Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Valóban ZÖLDágról van szó, a videó hátterében is ez a szín uralkodik
Szépen felépítetted a szólót, írtam a YouTube-on kommentet a kedvenc részekről.
Mik voltak a tapasztalataid a felvétel során, mi az, ami könnyen ment, és mi az, ami nehezebben?
Próbáltam már Ovationt, persze a belépő (100 ezer alatti) kategóriából és a műanyag hátlapon kívül a hangja is műanyag volt. Akusztikusan sem természetes a hangja, bedugva meg piezohangot kap az ember. Persze ízlés dolga.
Én jobban szeretem azokat az akusztikusokat, amik inkább a Taylor/Martin-féle irányt kínálják olcsóbban. Takamine, Guild, Seagull, én ezek között keresgélnék.
elektroakusztikus gitárban tudnátok segíteni? Nagyon nem vagyok orientált melyik márkák amiket érdemes nézegetni, ismerősöm kért tanácsot tőlem de nem nagyon tudok neki segíteni ebben... 80 ezer körül akar venni használtan 1 et tudtok vmi javasolni neki?
Sürgősen szerezz be egy kamerát, mert nekem így ez sokkal jobban tetszett, mint simán a hangfelvétel. Egyébként is vizuálisabb típus vagyok, de attól függetlenül is.
jó lenne meghallgatni a sajátomat is kívülállóként, de az ember már csak a felvétel során elér arra a pontra, hogy már belefásul a saját hangjaiba, úgy értve, hogy semmi meglepetés, mindent tudok előre
Kölcsön kértem egy kamerát a hétvégére a verseny miatt ,de gondoltam csinálok egy "szobagitározós" videót a Monkey Eater Bananas in a Parallel Universe című hülyeségemmel is.
Köszönöm! Valahogy kitaláltad a gondolatom...
Pont így szerettem volna... :)
Már annyi mindent tettél értem, ill. értünk, hogy hosszú lenne felsorolni!
Lassan elárulhatnád, hogy mi mit tehetnénk esetleg Érted...
A kategóriákkal kapcsolatban szerintem Rád bíznám magam útmutatásilag, ha szabad ilyet kérnem, egy szólóra lesz csak időm és mivel még kész sincs eleve tanácstalan vagyok, hogy hova is passzolna leginkább
Úgyis azt fogom játszani amit belül hallok, nem lesznek "eleve elrendelt" dolgok benne, szóval majd ha hallgatható, akkor majd mehet mindenhova... A gitározás amúgy sem versenysport.
Elküldöm majd Troy-nak a linket (majd csak a zsürizés befejeződését követően, hogy ne befolyásoljuk őt). Azt nem tudom garantálni, hogy majd meghallgatja-e, mindenesetre én elküldöm neki, és megírom a történetét is a dolognak.
Ez a döntés attól is függ, hogy van-e konkrét kategória, amit megcéloznál. A fő kategória esetén (Legjobb Gitáros) valóban az összkép, az egyensúly, a kompozíció lesz nagyon fontos. A Legjobb Rock Szóló díj máris másfajta megközelítést kínál fel (persze az egyensúly itt is kell), és megint más lehetőségeket nyújt a Legjobb Jazz/Fusion Szóló, ill. a Legötletesebb Momentum kategória, ahol valami különleges húzásra van szükség, egy váratlan ötletre.
A többieknek is mondom, hogy meg lehet célozni az egyes kategóriákat is (akár egy második videóval), úgyhogy nagyon sok lehetőség van, sokféle szóló lehet eredményes.
Szia Csabi, örülök hogy tetszik az alap, köszönöm! Remélem, jut majd időd egy szólóra valamelyik héten, addig is jó számtanulást, az valóban prioritást kell hogy élvezzen.
űj szálláson...
majd nyilatkozom levélben holnap, mert annyira nem egyszerű...
Ma esete volt egy félórám így bele tudtam nézni az alapba.
Az a nehéz a számomra, hogy ne a "sablont" játszam rá, mert vannak dallamok amik rögtön kívánkoznak...
A 7végén lesz időm foglalkozni vele, megy a dilemma, hogy mi legyen előtérben, a dallam avagy a komplexítás?
azért próbálom megtalálni az egyensúlyt valahogy.
Juteszembe!
