Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Hát, nem akartam így kerekperec kimondani, de nálam is az általatok megnevezett fiatalember a favorit és tuti befutó ... eddig ...
Célok: Szeretnék hangról hangra kielemezni nagy szerzőktől néhány kompozíciót: Debussy, Paganini, Beethoven stb. Tanultam már tőlük darabokat, csak a megfejtést maradt el ... érzem, hogy ezek nagyon jó, összetett szerzemények, de mégsem tudnám pontról pontra 'megindokolni', hogy mitől működnek.
Egy operaénekes ismerősöm is segít ebben ill. vele tervezünk most egy közös 'poén' projectet. Az első dal ötlete: tuc-tuc alapra valami kis nyinyá a gitáron és Ő operaénekesként ráénekli, hogy 'Hajrá repülő, kiesett a csupasznő!' :)) ( kisiskolás koromban énekeltük ezt ha megláttunk egy repülőt ) ... illetve Teo Spiriev-el dolgozunk egy akusztikus projecten, de az gitáérosként pop dalok megtanulását jelenti.
Gitáron meg azt hiszem metált kellene tanulni az egzotikus skálákra koncentrálva... mert az eléggé kimaradt ezidáig. Technikailag főleg alternate picking meg sweep ... mert az is eléggé gyengén megy ... ( csak nehéz magamat olyasmire rávenni, ami távolabb áll tőlem:)) )
És kb. két héttel ezelőtt egy reggelen fogant meg bennem az ötlet, hogy végre befejezek legalább 4-5 saját ötletet. Annyi téma összegyűlt, amivel évek óta nem kezdtem semmit( .. igazából már évek óta nem kezdtem magammal semmi :)) ... egyet már felvettem év elején, de aztán ismét kiestem a produktív flow-ból: http://soundcloud.com/digitaldalibor/cricket-on-the-submarine ) ...
Alapvetően experimentális, kevés gitárhangból építkező, inkább a hangszerelésekre koncentráló anyagnak tervezem. Ilyesmi:
http://d2b.neobase.hu/content/lost-translation
( ez egyelőre még félkész: egyetlen gitárhang sincs benne, és egyéb hangszeres szólamok terén sem jeleskedik: csak egy vázlat )
Amilyen tempóban én intézem az ügyeimet, sztem 4-5 év múlva a végére is járok mindennek :))
Valamennyire kihallható, kikövetkeztethető, könnyebb ha ismered az illető játékát. Illetve ha ismered a figurát amit játszik akkor sejtheted, hogy ahá, ez az.
Segítség hogy sok mindenről létezik videó amiről ha nem is mindent pontosan, de a fekvést le lehet lesni.
Nekem most sok Kirk Hammett szólót kellett megtanulnom és a kották 80%-a tele van hibával. Elég nagyokkal. Ilyenkor jól jött hogy le lehet puskázni mit hogyan játszik. De vannak a kottában olyan figurák leírva amiről tudom, hogy KH nem csinál, nem stílusa, és vagy nem is tudná. Az adott ujjrend skála kép pl. nem az Ő gondolkodására vall.
Mivel nekem minél pontosabban kell hoznom ezeket, így ez nagy segítség abban hogy lemásoljam amit csinál.
Viszont ha csak fülre szeded le, nem is feltétlen pontosan, nem törődve hogy az eredeti előadó melyik húron melyik bundnál csinálta azt amit, nagyobb esélyed van arra hogy a saját stílusod fejleszted, nem leszel az előadó klónja és ettől függetlenül még szólhat nagyon jól a dal ahogy játszod.
Nincs azzal baj hogy máshogy játszod ugyanazt. Egyéni lesz.
Személy szerint 8 év kihagyás után januárban kezdtem újra pengetni, 17-22 éves koromig guns és hasonló cover bandekkel próbálkoztunk. 2 hónapja elkezdtem Boross Lacihoz járni tanulni, tehát leckékkel el vagyok látva tisztességesen. Folyamatosabb játékot szeretnék, egyre több technikát beépíteni, a könnyen értelmezhető instrumentális zenék érdekelnek, Timmons, Gilmoure, stb. A verseny kedvéért vettem egy új pc-t és hangkártyát, így remélhetőleg ez is dob, majd a fejlődésemen. Dióhéjban ennyi. MOstantól rendszeresebben követem majd a topikot ;)
A magam részéről: mostanában alakul újjá egy zenekar, ott kipróbálom magam. Még most fog eldőlni, hogy hogyan tudunk együtt dolgozni. Populárisabb zene lenne, meglátjuk mi sül ki belőle.
A másik nagy zenekari álmom egy ütős csapat - itt Szegeden. Egy kedves (és zseniálisan doboló) barátom már fix lenne, de kéne egy jó bőgős, és talán még egy billentyűs is.. Koncepció sincs még, csak jammeléseken szoktunk egyelőre együtt játszani, de azt nagyon élvezzük :)
Szobagitározás szintjén a zeneelméleti részek csiszolása van tervbe véve, ill. a fiókban lévő félkész dalokat kéne egyszer befejezni.
