Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Köszönöm szépen! Örülök, hogy tetszik. A sound nekem mindig problémás kicsit, nem tudom beállítani olyan lágy 'selymesre', mint amilyenre szeretném.
Azon tanakodtam, hogy Tamás a nemrég linkelt HD500-al készült szóló hangszínét szinte pontosan olyanra be tudta lőni, mint a korábbi hangszine más eszközökkel.
A legérdekesebb az egészben, hogy teljesen apró dologgal fordultam most ide, mégis a többiek jól rátapintottak valamire, amivel végül is sokat segítettek.:)
Érdekes oldalról közelítetted meg, de ez elgondolkodtató és jó szerintem.
Ha szeretnéd privátban írok komolyabb választ is, csak adj meg egy címet, vagy írj az enyémre.:)
És igazad van, tényleg meg kell tanulnom kevésbé komolyan venni ezeket a dolgokat. Abban viszont biztos vagyok, hogy azt csinálom ami a legjobb - legalábbis ebben az élethelyzetben az. Hogy később mi lesz az a jövő zenéje (hogy stílusos legyek...:). De jelenleg hatalmas örömet ad az, hogy ezt csinálhatom, hogy kifejezhetek a zenével bármit, amit akarok.
Sok mindenben igazad lehet, és a továbbiakban is csinálom a hallásfejlesztést.
És igazad van, ahogy írtam is korábban, hajlamos vagyok rástresszelni a dolgokra, ilyenkor pedig annyira sem sikerül, mint ahogy szokott. Ilyenkor érdemes negyed- vagy fél órára félretenni az adott dolgot, utána érdekes módon sokkal jobban megy.:)
Egyébként tegnap ettől teljesen függetlenül találtam egy apró dolgot, ami lehet, hogy segít a későbbiekben. Majd meglátjuk, egy próbád megér.:)
előre is boldog szülinapot ! hányadikat is ünnepled ha megszabad kérdezni ? :)
impro jól sikerült, vannak benne szép dallamok :) bár effected erre az alapra kicsit karcol. Próbáld meg legközelebb az elejét úgy felvezetni h kevesebb hangokat használsz fel kitartva !!!!
köszönöm, bár utólag a sdajátomat visszahallgatva több hamis hang feltűnt, mint amiről tudtam Satch ezért lepofozna
Tetszik, az egyetlen dolog ami nem, hogy nekem túl barlangos ez a sound a mélyeket kicsit rontja, de ez nem technikai, ennyi volt ami nem tetszett, amik viszont igen:
0:22-nél szép giga mega robot összeomlósan szól , 1:15nél kezdődő dallam is nagyon ott van, a kipengetett futam tök Malmsteenes, a kedvenc részem meg 1:59-től indul
jóízűen kortyolgatnám közbe a boromat egy jókora hús mellett valami jó helyen
'Megleptem' magam a közelgő szülinapomra ezzel a kis szólóval.
Fogyasszátok egészséggel, illetve szívesen veszek mindenféle kritikát.
Szülinapomra by roarmetal
Nagyon erős, tetszetős témával indítasz, illetve az 1:26 körül kezdődő legato futamokat emelném ki, amit szépen játszottál.
Az egész végig fenntartotta a figyelmemet, úgyhogy
nekem a zenében az tetszik, hogy sok mindennel lehet foglalkozni és a tanulásnak is rengeteg fejezete van
igyekszem rendszert vinni bele de sosem sikerül, mert mindig közbe jön valami
így rendszeresen sem tudok mostanában gyakorolni
általában csak egy dolgot szoktam csinálni egyszerre
legtöbbször az improvizálással megy el az idő, azaz annak megtanulásával, olvasok hallok látok valamit és nekiülök kiszöszölni
technikai gyakorlás csak hébe hóba amikor rájövök, h kezdek kiesni a formából
ilyenkor nézek valami dalt amit megtanulok pl Szekeres-Etude, vagy Gilbert Techniqual Difficulties dala
Ezek jók arra h skálázgasson az ember, aztán megint jön h kéne imprózgatást fejleszteni
Időnként bejön az akusztikus gitár, kéne akkordozgatni, kísérgetni, akkor azzal megy az időm,
néha beesik 1-1 felkérés helyettesítésre, olyankor meg megy a dal leszedegetés,
pl most egy tonna Metallicát kéne megtanulnom, de persze a kották viccesek így megy a megfejtés tulképp mit is csinálnak a lemezen
Aztán kiélem a riffelgetést egyúttal, de ha blúz buli jön akkor meg tök más kíséreteket kell átnéznem, majd ismét az improvizálást,
Most Greg Howe- dolgait gyakorolgatom, mert életem párja befizetett hozzá egy órára és sok okosságot mondott amit ki akarok gyakorolni.
