Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Na már volt értelme berakni a videót:)Örülök,hogy feljátszottad,de kicsit reménykedtem,hogy a folytatás is benne lesz:)))Ott egy kicsit érdekessé válik a szóló,de így teljes.De nekem ez is bejött!
Jókat játszik, de ha bele akarnék kötni, azt mondanám, hogy nem szép a vibratoja:) Egyébként sok nagyon jó zenész van ebben a "keresztény rock" szcénában, meg a produkciók is igényesek, de ezzel a nyomulós keresztény stílussal személy szerint nem tudok megbékélni, mert amikor ilyet látok, akkor mindig elfognak olyan érzések, hogy mennyire sajnálom azt a rengeteg félrevezetett, vakhittel élő embert, akik egy szemellenzővel élik le az életüket, és a saját maguk által épített falak miatt nem fogják meglátni az igazság valódi szikráit (Platón barlang hasonlata itt is nagyon jól szemléltethető). Ezt nem sértésnek szántam, mélységesen tiszteletben tartom mindenki világnézetét, de ettől még ez a véleményem, amelynek stabil alapjai is vannak. Nem szeretnék vallási vitát indítani, vagy ha muszáj, akkor semmiképp sem ebben a topicban, legfeljebb privátban, vagy mailben...:) Szóval bocsánat, de ezt nem tudtam magamban tartani...:)
nagyon megtetszett Fejes Zoltán-tól ez a részlet jó érzés játszani, nem tudom, hamis-e, de nem is számít :D, de ebbe vállból kell vibrátózni, tök jó érzés
Ösztönző by kustriani
Mozgalmas két nap volt, tegnap és ma olasz és lengyel vendégeim voltak, mindketten az európai gitár-színtér nagy szervezői (pl. tavalyi Jason Becker-fesztivál), és most a G3 miatt jöttek Pestre. Jól meg lettek vendégelve, és sok jó sztorit meséltek. A lengyel szervező tegnap délután egy órát beszélgetett Steve Vai-val a szállodában, a Gitarzysta Magazin számára készült egy interjú. Ma pedig én voltam hivatalos a szállodába egy reggelire, ahol a lengyel-olasz-magyar barátságot erősítettük (és egyúttal megnéztem, hogy milyen egy belvárosi luxusszálloda belülről). Utána pedig sárkánymetálos idegenvezetést tartottam nekik a Várban. Az olasz szervezőt még egy gigantikus G3 poszterrel is megleptem, és persze CD-t is kaptak mindketten, úgyhogy bizakodva nézek a jövő elé e két országgal kapcsolatban
:D Igen, Szentkirályi Janit messziről is könnyű felismerni.
Steve Morse basszusgitárosa Dave LaRue volt, ahogy Lee_Kajko kolléga közben meg is írta. Ő már régóta játszik Morse mellett, és annak idején játszott Petruccival is a régi G3-akon, és Satriani-turnékon is szerepelt. Szóval régi motoros.
Az Axe FX csúcs, nem kétséges, hogy efelé tartunk. Már Guthrie is használja a legújabb JTT videójában.
Igen, az igazi profizmus és az alázat szorosan összetartozik.
Morse esetében az volt az érdekes, hogy mennyire széles mozdulatokkal penget (Malmsteen ellentéte lehetne), és ennek ellenére mégis milyen precíz. A másik érdekesség, hogy ennyire a hídhoz közel penget.
Az a világító fogólapos Vai-féle gitár über-sárkányos volt! Vai előadásáról egyébként az olasz vendégem azt mondta, hogy "he is starting to Malmsteenizing himself", a gitárdobálás és a táncolás újszerű volt.
Ha legközelebb összefutunk valahol, akkor váltunk mindenképpen pár szót!
Szia Imi! Igen, Robert Fripp volt annak idején. Satriani-nál tegnap az volt a szokatlan, hogy nem hozott ritmusgitárost, de ettől még persze ő is nagyokat játszott, mint mindig. A Dream Song-ot is játszotta a legutóbbi lemezéről, és ez a szám méltóképpen beleillik a régi nagy számainak a sorába.
Amin még meglepődtem, az a közönség volt. Szinte alig voltak "kőrokkerek", főképp 40-es, 50-es, jól fésült urakból és feleségből / nagy gyerekből állt a publikum. Én a 35 évemmel a fiatalok közé tartoztam.
Ne haragudj, hogy úgy köszönés nélkül eltűntem! Láttam, hogy nagy társalgásban vagy, nem akartalak megzavarni titeket, így csak köszöntem egyet.:) Ráadásul vártak is rám ismerőseim, mert velük jöttem haza kocsival, őket se akartam megváratni.