Viszont a fentieket erősen befolyásolja, hogy október végére várjuk az első sárkányharcosunkat, szóval egy ideig a gyakorlás helyett pelenkázni fogok :)
És persze a Stratooo kollégának feltett kérdéseimet ugyanígy felteszem Squierlaci, madinorbi, Tibbe, ZILtoid, db, petrot, Botticitar és MaRC kollégáinknak is, akik mostanában néztek be többször is hozzánk:
A gitározáson belül melyek az aktuális célkitűzéseid, miben érzed úgy, hogy jól állsz, és miben szeretnél leginkább előrelépni?
Azért is kérdezem, mert akkor a válaszoknak megfelelő anyagokat készítek elő majd, amiket felteszek ide a topikba. És persze egymásnak is segítünk azzal, ha megbeszéljük azt, hogy ki hol tart most épp a gitározással.
És hogy máris egy kicsit bevonjunk a topik társaságába, megkérdezem, hogy mostanában a gitározáson belül melyek az aktuális célkitűzéseid, miben érzed úgy, hogy jól állsz, és miben szeretnél leginkább előrelépni?
Igen, a díjkiosztó után szívesen maradok egy beszélgetésre, majd előtte egyeztessünk, hogy a topikból hányan leszünk ott a Hangfoglaláson. A héten már tudni fogom, hogy hány órakor lesz a díjkiosztó (délutáni időpont lesz).
Azért szerintem ki lehet hallani nagyjából, hogy melyik fekvésbe van játszva a dolog. Másképp szól, pl. magasabb fekvésben egy mélyebb húrnak olyan "tompább", "fuvola szerűbb" hangja van, mint ugyanazon hangnak vékonyabb húron mélyebb fekvésben. Másfelől meg én pl. úgy szoktam megközelíteni a dolgot, hogy feltételezem az eredeti előadóról, hogy ő is valamelyik skáladobozból indult el, és vannak sokszor bizonyos figurák, amik egyértelművé teszik (pl. pentaton figurák). Szerintem azért le lehet fülelni, de igazából nem hiszem, hogy számít ez, ha tetszik amit hallasz.
Aki hallás után tanul meg számokat az honnan tudja, hogy melyik húron szól az eredeti számban? nekem elég könnyen megy hallás után tanulni, de általában full más fekvésben más húron játszom mint az eredeti, egy csomó youtube videóban látom, hogy hallás utáni verzió, és mégis mintha csak az eredeti lenne ebből a szempontból, ehhez nem igen van fülem, hogy lehet fejleszteni?
Üdv urak, bocsi, hogy én, mint botfülű külső szemlélődő, leírom a véleményem, de ma véletlenül megnéztem Mészöly Márton nevezését /aztán még vagy ötször/ és rögtön megbántam, hogy valaha gitárt fogtam a kezembe... - érdekes, de pl. Claptonnál ezt sosem éreztem.
A profik ugye hozzák a "papírformát" de, hogy ez a fiú egy-két év alatt mekkorát fejlődött az számomra megdöbbentő.
ebben teljesen igazad van, bár nekem van már több ilyen kedvencem is akire így tudok tekinteni, de Satriani már tiszteletbeli örök első helyezett, az biztos
am én is maximalistának tartom magam, de szerintem előnyei is vannak, bár tényleg frusztrálóak tudnak lenni a magam elé felállított elvárások, nálam társul az is hozzá, hogy általában a szélsőséges dolgokat kedvelem, az se mindig jó hajlamos vagyok túlzásokba esni, zenébe is
Köszi ... de én már csak ilyen maximalista barom vagyok ... pedig tudom, hogy a maximalizmus egyenlő azzal, hogy ajtót nyitunk a csalódásnak ... :)
Tetszett a nevezésed, remek munka. Kár, hogy hardveres/szoftveres korlátok miatt belecsúsott néhány apró szépséghiba. Én egészen biztos vagyok benne, hogy a technológiai korlátok és problémák okozta zajokat ki tudja majd szűrni a zsűri és csak arra az értékre koncentrálnak, amit Te hozzáraktál ...
Satriani régi kedvenc ... igazából Ő az egyetlen gitárhős, Akinek a teljes életművét tudom gyönyörködve hallgatni ...
Sárkányapu és sárkánykölykök! Lenne egy olyan kérdésem, hogy a jövőben szeretnénk-e valami topic összejövetelt, Patrikkal folytatott levelezésünk közben jött szóba, és ha jól emlékszem még itt is elvétve találkoztunk a témával, a verseny után, vagy akár pont a díjkiosztóra többen is elmehetnénk, úgyis otthonos lenne a környezet :D, valami közös összeröffenésre, kinek mi a véleménye ezzel kapcsolatban?
A kategóriagyőzteseket már október 3-án értesítjük, hogy aki közülük nem pesti, annak legyen ideje megszervezni hogy jöjjön a Hangfoglalásra, ha van rá módja.
És készül majd egy részletes eredményhirdető videó is jövő héten, amint a zsűri meghozta a döntését.
Sárkányosan jó megoldásokat találtál ki, írtam is a youtube-on a videóról, és kitettem a verseny honlapjára is.