Szóval nálam mindig körbe forognak a kitűzött célok - így nem görcsölök rá egyikre sem és nem is unom meg soha
Majdnem délig aludtam, uh tle voltam kedvel, csináltam egy imprót a nyert alapra Tamás, megpróbáltam össze Satchkodni valamit rá , közben erre járt 2 űrlény és megkérdezték, hogy tudok-e valami jó helyet, ahol felpolírozzák a szörfdeszkájukat, nem tudom, hogy ez mi lehetett
Az ezzel foglalkozó leírásokban van ráció, egyszer egy hosszabb videót is láttam erről a youtubeon (szerintem elég sok van). Én is próbáltam, de személyes bizonyosságom még nincs a dologról. Az ilyen direkt összehasonlítás azért nem jó, mert akkor már eleve tudja az ember, hogy melyiknek "kell" jobban tetszenie, és az fog...:) Vaktesztekkel lehet próbálkozni, olyan alanyokon, akik nem hallottak még a dologról. De a legnagyobb gond mégis csak az az egésszel, hogy ilyen hangolásban nem lehet semmire rájátszani, ami sajnos elég kellemetlen tud lenni. Ráadásul azok a zenék, amiket hall az ember rádióban/szórakozóhelyen/lemezeken/AKÁRHOL, 99%-ban úgyis 440hz-hez vannak hangolva, ezért nem hiszem, hogy túl sokat segít az, ha néha 432-n prüntyög magának valamit az ember... szerintem akkor lenne értelme a dolognak, ha mindenhol ezt használnák. Meg persze az sem rossz megoldás, ha az ember ráveszi mondjuk a saját zenekarát, hogy használják ezt.
Harcinak és CsillagPatriknak köszönöm a segítőkész hozzászólásokat, nagyon jó tanácsokat adtak Szgabor kollégának. És az is nagyon fontos, hogy leírtátok a saját példátokat, ezzel megmutatva, hogy nincs egyedül a dologgal, másoknak is volt hasonló kihívásuk, amit sikerrel megoldottak
Örülök hogy leírtad a gyakorlásod menetét, ez így most árnyalja a képet. A leírásod alapján ez teljesen jól van felépítve. Mostanában főleg az edzés jellegű dolgokkal kapcsolatban tettél fel kérdéseket, ebből gondoltam hogy talán túl kevés idő marad a kreatív részre, de akkor így minden OK.
Gratula az első saját számhoz, ez mindig nagy pillanat!
Érdekes módon Satriani helyett Steve Vai-hangulatok bukkantak fel. (Az 1:56-nál induló legato-futam utalt Satch-re.) És ami a lényeg: megvolt benne a történet, a szervesen illeszkedő váltások, a témák szép dallamosak, és jó ötlet volt a végén a visszatérés is. 0:50-nél szép a vibrato, és a 7. fok is hatásos.
Leírhatom itt is, csak nem akartam untatni a többieket.
Viszont így nem részletezem, hogy mi volt a szituáció az én esetemben.
A megoldás számomra az volt, hogy megtanultam kimondani egy bűvös mondatot, azt hogy "Lesz@rom!" Átértékeltem a dolgaimat, eldöntöttem, hogy csak azt tartom meg magam körül, ami valóban hasznos. Előtte mindent túlságosan komolyan vettem, de utána csak azt, amit igazán fontosnak és hasznosnak gondoltam.
A hozzászólásaid alapján Te is komolyan veszed a dolgaidat (szerintem a gitáron kívül mást is). Tanuld meg lesz@rni azt, hogy valami nem úgy megy, ahogyan azt szeretnéd. A gitározáshoz hozzátartozik az is, hogy valami nem jön össze rövid (vagy akár hosszú) időn belül. Csináld azt, amit hasznosnak találsz, amiben van sikerélményed, a többi pedig idővel rád fog ragadni.
(Akkor én addig elmentem, hogy otthagytam a munkahelyemet, és otthagytam a főiskolát is, és természetesen a tudatos gitározást is leépítettem. Életem legjobb döntése volt. Persze ilyen drasztikus döntést ne hozz, de értékeld át a dolgaidat. Biztos, hogy azt csinálod, ami a legjobb Neked?)