Megmutatnád esetleg Troy-nak a "Sodor a szél"-t? (Nagyon hálás lennék érte, ha nem nagy kérés ez)
Írtó kíváncsi vagyok a reakcióra... (Ha lehet lécci említsd meg neki, hogy ez nem volt szándékos, de tény hogy tanultam és tanítottam a Heavy Metal Lead Guitar Vol. 1-2. -ből)
Ezt nagyon szépen írtad le, és tényleg van ilyen, hogy egy dallam nagyon megragadja az embert, és szeretné rögtön folytatni és variálni. Ez eléggé szubjektív dolog mindig, és emiatt nem lehet szabályt találni rá (pedig jó lenne). A többi művészeti ágban is megvan ez, a festészettől az irodalomig, és az ilyen hatás elérésére csak törekedni lehet, remélve hogy sűrűn elkapunk egy-egy jó pillanatot.
Azon gondolkoztam, hogy sok zenében hallottam már olyan dallamokat, amit leginkább egy költeményben ahhoz tudnék hasonlítani, amikor a költő rejtélyesen fogalmaz és az olvasó fantáziájára bízza a dolgokat, miközben halad tovább a "történet", most példának Villányi Tibor szólóját mondom, mert erről jutott eszembe a dolog, az 1:11-es dallam itt is ilyen, hallom, és valahogy olyan erőt hordoz a dallam magában, hogy rengeteg variálhatóságát hallom magamban, mint ha pár hangban sokkal többet elmondana, mint ha nem is a folytató dallamait hallanám, hanem a fantáziám dolgozza tovább hallgatás közben, szóval beindítja azt, van ennek a jelenségnek valami szakmai alapja?
(ez mindig úgy fordult elő, hogy az ezt követő rész valami kontrasztot ad, lehet, hogy ez -is- a kulcsa)
Ahogy ígértem tegnap, pár gondolat az eddigi nevezések kapcsán. Rengeteget tanulok ezekből a szólókból. Azoknak a szólóknak is sokat köszönhetek, amelyeknél hallatszik, hogy a gitáros kolléga még nem olyan régóta játszik a hangszerén. Most, hogy már másfél hét után is 30 nevezést hallgattam meg, nagyon sok dolgot még tisztábban látok.
Az egyik legfontosabb felismerésemet egy hasonlattal tudom a legjobban érzékeltetni. (Tudom, meglepő fejlemény:D) A hasonlatot a rodeó világából veszem át, és így szól: ha a zenei alap dönti el, hogy merre megyünk, akkor abból lehet akár látványos vágta is, de a célunkhoz nem jutunk el semmiképpen. De ha mi uraljuk az alapot, akkor kezes bárányként visz minket bárhová – oda is, ahol még sosem járt előtte.
Szép hasonlat, igaz? Képzelj el egy szilaj bikát, 800 kiló izom és megfeszített akarat. Ez a zenei alap. Ha felülsz a hátára, akkor nagyon kell tudnod, hogy mit akarsz, különben választ egy irányt, és onnantól csak reagálni tudsz. Szóval vágd bele a sarkantyút a fújtató zenei alap oldalába, és te diktálj neki. Ne az alap szabja meg, hogy mikor mi történjen, hogy mikor használjunk első fokot, hogy milyen ritmusok legyenek. Az alap csak a keret, mint egy festménynél (<----és egy újabb hasonlat!)
Mindezt nyilván eddig is tudtunk, de most én sokkal élesebben látom, és még inkább fontosnak tartom, mint eddig. És ezt a hasonlatot érdemes szem előtt tartani, amikor dallamot írunk, vagy improvizálunk.
Mindezek miatt azoknak a szólóknak lesz a legnagyobb hatása, ahol a gitáros a saját képére formálja a zenei alapot. És örömmel mondhatom, hogy többek között Kustriani szólója ilyen volt. Úgyhogy sárkányos gratuláció, mert végig te irányítottad a zenét, nem pedig a zene vezérelt téged.
Sok videónál azt lehet érezni, hogy megy az alap előre, és a gitáros követi. Ilyenkor az alap dominál, és a rá játszott dallamok csak olyanok, mint (megint egy hasonlat...) az óceán felszínén a hullámok: feltűnőek, de a lényeget, mélységet nem befolyásolják, és emiatt a zenei alap uralkodik. Kustriani szólójánál pedig az ő saját dallamai képviselték a lényeget, és a zenei alap készségesen együttműködött – nem volt más választása.