Igen, rengeteg érdekes nevezés érkezett már, úgyhogy az eredményhirdetés és a díjkiosztó után azt tervezem, hogy itt a topikban még hosszú ideig beszélgethetünk a nevezésekről. Majd rendszeresen belinkelek egy-egy videót a versenyről, és írok a legérdekesebb megoldásokról, a konkrét ötletek szempontjából is, és az általános szólóírás, megközelítés szempontjából is.
rosszul érzed, ez nagyon jó lett, a vége is nagyon jól zárult, mert érdekesen hoztad be az üveghangokat, és mindig fontos, hogy mit hallunk utoljára, technika is van benne bőven, és nem csak arra használtad, hogy legyen, hanem jól illeszkedik a képhez, meg tetszenek a kitartott hangok, mindig jó szólal meg
am látom te is Satriani fan vagy, úgyhogy rossz ember nem lehetsz
No,én is elkészültem a videóval nagy nehezen.Nem akartam,meg persze nem is tudnék nagy elméleti és technikai megoldásokba bonyolódni,úgyhogy végül ilyen agrármegodás született
videjó Nagyon sok izgalmas nevezés van,tetszik, hogy korban és stílusban is ilyen "szétszórt" a mezőny.
Megtisztelsz, ha bárhol bármilyen célra felhasználod/falhasználjátok.
Igyekszem legalább annyira megbarátkozni vele, hogy maradjon és az utókor is megszemlélhesse :)) ... bár az már sztem nem változik, hogy számomra nem kellemes hallgatni ... de elrettentő példának talán jó lesz :))
Én nagyon örülnék, ha a verseny után is fent maradna a szólód. Két okból is:
Egyrészt nekem kimondottan tetszik. Végig érdekes, egy pillanatig sem szokványos, és változatos. Szép fokokat használsz benne. Precíz a technika. És még sorolhatnám. Az eddig megnézett közel 90 nevezés még jobban megerősítette bennem azt a gondolatot, hogy mennyire fontos az egyedi megközelítés, az eltérés a szokványostól. Ezt eddig is tudtam, de most még fontosabbnak tartom. Úgyhogy a szólód a többieknek is mintát jelent, ezért jó lenne ha maradna végleg.
A másik ok pedig az, hogy utólag is lehessen látni, hogy milyen sok érdekes szóló érkezett erre a versenyre. Lesz, aki most nem értesült a versenyről, de fél év múlva megtalálja a versenykiírás videóját és megnéz pár nevezést. Jó lenne, ha megmaradnának az egyedi szólók.
Felhatalmazol arra, hogy a videódat ide bemásoljam a topikba, és akkor a többiek is szólhatnak pár biztató szót? Valami azt súgja, hogy általános tetszést aratna.
Köszönöm ... igyekszem majd gyakrabban szocializálódni :))
Tegnap nem tudom milyen bolygón jártam fejben. Elkészitettem a felvételt és a 'tűrhető' kategóriába sorolva feltöltöttem. Pedig elég kritikusan vizsonyulok a zenéimhez, de tegnap valamiért nem találtam botrányosnak ...
Ma reggel visszahallgattam és kidobtam a taccsot ... nekem olyan érzésem van, mintha a szólónak köze sem lenne az alaphoz és igy utólag a sound sem tetszik ... fogalmam sincs hogy hoztam én össze ezt a rettenetet :))
Szia, köszöntelek a topikban, és örülök hogy tudtál sok ötletet nyerni a versenynek köszönhetően!
Ha van kedved, maradj itt a topikban ezentúl is, itt jó társaságot találsz, és sok kottát, gitár-anyagot és videót is felteszünk. A verseny utáni hetekben még sokat fogunk itt a többiekkel a benevezett szólókról beszélgetni, jó néhányról fogok írni részletesen is.