Szia!
A hsz-eid alapján úgy tűnik, hasonló cipőben járunk, úgyhogy leírom az én tapasztalataim, hátha segítenek. (Remélem nem bánják a többiek!)
Nekem is volt ilyen korszakom, mint neked, hogy féltem az egész fülelősdis dolgoktól, főleg azoktól amiket te is említesz. Én ellentétben pl Tamással mégiscsak azt tudom javasolni, hogy fordíts erre energiát tudatosan, mert baromi hasznos! Én is csak akkor kezdtem el fejlődni, amikor leültem és minden dalt hallás után próbáltam meg leszedni. Egy ideig nem ment, utána szarul, utána egész jól, most meg már van hogy gitár se kell, rögtön tudom, mi szól. A hangköz dettó: gyűlöltem az Earmastert, aztán amikor a felvételire kellett készülnöm, napi 200 hangközzel szenvedtem, és lám, pár hónap múlva 190-et könnyedén eltaláltam :)
Szóval nem olyan nagy ördöngösség ez! Arra figyelj, hogy amikor csinálod a gyakorlást, ne parázz rá! Nekem is főleg akkor ment az edzés, amikor tudomásul vettem, hogy hol vagyok, és nem borultam ki, ha összekevertem a kvintet a szeptimmel :D Ha csinálod, úgyis fogsz fejlődni, ha rövidtávon nem is veszed észre! Bennem is csak hónapok múltán tudatosult, hogy hoppáhoppá...úgyhogy hajrá! :)
Marci
érdekes :) vannak benne jó részek, hangzás is kellemes. Tremoló kar használata viszont hamis nyújtásokkal van tele ami nem volt jó annyira (2:26 körül)
Hagy maga után kívánni valót, de úgy gondolom ti vagytok az elsők, akikkel meg kívánom osztani az első saját próbálkozásomat, eddig is remek dolgokra tanított ez a topic, és remélem ezután is így lesz.
I scream for you by kustriani
átsiklottam rajta, nagyon jó nyugtató, és fülbemászó, nagyon jó kitartott sikítós torzított hangokat tudnék elképzelni folytatásnak, de nem kell, jó ez anélkül is, az hogy el tudom képzelni, nekem azt jelenti hogy érzem benne ezt az erőt, hogy magában hordozza ezeket az érzéseket így is
Hát a hangolás olyan, hogy senkivel nem tudsz vele jammelni. Főleg egy floydos gitárral.
Hangulatilag nekem nagyon bejött, már nem vagyok hajlandó máshova hangolni. SOKKAL természetesebb. Bővebben ITT foglalkoznak a témával, ha valakit mélyebben érdekel.
Az a helyzet, hogy a hangolással már a gitározásom kezdetei óta nyűglődöm. A lehangolásokat sosem szerettem, a drop-osakat méginkább nem, viszont a hagyományos EADGHE-ben is volt valami, ami szexualizálta a fülem. Aztán megfüleltem a 432-t, és "home, sweet home" érzésem lett egyből.
Érzésre mélyebb (nyilván), lazább (ellazultabb), elmélyültebb hangulata van, mint bármi másnak.
valaki segítene, elkészültem a saját számommal, de a torzított résznél agyba főbe gerjed, nem is tudtam mindent úgy játszani ahogy akarok, mert ha nem szól folyamatosan a gitár akkor az üresjáratokat, éles gerjedés tölti ki, ezt figyelembe véve játszottam fel az ötletem, de van egy nagyon éles gerjedés benne, amit valahogy tompítani kéne, úgy hogy a többi része "sértetlen maradjon" ez sajnos felülmúlja a tudásomat
Improvizálni most is szoktam alapokra, fel is veszem a nagy részüket. Ez a bemelegítés részéhez tartozik a gyakorlásnak nálam: egy kis technikai gyakorlás rögtön az elején, utána impro, hogy elkapjam a groove-ot, után picit jobban belemegyek a technikai dolgokba, majd jöhetnek a tananyagok/számok a zenekarba. A végén még egy kis örömzene (illetve közben is, ha kissé dekoncentráltnak érzem magam), és kész is a gyakorlás.:) Persze nagy vonalakban ez, eddig ez sokkal részletesebben fel volt építve, de a tanácsodra hagyatkozva butítok rajta.:)
A saját számra is hajtok. Van is egy pár cetlim kiragasztva mindenhova, határidővel felírva, hogy mikorra készülök el vele.:) Szerencsére ebben is sokat segít a zenekar.