Ez nagyon fontos képesség, és ez részben adottság, részben pedig kifejleszthető: sok improvizálással, sok lekottázással, sok szóló elemzésével és sok tudatossággal.
Igen, lehet fél hanggal lejjebb transzponálni, májszín-hangolásra. Sőt, Romeo-hangolásra is levihető, D-be.
Még 2 és fél hét van, úgyhogy ha előbb nem is, de az utolsó héten, szept. 25-e körül remélem fel tudsz venni egy videót, kíváncsi lennék, hogyan közelíted meg az alapot.
részemről nem valószínű, hogy nevezek, mert december óta nagyon nehéz időszakom volt gitározás szempontjából, csak nyár elejétől lettem hadrafogható. akkor volt pár lét "együttlét", bár már nagyjából rendbejöttek az ujjacskáim más fontos dolog miatt nem akartam a szárazfát macerálni nyáron. most kezdtem izzítani pár napja és lassan a seprűnyél feeling kezd oldódni. elismerem érzek késztetést egy vidijóra, márhacsak egy szép hosszú hang ("megtalálta" fílig) erejéig is, majd meglátom. szívem szerint májszínkodnék egy kicsit de hamár itt tartunk: mennyire lehet megbuherni az alapot? fél hangot azért szabad transzponálni,ugye?
Még ez a hét, a jövő hét, és a jövő utáni hét van hátra a nevezési időszakból. Már nagyon sok videó érkezett, és ez még csak a kezdet!
Két hete összegyűjtöttem a tavalyi karácsonyi szóló résztvevőit:
biciklipumpa
Concrete
Dzsordzs
fazsi
Gitarosaurus
ibanezrg565
IbanezS
JonasTamas
juhi
kustriani
Lee_Kajko
MaRC
MrBugi
optical
peter
szgabor
tibyee
vEgGg
Viktor
És külön összegyűjtöttem a topik további rendszeres résztvevőit, akik a karácsonyi szólóban nem vettek részt még és/vagy azóta csatlakoztak és/vagy azóta nagyon jó zenéket töltöttek fel:
A fenti két listából szerencsére nagyon sokan jelezték, hogy indulnak a versenyen.
Van még néhány kollégánk, aki még nem nyilatkozott erről, pedig nagyon kíváncsi lennék az ő szólóikra is:
juhi
MrBugi
optical
peter
tibyee
Viktor
Sics
harci
Dcsabi
Gabory
madinorbi
csepess
Veszti
Úgyhogy ha olvassátok ezt, akkor várunk titeket is a gitárversenyen!
És természetesen mindenkit várunk, olyan kollégánkat is, akinek nincs módja rendszeresen írni a topikba, de azért követni szokta az itteni eseményeket.
baszki ez az a kategória, amire pont passzos az "annyira szar, hogy má' jó" kategória
nem akarok illúziót rombolni, de bármennyire is gágyesz, képes rávenni az embert, hogy végignézze a teherautónyi parfűmözött disznószarral, a lapátos arcpakolást
az ízeket is semlegesíti, lévén tőből metszi ki az izlelőbimbókat...
tán túl hatékony is, mert kell egy idő mire magadhoz térsz, a kómából
tessék srácok, tekintsetek úgy az ilyen zenékre, mint borkóstoló közben a sajtra dióra, amik semlegesítik az ízeket 2 nevezés közt, am tényleg fülbemászó
am csomó versenyzőnél van egy olyan -vagy akár több is- részlet ami anyira fülbemészó, hogy nem győzöm magamban dúdolgatni, az egyik ilyen az a tiéd Laci, ahogy beindul az a gyorsan kipengetett rész, meg a következő körben egy ilyen "csendes éj" szerű díszítő nyújtás is van benne, valahogyan az elején az furcsa volt, de lehet hogy pont ezért annyira kívánja a fülem , az is nagyon tetszik, ahogy Remig a kísérettel variál, nagyon tudatos, meg szenzációs az a kissrác, Petró Tamás is nagyon nagy, bár rá már régebben is felfigyeltem, van már sok covere, száma.