Bemásolom számodra a topik eddigi anyagainak tartalomjegyzékét:
#88 Részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap
#109 Két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"
#147-155 Pár szó a domináns líd nevű hangnemről, és az v-i lépések skáláiról is
#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról
#217 Tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény itt letölthető
#231 A "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)
#241 A ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről
#329 Az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásával
#361 Tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről
#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról
#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni
#400 Akkordmenetes körkérdés
#452 Őrült gitártrükk: ausztrál erdei madárhang gitárral
#472 Ritmikai motívumok, Part III (részletes leírás, szóló + TAB)
#500 Tibyee részletes leírása a pentaton skálák kombinálásáról
#506 Számírási ötlet + részletes leírás
#541 Ritmus-ötlet riffek írásához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#556 A második topik-verseny, egy újabb modális hangnem kitalálásával
#594 vEgGg feladványa
#611 Szólóalkotás, Part I (+ további ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#616 Egy kis fárasztás
#632 Négy példa a gyors futamok beépítésére
#643 és #650 A szólók felépítéséről néhány gondolat, a filmekkel párhuzamba állítva
#647 Matyesz nagyon jó szólója, amelyről a #660-ban kiderül, hogy milyen elemek miatt lett nagyon jó
#664 Tibyee gyűjteménye a különféle skálák szerkezetéről
#681 Szólóalkotás, Part II (+ tremolókar, technika, ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#716 Egy elborult ritmusgyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#765 Zsocmóka D-líd szólója a Szólóalkotás II zenei alapra. Ez is nagyon jó lett, leírás a #781-nél
#782 Guitarosaurus leírása a Bartók-féle tengelyrendszerről
#795 További link a tengelyrendszerről
#802 Részletes leírás és példa a „Lokriszi 6#” skáláról (mp3 + TAB a Locrian Locusts c. számból)
#817 A modális skálákról részletes leírás, ezúttal más szemszögből, a számírás felől megközelítve
#820 Hathúros arpeggio-sorozatok (csak video)
#824 Tibyee által feltöltött zene: Joe Satriani, Brian Setzer és Larry Carlton imprója ugyanarra az alapra
#838 Gyors futamok váltott pengetéssel 01 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#842 További leírás a pitch axis nevű hangnemkombinálási módszerről + pár szó a spanyol fríg és a mixolíd hasonlóságáról
#853 és #859 Pár ingyenes backing track link
#869 Akkord-skála összefoglalás by Matheoss
#915, #916 és #921 Tibyee által feltöltött zenei alapok és szólók az angol GT magazinból
#923 Újabb pitch axis infók
#958 Brett Garsed és TJ Helmerich koncertvideó Krisz ajánlásával (egy órás koncert, zseniális)
#990-992 Ibanezrg565 kollégánk számai, érdemes meghallgatni őket
#998 Szólóalkotás, modális skálák, díszítések, motívumok - Black Utopia (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1039 Kiegészítés a #998-hoz
#1040 Gyors futamok váltott pengetéssel 02 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1065 A váltóhangokról pár szó
#1071 Drivin’ Blues zenei alap (letölthető)
#1086 Drivin’ Blues szóló – szólófelépítés, kontrasztok, folyamatos tizenhatodok (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1116 Gary Moore: Loner című számának feldolgozása (Ibanezrg565)
#1147 Guthrie Govan: Funky Blues improvizáció kottája, 1-12. ütem
#1165 Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel (mp3 + TAB)
#1171 Marine Aircraft zenei alap (letölthető)
#1198 Marine Aircraft szóló, 1. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1213 Ibanezrg565 improvizációja a Marine Aircraft zenei alapra (részletes elemzés #1218-nál)
#1235 Marine Aircraft szóló, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1248 Ritmus-megfejtési feladat (Billy Cobham: Red Baron című számából, megfejtés #1268-nál és #1273-nál)
#1291 tibyee által gyűjtött jazz/fusion zenei alapok, és szólók
#1303 Marine Aircraft szóló, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1306 és #1308 axes saját számai (4 db) + részletes elemzésül #1307-nél és #1315-nél
#1314 Colossal Chords - Új akkordmegfejtési feladvány (mp3 + letölthető zenei alap)
#1333 Legato futam kromatikus kötőhangokkal (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1337 Ibanezrg565 improvizációja a Colossal Chords zenei alapra (részletes elemzés #1348-nál)
#1342 Balance In Hand zenei alap, „sötétebb” szólózáshoz (letölthető)
#1378 Escape From The Soulful Eyes arpeggio (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1384 chubby felajánlása, zenei alapok készítésére
#1402 12-hangú kör elmélet (Circle of 12 Tones) Ron Jarzombek-től (linkek az elmélethez és videó)
#1445 John McLaughlin - The Art of Improvisation (videó + ötvonalas kotta akkordokkal)
#1449 Marine Aircraft szóló, 4. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1495 Arpeggio-gyakorlatok, 1. rész (mp3 + TAB)
#1505 Új feladvány: Riff modális jellegének megfejtése
#1554 Colossal Chords szóló -- a fokok használata (részletes elemzés a szólóhoz, rengeteg hasznos ötlettel, a szóló #1314-néél található)
#1573 Gitárrajongó titkárnők
#1588 Arpeggio-gyakorlatok, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1591 Streamline duplázós pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1600 C-dúr tapping-arpeggio (videó, letölthető mp3 és TAB)
#1629 Részletes írás a gyors futamok beépítéséről, dallamérzék fejlesztéséről, zenei témák összekapcsolásáról, számos példával (mp3 + videó)
#1647 Arpeggio-gyakorlatok, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1694 The Sun Still Rising szóló (mp3, leírás a hangnemekről, letölthető zenei alap)
#1724 Pár szó a hangnemen kívüli hangokról egy szólóban, példával
#1790 Symphony X - End of Innocence szóló 01 (leírás, mp3 + TAB)
#1819 Symphony X - End of Innocence szóló 02 (leírás, mp3 + TAB)
#1832 Meditatív gitár-video 01
#1873-#1967 között: Beszélgetések, vélemények a tehetségről, zenei önkifejezésről, fejlődésről
#1907 Meditatív gitár-video 02
#1919 és #1921 Kenny Werner videók, zenei önkifejezés, stb. témakörben
#1926 Miki szólója (video) Jorn Lande: Night City című számának zenei alapjára
#1941 C-fríg és C-moll hangnemekre készült szóló
#1949-#1991 között: Beszélgetések, vélemények a gitározás mentális szempontjairól
#2023 Őrült gitártrükk: erőmű-riasztás hangok gitárral (megfejtés: #2051)
#2056 Borderline növekvő számú tizenhatodok - pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#2116 Őrült gitártrükk: Slide on Crack (megfejtés: #2136)
#2151 Ingyenesen letölthető E-könyv az improvizálásról, és a skálák használatáról. A könyvben az alábbi gitárosok szerepelnek: Tommy Emmanuel, Neil Zaza, Kiko Loureiro, Dave Martone, Marco Sfogli, Carl Verheyen, Mattias Eklundh, Pat Martino, Jónás Tamás
#2161 Balance In Hand refrén riff - pengetési irányok, ritmusok, szünetek (leírás, mp3 + TAB)
#2172-#2173 Kromatikus szólórészlet H-mollban (leírás, mp3 + TAB)
#2339 Technika, gyors pengetés, riffek - Symphony X: Light Up The Night riff (megfejtés és leírás, mp3 + TAB: #2367)
#2434 Troy Stetina ingyenesen letölthető negyedévenként megjelenő gitármagazinja, számos gitáros gyakorlataival, köztük egy domináns líd gyakorlat e sárkány-topik gazdájától is.
