Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Rágugliztam gyorsan és szerintem valamit elállítottam délelőtt, mert most ahogy behúzom a Nuendoba a track-et, az ott beállított tempóhoz igazodik minden. Így 30 fölött egyre érdekesebb dolgokat produkálok. <-- Ennek nincs köze a mondanivalómhoz, csak tetszett.
Próbáld meg a dobalapot kiexportálni midibe, megnyitni GuitarProval, elmenteni a helyes BPM értékkel, majd visszaimportálni a Nuendoba. Más nem jut eszembe.:)
Ez érdekes, mert elméletileg a dobprogramnak kéne igazodnia a stúdióprogiban beállított BPM-hez.
Legalábbis Cubase+EZ alatt így van (ott is vannak névlegesen BPM-ek megszabva, de attól még reagál). Nem hiszem, hogy a Nuendo+AD-nál is nagyon máshogy kéne lennie. Biztos jól van minden beállítva?
Nem az a baj. A dob mintáknak különböző a bpm-je. :) Így amikor behúzom őket, a minták különböző ütemben fognak menni, és ezt kéne orvosolnom. Azt már látom, hogy az AD-n belül lehet ilyen 33%, 50%, 66% meg ilyen ütem módosításokat beállítani, ami átjön Nuendoba is, szóval legjobb ötletem most, hogy átnézem a mintákat és megpróbálom úgy lassítani/gyorsítani őket, hogy mind egységes ütemben legyen...
Valaki esetleg tudna segíteni abban, hogy Nuendon belül hogyan lehet egy sávra felmásolt zenét - ami mondjuk 150-es bmp-re van beállítva - belesűríteni egy 120bmp-es ütembe? :-/ Na, szóval van ez a dob szerkesztő progi, amiből be tudok húzni Nuendoba különféle, előre legyártott dobokat. Ha a Nuendoban 120-as (ez a default) bpm-re van állítva a project, akkor ha behúzok egy 150-es midit, az kilóg az ütemből. A probléma ott jelentkezik, hogy van néhány nagyon frankó dob minta, de általában különböző ütemek alatt vannak, mert nyilván miért is lennének ugyanabban a tempóban...A különböző tempókat viszont közös nevezőre kéne hoznom, különben nem tudom hogy fogok tudni közös zenei alapot gyártani.
na az öreg Greg mesternél például minden kis szisszenés mennyeien és feelingesen szól, még nagyon ismerkedő fázisban vagyok a hd500al, majd szépen lassan mindenre fény derül, én pedig technika szempontjából törekszem a jobbra és jobbra
Van olyan szintű sebesség, amikor már nem tudod kikerülni. Persze, Vai se használt a koncerten, de nehogy azt hidd, hogy a stúdióban nem rakja fel. Amit ebbe beleöl az ember energia, azt más dolgok gyakorlására is fordíthatja. Persze nem azt mondom, hogy mindenki játsszon zajosan, csak van egy határ, amikor már nem érdemes vele foglalkozni.
Van olyan zajzár, ami konkrétan a hsss-t szűri, és van olyan ami levágja a hangot, mielőtt elkezdhetne szólni a zaj. A Pod Farmnak jó a zajzára, nem tudom a HD-knek milyen.
Annyi zajzár azért kell, hogy ha elengeded a gitárt, akkor ne zúgjon. Hajgumit én sem használnék, erre mindig azt mondom, hogy igenis úgy kell megtanulni játszani, hogy ne szólaljon meg olyan húr, aminek nem kell. :)
A második pontnál úgy értettem, hogy számomra az hallatszik, hogy a hangokat akarod pontosan lejátszani, és nem a zenéléssel foglalkozol. Én régebben gyakoroltam úgy, hogy bekötöttem a szemem, hogy ne mindig a nyakat bámuljam. Mondjuk igazán a zenekari/színpadi tapasztalat segített a függetlenítésben, mert ott ténylegesen a zenéléssel kell foglalkozni (értsd: ott már nem szempont a pontos játék, annak már alapnak kell lennie). De félreértés ne essék, jó úton haladsz, a hangszín pedig szerintem frankó (de azért próbáld meg egy kis zajzárral ).