Morse: a koncert előtt meghallgattam egy-két számát, de valahogy akkor sem jött be, és a koncerten sem hidaltam le tőle. Nem lehetett belekötni sem az ő, sem a zenekar (a bőgős tényleg eszméletlen volt - ha ez segítség a neve kiderítésében, akkor ő játszott valamelyik Satriani koncert dvd-n is) előadásába, de valahogy mégsem jött át. Lehet még hallgatnom kellett volna egy kicsit, mert van egy számomra nagyon érdekes dallam- és harmóniavilága. A hangosítás Morse-nál pedig nagyon rossz volt: egyes preseteknál teljesen lehetett hallani a gitárt, más beállításoknál meg a bőgő+dob teljesen elnyomta. Elöl álltam, hátul mennyire lehetett így hallani?
Steve Vai: nem túlzok, ha azt mondom, ebben a 45-50 percben Vai a kedvenc nem magyar gitárosommá nőtte ki magát! Eszméletlen zeneiség, előadásmód, és kreativitás minden létező módon. Az ő koncertjénél komolyan azt éreztem, hogy annyira telejátszotta a koncerttermet, hogy már túlnyomás volt benn, kicsi volt neki a hely.:) Áradt a profizmus belőle. Ha jól tudom a nagy külföldi zenei szakokon tanítanak olyat, hogy színpadi mozgás. Na az itt készült elvételeket nyugodtan meg lehet mutatni az ott tanulóknak.:) És a legnagyobb dolog, hogy ez nem ment a zene rovására.
Satriani: Vai annyira nagy show-t csinált, hogy Satriani már egy picit visszaesés volt ebből a szempontból. Zeneileg korrekt volt, hozta azt, amit bármelyik koncert dvd-jén láthat az ember, de mégis sokkal szolidabb volt. Ráadásul nála már teljesen kiürült a színpad, így már picit puritán is volt az egész.
Meg a közönség is már nagyon kifáradt, amikor be akart jönni alig volt hangjuk az embereknek. Lehet, hogy ha kicsit rövidebb koncerteket adtak volna nem fulladt volna be ennyire a dolog. Azért a jamnél sikerült kicsit felpezsdíteni a népet, és ennek is örültem. De azért jó érzés volt négy és fél óra álldogálás után beülni a kocsiba.:)
A Smoke on the Water közismert riffjének jelenlegi legautentikusabb tolmácsolója annyira nem bírt magával, hogy már 19:52-kor belecsapott a húrokba. Steve Morse szólókarrierét nem nagyon ismerem, de az időnként country zenével fűszerezett rockzenéje közel áll az ízlésemhez. Csupán dob és egy basszusgitár kíséretével állt színpadra. Eddig nem is gondoltam bele, hogy ez a felállás mekkora követelmények elé állítja a basszusgitáros, megérdemelné, hogy tudjam a nevét, keményen végigdolgozta a koncertet, nemcsak a harmóniákat támasztotta alá, és a ritmusalapokat erősítette, hanem a billentyűst és minden más hangszert is sikerrel próbált helyettesíteni, és a zenekarból ő játszott a legnagyobb kedvvel. Egy idő után tulajdonképpen jobban érdekelt, hogy mit csinál a basszusgitáros, mint Steve Morse. Tamás, megírnád nekünk ide a nevét az úrnak, szerintem maximálisan megérdemelni, teljesen lenyűgözött, amit csinált a 45 perc alatt.
...pakolás...
Steve Vai csapata elementáris erővel csapott le a közönségre. Vai mester a kiváló gitárjáték mellett végigbohóckodta az előadást. A hosszú, vékony kezeivel és lábaival elég mókás mozgása a van a főnöknek, de nagyon szórakoztató volt. A kísérőzenekar is beleadott mindent, a dobszerkó épségéért komolyan aggódtam, a termetes dobos nem kímélte. Nagyon örültem, hogy többek között a Crying Machine is felcsendült, nem is értem a dal címét, szerintem vidám hangulató dalocska, mondjuk Laughing Machine-nek kellene inkább hívni. Az előadás közben azon tűnődtem, hogy az Axe-FX és a végfokok mellett a marketing mellet mi célja van a Legacy fejeknek azon kívül, hogy szépen világítanak a sötét színpadon. Persze a világító fogólapos gitár után én már semmin sem lepődöm meg. Személy szerint Joe Satriani zenéjét szeretem a legjobban, de Vai előadása tetszett a legjobban, végig nagyon jól szórakoztam rajta.
...pakolás...
