Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
mert ha beülök egy pc elé tudok csinálni úgy zenét hogy semmi gondolatom nincs közben, nem is érdekel a zene sem, de mivel a szakmai tudásom megvan hozzá képes vagyok rá.
Idézem hajós Andrist:
Mire gondolt a szerző? - a szerző a jogdíjra gondolt..........
de lehet hogy a fenti fiktív példa ok án keletkezett nem létező dalom, valakinek nagyon elnyeri ennek ellenére a tetszését
Szokták mondani, hogy zenélj olyan beleérzéssel, mintha most zenélnél életedben utoljára.
Erre a "legszebb" példa Queen - Mother Love.
Freddie nem tudta melyik lesz az utolsó munkanapja a stúdióban. Ez volt az utolsó éneklése.
Az egész lemez ilyen éneklést tartalmaz, pl a Winter's Tale is.
én amúgy hiszek a lelketlen zenélés létezésében, mert leülök egy pc elé és csinálok úgy zenét, hogy közben aztán semmilyen érzés nem fog el. nem is szeretem a stílust nem is érdekel de megtudom csinálni mert a szakmai tudás megvan.
Hajós Andrist idézve:
Mire gondol a szerző? A szerző a jogdíjra gondol.
De a fenti fiktív példában sem biztos hogy az általam közömbösen megírt darab nem lesz valakinek a kedvence.
Lélekkel teli zenélés legszebb példája
Queen - Mother love dala
szokták mondani, zenélj olyan beleéléssel mintha most zenélnél utoljára az életben
Freddie úgy énekel az egész lemezen, nem tudta mennyi van még hátra, be tud e menni másnap is énekelni....ez volt a legutolsó felvétele
A "lelketlen" jelzőt valóban úgy helyes használni, hogy abszolút szubjektíven, a véleményező számára az adott dal nem indít meg semmit.
Így helyesen (a saját példámból kiindulva): számomra az öncélú tekerés és a technikai bemutató egy (számomra) lelketlen dalt szül, mert bennem nem indít meg semmilyen (technikai véleményezéstől független) érzelmet, ami miatt szívesen hallgatnám később is az adott dalt. Vannak azonban nevezések, amikben a dallamvilág számomra kellemes és jó hallgatni.
Azt hiszem itt a maga módján mindenkinek igaza van, mindössze azt kell hozzátenni, hogy a véleményünk szubjektív. Én nem szeretem a spenótot, de ettől még a spenót nem rossz étel.
És hozzáteszem, hogy sokszor nem is vesszük észre, hogy átcsúsztunk az egyikből a másikba. Pedig ez az egyik legfontosabb különbség.
A lélekkel teli vs. lelketlen zene kérdéséről a véleményem egyébként az, hogy ha valaki bármit is megalkot, akkor abban máris garantáltan benne van a lelke: célt tűzött ki, sokat gondolt rá, próbálkozott, elképzelte, elkészítette, örült neki, és most megmutatja másoknak. Ez nem más, mint a lélek szava.
Ettől függetlenül, ha Rusty Cooley és Andy Timmons zenéje között kellene választanom egy lakatlan szigeten, akkor egyértelmű lenne a döntés. A fentiek értelmében Rusty is és Andy is lélekből játszik szerintem - csak Timmons mester több kérdést hagy nyitva, és ezért az ő művei jobban hasonlítanak az életre, amely szintén sok kérdést hagy nyitva.
Melyik részben nem adsz igazat? nem azért kérdezem mert tévedhetetlen lennék, hanem mert nem írtad le.
Tudom mire használjuk a kifejezést de azért mert valami tempós technikás, talán nehezebben emészthető, az elődadóban még gerjeszthet érzelmeket és ha pl nekem nem tetszik és rámondom hogy lelketlen, attól még lehet hogy sok más emberben megindít érzéseket.
