HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

Offtopic

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

Jónás Tamás (instrume

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 01

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


kustriani 2012-03-16 12:54 |  #8241
Nem általánosítani akarok, mert vannak kivételek, de a gyengébbik nem hogyhogy nem jeleskedik az instrumentális rock-ban, a gitártanárom is mondta anno, hogy a lányoknak nem szokott olyan jól menni a szólózás/improvizáció, holott más hangszereknél igencsak ügyeskednek mindenképp nagyobb számban, talán azért mert férfias hangszer?

biciklipumpa 2012-03-16 11:39 |  #8240
B kvart még jól fog szólni de a nagy secound (G hang) már nem biztos... De ez csak elméleti síkon levezetve, gyakorlatilag nem tudom :D
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8239)

biciklipumpa 2012-03-16 11:32 |  #8239
Nem tudtam sajnos még kipróbálni, mivel nem tudok felvenni és nem tudok magamnak alapot krehálni. De elméletben nem értem a 2. skálát amit felírtál. F7 re C-moll pentaton? az a G hang és az a B hang, remélem most jó jelöléssel használom, már diszonáns lesz nem? Ha abból indulok ki hogy Gisz hang a blues hang, F7 re.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8217)

kustriani 2012-03-16 09:34 |  #8238
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8237)

biciklipumpa 2012-03-16 09:30 |  #8237
legközelebb vesd be az ágyad ha csinálsz videót XD
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8234)

vEgGg 2012-03-16 06:27 |  #8236
Ez egy kurvajó hangszer, én is sajnálom, de nekem igazából csak 1 gitárom van, amit nem adnék el, és az a fehér Jackson. A többihez nem ragaszkodom, úgy vagyok vele, hogy szeretem őket cserélgetni, szeretek minél több gitárt kipróbálni, de "érzelmileg" nem kötődöm hozzájuk. A Jacksonhoz is talán csak azért, mert ő az első komolyabb gitárom, amit saját pénzből vettem, és azon felül, hogy nagyon szeretem, elég jó "üzletnek" is bizonyult, mert mióta én vettem, nagyon durván felment az ára.
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8235)

kustriani 2012-03-16 06:20 |  #8235
szép gitár, én nem tudnék megválni hangszertől lehet majd akármilyen gitárom, mindig megtartom a cortomat, meg a hohner akusztikust, pedig az utóbbit már nem is használom emberemlékezet óta , pedig jó hangszer
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8234)

vEgGg 2012-03-16 05:58 |  #8234
Megpróbálkoztam a szólóval, amit senki sem tud ugyanúgy lejátszani, ahogy a lemezen van... én sem, de egy próbát megért... ráadásul ha minden igaz, hétvégén eladom a videón látható gitárt, szóval kellett egy videót csinálni vele...:/

dcsabi 2012-03-16 05:12 |  #8233
Te most jól írod.

megnéztem a linket, szerintem simán nem jól írja.

sőt ilyeneket ír hogy c-cisz az kis szekund lépés...nem!

ez bővített prím, a kisszekund a c-desz lépés lenne, mert attől szekund hogy lép a második fokra ami d hang.


érdemes zeneelméletet ellenörzött forrásból tanulni mert katyvasz lesz a vége könnyen.

vannak jófajta nem drága könyvek ilyen célra.

Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8232)

kustriani 2012-03-16 04:58 |  #8232
én is ezért írtam aisznak, mert én így tanultam:
C Cisz D Disz E F Fisz G Gisz A Aisz H C
visszafelé pedig:
C Desz D Esz E F Gesz G Asz A B H C
itt így akadtam rá felfelé módosítanál használnak B-t, és lefelé módosításnál Aiszt írnak, helyes a logikám, vagy itt írják jól?
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8231)

dcsabi 2012-03-16 02:37 |  #8231
a magyar b és az angol bb lefele módosítást jelöl. Azaz azt hogy az eredetei h vagy ha tetszik angolul b hang került fél hanggal lejjebb.

tehát ha a skálában mindent kereszttel jelölsz, mert a példa kedvéért felfele mész, akkor itt aisz lenne a nyerő használat követve a logikád, de amúgy jól írtad a két nyelvterület közti különbséget.

nem nagy csízió ez...mi így mondjuk ők úgy.

környezetből úgy is kiderül hogy angol jelölés rendszer használtak e.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8226)

Viktor 2012-03-16 01:25 |  #8230
Nagyon jó kis útmutató! Ha lesz egy kis időd, én szívesen olvasnám a folytatást is.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8217)