#2493 Hangnem megfejtése - Balance in Hand (megfejtés: #2530)
#2560 Zenith szóló (leírás a szóló a felépítéséről)
#2751 Whammy pedál – első példa
#2815 Ötletek és példák a whammy pedál használatához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#2922 Modális ütköztetés (E-lokriszi riffre E-fríg szóló, vagy D-fríg riffre D-moll szóló
#2949 Escape backing track, ajándékcsomag-felajánlással
#3199 Symphony X - Light Up The Night spanyol fríg riff legatoval
#3277 A spanyol fríg alapjai
#3454 TAB feladat 01 (mp3 mellékelve)
#3474 Staind - Not Again szóló + zenei alap + leírás
#3545 Az ihletről, motivációról néhány gondolat
#3629 Kérdés a Staind szóló szerkezetével kapcsolatban
#3701 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 1. rész
#3720 F-moll zenei alap (letölthető) és szóló
#3982 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 2. rész
#4223 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 3. rész
#4300 Gm7 Am7 Dm7 zenei alap és szóló (részletes leírás + mp3)
#4623 Legato-gyakorlat kottával és videóval (videó: #4605)
#4805 Ajánlás: Haydn No.7-es szimfóniája (A Dél). Teljes terjedelmében meghallgatható, rendkívül sárkányos.
#4846 A japán Iwato-skála (kotta, részletes leírás, mp3, zenei alap)
#5152 Darkwater - All Eyes On Me letölthető zenei alap (7/8-os ütemmutató)
#5168 Gisz-moll 7-8 letölthető zenei alap
#5209 Little Green Arps - húrkihagyásos arpeggio csúszással (Thorsten Koehne)
#5300 Michael Dolce szóló 1. rész - domináns líd az I. fokon (részletes leírás, mp3 + TAB)
#5332 Joe Perry zenei alap
#5555 Michael Dolce szóló 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#5605 Zenith kvartos skálaötlet (részletes leírás + TAB)
#5857 Kombinált technikák - Arpeggio tappinggel és nyújtással (részletes leírás, mp3 + TAB)
#6755 All Night Pass blues riff kromatikával és díszítő akkordokkal (részletes leírás, mp3 + TAB)
#6905 Green Forest üres húros felbontós alap és szóló (letölthető zenei alap, mp3 + TAB)
#7085 Tom Hess írása a gyors játék fejben történő összerakásáról (angol nyelvű)
#7119 Blues Saraceno - A Lighter Shade Of Plaid szóló (mp3 + TAB)
#7176 Tom Quayle domináns líd futam (leírás, mp3 + TAB)
#7241 Word of Command triolás futam (leírás, mp3 + TAB)
#7277 F-dúr -- D-dúr szóló Ibanez S kolléga zenei alapjára (amely #7254-nél tölthető le) (részletes zeneelméleti leírás, mp3)
Urak, Hölgyek !
Örülök, hogy ilyen remek hangulatban telik ez a gitárverseny. Ennek apropóján hétvégén feltekertem én is egy saját verziót. Picit féltem, hogy nem jön rendbe a körömház gyulladásom és kicsúszom az időből ... de hétvégén már birta az ujjam húrokat, igy örömmel összedobtam egy nevezési anyagot.
Tamásnak köszönet és nagy gratula ezért a szervezésért.
Ha lesz időm, végig hallgatok minden nevezést. Nagyon érdekel ki mit alkotott. Ezidáig még csak néhányat volt alkalmam meghallgatni, de ezek alapján az már tuti: ha ebben az országban a politikusok is úgy értenének a munkájukhoz és ilyen szivvel-lélekkel tennék a dolgukat, mint sok 'hobbyzenész', akkor kis országunk már rég ipari és gazdasági nagyhatalom lenne :))
Egy másik tök amatőr kérdés Cubase használattal kapcsolatban:
Win7 alatt használom az ezDrummerrel együtt a progit. Több kisebb ablakot rendezgettem ma, amikor az ezDrummerét valahogy túlhúztam, és teljesen kívül került az ablakon. Az érdekes az, hogy ha rákattintok az Edit VST Instrument ikonra (kis zongorabillentyű ikon a sáv opciói között), akkor a tálcán megjelenik, de sehogy sem tudom onnan felhozni. Van valami tippetek esetleg? Mert egy elég nagy projectet kellene így kukáznom, vagy mindent egyenként átmásolgatnom... Így viszont nem tudok vele haladni.
