nő és a gitár között. Egyiket sem akarod megbántani, de ritkán van olyan, hogy pont akkor megy el az asszony a barátnőivel, mikor neked is inkább pengetni lenne kedved. Szóval nehéz összehozni. Most viszont a 3 óránkénti etetés miatt a kedvesem totál KO, ő este 9-kor kidől, így kb éjfélig szabad a pálya, mehetek pengetni :) Aztán én is kidőlök és alvás.. De így szinte minden nap tudok egy picit foglalkozni a dolgokkal.
Az interjú elolvasása után nekem volna egy kérdésem Tomihoz (de persze ha másnak van hozzáfűzendő gondolata, azt is szívesen veszem):
A "gitár, mint szerelem + civil munka" témában szerencsés embernek tűnsz, és hatalmas tiszteletet érdemel, hogy civil munka mellett is ilyen magas szintre jutottál a gitározásban, mert elnézve a legtöbb gitárost, én azt látom, hogy ez sokszor vagy-vagy alapon működik. Munka mellett a legtöbb embernek nincs ideje/energiája annyit gitározni, hogy szinten tartsa magát. Mondjuk azt nem tudom, hogy neked mennyire "bejárós" a munkád, vagy esetleg otthonról dolgozol-e, szóval hogy mennyi szabadidőd van mellette, de mindenesetre ettől függetlenül is áll, amit írtam.
A kérdésem pedig ezzel kapcsolatban az lenne, hogy ha kapnál a zenei világból valami olyan visszautasíthatatlannak tűnő ajánlatot (akár szólókarrier kapcsán, akár híres zenekarban zenészként, ez most mindegy), aminek a teljesítéséhez mindenképpen választanod kellene a civil munkád és a zenész pálya között, akkor hogyan döntenél, és miért úgy, ahogy? :)
A gitárversennyel kapcsolatos interjúsorozat befejezéseként nagy örömmel teszem közzé a verseny győztesével, Petró Tamással készült interjút. Az interjúban Tamás mesél győztes szólójának megírásáról, felszereléséről, kedvenc zenéiről, terveiről, valamint a versenyen nyert Kasléder, SublimePickups, és Echo Hangstúdió díjakról is.
Köszönöm! Máltai selyemszőrű vagy havannai pincs kinek mi tetszik, keresztszalag-szakadása volt utána pedig 2 hétre rá ugyanazon a lábán egy achilles-ín részleges szakadása, az orvos is nagyon rendes volt, a második műtétet önköltségen elvállalta, tényleg nagyon lelkiismeretes, sok ilyen orvos kéne a kórházakba is..
Sokszor ugrani kell segíteni neki, nem igazáén tudom betemetni magam kábelekkel, nincs olyan nagy szobám, de ez az 1-2 hét ami jelentősebb figyelmet igényel, hétfőtől egyedül leszek itthon vele, uh unplugged úgyis előkerül a gitár, ma reggel sem bírtam ki, jól esett hogy 5 percig a kezemben volt, pedig ez nagyon kevés idő.
Dzsonász szignécsör gitárz pont kom, am csak magozgattam a neten mert unatkozom, nem zenélhetek most a kutyus miatt, ide kapcsolódik hogy megvolt a műtét, remélem többet nem kell szenvednie és minél előbb felépül.
am olyan kis rész van az E6-os kulcsnak a fában, csoda hogy nem tépi ki
Ááááá :D értem :D de amúgy most nem látok ebben a pengetésben sem semmi extrát. Tulajdonképpen ahogy látom kicsit támasztja a kezét és hát így meg tulajdonképpen alig látni hogy mozog a keze :D nagyon nagy királyság amit csinál :D
Chris egyébként "economical speed picking"-nek nevezi ezt, de ennek ellenére ez a váltott pengetés kategóriába tartozik, azaz nem keverendő össze a hasonló nevű "economy picking" pengetéssel.
érdekes, én pont fordítva csinálom azt a részt tekintve, hogy kicsit átlóba mozog a pengető kezével a vastagabb húrokat a tremoló felől kezdi és folyamatosan megy a nyak felé, én a vékony húrokon kezdem hátrábbról és a vastagokat már a fogólaphoz közel pengetem
Véletlenül találtam, érdekes. Az alapján, amennyit eddig próbáltam, nekem nem jött be, de lehet, hogy kis gyakorlás után tényleg jobban működik, mint a "sima" módszer...
Nagyon jó!
És milyen sárkányos színben játszik a Samick.
Tényleg csak úgy rákerestem a google-ban erre, hogy "samick gitárok" és az első találat meglepő volt.
Srác a Samick bárddal
Tamás! Szeretem nézni a videóidat.
Ha csak hallgatom, akkor sokszor "olyan lehetetlennek" tűnik egy-egy hang, amit játszol. Ha látom, akkor sokkal könnyebb megfejteni a kézmozdulataidat, és elhiszem, hogy igenis elérhető, megfogható az a bizonyos hang. Csak a lemezt hallgatva sokkal nehezebb.
Remélem, hogy lesznek még ilyen videóid! Köszönöm előre is!
A nyitó riff hangneme szerintem egy D pitch axis, a D alaphang köré vannak játszva először líd, majd mixolíd és mol témák.
Én így hallom.
Ha csoport kép, akkor engem is megtalálsz rajta.
Balról a harmadik vagyok, egy öngyújtóval a kezemben, mert a tűzokádás már akkor is nehézségeket okozott...
Többször lebuktam a használata miatt, mert ez már akkoriban is puskázásnak számított.
Ki is csaptak miatta, így lettem inkább lovag...
Kóródi Tamás egy különleges szólóval több kategóriában is a legjobbak közé került a gitárversenyen. Emellett ő lett Mattias IA Eklundh kedvenc gitárosa, mint ahogy ezt Mattias részletesen ki is fejti az itt látható videoüzenetében: http://youtube.com/watch?v=Hkbrfn2ayKo.
Nézd meg Chris Brooks pengetését, ő nagy kedvencem. Itt egy Yngwie Malmsteen Signature Fender-en játszik. A videó második felében látszik jól, milyen gazdaságosak a mozdulatai.