Viktor 2012-03-16 01:12 |  #8229
Köszönöm!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8201)

biciklipumpa 2012-03-16 00:30 |  #8228
Veggg köszi a videokat :)
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8211)

biciklipumpa 2012-03-16 00:21 |  #8227
ezt a diatonikus hangsort csak skáláknál jelölik így? vagy amit én tanultam tanáromnál az a diatonikus hangsor? Mert az is tudom hogy visszafelé is másképp mondjuk a "félhangokat" amivel megint csak nem foglalkoztam soha mert úgy is megérti a szintis zenekarban h mire gondolok ha azt mondom h hogy F# vagy Gb...
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8225)

biciklipumpa 2012-03-16 00:06 |  #8226
hu dcsabi köszi szépen látom te nagyon ott vagy ebben a zeneelméletben amit bluesról írtál nyugodtan folytathatod mert nagyon kiváncsi vagyok :D (nem szeretem a reklámokat) :) viszont amiben összekeveredtem az a kustrianival folyt beszélgetésetek... sokszor volt hogy ezért a H,B,Bb hangok miatt majdnem összetéptem a zeneelmélet füzetem mert mindig összezavar... :D én úgy tanultam gitár tanáromtól hogy ez a "magyar" jelölés ha felfele megyünk a hangsorban : e f fisz g gisz a b h c cisz d disz az angol jelöléssel nem igazán foglalkoztam (mert tanárom magyar jelölést használt még hozzá jártam) angol jelölésben felfele: e f fisz g gisz a Bb b c cisz d disz

nah én így tudom a hangsort :)

nah de most még párszor elolvasom amit erről írtál mert nekem az a diatonikus szó is új nekem :D

dcsabi 2012-03-15 17:25 |  #8225
az elméleti magyarázat ez:
kétféle fél hangköz létezik. kromatikus és diatonikus.
a
kromatikus félhangok azok a félhangok ahol a hangok alapja ugyanaz. pl. f-fisz, a-aisz, c-cisz
míg a diatonikus félhangok különbőző hangből erednek, pl. e-f, h-c, fisz-g vagy a-b.

a diatonikus skálában nincsenek kromatikus félhangok. minden hang egyszer fordul benne elő. azaz az f dúr skálában nem lehet egyszerre a és aisz hang. tehát így hogy: f g a aisz c d- különben is a dúr 7 fokú skála mert hét hangból áll. Itt csak 6 hang van plussz az a hang módosítottja.

épp ezért a hét hang helyesen
f g a b c d e

persz a temperált gitáron lejátsza ugyanaz a hang lesz, de a zeneelméletileg korrekt megnevezés ez.

illetve az említett régi hangolás szerint mondjuk egy hegedűn nem ugyanaz a hang szólalna meg aisz és b hangok esetében.
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8223)

dcsabi 2012-03-15 17:16 |  #8224
nem minden kultúrában használják, használták ezeket a hangokat. Régen azt sem tudtám mi az a herz.

pl az indiai szitár zenében vagy ha jól tudom a japán zenében nem is a mai hangközöket használták. Mára már egységesedik és terjed a 12fukú hangrendszer és ez lett természetes, nem hamis a fülünknek.
De ez zenetörténelem, nem az asztalom, szóval lehet valótlanság az irományomban.

Azt viszont olvastam valaoh neten, hogy Goebbels javaslatára lett a normál hangolás alapja a 440HZ.

Régen volt 380 és 480HZ a normál zenei a hang.


Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8222)

kustriani 2012-03-15 17:13 |  #8223
oda kellett volna figyelni anno 56 ban , mert nekem ez kínai, igazából azt nem értem, hogy mi alapján nevezünk el egy fél hangot, tehát jelen esetben az A és a H közé eső hang mitől B(Bb) és nem A#, mert gyakorlatban ugyanaz a hang szólal meg, ugyanott fogom le, de inkább lefekszem mert nem negyed 1-kor fogok újat tanulni
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8221)

kustriani 2012-03-15 17:07 |  #8222
sokat gondolkodtam rajta, hogy mennyiben tanuljuk ezeket a dolgokat, és mennyiben ösztönös

vajon ha egy elszigetelt környezetbe felborítanánk ezt a rendet, akkor azt élvezné egy ember, például, ha úgy nő fel egy ilyen környezetben valaki, hogy mások hangközök stb, élvezhető lenne számára a dolog? a zene belegondolva a leg rejtélyesebb dolgok közé tartozik, nincs logikus magyarázat a miértjére
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8219)

dcsabi 2012-03-15 17:06 |  #8221
C7 esetében nincs A#. B hang van és azért fontos mert ez a c hang domináns szeptim hanga. Emiatt lesz az akkord c 7-nek titulálva:)
c e g b

És mivel a C7 akkord az F dúr skála 5 fokán van, ami 1b előjegyzéssel bír,ami hangjai (mert diatonikus skála) f g a b c d e. Ebben pedig nincs a#. :)
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8209)

kustriani 2012-03-15 16:58 |  #8220
így már értem mire gondoltál, viszont benne van a skálában a hang
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8208)

dcsabi 2012-03-15 16:58 |  #8219
más jelölés rendszer alakult ki.
pl beszélgetve egy angol cimborámmal, ő nem érti hogy az - a b c d e f g hangsorban a b-ből milyen logika szerint lett h???

régen más hangot játszottak fizikailag egy fisz és egy gesz helyett. más frekvencia is a két hang. De lett egy olyan hogy temperált hangrendszer mely lényege hogy az oktáv távolságot 12 egyenlő hangtávolságra osztja. És a példában említett hangok a gyakorlatban közös hangként élnek. Egy bundon van a gitáron, zongorán egy billentyűd van rá. A zeneelmélet azonban ma is különbséget tesz közöttük. Annak ellenére hogy fizikálisan ugyan az a hang szólal meg.
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8218)

kustriani 2012-03-15 16:49 |  #8218
tehát ha csak magyarba gondolkodunk akkor a B a H leszállítottja? de ez nekem magas, hogy ha gyakorlatilag ugyanaz, akkor elméletileg hogyan lehet más
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8215)

dcsabi 2012-03-15 16:19 |  #8217
Előre elnézést a litániáért. Ez nem teljes körű okoskodás, hogy is lehetne. Címszavakban összeszedtem 1-2 dolgot amin el lehet indulni. De persze ami a legjobb segítség az a gyakorlás
BLUES!