Végül jött Joe Satriani és zenekara. Nagyon tetszett a szimpatikus dobos, aki alacsonyra épített felszerelése mögül kevésbé volt elszigetelve a közönségtől, mint más dobosok. Őszintén szólva a koncert harmadik órája után már egy kicsit elfáradtam, így Satriani előadásáról nem sokminden jut eszembe. Persze hiba nem volt benne, az ismert számait játszotta, már az első számot én még nem hallottam.
Szerencsére a Morse – Vai – Satriani hármas jammelése felrázott egy kicsit, jól jött a kétórás vezetés előtt, ugyanis koncert végére bezárt a büfé, egy kávét sem tudtam venni.
Összesítve nagyon nagy élmény volt együtt látni három ekkora sztárt, örülök, hogy el tudtam menni. Korábban egyikőjüket sem láttam még élőben, most már ők is bekerültek John Petrucci mellé a trófeák közé.
Tamás, nagyon figyeltem, próbáltalak észrevettni, de mindenhol Szentkirályi Janit láttam csak.
Egy hatalmas élmény volt..........a végén mellettem mentél el, de mire észbekaptam, sehol nem voltál, jó lett volna egy-két szót váltani.
Érdekes volt a három gitáros között milyen különbségek vannak (technika, sound, előadás, illetve a közönséggel való kommunikáció).
Steve Morse dolgozott legtöbbet a gitár kezelőszervein, folyamatosan játszott a hangerő, hangszín, pu váltóval, ha jól láttam midi pickupot is használt. Érdekes a pengetése......... Tremoló nélkül is jól elvolt a közös jamben....
Vai egy igazi showman, többször megnevettette a közönséget, ami ilyen súlyú produkcióban külön élmény. Ő kommunikált legtöbbet a közönséggel mind játék közben, mind verbálisan. A kísérő zenészei fantasztikusak....
Satriani a tőle megszokott stílust hozta, bár az első szám elején kissé enervált volt, de csak egy rövid ideig. Ahogy kihívta a "szégyenlős" társakat, az jó ötlet volt........
Vicces volt, amikor a szintis is próbált bohóckodni egy alaposan mellényúlt egy hangnak.......
Összességében nekem is Vai tetszett a legjobban - természetesen a másik két úriember erényeit nem lekicsinyelve.
Ami még roppant pozitív volt, hogy milyen alázattal játszottak - semmi sztárallűr - a végén látszott az öröm rajtuk, a hála a közönség felé - holott mi lehetünk hálásak, hogy láttuk, hallottuk őket - mintha Vai meg is hatódott volna.........
Azért a benyomásaimat írtam le, mert a tudásuk közismert.......
Az én tömör,rövid véleményem: eszméletlen kurva jó volt! Nekem Vai jött be a legjobban. Mindig jó kis show-kat csinál és megtölti a gitárnyűvítéseket élettel.+ a Building the Church-t és a Whispering a Prayer-t mindig is akartam élőben hallani. A "háttér zenekar" is nagyon profi volt mind a 3 gitárosnál.Dave Larue egy állat!
Szia Patrik!
Most már ide tartozól ,Qr..va jó lett ez a kis szoló!!!Nekem nagyon tetszik,készíthetnél belőle egy teljes számot,nagyon érdekes dallama van nagyon szép.Gratulálok!!!Jöhet a többi......
Szia Tamás!
Sajnálom hogy nem tudtál találkozni Vai mesterrel de majd legközelebb.Kár hogy nem tudtam elmenni,mikor én voltam azt hiszem Robert Fripp volt a vendég gitáros nagyon jó volt az a koncert akkor is.A Tender Sorrunder c.száma az tényleg zseniálisan felépített szerzemény.Gondolom Morse is jól játszott,Satriani pedig szokás szerint nagyot alakíthatott.
Nagyon jó volt a G3 koncert, élmény volt látni őket. A Tender Surrender zseniálisan felépített szám, persze ezt eddig is tudtuk.
A találkozást nem lehetett megszervezni, pedig a kiadó is megpróbált mindent. Azt mondták végül, hogy a Vai szólóturnén egyszerűbb lesz a dolog, mert akkor az a saját turnészervező cég lesz (a G3-at egy másik cég csinálja).
De így sem panaszkodhatok, mert kaptam egy gigantikus, 2.50x1.20 méteres G3 óriásposztert (odaadtam a tegnap érkezett olasz vendégemnek, nagyon örült neki), és három A3-as méretű G3 plakátot is. És egy kedves barátom közbenjárásával sikerült tiszteletjegyet is kapni a koncertre. Szóval nagy élmény volt.
A koncert után Szgabor kollégával is összefutottunk. Sajnálom hogy nem tudtunk több szót váltani, épp egy régi barátom mesélt egy történetet, akivel szintén akkor találkoztunk össze.
Körkérdés: ha volt még valaki a tegnapi G3-on, akkor jöhetnek a vélemények: kinek melyik gitáros jött be a legjobban, a közös jam-en ki játszott a leginspiráltabban, ki milyen érdekességeket figyelt meg (pl. Morse a jobb kezét két szempontból is szokatlan módon használja), stb.
szívesen játszanék keresztény rockot, nekem nagyon bejön :D, rohadt jól szól ez, ahogy kezdődik, tele van energiával, Isten létezésére a zene a bizonyíték szerintem :)
Szia Norbi! A kiadó mindent megtesz hogy összejöjjön, de még így sem biztos a dolog, szerencse kell hozzá. Meet-and-greet verzióban megoldható lenne, de persze ott akkor sokan vannak, nincs idő szót váltani. Mindenesetre koncertplakátokat már kaptam, megpróbálom aláíratni őket, és akkor majd ezek közül egyet meg lehet nyerni a versenyen.
A Platinum-ban egy spanyol nyelvű rádióadás részlete hallható a lassú részben. A hangulata fogott meg, mivel spanyol tudásom az "¡Adiós!" és a "¡Muchas gracias!" kifejezésekre korlátozódik. Úgyhogy csak remélni tudom, hogy az említett rádióadás nem a granadai örvös poszáták párválasztó táncáról* szól :D
---------------------------------------------------------------------
*vagy a córdoba-i nehézfémipar 1993-as második félévi konferenciájáról**
**esetleg Madrid nyugati kerületeinek pasztörizált kecsketej-ellátásáról
Szia Imi! Köszönöm a kedves szavaidat A 3. és az 5. valóban tőlem származott, a 2. számban a norvég Tore Moren játszott. És természetesen egy példányt félreteszek és megőrzök számodra szeptemberig.
Éljen Tore Moren (aki az alábbi képen látható), és éljenek a norvég gitárosok, Jorn Viggo Lofstad-tól Mats Haugen-ig, és még hosszan lehetne sorolni
mindig munka közbe amikor hallgatom a platinumot eszembe jut egy kérdés, de aztán elfelejtem :D, most kívételesen gép előtt szált meg a szentlélek, uh megkérdem, mi az a titkos üzenet ami megy a lassú résznél? (3:50) mitn ha egy magyar szót hallanék, h "bárki", de lehet csak süket vagyok
Sziasztok, ha esetleg van valaki, aki ért a vintage tremolók beállításához, megtenné, hogy benéz a Fender vagy a Floyd Rose topicba (mindnkettőbe feltettem tegnap ugyanazt a kérdést), és ha tud, ad valami tanácsot a problémámra? Előre is köszi...:)
Szia Tomi!
Szerintem a 2-es 3-as és az 5-ös számba szólózol egyből kihallottam a gyönyörű gitárjátékodat.Gratulálok!!!A lemez érdekelne de csak szeptember környékén tudnék fizetni ,akkor mennék hozzád is ha minden összejön.
Eladó a holnapi G3 koncertre egy állójegy áron alul.
Sajnos ajándékba is kaptam egyet, és én magam is vettem egyet. Ez pont egyel több mint amire szükségem van (a jegyiroda meg persze szemétkedik, hogy nem váltják vissza...)
Ha még ma 14.30 előtt jelentkezel a szgabor91 kukac gmail pont com címen, akkor akár még ma este átveheted a Nyugati környékén. Ha nem, sajnos holnapra tolódik a dolog.
Megkaptam a példányokat Pete Murr lemezéből. Pete egy ausztrál producer, és még 2 éve készítette ezt a lemezt, amely most a Riffhangar Records jóvoltából világszerte elérhető, új kiadásban, egy bónusz számmal.
A lemez nagyon érdekes, mert az instrumentális gitár és az elektronikus zene keveréséből jött létre. Pete úgy hívja ezt a stílust, hogy "shredtronica". Kifejezetten erős, groove-os, néha már dance jellegű zenék születtek, és minden számban az elejétől a végéig a gitártémáké, gitárszólóké a főszerep, azaz egy újszerű hangzású instrumentális gitáralbumról van szó.
A projektben szereplő gitárosok, többek között: Tore Moren (Jorn Lande gitárosa), Joel Hoekstra (Night Ranger, Trans-Siberian Orchestra), Thorsten Koehne (Eden's Curse), Jeffrey Marshall, Alex Ehrsam, Jonas Tamas.
A 14 számból 3 számban gitározom.
Feltöltöttem 5 darab számrészletet a lemezről, itt bele lehet hallgatni. A példányokból máris csak 4 darabom maradt, úgyhogy ha valakinek megtetszik a zene, akkor a CD topik-kedvezményes 1900 forintos áron tőlem beszerezhető.
Bónusz-kérdés: az 5 alábbi részletből melyikben gitározom? :)
Az info (kukac) jonastamas (pont) com címen lehet jelezni, ha valakit érdekel a CD. Ha a 4 példány túl hamar elfogy, akkor talán ősszel kapok még újabb példányokat a lemezből.
Szerintem új húrokkal és megfelelő beállítással a meglevő gitárod is pontos tudna lenni, persze ehhez találnod kell a környéken valakit, aki nagyon jól ért az ilyesmihez.
Húrok is régiek és nemártana egy új gitár mert néhány magas hangon nem tiszta a gitárom... (pedig sokat volt állítva) De sajnos nincs másra pénzem szóval egyenlőre annak is örülök hogy ilyen van :)
A mostanában feltöltött szólók közül most Biciklipumpa alkotásáról írok. Idemásolom a zenét:
Rögtön elöljáróban kijelentem, hogy Pumpa mester eddigi legszebb szólója ez. Rendkívül jól sikerült, mind a dallamok, mind a ritmikai témák szempontjából. Lássuk részletesen:
Első szakasz: 0:01-0:15
Egy kellemesen szomorú A-moll indul a zenei alapban, és erre pont így kell rájátszani a 6. fokot (F hang). Moll hangnemek esetén a 6. fokkal óvatosan kell bánni, és jól kell feloldani, és itt a létező legjobb megoldást választottad. Rögtön az 5. másodpercben ki mertél állni ezzel a hanggal, és nagyon hatásos lett így, hogy rögtön visszavitted E hangra. Utána a kíséret F-dúr akkordra vált, és ide is egy sejtelmes fokot tettél, a H hang "személyében" (az F-dúr skála megemelt 4. foka, azaz egy lídes jellegű pillanat).
Ezt követően a szakasz vége egy V7-el fejeződik be, azaz egy E7 akkorddal, amelyre a b9 (F hang került). Ez egy tökéletes V-I zárlat lett így, minden elismerésem a dallamérzékednek.
Második szakasz: 0:15-0:30
Szép dallamtémák indultak ebben a szakaszban, ismétlésekkel. Nagyon kellemes volt hallgatni. És mindenhová sokatmondó hangokat tettél, kerek egész volt ez a szakasz is. A második szakasz is kap egy sárkány-elismerést!
Harmadik szakasz: 0:30-0:45
A szakasz elején a hirtelen szünetekkel tarkított motívum is nagyon erős lett, főleg így, hogy közben a téma is jól követhető volt. 0:39-től az emelkedő sűrűbb szakasz is jól ki lett találva, bár itt a magasabb fekvésben a húr nem volt pontos, és emiatt a hangok között voltak hamisak is (annak ellenére, hogy a megfelelő bundokat fogtad le). Lehet, hogy már régi volt ez a húr, vagy pedig az oktávot kell beállítani a gitáron.
Negyedik szakasz: 0:45-1:00
Visszatért a refrén, a második szakasz témájával. Nagyon fülbemászó, kimondottan tetszik.
Ötödik szakasz: 1:00-1:15
Szép volt a D-moll akkordra játszott 2. fok (E hang). A dallamok ezúttal is jól követhetőek és mégis lekötik a hallgatót. 1:10-nél az E-dúr akkordra játszott 4. fok (A hang) után a fülem hiányolta a lefelé történő feloldást G#-re. Nem muszáj ilyenkor azonnal behozni a G#-t, jó volt a kanyar az A hang után, de a végére én lefelé vittem volna, mert az A hang okozta sus4 hangzást ezzel a G# hanggal lehetett volna lezárni.
A befejezés a C hanggal kicsit hirtelen volt. Utána még az új kör elejére játszott H hang passzolt volna, és így egy szomorkás Am add9 akkorddal búcsúzott volna a szóló. Az V. akkordra (E-dúr akkord) játszott C hang (amelyet felfoghatunk egy alterált H#-nek is, azaz egy 5# foknak) befejezésnek nem elég nyugodt, ezt olyan kör végére lehet játszani, ahol utána még újraindul ezt követően egy új kör. Vagy pedig az előbb említett C-->H lépéssel fejeződhet be, ha utolsó körről van szó.
Örömmel hallgattam ezt a szólódat, mert szembeszökő a gyors fejlődésed. Az utóbbi időben tudom hogy sok más dolog is volt, nem tudtál annyira a gitárra koncentrálni. De ha a tavaly tavaszi/nyári felvételeiddel ezt a mostanit összevetem, akkor mintha egy új gitáros játszana. Úgyhogy még egyszer gratulálok!
A zenei alapot feltöltenéd nekünk? Erre az alapra nagyon jókat lehet zenélni. Köszi előre is!
vannak benne jó részek de sokszor meglepődök mikor elkapsz egy dallamot túl hirtelen mozdulsz el onnan... pl 0:50 - 0:52 ig szép nyújtás, jön a tekerés után egyx kis dallamosság és elrontod egy hirtelen magas hangal... jó impro meg minden, de impro közben is képzeld tovább a dallamot és úgy próbálj játszani (legalábbis a lassú részeknél) gyors részek nem voltak rosszak, bár ott is van 1-2 hang ami néha elüt :)
és akkor most ezzel a "mesztelen tekeréssel" fogsz csajozni interneten? :D
unatkoztam, még mindig nincs itthon az erősítőm, Mr. Gt10 szintén várat magára, de találtam egy jó kis akusztikus gitár hangzást, feljátszottam vele egy latin kört pötyögtem a végén pár nem oda illő hangot, de tetszett ezért nyomtam rá egy imprót, a végén tök jól szól mint ha visszhangzana, mert egyszerre mind2 sávon dallam megy
Akusztik by kustriani
ez egy ilyen nóta, tényleg nagyon kívánja a hosszú hangokat, és ez olyan mint a drog, ha az ember egyszer elkezdi nincs megállás, de nekem nagyon tetszik a vibrátód, szépen mozgatod a hangot, nem hamis
Túl hangos lett a gitár, legközelebb erre jobban figyelj egy cseppet lehetett volna hangosabb az alap... nem sokkal
0:57 nél igen szép kis dallamos részt sikerült összehoznod, igaz h az alap hosszú kitartott hangokat kér, de ennyit nem... sokkal többször kellet volna felvinní a solo ívét h érdekesebb legyen, és ne váljon unalmassá :) sokkal több dallamot kitalálni, és ritmikai dolgokkal feldobni. Ezekre kell odafigyelni legjobban, persze nem volt ez rossz, voltak benne jó részek de csak a kritikákból tanul az ember azért csak a rosszat szoktam inkább kiemelni :)
Visszatértem, sajnos sok időt hagytam itt ki, bőven lesz mit visszaolvasnom. Sajnos egy vastagbélgyulladás is közrejátszott. De a pozitív dolgok is legyenek Nagybácsi lettem, így unokahúgomnak írtam egy dalt az Emoll alapra. Tominak már elküldtem.
Várom mindenkinek az észrevételét. Jó újra itt!!!!!
Akkor jó, köszönöm az info-t, illetve a sárkányos jókívánságokat is.
Kizárólag sárkányvérben fogok fürdeni, hogy még inkább pallérozzam magam sárkányügyileg.
"Bach is a legelvadultabb futamait katarzis környékén írta, amikor felesége (Bachné) a szőnyegporolóval hadonászott Bach rizsporos parókája körül, és a nem éppen nőies "Wir haben nichts gegessen, verflucht noch mal!!!" felkiáltást hallatta, miközben a 14-es sorszámú kis Bach (Helmut Johannes Klaus Sigismund Wilhelm Bach) átesett a tegnap befogadott kóbor kutyán (amelyet sáros és szakadt bundája ellenére a kis Helmut Johannes Klaus Sigismund Wilhelm Bach "Kaiser"-nek nevezett el), felhorzsolta a térdét, és azonnali fülrepesztő sivításban tört ki (amelynek hangmagasságát az abszolút hallású zeneszerző azonnal felismerte, és G#-ként könyvelte el)."
Ezek neked úgy látom zsigerből jönnek, ami jó humorérzékre vall.
Huh, köszönöm szépen ezt a részletes és kimerítő elemzést tőled.
Ami gondokat érzek én is a szólóimban, hogy még tervezett dolgok esetén is nem tudom teljesen egy egésszé tenni a történetét. A másik amit írtál is a szünetek alkalmazása nagyon jó dolog, talán a Gourmet Groove alapra már jobban érezhető az igyekezetem ez irányba.
Az utolsó résznél amit írtál a c# hang nem szándékos volt, hanem mellényúltam , de visszahallgatva nekem tetszett, így utólag már nem piszkálgattam.
Előkészítettem egy szólót, már csak fel kell vennem videóra. Ezúttal Andy James egyik szólóját veszem majd fel, a Jam Track Central-tól megkaptam a kottákat és az alapokat. Andy csodás dolgokat játszik a teljes JTC-csomag összes szólójában, sokat tanultam máris belőle.
Úgyhogy ha lesz egy kis idő, akkor újabb bordó gitáros videó készül majd.
Igen, még zajlik a szervezés egy-két hétig, úgyhogy a nyaralás alatt nem maradsz le semmiről:) Augusztus második felében indul a verseny, és majd egészen szeptember 30-ig lehet nevezni.
Fazsi több szólót is feltett mostanában, közülük elsőként az E-moll alapra készített szólóról írok. Ide is másolom a szólót:
Első szakasz, 0:01-0:32
A szóló első szakaszában a "volume swells" (beúsztatott hangok) ötlet szerepelt, ami kifejezetten jó ötlet volt, passzolt a hangulathoz. 0:10-0:12 között ütős volt a C és a F# egymás utáni használata, ezek a fokok sejtelmessé tették ezt a részt. 0:22-0:24 között még ennél is érdekesebb dolog történt: a C-B-H hangokkal egy megcserélt sorrendű kromatika jelent meg. Ez teljesen barokk zenei hatás volt, ott szoktak ilyen kanyarok lenni. Bach készített is egy B-A-C-H fúgát, ahol a nevének betűire építette a dallamot, amit aztán számtalan módon kombinált, miközben a szobánan jelen levő kb. 15-16 gyereke "Vati, wo ist 's Abendessen???" és "Wir sind verdammt Hungrig!" kiáltásokkal színesítette a hangképet.
Második szakasz, 0:32-1:05
Ez a szakasz is még a volume swell-es történettel indult, és megjelentek az ismétlődő témák is. 0:32-0:47 között nagyon jól felépített rész szerepelt. 0:47-nél jó ötlet volt a dallam megemelése, viszont ide jó lett volna egy szünetekkel tarkított téma, hogy ne olvadjon össze hangulatilag a teljes félperces kör.
Harmadik szakasz, 1:05-1:40
Ebben a szakaszban a dallamok, fokok kimondottan jól sikerültek, és tetszett 1:18 körül a rövid ritmus-téma megismétlése is. Az 1:22 körül induló gyors rész viszont kicsit kevésbé passzolt a zene stílusához. Persze ilyen alapokra is elképzelhető a gyors futam, de valószínűleg egy későbbi, katarzishoz közeli pillanatban hatásosabb az ilyen. Bach is a legelvadultabb futamait katarzis környékén írta, amikor felesége (Bachné) a szőnyegporolóval hadonászott Bach rizsporos parókája körül, és a nem éppen nőies "Wir haben nichts gegessen, verflucht noch mal!!!" felkiáltást hallatta, miközben a 14-es sorszámú kis Bach (Helmut Johannes Klaus Sigismund Wilhelm Bach) átesett a tegnap befogadott kóbor kutyán (amelyet sáros és szakadt bundája ellenére a kis Helmut Johannes Klaus Sigismund Wilhelm Bach "Kaiser"-nek nevezett el), felhorzsolta a térdét, és azonnali fülrepesztő sivításban tört ki (amelynek hangmagasságát az abszolút hallású zeneszerző azonnal felismerte, és G#-ként könyvelte el).
A szakasz végén levő átkötő rész nagyon szépen sikerült.
Negyedik szakasz, 1:40-2:12
A szakasz elején levő futamokra itt is igaz, ami fentebb elhangzott. A 2:04-nél levő nyújtásos, ismétlős rész és az utána levő hangok a szóló egyik legszebb pillanatát képezték. Ebben a szakaszban is a szüneteket, és a változatosabb ritmusokat hiányoltam egy kicsit.
Ötödik szakasz, 2:12-2:44
Jó volt a beúszások újbóli behozatala. Utána a 2:28 körül induló üres húros téma jól sikerült, és ennek meg is volt a helye, elegendő idő és előkészítés előzte meg.
Hatodik szakasz, 2:44-3:16
A dallamok, hangválasztások ebben a részben is tetszettek. A csöndes rész indulásánál a C# hang bátorságra vall (ha szándékos volt), és tulajdonképpen utána a C hanggal párba állítva hatásos lett.
A dallamvilággal nagyon jól állsz, és látszik is ebben az előrelépés, és a sokféle zene hallgatása. A ritmusokról már máskor is beszéltünk, és mondtad is, hogy szeretnéd a ritmusok használatát is minél erősebbé tenni. Valóban ez lehetne mostanában a fő csapásirány, és szerintem a dolog kulcsa a szünetek tudatos "erőltetése" lehetne. Ezzel újfajta, levegősebb dallamok és ritmusok születnének, és ezek után annál hatásosabb lehet egy-egy gyors futam.
Ahogy időm engedi, írok majd hamarosan a Gourmet Groove-ra és a Chance-re készített szólóidról is!
Pár sorral lejebb megtalálod a történetét...nincs megírva benne semmi, de Én hánytam össze az egészet. :)
De ezzel már nem foglalkozom, lesz más. :)
Ez direkt lett ilyen hosszú és "kalandos", aláfestésnek készült.
Szia!
Érdekes zenét komponáltál jó hosszú sejtelmes lett.Jó az alap.Ebből is lehetne egy jó számot készíteni csak jobban ki kéne dolgozni,érthetőbbé tenni amit ki akarsz fejezni vele.Az alapot is te írtad vagy meg volt.Esetleg ha meg van a bt-je légyszi küld el nekem,erre a címre:rock47enator@gmail.com köszi!
Szép érzelmes szám lett,érezni benne hogy nagyon szomorú vagy.Ebből kéne készítened egy egész számot.1:00-1:14-ig gyönyörű rész nagyon szépen megcsináltad, főleg a visszhangos ismétlés, ebben a részben benne van minden.Gratulálok!!!
Sziasztok! Rég jártam itt, szeretném veletek megosztani a zeném, amit közösen a társammal készítünk.(Tamással már korábban megosztottam e mailben, de úgy gondoltam benneteket sem hagylak ám ki! :) )
http://www.youtube.com/watch?v=otJevoLszGY
Köszi! :)
A dobszanddal annyit nem foglalkoztam mint magával a bepötyögéssel ez tény, ami igen durvára sikerült. :D (poénnak is felfogható)
A dob Superior 2.0, a gitár GuitarRig4 +ezaz Cubase5-ben insertben még hozzá.
Pl. EBB, ládaszim.
Masterre Izotope Ozone4
Én a kerekebb hangú pergőt szeretem. :) De lehet még vele játszani bőven, csak nem tettem. :) Enegm az zavar a mai metál felvételekben hogy ordít a lábdob+pergő, ez egy gitárcentrikus felvétel lett kérem. :D
De ez se egy mai felvétel már...most ültem neki újra 1 év után felvevősdit játszani.
Normális hangarit kő szereznem újra. :)
Ez nekem teljesen testhez álló dolog, jöhet még ilyen.
Jó riffek, nekem nagyon ezek a témák. A gitársound nagyon bejön, esetleg, ha nem titok leírhatnád, hogy milyen módon csinálod.
A dobbal nem vagyok kibékülve, nekem nagyon a háttérbe van szorítva, halk és a pergő hangja nekem nagyon tompa puffogós. Bár ez nem a topic nem sound-ról szól elsősorban.
Csatlakoznék én is pumpához, nagyon hosszú ez arra, hogy elemezgesse az ember, illetve nem tudja hosszan fenntartani az érdeklődést. Háttérzenének már inkább alkalmasabb.
Amúgy üdv ebben a topic-ban!
Látod már ez is előrelépés, hogy volt kedved egy kicsit gitározni és milyen jó dolog sült ki belőle.
Nagyon jó ötlet volt 0:17-nél a hangszín váltás.
A 0:26-0:28 közötti nyújtások is nagyon szépek voltak, illetve nekem nagyon tetszett a 0:45-től induló téma is.
Teljes mértékben egyet értek! 0 szólótudásommal, össze-vissza kalimpálásos, feeling zajolás. :D
Varázslatos kis SZAR lett, nem ilyeneket szoktam farigcsálni...de ezzel konkrétan már nem fogok foglalkozni...ez egy ilyen izé marad. :)
Egyik cimbi pl. tanuláshoz hallgatja néha, megtisztelő! :D
Háttérben zajnak jó , "hangulatvilágításnak" max...csak nyitni akartam valami betegséggel itt. :D
Sajnos a jelenleg hangkártyám vészmegoldás az EMU 0202 helyett amit eladtam pénzhiány miatt s az csak 16bit/44.1-et tud, amit hallani is sajnos. :)
Tolok fel nemsoká valami konkrétabb, megfoghatóbb valamit. :)
Metál is jöhet? :D
Egy kis metál őrület...szólót ne is keressetek benne...aki akar kreálhat rá, kíváncsi lennék. :D
(elnézést az itt-ott felbukkanó, esetleges pontatlanságok miatt)
Köszi a véleményt, javaslatokat....segítet! (már ez is valami) :)