Áll még a jammelős dolog?
Mert én eddig vártam az egyik debreceni haveromra, hátha lesz valami, de mindig van jobb dolga, nekem meg már elegem lett ebből. De nekem még alkalmas lenne, szólj, hogy részedről mi a helyzet.:)
Sziasztok! Sikerült végre ide is regisztrálnom! :D
Kíváncsian várom, a verseny eredményét! Nagyon nehéz dolga lesz a zsűrinek, mert nagyon sok jó videó van...nem lennék a helyükben, mert biztosan nem tudnék dönteni.Sokat tanultam azzal, hogy beneveztem én is a versenyre, és sok jó ötlettel gazdagodtam!
neked jól áll nagyon ez a műfaj, amikor elindítottam, azt hittem levágattad a hajad :D, egy haverom amikor mutattam neki a nevezésed azt mondta, hogy tuti valami jó sampont használsz , nekem sajnos amikor hosszú hajam volt nem volt elég erős, meg a vége mindig felkunkorodott, pedig am nyíl egyenes hajam van, még esőtől se göndörödött be
más
találtam egy jó Marco Sfogli számot, ami nem a szólóalbumán van, mégis instrumentál, van több iylen száma is, ami ilyen csak valami más banda lemezén jelent meg?
Mivel szeretnék még egy videóval nevezni, és mostanában nagyon sokat játszottam az alapra, kicsit untam, és pihenésképpen felrántottam egy régi kedvenc szólómat az Avantasiatól, íme:
Van benne egy nagyon jó alternate-picking gyakorlat (bár az eredetibe szerintem legato+sweeppel van játszva, de így szerintem hatásosabb), ha esetleg valakit érdekel és nem tudja fülre lehallgatni, akkor nyugodtan szóljon és lepötyögöm...:)
Igen, nagyon szépen alakulnak a dolgok a versenyen :)
Tegnap azzal a hírrel hívott fel Danev Gyuri, a HammerWorld újságírója, egyben a verseny egyik zsűritagja, hogy már most messze a legtöbb résztvevővel büszkélkedhetünk a hazai netes gitárversenyek történetében. Pedig még egy teljes hét hátravan.
Úgyhogy most még inkább rákapcsolok, hogy még többen halljanak a verseny híréről, egy hét alatt még nagyon sok jó gitárost elérhetünk a hírrel.
Tetszik, erőteljes témák vannak benne, és jó ritmusokat is találtál ezekhez. A 0:16-nél induló rész különösen sárkányos
Én már 1:50 előttre is tennék valahova egy váltást, és akkor ezt követően még hatásosabb, ha újra beindulnak az eredeti riffek. Ének lesz majd rajta, vagy instrumentálisnak tervezed?
húú nagyon szépen köszönöm! jól esik ezt hallani tőletek , ha jól értem a kérdésedet, akkor a válaszom, hogy családban ezt nem kell kérni, persze , Tamás már itt is írt róla, amit külön köszönök, mivel most van dolga bőven.
Van jó pár kritikus gondolatom magammal szemben, de van olyan, amire magamtól nem jövök rá, úgyhogy ha te kivesézed magadnak, akkor azt szeretném mindenképp "meghallgatni", és előre is köszönöm!
Személy szerint engem nagyon megleptél a minőségi szólóddal, szerintem sokkal jobb lett, mint néhány más emberé, akiket már láttam más versenyek kapcsán.:)
Nem tudom te belemész-e, és Tamás, vagy valaki elvállalja-e egy részletesebb elemzésre, de én biztos kivesézem magamnak itthon, akármi is lesz.:)
Reggeli show-kba szerintem simán belefér ilyesmi. 2-3 éve volt a Bumerángban a "Gitártitán" verseny, bár az saját szervezés volt, ott élőben lementek a szólók, amelyeket a versenyzők saját maguk kreáltak az üres dob alapra. Senki sem kérdezte meg, hogy hozzájárulunk-e ahhoz, hogy leadják a szellemi termékünket, alá se kellett írni semmit. A helyzet pedig itt is hasonló, a te zenei alapod van a versenyzők szólóival, szerintem simán leadható, főleg, ha külön hozzá is járulunk.
Igen, lett felvétel a Morning Show-ról. Köszönöm Lacinak, hogy megtalálta, én pedig készítettem belőle egy olyan videót, ahol kizárólag a minket érintő rész szerepel:
Nagyon jó dolgok voltak Gabee szólójában. Az egyik legerősebb nyitó témát találta ki, és a ritmikai kombinálás 0:25-nél (amit a YouTube-on ki is emeltem a kommentben) kitűnő ötlet volt itt. Folytatta a témát, másfajta belső ritmikával, és ebben rengeteg feeling volt.
Örülök, ha így érzed, hogy rengeteget tanulsz a versenyből! Én is így vagyok vele, sok mozaikdarabka került a helyére, sok új gondolatom lett (ld. a pár nappal ezelőtti rodeós hasonlatot is).