A legegyszerűbb stílus, ahogy elsőnek tűnik de olyan sok lehetősség van benne, hogy hihetetlen. Köszönhetően annak, hogy a blues egy nagy olvasztó tégely. Szinte minden műfajból áramlik bele valami. (funky, swing, jazz, beebop, rock...stb)
Az hogy mit játssz függ attól mi a harmónia menet. Alap esetben ugye ez 3 akkord azaz I-IV-V. Ami nem is teljesen igaz. Elmondom mindjárt miért. De attól függően a blues mely fent említett vagy nem említett műfajból merít változik a harmóniamenet így az arra játszható dolgok is.

Jazz zenészeknek (többek között) köszönhető hogy fejlődött a harmónia menet. Ugyanis számukra unalmas volt hogy 3 akkordból oldják meg a kör lejátszását. Behelyettesítő akkordok több lehetősséget adnak ugyanis. De erről is később.

Tehát az alap 12 ütemes blues kör:

C7 IC7 IC7 IC7 I
F7 IF7 IC7 IC7 I
G7 IF7 IC7 IC7 I

Kezdjük ezzel a “butított” verzióval.

Ez a harmónia menet C-ben van. De mégsem. Ugyanis nincs olyan diatonikus skála melyben a domináns 7-es akkord háromszor fordul elő. Általában az V. fokon szokott lenni belőle egy. Tehát mondhatjuk azt, hogy itt minden akkordváltással hangnemet váltunk.

1. lépés – alapskála
Kezdetnek végigjátszható a kör egy C moll pentaton skálával. (c-eb-f-g-b)Mind három akkordra jól fog szólni. Pláne ha az egyes akkordok alatt törekszel arra, hogy az akkordot kijátszd, azaz a C moll pentaton skála és az akkord közös hangját hangsúlyozottan használod. Érdekesség hogy pl. amíg C7 akkordban e hang lesz a terc addig a skálában eb hangot használ, és nem hogy elfér, még jól is szól. Az hogy mely akkordnál mely hang lesz akkordhang házifeladat, mert úgy izgi ha valami azért magának tököl ki a gitáros ember. (ajánlatos minden fekvésben végig gyakorolni a pentaton skálát. Kár beragadni a 8-10 bundok közé. Ennél sokkal szélesebb a világ.

2. lépés – skála kiterjesztés
Blues skála, gyakorlatilag ugyanaz mint a moll pentaton skálánk csak hozzáadunk még egy hangot. Jelen esetünkben legyen gb vagy f# mindegy enharmónikusok. Játék közben természetesen hozzáadhatjuk még a (nagyterc) g hangot is. A két terchang egymás melletti játszása igazi bluesos hangulatot ad.
Belecsempészhetjük amúgy bármely a skálán kívüli hangot is. Érdekes színesebb hangzást eredményez. De lehetőleg ezek a hangokon ne időzzünk, legyenek ezek olyan közlekedő hangok. (passing tones).

3.lépés – felépítés
A bluesban fontos tudni, hogy a kör bizonyos részeinek funkciója van. Ahogy az énekes is a szövegeiben általában használja a sorokat. Mégpedig:

C7 IC7 IC7 IC7 I –>felhívás 1
F7 IF7 IC7 IC7 I –>felhívás 2
G7 IF7 IC7 IC7 I –>válasz 3

Ez határozza a szóló ívét. Lopkodva Henderson magyarázatát kb. ezt jelenti szavakban(blues életérzéssel):

C7 IC7 IC7 IC7 I szomorú vagyok
F7 IF7 IC7 IC7 I igen kurvára szomorú vagyok
G7 IF7 IC7 IC7 I mert nincs pénzem és a nőm is elhagyott.

Ez azért fontos tudnivaló mert sokan játszanak a blues-ra egysíkú, hangulat emelkedés ereszkedés nélkül. És ettől kihal az ami fontos ebben a műfajban. És marad valami nyekergés egy blues körre. Szerintem erre érdemes odafigyelni.
A kör tető pontja egyértelműen a G7 akkord, hangulatában itt a legemelkedettebb. És innen old vissza az alaphangra.

4. lépés – Harmóniák
Itt kezdődik szerintem az igazi izgalom
Ugyanis ahogy mondtam a C7 – F7 – G7-re nem igaz hogy egy darab hangnem lenne. De ez rengeteg lehetősséget nyújt arra hogy okoskodjunk.
Van ugyanis 3 db domináns szeptim akkordunk. Három hangnem. Akkor ez 3 skála lesz. Legalább.
Sokkal jobban visszaköszönnek a játékunkban ezekkel az akkordváltások. Azaz ha kíséret nélkül szólózol is hallani lehet hogy épp melyik fokon a kör mely részén jársz.