Molnár Zoltán is nagyon megfogott, van energia a játékában, Fekete Sándor ötletei is nagyon jók voltak, de nem is folytatom mert azt hiszem mindenkit ide írhatnék, egyszerre öröm és bánat ilyen erős mezőnyben játszani
Örülök sikerült megoldanod, írok majd róla a YOuTube-on hamarosan.
Viszont egy dolog kimaradt: még be kell állítanod, hogy válaszként szerepeljen a videód a versenykiírás videójára, mert csak akkor listázza ki a YouTube a te videódat a többi videóval együtt, ha válaszként adod meg.
A verseny honlapján megtalálod ennek leírását, a Gyakori kérdések menüpontban.
sziasztok, sikerült felraknom , megküzdöttem a technikával, bár a végén csúnyán szól, de nem mertem többször hozzányúlni, amikor sikerült összeoktojálnom a mobie makerrel
Nem gond, ha a szóló alatt csak a gitár és a két kezed látszik. A lényeg, hogy ne legyen vágás a szóló során, tehát "one take" legyen a felvétel. Így akkor egyértelműen látjuk, hogy élőben és egyben játszottad el.
Jó szólózást!
Tamás!
Egy tök amatőr kérdés, de megkérdem, nehogy baj legyen belőle:
az baj, ha a videó elején látszódik csak az arcom? Mert olyan pici az albérletben lévő szobám, hogy nem tudok eléggé hátramenni, hogy egyszerre benne legyen a gitár a két kezemmel, meg az arcom is. Úgyhogy a videó elején lehajtanám a laptopom, hogy a gitárt vegye.
Köszönöm az elismerő szavakat! Tényleg így van, hogy személyre szabott részletes elemzésre nincs mód a verseny keretei között. Úgyhogy mindenkinél kiemelem azt, ami a legjobban tetszett, és remélem hogy ez is lendületet ad.
Az egyes alkotások lesznek elbírálva, azaz ha valaki két videót is feltölt, és az egyikben jazz/fusion stílusban játszik egy nagyon jót, a másikban pedig rockos szólót készít, akkor ezzel mindkét szólójával nyerhet díjakat, akár eltérő kategóriákban is.
Egyébként a Legjobb Jazz/Fusion Szóló díjért még nagy verseny várható. Eddig ugyanis főleg dallamos, rockos megfejtések születtek, úgyhogy egy kromatikus, inside-outside, alterált skálás sorvéges, stb. megoldással ezt a jó kis kategóriát el lehet vinni, az értékes díjakkal együtt.
A leírásod alapján helyes döntésnek tűnik az, ahogy végül kialakítottad a refrén előtti utolsó szakaszt, mert a refrénhez jó volt ez a dallamos nyitás.
Így ahogy mondod, nem a legjobb technikai bemutatót keressük, hanem a legjobb gitárost (meg persze a többi 7 kategória legjobbját), és ezért választottam ezt a lassabb típusú zenei alapot. Ha ezen a versenyen indulna Rusty Cooley és David Gilmour, akkor várhatóan utóbbi nyerne, mert Cooley széttekerné a szólóját, míg Gilmour elvarázsolna minket. És ezt a varázslatot keressük.
Ha egy másik szólót is készítesz még, akkor ott érdemes megcéloznod az egyik kategóriát, pl. a "Legjobb Rock Szóló"-t, és akkor ott lehet több virga, ha jól van megágyazva* nekik.
Igen, bonyolult dolog ez, mert már önmagában az is változó, hogy kinek mi jelent hasznos visszajelzést, illetve az is változó, hogy ki hogyan kezeli a kritikát. Sajnos sokan úgy állnak hozzá, hogy ha negatív visszajelzést kapnak, akkor átmennek támadóba ahelyett, hogy saját magukban (pontosabban a gitárjátékukban) keresnék a hibát, az ilyen helyzetek elkerülésére pedig tényleg jó ez a rendszer. Nekem személy szerint úgy gondolom, jót tett anno a 2010-es "Új gitáros" verseny. Kíváncsi voltam, hogy körülbelül hol helyezkedik el a tudásom a magyar mezőnyben, és miután megtudtam, hogy hátrébb, mint elsőre gondoltam volna, elkezdtem dolgozni rajta, és sikerült is az akkori legnagyobb hibákat kinőni. Ehhez persze az kellett, hogy voltam olyan pofátlan, hogy a legkevesebb pontot adó zsűritől udvariasan (tényleg udvariasan) megkérdeztem, hogy mégis mi volt a baj. Szerencsére készségesen válaszolt, így tanultam belőle. Az viszont nyilván nem működhet, hogy mondjuk 100 versenyzőnek egyenként részletes kritikát fogalmaz meg a zsűri, mert túl sok munka lenne. Látom, te azt a módszert választottad, hogy mindenkinek csak a pozitív dolgairól írsz, ami talán tényleg jó dolog, csak szerintem ezzel is vigyázni kell, mert ez meg elfedi a problémákat, és egyes gitárosoknál esetleg indokolatlan ego növekedést (és ezzel hamis önképet) okozhat, amiről később rosszabb lesz "pofára esni":). Viszont még így is baromira tiszteletreméltó, hogy mindenkinek egyenként írsz valamit a játékáról, szóval tényleg minden elismerésem!