sztem a C# hang a gitár részéről és ami nem stimmel az a szintiről az a G tehát ez a kettő ütközik, de azt nem tudom eldönteni hogy a szinti a G után játszik-e F#-t
ez olyan 25-6-7 másodperc fele van és a szólódba is észre lehet venni, hogy a trükkös hangokkal szórakozol
ha jól hallom ezt játszod H E H G H F# Bár nem vagyok benne biztos h a H-t mindig közé pengeted
Készítettem egy E-moll zenei alapot a POD HD500 segítségével, mellékelem és letölthetővé teszem, kíváncsi vagyok, ki mit játszana erre.
Érdekesség: egy ponton a szinti-kíséret és a gitár-riff "ütközik", azaz két olyan hangot állítanak szembe, amely elvileg nem működne. Viszont nem azonos oktávban van ez a két hang, ezért nem okoznak gondot. Ezt a jelenséget az Abstract Impact című Marcel Coenen szám kapcsán vizsgáltuk korábban (ld. Tartalomjegyzék).
Kérdés: ki találja meg elsőnek, hogy mi ez a két súrlódó hang?
Készítettem egy szólót is a zenei alapra, ezt is mellékelem.
szgabornak a küzdelme nekem nagyon ismerős, hasonló köröket futottam én is annó valamikor.
Nem akarok tolakodó lenni, de ha érdekel, hogy én hogyan jöttem ki ebből a gödörből, akkor privátban szívesen megírom.
Visszahallgattam és visszaolvastam az elmúlt hét történéseit, így most kikívánkozik belőlem egy általános "SÁRKÁNYOSAK VAGYTOK" hozzászólás!
Szívesen kiemelnék egy-két nagy pillanatot a felvételeitekből, de biztosan kifelejtenék valakit, ezért inkább a nagy általánosítás.
Én az ötleteket SoundForge-ban veszem fel, és ezek a vázlatok bekerülnek az "Ötletek" mappába. Amikor valamelyik ötletből számot szerenék csinálni, akkor már egyből a Cubase+Reason párosítást használom, tehát nálam kimarad a Guitar Pro fázis, rögtön élőben játszom fel. A lemezeimen a szólók jelentős százaléka improvizációként született, az előre megírt szólók aránya kisebb (kb. 70-30 lehet az arány).
OK, akkor várjuk ide a topikba a feltöltéseket. Nem gond, ha nem mások alapjára készített improvizációk lesznek, hanem saját szám-ötleteket teszel fel, ahogy Lee_Kajko kolléga is teszi ezt.
Én azért továbbra is azt javaslom, hogy improvizálj sokat zenei alapokra (akár saját készítésűekre is), mert ez a hangköz-témakörben is sokat fog segíteni neked.
Ami a saját szám-ötletek elkészítését illeti, szerintem az a fontos, hogy legyen meg az első teljesen elkészített szám. Nem baj, ha nem leszel vele teljesen elégedett, de legyen intró, versszak, refrén, átkötés, bridge, befejezés (tetszőleges módon). És az a tudat, hogy "van egy kész számom" sokkal erősebb jó érzés lesz, mint az esetleges elégedetlenséged a számmal kapcsolatban. Innentől pedig be fog indulni a számírás, nálam is így volt.
Ennek az alapja hol leledzik? Ahogy olvastam korábban fel lett töltve, de nem igazán találtam.
Ha valaki tudja, kérem töltse fel ide még egyszer, vagy a korábbi feltöltés hsz.-át.
Mindenkinek a saját démonaival kell megharcolnia! Nekem van elég, nincs szükségem máséra.
Nem feltétlen előítéletek, hiszen én is olyan vagyok mint a csokító, ronda és finom, hanem a nagy számok törvénye, ill. Occam borotvája...
Ezt azért gondold át lécci!
Valami oknál fogva csak most vettem észre a hsz-ed.
Tudom, hogy segíteni akartál, de légy szíves hidd el nekem, hogy tisztában vagyok a képességeimmel és annak határaival, és a nekem megfelelő módszerekkel. Számomra rengeteget segít az, hogy a GP-ben át tudom látni a dolgokat. Attól, hogy 100 embernek bejön az amit írsz, nem biztos, hogy a 101.-nek is be fog. Ez az én utam, az én módszerem. És mellesleg szoktam zenéket írni hangszeren is, és GP-ben is.