Maradjunk meg a pentatonok világában kezdetnek. Mindegyik harmóniára a saját dúr pentaton skáláját játszva új világ nyílik meg de mind ez a blues hangulaton belül.

itt van egy fekvésen belül a skála.

C7 F7 G7

---------------------------------8-10---------------------------------------8-11---------------------------------7-10-
--------------------------8-10---------------------------------------8-11---------------------------------8-10--------
---------------------7-9--------------------------------------8-10-----------------------------------7-9---------------
--------------7-10-------------------------------------8-10------------------------------------7-9---------------------
-------7-10-------------------------------------8-10------------------------------------7-10--------------------------
8-10-------------------------------------8-11------------------------------------7-10---------------------------------

Ezek nagyon jól körberajzolják a 3 akkordot.
Érdemes kipróbálni.

Kezdetnek ennyit, mert végtelenségig lehet bonyolítani, de ha valaki most kezdi akkor ez így is sok.
Kérésre persze folytatom......












dcsabi 2012-03-15 16:14 |  #8216
8214 tárgytalan

dcsabi 2012-03-15 16:13 |  #8215
fos fórum, nem zt gépeltem

tehát:

magyarul h az angolul b
magyarul b az angolul bb

az a# az mindkét nyelvezetben ugyanúgy van jelölve. de elvileg más hang mint az említett b vagy angol bb. enharmónikusok
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8214)

dcsabi 2012-03-15 16:11 |  #8214
magyar jelölés: c d e f g a h és H félhanggal leszállítottja
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8213)

kustriani 2012-03-15 14:56 |  #8213
lehet hogy most egy világ omlik össze bennem, de én eddig úgy tudtam, hogy a H jelent B-t, az A# azaz aisz a B/H előtt van
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8210)

vEgGg 2012-03-15 14:37 |  #8212
...vagy a másik "véglet", kevesebb tekeréssel, de legalább ugyanakkora feelinggel:
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8211)

vEgGg 2012-03-15 14:30 |  #8211
Ha bluesolni akarsz, akkor utánozd a bácsit!:D
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8206)

biciklipumpa 2012-03-15 14:30 |  #8210
A# ra gondoltam én is csak én B nek hívom :D
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8209)

kustriani 2012-03-15 14:21 |  #8209
A esetében D#-re gondoltam igen, őő mi alapján lett az a fontosabb hang? C7-esbe egy A# hang kerül be a sima C akkordhoz képest

biciklipumpa 2012-03-15 14:02 |  #8208
D# hangra gondoltál? amúgy ha már végig 7 es akkordok adják a jellegzetes blues hangzás akkor C7 nél B hang lenne egy fontosabb hang amit akárhogy nézek nincs benne a skáládban... :D úgyhogy most kicsit összezavartál :D
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8207)

kustriani 2012-03-15 13:10 |  #8207
hát a pentaton 3-4. hangja közé bejön egy félhang, de igazából én amikor játszom sokszor észreveszem, hogy elvisz több hangot is, mint ha egy modális skálát kibővítenél azzal egy hanggal amitől a pentaton blues lesz, am lehet hogy hülyeségeket beszélek

ettől függetlenül szerintem a legjobb gyakorlás blueshoz, ha egy hagyományos 1 4 5-ös bluesra imprózól, mondjuk egy 1 4 5-ös blues A-ban az A7 D7 E7, C-ben pedig C7 F7 G7

C-ben egy 1 4 5-ös blues-hoz egy kör valahogy így néz ki(nem tudom, hoyg ez standard-e):
C7 C7 F7 F7
C7 C7 C7 C7
F7 F7 F7 F7
C7 C7 C7 C7
G7 F7 C7 G7
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8206)

biciklipumpa 2012-03-15 10:24 |  #8206
akarok kicsit bluesolni, bluesnál fontosabb hangok amikre ode kell figyelni van? neten ennyit találtam a blues skáláról: A C blues skála hangjai: C, Eb, F, F#, G, Bb

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2012-03-15 10:17 |  #8205
Elgondolkodtam...

Mikor lesz TOM JONAS és Tom Jones közös koncert?

ibanezrg565 2012-03-15 10:12 |  #8204
Hú ez gyönyörű lett,nagyon tetszik!Gratulálok!!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8202)

biciklipumpa 2012-03-15 06:39 |  #8203
ez olyan Jonas Tamas-os volt :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8202)

JonasTamas 2012-03-15 03:17 |  #8202
Dcsabi zenei alapja annyira hangulatos, hogy nem tudtam ellenállni, felvettem egy szólót én is. (A zenei alap #8124-nél van, ha még szeretne valaki improvizálni erre.)

Mindig szoktam hangsúlyozni a ritmusok kezelésének fontosságát, és ezúttal is ez volt a szóló egyik kulcsa, jól meg lehet figyelni benne a rövidebb és hosszabb ritmusok ismétlését és a visszautalásokat.