Nyílván az érzelem keltés eszközeként a zeneszerzésnek is megvannak a fogásai, fegyverei, és valószínű egy pörgős darab kevésbé hatásvadász mint valami lírai cucc, de ezért előfordulhat.
Bach Dm toccata és fuga is lelketlen lenne?
Lehet inkább az zavar hogy a magyar nyelvben a vélemény kifejezés mint egy általános tulajdonságként kerül kifejezésre és nem a véleményező személyében
azaz ez szar! lelketlen....és nem úgy hogy nekem nem tetszik, szerintem szar
én is valahogy így érzem, meg a technikai bemutatós résszel is egyetértek, hogy arra lehet mondani, de lehet hogy arra se, én ugyan dallampárti vagyok, de van aki nem, sgy szó mint száz szerencsére nem vagyunk egyformák
majd megkérdezem erről egy barátom, neki nincs lelke
Az előzőhöz még annyit, hogy nekem a verseny nevezéseiből is azok tetszettek, ahol láthatólag dalt írt a gitáros és nem csak technikás figurákat tolt egymás után. Kb. 10-15 nevezés van, amit versenyen kívül, pusztán a "dal" jellege miatt szívesen hallgatnék akár egy albumon is, mint önálló nótát.
Részben igazat adok Neked, bár hozzátenném, hogy a lelketlen gitározást arra is lehet érteni, mikor valaki iszonyat technikásan játszik, de a dal nem más, mint figurák sorozata. Szakmailag abba se lehet belekötni, de mégis érzed, hogy nem "mesélni" akar a zenével, hanem csak szakmai bemutatót tart.
én nagyon szeretem azt amikor valamire ráhúzzák hogy nincs benne lélek.........
mi az a pont amitől már elmondható hogy van benne?
honnan tudhatom mi zajlott le az előadóban játék közben, vagy a többi hallgatóban amikor hallgatja? a szerzőben amikor írta?
és ha egy kisgyerek rendkívüli módon muzsikál, miért lenne benne lélek? mennyit tud az életről, mennyit tapasztalt az emberi érzésekről?
ez egy egyszerű megfogalmazása annak, hogy nem tetszik, bár szakmailag nem tudok belekötni......vagy valami ilyesmi lehet........ nem tudom
én ezen am már többször is elgondolkoztam, igazából nekem elég szarul esne, ha nagyon tudnék, és azt mondanák az erőfeszítéseimre, hogy nincs lélek benne, egyes részeken nagyon elszigetelten élnek (cenzúrázott net stb), mondják, hogy betanulják mint a robotok, mert ha nem, akkor ez meg az lesz, de ez ott is csak egy hobbi, jó azt el tudom képzelni, hogy a zeneiskolába áramot vezetnek a húrba ha rosszul fogod le az akkordot (kis költői túlzás), de aki feltölt youtubera, az talán élvezi azt amit csinál, és lehet, hogy csak a környezetük miatt nem engednek egyéniségeket érvényesülni, úgy értem, hogy beléjük nevelték, hogy rezzenéstelen arccal csinálsz mindent, és nem bontakozhatnak ki (nem is mernek talán), elvégre ők emberek, csak rossz helyen élnek, de lehet hogy tévedek, ehhez ott kéne élni, és tapasztalni a dolgokat
Érdekes, most hogy többször meghallgattam, nekem úgy tűnik mintha egy kicsit hasonlítana egy másik nevezéshez,- de lehet csak a bot fülem miatt.
Viszont ahogy a Négy Évszakot játssza... - Vivaldi nagyon érezte a metált:)
A zenész egy eléggé napraforgó népség.:)
Vannak irigyek, akik nem jutnak ennyi idő alatt ide, és vannak tényleg maguktól alaptalanul elszállt tizenévesek is.
Eszembe jut, hogy tán egy hónapja, a zenekart keresek topikban egy ambícióval teli 14 éves gitáros fiút, többen igen primitív módon "inzultáltak", - csodálkoztam is, hogy nemigen keltek a védelmére, pedig ha látták volna pl: Somogyi Remig nevezését...