meg a zajjal kapcsolatban szerintem úgy fogok szépen megtanulni gitározni, hogy csak az a hang jön ki a gitárból amit én is akarok, a zajzár meg a sustainből is visszavesz, túl természetellenes nekem, amikor leharapja a lecsengést
nem tudom hogy ebben a presetben volt-e egyáltalán, nem szeretem ha túl csöndes a gitár, hajgumit se raknék az életben a nyakra, szeretem az ilyen"zajokat"
a második pontot nem értem teljesen, felvételkor mindig jobban koncentrálok, többször is futok neki, hogy jól felvegyem, mintha csak szimplán élvezetből játszanám, egyfajta feszélyezettség ilyenkor van rajtam, de a felvételen nem éreztem hogy nagyon rá kellett volna koncentrálnom, de ezt csak én hallom, egy hallgató több dolgot tud leszűrni, pontatlanságok vannak benne, néhol kicsit sietek, néhol kicsit később kezdek, de ebben sok fejlődést érzek magamhoz képest, uh rutinnal együtt majd csiszolódik
Nagyon megtisztelő! Köszönöm szépen! 1:13-nál morgott a belső sárkány
Mindenképpen kigyakorlom, ma gainről mi a véleményed? Nekem nehezemre esik kivenni, hogy mennyit is kell alkalmaznom, ennél a hd500-on a drive kb félig volt kitekerve, lehet kevesebb kellett volna.
Érdekes workshopot hozol majd össze abban biztos vagyok :D, megnézitek hogy a nyak el van-e vet-e medve , topless gitárhúrozás (sárkányvérrel kezelve)
Többször jutott már eszembe, hogy megkérdezzem, hogy élőben szoktál-e fellépni különböző helyeken, és ha igen milyen gyakorisággal, nem tervezel egy kisebb városjáró turnét a jövőben??
Két dolgot kérdeznék a felvétellel kapcsolatban:
1. Mennyi zajszűrőt használsz? Amikor ugyanis elengeded a gitárt, iszonyat zaj szűrődik be.
2. Játék közben jól hallom, hogy a kezedre koncentrálsz? Ha igen, próbáld meg az első 4 hangot úgy lejátszani, hogy becsukod a szemed. :)
Az 1:13-nál levő kis húrzaj+dupla nyújtás kombináció hatalmas volt, ezentúl én is ezt használom majd itt, ha felhatalmazol.
0:15-től tremolókarral indulnak a csoportok.
A kétirányú "foci-testcsel" csúszást érdemes begyakorolni, a hagyományos csúszáshoz képest ég és föld, olyan mintha egy fiatal sárkány az addigi Zippo* öngyújtó helyett egy lángszórót építene be a torkába.
----------------------------------------------------------------------------------------
*Dear Zippo Manufacturing Company, this product placement is only 10.000 USD, I accept PayPal.
Köszi a részletes leírást! Azért is kérdeztem, mert tervezek én is hasonló gitár workshop-okat a közeljövőben, persze sárkány-formátumban, azaz sok hasonlattal, fárasztó vizuális poénokkal, sok zeneelmélettel, rengeteg tapping+csúszás kombinációval és svéd végzős lányosztályokkal.
itt az eredmény, amit mondtál Tamás azt határozottabban kellett volna csinálnom, am itt próbáltam jobban belőni a soundodat, uh kerestem valami Malmsteen nevű presetet és beállítottam a delayt , d nem tudtam azt a Tamásos dolgot kihozni, lenne egy technikai kérdésem, a 0:15 től idnuló részek kezdő hangjait odaugrással, vagy enyhe tremolóval oldod meg? mert nekem csak úgy vannak, nálad pedig határozottan, karakteresen indulnak
a tremolós részeim enyhén szólva lightosak lettek, szerintem te a végénél nem is csak egy irányba használod, a gyors részt nem szedtem le, és egy helyen beleraktam pár hangot ahol te kis szünetet tartottál, annyira odakívánkozik, pont olyan jelenség, amit korábban írtam, hogy megihleti a folytatást, kívánja a hallgató füle, az enyém legalább is
Jónás Tamás Debate refrén cover by kustriani
Látatlanban anno majdnem vettem egy ESP M1000-t, ami ha jól emlékszem a 300 ezres kategóriában van, aztán szerencsére egyik hangfoglaláson ki tudtam próbálni egy Diezel erőlködőn (azóta is szerelmes vagyok a Diezelbe ), és bár zseniális a hangzása, olyannyira kényelmetlen volt a kezemnek a nyaka, hogy 2 perc 1654bpm-es tekerés után le is tettem. Szóval látatlanban nem szívesen vennék ilyen gitárt, de sajnos sem boltban, sem haveroknál nincs kipróbálható. :-/
Amúgy, ha nem titok, megkérdezhetem mennyi volt?