JonasTamas 2012-03-15 03:08 |  #8201
Szia Viktor! Köszönöm a szólót, pont erre a hangulatra számítottam: szép hangszín, jól kiválasztott fontos hangok, ízléses szünetek és tagolások
Írok majd róla bővebben is!
Válasz 'Viktor' hozzászólására (#8195)

JonasTamas 2012-03-15 03:05 |  #8200
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8193)

JonasTamas 2012-03-15 03:02 |  #8199
Ibanez S írtaSziasztok! Én is impróztam egyet dcsabi alapjára! Tamás! Hatalmas az új ibanez+sublime sound, no és persze a videó+zene!!!

Szia Ákos! Köszi a szólót, nagyon szép dolgok voltak benne. Úgy hallom, folyamatosan haladsz előre, és jó úton vagy. Írok majd a szólóról pár gondolatot a napokban.

Örülök hogy tetszett a videó!
Válasz 'Ibanez S' hozzászólására (#8186)

JonasTamas 2012-03-15 02:57 |  #8198
" megpróbálkozok valami szólóval én is Tamás.:) "


OK, várjuk a szólót majd!
És majd mesélj az együttes-projektről, ha már kialakultak a részletek.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8183)

kustriani 2012-03-14 15:27 |  #8197
ez zseniálisan odabaszós!!!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8168)

biciklipumpa 2012-03-14 14:45 |  #8196
mhh :/ ismerős dallamok... szép nagyon a gitár hangja
Válasz 'Viktor' hozzászólására (#8195)

Viktor 2012-03-14 13:37 |  #8195
Sziasztok!

Tamás kedves biztatására én is felvettem egy kis improvizációt vEgGg akkordmenetére. A (nekem) rafinált előjegyzések és váltások miatt helyenként igencsak gondolkodnom kellett, hogy milyen hangok jöhetnek. Kész szerencse, hogy vEgGg nem Fesz-dúrral indított, mert akkor még a gitárnyakat se nagyon találnám :)


biciklipumpa 2012-03-14 13:12 |  #8194
Vigyázz ennyi humort nem bír el a fórum :D
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8193)

fazsi 2012-03-14 13:06 |  #8193
Á, nem vagyok én sem borúlátó, sem bizonytalan, de bármikor vége lehet a világnak.
Vagy mégsem?
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8191)

fazsi 2012-03-14 13:04 |  #8192
Szia Ákos!

Nekem a vége tetszett a legjobban, valahogy az eleje nem ragadott magával, de a vége felé nagyon bejött. Gratula hozzá!
Válasz 'Ibanez S' hozzászólására (#8186)

biciklipumpa 2012-03-14 13:00 |  #8191
arckönyvben xd :D

Amúgy ezen a képen még a "nyers" kép van ahol a rossz megvilágítás miatt olyanok a szemeim mint egy zombinak :D Szerintem nem kell mindjárt rosszra gondolni, valószínű net vagy gép probléma miatt nem tud írni...
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8190)

fazsi 2012-03-14 12:53 |  #8190
ibanezrg565 írtaSzia Fazsi! Köszönöm szépen,örülök hogy tetszik! Hogy vagy?Tibivel mi van tudsz róla valamit? A képet eltudnád küldeni nekem amit régebben felraktál a csapatról?

Én köszönöm pályára álltam, persze még nem az igazi, de majd eljön az is.
Tibiről sajnos nem tudok semmit, pumpa írta nemrég, hogy az arckönyvben is írt neki, de nem válaszolt. Remélem nincs semmi komoly probléma.

A képet innen tudod letölteni.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#8179)

biciklipumpa 2012-03-14 12:47 |  #8189
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=313457065376647&set=a.222713531117668.64892.222224387833249&type=1&theater

Ibanez S 2012-03-14 09:01 |  #8188
Ezer köszönet!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8187)

biciklipumpa 2012-03-14 08:54 |  #8187
Nagyon jó lett jó volt hallgatni :)
Válasz 'Ibanez S' hozzászólására (#8186)

Ibanez S 2012-03-14 08:37 |  #8186
Sziasztok! Én is impróztam egyet dcsabi alapjára! Tamás! Hatalmas az új ibanez+sublime sound, no és persze a videó+zene!!!

ibanezrg565 2012-03-14 07:44 |  #8185
Jó kis zene,jó hangja van a srácnak!
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8183)

ibanezrg565 2012-03-14 07:42 |  #8184
Szia!

Köszi szépen,örülök hogy tetszik!!!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8182)

szgabor 2012-03-14 07:02 |  #8183
Na srácok, vasárnapig elutazom, addig is belökök én is egy listát.
Timmons, Vai, és Buckethead. Nem tudom melyikben mi fog meg, de nem is akarok kiemelni semmit. Talán az atmoszféra, amit keltenek a hangszerrel, a "dög".:)

És egy jó kis ballada, csak úgy, a Chickenfottól, ahol Satriani mester is elzenélget.