13 éves 2,5 éve gitározik, - én ebben a koromban tán még csúzliztam, most is csak nézek, mint liba a repülőre:)
Rengeteg jó fiatal gitáros van!
A "Kiss of Life" szólóról már röviden esett szó #8585-nél. Jó hírem van: a teljes szólót lekottáztam annak idején, úgyhogy majd valamelyik nap felteszem ide a TAB-ot.
Ez a setlist nagyon jól hangzik, sajnálom hogy nem voltam ott. A "Pull" a kedvenc lemezem tőlük, de az összeset nagyon szeretem. És a szólólemezei zseniálisak (hab a tortán, hogy Andy Timmons gitározik rajtuk).
Tényleg megérdemelné, hogy az Arénában, telt ház előtt játsszon.
Volt szóló lemezes szett is, sok Winger is, Hungry, Miles away, Madalaine, 17, Down Incognito, Spell I'm under, Rainbow in the rose, stb., 1 db 12 húros gitárral feladja a leckét sztem sok mindenkinek!!!
Beszélgetős, poénos interaktív, családi hangulatú koncert volt. Természetesen a nézőszámot nem kommentálnám itthon ehhez már hozzászokhattunk.
Nagyon ígérgette, hogy jön a Wingerrel is majd ;)
nagy potenciál van az ilyen számokban az biztos, szép lágy kontrasztot ad egy csilingelő fémhúros akusztikus gitár mellett egy ízléses elektromos gitár szóló, nem is kell leírni, Joe Satriani-Starry Night bár ebbe a bendzsó-t is el tudom képzelni, nem merem a nyakamat tenni rá, de rengeteg ilyen számot fel lehetne sorolni
Köszi! :) Jelenleg van egy akusztikus alapom, amiből szeretnék egy instrumentális dalt készíteni. Van hozzá egy nagyon home-made akusztikus felvétel...azt lehet, hogy feltöltöm majd, és örülnék, ha kapnék tőletek tanácsokat! :)
Köszi az infót, és a videót! ( még nem tudtam megnézni, ha hazaértem csekkolom :) )
Ez a hibrid technika nekem új, bár már láttam 1-2 helyen. Most fogott meg megint Cindel Norbert videóiban, elképesztően jól nyomja a srác, nagyon technikás.
Nagyon tetszik, hogy konkrét példákkal alátámasztva tapasztalom azt, hogy milyen végtelen számú lehetőség rejlik egy és ugyanazon zenei alapban, nincs 2 egyforma hangulatú szóló, erősen tágítja ez a látókört!
Igen, Szabi szólóit már hosszú idő óta figyelem, és nagyon örültem, hogy nevezett a versenyre. A videójához 3 külön kommentben soroltam fel a kedvenc részeimet, mert az 500 karakteres limitet kétszer is túlléptem:)
Az ő szólója is olyan volt, hogy a dallamai néha maguktól felbukkannak a fülemben, akárcsak Marci és Kustriani dallamai, és még jó néhány ilyen nevezés van.
Tom Quayle legato- és hibrid-technikája az egyik legjobb a világon. Úgyhogy tőle még akkor is érdemes eltanulni dolgokat, ha az ő sebessége még csak távlati cél. Az ötletei önmagukban is érdekesek, sebességtől függetlenül. Például ez az oktávonként másolós kromatikus copy-paste ötlet zseniális. A TAB alá írtam ujjrendet is. A mutatóujjat fel lehet emelni az első ütem elején a 3-5-8 résznél, miután a G hanggal végeztünk. (És a következő két oktávban is fel lehet emelni a mutatóujjat az 5-7-10 és a 8-10-13 részeknél).
Hasznos dolog a dallam megfordulásához is kromatikát tenni, mert ez a legmagasabb pontra való megérkezést sokkal érdekesebbé teszi. A 3-4. ütemekben van egy-egy felkiáltójel, amely a hirtelen váltásra utal az ujjrend szempontjából.