igen azt próbáltam de azt írja ki, hogy the left and right locators must be selected, nem tudom hol választom ki, továbbá azt sem hogy a hogyan van ez, melyik sáv melyiken szóljon, ha így kell értelmezni
1-1,5 évet jártam tanárhoz még 15 éves koromtól, sajnos éretlen voltam fejben és otthagytam nem méltó okokból. A gimnáziumi éveim további részében ezután a gitározás nagyon alacsony prioritást élvezett (több hónap kihagyásonként egyszer-egyszer elővettem), de az inaktív időszakom alatt rengeteg Satrianit és Steve Vait hallgattam, mert a dolog mindig vonzott, mióta meghallottam az első instrumentális zenét teljesen "megfertőzött".
A workshop érdekes volt, nagyon tetszett, igaz a közös jamelés hiányzott, de azt tudom mondani, hogy ugyanaz jellemezte ami úgy általában a zenélést más emberekkel, hogy sokan lusták voltak elmenni, pedig igazán nagy lehetőség.
3 napra volt felosztva az első eegy beatkoncerttel indult, ahol Satriani és Steve Vai számokat játszottak (mivel rendkívül nagy Satriani fan vagyok minden egyes olyan dallamot kihallottam amit nem az eredeti szám szerint játszottak, de ezek a részek is rendkívül ötletesek voltak, megmosolyogtattak) Steve Vai-tól az Answert remekül előadták, az egész együttes tökéletesen együttműködött, öröm volt hallgatni.
1 és fél napot tudtam ott lenni, az 1. nap volt az egyetlen amin gitárt is kellett vinni, itt elméleti és gyakorlati dolgok voltak, a 2. napon sound építés, és ennek a technikai oldala, a 3. napon oktáv, nyak és egyebek beállítása.
Leginkább a 2. napon hallottam olyan dolgokat amit addig nem tudtam, tehettünk fel kérdéseket, elég aktívan éltem is a lehetőséggel , és persze felénk is voltak kérdések, legtöbbször a 2 saját tanítványát kérdezte, de gondolom kellett a reklám is
Igazolta azt az elképzelésemet, hogy rengetek stílust kell tanulni az hogy sok ember valamiben ügyes volt de egy másik stílus alapvető dolgaiban már nem annyira természetesen állt rá a kezük a dolgokra.
A koncerten viszonylag sokan voltak, megtelt a kisebb terem, a további részén ennyien maradtunk, ami szerintem több is lehetett volna, de ez nem a hirdetés hiányában alakult így az kifogástalan volt, inkább az emberek ilyenek.
A főszervező és az együttesben a "szólista" Horváth Tibor volt, ami kisebb csalódást okozott, hogy a szólókat nem osztották fel egymás közt, bár önálló Satriani és Vai számokat adtak elő, jobban örültem volna egy G3 stílusú dolognak -ez is volt a koncert neve G3 tribute- Az együttesben nem mellesleg Csiszár Ádám is bent volt aki szintén nevezett a versenyre, és a legötletesebb momentum kategóriában lett 5. ha nem csal az emlékezetem, Szombathelyi Attila is gitárosként közreműködött (írt a topicba amikor látta hogy zalaegerszegi vagyok), nagyon szépen játszotta elektro-akusztikus gitáron a Flying in a blue dream kíséretét, és volt alkalmunk utána beszélgetni is.
ami aktuális, nagyon hangos volt a koncert, mindenből vissza kellett volna venni legalább 1/3-ot, bár érzékeny fülem van (volt ) am már rendben van, és nem is a koncert okozta hanem Andro a DJ, meg hogy a hangfal mellett álltam :D :/
így hirtelen ennyi jutott eszembe, valamit biztos kihagytam, majd később leírom, ha fontos dolog
Lenne egy kérdésem, elmentettem egy számot cubase-ben, hogyan tudom ezt audio formátumban megtenni, és nem cubase fileban?
Nem is tudtam, hogy a topik előtt már abbahagytad a gitározást. Mennyi időre szünetelt a dolog?
Én is azt gondolom, hogy érdemes a zenéléssel foglalkoznod. És most már objektív tények is igazolják ezt: legjobb 50-be kerülés a versenyen, és a Legszebb Téma kategória előkelő 5. helyezése.
Más téma: mesélnél nekünk pár szót a hét eleji gitár workshop-ról, amin részt vettél? Hányan voltak, és mik voltak a benyomásaid az előadóról? Mennyire vont be titeket is, azaz mennyire volt interaktív a dolog?
Mindig öröm visszahallani a saját számaimat mások előadásában!