Ui.: megpróbálkozok valami szólóval én is Tamás.:)

biciklipumpa 2012-03-14 06:40 |  #8182
Nem csalódtunk benned Imi, hozod a formád :D
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#8173)

JonasTamas 2012-03-14 06:32 |  #8181
Az ilyen lineáris megközelítéseket nagyon szeretem használni. Bármilyen skálát érdemes vízszintesen is "rálátni" a gitárra, a csúszások pedig szépen díszítik ilyenkor a dallamokat.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8180)

biciklipumpa 2012-03-14 06:03 |  #8180
LINEÁRIS SKÁLA asszem... :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8174)

ibanezrg565 2012-03-14 06:01 |  #8179
Szia Fazsi!
Köszönöm szépen,örülök hogy tetszik!
Hogy vagy?Tibivel mi van tudsz róla valamit?
A képet eltudnád küldeni nekem amit régebben felraktál a csapatról?
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8178)

fazsi 2012-03-14 05:53 |  #8178
Valóban tanítani valóak a gyönyörű dallamok, gratula neked Imi.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#8173)

ibanezrg565 2012-03-14 04:03 |  #8177
Szia Tamás!
Köszönöm szépen!Nagyon örülök hogy így gondolod!Köszönöm!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8176)

JonasTamas 2012-03-14 01:41 |  #8176
ibanezrg565 írtaSzia Tamás! Szerintem jól szól, persze a te kezedben mindegyik Qr..va jól szól, egy kicsit ércesebben szól mint a te gitárod,a tiedének lágyabb a hangja.A klip is kitűnő Qr..va jó lett!!!Gratulálok!!!

Köszönöm szépen!

Én pedig meghallgattam a ma reggeli felvételedet az Emaj7 alapra, és ezúttal is annyira szép hangokat és dallamokat választottál, öröm volt hallgatni. Az is tetszett, hogy a gyors futamok is egyre szervesebben beleépülnek a szólódba és egyre pontosabbak. Még meg fogom hallgatni egy párszor. Szoktam a szólóidat ajánlani meghallgatásra tanítás során is, hogy a dallamosságot minél többen ellessék tőled.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#8171)

JonasTamas 2012-03-14 01:35 |  #8175
fazsi írtaTényleg nagyon jól sikerült, nagyon 'fílinges' lett. Nekem különösen a 0:55-től kezdődő rész és a 1:41 körü kezdődő tetszett legjobban. A hangzása ennek a setup-nak egy kicsit erősebb szerintem, mint amit tőled korában hallhattunk sound. Jól szól, de nekem a korábbi sound jobban tetszett, olyan simább, tisztább, krémesebb. (Frissebb, lágyabb, jobb.

Köszönöm szépen! Igen, ez tényleg más hangzás egy kicsit, ércesebb.
Majd utána is nézek, hogy milyen érc van a pickupban
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8170)

JonasTamas 2012-03-14 01:21 |  #8174
biciklipumpa írtaNeked mind1 milyen gitárral és milyen pick up okkal veszed fel a felvételt, akkor is kib***túl sárkányosan szólal meg Véltem felfedezni Andy tommins-t 0:45 körüli résznél. Vagy az én fülem csal? :) Látom te is alkalmazod azt az 1 húroni skálát aminek most nem jut eszembe a neve 0:50 nél magas részt mikor fel húzod az a csúcspontot ebben a dalban... Amúgy minnél többet hallgatom annál jobban tetszik :) Ez most egy Impro volt, vagy egy kész számodból 1részlet? Grat hozzá ! :) és köszi hogy megosztod velünk, ebből is lehet tanulni sokat és egyrész lelkesedést is kapok az ilyen videóidtól, mostanság lusta voltam kicsit a gitárhoz... Elvileg ma érkezik meg a szájharmonika amit rendeltem most azzal is fogom tolni 1 kicsit :D Kár hogy azt nem lehet usb vel bekötni a gépbe :D tennék fel azzal is improt xd

Köszönöm szépen, örülök hogy tetszett! Igen, Andy Timmons hatása biztosan ott van a dallamötleteimben. Ez egy impró volt amúgy, az első 10-15 másodperc volt kitalálva, utána pedig ami épp jött.

Melyik egy húros skálára gondolsz?

Mikrofonnal tudsz felvenni szájharmonikát is. A zenei alapot is hangosítsd ki, és akkor egyben fel tudod venni az egészet.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8169)

ibanezrg565 2012-03-14 01:05 |  #8173
Sziasztok!
Erre az alapra nagyon jókat lehet imprózni,reggel én is csináltam egyet.

ibanezrg565 2012-03-14 00:41 |  #8172
Sziasztok!
Köszi a videókat,megnéztem őket,nehéz dönteni de nekem még mindig Andy Timmons tetszik a legjobban!Hatalmas gitáros!Még a régiek közül a Marty Freidmant szerettem nagyon,a szóló lemezeit.