A bőgő nyakát úgy nem látom át, hogy 5 húroson játszik a srác, ezért sokszor tévesztek, hogy mit is játszik. Ráadásul pontok sincsenek a fogólapon, így még néha számolgatnom kell a bundokat.
A mentoromat nem rúgom seggbe. Szintén azért, mert ez az én utam. Próbáltam magukat ajnározó, "mindenkinél jobban megmondom a faszát" stílusú híres-neves gitárosok módszereit elsajátítani, nem sikerült. Az övével gyorsan fejlődök, és élvezem a zenélést. Nem úgy mint a tudományosan kimagyarázó módszerek hadával.
A hangok neveit pedig tudom a nyakon speciel, csak a könnyebb megértés miatt írtam így, mert kissé úgy tűnt elbeszélünk egymás mellett.
A kifogásokat pedig pont nekem nem kellene mondanod. Ha ismernél személyesen tudnád, hogy teljes mértékben felelősséget vállalok mindenért az életemben. Nem vagyok ebből a szempontból egy beszari alak, és szembe merek nézni ezekkel a dolgokkal.:)
Ja, és megemlíteném, hogy eddig két tartós kapcsolatom lett cseten.:) Persze ott kezdtünk el ismerkedni, de utána személyesen is megismerkedtünk, és a jelenlegivel épp két és fél éve vagyok együtt. Előítéletek rulz.:)
A próbateremben avval nyomom.
Remélem mihamarabb lesz valami friss felvétel is.
Most épp az asszonnyal közös bandánk egyik dalcsíráján dolgozom. Más lesz, mint eddig bármi, amit hallani lehetett tőlem.
Valszeg a Petruska fog szólni ott, ha addig el nem viszik!
Egyébiránt '97 óta Cakewalk-ot használok (jelenleg Sonar Producer 8.5, az X1 itt ül a gépemen, de még nem szántam rá magam, ugyanis megint átszabták sokadszorra a kezelő felületét és "semmit sem találok")...
Ez szerintem nagyságrendekkel jobb és sokoldalúbb a Cubase-nél. Elötte Voyetra Orchestratort használtam, de az időközben megszűnt.
szerintem pedig jól lehet hangszerelni GP-ben. nyilván gitáron és billenytűn megy a brainstorming, de ha valami összejött azt belelapátolni a GP-be és jöhet a következő falat. persze nem "kommerszbluesfos"-t , hanem bonyibb zenéket.
Tamás Te miben alkocc(sic!)
(nyilván lehet cubase-ben is, de az már inkább studiózás és nem alkotás szerintem)
Próbálgattam ígyis-úgyis, de sehogy se az igazi.. úgyhogy inkább maradok az eredetinél azt kész. (és bocs Tamás hogy szétbarmoltam a szarságommal a topikot.)
ja nálunk zenész nem volt (dédpapa elv citerázott, de nem is ismertem, uh nem hinném hogy közrejátszik) fater egyszerűn csak jó zenét hallgatott, főleg Queen-t és Hobot, no meg Deák Bill-t, aztán jött a pubertás és unokatesóm kiírt nekem pár válogatás cd-t Iron Maiden, Metallica, Guns'n roses, Led Zepelin, Black Sabath... meg amiken illik "felnőni", ezekkel jó ideig elvoltam, de minden számban a gitár szólót vártam, aztán a Tanárom egyszer megemlítette futólag, hogy Joe Satriani meg Steve Vai szintem mindent elért amit ember gitáron elérhetett, azt se tudtam kikről beszél, gondoltam valami jazz vagy latin gitárosok, el is engedtem a fülem mellett, akkoriban még nem volt gépem, netem meg pláne nem, haveromnál egyszer eszembe jutott Satriani neve, és a folytatás már nyilvánvaló :D
bár senki sem így születik, igaz csak a saját fejembe látok, de amíg nem volt egy kezdő lökés, az az 1 év amit tanárnál töltöttem, addig a büdös életbe nem jöttem volna rá, hogy mit kezdjek egy gitárral, még az sem jutott eszembe, hogy le kéne fogni, de komolyan :DDDDD
viszont azóta meg hiányzik az elmélet, mert szeretném tudatosan elméssé tenni a játékomat
talán mert nem a sok foson -már elnézést- nőttek fel, tisztelet a kivételnek, nem mintha erről tehetnének , nekem akkor szerencsém volt a családom zenei ízlése miatt
Eddig az volt sokáig a gondom, hogy szinte csak improvizáltam, öröm zenéltem, kivéve, ha Laci leckéit tanultam épp. Őszintén szólva nagyon beleuntam abba, hogy mások alapjaira rögtönözzek csak, és már nem nyújtott örömet.
Így ki akartam ebből lépni, és dolgozom a saját ötleteimen. Ezekkel csak az a baj, hogy az ötletek megvannak, csak ki kéne tudni bontani őket teljes egész számokká.:)
Ez viszont nem volt olyan egyszerű. Sem a rutin, sem az elméleti tudás, sem a tachnika nem volt meg hozzá, hogy a fejemben (és a Guitarproban) megszülető ötletek megvalósítsam. Ezért kicsit tényleg "edzésterv" szerűre vettem a dolgot, hogy mindenre jusson energia. Ezzel még nem is lenne gond, inkább azzal, hogy hajlamos vagyok rágörcsölni a dolgokra, és akkor értelem szerűen még annyira sem sikerül...
Ebben az esetben is ez volt. Tudom, hogy nem szabad, de szeretnék haladni a hallásfejlesztéssel. Viszont mindig elcsesztem néhány feladatot a programban, és úgy éreztem, hogy fél évvel ezelőtt is ilyen szinten voltam e téren. Most pedig a zenekarban még inkább kellene ez a tudás, mert a bőgő nyakát nem látom át annyira, e miatt is stresszelek. A legrosszabb pedig az, hogy hiába tudom azt, hogy a hangközöket a különböző dalokhoz kellene kötni, egyszerűen nem megy, csak "lóg a levegőben" az egész, nem tudom hozzákapcsolni. Ezért kezdtem bele anno az abszolút hallás fejlesztésébe, de Laci azt mondta, hogy inkább a másik utat kövessem, ne ugráljak a módszerek között.
Szóval a legfőbb problémám az, hogy nem tudom hogyan lábaljak ki ebből. És addig, amig nem tudok hallásból leszedni dolgokat sajnos nem érzem azt, hogy teljes értékű zenész lennék.
Ettül függetlenül megfogadom a tanácsodat, és több zenét töltök fel ide, szerencsére az alapötletek terén adott egy újabb löketet a zenekar, és most úgy érzem az ötletek kibontásában is előre fog vinni. De alapokra improvizálni nem fogok, mert az engem már nem elégít ki, meg szeretném ugrani a következő lépcsőfokot.
Ok, megfogadom a tanácsokat, és köszi!:)
A magnós történet nekem már csak legenda szintjén mozog. Bár nem az ilyeneken múlik, hogy valaki jó zenész lesz-e vagy sem szerintem.
Pyra közben már nagyon jókat válaszolt erre a kérdésre. Nekem pedig a mostani kérdésed, és néhány korábbi hasonló gitárgyakorlós kérdésed alapján támadt egy intuitív megérzésem. Mégpedig az, hogy szerintem kevesebb hangsúlyt, időt, energiát kellene fordítanod a gitárjáték "edzés" jellegű dolgaira, és több hangsúlyt, időt, energiát az örömzenélésre, játékra, improvizálásra, felvételkészítésre, felvételek belinkelésére ide a topikba, stb.
Én köztudottan a felkészültség, az átfogó ismeretek és a tudatosság híve vagyok, és alapjában tetszik is a céltudatos és strukturált, rendszerezett hozzáállásod a gyakorláshoz. De mégis az az érzésem, hogy az arányokat kicsit módosítanod kellene.
Ha sok improvizálás, kedvenc számok megtanulása, örömzenélés, sok próba, közös zenélés van, annak elegendőnek kell lennie a hallás folyamatos fejlesztésére. Én például soha nem csináltam külön hallásfejlesztést. Olyat pedig végképp nem, hogy külön elemezzem, hogy először a mélyet játszva, vagy először a magasabbat játszva megy-e jobban a dolog. Ehelyett szénné játszottam a gitárjaimat, és élveztem minden pillanatot.
Szerintem ha minden nap sokat játszol zenei alapokra, hetente próbálsz az együttessel, kéthetente felteszel ide elemzésre a topikba egy új szólót vagy zenei ötletet, és havonta egy kedvenc számodat megtanulod, akkor ezzel az egy mondatban leírható "edzéstervvel" sokkal jobban és gyorsabban fogsz előrelépni, mint ahogy most tapasztalod.
(Naponta egy kis metronómmal megtámogatott technikázás (váltott pengetés, sweep, tapping, legato, hibrid) azért még belefér, de ott is inkább igyekezz létező szólókból kivett ötleteket gyúrni, a túl steril skálázások helyett.)
Az öröm és a lelkesedés a legjobb doppingszer és a legjobb edző.
Szia Carlos, örülök hogy tetszett a szólóm! Köszönöm az elemzést és a kedves szavakat is!
Ami a kérdésedet illeti: 1:26-nál két szomszéd húr szólal meg egyszerre. Előtte pedig egy kitartott hang kapott hosszú vibrato-t, hogy a húr a folyamatos mozgatástól ne tudjon elhallgatni.
Jövőre a 22. születésnapodon már mehet szerintem a közös felvétel!
A leírásod alapján azt lehetne kipróbálni, hogy amikor fejben megvannak a jó ötletek, akkor próbáld meg azokat hangról hangra megvalósítani. Akár úgy is, hogy addig leállítod az alapot, és külön nekiállsz a fejben hallott ötletet megkeresni a gitárnyakon és lejátszani. Ezzel fokozatosan megtanítod az agyadat arra, hogy a fejedben levő ötleteket minél hatékonyabban megvalósítsa.
Tipp: amikor az ötletet a gitárnyakon megvalósítod, akkor próbálj meg minél több hangot azonos húron játszani. Így muszáj leszel kitérni a dobozokból, megszokott ujjrendekből. És amit mindig hozzáteszek ilyenkor: nevezd meg magadban a lejátszott hangokat (ehhez persze tudni kell a zenei környezet hangnemét is).
engem nem zavar a sok kérdésed, max majd Tamás koppint az orromra, hogy ne legyek kotnyél a topogójában! :D
nem tudok hozzászólni, nem ismerem az app-ot, hogy miért így van...
az én időmben másképp volt, nem volt még IT boom, a C64 hanggenerátora és polifónia foka Basic alatt sok kívánni valót hagyott maga után, nem volt még internet, csak az elődje működött (ARPANET) konzolmódban, szövegesen az usa kormányzati hivatalaiban.
volt zongora, meg ültünk a magnó mellett és füleztünk,
a gitárt max hangsíppal vagy megintcsak a zongi referencia hangjai alapján hangoltuk.
ha valamit nem értettünk akkor lassítottunk, ill nekem volt egy "perverzításom" 45 ösön ill régebbi lemezjátszón 78-ason hallgatni a 33-as nagylemezt.
amint rááltt a fülem ment vissza 33-ra és "értetted" hogy mi lehet ott!
a hangokat egymás után is pengesd ki, meg egyben is!
azt javasolnám, hogy egy hangközre állj rá addig, amíg nem tudod biztosan meghatározni.
ha megvan, jöhet a következő.
ezt a család nagyon nehezen tolerálta! :)
pl felszálsz a kisföldalattira, amikor bemondja hogy zárja az ajtókat ill az állomást az ott egy c dúr hangonként C-E-G-C (az ucsó C egy oktávval van magasabban, mint a kezdő hang)
Ez eddig megint tiszta.:)
Csak azt nem értem, hogy akkor ebben a programban miért vannak olyan leckék, hogy ugyanezek a hangközök lefelé bontva?
Meg ha valamit meg akarok tanulni hallásból, akkor abban a szólamban nem csak felfelé, egymásra épülő hangközök lesznek, hanem lesz lefelé lépés is.
Ezt tudnám az egyszerre megszólaltatott hangközökkel gyakorolni?
Bocs a sok kérdésért, nem akarlak se lefárasztani, se az agyadra menni...:S (meg senki máséra sem)
Pontosan erre gondoltam: hogy a hangköz kisterc stb., csak lefelé bontva.
Mert felfelé megszólaltatva (pl. E5-A3) és egyszerre már tűrhetően megy, de lefelé (A3-E5) szinte alig.
Már nagyon idegesít, hogy szenvedek, ha hallásból kell valamit leszedni, pedig gyakorlom rendszeresen ezeket is, meg a konkrét dolgok leszedését is.