0:22-nél a G-->D csúszásnál próbáld ki, hogy nem csak simán lecsúszol a 15. bundról a 10-re, hanem előtte játékosan felfelé csúszol 1-2 bundot, majd hirtelen megfordulsz. Az eredeti felvételen 4:02-nél van ez a rész.
Én látatlanban vettem, egy fórumos kolléga rendelte USA-ból, mert így jelentősen olcsóbb volt, mint az itthoni horror ára. Úgy voltam vele, hogy egy ilyen gitárral nagyon mellényúlni nem lehet, ha meg mégis, legfeljebb eladom, az itthoni árát tekintve talán nem bukok rajta sokat (habár manapság már minden 100-150 fölötti gitárt baromi nehéz itthon eladni, hiába jó ajánlat:/ ). Végül bejött, bár nem a legkényelmesebb gitár (jó vastag nyak), de nem érzem úgy, hogy mellényúltam.
mostanában kezd motoszkálni a fejemben hogy ha nekifekszek még lehet belőlem valami ezen a téren, még ha a koromhoz képest le is vagyok maradva, megvan a motivációm! amit igazából kizárólag nektek köszönhetek, mert a topic nélkül nem ragadtam volna újra gitárt anno
1. New project - others - empty.
2. Device setupnál a VST audio beállításnál válaszd ki a ASIO POD HD500-at.
3. Főablakban szürke sávon jobb klikk - Add Audio Track
mitmerreholhogyan? (az összes projekt az alul látható kezelőfelületet hozza be alapból, lehet mixereket meg egy rakás dolgot még megjeleníteni, viszont a füleken belül a legtöbb lehetőség szürke, nem választható)
Sziasztok! Tudna valaki mondani olyan dob alap szerkesztő programot, amivel könnyen lehet összeállítani gitár alapnak való ritmus részeket? Valaki már mintha említett volna ilyet itt, de nem találom a bejegyzést.
srácok ez a cubase nekem kínai :D, azt se tudom milyen projectet kell kiválasztanom, hogy podról működjön azt meg már pláne nem, a hangszerelést meg hagyjuk egyenlőre... :D
hála Tamásnak +3 órát gyakoroltam, és jamelés közben rájöttem a hangnemen kívüli hangok egyfajta gyakorlati alkalmazására, vicces hogy egy szerencsés mellényúlásból jött az egész
Mostanában gondolkodtam azon, hogy venni kéne egy új gitárt, mert bár zseniális, de kissé már unalmas számomra az ibanyez. Na már most egyszer élünk alapon a Bloomis-féle 7 húros S.-t néztem ki, a bajom, hogy nem tudom sehol kipróbálni, mert kb egyik boltban sincs ilyen, mások véleménye meg játszhatóság szintjén irreleváns, hiszen ahány gitáros, annyi kéz. A másik bajom, hogy nem sutaineres az elektronikája, az valamiért a mániám. A harmadik probléma, hogy tényleg keveset játszok és félek, hogy egy ilyen drága hangszer is csak idei-óráig kötne le, hiszen zenekart nem adnak mellé... Te hogy vetted meg? Ki tudtad előtte próbálni?
Jól. Nemrég elhatároztam, hogy megpróbálkozom a 7húrosokkal, mert néha jól jön, hogy lejjebb is tudok menni. Hátránya, hogy valamivel kényelmetlenebb, mint egy 6os, de azért meg lehet szokni... meg aztán utána egy 6osra visszatérni nagy megkönnyebbülés:)
Jó kis nóta, különösen jól szólt a terces rész a szólóban. Valamiért a V'Moto-Rock - Tűzvarázsló c. szám jutott róla eszembe, de ez már csak az én elfajzottságom eredménye.
A berakásokból és a 7 húrból ítélve jól gondolom, hogy egy Schechter gitárral tolod?
1. Minél kevesebb torzítót használsz, annál jobban rá leszel kényszerítve a tiszta játékra.
2. Minél kevesebb torzítót használsz, annál kevésbé lesz zsizsegős a felvétel.
3. Szerintem visszhangot, zengetőt csak ésszel használj.
4. A zajszűrő a barátod.
Amúgy összehoztam a Nuendo-t és az Addictive Drums-t most már csak egy jó zenei ötlet kell a közös videohoz, meg ugye kedv és idő, hogy meg is csináljam. Nyugi, nem menekültök (aminek a Halloween-es változata a menekül-tök ).
csináltam egy felvételt guitar rigre kötve a podot, ami hangszóróból jött az jó volt, ami felvétel után visszahallgatva az még mindig nagyjából ugyanaz,. de a soundcloud rontott a minőségén
Nem csak a hangerőn múlik, ha jó az akusztika és a hangosítás, akkor utána nincs semmi bajod, ellenben ha rossz, akkor egy "halkabb" koncert után is szenvedhetsz károsodást. Jellemzően a kisebb klubokban szokott gond lenni, mert ott általában nem erre vannak kialakítva a terek.
A kényelmes megoldás a "moll7b5", ehhez nem kell norvég Ö betűket használni
Mindkét válaszod helyes, pont erre a tipikus akkordmenetre gondoltam a második kérdést illetően.
Ha a basszusgitárt is beleszámítjuk, akkor G - G/H az első lépés. A hatodik helyen valóban az általad írt Aø7 lenne a "klasszikusabb" megoldás, de itt Yngwie inkább egy sima F/A-t használt.
Ilyen jelenséget még nem tapasztaltam, de nem is fogok, mert megfogadtam, hogy füldugó nélkül nem megyek már koncertre.
És tervezek egy mozgalmat is indítani, a hangerő csökkentéséért a koncerteken. Ez a Tavaly tavaszi Nevermore-Symphony X bulin fogalmazódott meg bennem. A Nevermore hangosítása teljesen indokolatlan volt.
Hatalmas karriert csinált a srác a YouTube segítségével, megmutatta, hogy a 2010-es években már nem kellenek kiadók. (Hm... remélem Steve Vai nem olvassa ezt )
Egyetemen nekünk azt magyarázták, hogy a fülben a hallószőröcskék (vagy hogy hívják) nem regenerálódnak, tehát ha károsodást szenvedünk, az úgy marad, viszont nekem is volt már ilyen többször (volt, hogy utána még több napig rossz volt), de mindig helyrejött... vagy csak az agyam ver át, és valójában ugyanolyan rossz, csak elhiteti velem, hogy így a jó...:)
Nekem is volt már ilyen...Koncerteken általában a gitárossal szemben első sorban szoktam állni...és gyakran volt olyan, hogy napokig zúgott a fülem, de utána mindig elmúlt, szóval szerintem ne aggódj! Bár lehet, hogy már nem 100-as a hallásom
kicsit meg vagyok ijedve, tegnap buliba voltam nagyon közel álltam a hangfalhoz, és az a fülem amire nézett egyszer csak bedugult, még furán is néztem, hogy levettek valami hangtartományt a számból vagy mi a franc?! aztán rájöttem hogy nem, azt hittem kialszom,d e még most is tompább, és kicsit zúg, azért kérdem meg mert ilyen még nem volt, szerintetek elmúlik magától?
A teljes dallal próbálkozok, aztán majd meglátjuk... leszedek belőle, amit tudok... a floydos részek már alapból kiesnek. Igen, én is azzal szoktam lassítani
A teljes nóta kell, vagy csak az a kis rész? Mert azt rendkívül csúnyán játssza a srác, azt inkább hagyd a fenébe és hagyatkozz a füledre. Amúgy én a bonyolult részeknél azt szoktam csinálni, hogy windows media playerrel játszom le és beállítok valamilyen lassítást, mert az a sebességet érinti csak, a hangokat nem viszi lejjebb. ;)
Igen, ezt az egyet találtam én is, de nem valami használható. Szerintem leszedem nagyjából (amit tudok) aztán majd elviszem a tanáromhoz, Ő meg majd segít
de am erről beszéltem multkor a refrént itt a csávó úgy szedi le h E1-en 13. H-n 14. G-n 15. bund, nekem meg természetesen nem így jött hanem E1 13 9 H 11, és nem hallom máshogy, akkor a csávó honnan tudta hogy ott kell játszani?
Még most ültem neki leszedni(bele fog telni egy kis időbe, de kell a kihívás), ha elakadok, akkor szólok!Köszi! Valami live változat sincs valahol? Eddig nem találtam, pedig az alapján sokkal könnyebb lenne elkezdeni.
itt a kis harco :)
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/121031/DSCF2153_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/121031/DSCF2153_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
Sztem ez Bb-ben
vi, V, vii(dim), I
(angol jelöléssel Bb ... de azt hiszem el van hangolva a mellettem fekvő hangszer )
Hát több szempontból is tipikus: vezetőhanglépésel szúkitettről visszavezet az első fokra és sehol sem lép ki a hagyományos diatonális megközelitésból ... nem tudom mire gondoltál konkrétan:)