Szerintem örülni fogsz az alábbi képnek: egy versenyzőtársunk Facebook oldalán találtam rá, hogy melyik négy nevezést lájkolta:
A verseny honlapjának a fő képét teszi a rendszer oda a lájkok fölé, de a lényeg nem is ez, hanem az, hogy a szólód egy gitáros kollégának* az egyik kedvence lett!
------------------------------------------------------------------------------
*az illetőnek nem árulom el a kilétét, csak annyit, hogy nem fórumozó itt, azaz a tetszése így még inkább értékes.
ez nagyon jó :DD, én a saját példámon okulva úgy érzem, hogy már nyertem ezzel a versennyel, rengeteget -csupa nagy betűvel- tanultam abból a sok megközelítésből, segít kiterjeszteni a dallamvilágomat, egyszerűen nem fásulok bele az alapba, már nagyon sokat játszottam rá, és még most is örömömet tudom benne lelni, mert annyi ötletet ad a sok kolléga, még a végén csinálok még egy szólót, ha elkap az ihlet, a személyes kedvenceim is megvannak már, de még nem merek véglegest választani :D
pláne most hogy egy csomó videó került fel amiben több sávon szól a gitár, és teljesen új megközelítéseket is hoz, ahány ház annyi szokás címen
Ja igen, a Serial Killert akartam kérdezni, bocs. A loopot mivel használod? Csak behuzigálod a hangfájlt, vagy esetleg Kontakt/ilyesmi? Egyébként szerintem nagyon ütős tud lenni a dnb+metál párosítás, kedvenc példám erre a Pendulum és az In Flames közös száma, Self vs. Self címen:
Egyébként a banda dolog nagyon problémás tud lenni, szerintem nem érdemes tagokra várni, inkább fordítva. Legyen egy szilárd elképzelésed, csináld meg, aztán ahhoz keress zenekart. Leandernek is bejött...:) Nekem az a tapasztalatom, hogy ha én nem csinálok meg valamit, akkor senki más nem fogja. De ez nem feltétlenül baj, mert így legalább koherensebb tud lenni az anyag.
Igen, valahogy én is így vagyok ezzel ,csak amit lehet fejleszteni azt mért ne. Van már egy 40 perces demo anyagom amit tényleg komolyra szánok, csak kéne már egy épkézláb banda akikkel elkezdhetném terjeszteni az igét.:D A HeadRush-ban MDrummer-t használok , a Serial Killerben pedig konkrétan egy neten talált dnb dob loop-ot. :D
Az MDrummer-nek az ingyenes verzióját használom.
Rátok kerestem,hallgattam is és nekem az ilyesmi zene nagyon bejön.
Valahogy a Praxis ugrott be rólatok :D
Lee_Kajko: Szerintem sok fantázia van az ötleteidben, a hangzást pedig akkor érdemes csiszolni, ha valamelyik anyaggal komolyabb terveid vannak, rendesen meg akarod csinálni stb. Egy színvonalas hangzás kikeverése sok meló, és a kreativitástól is veszi el az időt/energiát, szóval szerintem ötletelésre teljesen jó az a minőség, amiben most nyomod. Egyébként pl. a HeadRush-ban milyen dobot használsz? Mivel csinálod ezt a dnb-s dobhangzást? Lehet, hogy én is kipróbálnám majd...:)
Kösz! Hát igen a dobcucc nem valami meggyőző de jobb mint az előző volt.:D A SoundCloud sokat ront a hangzáson feltöltés után ,mert amúgy gépen lossless minőségben tűrhetőbben szól az egész. De majd erre a túlkompresszálásra is találok majd valami megoldást előbb-utóbb.:D
Már megmutattalak a dobosomnak, aki nemrég költözött pestre, de "túl kemény" neki :D
Pedig tényleg nagyon jó dobos.
Amúgy milyen VSTi dobod van, a pergőszand nagyon bejön (már egyszer céloztam erre, csak biztos átsiklottál felette :)
Mi is isntrumental zenát játszottunk, csak megszűntünk, na meg mi nem is rokkot (pláne mötált), még szólók sincsenek :D Azt mondják rá, hogy post-rock, de szerintem űrzene :D Egyébként dobtam egy "follow"-t soundcloudodra. Kocos3
Kösz! Basszussal az a gond hogy alig egy hónapja van csak bass cuccom, előtte vst progi segített be e téren ami tényleg elég trágyául szól. :D A legújabbakon már igazi bass gitár van csak balfasz vagyok a keveréshez.:D
Felvétel közben sokszor alig hallom a dobot úgy elnyomja a gitár ,és ebből jönnek a melléjátszások (is)... majd minden problémára találok megoldást előbb-utóbb. :D Meg ezek csak úgyis demók.
Basszerosom van már, egy dobos kéne. Ha van valami dobos ismerősöd Pesten aki szívesen csatlakozna írj!:)
Nekem is tetszik a témáid többsége, nagyon érdekesek és jól is szólnak, csak tényleg találnod kellene egy jó dobsound-ot hozzá, illtve szerintem túlkompresszálod a felvételt, mert amikor a gitár magában szól és bejön szöveg az elején hallik, ahogy a gitár elhalkul, mert már túl sok lenne egyébként és működésbe lép a kompresszor.
Nekem tetszenek a témáid (legalábbis a nagy részük :D) Csak néha zavar, hogy halk a basszus ... Meg sok helyen a velocity nélküli lábcin, illetve a dobmellé játszás, pl. a "banános" dalban, nagyon zavaró. De amúgytényleg tetszik. Nem keresel basszert? :D
Ma a Class FM-ben bemondták a gitárversenyt a Morning Show-ban. Híresek lettünk
Vadon Jani egy nagyon kedves emailt is írt nekem, úgyhogy ezúton is sárkányos köszönet érte.
Továbbra is minden megosztásnak nagyon örülünk, még jövő hét vasárnapig lehet nevezni.
Egyetlen kattintással innen is meg lehet osztani a verseny honlapját:
Szurkolok, hogy kedvező fejlemények legyenek. Egyébként van amikor a fenti sorrend megfordítása segít*, azaz előbb aktivizáljuk magunkat, és akkor fejben is helyrejönnek a dolgok.
----------------------
*szinte mindig
Remélem gyorsan megjavítják a pickup-váltódat! Egy Audio Kategóriás nevezéssel még jövő hét vasárnapig tudsz majd indulni a versenyen.
igen, tudom, amikor mással beszélsz, addig jó, de utána rájössz hogy nem változtat semmin, mert egy egy olyan dolog, amit végül úgyis neked kell megoldanod teljesen egyedül, sajnos én nyomorult vagyok ilyen téren, az élet többé területén nincs okom panaszra, persze örül az ember, hogy egészséges, de egy idő után az se ér semmit, boldogság nélkül
Az ilyen dolgokból mint a zene nagy erőt tudok meríteni, uh nagyon szépen köszönöm, sokat számít , mostanában ez a kevés dolgok egyike ami tényleg boldoggá tesz.
nem irigyellek, mert pontosan tudom milyen érzés, ha beszélgetni akarsz ilyen dolgokról, szívesen meghallgatlak, emailben, vagy másutt, ah van kedved beszélgetni
A szólóról meg annyit, hogy a saját dolgaim nekem is sablonosak, és mindig frusztrál, félek tőle hogy mi van ha másnak is ilyen, biztos vagyok benne, hogy valami nagyon feelinges dolgot játszanál, az eddigi feltöltéseid alapján
Nagyon rendes tőled h így figyelsz :D Itt vagyok figyelem a fórumot csak mostanában nem írok mert gitározni nem tudok most mert a pick up váltóm tönkrement... az alapra meg nagyon sablonos dolgokat tudtam játszani amikor még jó volt a gitárom... + még lelki depressio 1 lány miatt... teljes a káosz a fejemben, ezért nem írok mostanság :( De figyelek minden lépést ami a fórumon zajlik :) Ígérem aktivizálni fogom majd magam, csak előbb helyrehozom a fejembe a dolgaim :)
Szia Sics! Természetesen megértem a szempontodat. (Egy ötlet: egy másfélperces otthoni audiofelvételt azért érdemes lenne megpróbálnod, és aztán legfeljebb nem nevezed be, de akkor is gitároztál egy jót erre az alapra)
Köszönöm a közbenjárást a sárkányölő jazz-fusion nevezés ügyében, remélem összejön! Ez a kategória még elég nyitott, úgyhogy az értékes díjak, köztük egy 25.000 forintos Vintage'52 vásárlási utalvány még keresi a gazdáját ebben a kategóriában.
Lelkesen követem a topikot és a pályaműveket, de én még nem állok olyan szinten, hogy nyugodt lelkiismerettel beküldhető munkát tudjak készíteni. De...
1) Csinálom a házi feladataimat, amik időnként hasonló jellegűek, nyilván egyszerűbb formában, de a felvételekkel most még csak a családomat és a gitártanáromat terrorizálom.
2) Kapacitálom a gitártanáromat, hogy nevezzen a versenyedre. Ha beérkezik a legelborultabb, jazz-fusion munka, amitől a sárkány mind a hét torkában kialszik a tűz, akkor tudni fogod, hogy sikerrel jártam. Nevet nem is mondok, megismered majd
Ezek a video editor programok valóban szoktak makacskodni, én is kipróbáltam már többet, és volt amelyik a legegyszerűbb funkciók során is hibákat csinált.
Még nem olvastam, de azonnal pótlom.
A szólót jól begyakoroltam, így a feljátszás könnyen ment, a hangsávot számítógépen rögzítettem.
Inkább azzal volt bajom, hogy a videó és a hangsáv plusz feliratok melyik programmal készüljenek.
A Pinnacle-val nem sikerült, aztán a video és hangsáv összejött a virtualdub-ban, de a végeredményt a Pinnacle hang nélkül játszotta. Így végül maradt a Windows-os Movie Maker.
Akkor ezúton is double welcome:)
Jól sikerült, írtam is róla a YT-on. Az az oktáv-isméltés 1:05-nél tényleg nagyon finom lett. Andy James-től láttam egy hasonlót nemrég.