Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Albert Lee nagy mesternek van jópár poktatója
és tudom ajánlani még steve Trovato videóját is.
De pl brian setzer videójában is habár rockabully gitáros, a figurák jórésze egy az egyben működhet country környezetben
Tudod mit hiányolok? :) 0:07 nél és 0:13 nél lábdobot. Mikor ugye abbamarad a gitár, és ugye ott lesz egy kis szünet... ezekbe a szünetekbe 2-2 db lábdob egymás után :)
amúgy nagyon bírom ezt a számodat, és persze hazáról szól !!! Ami megint csak érdekessé teszi az egészet :)
sikeresen megjött, nézegettem is a lickeket nagyon jók :) Érdemes őket tanulgatni. Viszont darálós részeket hiányolom azokat majd vadászok youtubon. Igazából csak logikájára kéne rájönni lépegetés szempontjából, találtam egy nagyon jót csak ehhez sajna nincs tab.
nagyon tippszerű, mert más ötletem egyenlőre nincs, és belegondolva egyáltalán nem szokatlan számomra:
szóval a felépítését tekintve azt tudtam legjobban bemesélni magamnak, hogy kicsit in medias res jellegű, ha 3 fő részre kéne osztanom akkor a 2. 0:11-nél a 3. 0:18 fele kezdődne és a 3. rész leginkább az első rész folytatásának tűnik, tehát a középső 0:11-0:18-ig tartó szakasz valami érdekes kontrasztot ad a közepébe, ha ezt a szakaszt kivágnám, akkor fölfelé ívelne az egész szóló fokozatosan
Andy Timmons - Kiss of Life: szólófelépítés és ritmikai ötletek 01
Andy Timmons szólója valódi mestermű Kip Winger szólólemezén, a Kiss of Life című számban. Ez az állítás nagyon sok Timmons-szólóra igaz, de ez a szóló még ezek közül is kiemelkedik, mind a felépítését, mind a benne használt ötleteket tekintve. Úgyhogy lekottáztam a szólót, és három külön részben is foglalkozunk vele.
A teljes szólót itt lehet meghallgatni, és ezzel kapcsolatos a mai kérdés is: a szóló felépítésében van egy szokatlan vonás, és aki elsőként megírja itt egy kommentben, hogy mi ez a szokatlan vonás, az digitális nyereménycsomagot nyer (TAB-ok és zenei alapok a Timeless Hour albumról, és a Word of Command című bonus track).
Ma a szóló első 4 ütemét nézzük meg. Érdemes megfigyelni az első 2 ütemben a laza kezdést, amely nem az ütem elején indul, és nagyon egyszerű elemekből áll. Ezt a módszert úgy szoktam nevezni, hogy motívum-töredékek módszere, mivel olyan rövid elemek ismétléséről van szó, amelyek önmagukban még nem számítanak motívumnak. Itt például egyetlen nyújtás ismétléséről van szó. Az első nyújtás önmagában még nem lenne egy megfogható, önálló motívum. Azáltal válik témává, hogy Timmons elkezdi ismételgetni. Azt a hasonlatot lehetne erre mondani, hogy egy vízcsepp önmagában még nem sok mindenre képes, de ha elég sok vízcsepp összegyűlik, akkor azt már Csendes-óceánnak nevezik. Tehát érdemes ilyen rövid töredékeket is tudatosan használni. Ezek általában egyetlen mozdulatból állnak: egy hang és egy nyújtás, egy gyors hammer-on, egy fél hanggal lecsúsztatott hang, stb.
A 3. és a 4. ütemben is szép példákat találunk a ritmusok kezelésére. Itt már nem töredékekről, hanem önmagukban is önálló elemekről van szó, mint például a 3. ütemben a felfelé menő nyolcad triola, amelyre egy lefelé menő ikertestvére válaszol, vagy a 4. ütemben a két hangból álló nyújtott ritmus megismétlése. Érdemes megfigyelni a 3. ütemben az első nyolcad triola elé könnyedén odadobott harmincketted triolát, amely ezt a részt legalább annyira feldobja, mint az elméleti közgazdaságtan tekintélyes professzor-asszonyát a hátán átívelő sárkányos tetoválás, amelyen a sárkány mind a hét vicsorgó szájából egy-egy lángnyelv csap elő.
A 4. ütem második felének ritmusáról is egy konferenciát lehetne tartani. Az ütem közepén indulú tizenhatod-harmincketted kombináció az előző ütem közepe előtt induló rövid gyors futamra utal vissza, a negyedik negyedben pedig egy üveghanggal megspékelt éles ritmus szerepel, ahol az üveghangot fél hanggal megnyújtjuk. A TAB-ban a nyújtás végpontja is külön hangjegyként szerepel, de ha meghallgatod a szólót, akkor ez egy vérbeli, izmos éles ritmusnak bizonyul.
Folytatás következik hamarosan, az 5-8. ütemekkel. Addig is várom a megfejtéseket a szóló egészének szokatlan felépítésével kapcsolatban.
Az új stílusok kipróbálása mindig hasznos ötlet. Majd teszek fel hamarosan egy-két Guthrie Govan country-kottát, és db kolléga anyagait is érdemes tanulmányozni.
Azért kérdeztem a terveidet, mert érdemes gitároznod, és örülnék ha továbbra is jutna sok időd rá.
Fura érzés amikor az ember hosszú idő után újra kezébe veszi a gitárt, és olyan bután állnak rá az ujjai az első órában, mint ha még életében nem fogott volna gitárt
Imi nem látom a mailcímed fejlécben, ha dobsz egyet küldöm is, különösen kíváncsi vagyok hogy erre mit hozol, mert ez nagyon dallampárti alap, imádtam/imádok rá játszani!
igen tegnap sikerült megcsináltatom :) hát így ennyi kihagyás után eléggé lebutultam mindenhogyan... következő 1-2 hónapra céljaim vmi új stílus felé kéne tapingatni, mint pl a country :) De miért kérdezed? :)
A gitárodat sikerült időközben megcsináltatni? És mik a céljaid a következő 1-2 hónapra gitározás terén? Remélem, hamarosan teszel fel új szólókat, már rég hallottunk tőled új alkotást.
Ezt nagyon jó volt olvasni, és tudom hogy a kedvenc dallamaid listájában szerepelni milyen nagy elismerést jelent részedről. Úgyhogy sárkányos köszönet, és hálából írok pár hasonlatot is: ezt a hozzászólásodat olvasni olyan volt számomra...
... mintha egy borász azt olvasná, hogy Tokaj dombvidékét megkapta ajándékba
... mintha Bill Gates azt olvasná, hogy a Google vezetői a Bing-et használják keresésre
... mintha egy madártenyésztő azt olvasná, hogy a göteborg-i progresszív poszáták (amelyekből már csak 17 pár él a Földön) hirtelen szaporodni kezdtek, és 297 tojást tojtak
Andy valóban nagyon durvákat játszik... az A New Dawn és a Horizons viszonylag egyszerűbb, ezeket már begyakoroltam. A Breaking Through lett még kiszemelve, ezt még sokat kell gyúrnom, főleg a 3 húros legato-szakaszt középen. A fordított tappingnél pedig a memorizálás a legnehezebb.
Meg is mutattam itthon fateromnak, és azt mondta olyan 1 perc után h nincs benne szünet és ezért unalmas mert egybefolyik... mhh nem mond hülyeséget az öregem :)
Magától jönni fog úgyis akkor, emlékszem hogy felpezsdített amikor megrekedve éreztem magam és Tamás javasolta Greg Howe-t, azt választottad ami neked tetszik, ebből nem is szabad engedni, mindig azt válaszd!
hogy a címeddel éljek majd csinálj egy válaszszámot a mottó: lázadj fel
Köszi a tanácsot! Volt egy másik verzióm a "refrén-témára", de nekem jobban tetszett ez az énekelhető verzió. Persze mindenkinek más jön be! Andy Timmons zenéjét a fórum által ismertem meg, és nagyon tetszik a stílusa, azóta sokat hallgatom.
ja és szerencsére hónap végén lesz egy rendezvény, amin ilyen körbeülős gitároktatás, multieffekt, pedal board ismeretek, és sorolhatnám, csupa hasznos információ 3 napra leosztva, amit ki is fogok használni, ha a sors is úgy akarja
Tekergetném, de volt egy kis húrszakadásom, és nem volt itthon pórkészlet, pedig tudtam előre, hogy esedékes lesz, mind1 szerdán tudok csak elmenni
de tegnap zavart, hogy az usb fw miért v0.00 és utánanézegettem neten, láttam hogy ilyen hiba meg olyan hiba, aztán végül hajnali 2 fél 3 körül beregisztráltam felraktam a gépre megnéztem működik-e usbvel rendesen, hogy megnyugodjak, megy minden rendben, ahngot ugyan nem tudtam kicsalni, de Laci azt modnta hogy ha usbvel hangkártyaként használom a podot, akkor a hangszórót is arra kell kötni
Eddig csupa öröm ez a cucc hangzást nem kreáltam pár fixen állítgattam a delay-t és már kaptam is ilyen "álomsound dolgot", nagyon sok a beállítás el lehet veszni benne, nagyon fain hogy egy roland cube15ön is úgy szól ahogy nem is várná az ember, ráadásul öreg tompa húrokkal... , szerdától folytatom a nyúzást, friss csilingelő D'Addario-val, előre is köszi a preseteket!
Szia!
Nagyon szeretem imádom hallgatni, meg persze Marco Sfogli és Andy James a csucson!!!
Jó lenne hasonló soundot összeállítani.Különben hogy állsz a Pod-dal?Tekergeted?
Majd küldök át neked beállításokat amik már készek és elég jók.
Sok sikert hozzá, várom a videókat! Mióta hallgattam/hallgatom a Debute számomra legjobb részét felkerültél vele a rongyosra hallgatott dallamok listájára Satriani, Sfogli, Timmons, Vai mellé (hogy a legtöbbször hallgatott dallamok előadóit kiemeljem), igaz ez csak az én meglátásom, de az értékrendemben nagyobb elismerést nem lehet kapni, uh hajrá tovább Tamás, küldöm az energiát, ahányszor meghallgatom!!!
igen ez nekem is feltűnt, de a dallami remekek, technika ahogy írtad meg simán fejlődik, bár nekem nem is hiányzik belőle, mellékes ilyen dallamok mellett
Jó dallamai vannak, én mondjuk az I'm alrightot ismerem tőle, erős Eric Johnson utánérzés (a húrkihagyásos dallamok miatt). Élő színpadi játékát tekintve azért a nagyoktól elmarad az alapján, amit én láttam belőle. Sokat koszolt/kamuzott élő felvételen, de aztán lehet, hogy azóta fejlődött. Persze én örülnék, ha úgy gitároznék, mint ő, szóval eszem ágában sincs "leszarozni" vagy valami, csak megemlítettem, hogy amikor én utoljára nézegettem, voltak még hiányosságai:).
Igen, a versennyel kapcsolatban van még sok intéznivaló, és emellett néhány Andy James-szólót tanulok (Jam Track Central, Custom Metal Series), majd készül belőlük egy-két videó.
Holnap érkezik a topikba egy Andy Timmons-kotta és a szóló elemzése, Madinorbi kolléga kérésére.
Közben megtaláltam a Troy Dexter anyagot a gépemen. Átküldöm freemailre darabokba ( elég nagy ... ha a Lehel tér mellett laksz egyszerúbbha átugrasz érte :))
De ... nálam Mark Knopfler mindenek felett:))
Ettől mindig olvadozom:) Prairie Wedding ( még rocker koromban, amikor elkezdtem ezeket hallgatni, kérdezták tőlem, hogy milrt hallgatok öregemberes zenét:)) .. de a Mark Knopfler albumok azok, amelyekről első hallgatásra is azt éreztem: árzelmek terén rám ez van a legnagyobb hatással.
Speedway at Nazareth
szeretnék én is most egy kicsit belekóstolni a countryba, csak nem tudom hol kezdjem el... Tudnál vki ajánlani hallgatásra?? Nagyon tetszik amit összehoztál!!! gratula hozzá :)
Lényeg h kezdődnek megoldódni a problémáim, és szép lassan próbálok becsatlakozni a kis fóruméletbe, elég sok arc csatlakozott amíg én távol voltam azokat előszeretettel üdvözlöm, és bíztatom h mindig olvassák és figyeljék a fórumot mert többet lehet itt a gitározásról mint bárhol máshol !
hiányzásom egyik oka h próbáltam keresni az utam, igazából mire is vagyok jó ebbe a szép nagy világba :) h lehetne kicsit kiemelkedni :) Hát rájöttem h sehogy :D szóval folytatom a gitáréletet, aminek igazából szerintem jövője nem lesz. Lehet egyszer visszatér, de azt már mi nem éljük meg...
Van hozzá szöveg és tervezzük, hogy majd egyszer ezt a vázlatot is befejezzük.
Az én megvalósitási tempómban csak évtizedek kérdése:)
"Szép esténk lesz, ha egyszer majd megöregszünk,
Zenét szerkesztünk,
Ülünk a laptopunknál ... "
:))
No, irány uszoda:)
Kéne egy kis segítség, letöltöttem a line6 monkey-t felraktam a drivert, felismerte a hd500at, beregisztráltam mint termék, letöltöttem a line6 editet amivel gépről tudom a preseteket vezérelni, de megszólaltatni nem tudtam a számítógépre kötve, mit kellene még beállítani?
Még mindig csak azt tudom mondani, hogy zseni a srác, van egy saját csak rá jellemző dallamvilága, vannak bizonyos lickjei, pont mint Marco Sfoglinak, amit jellegzetesen felhasznál, és az adott körülménynek megfelelően mindig úgy hogy nem lehet megunni
Imi tudom, hogy te kifejezetten szereted!
Áh ... keveréssel masterrel egyáltalán nem foglalkoztam ... kb. du egy óra körül jött ez a téma: gyorsan összedobtam hozzá egy dob/basszus alapot ... felvettem a riff-et, rá egy kis nyinyá, pici eq ... export ... csőváz:)) ... most nem volt kedvem bibelődni ...
Amúgy furcsa ez a Satriani dolog. Nagyon régóta egyáltalán nem hallgattam, de játszottam tőle pár dalt. Mivel nem hallgattam, hogy milyen a dalok eredeti verziója az én fejemben teljesen átalakultak ezek a szerzemények. Pl. a Cryin'-t nagyon régóta úgy játszottam, hogy csak egy szinti/zongora pad-et és egy loopos szinti basszust hagytam alatta és picit belassitottam ... igy eltüntek azok a kemény 1-es ütemek .. aztán mikor pár hónapja jött az ötlet, hogy felveszem az eredeti megközelitésben és backing track-el - anélkül, hogy meghallgattam volna, hogy is szól az eredeti - már nem tudtam azonosulni azzal, ahogyan ennek a dalnak original szólnia kellene ... csak a felvételkészités után hallgattam meg újra és realizáltam, hogy már nem tetszik az albumverzió ( az én verzióm meg igy elég 'elmászós' ritmikailag )
Cryin'
Majd egyszer felveszem a saját 'szintiszőnyeges' Cryin' verziómat ...
nem túl szakszerű megfogalmazás volt :D, nem tudom hogy írjam le, kevés a basszus az alapon meg a szóló sávon, és össze is cseng mert ahogy írtam loopolhattad, és a hangszín is hasonló talán, szóval hangminőség szempontjából kicsit bántja a fülemet, de nekem ebben a témában inkább be kéne fognom
Sok sikert a sulihoz! Talán addigra a géped is megoldódik, vonalból azért jobban kihallatszik minden apróság.
Sztem ehhez a dallamos hozzáálláshoz még pár licket érdemes lenne hozzátenni, Andy Timmons pl nagyon dallamosan játszik, és emellett rendkívül változatosan szólaltat meg minden egyes hangot, a te számod is változatos volt, végig lekötött, de a témánál volt az az érzésem, hogy azt a részt inkább énekelni kéne, ha ez a rész is úgy szólalna meg, ahogy csak egy gitárból tud szólni, akkor nagyon nagyot dobna rajta, de ez mellékes, ha valaki nem így látja nyugodtan javítson ki, ez csak személyes vélemény, és mástól is elvárom az ilyen véleményeket a saját játékommal kapcsolatban
Szia! Örülök, hogy tetszik a dallamvilága! Most egy Audacity nevű gagyi programmal, de amúgy Nuendot használok, csak ezen a gépen nincs fenn, és nem bírom kivárni, hogy újra legyen rakva a gépem ( már elég beteg szegény )...ezért van ez a csodálatos minőség! De 1-2 héten belül már rendbe lesz rakva, és akkor felveszem normálisabb minőségben ezeket az ötleteket!
ha lefogod a g húrt pl az 5. bundnál akkor a legkönnyebben akkor szólal meg ez a technika ha a 9 10 12 17 bundnál tappingelsz
máshol is lehet de ezeknél a legkönnyebb megcsniálni