ibanezrg565 2012-03-14 00:36 |  #8171
Szia Tamás!
Szerintem jól szól, persze a te kezedben mindegyik Qr..va jól szól, egy kicsit ércesebben szól mint a te gitárod,a tiedének lágyabb a hangja.A klip is kitűnő Qr..va jó lett!!!Gratulálok!!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8168)

fazsi 2012-03-14 00:07 |  #8170
Tényleg nagyon jól sikerült, nagyon 'fílinges' lett. Nekem különösen a 0:55-től kezdődő rész és a 1:41 körü kezdődő tetszett legjobban.
A hangzása ennek a setup-nak egy kicsit erősebb szerintem, mint amit tőled korában hallhattunk sound. Jól szól, de nekem a korábbi sound jobban tetszett, olyan simább, tisztább, krémesebb. (Frissebb, lágyabb, jobb.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8168)

biciklipumpa 2012-03-13 23:53 |  #8169
Neked mind1 milyen gitárral és milyen pick up okkal veszed fel a felvételt, akkor is kib***túl sárkányosan szólal meg Véltem felfedezni Andy tommins-t 0:45 körüli résznél. Vagy az én fülem csal? :) Látom te is alkalmazod azt az 1 húroni skálát aminek most nem jut eszembe a neve 0:50 nél magas részt mikor fel húzod az a csúcspontot ebben a dalban... Amúgy minnél többet hallgatom annál jobban tetszik :) Ez most egy Impro volt, vagy egy kész számodból 1részlet?

Grat hozzá ! :) és köszi hogy megosztod velünk, ebből is lehet tanulni sokat és egyrész lelkesedést is kapok az ilyen videóidtól, mostanság lusta voltam kicsit a gitárhoz... Elvileg ma érkezik meg a szájharmonika amit rendeltem most azzal is fogom tolni 1 kicsit :D Kár hogy azt nem lehet usb vel bekötni a gépbe :D tennék fel azzal is improt xd
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8168)

JonasTamas 2012-03-13 18:32 |  #8168
Elkészült egy új gitárvideó, egy Sublime pickupokkal felszerelt Ibanezzel. Remélem elnyeri a tetszéseteket!


JonasTamas 2012-03-13 18:27 |  #8167
Pyra felsorolta jó néhány kedvenc gitárosomat. Pete Lesperance megérdemelné hogy sokkal többen ismerjék a munkásságát. És persze Andy Timmons is megérdemelné, hogy az ő számai menjenek a hazai kereskedelmi rádiókban... Akkor szívesebben hallgatnék rádiót
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#8157)

JonasTamas 2012-03-13 18:18 |  #8166
kustriani írtasokat gondolkoztam, hogy valami egyedülálló módon kéne szólózni, és kíváncsi lennék, hogy létezik-e direkt olyan szólógitáros, aki a hangját használja a játéka mellé, nem mint ének, hanem mint egy második szólam, példának egy Orianthi számot tudnék mutatni, de csak egy pillanat az egész, ahogy kezdi a szólóját, ezen kívül talán néger jazz/blues zenészeknél hallottam talán valamit, tehát ha valaki tud ilyenről, mutathatna nekem számokat

David Gilmour is tud ilyeneket. Például itt 3:02-től: http://youtube.com/watch?v=EAchKt2xjsw
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8143)

JonasTamas 2012-03-13 18:16 |  #8165
" nem tudnék rangsort állítani, azt tudom hogy az örök kedvenc Satriani marad, mögötte holtversenybe írnék neveket(megismerés sorrendjében): Steve Vai, Paul Gilbert, Greg Howe, Marco Sfogli, Guthrie Govan (bár az ő zenéjére helyenként nem elég érett a hallásom), Andy Timmons, és persze téged külön kiemellek, főleg hogy te vagy az egyetlen gitáros a listából, akinek nem lenne szívem lekalózkodni az albumát a netről "





Ezt nagyra értékelem!
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8142)

JonasTamas 2012-03-13 18:15 |  #8164
fazsi írtaIgazán nincs mit. Egyébként is úgy szokott menni a dolog itt Tamás topic-jában, hogy valaki feltesz egy kérdést és aki tud, illetve akar válaszol rá. Így több ember véleménye, magyarázata sokszor jobban megvilágosítja a sötét foltokat.

Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8140)

JonasTamas 2012-03-13 18:14 |  #8163
dcsabi írtaSzia Köszönöm szépen! Ha kérdés van, csak nyugodtan. Bár nem akarok Tamás tipicjába belekontárkodni.

Minden aktív tagnak örülünk, és az pedig hab a sárkánytortán, ha ilyen jó alapok és szólók is érkeznek! Úgyhogy kapcsolódj be a beszélgetésbe minél gyakrabban.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8139)

JonasTamas 2012-03-13 18:11 |  #8162
fazsi írtaSzia Tamás! Nagyon szép lett a szóló, gratula hozzá. Annak pedig külön örültem, hogy így kivesézted az alap szerkezetét és az akkordokat, előjegyzéseket, stb... Sokat tanultam belőle.

Szia Fazsi, köszönöm szépen! Igyekszem máskor is körbejárni az elméleti részt, a fokokat, az akkordmenetek jellemzőit, és az egyéb tudnivalókat.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8137)

JonasTamas 2012-03-13 18:10 |  #8161
ibanezrg565 írtaSzia Tamás! Nagyon jó a srác,nagyon tetszik a gitárjátáka! Ha most kellene nekem is 3 gitárost mondanom akkor magyarok közül:1.Jónás Tamás 2.Lukács Peta 3.Alapi István,Szekeres Tamás stb.A külföldiek közül pedig:hát nem is tudom,nagyon nehéz a választás 1. Joe Satriani,Steve Vai,John Petussi,Marty Freidman,Vinne Moore stb,sokan mások!!!

Szia Imi, nagyon jó listákat írtál, öröm volt olvasni ennyi jó gitáros nevét!

