Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
ha tényleg nagyon korrekt soundot akarok akkor 40-50 közt lehet kapni hangkártyát, mert rájöttem mire felépítem a geart, addigra megöregszem, jelenleg van egy wah pedálom egy reverb meg az erősítő, a torzító, lenne a következő, de ettől még nem lesz oylan soundom szerintem, kellene egy delay valami booster, compressor, és talán lenne valami ahngzásom, jah meg új erősítő is kéne, mert 20watton nem fog kijönni normális hang
segítsetek picit, én sosem értem, ezeknek a nagy erősítőknek is ugyanolyan doboz hangja van, hogy tudnék egy olyan jó kis érces Tamásos hangot csinálni, vagy valami Satrianisat, az erősítő nem úgy szól, vagy annyira agyon vannak effektezve?
továbbá hogy lehet, hogy az ilyen kis olcsó 10-20 közötti multieffect pedálokon olyan jó hangzások vannak, rendes effektekhez képest, vagy bennem van a hiba és a műhangra bukom? :D
Addig is belinkelem Gianluca Ferro új gitárvideóját, nagyon sárkányos. Gianluca-val az OSV albumokon dolgoztunk közösen, nagyon jó arc. Ha minden jól megy, akkor a milánói Modern Music Institute oktatási projektjén fogunk közösen dolgozni hamarosan.
Hihetetlen sok jó olasz gitáros van, Marco Sfogli, Daniele Gottardo, Gianluca Ferro, William Stravato, Fabrizio "Bicio" Leo, Francesco Fareri, és még sorolhatnám. Mindegyikük modern, képzett, technikás, dallamos, egyedi hangvételű zenész.
Irigylem a hozzáértésed és a tudásod.
A csöves cuccok meg...Az enyém 85-ös, és tudomásom szerint azóta hibátlanul működik, persze csőcsere azért volt, de a többi porcikája eredeti.
Igen, a hd500 teljes tudástára valóban kissé "overkill" az átlag gitárosnak, én is nagyon keveset használok belőle, de legalább ezeket a dolgokat is megbízhatóan csinálja, teszi a dolgát, és nekem még mindig ez a legegyszerűbb megoldás, ami szóba jöhet. Mondjuk én sosem féltem a digitális/számítógépes dolgoktól, szerencsére már beleszülettem a korba és van hozzá affinitásom. Őszintén szólva én a csöves cuccoktól jobban "félek", mert ugye elég kényesek tudnak lenni, nagyon kell óvni őket, aztán cserébe valóban dögösebb tud lenni, mint egy digitális cucc (bár nem feltétlenül, gitáros és beállítás kérdése), de szerintem annyival nincs már jobb hangjuk, hogy megérje a plusz macerát egy modernebb multival szemben. Én gyakorlatilag használok a koncerteken 3 presetet a podon, és ennyi. Semmi extra, egy clean, egy ritmus és egy szólóhangszín, mindenféle ufo-effektek nélkül. Viszont egyben van minden, nem kell külön kispedálokkal szórakozni, gyakorlatilag bedugom és megy. Meg persze hangkártyakén is funkcionál, lehet vele fasza minőségben felvételeket készíteni, a épp erre van igény.
valóban tudja, annyi csak a plusz benne, hogy közvetlenül tudod állítani a patcheket, nem kell a vyzex szoftver, meg a laptop hozzá, ill. van benne usb interface saját ASIO driverrel (pc és mac is!). Sajnos macerás összeidomítani a laptop mic/line csatijával a zsebpodot, ráadásul tapasztalataim szerint a hangszerkesztő progik nem szeretik az alaplapi hangkártyákat!
Nekem pont az a bajom ezekkel hogy túl sokat tudnak...
Azt meg csak digitalizálva.
De hát valóban ízlések, és pofonok.
A HD5OO már igen komoly cucc, én valószínűleg belerokkannék.
Kedves pyra mester!
Köszönöm a türelmed, és a sok infót, segítséget!
Az én órám jó pár éve megállt a digi vonalon...
Néhány éve, néhány digitech után, akkoriban az volt a divat, Jött az igazi szerelem, ami még ma is tart.
Jelenleg, és valószínűleg hátralévő életemben Ő vár rám a szekrényben hűségesen:
Másik digi kütyüre nem szeretnék beruházni, mert hogy nem nagyon kedvelem őket, meg mint látszik, nem is igen értek hozzájuk.
Ez ide szerintem nagyon elég, és meg is felel a célnak, legalábbis otthon vagy két, három próbán, mikor egyéb okokból nem tudtam elcipelni a kis negyvenkilóst, akkor azt bizonyította. Persze úgy volt bekötve ahogy kell.
Amúgy azért vásároltam hogy végre vén fejemmel pár felvételt tudjak készíteni, meg kicsi, praktikus, stb.
A hangmérnöki állást mindenféleképpen felvetem, de csak azzal a feltétellel, ha nem gitározol, mert akkor nekem mennem kellene.
Mindenféle nyavalyám ellenére, ( két, három sör erejéig azért még jó vagyok. )
szívesen dumálnék Veled!
Én Line6 "rajongó" vagyok, szerintem jobban szólnak a cuccaik, mint a BOSS multik, de lehet, hogy ez ízlés kérdése. Nekem HD500-am van, és meg vagyok vele elégedve, szoktam használni PA-be és ládával is. Általában ládával dögösebben szól, de az a gyanúm, hogy ez azért erősen PA és hangtechnikus függő is. Ha a HD sorozat túl drága valakinek, akkor az XT és X3 live is jó megoldás lehet, főleg, hogy megy le az áruk, mióta kijött a HD széria. Nem tudom, hogy hol kapni 100-150euróért XT live-ot, de az már igencsak nagyon jó ár érte. Itthon 60 körül szokott néha felbukkanni 1-1 XT live. Egyébként tudomásom szerint az XT és X3 live hangzás tekintetében ugyanazt tudja, csak annyi a különbség, hogy az X3-ban alapból bennevan az összes kiegészítő, ami az XT-hez plusz pénzért tölthető le (plusz erősítőmodellek stb), de ha használtan vesz az ember XT-t, akkor jó esetben az előző tulaj már megvette hozzá ugyanezeket az extrákat, tehát nem biztos, hogy érdemes X3-at venni, ha az XT jóval olcsóbb, mivel ugyanazt tudja gyakorlatilag. Meg persze lehet, hogy az X3-ban van még 1-2 plusz fícsör, de szerintem nem olyan számottevő a dolog, hogy megérje az árkülönbséget.
annyit tudnod kell, hogy a Line6 leginkább "home hifi"-re tervezi a cuccait és ez a nem V30-al szerelt ládákra is igaz!
Szóval ki kell tapasztalnod jól, hogy melyik beállítás lesz a jó. Elviekben a direct. Nem tudok pontosabbat mondani, mert élő hangra sose használtam a zsebpodot. Az emberek pláne az amerikaiak annyira nem szeretnek gondolkozni (mcdonalds feel), elhiszik simán, amit a leírás és a support mond, szóval ki kell próbálni!
pl. anno a GT3 is a nagy PA cuccos beállításnál szólt a legjobban a 4x12-esen, nem a stack-nél...
Simán meglehet, hogy szebb "hangszövetet", homogénebb hangkaraktert kapsz egy "nem odaillő beállítással"...
A kompót azért nem fog kakin szólni ládaszim nélkül, merthogy ő a láda! :)
Bár elég kicsi és még nyitott is...
1. egyébiránt sztem ruházz be valami komolyabb stuff-ra,
Szia pyra!
Köszönöm a segítségedet!
Csak hogy kimossam magam a kakiból, kimenetnek egy sztereó kis jack, két mono nagy jack kábelt hoztam magammal. Úgy szaladtak el venni egy sima kábelt mert hogy az az igazi...
Mindegy. Úgy néz ki győz a józan ész, és jövőhéttől már normális kapcsolatba kerülök a keverővel.
A kis fendert nem hiszem hogy fölviszem kontrollnak, ahhoz még túl kicsi...
De ha ne adj isten mégis...akkor egy újabb kérdés merült föl bennem, amit kissé félve teszek föl.
Ha a kis kütyü direct out-jával csatlakozom végre sikeresen a pa-ba, akkor ugye a cabinet tuning mode beállításaiból a direct módot kell választanom.
A másik négy lehetőség kompótra, és fej-ládára való.
Szóval ha direktbe, meg kompótra is csatlakozom a fönti beállítással, akkor a kompót fog kakin szólni. Vagy nem?
Kedves Pyra mester, a leírásod teljes körű!
Ládaszimuláció nélküli jelet valóban nem szokás PA cuccra kiküldeni, mert nagyon nehéz belőle értelmes hangzást kihozni. Pont azért van a direct out, amin viszont kijön a beállított ládaszimuláció is.
Az is nagyon jó ötlet, hogy a kombóra kösd az amp out-ot, így lesz kontrollod a szinpadon.
a pod direct out-ja menjen a keverőbe. ezen fogsz kifele szólni a frontline-on...
ez vonali szintű ládaszimulált jel, olan mint amit otthon felvettél.
Ha vmi nem kóser a gitárhangon, a keverőn a csatid hangszin potijait és a gain-t kéne megnézni mi hova van állítva, a túl sok gain túlvezérel (boost, post drive), ennek eredménye egy zizis "kaki" hang, like a fuzz.
A túlvezérlés lehet még pod kimenet oldali is, itt érdemes lehet esetleg visszavenni a kimeneti jelből.
Ez azért is lenne még fontos, mert minél kisebb a műveleti erősítés a kütyüben, annál kevesebb zaj jut a keverőbe!
A hangszínek a pultotokon nemtom milyenek,vagy param eq-k, vagy sima (azaz fix) hangszínek, ill ezek kombinációja lehetnek... Amit érdemes tudni ehhez, hogy a hangszínezés is képes túlvezérlést okozni, lévén telíti a hangképet...
Ettől többet csak élőben tudnék, ha látom és hallom...
Az amp out -ot kösd a kompótba, az lesz a stage kontrollod... (én spec nem szeretem magam hallani a kontrollban, ill. max csak minimálisan). A kompót kizárólag a szinpadon dolgozik azaz csak neked és esetleg a zenekarnak dolgozik, nem kell kirakni...
És mindenki elégedett! :)
Tu capisci?
A fender preamp out-ját nem javallom ládaszimuláció nélkül, a kavaróba torzított hangszínnel, mert olyan zizis hangod lesz, mint ez...
A ládaszimulációról nem tudtam. ( lehet ezért kása a torzított... )
Otthon úgy használtam ahogy elő van írva, mint említettem a zenekarvezetőmet kellene valahogy meggyőznöm...
A csativáltás majdnem a véletlen műve, mikor vettem a kis kütyüt nézegettem a you tube-on és egy ruszki videón a csávó egyszerűen ráforrasztott a manuális csativáltó gombra egy kimenetet. Két momentari lábkapcsoló, és kész! kb: 15OOft az egész.
Még egy lehetőségem lenne...
Mint említettem vettem egy kis Fender Yale Reverb amp-ot.
( Azt meg mikrofonozni nem akarja a górém a túlzott zaj miatt, mert hogy venne mindent a band stand-en. )
Viszont van rajta pre amp output.
Na akkor most merre.
Sziasztok!
Pocket pod-dal kapcsolatban szeretnék kérdezni a hozzáértőktől.
Jelenleg háromutas pa cuccon használom, és ezzel kapcsolatban van gondom...
Reference manual szerint a direct output/phones ( 1/8-inch ) van javasolva csatlakozásra a pa-ra. ( ha jól értelmezem )
Zenekarvezetőm szerint ez hülyeség, és így kénytelen vagyok az amp out-on kimenni a keverőre. ( lehet neki van igaza )
Ehhez képest az alábbiakból a directet választottam...
Use Mode... when Pocket POD is... & your speaker cabs are...
A feeding a power amp input closed back (ideal for 4x12 cab)
B feeding a power amp input open back (ideal for 1x12)
C (default) feeding an instrument input open back (ideal for 1x12 or
2x12)
D feeding an instrument input closed back (ideal for 4x12)
Direct feeding a recording device,
mixer, live P.A., etc.
not connected
Otthon készítettem pár felvételt és a minőségével meg vagyok elégedve, és pa cuccon is próbáltam a direct out-on keresztül, ott is aránylag jól szólt.
Most viszont nagyon kaki...
Ha valaki segítene megköszönném!
Egy egyszerű sárkányos példa az alábbi témával kapcsolatban.
Az egyszerűség kedvéért legyen C-ben.
Akad benne még egy kakukktojás.
A helyes megfejtő úgy járhat mint én...
//: Dm7 / G7 / Cmaj7 / Fmaj7 / Hm7b5 / E7 / Am7 / A7 ://
Jim-et nem hiszem hogy érdekelte a skálázási lehetősség.
Az történt itt hogy Em 5.fokán a dominnáns akkor valóban Hm vagy Hm7 amit ha dúrosítunk H7re a kis disz hang miatt jobban húzza a fülünket az I-re jelen esetben Em-ra.
Így a fazon csinált egy klasszikus V-I zárást.
Az meg csak nekünk jó, hogy a dúr7 akkord rengetek lehetősséget rejt magában
a kör csúcspontja is itt van természetesen ami még további megfejtésekre bátoríthat.
Nem nagyon volt időm végigolvasni mindent rendesen, de ha Em akkordról, hangnemről lévén szó...
Ami ugye a G párhuzamos mollja, akkor illik a harmadik fokot ( G dúr-ban a Hm7 akkordot dominánssá varázsolni, a még sárkányosabb skálalehetőségek miatt ( is )
ohhh bocsánat, nekem nem tünik fel ha sok az infó, nem ekertam zúdítani, de lényegében nem boncolgattam sok mindent.
nyugodtan merd leírni mert abból kitünik hogy jó úton jársz -e, ha pedig balgaságokat írsz akkor meg jól nem röhögünk ki, hanem elmondjuk miért nem jó az amit leírtál.
ezt csak azért írtam, le így hogy a logikát megértsd, hogyan lehet megfejteni egy akkordot. Ha fülre is több megoldásod v an az szuper. Nem az a fontos hogyan éred el a zenéd, hanem hogy milyen zenéd van amikor játszol. Ha megy fülre az a legfajább. A többi csak szájtépés :))) és elmélkedés
Jó irányba lövöldözöl csak fordított megközelítéssel. De valóban a harmónikus moll skála jó rá mert megtalálható a H7 akkor a hangjai közt. :)
És most egy hangszerészeti kérdés:
tegnap óta érdekes hangot hallok a gitárom testében (Invasion eg910f - Ibanez superstrato kopi, FL licenced tremolóval).
Konkrétan olyan, mintha recsegne, ropogna, vagy feszülne valami a nyújtásoknál, vagy ha a tremolót mozdítom valamerre. Nagyjából a rugók környékén lehet, vagy valahol a csavaroknál, amiket ki-be kell tekerni a kar vízszintesbe állításához.
Ez mitől lehet?
Na ez tömény volt, még emésztenem kell egy kicsit.:)
Sejtettem, hogy több jó megoldás is van, csak nem mertem leírni.
De amúgy én teljesen érzésből csinálom a hangnem keresgélést. Elindulok az üres E-n felfelé, és addig lépkedek, amíg egy jónak nem tűnő hangot találok. Ha megvan próbálgatom a pentaton fokokat azon a helyen. (amúgy nem írtam sem a blues pentatont, sem a pentatont, de nálam ez egyértelműen bele tartozik ezért) Mondjuk voltak diszonanciák rendesen néhol, de lehet az zavart be, hogy ennyire a hangokba meg mindenbe nem szoktam belemenni.:)
Minden esetre még átolvasom párszor, és le is mentem, köszi a segítséget!
A kérdésre meg a válasz: az E harmonikus mollja miatt. (?)
Sziasztok!
Tegnap Wookey Hole-ban jártunk, ami szintén a főnökünk tulajdona, illetve ő üzemelteti. ( amúgy híres sárkánybarlang rendszer.... )
A shop-ban kissé elcsábultam a sárkányos pólón, de az ára sikeresen visszatartott.
e mollp h moll p A mollp
--------------------------------------------------------10-14-12-10----------------12 15-12-----------------------------
--------------------------------------7-10-12-----------------------------12---13---------------------13-----------------------
----------------------------7-9-------------------------------------------------------------------------------------------14-12----------
----------5------7/9-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------14
5-7------7------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Csináltam rá backinget és nem sok köze van a Metallica dalhoz. 4/4 lett gyorsabb tempóval más hangszerekkel direkt hogy ne asszociáljak a jól ismert. Szóval ez egy ötlet lehet, hogy ne az eredetei dallamok motoszkáljanak.
Mivel a harmónia menet E mollban van ezért az e moll skála használható. ez okkés. De vannak további lehetőségeid is. Kapásból az E moll pentaton skála és ha ez akkor az e blues pentaton is.
És ha már pentaton akkor egy érdekesség. Ha veszel egy dúr skálát akkor abból 3 darab moll pentaton skálát lehet származtatni . Mégpedig a 2. a 3. és a 6. fokon levőt.
Ugye most e moll skálával dolgozunk. Ennek a dúr párhuzamosa a G dúr skála
g a h c d e fisz
akkor a három pentaton a következő
A - a c d e g
H - h d e fisz a
E - e g a h d
Ezek közül bármelyik mehet. Akár kombinálva is egy futamon belül oly módon hogy egyikből lépsz át a másikba
e mollp h moll p A mollp
--------------------------------------------------------10-14-12-10----------------12 15-12------------------------
--------------------------------------7-10-12-----------------------------12---13---------------------13-------------------
----------------------------7-9-------------------------------------------------------------------------------------------14-12-----
----------5------7/9-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------14^^^^^^
5-7------7-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De lehet olyan ötlet is, hogy pl a H moll pentaton szépen (különlegesen) szól az Em akkordra mer az ugye az e-g-h hangokból áll míg a pentaton skálában szerepel az e alaphang a h kvint van benne is mint az emoll pentatonban d mint 7. fok, a mint 4 fok és fisz mint 2. vagy 9. fok.
A Hm pentaton a D dúrra is kiváló megfejtés.ugyanis a Hm pentaton és a D dúr pentaton uugyanazon hangokból áll.(h D e FISZ A)
C dúrra mehet akár az a moll pentaton ugyanezen az elven, c dúr pentatonként de extra jól szól az e moll skála is a benne szereplő h hang miatt ami cmaj7 érzetet ad
Ha Hm pentaton skálát játszol rá akkor meg a fisz hang ad majd lídes ízt neki.
Igyekezz ezeknél az ötleteknél átúszni egyik megoldásból a másikba.
Ne mint a villany kapcsoló gyors feltűnő váltással, hanem fade jelleggel (milyen szó illik ide?) tényleg észrevétlenül, lehetőleg a dallami mondanivalódat nem megakasztva.
Az említett akkord menet egyes akkordjait tovább lehet gondolni. (stílusfüggően persze)
Az Em e g h hangjaihoz hozzáadhatsz d hangot amivel Em7 lesz, ehhez rakhatsz fisz-t ami Em9-et eredményez. Ezt megteheted úgy is hogy a backnigtrackben megszólalnak ezek a bővített harmóniák de azt is megteheted hogy sima Em szól mégis fejben kibővítettként gondolsz rájuk.
miért jó ez neked?
mert lesz egy olyan akkordod aminek hangjai: e g h d fisz
és mit látsz ebből?
azt hogy ha kiragadod a: g h d részt akkor megkapsz egy G dúr. azaz ha szól az Em akkor erre nyomhatsz egy g-d-h dallamsort bármilyen fordításban akár arpeggióban is
ha hozzáadod még a fisz hangot is akkor Gmajor7 arpeggiót kapsz. Remekül fog szólni rá.
Ha a: h d fisz hangokat ragadod ki akkor ez egy Hm hármashangzat. Tovább gondolva az: e g h d fisz-t megtoldhatod ugyanígy terc lépéssel és hozzáadsz mégy egy a hangot is
akkor lesz e g h d fisz a
így akár a Hm7 arpeggió -t is játszhatod.
ha kiragadod a: d fisz a hangokat akkor egy D dúr akkord lesz a jutalmad.
Ezekből megtudtuk hogy ha a kis zenekar E moll akkordot játszik akkor én nyugodt szívvel megőrjíthetem őket azzal hogy ezen akkordok bármelyikét használhatom. (superimpose)
itt egy példa, ideírom épp milyen akkorot játszol az Em-ra.
Ezt a logikát végig gondolhatod a D dúr és C dúr akkordokra is és találhatsz egy csomó lehetősséget arra hogy színesebbé tedd a szólód, a dallamvilágod és kilépj a sima moll skála hangzás világából úgy hogy nem lépsz ki moll skálából.
Rád bízom a másik két akkor fejtegetését mert tudom, hogy szeretnél elmélettel is foglalkozni :)
Az eredeti harmónia menetben a kakukk tojás a H7. Ez nincs benne az e moll skálában
mert ebben h disz fisz a hangok vannak. A Disz meg kilóg a sorból.
Hogy ne csak én buzogjak, kérdezem, miért jó akkor ez ide?
A helyes megfejtő nyeremény egy üveg a kedvenc italából, amit a hozzá legközelebbi italboltban vásárolhat meg.
Ok, köszi a segítséget!
Csinálom, csinálgatom, amennyire időm engedi.:) A harmónia menetre eddig az e-mollt rámondom, de még nézegetem, gyakorolgatom, hátha ráakadok másra is
megkaptam KÖSZÖNÖM SZÉPEN!!! És nagyon tetszik h emailba írtál minden gyakorlathoz vmi kis gondolatot... Nagyon feldob az ilyen mintha rendes gitár tanárom adná fel a házit :D méghozzá Mo.-n a legjobb ! :)
legyen fehér a hátteretek :D vagy vmi világos szín az nem lehangoló hanem feldob... Szerintem ilyen weboldalokon a háttér a legfontosabb, mert az egyből megformálja a véleményt az oldalról
Esetleg, ha valakinek van tuti leírása arról, hogy lehet like gombot készíteni és beilleszteni a weboldalunkra, akkor privátban írjon legyen szíves email-t, mert eddig sokszor próbáltam már, de nekem nem sikerült.
Ha esetleg valaki veszi a fáradtságot és megnézi a készülő honlapunkat, akkor szívesen vennék bármi nemű kritikát, meglátást, ötletet.
http://roarmetal.hu/proba
nem az a cél most hogy virgázz, azt tedd félre, hanem gondolkodj a hangokon, azok hogyan szólalnak meg az adott környezetben, milyen hangulatuk van. Az nem fog ebben előre vinni ha leülsz és darálod a már jól megszokott betanult figurákat. Keress új megoldásokat
Persze tudom, egyszerű az alap de azért ide is lehet okosságokat tenni
hangról-hangra erős kijelentés, inkább fokról-fokra :D és ha így nézed már tudjuk h skálán belül tudod hol jársz ami jó, mert impro közben beletudsz tenni akár más játékát, vagy azt átmásítod és lesz belőle egy super saját figurád...
pl nothing else matters - mert egyszerű a harmónia menete
Em D C
Em D C
Em D C
G H7 Em
és akkor megnézed h milyen skálákat tudsz rá játszani milyen arpegiókat, hogyan tudod összekötni őket úgy hogy ne csak halomba dobált bontások legyenek
H7 hogy fé bele ebbe a harmónia menetbe mikor ott elvileg mollnak kellene lennie és milyen plusz lehetőséget ad ez
e-g-h hogyan kapcsolható össze d fisz a -val.
bár nem tudom milyen szinten állsz, elmélet és gyakorlat terén
ill hova akarsz eljutni de hasonló dolgokat lehet vesézni
és közben ügyelsz arra is hogy pontosak legyen a ritmizálásaid, szép legyen a vibrátó, nem hamis a nyújtás
és ajánlatos felvenned h vissza hallgasd mert abból tanulsz a legtöbbet de akkor már keverd is meg rendesen, akár a zenealapot is meghangszerelheted.....:)
Ezért fogom a dolgokat napokra felosztani, hogy egyszerre csak eggyel foglalkozzak. Ha mindezeket minden nap akarnám gyakorolni, akkor az lebegne a fejem felett, hogy még mennyi dolgom van, és mennyire el vagyok maradva. Így viszont csak egy dologra kell majd ráfeküdnöm, és azt alaposan, nyugodtan végig vehetem.
A többi tanácsod viszont megfogadom.:) Konkrétan arra gondolsz, hogy válasszak ki egy dalt, és elemezzem ki amennyire csak lehet, szó szerint hangról-hangra?