Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
És tanúsítom én is azt, amit írtál. Volt, aki megírta, hogy először nem akart indulni a versenyen, de aztán rászánta magát, és most érzi hogy milyen lendületet és önbizalmat adott neki, hogy meg mert tenni egy ilyen lépést.
Egy 11/8-os zenei alappal csak egy külön prog-versenyt lehetne szervezni:)
A legközelebbi verseny jövő szeptemberben lesz, de itt a topikban szoktam kisebb "nyereményjátékokat" hirdetni, digitális nyereménycsomagokért. Nemrég kaptam a kiadótól A3-as G3 posztereket (vagy G3-as A3 posztereket? ezen el kéne egyszer gondolkodni), ezeket is meg lehet majd nyerni.
Tavaly karácsonykor csináltunk a topik-tagokkal közös zenét, amelyre mindenki írt egy szólót. Idén karácsonykor is lesz ilyen. A tavalyit itt tudod meghallgatni, laza 15 perc:
9 zsűritag és 8 kategória....'szameg, ez egyre drágább mulatság lesz. :D
Amúgy mikor és hogy lesz a hangfoglaláson az eredményhirdetés, személyes találkozó, meg ilyenek? Szívesen összefutnék veletek is meg a jelentkezőkkel, akár egy málnaszörpöt is megihatnánk, vagy valami... :P
Sajnos csak ma tudtam rögzíteni a videót, ha határidőre sikerült volna akkor nevezek (talán). Sok tapasztalatot szereztem, én pl már a verseny meghirdetésekor neki álltam megírni a kis szólómat, de a refrén téma csak tegnap jött meg. Szóval nekem egy hónap kellett, mire fel mertem venni, addig agyalgattam rajta, és bár a végeredmény olyan amilyen, én érzem a munka gyümölcsét. Szóval mindenkép hasznos egy ilyen versenyre összehozni valamit, akár versenyen kívül is. Tisztelem azokat a srácokat, akiknek a nevezéséből érződik, hogy nagyrészt impróznak, közben meg akkorát játszanak, hogy beszarás... és tudom, hogy amögött mennyi munka van. Nehéz lesz dönteni, az biztos!
Tamás: most már felkészültem, a képről eszembe is jutott egy régi szópoén.
- Mi a skizofrén kedvenc filmje?
- Ének az esőben...
bANDynamiTe: egyetértek, a tapasztalat a legfontosabb egy ilyen versenyen, én magam is ezért ragadtam újra gitárt a kezembe. Ugyanakkor, hogy legközelebb mindenki nevezzen...hát nem is tudom...szerintem Tamás belerockanna, ha 7 milliárd nevezést kéne átnéznie. :D
Nagyon sok emberrel beszéltem neten, akik vaciláltak a nevezésen, esetleg a végén be sem neveztek különböző okok miatt. Pl. Hát még nem vagyok elég jó...stb. Nem ertek egyet. Srácok ez vmi másról szól. Szerintem Meg kell tenni mindenkinek. Nevezz be, tedd ki. V nyersz vmi cimen v nem. Ha nyersz vmit, akkor azt jelenti jo uton haladsz. Folytasd. Ha nem nyersz semmi nyeremenyt akkor is legalabb megtetted h neveztel. Egy dolgot tuti nyersz...tapasztalatot. Ez itt a lényeg. Viszont itt jon be az én veleményem. Nem a targynyeremenyek miatt neveztem be. A zene egy jo eszkoze annak h kifejezd önmagad. Ez is a kifejezés egy fajtája, mint pl a beszéd vagy akár egy könyv megírása. Annyira jó volt végignézni a nevezéseket. Azért szeretem a nevezéseket hallgatni, mert sok új ember érzéseit/gondolatiságát ismerhetem meg ezáltal. Ez egy nagy közösség, amit Tamás v bárki ilyenkor összehoz egy ilyen verseny által. Legközelebb nevezzen be mindenki! Jó volt hallgatni a nevezéseket!
Akkor végképp itt a helyed, mert itt szóviccek igen sűrűn előfordulnak...
És sok anyagot tettem fel már ide Michael Romeo-tól is, és néhányat már Guthrie Govan-tól és számos egyéb fúziós gitárostól is (Tom Quayle, Michael Dolce, stb.) A tartalomjegyzékben találsz majd jó néhány ilyen anyagot.
Remélem ez az őszies vizuális poénom is felkészületlenül fog érni :)
Köszönöm szépen! Meg is néztem most a videódat, és sajnálom hogy nem nevezted be, szép dallamokat találtál ki. Annak viszont örülök nagyon, amit a videód leírásában írtál, hogy ez volt az első alkalom, hogy egy ilyen alapra írtál szólót. Szerintem is az egyik leghasznosabb gyakorlás.
És akkor a desz-metál tulajdonképpen enharmonikus a cisz-metállal...
Remélem hogy mostantól többet gitározol, és hátha úgy alakul, hogy majd mostanában találsz megfelelő zenésztársakat. Amúgy ha bármilyen zeneelméleti vagy egyéb, gitárral kapcsolatos kérdésed felmerül, akkor itt a topikban megpróbálunk választ adni.
Köszönöm, ezt már kicsit bonyolultabb lesz átnézni, egyelőre maradok az első linknél! :)
Nem írtam el semmit, sajnos az utóbbi néhány évben belefásultam, hogy nem találok magam mellé az én zenei stílusomban és szintemen "zenészeket" (idézőjeles, mert én sem vagyok zenész). Kicsit szélsőséges a hazai felhozatal: vagy rock/numetal-jellegű emberek keresnek tagokat, vagy épp "desz"-metált játszanak (bocs, a death metal-os dolog nem elírás, egy énekes zenekart keres hirdetésben olvastam, azóta használom :D). Ha régebbről ismernél, akkor pont azt mondtad volna a video alapján, hogy 'Jééézusom, ez meg mi a fenét csinál?!'. :) Én magamra legalábbis ezt mondom, mert a szólóval ki vagyok békülve, de a megvalósításával nem... No de ne rólam szóljon a topik! A többi indulónak nagy gratula, és ahogy az egyik videoban olvasható volt: 'Rock on!'. ;)
Igen, valóban nem derült ki a nickből, de most akkor már képben vagyok:)
És egyben meg is lepődtem, mert azt írtad az előbb, hogy csak ideiglenesen ragadtál ismét gitárt, pedig a nevezésedben a játékod arra utalt, hogy folyamatosan gitározol. Aki egy ilyen szintet már elért, az ritkán hagyja abba a gitározást, és remélem hogy nálad sincs szó ilyenről.
Köszönöm a linket, átnézem majd, remélem megtanulhatom belőle azt, amit eddig csak fülből tudok! :) (Ja és most jöttem rá, hogy a nickemből nem lehet következtetni arra, hogy ki vagyok, szóval Ambrus - V. Dani voltam. :))
Örülök hogy tetszett az alap, és annak még inkább örülök hogy arra inspirált, hogy újra gitározzál! Remélem, ez az új lendület megmarad, és gitározol továbbra is!
Tamás, köszönet a versenyért, ami miatt - még ha csak ideiglenesen is - ismét gitárt ragadtam a kezembe! :) Szép volt az alap, nem volt egyszerű szólót írni rá (remélem azért valamennyire sikerült).
Lesz esetleg a közeljövőben megint valami hasonló verseny (el tudnék képzelni egy 3 számos versenyt, ahol van egy lassú, egy közepes és egy gyors nóta, ne adj' isten egy olyan, ahol elrugaszkodunk a négy negyedtől :D).
Illetve lenne egy olyan kérdésem, hogy valaki tudna-e nekem olyan zeneelméleti könyvet/anyagot ajánlani, amiben az alapoktól kezdve minden benne van, ami tudható?
Szia Imi! Köszönöm szépen a kedves szavakat! Remélem mindenkinek legalább annyi öröm volt részt venni, mint nekem megnézni a nevezéseket, látni hogy milyen lelkesen készült mindenki, és látni azt is, hogy egymást is biztatják a versenyzők.
Most jön a nehéz része, mert rengeteg a nagyon jól sikerült nevezés, nehéz lesz döntenünk:)
Jó lett, tetszett a hangszínekkel való kombinálás is
És miért "versenyen kívül"? A videód alatt az van, hogy szeptember 30, tehát még a határidőn belül töltötted fel. Csak be kell állítanod videóválaszként, és akkor érvényes.
Szia Tomi!
Gratulálok a gitár verseny megszervezéséhez,nagyon szép munka volt,élvezet volt nézni hogy mennyi versenyző indult és látszott hogy mindenki beleadott mindent.Mégegyszer köszönjük szépen!!!
Bocsánat, a böngészőben a "vissza" gombra kattintva elküldte újra az előzőt... (igazán visszatehetnének a menübe egy fórum főoldalra mutató linket.....)
Úristen, ez a sorozat mekkora agybaj! "I like rusty spoons..."
Amúgy fasza, jól tolod ezeket az elektronyikus izéket, gitárral vegyítve pedig még a mai napig újításnak számít, szóval még akár sokra is vihetnéd ezzel a stílussal:)
egyre jobbakat komponálsz, ráadásul ez, hogy erőteljesen kiemeled a szólógitárt, nem veszik bele és megvan az önálló szerepe jól áll neked, még mindig azt mondom am hogy csinálj pénzt ezekből annyi filmhez el tudnám képzelni ezeket a témákat, egy szó mint száz hajrá tovább nekem egyre inkább bejön!
Úristen, ez a sorozat mekkora agybaj! "I like rusty spoons..."
Amúgy fasza, jól tolod ezeket az elektronyikus izéket, gitárral vegyítve pedig még a mai napig újításnak számít, szóval még akár sokra is vihetnéd ezzel a stílussal:)
hát érdekes dolgok ezek az biztos.. Nekem elvileg sikerült ebből a szempontból, de sokat gondolkoztam rajta, hogy ettől még nem biztos hogy ízléses is lesz, mert valahogy úgy kéne ezt csinálnom, hogy mellette befogadhatóak legyenek a dallamok is, meg a többi nevezéshez képest úgy gondolom, hogy én "keveset" gitároztam, nem voltak jellegzetes gitáros lickek, ebbe kéne valami erőt fektetnem, hogy hogy is mondjam pörgősebb legyen, rockosabb, technikai részével nem lenne gond, persze bőven van mit csiszolni, csak úgy értem, hogy nem korlátoz, viszont valahogy ezek a fajta ritmusok amik nekem adják magukat
Köszi. Megpróbáltam jobban "meglovagolni" az alapot, ahogy Tamás tanácsolta. Nehéz dolog ez, mert azért mégis csak viszi az ember kezét/fülét az alap... ez a legnehezebb az egész gitározásban. Technika, hallás , elméleti tudás oké, de ami igazán nehéz, hogy az ember elvonatkoztasson mindentől, és minél felszabadultabban tudjon játszani...
Jövő héten lezajlik a zsűrizés, utána írjál mailt, megbeszéljük a dolgot. Most még nagyon sűrű időszak van, mindjárt elérjük a 160 nevezést, és minden videóról személyre szabottan írok. A következő héten pedig ki kell választanunk ebből a rengeteg nagyon jó nevezésből a kategóriagyőzteseket. Nem lesz könnyű! Utána már kicsivel lazább időszak jön.
Szia!
Ezt a saját számot is teljesen ezzel a progival készítettem.Aztán tettem rá képeket,ilyen lett de rengeteg mindent tud még amit még nem tudok róla majd idővel kitapasztalom.
Szia!
A Gitár Tracks Pro 4-et használom,ez egy gitárosoknak való szoftver van benne dob,basszus gitár,billentyűk,symphonikusok stb,ezzel nagyjából az elképzelésedet meg tudod valósítani ha nem is studió szinten de demó felvételeknek nagyon megfelelnek.
Nagyon köszönöm amit a verseny videójára írtál nagyon jól esett.Ha valamiben tudok segíteni írjál.
Egy óra az mennyibe kerülne nálad? Van némi gondom az artikulációval és az improvizációval. Ugyan van egy tanárom, de ő nem nagyon ért az elektromos gitárhoz.
leszedtem Marco Sfogli Stand Alone c.számának az elejét, sajnos nem volt backingtrack a neten így az eredetire kellett feljátszanom, lehalkítottam amennyire tudtam
Sogli-stand alone by kustriani
A legegyszerűbb szerintem ha a Cubase-ben használsz vst-ket. A HalionOne-ban vannak szépek, igaz nagyon gagyik is.
De kezdetnek megteszi, utána meg egyszerűen át lehet váltani egy jobb, gépigényesebb vst-re, amivel teltebb, jobb hangzást érsz el.
De lehet akár Reasont is használni, meg ilyen külső programokat, de ez kicsit bonyolultabb (meg engem személy szerint zavar is, hogy sok ablakban kell ügyeskedni).
hangszereléshez nem értek, van valami program amivel viszonylag egyszerűen mindent meg lehet oldani? én is örülnék, ha nem csak gitárból készítenék 3-4 sávot hanem lenne benne bass gitár billentyű dob
sokat gondolkoztam rajta, hogy érdemes lenne megtanulni kicsit basszerozni és dobolni, ezzel a 3 hangszerrel valami alaptudással szerintem el tudnék komponálgatni, de a dob az nagyon macerás :S
Igen, a billentyű is jó lenne, én is gondolkoztam rajta! A szólógitár sáv meg majd az "ének" lenne a dalban! Arra is vannak alap ötletek, de majd, ha egyszer elkészül a rendes rockkos alap, az új ötleteket fog még adni szerintem.
Ezt nagyon jól megérezted, ugyanis Sfogli mindig azt mondja, hogy Timmons a legnagyobb kedvence. Előtte Dream Theater-számok gyakorlásával töltött el éveket, és utána fedezte fel Andy Timmonst.
Nem véletlen, hogy Marco új Jam Track Central-os csomagjának 3 száma közül az egyiknek az a címe, hogy Andy Timmons Style, a másiknak pedig Petrucci Style. (A harmadiknak pedig 80s style.)
Nekem tetszik a linkelt akusztikus alapod. Én úgy tudnék ebből elképzelni egy számot, hogy ebből 'csak' részeket használnék fel, illetve szólógitárral színesítve, plusz, amit te is írtál, hogy be lehetne egy kicsit rockosítani is. Az akusztikus rész alá meg lehetne próbálni valami billentyű alapot is esetleg.
nem ismertem a mother love-ot, tényleg jó...
annyi év alatt megmutathatta volna Freddynek valaki, hogy hogy kell vibratózni a hangjával, akárcsak jimmynek(persze nem hasonlításként, mert ő kéremszépen csak egy foshuszár). nagyot dobott volna rajta. persze az is lehet álláspont, hogy aki szereti az így szereti. a technikai javítás még senkinek nem ártott...
de nem rugdosni akartam (hol vagyok én hozzá), csak kikivánkozott, mint Tamásból az öröm-oda
ne vedd a szivedre én se rágom a küszöböt majd versenyen kívül beteszed, ha egyáltalán. mondjuk gitároztam rá jókat (nem nagyon ihletett meg), de hogy felvegyem az nem volt szempont. "énnemakarokmá'sztárlenni" majd a fijjatalogg mekkmutazzsák a tuttitt
Kíváncsi vagyok, hogy neked milyen ötleteid születtek, szóval nyugodtan játszogass rá, de vigyázz, mert a szerzői jogaimmal élek!
Meghallgattam a dalod, tetszik a dallamvilága. Az tény, hogy nagy gitárosoknál egy akusztikus alap is már majdnem egy önálló dal...pl Satriani: Always with me...
Ennél az alapomnál igyekeztem színesebben felépíteni a dolgokat a modulálásokkal, de mégis egyszerűen játszható lett, bár még lehet bonyolítok majd rajta, ha lesz rá ötlet. Most azzal vagyok leginkább gondban, hogy nincs fenn a gépemen semmilyen stúdióprogram...és nem tudok több sávot felvenni...és így nem lehet annyira kísérletezgetni, pedig lennének ötleteim.
Örülök, hogy itt lehetek.
Kíváncsian várom majd az előkészített "hibrides" ötleteket.
Természetesen nagy örömömre szolgálna ha közzétennéd az általad említett részt az én szólómból is!
Érdekelne Tamás hogy szerinted Marco Sfogli és Andy Timmons játékának van-e valami komolyabb köze egymáshoz? Én nagyon hasonlónak találom helyenként a megoldásaikat, igazából ők ketten azok, akik az utóbbi időben mélyebb benyomást tettek rám, Sfoglinál a címadó számon kívül az egész album megfogott, minden számnak megvolt a maga katarzisa, sajnos ez az 1 szólóalbuma van, Timmonsnak pedig még nem hallgattam meg minden számát, mert először még unalmasra kell hallgatnom a kedvenceimet, abból meg van bőven
adják rá magukat a dallamok, vissza szabd élni a szellemi tulajdonnal? mert ha nincs ellenedre én -sztem nem vagyok egyedül- játszanék rá valamit
én is megpróbáltam egyszer, nálam ott jöttek a gondok, hogy hiányzott a sok emberi tényező, úgy értem, hogy mivel mindent én találtam ki benne jellemző rá, hogy az alap a díszítő dallamok, és a szóló is egy síkon fut, jobb számoknál emg sokszor meg lehet figyelni, hogy ha csak a kíséretre koncentrálunk, akkor nagyon érdekes dolgokat hallhatunk
Gyönyörű ez a dal és nagyon jó benne a rockkosabb váltás. Én is szeretnék a dalomba torzított gitárt, dobot, basszust tenni! Szeretném benne megmutatni majd a technikásabb énemet is. A fejemben már nagyjából összeállt egy vázlat...már "csak" kivitelezni kell. Csak kíváncsi voltam, hogy érdemes-e egyáltalán ezzel az alappal tovább foglalkozni.
Erre az alapra szép dallamokat lehet játszani. Én azt tudnám elképzelni még, hogy a közepétől átválthatna egy rock-hangszerelésre, hasonlóan mint a Kustriani által nemrég említett September c. Andy Timmons-számban:
Szia Gábor, üdv a topikban!
Előkészítettem néhány hibrid-ötletet, majd hamarosan felteszem őket egyesével, ha lezajlott a verseny és az eredményhirdetés.
Egyébként azt tervezem, hogy lekottázok majd számos érdekes megoldást a nevezésekből, és felteszem ide a TAB-okat. A szólódban 1:17-nél levő tapping-ötletedet is mindenképpen szeretném itt a topikban bemutatni, ha felhatalmazol rá.
Na Ő lenne az az akusztikus alap:
http://soundcloud.com/stringsgirl29/lifelongdream-akusztikus-alap
Stúdióprogram hiányában ennél "hibátlanabb" és jobb minőségű felvételt nem tudok most készíteni. A Nuendo még nem került vissza a gépemre újratelepítés óta. :( Valami ilyesmi alapra gondoltam. Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Ez a "Lifelong Dream" már régóta él bennem...nagy álmom, hogy egyszer elkészüljön egy stúdióban felvett általam írt instrumentális dal! Remélem egyszer valóra válik! :)
Sziasztok!
A versenykiírás óta én is napról napra egyre gyakrabban nézek be hozzátok. Ez nagy szó mert előtte nem voltam túl aktív fórumozó.
A hibrid-technika kapcsán talán némi segítség lehet a klasszikus gitáros múlt (?) (jelen is). Ebbe én is mélyebben beleásnám magam.
Én is köszönetet mondok mégegyszer Tamásnak a lehetőségért. http://youtu.be/EWvsRPexGSU
Számomra például a klasszikus zenészekben (nem azokban, akik szerzik a zenét, hanem a nagyzenekarokban játszó zenészekben), nincs lélek. Sokan olyanok (tisztelet a kivételnek), mint egy célszámítógép: eléjük teszed a kottát és játszanak, ha elveszed nem játszanak. Ez számomra a gondolatoktól, a dolgok megkérdőjelezéstől való megfosztottság. Magyarul a lelketlenség. Nem az lenne a zenének a lényege, hogy elgondolkodtat, mint hallgatót, és kifejezhetsz általa, mint előadó?
Persze ez jelenthet neki örömet (megélheti benne a saját lelkiségét), ahogy egy négy akkordos gitárosnak is a tábortűzi gitározás. De ez számomra nem több annál, minthogy az iskolában kötelező felmondani valamelyik költő versét.
És lehetséges, hogy igazad van, a sok technikai dolog mögött meghúzódhat a lélek, nem tagadom. De azért megnézném mennyi lenne belőle, egy kifejezetten lassú alapra.:) Ha ott is megvan, akkor nem szóltam, és annyi gyors darabot játszhat az ember, amennyit akar.
mert ha beülök egy pc elé tudok csinálni úgy zenét hogy semmi gondolatom nincs közben, nem is érdekel a zene sem, de mivel a szakmai tudásom megvan hozzá képes vagyok rá.
Idézem hajós Andrist:
Mire gondolt a szerző? - a szerző a jogdíjra gondolt..........
de lehet hogy a fenti fiktív példa ok án keletkezett nem létező dalom, valakinek nagyon elnyeri ennek ellenére a tetszését
Szokták mondani, hogy zenélj olyan beleérzéssel, mintha most zenélnél életedben utoljára.
Erre a "legszebb" példa Queen - Mother Love.
Freddie nem tudta melyik lesz az utolsó munkanapja a stúdióban. Ez volt az utolsó éneklése.
Az egész lemez ilyen éneklést tartalmaz, pl a Winter's Tale is.
én amúgy hiszek a lelketlen zenélés létezésében, mert leülök egy pc elé és csinálok úgy zenét, hogy közben aztán semmilyen érzés nem fog el. nem is szeretem a stílust nem is érdekel de megtudom csinálni mert a szakmai tudás megvan.
Hajós Andrist idézve:
Mire gondol a szerző? A szerző a jogdíjra gondol.
De a fenti fiktív példában sem biztos hogy az általam közömbösen megírt darab nem lesz valakinek a kedvence.
Lélekkel teli zenélés legszebb példája
Queen - Mother love dala
szokták mondani, zenélj olyan beleéléssel mintha most zenélnél utoljára az életben
Freddie úgy énekel az egész lemezen, nem tudta mennyi van még hátra, be tud e menni másnap is énekelni....ez volt a legutolsó felvétele
A "lelketlen" jelzőt valóban úgy helyes használni, hogy abszolút szubjektíven, a véleményező számára az adott dal nem indít meg semmit.
Így helyesen (a saját példámból kiindulva): számomra az öncélú tekerés és a technikai bemutató egy (számomra) lelketlen dalt szül, mert bennem nem indít meg semmilyen (technikai véleményezéstől független) érzelmet, ami miatt szívesen hallgatnám később is az adott dalt. Vannak azonban nevezések, amikben a dallamvilág számomra kellemes és jó hallgatni.
Azt hiszem itt a maga módján mindenkinek igaza van, mindössze azt kell hozzátenni, hogy a véleményünk szubjektív. Én nem szeretem a spenótot, de ettől még a spenót nem rossz étel.
És hozzáteszem, hogy sokszor nem is vesszük észre, hogy átcsúsztunk az egyikből a másikba. Pedig ez az egyik legfontosabb különbség.
A lélekkel teli vs. lelketlen zene kérdéséről a véleményem egyébként az, hogy ha valaki bármit is megalkot, akkor abban máris garantáltan benne van a lelke: célt tűzött ki, sokat gondolt rá, próbálkozott, elképzelte, elkészítette, örült neki, és most megmutatja másoknak. Ez nem más, mint a lélek szava.
Ettől függetlenül, ha Rusty Cooley és Andy Timmons zenéje között kellene választanom egy lakatlan szigeten, akkor egyértelmű lenne a döntés. A fentiek értelmében Rusty is és Andy is lélekből játszik szerintem - csak Timmons mester több kérdést hagy nyitva, és ezért az ő művei jobban hasonlítanak az életre, amely szintén sok kérdést hagy nyitva.
Melyik részben nem adsz igazat? nem azért kérdezem mert tévedhetetlen lennék, hanem mert nem írtad le.
Tudom mire használjuk a kifejezést de azért mert valami tempós technikás, talán nehezebben emészthető, az elődadóban még gerjeszthet érzelmeket és ha pl nekem nem tetszik és rámondom hogy lelketlen, attól még lehet hogy sok más emberben megindít érzéseket.
Nyílván az érzelem keltés eszközeként a zeneszerzésnek is megvannak a fogásai, fegyverei, és valószínű egy pörgős darab kevésbé hatásvadász mint valami lírai cucc, de ezért előfordulhat.
Bach Dm toccata és fuga is lelketlen lenne?
Lehet inkább az zavar hogy a magyar nyelvben a vélemény kifejezés mint egy általános tulajdonságként kerül kifejezésre és nem a véleményező személyében
azaz ez szar! lelketlen....és nem úgy hogy nekem nem tetszik, szerintem szar