Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Egy teljesen amatőr kérdésem van: miért van az, hogy ha hallásfejlesztést csinálok, és mondjuk a mély hangot szólaltatom meg először és aztán a magasabbat, az teljesen más hangköz, mint ha ugyanezeket a hangokat szólaltatnám meg, csak először a magasat és aztán a mélyet?
Valahogy az EarMasternél ha az előbbis csinálom, akkor viszonylag jól megy, az utóbbinál viszont szenvedek.
Szia Imi tőled is nagyon köszönöm :) Igazi Imis feelingel oldottad meg végig, nekem 1:55 től tetszett 2:00 ig nagyon... érdekes dallam menettel oldottad meg :) és effect 2:40 körül nagyon faszányos !!!! Gyors részeket jobban szét kellet volna szórni talán, és több helyre beletenni :) mert jó volt az a gyors részt amit belettél csak 1 helyre tömörült kicsit :)
Gratula hozzá és köszi neked is még1szer :)
Amit küldtél postán hangkártyát még nem sikerült működésbe helyezni majd skypen ha vagy keresni foglak. Most azt nem tudom h jó-e az alaplapomhoz mert a hangkártyán 3 ilyen barázda van, az alaplapomba belemegy, de ott csak 2 felé van elosztva... Beletettem nem ismeri föl, lehet akkor nem jó az alaplapomhoz? nah mind1 majd kérdezősködök ismeröseimtől is akik jobban értenek hozzá... meg mondtál vmi programot is hozzá, de neten meg nem találtam hozzá ami jó...
Nagyon Szépen köszönöm Tamás ! :D és köszi h egyből letölthetővé is tetted. Annyi dallamot beletettél h hihetetlen, 1 pillanat sem volt ahol azt mondtam volna h leült volna a szóló... Látszik h még mennyi minden van amit tanulnom kéne tőled
Megint csak a szokásos gyönyörű hangszínt használtál amit nem lehet megunni annyira szép
egy lassú kezdés után 0:08-0:12 ig nagyon dögös dallamot dobtál be, azt meg kell jegyezni h több helyen is santanara emlékeztettél :) 0:24 nél megint jött az eszméletlen arpeggiosásod, (pedig én régebben útáltam az arpeggios-t) amig meg nem hallotam a te hogy használod... mert végig ebbe a solo ba is annyira jó ízléssel használod, és jó helyre teszed, hogy teljsen feldobja az egész történetét az "impronak"
0:30 nál jó ötlet volt megint kicsit lassab részt tenni, és 0:41 nél beledobtál egy nagyon sejtelmes részt ami ismét nagyon tetszett, ez után egy szép lépkedés után ha lassú részt teszel be az arpeggios helyett (0:45 nél) azt mondom h leül a solo... szóval ide is jó ötlet volt ilyenkor betteni végig eltaláltad a gyors és lassú rész közötti egyensúlyt.
1:10 nél jött a kiteljesedés, legszebb része ez a solodnak ez nem vitás, egészen 1:41 ig
1:26 nál mit csinálsz amúgy? most nincs nálam a gitárom sajnos majd csak délután lesz nálam, De az a hangköz amit beletettél nagyon feelinges. 1:11 nél még hallgattam volna ahogy a tremoló karral bánsz, sok solodnál a lemezeden is annyira jól kitelejesedsz vele bizonyos részeken...
1:41 nél megint jön a sárkányos gyors rész :) 1:53 nál is nagyon szép dallamot sikerült összehoznod :) ezeket a részeket emelném ki persze végig minden hang a helyén volt és gyönyörű volt. Ismét nem csalódtam benned kitettél magadért, egy darabig a telomon ezt fogom hallgani és dicsekedni fogok h ezt kaptam születésnapomra Jonas Tamás-tól :D
Köszönöm még1szer
Kritikát nem tudtam írni sajnos, pedig mielött elindítottam volna úgy álltam hozzá h "nah keressük a hibákat" :D De olyan 1 perc után rájöttem hiába keresem ezt csak hallgatni érdemes mert úgyse találok benne... szóval gratula, majd a 22. születésnapomra is kérni fogok de ott már lehet hogy olyat ahol én is gitározok :) De lehet azzal lehet még kicsit többet kéne várni, és 31. re kéne, mert addigra talán tudni fogok annyira h nem törpül el a játékom nagyon a tiedéhez képest :D
általában a fülemet követem, de nézem a gitárt, hogy, nehogy mellényúljak, de nincs bennem a kép h mi a kötött alakzat, ösztöneimre hallgatok inkább, de a hangnemes tanácsot megpróbálom, vagyis jajj nem xd illetve teszem vagy nem teszem, de nem próbálom DYoda mester
válassz olyan hangnemet ahol nem vagy "biztonságban" ill ne bámuld a gitár nyakát hanem kövesd a füled, ne arra figyelj amit játszol hanem inkább a zenére...
Észrevettem egy hibát a játékommal kapcsolatban, sokszor ha egy alapra fejben nagyon jó ötleteim támadnak, ha kezembe veszem a gitárt a megszokott skála ujjrendek valahogy elterelnek a jó ötletekről, és elvesztem az ihletet, valami jó ötlet erre valakinek?
azt am nem mondanám, h behatárol a doboz, mert egyre inkább azt veszem észre, h vaktában találok el nagyon sűrűn olyan hangokat amiket akarok, pedig csak gondolkodás nélkül ugrálok a gitár nyakán, gondolom tudat alatt megjegyeztem
beszéltem vele, jó elv az itthonihoz, viszont csak szeptemberre kap újra hd 500ast, és ugye mondtad, h neked is van kedvezményed, és te is arrafelé tudsz segíteni, ha valakit érdekelne, és ugye garancia miatt tényleg nem mind1, h hova kell küldeni, de addig még sok víz lefolyik a Dunán :D,a z is lehet h veszek egfy x3 live-ot, am sok jót olvastam, azt is írták, h olyan jóra sikeredett h vissza kellett venni a lendületből, 1 biztos elkapkodni nem fogom, sok vásárlásnál sikerült, és sokszor nem lett jó vége
Szia Imi, csatlakozom Fazsi véleményéhez, és még külön kiemelem azt a tökéletesen jó pillanatban elvágott hangot rögtön az elején, 0:06 körül. Ez egy nagyon szép momentum volt.
Az 1:44-nél induló téma, és variációk, a felbontásokkal kombinálva (amelyek 1:57 után kezdődnek), ritmusismétlésekkel megtűzdelve: ez a rész egyszerűen lenyűgöző.
Hatalmas tehetség van benned, ezt nem győzöm ismételni.
A többszólamú rész is annyira fülbemászó... És folyamatosan egyre jobb dolgokat csinálsz, csak így tovább!
Szóló Biciklipumpa 21. születésnapjának tiszteletére
Kedves Pumpa mester, fogadd szeretettel tőlem ezt a szólót, most készültem el vele a születésnapod alkalmából. Igyekeztem kitenni magamért, és az alap is vonzotta a szép dallamokat.
Az a kérésem, hogy egy szokásos "Pumpás" elemzést írjál majd róla, miután már párszor meghallgattad.
Pumpa ez nagyon jó lett! Nagyon szép a sound is, nagyon illik ehhez a gitárjátékhoz. Nagyon szépek az arpeggio-k is a végén.
És boldog szülinapot kívánok neked!
Sziasztok!
Hallgattam a Lee Lajkó alapra nagyon jó szólókat készített mindenki nagyon jók lettek,gratula mindenkinek.Én is készítettem rá egy kis szólót,ilyen lett.
Ajánlom Bickilipumpa szülinapjára.
még nincs meg, csak nézegettem, hogy a gyári csatlakozója nem normál konnektorhoz való, de vannak ilyen átalakító fejek, angliai európai konnektorokhoz, csak nem tudom, hogy ez most hogy van, a csomag tartalmazza ezeket?
amit valószínűleg venni fogok azt Amerikából hozza a srác, nem tudom, h ott az eu szabványos konnektorok vannak? legegyszerűbb ha felhívom
köszönöm szépen :) jó ez a hangszín amit találtam az effectemen... szép light os :)
jól hallod mester 0:16 nál egy üveghang és egy slide szerepel.
Most nagyon aljas leszek és gonosz, és ki is kihasznállak, mert most kémkedni fogok azzal h ma vagyok 21 éves, és a zene tudásod arra kérem h készítsen egy szülinapi ajándékot (egy imporot) arra az alapra amit nemrég kérdtél h tegyek fel :D Nagyon nagyra értékelném, egy örök emlék lenne :) !!! Persze ha van időd és türelmed :) Nem akarlak semmire se kötelezni... vagy mégis?
én is észrevettem utólag, de nem csak elhalkul, hanem hullámzik , ennek egy ilyen nagyon magas emberi fül számára kivételesen (szerencsére is) kevésbé zavaró gerjedése van, amint meglesz a multi elszállnak az ilyen problémáim végre!
Szia Tamás!!!! HATALMAS SÁRKÁNYOS KÖSZÖNET!!!!
Szerintem indulok rajta, és igyekszem majd bepótolni a visszaolvasást is!!!! Még egyszer köszönöm!!! Minden jót !!!
Szia Ákos! Először is gratulálok, és legyen nagyon szép napotok szombaton! A magam részéről ehhez az alábbi sárkányos esküvői tortával járulok hozzá:)
A zenét is meghallgattam, és külön kiemelem az 1:30 körül induló témát, majd 1:50 táján a visszalassulást, ezek nagyon erős dolgok voltak. A gyors szóló is tetszett, ami 3:15-nél indult.
Alpesi metálos pihenést, és augusztus végén, ha visszatértél, akkor remélem indulsz majd a gitárversenyen. (Részletek hamarosan.)
Kemény készülődéssel telnek a napjaim, ugyanis szombaton lesz az esküvőm, utána pedig két hét pihi az Alpokban.Ezért is nem jelentkeztem mostanában, meg többek között azért, mert ha volt egy szabad percem, ezerrel dolgoztam Szkróbó Szabival (Virrasztók, Perfect Symmetry basszer) az Akos Fazekas nagylemezen. Következzen hát az első nóta. Nem akarjuk az egészet egybe felrakni, kell neki egy kis idő míg ülepszik. Mindenkinek jó "maradék nyarat", hónap végén jelentkezem majd!
Volt egy kis időm, úgyhogy frissítettem és továbbírtam a Topik-tartalomjegyzéket. Most már az első 7400 hozzászólás fel van dolgozva.
#88 Részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap
#109 Két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"
#147-155 Pár szó a domináns líd nevű hangnemről, és az v-i lépések skáláiról is
#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról
#217 Tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény itt letölthető
#231 A "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)
#241 A ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről
#329 Az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásával
#361 Tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről
#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról
#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni
#400 Akkordmenetes körkérdés
#452 Őrült gitártrükk: ausztrál erdei madárhang gitárral
#472 Ritmikai motívumok, Part III (részletes leírás, szóló + TAB)
#500 Tibyee részletes leírása a pentaton skálák kombinálásáról
#506 Számírási ötlet + részletes leírás
#541 Ritmus-ötlet riffek írásához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#556 A második topik-verseny, egy újabb modális hangnem kitalálásával
#594 vEgGg feladványa
#611 Szólóalkotás, Part I (+ további ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#616 Egy kis fárasztás
#632 Négy példa a gyors futamok beépítésére
#643 és #650 A szólók felépítéséről néhány gondolat, a filmekkel párhuzamba állítva
#647 Matyesz nagyon jó szólója, amelyről a #660-ban kiderül, hogy milyen elemek miatt lett nagyon jó
#664 Tibyee gyűjteménye a különféle skálák szerkezetéről
#681 Szólóalkotás, Part II (+ tremolókar, technika, ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#716 Egy elborult ritmusgyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#765 Zsocmóka D-líd szólója a Szólóalkotás II zenei alapra. Ez is nagyon jó lett, leírás a #781-nél
#782 Guitarosaurus leírása a Bartók-féle tengelyrendszerről
#795 További link a tengelyrendszerről
#802 Részletes leírás és példa a „Lokriszi 6#” skáláról (mp3 + TAB a Locrian Locusts c. számból)
#817 A modális skálákról részletes leírás, ezúttal más szemszögből, a számírás felől megközelítve
#820 Hathúros arpeggio-sorozatok (csak video)
#824 Tibyee által feltöltött zene: Joe Satriani, Brian Setzer és Larry Carlton imprója ugyanarra az alapra
#838 Gyors futamok váltott pengetéssel 01 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#842 További leírás a pitch axis nevű hangnemkombinálási módszerről + pár szó a spanyol fríg és a mixolíd hasonlóságáról
#853 és #859 Pár ingyenes backing track link
#869 Akkord-skála összefoglalás by Matheoss
#915, #916 és #921 Tibyee által feltöltött zenei alapok és szólók az angol GT magazinból
#923 Újabb pitch axis infók
#958 Brett Garsed és TJ Helmerich koncertvideó Krisz ajánlásával (egy órás koncert, zseniális)
#990-992 Ibanezrg565 kollégánk számai, érdemes meghallgatni őket
#998 Szólóalkotás, modális skálák, díszítések, motívumok - Black Utopia (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1039 Kiegészítés a #998-hoz
#1040 Gyors futamok váltott pengetéssel 02 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1065 A váltóhangokról pár szó
#1071 Drivin’ Blues zenei alap (letölthető)
#1086 Drivin’ Blues szóló – szólófelépítés, kontrasztok, folyamatos tizenhatodok (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1116 Gary Moore: Loner című számának feldolgozása (Ibanezrg565)
#1147 Guthrie Govan: Funky Blues improvizáció kottája, 1-12. ütem
#1165 Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel (mp3 + TAB)
#1171 Marine Aircraft zenei alap (letölthető)
#1198 Marine Aircraft szóló, 1. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1213 Ibanezrg565 improvizációja a Marine Aircraft zenei alapra (részletes elemzés #1218-nál)
#1235 Marine Aircraft szóló, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1248 Ritmus-megfejtési feladat (Billy Cobham: Red Baron című számából, megfejtés #1268-nál és #1273-nál)
#1291 tibyee által gyűjtött jazz/fusion zenei alapok, és szólók
#1303 Marine Aircraft szóló, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1306 és #1308 axes saját számai (4 db) + részletes elemzésül #1307-nél és #1315-nél
#1314 Colossal Chords - Új akkordmegfejtési feladvány (mp3 + letölthető zenei alap)
#1333 Legato futam kromatikus kötőhangokkal (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1337 Ibanezrg565 improvizációja a Colossal Chords zenei alapra (részletes elemzés #1348-nál)
#1342 Balance In Hand zenei alap, „sötétebb” szólózáshoz (letölthető)
#1378 Escape From The Soulful Eyes arpeggio (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1384 chubby felajánlása, zenei alapok készítésére
#1402 12-hangú kör elmélet (Circle of 12 Tones) Ron Jarzombek-től (linkek az elmélethez és videó)
#1445 John McLaughlin - The Art of Improvisation (videó + ötvonalas kotta akkordokkal)
#1449 Marine Aircraft szóló, 4. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1495 Arpeggio-gyakorlatok, 1. rész (mp3 + TAB)
#1505 Új feladvány: Riff modális jellegének megfejtése
#1554 Colossal Chords szóló -- a fokok használata (részletes elemzés a szólóhoz, rengeteg hasznos ötlettel, a szóló #1314-néél található)
#1573 Gitárrajongó titkárnők
#1588 Arpeggio-gyakorlatok, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1591 Streamline duplázós pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1600 C-dúr tapping-arpeggio (videó, letölthető mp3 és TAB)
#1629 Részletes írás a gyors futamok beépítéséről, dallamérzék fejlesztéséről, zenei témák összekapcsolásáról, számos példával (mp3 + videó)
#1647 Arpeggio-gyakorlatok, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1694 The Sun Still Rising szóló (mp3, leírás a hangnemekről, letölthető zenei alap)
#1724 Pár szó a hangnemen kívüli hangokról egy szólóban, példával
#1790 Symphony X - End of Innocence szóló 01 (leírás, mp3 + TAB)
#1819 Symphony X - End of Innocence szóló 02 (leírás, mp3 + TAB)
#1832 Meditatív gitár-video 01
#1873-#1967 között: Beszélgetések, vélemények a tehetségről, zenei önkifejezésről, fejlődésről
#1907 Meditatív gitár-video 02
#1919 és #1921 Kenny Werner videók, zenei önkifejezés, stb. témakörben
#1926 Miki szólója (video) Jorn Lande: Night City című számának zenei alapjára
#1941 C-fríg és C-moll hangnemekre készült szóló
#1949-#1991 között: Beszélgetések, vélemények a gitározás mentális szempontjairól
#2023 Őrült gitártrükk: erőmű-riasztás hangok gitárral (megfejtés: #2051)
#2056 Borderline növekvő számú tizenhatodok - pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#2116 Őrült gitártrükk: Slide on Crack (megfejtés: #2136)
#2151 Ingyenesen letölthető E-könyv az improvizálásról, és a skálák használatáról. A könyvben az alábbi gitárosok szerepelnek: Tommy Emmanuel, Neil Zaza, Kiko Loureiro, Dave Martone, Marco Sfogli, Carl Verheyen, Mattias Eklundh, Pat Martino, Jónás Tamás
#2161 Balance In Hand refrén riff - pengetési irányok, ritmusok, szünetek (leírás, mp3 + TAB)
#2172-#2173 Kromatikus szólórészlet H-mollban (leírás, mp3 + TAB)
#2339 Technika, gyors pengetés, riffek - Symphony X: Light Up The Night riff (megfejtés és leírás, mp3 + TAB: #2367)
#2434 Troy Stetina ingyenesen letölthető negyedévenként megjelenő gitármagazinja, számos gitáros gyakorlataival, köztük egy domináns líd gyakorlat e sárkány-topik gazdájától is.
#2493 Hangnem megfejtése - Balance in Hand (megfejtés: #2530)
#2560 Zenith szóló (leírás a szóló a felépítéséről)
#2751 Whammy pedál – első példa
#2815 Ötletek és példák a whammy pedál használatához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#2922 Modális ütköztetés (E-lokriszi riffre E-fríg szóló, vagy D-fríg riffre D-moll szóló
#2949 Escape backing track, ajándékcsomag-felajánlással
#3199 Symphony X - Light Up The Night spanyol fríg riff legatoval
#3277 A spanyol fríg alapjai
#3454 TAB feladat 01 (mp3 mellékelve)
#3474 Staind - Not Again szóló + zenei alap + leírás
#3545 Az ihletről, motivációról néhány gondolat
#3629 Kérdés a Staind szóló szerkezetével kapcsolatban
#3701 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 1. rész
#3720 F-moll zenei alap (letölthető) és szóló
#3982 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 2. rész
#4223 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 3. rész
#4300 Gm7 Am7 Dm7 zenei alap és szóló (részletes leírás + mp3)
#4623 Legato-gyakorlat kottával és videóval (videó: #4605)
#4805 Ajánlás: Haydn No.7-es szimfóniája (A Dél). Teljes terjedelmében meghallgatható, rendkívül sárkányos.
#4846 A japán Iwato-skála (kotta, részletes leírás, mp3, zenei alap)
#5152 Darkwater - All Eyes On Me letölthető zenei alap (7/8-os ütemmutató)
#5168 Gisz-moll 7-8 letölthető zenei alap
#5209 Little Green Arps - húrkihagyásos arpeggio csúszással (Thorsten Koehne)
#5300 Michael Dolce szóló 1. rész - domináns líd az I. fokon (részletes leírás, mp3 + TAB)
#5332 Joe Perry zenei alap
#5555 Michael Dolce szóló 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#5605 Zenith kvartos skálaötlet (részletes leírás + TAB)
#5857 Kombinált technikák - Arpeggio tappinggel és nyújtással (részletes leírás, mp3 + TAB)
#6755 All Night Pass blues riff kromatikával és díszítő akkordokkal (részletes leírás, mp3 + TAB)
#6905 Green Forest üres húros felbontós alap és szóló (letölthető zenei alap, mp3 + TAB)
#7085 Tom Hess írása a gyors játék fejben történő összerakásáról (angol nyelvű)
#7119 Blues Saraceno - A Lighter Shade Of Plaid szóló (mp3 + TAB)
#7176 Tom Quayle domináns líd futam (leírás, mp3 + TAB)
#7241 Word of Command triolás futam (leírás, mp3 + TAB)
#7277 F-dúr -- D-dúr szóló Ibanez S kolléga zenei alapjára (amely #7254-nél tölthető le) (részletes zeneelméleti leírás, mp3)
Nagyon kellemes a zene és a sound is, szívesen hallgattam, bár szerintem valami limiternél megszaladt az ujjad, mert ahogy bejön a gitár az alap teljesen elhalkul.
A nyitótéma lee Kajkó érdeme!
meghallgattam a loopját és menet közben rögtön jött rá a fejemben...
Ezért is csináltam meg! :)
a gyors rész: örülök hogy megint szuperál a kezem, a gyűrűs és kisujjaim még tornáztatni kell, hogy igazi legyen. Aztán "puskapor" van elég, nem féltem hogy ellövöm az összeset és kifogyok belőle... :)
Meg nem promónak készült, hanem leginkább azért, hogy ne tunyuljak el. Az alap koncepció az volt, hogy továbbra is ez "első" eszembe jutó dolog legyen ott. Nem szoktam fércelni, de most kivételt tettem, jól! :)
A nekem a kedvencem az 1:05 és 1:08 közötti rész, ugyanis ez az első "saját fejlesztésű" hibrid figurám!
Gary Moore évtizedek óta nagy kedvenc, megtisztelsz azzal, hogy sikerült megidéznem a szellemét!
Nem régiben láttam videót róla: a színpadi mozgása katasztrófa szerintem, de ha ettől eltekintek a zeneisége nekem tetszett. Egyedi, és jól hallgatható.
Az meg más kérdés, hogy sokaknak nem szimpatikus az, hogy kijött a zenesuliból és gyakorlatilag egyből az orra alá toltak egy szerződést, amiből a mai napig él.
Ha másra nem, arra jó lehet a hetes, hogy sokoldalúbb zenésszé válsz, és egyel kevesebb dolog lesz, amiben esetleg meg lehet fogni és kevésbé vagy magabiztos. Lehet, hogy felkérnek egy session zenei dologra, és pont erre lenne ott szükség.
Hallottam én már olyat, hogy jött a telefon, hogy fel kéne játszani valamit, mert a gitáros a saját témáját nem tudja normálisan eltolni...
De még akkor is jól jöhet, ha esetleg instrumentális szóló karrierbe kezdesz.:P
Én erre a fényképre simán rámondanám, hogy Pély Barna.... :D (egyébként őt a médiaszereplései óta sokan nem szeretik, de amúgy nagyon képzett és jó gitárosként, énekesként és dalszerzőként is... szerintem.)
Nem kizárt, de egyelőre még ízlelgetem...:) Csak most az a rossz, hogy koncerteken általában nem használom, mert indokolatlan lenne. Nincs olyan számunk, amiben szükség lenne a 7. húrra, legfeljebb néha 1-1 kvint jól szól mélyebben. Aztán csináltunk egy számot, amihez használtam volna, de az énekes túl mélynek találta (klasszikus heavymetal-hang a srác), ezért az egész fel lett tolva egy kvarttal, tehát ott is kiesett a 7. húr. Az meg hülyén néz ki, hogy felmegyek a 7essel és nem használom ki... meg azért a 6os kényelmesebb is valamivel, tehát így most nekem tök indokolatlan a 7es. Itthon szoktam vele néha riffelgetni, de ez így elég rossz, hogy a zenekarba nem tudom beépíteni... egyrészt az énekes adottságai is inkább a magasabb tartományokat szeretik, másrészt a basszeros sem tervez 5húrosra váltani, anélkül meg én hiába tolom a 7esen, nem szól elég jól, ha nincs megtámogatva a mély bassal...:/
Igen, kicsit kapkodva tettem fel a kérdést, eszembe se jutott hirtelen, hogy egy passzív 6 húrost nincs értelme egy aktív 7-eshez viszonyítani.
Még egyszer köszi! És ha megunnád a Loomis modellt szólj, ki tudja milyen anyagi helyzetben leszek akkor.:)
Viszont két okból is úgy gondolom, hogy jár neked is a zenei alap: egyrészt Jørn Viggo Lofstad nevében még az "ø" betűt is feltüntetted, másrészt megemlítetted Jam Track Central-os kollégámat, Hedras Ramos-t is.
Mármint mihez képest kisebb a jelszintje? Az EMG707-ből tudtommal nincs 6os verzió, nem összekeverendő az EMG81-gyel. A 81ből van 7es is (EMG81-7), de az EMG707 az más tészta. Igazából nem tudom, mi a különbség, mert mint mondtam, nem vagyok nagy EMG fan, és perpill nincs is másik EMG-s gitárom, amivel összehasonlíthatnám. Mindenesetre elég nagy jele van, nekem legalábbis bőven elég. A túl nagy jelű gitárokkal meg pont az a baj, hogy csak zúzni lehet vele, és nem tudsz belőle egy értelmes tiszta hangszínt kihozni, mert már alapból torzít egy kicsit.
Köszi a segítséget!
Amúgy az mennyire igaz szerinted, amit valamelyik másik topicban írtak, hogy a 7-esnek kisebb a jelszintje? Állítólag high gainnél nem annyira jön ez ki, de crunchnál már eléggé észrevehető. Tapasztaltál ilyet?
Ez is egy szép darab mondhatom.:)
Ami még nekem bejön az Mikael Akerfeldt (Opeth) modellje.
Amúgy nem tudom hogy vagytok vele, de engem kifejezetten zavar bármilyen berakás a gitár fogólapján. Valahogy mindig megzavarodom, ahogy tologatom a skálákat. Ez is nehezíteni fogja a következő gitárom kiválasztását az biztos. (Mennyibe kerülhet egy ilyen profi átalakíttatás, mondjuk egy egyszerű pontozott berakásból tök simára?)
Nemtom, mikor én legutóbb néztem az aktuális szoftvert a hd500hoz, akkor éppen raktak hozzá néhány plusz Marshall Plexi jellegű erősítőt, de én még nem frissítettem, mert nincs rá szükségem egyelőre, és úgy vagyok vele, hogy ami működik, azt nem basztatjuk, csak ha indokolt. De mivel itthon gépen gitározom, zenekarban pedig nem használok Plexi modelleket, ezért még nem volt számomra indokolt, hogy frissítsem.
LAci te frissítetted a hd500 szoftverét? hogyan zajlik ez? azt olvastam h a hd beanben 6al több hd amp van, és ez a hd500ból is kihozható csak szoftverfrissítéssel, vagy ez nem annyira mérvadó?
A Loomisnak a kőris teste és a juhar fogólapja miatt kevésbé "sablonos metál" hangja van (világosabb), még EMG-kkel is, de szerintem egy hangszedőcsere után abszolút univerzális lenne. Ha viszont nem 7 húrosban gondolkodik az ember, akkor azért kitágulnak a lehetőségek, ott van választék bőven, de a 7esek közül én pl. nem találtam olyat, ami mindenben az elképzeléseimnek megfelelő lett volna, viszont a Loomis állt hozzá legközelebb. Másik megoldás az lett volna, hogy valamivel drágábban csináltatok egy saját mesterhangszert, de egyrészt már így is csak épp hogy be tudtam vállalni az árat, másrészt pedig mivel még sosem volt 7esem előtte, nem mertem volna csináltatni egy sajátot, mert az hiába kurvajó, sajnos szinte lehetetlen lett volna eladni, ha esetleg valamiért mégsem jön be, vagy egszerűen csak kell a pénz. Ez a mestergitárok átka, hogy eladhatatlanok, de ha az ember elkötelezi magát mellette, akkor valószínűleg sokkal jobb választás, mint bármelyik gyártó felső kategóriás gitárja.
Az ötlet tetszik, érdekes zene születhetne ebből. Ez kicsit olyan lenne, mint amikor egy papír tetejére valaki egy fejet rajzol, majd visszahajtja a papírt, és a következő ember a nyakat rajzolja, stb. és a végén kihajtogatják és kialakul a rajzokból egy űrlény a Delta Tauri csillag négyes bolygójáról.
Amúgy a poén pont az lehetne, hogy nem szól egységesen, egyedül a közös BPM és a közös hangnem kötné össze a zenét. Akár úgy is lehetne, hogy a dob-alapot előre elkészíti valaki, és akkor a gitárokat és basszust kell csak mindenkinek feljátszania. Idén karácsonykor lehet majd egy ilyen közös zene az idei topik-alkotás.
Én egy PRS Paul Allender Signature gitárt próbáltam ki nemrég. Ez persze magasabb árfekvés, és szintén főleg metálra alkalmas, aktív pickupok lapulnak benne ugrásra készen.
Amit nem tudtam megszokni, az a denevéres mintázat a fogólapon. A denevér szárnya több bundot is átér, memorizálni kell, hogy pl. a denevér bal vesetájéka a 15. bund.