Én szívesen megtanulnék a jobbak közül, ha lenne tab vagy bármi hozzájuk, nekem a csiga nick nevű srác nevezése mindenkit levert, nem is akárhogy 1st round K.O.
Csiga? Nem is emlékszem ilyen nicknévre. Be tudod linkelni, hogy melyik videóra gondolsz?
Minden reggel azzal kezdem a munkát, hogy a kávé mellett megnézem az új nevezéseket. Hihetetlen mennyi jó gitáros van az országban. Külön öröm, hogy rengeteg, eddig számomra ismeretlen arcot fedeztem fel magamnak.
Nagyon jó szólók érkeztek tegnap és ma is. Balog Bandit én sem ismertem, az ő szólójából majd tervezek is lekottázni pár izgalmas részt a verseny után.
És Horváth Imi kollégánk is ma küldte be a videóját, úgyhogy aki csodásan szárnyaló dallamokat szeretne hallani erre az alapra, annak érdemes megnéznie Imi nevezését.
Én szívesen megtanulnék a jobbak közül, ha lenne tab vagy bármi hozzájuk, nekem a csiga nick nevű srác nevezése mindenkit levert, nem is akárhogy 1st round K.O.
Akkor kicsit szocializálódok én is
Sajnos az elmúlt 2 hónapban elég keveset tudtam gyakorolni,szóval először vissza kellene kerülni oda ahol előtte álltam...
Utána meg természetesen fejlődni szeretnék,főleg a bal kéz dolgaiban,legato,kisujj bevonása,szinkron,stb.
Metál-üdvözlet, és remélem mostantól rendszeresen ellátogatsz ide!
A pár perc múlva felkerülő Tom Quayle-gyakorlat nagyon hasznos lesz kisujj- és legato-szempontból is.
" No, én meg egész nap azon izgultam, hogy majd mit kapok Clapton miatt /hirtelen ő jutott eszembe/, de úgy látom, szerencsére a "mi Marcink" mindenkit jobban érdekelt:) Még utoljára talán annyit, hogy ennél a produkciónál úgy érzem, mintha a szólóhoz lenne a kíséret /de még nem mindet hallgattam-néztem meg/. "
Ezt nagyon jól megfogalmaztad: "mintha a szólóhoz lenne a kíséret". Ez az egyik legfontosabb szempont, a legjobb szólók mindig irányítják a zenei alapot. Egy oldallal lejjebb, #11924-nél egy rodeós hasonlatot írtam erről, mert a zenei alapot is be kell "törni"
A nagy kapkodásban nem volt rá időm, úgyhogy itt és most szeretném megköszönni Tamásnak, hogy
1. összehozta ezt a versenyt; le a kalappal mind a zsűritagok névsora mind a versenyzők és támogatók szép száma láttán
2. megnézte és véleményezte a videómat http://youtu.be/JKjsUvbBrM4
Tamás kommentjét azóta be is másoltam az Ewige Motivierende Sätze díszkiadásának (Hegel Verlag, Hamburg, 1959) előzéklapjába
Elsősorban azonban biztatnék mindenkit, aki még nem nevezett, hogy gyűrkőzzön neki, mert nemcsak jó móka, de rengeteget is lehet tanulni egy ilyen kalandból.
Szia Viktor, köszönöm szépen!
A Hegel Verlag ma hívott, hogy Hamburgból lovas futár hozza el nekem az "Ewige Motivierende Sätze" rövidített, 890 oldalas verzióját:)
" Elsősorban azonban biztatnék mindenkit, aki még nem nevezett, hogy gyűrkőzzön neki, mert nemcsak jó móka, de rengeteget is lehet tanulni egy ilyen kalandból. "
Igen, annyi mindent tanultam máris a nevezésekből, hogy a következő hónapokban egyik fő tervem, hogy itt a topikban minél több jó ötletet feldolgozzunk a beérkezett sok videóból.
Biciklipumpa kolléga, ha olvasod ezt, akkor ezennel hivatalosan is felkérlek, hogy mindenképp készítsél egy audio-nevezést:) Szomorú lennék, ha pont a fórum egyik motorja* kimaradna egy ilyen jó hangulatú dologból. Ráadásul az utóbbi fél évben készült szólóid alapján nagyon ígéretes nevezést fogsz készíteni.
JonasTamas írtaStratooo írtaKöszi szépen, majd átrágom magam az anyagon! Biztosan sok új dolgot fogok megismerni!Innentől kezdve igyekszem nyomon követni a topicot!OK!
És hogy máris egy kicsit bevonjunk a topik társaságába, megkérdezem, hogy mostanában a gitározáson belül melyek az aktuális célkitűzéseid, miben érzed úgy, hogy jól állsz, és miben szeretnél leginkább előrelépni?Célkitűzések vannak szerencsére bőven.Lehet, hogy kicsit hülyén hangzik, de a zene az életem, a gitárom pedig a társam. Szeretném, ha egy olyan zenekarban játszhatnék, akik komolyan veszik a zenét, mert az eddigi zenekaraim csak hobbiként tekintettek a zenélésre. 4 éve gitározok, és a jelenlegi legfontosabb célom az, hogy fejlődjek, technikásabbak és színesebbek legyenek a szólóim. Emellett nagyon sok dalkezdemény van a fejemben, csak sajnos nincs lehetőségem kivitelezni őket...egyelőre! Sok erőt és támogatást adott az, hogy elindultam a versenyen, bár először féltem "megmutatni magam a nagyvilágnak", de nem bántam meg, mert sok hasznos tanácsot kaptam. :)
Az máris jó indítás, hogy "a zene az életem". Welcome to the club:) A hozzáállás szerintem jobban meghatározza a későbbi sikereket, mint bármilyen más tényező, úgyhogy ha ez megvan, akkor szép dolgokra számíthatsz!
" a jelenlegi legfontosabb célom az, hogy fejlődjek, technikásabbak és színesebbek legyenek a szólóim. "
Erről a témakörről sok szó esik itt, és arra is van lehetőség, hogy feltöltsél ide saját szólókat (a SoundCloud segítségével), és akkor írok róluk.
" Sok erőt és támogatást adott az, hogy elindultam a versenyen, bár először féltem "megmutatni magam a nagyvilágnak", de nem bántam meg, mert sok hasznos tanácsot kaptam. :) "
Minden reggel azzal kezdem a munkát, hogy a kávé mellett megnézem az új nevezéseket. Hihetetlen mennyi jó gitáros van az országban. Külön öröm, hogy rengeteg, eddig számomra ismeretlen arcot fedeztem fel magamnak.
Olyan hangzást megteremteni, ami egyedülálló. Legyen szó ritmusosan szaftos groove-ról, vagy szólójátékról. Mostanában egyre többször kapom rajta magam, hogy a pengető keresése helyett az ujjaimat használom inkább. Ez több szempontból is jó. Megtanultam az 5 ujjas pengetést -ami a ritmusos dolgoknál nagyon hasznos-, dinamikával való játékot, illetve olyan harmóniákat találtam a nyakon (véletlenül persze :D), amiket pengetővel soha nem találtam volna meg. Aktuális célkitűzésem a groove-olás magas szintű űzése. Mindig is szerettem a pattogós ritmusos játékot (nem hiába a basszer múlt) amit valamilyen kísérő szólam egészít ki. Ha ez a kettő egyszerre jól szólal meg, az maga a tökély. Amiben úgy gondolom hogy jól állok, az az improvizáció. Szeretek ismeretlen terepre kerülni a zenében, mert ilyenkor mindig sok a kihívás, legyen szó bármiről. Állítólag abszolút hallásom van (zenész kollégák szerint --> vEgGg), viszont én ezt olyan szinten élem meg inkább, hogy egyszerűen tudom/érzem hogy "ide mit kéne játszani" vagy "mi illik ide". Amiben előrébb szeretnék lépni, az a technikák fejlesztése, finomítása. Skálák / hangnemek ismerete, a teljes nyak átlátása (elméleti szinten) ugyanis az elmélettel mindig rosszban voltam. (utáltam szolfézsra járni!)
Örömmel olvastam a céljaid leírásánál a legelső mondatot, mert ez az egyik legjobb cél, ami csak elképzelhető. Az ujjak használata a pengető mellett szintén nagyon jó út, az utóbbi években látszik, hogy a modern, 10-es évekbeli* gitározásban ez már nélkülözhetetlen, nem csak a sebesség miatt (sőt nem is elsősorban a sebesség miatt), hanem hogy újszerű és egyedi dolgokat lehessen eljátszani. Érdemes lesz sok Brett Garsed-et tanulmányoznod. A gitárversenyt meghirdető videóban 4:15-től Brett Garsed demonstrálja, hogy 3 ujj + 1 pengető = varázslat. A skálahasználat is eléggé ott van ebben a részletben.
Majd mindjárt teszek fel egy hibrides gyakorlatot Tom Quayle-tól, hasznosnak fogod találni.
--------------------------
*furcsa ezt így leírni:)
Leginkább technikailag szeretnék előrelépni (mindenféle picking meg tapping), mert azzal még mindig nem vagyok elégedett, meg szeretném kicsit javítani az improvizációs képességeimet (kilépni a dobozokból meg ilyesmi).
A kreativitással elégedett vagyok, ha van időm tervezni. (Most csinálok egy másik bandát is a Gergővel :D )
Majd ha készülnek újabb számok, akkor tegyed fel őket ide is!
És persze sok sikert a verseny-szólóhoz!
Jó látnoi hogy növekszik a fórum! ...egyre több a számomra ismeretlen ember itt. Nekik küldöm szólólemezem első számát! Hamarosan érkezik a nevezésem is!
én is valahogy hasonlóan érzek,viszont csak rutinnal tudom fejleszteni, mert más szólót játszanék, ha ugyanazt tudnám megszólaltatni amit a fejemben hallok, de szerencsére úgy érzem, hogy minél többet gitározok ez annál jobban megy, csupán szerintem az a kulcsa, hogy tudat alatt befikxálódjanak,a hangközök,és akkor gyakorlatban is oda tudok ugrani 100%-ig ahova fejben akarok
Sajnos az elmúlt 2 hónapban elég keveset tudtam gyakorolni,szóval először vissza kellene kerülni oda ahol előtte álltam...
Utána meg természetesen fejlődni szeretnék,főleg a bal kéz dolgaiban,legato,kisujj bevonása,szinkron,stb.
No, én meg egész nap azon izgultam, hogy majd mit kapok Clapton miatt /hirtelen ő jutott eszembe/, de úgy látom, szerencsére a "mi Marcink" mindenkit jobban érdekelt:)
Még utoljára talán annyit, hogy ennél a produkciónál úgy érzem, mintha a szólóhoz lenne a kíséret /de még nem mindet hallgattam-néztem meg/.
Hát igen, nekem is kéne valamit válaszolni Tamás kérdésére, - a gitározással céljaim nincsenek, sajnos egyre jobban kiderül, hogy tehetségtelen vagyok, de szorgalmas:) - talán egy kicsit segít abban, hogy belülről is lássam a gitár zenét. /na meg nekem van a legtöbb Squierem az utcában:)/
A nagy kapkodásban nem volt rá időm, úgyhogy itt és most szeretném megköszönni Tamásnak, hogy
1. összehozta ezt a versenyt; le a kalappal mind a zsűritagok névsora mind a versenyzők és támogatók szép száma láttán
2. megnézte és véleményezte a videómat http://youtu.be/JKjsUvbBrM4 Tamás kommentjét azóta be is másoltam az Ewige Motivierende Sätze díszkiadásának (Hegel Verlag, Hamburg, 1959) előzéklapjába
Elsősorban azonban biztatnék mindenkit, aki még nem nevezett, hogy gyűrkőzzön neki, mert nemcsak jó móka, de rengeteget is lehet tanulni egy ilyen kalandból.
Stratooo írtaKöszi szépen, majd átrágom magam az anyagon! Biztosan sok új dolgot fogok megismerni!Innentől kezdve igyekszem nyomon követni a topicot!OK!
És hogy máris egy kicsit bevonjunk a topik társaságába, megkérdezem, hogy mostanában a gitározáson belül melyek az aktuális célkitűzéseid, miben érzed úgy, hogy jól állsz, és miben szeretnél leginkább előrelépni?
Célkitűzések vannak szerencsére bőven.Lehet, hogy kicsit hülyén hangzik, de a zene az életem, a gitárom pedig a társam. Szeretném, ha egy olyan zenekarban játszhatnék, akik komolyan veszik a zenét, mert az eddigi zenekaraim csak hobbiként tekintettek a zenélésre. 4 éve gitározok, és a jelenlegi legfontosabb célom az, hogy fejlődjek, technikásabbak és színesebbek legyenek a szólóim. Emellett nagyon sok dalkezdemény van a fejemben, csak sajnos nincs lehetőségem kivitelezni őket...egyelőre! Sok erőt és támogatást adott az, hogy elindultam a versenyen, bár először féltem "megmutatni magam a nagyvilágnak", de nem bántam meg, mert sok hasznos tanácsot kaptam. :)
Olyan hangzást megteremteni, ami egyedülálló. Legyen szó ritmusosan szaftos groove-ról, vagy szólójátékról. Mostanában egyre többször kapom rajta magam, hogy a pengető keresése helyett az ujjaimat használom inkább. Ez több szempontból is jó. Megtanultam az 5 ujjas pengetést -ami a ritmusos dolgoknál nagyon hasznos-, dinamikával való játékot, illetve olyan harmóniákat találtam a nyakon (véletlenül persze :D), amiket pengetővel soha nem találtam volna meg. Aktuális célkitűzésem a groove-olás magas szintű űzése. Mindig is szerettem a pattogós ritmusos játékot (nem hiába a basszer múlt) amit valamilyen kísérő szólam egészít ki. Ha ez a kettő egyszerre jól szólal meg, az maga a tökély. Amiben úgy gondolom hogy jól állok, az az improvizáció. Szeretek ismeretlen terepre kerülni a zenében, mert ilyenkor mindig sok a kihívás, legyen szó bármiről. Állítólag abszolút hallásom van (zenész kollégák szerint --> vEgGg), viszont én ezt olyan szinten élem meg inkább, hogy egyszerűen tudom/érzem hogy "ide mit kéne játszani" vagy "mi illik ide". Amiben előrébb szeretnék lépni, az a technikák fejlesztése, finomítása. Skálák / hangnemek ismerete, a teljes nyak átlátása (elméleti szinten) ugyanis az elmélettel mindig rosszban voltam. (utáltam szolfézsra járni!)
Leginkább technikailag szeretnék előrelépni (mindenféle picking meg tapping), mert azzal még mindig nem vagyok elégedett, meg szeretném kicsit javítani az improvizációs képességeimet (kilépni a dobozokból meg ilyesmi).
A kreativitással elégedett vagyok, ha van időm tervezni. (Most csinálok egy másik bandát is a Gergővel :D )
Tudat alatt biztosan használta a hangnemeket az illető, mert feltehetőleg a 12 fokú hangrendszert használja:) Legfeljebb soha nem nézte meg, hogy mi miért van. Lehet így is, csak nehezebb: olyan, mint bekötött szemmel ebédet készíteni.
" Célok: Szeretnék hangról hangra kielemezni nagy szerzőktől néhány kompozíciót: Debussy, Paganini, Beethoven stb. Tanultam már tőlük darabokat, csak a megfejtést maradt el ... érzem, hogy ezek nagyon jó, összetett szerzemények, de mégsem tudnám pontról pontra 'megindokolni', hogy mitől működnek. "
Komoly terv, és valóban rengeteget lehet tanulni az ilyesmiből. Én a barokk zenébe ástam bele magamat, és ez rengeteget adott nekem harmóniák és dallamok terén egyaránt.
" Gitáron meg azt hiszem metált kellene tanulni az egzotikus skálákra koncentrálva. "
A topik-tartalomjegyzékben #4846-nál találsz anyagot a japán Iwato skáláról, amellyel egy elborultabb sárkány-metál szólót készítettem.
Ha Timmons és Gilmour is a kedvenceid között van, akkor a mi emberünk vagy itt a topikban:)
Szóló- és technika-témakörben sok anyagot találsz a topikba feltett dolgok között. A legfrissebb tartalomjegyzék #12029-nél található, érdemes átnézni.
Remélhetőleg nemsoká együtt fogok jammelni valakivel, aki gitáros létére - állítása szerint - soha nem gondolkodott hangnemekben, meg semmiben.
Kíváncsi vagyok mennyire sikerül majd megértenem az egész zenei működését (ha egyáltalán meg lehet érteni, rá lehet érezni egy ilyen ösztönös embernél az ilyesmire).
" Viszont a fentieket erősen befolyásolja, hogy október végére várjuk az első sárkányharcosunkat, szóval egy ideig a gyakorlás helyett pelenkázni fogok :) "
Nagy gratula, és éljen a leendő sárkányharcoshoz!
" a fiókban lévő félkész dalokat kéne egyszer befejezni. "
Előbb-utóbb lemez is készülhetne, és remélem hogy a "The 7th Day" és a "Halfway to Gooseberry" is rajta lesz majd.
Ezt nézzétek mit szereztem!
Nagyon olcsó volt, és egész szép állapotban van! Még a tremoló is berreg! Persze egy kevés gondoskodás ráfért.
Ez a gitár is azt bizonyítja, hogy nem a név és nem az ár határozza meg a minőséget.
Ha a kupakokat leveszem a hangszedőkről, akkor már szinte teljesen olyan, mint a Tamás gitárja!
nem beszéltem durva eltérésekről
de pl sok olyan dal van még JS-nál is amiben van egy improvizált rész, pl én azokat soha életemben be nem bifláztam :) Ott valami hasonlót próbáltam csak játszani.
Satch amúgy nagyon képben van a hangnemekkel. Oda vissza megy neki, mindegy hogy egy fekvésben az e1-e6 húrok között kell mozogni vagy pl 2 húron kell az 1. bundtól a 24-ig végig játszania. Szóval az ő dalait fülelni több jó megoldás is lehet. De ha adott egy skálafutam, a hol játszását meghatározhatja az is hogy előtte-utánna mi van
Azért elmondható a legtöbb esetben hogy van logika abban ahogy a gitáros az ujjrendet használja meg a fekvéseket. És ez a kényelem szempontja miatt is így van.
azért nem ilyen nagyon durva eltérésekkel szoktam megtanulni, de rengeteg szólóra jellemző, hogy sok a vízszintes skála elem(nem akarok hülyeséget mondani, ez lineáris?) én pedig legtöbbször "függőleges" skálában gondolkozom, tehát dobozba, persze ha vízszintesen ugrálnak a gitár nyakán azt kihallom, meg szerencsére jól megy gondolkodás nélkül föl le menni egy húron, hála a sok Satriani hallgatásnak, csupán rám akkor ezek szerint ez a jellemzőbb