Igen, nehéz a választás. Én is utólag jöttem rá, hogy Brett Garsed-et kihagytam a hármas listámból, pedig neki is a három kedvencem között van a helye. Úgyhogy akkor holtversenyben Guthrie, Alex, Greg és Brett van az első háromban:)
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#8135)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2012-03-13 15:06 |  #8160
legközelebb majd riffezünk! :)
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#8159)

Concrete 2012-03-13 15:00 |  #8159
A 80-as, 90-es évek aor-zenéiben nem vagyok túl jártas, de lassan úgyis ideje lesz bepótolni. Köszi a tippeket.

Lukather bácsi egyébként manapság is elég jó dolgokat művel:




Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#8157)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2012-03-13 14:58 |  #8158
csak egy ZENÉSZ!
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8156)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2012-03-13 14:28 |  #8157
Andy Timmons in "91...



dallam terén talán Dann Huff (Giant)és Pete Lesperence (Harem Scarem) az, akit jobban szeretek...





és aki tényleg kihagyhatatlan a dallamvarázslásból: Mr. Lukather

Válasz 'Concrete' hozzászólására (#8153)

dcsabi 2012-03-13 14:14 |  #8156
soha rosszabb techno sztárt

Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#8147)

kustriani 2012-03-13 14:01 |  #8155
imádom, ez tök nyers tetszik
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#8151)

dcsabi 2012-03-13 13:59 |  #8154
No1 = Dr Brian May

Concrete 2012-03-13 13:47 |  #8153
jajj, ilyen kedvenc gitárosat én is akarok játszani!

Ha három, akkor három különböző szempontból állnék a kérdéshez:

a kedvenc dallam-mágusom:



a kedvenc dalszerzőm:



favorit riffek:


Concrete 2012-03-13 13:41 |  #8152
Izgalmas alap, sok-sok lehetőséggel.
A napokban leülök és szánok rá egy kis időt, mert még én magam is kíváncsi vagyok rá, hogy mit tudnék erre pengetgetni.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8121)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2012-03-13 13:11 |  #8151
Ha már TM...

Pont ide vág, Ő elég sokat csinálja!

Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8143)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2012-03-13 13:00 |  #8150
T.M. Stevens?
Válasz 'Lee_Kajko' hozzászólására (#8149)

Lee_Kajko 2012-03-13 12:59 |  #8149
Nekem még mindig Buckethead a best. Viszont most második helyre David Davisont tenném, harmadiknak pedig Tony Grey-t ,(bár ő basszeros ) választanám. Mostanában rávagyok állva a szóló basszusgitárosokra. Itt van pl. Roberto Badoglio. Szerintem "nagyon je" amit csinál:
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8131)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2012-03-13 11:21 |  #8148
Ha szeretsz szerelni, vegyél Harley-t! :)
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#8146)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2012-03-13 11:18 |  #8147
ez blues és jazz zenészek között igen kedvelt dolog.

Mottó: amit le tudsz dúdolni az le is tudod játszani...

Nemvárt példa erre akár Scatman Jones is, aki egyébként trombitás volt...
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8145)

Ziggy Pop 2012-03-13 11:02 |  #8146
Szóval a jappán motorral lerohad az ember az út szélén, de az amerikás az megbízható. (?)
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8143)

dcsabi 2012-03-13 10:30 |  #8145
jazz gitárosok döntő többségénél megfigyelhető

sing what you play or play what you sing

pl Herb Ellis oktatója - onnan az idézet

Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8143)

optical 2012-03-13 10:13 |  #8144


vagy inkább:



itt van olyasmi amiről beszéltél
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8143)

kustriani 2012-03-13 09:29 |  #8143
sokat gondolkoztam, hogy valami egyedülálló módon kéne szólózni, és kíváncsi lennék, hogy létezik-e direkt olyan szólógitáros, aki a hangját használja a játéka mellé, nem mint ének, hanem mint egy második szólam, példának egy Orianthi számot tudnék mutatni, de csak egy pillanat az egész, ahogy kezdi a szólóját, ezen kívül talán néger jazz/blues zenészeknél hallottam talán valamit, tehát ha valaki tud ilyenről, mutathatna nekem számokat

kustriani 2012-03-13 09:01 |  #8142
nem tudnék rangsort állítani, azt tudom hogy az örök kedvenc Satriani marad, mögötte holtversenybe írnék neveket(megismerés sorrendjében): Steve Vai, Paul Gilbert, Greg Howe, Marco Sfogli, Guthrie Govan (bár az ő zenéjére helyenként nem elég érett a hallásom), Andy Timmons, és persze téged külön kiemellek, főleg hogy te vagy az egyetlen gitáros a listából, akinek nem lenne szívem lekalózkodni az albumát a netről
am érdekes módon rám Petrucci játéka nem tudott olyan hatással lenni, hogy hűha de jó lenne így gitározni(bár a Glasgow kiss és a Wishful thinking kifejezeten tetszett), nekem valahogy túl "tökéletes", Malmsteen-el vagyok még így, de őt nem is erőltettem attól függetlenül hogy nagyon jó gitárosok, valahogy nem passzolnak az ízlésemhez



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu