HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS

ÜTŐS

EFFEKT

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

.

IRODAI ESZKÖZÖK

KONYHAI KÉSZÜLÉKEK

MULTIMÉDIA

HÁZTARTÁSI KÉSZÜLÉKEK



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2019. augusztus 18

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2019. augusztus 18

Csöves Gitárerősítő

2019. augusztus 18

In Memoriam...

2019. augusztus 18

LINE6 - VARIAX

2019. augusztus 18

***YAMAHA billentyűsök

2019. augusztus 18

Fotók, képek, GALÉRIA

2019. augusztus 17

Gitáreffektek

2019. augusztus 17

Tranzisztoros gitárerő

2019. augusztus 16

Offtopic

2019. augusztus 16

GITÁRLÁDÁK

2019. augusztus 15

***JACKSON***

2019. augusztus 15

Z e n é s z V I C C E K

2019. augusztus 13

Mutameg!

2019. augusztus 13

DalSZöveg Írás

2019. augusztus 13

Mákosamp és válogatott f

2019. augusztus 13

Pickupok

2019. augusztus 12

Akusztikus gitárok

2019. augusztus 11

***FENDER***

2019. augusztus 03

FRAMUS gitárok

2019. július 31

Barkács

2019. július 31

Vizelde

2019. július 30

BALkezes Gitárok

2019. július 27

***GIBSON***

2019. július 26

R O L A N D szintetizá

2019. július 25

K O R G szintetizátoro

2019. július 25

Különleges erősítők

2019. július 23

DIGITÁLIS ZONGORÁK

2019. július 23

***IBANEZ***

2019. július 22

***BOSS GT-100 ! ! !

2019. július 21




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Violinkulcsos Fehér Fa Ceruzatartó
ceruzatarto

Violinkulcsos Fehér Fa Ceruzatartó


Akciós ár:
1 490 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
RODE VIDEOMICRO MINI VIDEOMIKROFON
videómikrofon

RODE VIDEOMICRO MINI VIDEOMIKROFON


Akciós ár:
19 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
RODE STEREO VIDEOMIC X PRÉMIUM MINŐSÉGŰ SZTEREÓ VIDEÓMIKROFON
Videómikrofon

RODE STEREO VIDEOMIC X PRÉMIUM MINŐSÉGŰ SZTEREÓ VIDEÓMIKROFON


Akciós ár:
169 900 Ft



hangszermagazin.hu

Bővült mikrofonkínálatunk: RODE NT-USB!
2019. augusztus 15.





hangszermagazin.hu

Megérkezett az új alvós füldugó - Alpine SleepSoft
2019. augusztus 15.







Legfrissebb használt hangszerek:
KORALA
14 000 Ft
KORALA
14 000 Ft
- no name
25 000 Ft
Washburn
35 000 Ft
Focusrite
35 000 Ft
Casio
90 000 Ft
Korg
0 Ft

10 000 Ft

10 000 Ft

20 000 Ft
YAMAHA
0 Ft
Laney
73 000 Ft

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


dcsabi2011-01-11 11:23 |  #589
Tamás,

Tök jó amit csinálsz, Gartulálok hozzá!

Biztos sok embernek segítesz itt. És szakmaivá teszed a fórumot.

Itt ajánlanám mindnenki figyelmébe



ezt a kiadványt. Neten beszerezhető.

A móduszok rock felhasználásával foglalkozik. Van hozzá hanganyag és szvsz jó példákkal van tele + bcktrackek.

blajen2011-01-11 11:18 |  #588
alap: C
terc: E
szeptim: H
vagy talán még a tritónusz (fisz) ami megkülönbözteti a dúrtól
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#582)

2011-01-11 11:18 |  #587
Bevallottan nagy DT-fanok a tagok. Egyébként én nagyon szeretem ezt a lemezüket (Nemesis (később már Age of Nemesis) - Terra Incognita).
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#583)

2011-01-11 11:17 |  #586
Egyébként nekem volna egy jó megfejteni valóm! Kb. 2 éve írtam egy zenét, asszem van benne pár hangnemváltás. Amikor írtam, még nem voltam tisztában a zeneelmélettel, csak érzésre találtam ki az akkordmeneteket. Most el kell mennem, de délután belinkelem, aztán lehet fejtegetni, mert igazából én is kiváncsi vagyok rá!:)

blajen2011-01-11 11:17 |  #585
akkor ezt a válaszomat törölném :D:D, most látom, hogy jól írtam előbb, csak megkevertél :D
Válasz '' hozzászólására (#584)

blajen2011-01-11 11:16 |  #584
najó, akkor nem fisz, hanem f, és akkor C-dúr... de most már többet nem tippelek, ez így már nem túl szabályos :D
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#580)

JonasTamas2011-01-11 11:15 |  #583
Mozognak benne rendesen, az biztos. Nekem a korai Dream Theater hangulata ugrott be erről a videóról.
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#581)

JonasTamas2011-01-11 11:13 |  #582
Amúgy a válasz helyes

És ezennel meg is van a nyertesünk. Azt még a biztonság kedvéért megkérdezem, hogy a C-líd skálának melyik a három legfontosabb (legjellemzőbb) hangja?
Válasz '' hozzászólására (#578)

2011-01-11 11:13 |  #581
Igen, tudom. Először megfejtéses módszerrel kezdtem el leszedni a lemezről, meglett hogy A-líd, de aztán annyi modulálás volt benne, hogy inkább simán csak fülre megtanultam, és nem foglalkoztam a hangnemekkel:).
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#572)

JonasTamas2011-01-11 11:11 |  #580
Még két segítsége megvan, biztos Ön ebben?
Ne kérdezzük meg a közönséget?
Válasz '' hozzászólására (#578)

JonasTamas2011-01-11 11:10 |  #579
0:19 körül van egy árulkodó hang, ez segíthet a megfejtésben gdp-termelés alatt is Ha ezt a hangot hallás után összeveted a második szakasz alaphangjával, akkor ez egyrészt jó kis relatív hallás-gyakorlatot jelent, másrészt megadja a megfejtést, amely nem dúr:)
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#577)

blajen2011-01-11 11:09 |  #578
akko' megjelölném a C-lídet Vágó úr
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#574)

Beetlejuice 2011-01-11 10:56 |  #577
Melóban termelem a gdp-t, így semmi nincs nálam, amivel ellenőrizhetném, de nekem sima dúrnak tűnik a második fele...
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#575)

JonasTamas2011-01-11 10:52 |  #576
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#568)

JonasTamas2011-01-11 10:50 |  #575
Ez már közel jár, de a nyereményhez még kell a szóló második felének hangneme is, lásd #574.
Válasz '' hozzászólására (#564)

JonasTamas2011-01-11 10:49 |  #574
Köszi, örülök hogy tetszik!

A Bb-líd válasz igaz a részlet első felére. Viszont a részlet második felétől már más a hangnem. (Igen, ilyen merényletek is előfordulnak.)

Úgyhogy ha ez utóbbit is eltalálod, akkor megvan a nyeremény.

Egy megjegyzés, ami segíthet a modális skálák még jobb értelmezésében: úgy írtad, hogy
" F-dúrt mondanék, és Bb-líd. "
Gondolom, úgy értetted ezt, hogy 'Bb-líd a keresett hangnem, amely amúgy az F-dúr skála egyik modális skálája'. Én azt javaslom, hogy nem érdemes a dúr skálát ennyire megtenni "főnöknek". A Bb-líd hangulatára sokkal jellemzőbb az az információ, hogy egy Bb-dúrra hasonlít, amelynek megemeltük a 4. fokát, mint az, hogy az F-dúr skála 4. fokáról indul.
Válasz '' hozzászólására (#566)

JonasTamas2011-01-11 10:44 |  #573
Persze, bárki beszállhat, üdv a fedélzeten.
Az A-fríg, amit írtál, két okból nem lehet a megfejtés, annak ellenére, hogy valóban ugyanaz a hangkészlete, mint a szóló első felének. Nem is baj, hogy ez felmerült, korábban úgyis többen írtak ilyen kérdést, hogy "ha az A-frígben és a Bb-lídben ugyanazok a hangok szerepelnek, akkor miért van két külön nevük?"

A válasz egyszerű: a hangkészlet azonossága nem minden. Egy A-frígben ezenkívül annak is teljesülnie kell, hogy a legfontosabb hang az A hang. És annak is, hogy a skála második hangja fél hangra van az A-tól (Bb, magyar jelölés szerint B).

Ugyanis az A-fríg nem más, mint egy A-moll, leszállított második fokkal. És minden fríg legyártható úgy, hogy veszel egy moll skálát, és leszállítod a második fokát. És ebből sokkal jobban kiderül a hangulata, mint abból az elvontabb megközelítésből, hogy 'a fríg a dúr skála 3. fokán indul'.

Ha újra meghallgatod a felvételt, és közben pengeted az A-húrt, akkor furcsán fog szólni az A hang. És ez azt jelenti, hogy nem lehet A az alaphangja.

Válasz '' hozzászólására (#562)

JonasTamas2011-01-11 10:35 |  #572
Igen, jó a tipp.
Az általad belinkelt szóló egyébként később egyéb hangnemekbe is átmegy.
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#560)

vadőr heiterből 2011-01-11 02:00 |  #571
egy biztos a gitárt határozottan felismertem a sarokban is van egy ilyen

é.szabi 2011-01-11 01:26 |  #570
azt gondolom hogy jó úton jársz de ne hogy azt hidd hogy az ösztönös megközelítéseknek nincs rendszere, most nem ezekre a szólókra gondolok hanem a szerzeményekre.
természetesen kilehet elemezni a nirvana számait és vannak sajátos megfejtései a fickónak (nem mondom azt hogy más nem csinált ilyent de hallatszik hogy tudatosan minimál zenét csinál és tórz akkord meneteket)de azért megpróbál értelmezhető maradni valamilyen szinten populáris.
a nirvana egy nagyon fontos zenekar ,olyan értékekre hívja fel a figyelmet ami a zenét művészetté teszi..egy sajátos roncs ábrázolás ami illeszkedik abba a korba és minden műmajerkedéstől mentes..számomra őszinte zene, ha nagyon egyszerű is...
Válasz 'kene80' hozzászólására (#559)

Concrete2011-01-11 00:42 |  #569
ismerni kell egyetlen skálát is ahhoz, hogy őszintén kifejezhesse magát valaki egy hangszeren?
hibátlan gitárosnak kell lennie valakinek ahhoz, hogy jó dalokat is tudjon írni?

költői kérdések voltak... felesleges ilyesmin fennakadni

(megjegyzés: amikor 12 évesen oda voltam, meg vissza a Nirvana-ért, sosem a gitárt figyeltem, sőt a szólók helyenként kifejezetten zavartak már akkor is )
Válasz 'kene80' hozzászólására (#557)

bluevoodoo 2011-01-11 00:38 |  #568
én csak simán lídet, de meccsen kívül, mert most gitár helyett fogyasztói magatartás jegyzet van a kezemben...

Concrete2011-01-11 00:37 |  #567
lesz-e vajon még bárki, aki nem bé-lídet fog mondani?

Malata2011-01-11 00:34 |  #566
Sziasztok! F-dúrt mondanék, és Bb-líd.
Jó ez a topic.

2011-01-11 00:19 |  #565
Szerintem is az lesz, de majd Tamás elmondja.
Válasz '' hozzászólására (#564)

blajen2011-01-11 00:17 |  #564
akkor Bb líd-re tippelnék :D
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#563)

2011-01-11 00:14 |  #563
Az F-dúr modális stimmel, de nem fríg. De nincs messze tőle
Válasz '' hozzászólására (#562)

blajen2011-01-11 00:13 |  #562
sziasztok!
bár ritkán írok a fórumra, de most beszállnék a versenybe ha lehet :)
A fríg-re tippelnék....
de ha nem is az, akkor is vmi F-dúr modális szerű tünemény :)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#556)

2011-01-11 00:10 |  #561
Az a baj, hogy olyasmire kérdezel rá, aminek tényleg nincs objektív feloldása. A zenében talán az egyetlen dolog, ami objektív módon mérhető, az a technikai és elméleti tudás. Tény, hogy ezekből nem sok jutott Kurtnek, tehát ilyen szempontból szar. Ettől még csinálhat jó zenét, és tetszhet sok embernek. Szerintem sok ilyen példát lehet találni. Szerintem Hendrix sem ült le minden nap modális skálákat gyakorolni, valszeg azt sem tudta, mik azok, aztán mégis a legnagyobb gitárosként tartják számon. Ez azon ritka esetek egyike, amikor hatalmas mértékű tehetség utat tör magának. Van ilyen, csak kevés, szóval ezért érdemesebb inkább tudatosan is foglalkozni a dologgal. Mindenki szeretne olyan tehetséget, mint mondjuk Hendrix, de keveseknek adatik meg. Tudatos tanulással viszont szerintem kipótolható ennek egy része.
Válasz 'kene80' hozzászólására (#559)

2011-01-11 00:02 |  #560
Én asszem tudom, de a múltkor is én vittem a nyereményt, úgyhogy most meghagynám másnak:). Jól tippelnék, ha azt mondanám, hogy ugyanaz a mód (csak fél hanggal feljebb), mint ebben a szólóban:

?
Ezzel nem árultam el a hangnemet, szóval lehet tovább találgatni:D Ja, meg amúgy is tartozom még egy szólóval a Zenith-re, csak most vizsgák meg stb... de majd bepótolom.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#556)

KovacsBalazs2011-01-10 23:46 |  #559
pl ez 3:13 tól solo 1
vagy ez 1:30 tólsolo 2
Arra tippelnék, hogy soha életében egy skálát sem tanult meg, de valahogy mégis kifejezi magát a hangszeren és úgy, hogy nem igazán hagyta, hogy akárki is befolyásolja ebben. Nekem valahol bejön ez az egyediség. Kíváncsi vagyok, hogy ha ezt az in bloom solot próbálnátok megfejtegetni mire jutnátok, de most komolyan:D Lehet olyan dolgokat találnátok benne, amiről ő azt sem tudja h létezik:D de lehet nem

JonasTamas2011-01-10 23:23 |  #558
Ennél a kérdésnél átengedem a választ a többieknek, nem ismerem eléggé a Nirvana számait, kivéve a néhány leghíresebbet.

Általánosságban annyit, hogy a válasz ilyen kérdésekben teljesen szubjektív, úgyhogy nincs abszolút igazság. Minden kérdésben annyi igazság van, ahány vélemény.

És még valami: attól is függ, mik a szempontok. Más eredmény jön ki, ha pl. a hangszeres technikát nézzük, és más jön ki, ha azt vesszük alapul, hogy hány emberre hatott a zenéjével.
Válasz 'kene80' hozzászólására (#557)

KovacsBalazs2011-01-10 22:57 |  #557
Sziasztok! Én arra lennék, kíváncsi, hogy hogy értékelitek pl Kurt Cobain gitárjátékát". Tudom, hogy szakmai szemmel rengetegen lenézik és nullának tartják, de szerintem a Rockzenében az utolsó tömegekhez eljutó nagy zenei forradalmat ők csinálták. És hiába teljesen primitív egy-egy solo már-már azt mondanám, hogy szar, mégis sokkal egyedibbnek tartom mint 1000 meg 1000 gitáros sablonokra és berögzült sémákra alapozott játékát. Nos?:)

JonasTamas2011-01-10 22:36 |  #556




A múlt héten sokat beszélgettünk itt a topikban a modális skálákról. És hogy a gyakorlatban is kipróbáljuk ezeket, volt is már egy hangnem-kitalálási verseny, amelynek két nyertese is lett.

Ez itt a második hangnemkitalálási versenyhez tartozó zenei részlet. A részlet a Streamline című számomból van. Ez kicsit nehezebb feladat lesz, ezért érdemes először megtippelni a hangulata alapján a modális jelleget. Mixolíd például nem lehet, mivel egyrészt a múlt heti verseny megfejtése is az volt, másrészt a mixolíd blues-os, vagy Himalája fennsíkos hangulatot teremt (persze még másfélét is).

Szóval a kérdés: mi a zenei részlet hangneme?

Aki elsőként megfejti, annak ezúttal is küldöm a nyereményt mailben.

Modális kitalálás 02 by JonasTamas@Hangmester

JonasTamas2011-01-10 22:18 |  #555
Igen, ezt sejtettem
Válasz 'a86music' hozzászólására (#553)

Beetlejuice 2011-01-10 19:59 |  #554
meglestem...nagyon jó ötlet, bár nekem nem az ideges szó, hanem a sötééét:) jut eszembe, főleg ha bontva játszod ki, esetleg egy arpeggio végig:)...
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#552)

2011-01-10 17:45 |  #553
Em7/9b/11#/13b
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#546)

JonasTamas2011-01-10 15:34 |  #552
A D#5-höz lefogott A basszus még idegesebb...
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#551)

Beetlejuice 2011-01-10 09:33 |  #551
...vagy pl, mostanság refréneknél szeretem...mert üt nagyot, ha lefogok egy pl. D5-öt és a basszushoz hozzáfogok egy a hangot...az olyan ideges:)
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#550)

Beetlejuice 2011-01-10 09:31 |  #550
-t
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#549)

Beetlejuice 2011-01-10 09:30 |  #549
...talán a hooligenszestre?:D...asszem ott is van egy dalban valami hasonló: "süüüt a nap, egy felhőőőn fekszem.....róóóózsaszín, napszemüvegbeeen..."...asszem:DDDD
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#548)

JonasTamas2011-01-10 09:27 |  #548
:)
A Hm7-Hm13 lépkedés milyen vonásodra utal?
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#547)

Beetlejuice 2011-01-10 09:25 |  #547
..meg is válaszoltad nagyjából:)...Dsus4, vagy egy Hm7-Hm13 lépkedés:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#546)

JonasTamas2011-01-10 09:21 |  #546




Sárkány-metálos új hetet!
A mai körkérdés szokatlanabb lesz, mint ahogy a zenében is a szokatlan gondolatok viszik az embert új utakra.

Szóval: melyik akkordtípus írja le a legjobban a személyiségeteket?
Határozott és racionális, mint egy E-kvint? Vagy elgondolkozó, mint egy Gmaj7? Esetleg összetett és nehezen körülírható, mint egy Eb7#5#9? Vagy sokoldalú és nyitott, mint egy Dsus4?

Beetlejuice 2011-01-10 09:18 |  #545
...ezért tettem elé a slágeres jelzőt:)....Prokofjev nem fedi le ezt:)
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#544)

bluevoodoo 2011-01-10 09:12 |  #544
Fontos a jó szöveg, én is így gondolom, nem véletlenül nem játszom instrumentális zenét. Hallgatóként is ritka, hogy egy instrumentális anyag lekössön (gitárcentrikus zenére gondolok, jazzben például jobb szeretem az ének nélküli formációkat), pár dal erejéig elmegy, de utána kezdem hiányolni az éneket. (A mondanivaló mondjuk más tészta, mert szöveg nélkül is lehet egy zenének mondanivalója, hallgasd meg pl. a Requiemet Mozarttól, a Péter és a farkast Prokofjevtől, vagy az Egy kiállítás képeit Muszorgszkijtól.) A rockzene számomra énekes műfaj, egy instru anyagnak nagyon pengén megírtnak kell lennie ahhoz, hogy engem lekössön elejétől a végéig.
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#533)

bluevoodoo 2011-01-10 09:08 |  #543
Köszi Egyszer lesz belőle valami, csak most nagyon nincs időm sajnos foglalkozni vele, azért van ilyen "ötletbörze" jelleggel lecsapva a végénél. Talán majd köv. hónapban sikerül befejezni, szólókkal megtűzdelni, stb.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#538)

vezet772011-01-10 08:55 |  #542
Köszönöm az értékelést és hálás vagyok minden kritikáért, ami a fejlődést segíti. Gratulálok a topikhoz! :)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#540)

JonasTamas2011-01-09 23:44 |  #541
Itt jön a mai ritmus-ötlet. Ez az 1. album 1. számának 1. riffje

Mint a kottán látható, az ütemmutató 4/4, de a belső ritmusokat jól megkevertem. A téma alap-eleme 6 tizenhatod hosszúságú (a 3-0-0-0-szünet-0 rész), amely rögtön meg is ismétlődik, de ezúttal, meghosszabbítva, 8 tizenhatod hosszúságban. A harmadik ismétlés megint a hatos verzió, és ez átlóg az ütemhatáron is. Utána három darab kromatikus négyes csoport zárja le a periódust. (Tipp: a kromatika jóval kevésbé hangzik kiszámíthatóan, ha nem sorrendben jelenik meg, hanem "szétdobálva". Itt a 2. ütem végén az E-től Bb-ig terjedő összes hang szerepel.)

Tehát a belső szerkezet: 6+8+6+4+4+4. Ezt követően az első két ütem témája ismétlődik további három alkalommal, kisebb variálásokkal a kétütemes szakaszok végén, így alakul ki a 8 ütemes teljes kör.

A riffet egyébként egy dallamos téma követi, a kontraszthatás kedvéért.

Zenith intro riff by JonasTamas@Hangmester




JonasTamas2011-01-09 23:32 |  #540
Köszi a szólót! Örömmel hallottam a szólódban ismétléseket és azok variációit. Legjobbana 0:34-0:43 közötti téma tetszett, ahogy az első megjelenéskor lefelé vitted a végét, a második esetben pedig felfelé.

Egy javaslat: a vékony E-húr magasabb részein (16-24.bundok táján) mindenképpen érdemes több vibrato-t alkalmazni a hosszan kitartott hangoknál.

A Dallas zenéjének beépítése váratlan volt :))
Válasz 'Szacsibácsi' hozzászólására (#532)

JonasTamas2011-01-09 22:53 |  #539
Pontosan, ez az egyik fő különbség a kettő között. Az ütemhangsúlyok száma.
A 6/8 kategórián belül ez a felütéses téma, amit a Riverside játszik itt, elég gyakori (lásd Petrucci - Jaws of Life).

Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#521)

JonasTamas2011-01-09 22:39 |  #538
Wow, ez odatesz...
És a cím is jó!
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#510)

JonasTamas2011-01-09 22:24 |  #537
Örömteli nap volt, megérkezett az Eden's Curse gitárosa, Thorsten Koehne szólója a készülő második albumomhoz.
Ez a srác zseniális! És mázlista is, mivel az új Eden's Curse lemezen James LaBrie vokálozik végig:)

Eden's Curse guitarist Thorsten Koehne plays guest solo on upcoming instrumental guitar album 'Timeless Hour'

Mindjárt érkezik a következő ritmikai anyag is.

vezet772011-01-09 19:57 |  #536
Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#535)

Concrete2011-01-09 19:46 |  #535
Válasz 'Szacsibácsi' hozzászólására (#532)

Beetlejuice 2011-01-09 19:40 |  #534
Erre jó példa lesz amit épp csinálok...szöveg és pergő...néha egy láb...ráadsul ez is csúszv, direkte nem pontosan feljátsza/eljátszva...
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#533)

Beetlejuice 2011-01-09 19:37 |  #533
szövegre...jó szöveg szerintem jobban elhúz egy rosszbb, vagy egyszerűbb zenét, mint fordítva....de ez nem a te nótádra értendő, csak az én finnyásságomra...
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#514)

vezet772011-01-09 19:33 |  #532
Az alábbi - Tamás által linkelt alapba - egy filmslágert rejtettem el. A felvételért mindenkitől elnézést kérek
JonasTamas akkordmenet by vezet77 >

tibyee2011-01-09 18:08 |  #531
Ha minden nagydobra dobbantasz egyet a Láboddal, es közben a kezeddel hármat ( tri-o-la ) minden egyre, akkor van meg a lüktetése.
Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#530)

Concrete2011-01-09 17:58 |  #530
és tényleg, azt hiszem kezd összeállni
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#529)

tibyee2011-01-09 17:50 |  #529
Nem játssza a dob végig a triolákat, jócskán elhagy, ( kihagy ) belőle...
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#528)

tibyee2011-01-09 17:47 |  #528
A dob wamp: ( az elején, még a többi hangszer és az ének előtt ) Tri-o-la, tri-o-la, tri-o-la, tri-o-la.
Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#526)

Concrete2011-01-09 17:45 |  #527
Én csak annyit tudok, hogy imádom ezt az együttest, ennyi elég is egyelőre.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#525)

Concrete2011-01-09 17:42 |  #526
most belegondolva, ennél hülyébben már nem is ábrázolhattam volna az általam elképzelt negyedes és nyolcados lüktetést...

na mindegy, majd csak felfogom, mi miért működik és hogyan.
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#524)

tibyee2011-01-09 17:35 |  #525
Szerintem egy nagyon érdekes megoldás, és 12/8
Ugyan az majdnem mint a 4/4, csak minden 1 helyén egy triola van.

bluevoodoo 2011-01-09 17:26 |  #524
nem egészen...a legegyszerűbben úgy lehet megfogalmazni, hogy nyolcadértékeket játszunk 6/8-ban, a 3/4-ben pedig negyedhangokra épül a téma. 3/4-ben nem számolsz hatig, egy-két-há-egy-két-há,stb., így megy.
Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#521)

Concrete2011-01-09 17:25 |  #523
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#522)

tibyee2011-01-09 17:24 |  #522
Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#521)

Concrete2011-01-09 17:21 |  #521

1-2-3-4-5-6
vs
1-2-3-4-5-6

?
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#519)

tibyee2011-01-09 17:16 |  #520
Tévedtem!
12/8
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#517)

bluevoodoo 2011-01-09 17:00 |  #519
A lüktetés miatt alapvetően...ennek a témának nyolcados a lüktetése, nem negyedes.
Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#518)

Concrete2011-01-09 16:59 |  #518
3/4-ben számolva két ütem is kellene a gitártémának, igaz?
Nyilván nem csak ezért teszünk különbséget a kettő között, de pontosan miért is?
(bocsi, ha hülye a kérdés...)
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#516)

tibyee2011-01-09 16:49 |  #517
6/8

bluevoodoo 2011-01-09 16:43 |  #516
Szerintem 6/8 inkább, csak a dob felütésekre teszi a hangsúlyt. A gitártéma az elején egyértelműen 6/8.
Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#515)

Concrete2011-01-09 16:36 |  #515
Buta kérdés, választ bárkitől elfogadnék:



ez 3/4 ?

bluevoodoo 2011-01-08 21:47 |  #514
Ezt a mondanivaló-centrikusságot elmagyarázhatnád, kíváncsi vagyok, hogy mire gondoltál
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#513)

Beetlejuice 2011-01-08 21:18 |  #513
Még az elejét sem kezdem el számolni...ugynis nekem könnyen megfájdul a fejem:D...de szivesen meghallgatom mégegyszer, csak az én agyam slágeresebb és mondanivalócentrikusabb:)...ezt a stílust egyzserűen nem tudom enyémnek...ez nem jelenti, hogy rossz, mert cseppet sem, csak más a stílus amit szeretek:)
...de így tovább:)
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#512)

bluevoodoo 2011-01-08 21:12 |  #512
Az a vicc, hogy nem volt cél a matekozás, jöttek a témák, aztán számoltam hozzá az ütemmutatót, amikor csináltam a tempo tracket...elég érdekes megfejtések jöttek ki, kíváncsi vagyok, hogy első blikkre ki mondja meg, milyen ütemmutatók vannak benne. (Az eleje könnyű )
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#511)

Beetlejuice 2011-01-08 21:07 |  #511
na ez nekem a matekmetál...de jó, bár én nem értek hozzá:)
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#510)

bluevoodoo 2011-01-08 21:05 |  #510
Ez is trükkös ritmikailag:

Perfect Djentleman by denii84
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#507)

Beetlejuice 2011-01-08 21:03 |  #509
Épp 3 dal van kezeim alatt készülőben, két zenekarom számára(greenpeach -alternative, illetőleg az eyecandy--poprock stílusban---ide most egy csak dob és ének dal is készül, amit már vrok magamból kifelé nagyon:)....így kiváncsi vagyok ki hogy csinálja ezt, bár nekem is megvan a bevett szokásom erre...de örömmel olvasom, az ilyen fejtegetéseket, bár ezt sosem szoktam...csak kijön:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#506)

Concrete2011-01-08 20:23 |  #508
Na, arra kíváncsi vagyok.
Belekukkantottam 1-2 Weckl-felvételbe... jóféle, bár, hogy mit csinál, azt tényleg nem tudnám megmondani.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#507)

JonasTamas2011-01-08 20:15 |  #507
Igen, elsősorban sok fülelés és eleinte sok számolás. Sokszor a dobost érdemes figyelni (kivéve ha Dave Weckl-nek hívják) Egy idő után már könnyebben megy majd a nem négynegyedes számok felismerése. Épp holnapra egy megbolondított ritmusú riffet készítettem elő, és lesz ilyen a későbbiekben is.
Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#505)

JonasTamas2011-01-08 20:10 |  #506
Többen írtátok, hogy nézzünk majd számírási ötleteket is. Úgyhogy itt jön az első. Ezt a számot, amelyből az alábbi részlet hallható, nemrég írtam egy készülőben lévő projekthez. A felvételen a két versszak alatti kétféle téma hallható. Az énekszólam nem szerepel, hogy jobban ki lehessen venni hogy mit csinál a gitár.

Mint hallható, két eléggé eltérő téma szerepel. Vagy mégsem annyira eltérőek, mint első hallásra gondolnánk? Nem bizony!
A gitár mindkét témában UGYANAZT a dallamot játssza!

Az első versszak alatt a gitár által játszott riff erősen tompítva van (és enyhe flanger effekt is van rajta). A basszus a gitártémát játssza, csak egy oktávval lejjebb. A billentyűk kizárólag egy mély alaphangot játszanak (E hang). A dobtémában a ride-on megy a kíséret.

A második versszak alatt a gitár teljesen ugyanazt játssza, de most már csak ütemenként 3 hang van tompítva, mégpedig az az üres E-húr pillanatai. Az összes többi hang tompítás nélkül szerepel. Emiatt a riff teljes átalakuláson esett át. (Metamorfózist akartam írni, de aztán rájöttem, hogy rockzenész vagyok
Emellett a többi hangszer is alátámasztja az eltérő hangszerelést: a basszus sem tompít, a billentyűk teljes akkordokat játszanak, a dobon pedig átkerül a lábcinre a kíséret.
A második téma végén visszahoztam az utolsó négy hang erejéig a tompítástm, és a dallamot is másfelé kanyarítottam. Ez a fogás jól előkészíti a tompítós első téma visszatérését, mint a felvétel vége felé hallható.