Még egy utolsó kérdés a versennyel, ill. a zsűrizéssel kapcsolatban: Maga a gitáros lesz bírálva, vagy a videók külön-külön? Tehát ha valaki 2 szólóval nevez, és két külön oldalát mutatja be, akkor a két videó külön kerül elbírálásra, vagy együtt, mint a gitáros két (vagy akár több) oldala?
én is készülgetek, csak az a gond, hogy valamiért a 700 megás videót nem tudom felrakni a gépemre, a hangsáv az megvan külön, talán ha feltöltöm a fényképezőt csutkára akkor menni fog
Köszi az elemzést, elolvastam. :) A plusz egy ötlet végül nem okozott problémát, kicsit bonyolult lesz ezt most leírni, de megpróbálom..:) Szóval alapvetően két koncepció volt a végére. Az egyik az lett volna, hogy amikor bejön a "refrén", akkor azzal a pentaton-tappinggel indítok, ami a végső videóban közvetlenül a refrén előtt szólal meg, mert nagyon jól szólt rá, és hatásos lett volna, de akkor a lassú dallamos részt kellett volna "eldobni", vagy valamelyik későbbi ötletet a végéről. A másik koncepció pedig az volt, hogy ilyen a "refrén", amilyen végül lett, de akkor nem lőhetem el a kedvenc pentaton-tappingemet, amit amúgy előszeretettel szoktam használni:). Végül az lett a megoldás, mint láttad, hogy a pentaton tapping ment a refrén előtti pentaton figura után, szóval végülis annyi történt, hogy a pentaton figura második felét lecsíptem, és oda lett betéve a pentaton tapping, úgy gondoltam, hogy így benne van minden, amit szerettem volna beletenni. Mondjuk mivel "versenyről" van szó, még valami sweepes részt is szívesen beletettem volna, de az már a ló túloldala lett volna, hiszen a feladat szólóírás volt, nem pedig technikai bemutató. Remélem, hogy ezzel a szólóval még úgy nagyjából sikerült belőnöm az egyensúlyt, de lehet, hogy majd készítek még egyet, ahol már egyáltalán nem fog érdekelni az, hogy mennyi virga van benne...:)
A YouTube-on rendelkezésre álló 500 karakterben alig tudtam felsorolni, hogy mi minden tetszett ebben a szólóban:) Úgyhogy az ottani gondolataimat itt még kiegészítem egy összegző kijelentéssel, a török kamion segítségével:
Örömmel néztem a szólót, írtam is a videóhoz kommentet. Jól kigondoltad a részeket valóban. Végül mit tettél azzal a plusz egy ötlettel, amiről mondtad hogy már nem nagyon férne bele?
Ha belegondolunk, a gyakorlatban is felhasználható visszajelzés (azaz olyasmi, hogy az adott gitáros mit tegyen, hogy továbbfejlődjön) nem származna a dologból, és a felső 5-10%-ot leszámítva inkább negatív hatása lenne. Laurie Monk is ezért szervezte így, és a legtöbb egyéb versenyen is így van.
Amúgy egyetértek, hogy megvan az előnye mellett a hátránya is. Mint minden az életben, ez is jin és jang:)
Üdv,
Van olyan dél-budai húrtestvér, aki segíteni a felvételezésben, ha nem sikerül a verseny végéig felújítanom a gépem ?
Természetesen néhány üveg sörrel meghálálnám ;)
Üdv és köszi!
Értem. Valóban vannak előnyei, de mondjuk szerintem hátránya is, mivel így a legtöbb versenyző nem fog visszajelzést kapni a képességeiről (legyen az akár pozitív, akár negatív).
Kösszépen! :)
Sajnos az alappal ellentétben a szólót nincs türelmem előre megírni, csak csinálok 3-4 impró verziót, aztán marad amelyiket jobbnak érzem. :)
Itt most a Jeff Beck féle stratós ujj+tremoló technikát próbálgattam, jópofa dolog. :) Nem ártana egy jobb hangkártya sem, mert érezni rajta a 16bit-et sajnos. :/
Igen véges a soundclound tárhely s két zenekarom próbáját is szoktam töltögetni fel, ezért mindig törölnöm kell valamit, de nem soká visszateszem. :)
A múltkor feltöltött zenédről kértél egy véleményezést, érkezik majd ez is, ha kicsit lazább napok lesznek. Viszont közben a jelek szerint leszedted azt a számot, úgyhogy fel tudod tölteni újra?
A Truth In Shredding-féle nemzetközi gitárversenyekről vettem át a zsürizés menetét.
(Laurie Monk, a Truth In Shredding alapítója nagyon jó versenyeket szervezett, többek között a Brett Garsed-versenyt és a Marco Sfogli-versenyt, és ő volt az egyik szervezője a Jason Becker fesztiválnak, ahol a világ legjobb gitárosai játszottak jótékonysági koncertet Jason megsegítésére.)
Beszéltem is Laurie-val, és követtem az ő példáját a pontozás kialakítása terén. Ennek lényege, hogy a pontok nem lesznek kihirdetve, csak az eredmény. A legtöbb versenyen ezt így csinálják (a Hammer Gitárhős volt a kevés kivételek egyike), és elég egyértelmű előnyöket rejt ez a módszer.
Ismerős dilemma, velem is volt már ilyen. Volt, hogy a kimaradó ötletet félretettem, és máshol fel tudtam használni.
Tulajdonképpen ez egy nagyon pozitív dilemma: túl sok ötlet:) Ez olyan, mintha választanom kellene egy nagy dobostorta és egy nagy epertorta között. Sokkal két torta, amiből az egyiket visszaküldöm, mint háromnegyed torta, ami után éhes maradok.
Egyébként kérdés: A pontozásról lehet tudni valamit? Hogy fog kinézni? Lesz nyilvános pontozó tabella, és mindenkit minden szempont szerint pontoz a zsűri?
Lehetne persze több szólót is csinálni, de csak azért nem veszem újra az egészet, ha csak a vége más...:) Na mindegy, holnap igyekszem már felvenni végre, aztán meglátjuk, hogy a maradék időben mennyi időm/energiám lesz másik szólóra, mert közben zenekaros számokat is csinálni kell...
Nekem most pont azzal van nehézségem, hogy 90%-ban kész a szóló, és a végén dilemmázom, mert pont eggyel több ötletem van, mint amennyi belefér a backingbe... és persze egyiket sem szeretném kidobni, de valamit muszáj lesz... ilyenkor mit lehet tenni?:))
Igen, sokszor pont a könnyűnek és nyitottnak tűnő alapok a nehezebbek, mert annyi mindent lehet rájuk játszani. Már eddig is nagyon érdekes volt nézni, hogy mennyire eltérő megközelítések születtek a versenyen.
Szia Ákos, welcome back, remélem nagyon jól teltek az elmúlt hetek
Köszönöm, örülök hogy tetszik az alap, és kíváncsi leszek, miket találsz majd ki rá!
Szerintem zseniális az alap, inspiráló, feelinges, dallamos, és király! És végre egy gitárverseny amiben normálisak a szabályok, és a zsűritagok is! Köszönjük Tamás!
Sziasztok! Visszatértem esküvő / nászútról..Így utólag is köszönöm a gratulációkat!!!Kezdődhet a felkészülés a JT guitar competition-re...
Addig is aki nem hallotta még íme a készülő AF nagylemez első száma
-------------------------------------------------------------
*ha netán valamelyik 90kg fölötti, erősen tetovált, motivált forumozó lányáról lenne szó, abban az esetben ez a szöveg csupán a túlzott improvizáció okozta hallucináció szüleménye