Úgyhogy ez egy nagyon jól használható ötlet a számíráshoz. Garantáltan összeillő témák jönnek létre a módszer segítségével, hiszen a téma saját magával folytatódik, azaz nehéz is lenne elképzelni, hogy ne legyen összeillő.

Számírási és hangszerelési ötlet 100907 by JonasTamas@Hangmester


Concrete2011-01-08 19:57 |  #505
Engem speciel roppant mód érdekelnek a tört ütemek.
Az az igazság, hogy az én kommersz zenéken szocializálódott ízlésem legtöbbször fel sem fogja, hogy nem négynegyedben van egy szám, amit hallgatok, nemhogy még azt is felismerjem, hogy pontosan milyen ütemmutatóban van éppen.

Nincs valami tudatos módszer, amivel lehetne ezen segíteni?
Sok fülelés és odafigyelés, vagy miaszösz?
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#502)

tibyee2011-01-08 19:50 |  #504
Köszönöm a csomagot, fantasztikus!
Most már majd odafigyelek,( érdemes!!! ) hogy enyém legyen az 1.000, 10.000, 100.000 stb hsz!

Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#503)

JonasTamas2011-01-08 19:24 |  #503
Köszi az elismerő szavakat

És külön köszönjük, hogy ilyen jól érthetően és részletesen leírod ide a dolgokat (és a videó is nagyon hasznos volt)! Ezt a hozzászólásodat is beleveszem a topik-tartalomjegyzékbe:)

Ja, és mivel pont az 500. hozzászólás volt a tiéd, ezért megy mailben egy ajándékcsomag is.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#500)

JonasTamas2011-01-08 19:16 |  #502
OK! Meg fogod látni, milyen sokat lendít majd a szólókon a motívumok használata. Majd tegyed fel ide az újabb felvételeidet is, kíváncsi leszek.

Én meg folyamatosan pakolok fel ritmusra vonatkozó példákat és ötleteket, úgyhogy érdemes lesz továbbra is benézned.
Keep rockin'
Válasz 'designcraft' hozzászólására (#496)

Spoti 2011-01-08 16:44 |  #501
OK elolvasgatom majd a dolgokat.
Az a baj h nem tudok feljátszani, mert nincs cuccom amivel össze tudnám kötni a gépet a gitárral.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#477)

tibyee2011-01-08 10:52 |  #500
Szia!
Tegnap megnéztem pár videódat, meg a Tamásét is.
Hát én már soha nem fogok úgy gitározni mint ti!
Fantasztikus, hogy ilyen szinten tartotok már, és mi lesz ebből később!
Bizonyíték, nem ígéret, hogy hova lehet eljutni, ha valaki szereti, és komolyan csinálja ezt az egészet. Azt hiszem, csak Ti tudjátok igazán, hogy mi munka van ebben!!!
Az alábbi videó, szerintem azoknak nyújt óriási segítséget, akik "leragadtak" a pentatonoknál, illetve a sok és szinte kizárólag, ennek a skálának a gyakorlásával, és alkalmazásával, szinte minden zenei környezetben, erre állt rá a kezük.
Ez még nem rossz berögződés, és a dolog roppant egyszerű, hiszen pl csak egy fekvésváltással, már más hangkészlettel rendelkezünk!
Ha valaki tudatosan szétszed egy modális skálát, három lehetséges pentaton skálára, és nem kutyulja vissza megint sima dúr skálává, hanem ezeket külön és kategorikusan elválasztva alkalmazza, na akkor, és szerintem csak akkor van értelme ennek a dolognak.
Jó példa erre, ha több ütemen keresztül ugyanarra az akkordra, kell játszani!
Vegyünk például, egy az egyszerűség kedvéért Cmaj7 akkordot:
Ennek Ionian módban a hangkészlete: C, D, E, F, G, A, H.
Ez ha úgy veszem, három pentaton skálára bontható.
1: C dúr pentaton: C, D, E, G, A. 2: F dúr pentaton: F, G, A, C, D. 3: G dúr pentaton: G, A, H!!!, D, E.
Az első, túl hosszan játszva, nem sok lehetőséget ad...
A másodikban már megjelenik a D, és az F hang.
Ez ugye a 9, és a 11. hangunk az akkordra.
A harmadik lehetőségben, ott van a H, ami maga major7.
Ha valaki kategorikusan elválasztva, használja ezeket a pentatonokat, ( Arra gondolok, hogy nem gyúrja újból egybe az egészet, hanem mondjuk, első ütem, F dúr pentaton, második ütem első fele C dúr pentaton, második fele G dúr pentaton, akkor egy sokkal érdekesebb hangzás világ alakul ki, és a G dúr pentatonból, ha mondjuk a következő akkordunk egy Dm7 lesz, akkor sokkal érdekesebb az átmenet. Aztán ugyanezt, megtehetjük a Dm7 akkorddal is, és az összes, dúrból származtatott modálisunkal is. )
Persze Nem Neked, meg Tominak írtam le ezeket,meg ha sokat okoskodok, Tomi úgyis leállít majd
ti már régen tudjátok ezt is, csak vannak itt olyanok akik esetleg Angolul nem értik az egészet. Magyarul meg ugye nem sok kiadvány van amibe ez így konkrét megtalálható.
Arról még kevesebben tudnak, hogy léteznek még igen érdekes pentatonok.
Csak egy-két példa: 7#11 pentaton ( Lydian dominant pentaton!!! ) A nem a párhuzamos mollra épülő pentaton. Joe Diorio pentaton, stb.




Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#499)

é.szabi 2011-01-08 09:25 |  #499
amiről beszéltünk.
az a nagy dolog hogy annyiféle koncepcióval lehet játszani annyi tök jó megfejtés van, amiket érdemes gyakorolni és elgondolkodni rajta ,szólókat gyártani improzni ezekből és beépíteni egy egy számba vagy egy szólóba.
van akinek ettől szép ez az egész ,van aki meg egy lá pentatonnal lejátssza az életét és mindent megold belőle (de én nem gondolom hogy az rosszabb).attól színes a paletta hogy sokféle módon lehet játszani. és még mennyi tök jó megfejtés van
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#497)

vénkecske2011-01-07 22:56 |  #498
Üdv Gityósok!

Ugyan billentyűs vagyok, de áldom az eszemet hogy néha körülnézek mik forognak még a fórumban.
Talán még időben futottam bele ebbe a jó kis társaságba. Na nem miattam, az én ujjaim már nem fognak úgy pörögni a húrokon mint a Tiétek. De régóta gondolkodtam hogy elküldjem-e a kölköt (16) gitártanárhoz, vagy hagyjam hogy autodidakta módon elcsessze magát a rossz beidegződéseivel. Járt 4-5 évig zongorázni, de most valahogy a húrok jobban érdeklik egy jó fél éve. Azt hiszem holnap ide fogom irányítani, mert a lehetőség amit Tamás sokak előtt megnyitott ebben a topicban, szerintem minél töbek számára ki kell hogy legyen használva.
De magam is be fogok nézni időnként, mert a jó pap is hóttig tanul...
Köszi a lehetőséget!
üdv : kecsi

tibyee2011-01-07 21:45 |  #497

Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#372)

KMate2011-01-07 21:15 |  #496
Köszönöm a kritikát!

Majd próbálkozok ezekkel az ismétlődő motívumokkal, meg amúgy is talán a ritmikával állok leginkább hadilábon , de rágyúrok .
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#495)

JonasTamas2011-01-07 21:02 |  #495
Na, meg is hallgattam.

Jó dallamötleteket használtál a szólóban. Viszont még többet kihozhatsz ezekből az ötletekből, ha több ismétlést alkalmazol, elsősorban a ritmusok területén. Tehát ha épp játszottál egy pár hangból álló dallamot, amelynek tetszett a ritmusa, akkor érdemes minimum az adott ritmust megismételni, de akár a dallamot is, kisebb módosításokkal vagy díszítésekkel.

Az ismétlődő motívumok nagyon jól össze tudnak egy szólót rántani. A #85-ös hsz-ben levő példa-szólót szándékosan telepakoltam ismétlődő ritmikai motívumokkal, úgyhogy ebben találhatsz jó pár ritmus-ötletet. (A leírásban ki is emeltem ott párat.)

0:51-nél a pickupváltás+triolás felszaladás jól odatett!
Válasz 'designcraft' hozzászólására (#494)

KMate2011-01-07 20:43 |  #494
Köszi, akkor most embeddel:

uff by KMate
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#493)

JonasTamas2011-01-07 20:39 |  #493
Igen, az embed kóddal.
Köszi a szólót, mindjárt hallgatom is!
Válasz 'designcraft' hozzászólására (#492)

KMate2011-01-07 20:36 |  #492
Játszottam egy kicsit az alapra, és egy próbálkozást fel is vettem. Lehetne jobb is, de nagyjából ez jön össze ha maszatolok valamit és innen kéne fejlődni :)
http://soundcloud.com/kmate-1/uff

kérdés: hogy lehet ezt úgy berakni fórumra, hogy a lejátszó jelenjen meg? szimplán az embed kóddal?

tibyee2011-01-07 19:51 |  #491
Az utolsó szót, ha megfeszülök se tudom megfejteni
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#489)

tibyee2011-01-07 19:48 |  #490
Ha alapok kellenek, akkor irány egy jó tanár!
Mire magadtól rájössz az elméletre, addig igen értékes időt vesztegetsz el...
Ha mégis autodidakta módon akarsz foglalkozni a gitározással, akkor is mindennek az alapja, az elméleti tudás.
Persze a hangszeren is gyakorolni kell rendesen, de ha nem tudatos a dolog, akkor nem sok jó sül ki belőle.
A "legveszélyesebb" dolog a rossz rögzülések, beidegződések, amikét aztán nagyon nehéz elhagyni.
Ha például egy rossz ujjrend rögzül nálad, akkor tapasztalatból tudom, hogy nem egyszerű változtatni rajta...
Az elmélet meg egyszerű, mint az atomfizika csak hangok, fokok, számok, végül is tök logikus az egész, csak olyan ez mint a matek! Meg kell tanulni a számokat, aztán a szorzótáblát, stb, stb.
Itt most mi belekaptunk a közepébe, és nem a te hibád, hogy ha nem érted.




Válasz 'lendva94' hozzászólására (#476)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2019 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu