HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2024. május 04

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 03

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


kustriani 2012-03-13 09:29 |  #8143
sokat gondolkoztam, hogy valami egyedülálló módon kéne szólózni, és kíváncsi lennék, hogy létezik-e direkt olyan szólógitáros, aki a hangját használja a játéka mellé, nem mint ének, hanem mint egy második szólam, példának egy Orianthi számot tudnék mutatni, de csak egy pillanat az egész, ahogy kezdi a szólóját, ezen kívül talán néger jazz/blues zenészeknél hallottam talán valamit, tehát ha valaki tud ilyenről, mutathatna nekem számokat

kustriani 2012-03-13 09:01 |  #8142
nem tudnék rangsort állítani, azt tudom hogy az örök kedvenc Satriani marad, mögötte holtversenybe írnék neveket(megismerés sorrendjében): Steve Vai, Paul Gilbert, Greg Howe, Marco Sfogli, Guthrie Govan (bár az ő zenéjére helyenként nem elég érett a hallásom), Andy Timmons, és persze téged külön kiemellek, főleg hogy te vagy az egyetlen gitáros a listából, akinek nem lenne szívem lekalózkodni az albumát a netről
am érdekes módon rám Petrucci játéka nem tudott olyan hatással lenni, hogy hűha de jó lenne így gitározni(bár a Glasgow kiss és a Wishful thinking kifejezeten tetszett), nekem valahogy túl "tökéletes", Malmsteen-el vagyok még így, de őt nem is erőltettem attól függetlenül hogy nagyon jó gitárosok, valahogy nem passzolnak az ízlésemhez

biciklipumpa 2012-03-13 08:17 |  #8141
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8140)

fazsi 2012-03-13 08:13 |  #8140
Igazán nincs mit.
Egyébként is úgy szokott menni a dolog itt Tamás topic-jában, hogy valaki feltesz egy kérdést és aki tud, illetve akar válaszol rá. Így több ember véleménye, magyarázata sokszor jobban megvilágosítja a sötét foltokat.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8139)

dcsabi 2012-03-13 06:09 |  #8139
Szia

Köszönöm szépen!

Ha kérdés van, csak nyugodtan. Bár nem akarok Tamás tipicjába belekontárkodni.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8138)

fazsi 2012-03-13 05:53 |  #8138
Szia!

Valóban élvezet hallgatni a gitárjátékodat. Örülök neki, hogy aktívan is jelen vagy a fórumon, mert tőled is nagyon sokat lehet tanulni.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8125)

fazsi 2012-03-13 05:50 |  #8137
Szia Tamás!

Nagyon szép lett a szóló, gratula hozzá.
Annak pedig külön örültem, hogy így kivesézted az alap szerkezetét és az akkordokat, előjegyzéseket, stb...
Sokat tanultam belőle.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8110)

ibanezrg565 2012-03-13 05:15 |  #8136
Szia Tamás!

Igen,jó az alap,megpróbálok rá valamit összehozni.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8133)

ibanezrg565 2012-03-13 05:12 |  #8135
Szia Tamás!
Nagyon jó a srác,nagyon tetszik a gitárjátáka!
Ha most kellene nekem is 3 gitárost mondanom akkor magyarok közül:1.Jónás Tamás 2.Lukács Peta 3.Alapi István,Szekeres Tamás stb.A külföldiek közül pedig:hát nem is tudom,nagyon nehéz a választás 1. Joe Satriani,Steve Vai,John Petussi,Marty Freidman,Vinne Moore stb,sokan mások!!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8131)

dcsabi 2012-03-13 04:00 |  #8134
Köszönöm urak!

Hálás harmónia menet!

JonasTamas 2012-03-13 03:40 |  #8133
ibanezrg565 írtaSzia Tamás! Jó ez a bt!A szóló is nagyon tetszik!Gratulálok!!!

Szia Imi! Köszönöm, örülök hogy tetszik! Erre az akkordmenetre szívesen hallgatnám a szólódat, ha lesz időd. Dcsabi alapjára nagyon dallamosakat tudnál játszani.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#8128)

JonasTamas 2012-03-13 03:37 |  #8132
Tetszik, nagyon feelinges és ötletes szóló. A hangszín is jól ment hozzá.
Köszi a zenei alapot!
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8125)

JonasTamas 2012-03-13 03:34 |  #8131
optical írtaKöszi a tartalomjegyzéket! fú most olvastam vissza, milyen poén volt amikor mindenki leírta ki a 3 kedvenc gitárosa! Durva hogy 1 év eltelt azóta, csak úgy repül az idő. Én továbbra is maradok a szokásos hármasnál: Becker, Gilbert, Loomis

Igen, jó társaságban+gitárral gyorsan telik az idő

Ha most kellene 3 kedvenc gitárost mondanom, akkor Guthrie Govan, Greg Howe, Alex Hutchings lenne a névsor.

És ráadásként az egyik legnagyobb tehetség az utóbbi években: Jakub Żytecki

Válasz 'optical' hozzászólására (#8123)

JonasTamas 2012-03-13 03:28 |  #8130
biciklipumpa írtatibyee-re ráírtam 1 hete kb facebookon, de ott se válaszol lehet internet nélkül maradt szegény :)

Tibyee, ha olvasod ezt, akkor jelentkezz, várunk vissza!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8122)

ibanezrg565 2012-03-13 01:58 |  #8129
Szia!
Nagyon jó hangulata van,jó lett a szóló!!!Gratulálok!!!
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8126)

ibanezrg565 2012-03-13 01:56 |  #8128
Szia Tamás!
Jó ez a bt!A szóló is nagyon tetszik!Gratulálok!!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8110)

biciklipumpa 2012-03-13 00:29 |  #8127
Nagyon jó hallgatni a te játék világodat :) Grat hozzá nagyon jó lett :)
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8125)

dcsabi 2012-03-12 18:12 |  #8126

dcsabi 2012-03-12 18:11 |  #8125


dcsabi 2012-03-12 18:07 |  #8124
csináltam hozzá backingtracket

optical 2012-03-12 11:58 |  #8123
Köszi a tartalomjegyzéket!
fú most olvastam vissza, milyen poén volt amikor mindenki leírta ki a 3 kedvenc gitárosa! Durva hogy 1 év eltelt azóta, csak úgy repül az idő. Én továbbra is maradok a szokásos hármasnál: Becker, Gilbert, Loomis
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8100)

biciklipumpa 2012-03-12 10:46 |  #8122
tibyee-re ráírtam 1 hete kb facebookon, de ott se válaszol lehet internet nélkül maradt szegény :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8121)

JonasTamas 2012-03-12 10:15 |  #8121




Ha már ma ilyen sok szó esett a hangnemváltásos alapokról, akkor a #8110-nél levő mai zenei alapra kíváncsian várnék néhány szólót. Ezek jó kis gondolkodtató akkordmenetek, úgyhogy hasznosak tudnak lenni.

Ákostól (Ibanez S) már rég hallottunk szólót, úgyhogy ha van időd, akkor kíváncsi lennék, hogy erre mit játszanál.

Concrete kollégára is vonatkozik ez, kíváncsi lennék szintén

Viktortól is örülnék egy imprónak, a karácsonyi szóló egyik fénypontja volt az a fél perc, amit beküldtél.

Tibit pedig olyan rég nem láttuk itt, hogy már egy életjelnek is örülnék
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8110)

szgabor 2012-03-12 09:20 |  #8120
Szívesen, le is töltöttem gyorsan.:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8119)

JonasTamas 2012-03-12 07:58 |  #8119
Köszi hogy szóltál, módosítom máris, hogy az alap is letölthető legyen.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8117)

szgabor 2012-03-12 07:57 |  #8118
Köszi szépen!
Eladni nem fogom, mert 1. a tisztája tényleg szép, 2. ha eladnám, kb. ugyanilyen árban tudnék venni egy ekkora tranyósat, vagy kisebbet. Akkor meg már inkább a csöves.:)
Inkább az a bajom most a pedálokkal, hogy ha itthon akarom használni, és a kombó lenn lenne a próbán, akkor itthon csak a hangkártyán+POD Farmon keresztül tudnám megszólaltatni, ami meg már színezné a hangot. Ha viszont egy multival rohangálok, az jól fog itt is szólni, meg ott is, feltéve, ha hangkártyaként is működik.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8098)

szgabor 2012-03-12 07:53 |  #8117
Jó lett az alap is, meg a szóló is.
Apróbb észrevétel, hogy a szólót tetted letölthetővé, és az alapot nem. Fordítva szoktad, nem?:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8110)

vEgGg 2012-03-12 07:25 |  #8116
Értem, köszi, így már világos a dolog.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8115)

JonasTamas 2012-03-12 07:06 |  #8115
vEgGg írtaKöszi a választ neked és dcsabi-nak is! Hú, tényleg jó nagy baromságokat írtam az előjegyzések kapcsán (kissé fáradt voltam már, meg bele voltam gabalyodva...), most nézem.. így viszont egy kérdésem maradt, amire ugyan tudom a választ, de mégsem értem, hogy "most akkor mi van?":) Szóval 4# és 2# előjegyzések váltakoznak alapból. A kérdésem az lenne, hogy akkor itt miért nem alkalmazható az a "trükk", hogy mivel csak 2# eltérés van a 2 hangkészlet között, "egybeolvasztva" a kettőt 3#-ben játszunk rá? A válasz nyilván az, hogy azért, mert a D és a D# hang ütközne. Viszont akkor a kérdés az, hogy akkor végülis mikor használható ez a "matematikai közép" módszer amit még régebben mutattál?

A "matematikai közép" módszer hármashangzatokra igaz. Ha komplexebbek az akkordok, akkor kisebb a mozgástér, mert akkor az akkord egyéb fokai (itt pl. a maj7-es) is korlátozzák a kombinációs lehetőségeket.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8112)

JonasTamas 2012-03-12 07:03 |  #8114
Sárkányos egybeesés
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8113)

vEgGg 2012-03-12 06:22 |  #8113
...ja, egyébként jó a szóló, és az a megdöbbentő, hogy tök hasonlóan kezdted, mint én:)

vEgGg 2012-03-12 06:22 |  #8112
Köszi a választ neked és dcsabi-nak is!
Hú, tényleg jó nagy baromságokat írtam az előjegyzések kapcsán (kissé fáradt voltam már, meg bele voltam gabalyodva...), most nézem.. így viszont egy kérdésem maradt, amire ugyan tudom a választ, de mégsem értem, hogy "most akkor mi van?":)
Szóval 4# és 2# előjegyzések váltakoznak alapból. A kérdésem az lenne, hogy akkor itt miért nem alkalmazható az a "trükk", hogy mivel csak 2# eltérés van a 2 hangkészlet között, "egybeolvasztva" a kettőt 3#-ben játszunk rá? A válasz nyilván az, hogy azért, mert a D és a D# hang ütközne. Viszont akkor a kérdés az, hogy akkor végülis mikor használható ez a "matematikai közép" módszer amit még régebben mutattál?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8110)

JonasTamas 2012-03-12 06:11 |  #8111
Megjegyzés a zenei alaphoz: mint hallható, én ismétlések nélkül játszottam fel a 4 akkordot, úgyhogy négy ütem alatt lezajlik az Emaj7 - Dmaj7 - C#m7 - Hm7 akkordmenet.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8110)

JonasTamas 2012-03-12 06:08 |  #8110
vEgGg írtaTamás, lenne egy kérdésem, amit azért írok ide, mert talán mások is hasznát veszik. Szóval most próbálok tudatossá válni a "milyen harmóniamenetre mit játszunk/játszhatunk" témában, és egy saját akkordmenethez szeretnék kis segítséget kérni. Egy kis "lazulós, elszállós" akkordmenetről van szó, kb. 65bpm-en játszva: ||: Emaj7 | Dmaj7 :|| ||: C#m7 | Hm7 :|| 4# 3# 5b 5# Namost érzésből E-dúr adja magát leginkább, főleg az első felére, ami érthető, hiszen 1# az eltérés a 2 akkord között, és az E a "domináns", mivel ő a kezdő akkord. A második fele már annyira nem egyértelmű számomra, C#-mollal kezdeném, aminek a hangkészlete megegyezik az E-dúréval, viszont a végén van egy Hm7 is, ami 5#, de valahogy mintha elviselné az is ugyanezt a hangkészletet. Közben tudom, hogy egyébként sokféleképpen lehetne megközelíteni a dolgot (pl. akkordonként lebontva), és éppen ezért kicsit belezavarodtam, és kíváncsi vagyok, hogy te pl. hogyan közelítenéd ezt meg?

Ez tényleg hasznos kérdés, úgyhogy gyorsan készítettem is egy alapot és egy rövid szólót.

Az általad írt előjegyzéseket kicsit módosítanunk kell, nem mindenhol voltak pontosak.

||: Emaj7 | Dmaj7 :|| ||: C#m7 | Hm7 :||
||: 4#____| 2#____:|| ||: 4#___| 2#__:||

Ezek a fenti előjegyzések jelentik a kiindulási alapot. Ezek mutatják meg azt, hogy az adott akkordhoz milyen skála tartozna alapesetben.

Ezután jön a második lépés, ami azért kell, mert a fenti akkordok nem külön léteznek, hanem rendszert alkotnak.

||: Emaj7 | Dmaj7 :|| ||: C#m7 | Hm7 :||
||: 4#____| 2#____:|| ||: 4#___| 2#__:||
||: 4#____| 3#____:|| ||: 4#___| 3#__:||

Az alsó sor mutatja ezt a második lépést.

Az Emaj7 akkord nem tudott közeledni a Dmaj7-hez, mivel tartalmazza a 7. fokot (disz), azaz nem viselné el a 3#-es E-mixolíd skálát, mert abban d hang szerepel.

A Dmaj7 akkord egyet tudott lépni, mivel a 2#-es D-dúr skála helyett a 3#-es D-líd skála is használható rá. És így eggyel több közös hang lett, a Dmaj7 alatt is szólhat a g# hang.
A 4#-es skála viszont már nem működne, mivel ott megjelenik a d# hang is, ami ütközne a Dmaj7 alaphangjával.

Az akkordmenet második felében a C#m7 akkordra a 4#-es C#-moll skála mellett a 3#-es C#-fríg skála is játszható, de az ott megjelenő d hang kicsit "túlfrígesítené" ezt az ütemet, úgyhogy itt lemondhatunk róla. (De fontos, hogy itt nem lenne hang-ütközés, mint a fenti d#-d esetben, tehát elvben nem tiltaná semmi a C#-fríg skálát itt.)

A Hm7 akkordra a 2#-es H-moll skála mellett a 3#-es H-dór skála is játszható, és ez utóbbi a szerencsésebb választás, mivel ez eggyel több közös hangot eredményez a C#m7-re játszott C#-moll skálával. (Itt is a g# lesz ez a bizonyos plusz egy közös hang.)


Tehát a ||: 4#____| 3#____:|| ||: 4#___| 3#__:|| hangkészletek fognak váltakozni. Ez persze csak a kereteket jelenti, ezen belül nekünk kell jól megválasztani a fontos hangokat. Mint a mellékelt szólóban hallható, a 7. és a 9. fokon indítottam jó néhány ütemet. A Dmaj7 akkord során kerültem a D hangot, de ennek mindössze az volt az oka, hogy olyan fordításban szerepel a kíséretben a kétféle maj7 akkord, hogy az alaphang inkább csak mélyebb oktávokban szólna jól.

A szóló:



A zenei alap:



Ha felmerül további kérdés, akkor jöhet az is (a többiektől is persze).
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8104)

JonasTamas 2012-03-12 05:48 |  #8109
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#8106)

JonasTamas 2012-03-12 05:47 |  #8108
Viktor írtaNem kis meló lehetett összeszedni, köszönjük! Ha ez így megy tovább, nemsokára a tartalomjegyzékekről kell majd tartalomjegyzék :)

Igen, és ezen az úton sárkány-fraktálok alakulnak ki A jegyzék jegyzékének jegyzéke.
Válasz 'Viktor' hozzászólására (#8101)

dcsabi 2012-03-12 03:12 |  #8107
Szia,

Nem nekem címezted a kérdésed, de engedd meg hogy válaszoljak.
A Hm7 - C#m7 felfogható egy II-III lépésnek A dúr hangnemben. így egy (3#)skálával megfejthető.
Viszont E dúr skálát játszani D major7-re picit érdekes lehet, mert a skálában disz hang van mint 7. fok míg ezt egy olyan harmóniára játszod aminek d hang az alaphangja.
Ez Emaj7 - Dmaj7 váltást két skálával játszanám. Akár líd skálával vagy ion skálával.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8104)

Gitarosaurus 2012-03-12 02:41 |  #8106


Gitarosaurus 2012-03-12 02:20 |  #8105
Jó a kérdés. Az alap hangulatától is függne, hogy pl. én hogy fognám fel. (Persze törekednék az E domináns bebop-ra, ha már ilyen szépen sorba raktad az akkordjait. )
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8104)

vEgGg 2012-03-11 18:35 |  #8104
Tamás, lenne egy kérdésem, amit azért írok ide, mert talán mások is hasznát veszik. Szóval most próbálok tudatossá válni a "milyen harmóniamenetre mit játszunk/játszhatunk" témában, és egy saját akkordmenethez szeretnék kis segítséget kérni. Egy kis "lazulós, elszállós" akkordmenetről van szó, kb. 65bpm-en játszva:
||: Emaj7 | Dmaj7 :|| ||: C#m7 | Hm7 :||
4# 3# 5b 5#
Namost érzésből E-dúr adja magát leginkább, főleg az első felére, ami érthető, hiszen 1# az eltérés a 2 akkord között, és az E a "domináns", mivel ő a kezdő akkord. A második fele már annyira nem egyértelmű számomra, C#-mollal kezdeném, aminek a hangkészlete megegyezik az E-dúréval, viszont a végén van egy Hm7 is, ami 5#, de valahogy mintha elviselné az is ugyanezt a hangkészletet. Közben tudom, hogy egyébként sokféleképpen lehetne megközelíteni a dolgot (pl. akkordonként lebontva), és éppen ezért kicsit belezavarodtam, és kíváncsi vagyok, hogy te pl. hogyan közelítenéd ezt meg?

biciklipumpa 2012-03-11 12:38 |  #8103
hurrá nagyon vártuk már FŐLEG ÉN ! :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8100)

K_Mate2012-03-11 12:38 |  #8102
Nem semmi
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8100)

Viktor 2012-03-11 12:29 |  #8101
Nem kis meló lehetett összeszedni, köszönjük!
Ha ez így megy tovább, nemsokára a tartalomjegyzékekről kell majd tartalomjegyzék :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8100)

JonasTamas 2012-03-11 12:07 |  #8100
Elkezdtem frissíteni a Topik-tartalomjegyzéket. Most 4300-ig jutottam, a napokban folytatom, már "csak" 36 topik-oldalt kell végigleltároznom.






#88 Részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap
#109 Két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"
#147-155 Pár szó a domináns líd nevű hangnemről, és az v-i lépések skáláiról is
#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról
#217 Tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény itt letölthető
#231 A "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)
#241 A ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről
#329 Az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásával
#361 Tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről
#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról
#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni
#400 Akkordmenetes körkérdés
#452 Őrült gitártrükk: ausztrál erdei madárhang gitárral
#472 Ritmikai motívumok, Part III (részletes leírás, szóló + TAB)
#500 Tibyee részletes leírása a pentaton skálák kombinálásáról
#506 Számírási ötlet + részletes leírás
#541 Ritmus-ötlet riffek írásához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#556 A második topik-verseny, egy újabb modális hangnem kitalálásával
#594 vEgGg feladványa
#611 Szólóalkotás, Part I (+ további ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#616 Egy kis fárasztás
#632 Négy példa a gyors futamok beépítésére
#643 és #650 A szólók felépítéséről néhány gondolat, a filmekkel párhuzamba állítva
#647 Matyesz nagyon jó szólója, amelyről a #660-ban kiderül, hogy milyen elemek miatt lett nagyon jó
#664 Tibyee gyűjteménye a különféle skálák szerkezetéről
#681 Szólóalkotás, Part II (+ tremolókar, technika, ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#716 Egy elborult ritmusgyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#765 Zsocmóka D-líd szólója a Szólóalkotás II zenei alapra. Ez is nagyon jó lett, leírás a #781-nél
#782 Guitarosaurus leírása a Bartók-féle tengelyrendszerről
#795 További link a tengelyrendszerről
#802 Részletes leírás és példa a „Lokriszi 6#” skáláról (mp3 + TAB a Locrian Locusts c. számból)
#817 A modális skálákról részletes leírás, ezúttal más szemszögből, a számírás felől megközelítve
#820 Hathúros arpeggio-sorozatok (csak video)
#824 Tibyee által feltöltött zene: Joe Satriani, Brian Setzer és Larry Carlton imprója ugyanarra az alapra
#838 Gyors futamok váltott pengetéssel 01 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#842 További leírás a pitch axis nevű hangnemkombinálási módszerről + pár szó a spanyol fríg és a mixolíd hasonlóságáról
#853 és #859 Pár ingyenes backing track link
#869 Akkord-skála összefoglalás by Matheoss
#915, #916 és #921 Tibyee által feltöltött zenei alapok és szólók az angol GT magazinból
#923 Újabb pitch axis infók
#958 Brett Garsed és TJ Helmerich koncertvideó Krisz ajánlásával (egy órás koncert, zseniális)
#990-992 Ibanezrg565 kollégánk számai, érdemes meghallgatni őket
#998 Szólóalkotás, modális skálák, díszítések, motívumok - Black Utopia (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1039 Kiegészítés a #998-hoz
#1040 Gyors futamok váltott pengetéssel 02 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1065 A váltóhangokról pár szó
#1071 Drivin’ Blues zenei alap (letölthető)
#1086 Drivin’ Blues szóló – szólófelépítés, kontrasztok, folyamatos tizenhatodok (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1116 Gary Moore: Loner című számának feldolgozása (Ibanezrg565)
#1147 Guthrie Govan: Funky Blues improvizáció kottája, 1-12. ütem
#1165 Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel (mp3 + TAB)
#1171 Marine Aircraft zenei alap (letölthető)
#1198 Marine Aircraft szóló, 1. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1213 Ibanezrg565 improvizációja a Marine Aircraft zenei alapra (részletes elemzés #1218-nál)
#1235 Marine Aircraft szóló, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1248 Ritmus-megfejtési feladat (Billy Cobham: Red Baron című számából, megfejtés #1268-nál és #1273-nál)
#1291 tibyee által gyűjtött jazz/fusion zenei alapok, és szólók
#1303 Marine Aircraft szóló, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1306 és #1308 axes saját számai (4 db) + részletes elemzésül #1307-nél és #1315-nél
#1314 Colossal Chords - Új akkordmegfejtési feladvány (mp3 + letölthető zenei alap)
#1333 Legato futam kromatikus kötőhangokkal (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1337 Ibanezrg565 improvizációja a Colossal Chords zenei alapra (részletes elemzés #1348-nál)
#1342 Balance In Hand zenei alap, „sötétebb” szólózáshoz (letölthető)
#1378 Escape From The Soulful Eyes arpeggio (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1384 chubby felajánlása, zenei alapok készítésére
#1402 12-hangú kör elmélet (Circle of 12 Tones) Ron Jarzombek-től (linkek az elmélethez és videó)
#1445 John McLaughlin - The Art of Improvisation (videó + ötvonalas kotta akkordokkal)
#1449 Marine Aircraft szóló, 4. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1495 Arpeggio-gyakorlatok, 1. rész (mp3 + TAB)
#1505 Új feladvány: Riff modális jellegének megfejtése
#1554 Colossal Chords szóló -- a fokok használata (részletes elemzés a szólóhoz, rengeteg hasznos ötlettel, a szóló #1314-néél található)
#1573 Gitárrajongó titkárnők
#1588 Arpeggio-gyakorlatok, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1591 Streamline duplázós pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1600 C-dúr tapping-arpeggio (videó, letölthető mp3 és TAB)
#1629 Részletes írás a gyors futamok beépítéséről, dallamérzék fejlesztéséről, zenei témák összekapcsolásáról, számos példával (mp3 + videó)
#1647 Arpeggio-gyakorlatok, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1694 The Sun Still Rising szóló (mp3, leírás a hangnemekről, letölthető zenei alap)
#1724 Pár szó a hangnemen kívüli hangokról egy szólóban, példával
#1790 Symphony X - End of Innocence szóló 01 (leírás, mp3 + TAB)
#1819 Symphony X - End of Innocence szóló 02 (leírás, mp3 + TAB)
#1832 Meditatív gitár-video 01
#1873-#1967 között: Beszélgetések, vélemények a tehetségről, zenei önkifejezésről, fejlődésről
#1907 Meditatív gitár-video 02
#1919 és #1921 Kenny Werner videók, zenei önkifejezés, stb. témakörben
#1926 Miki szólója (video) Jorn Lande: Night City című számának zenei alapjára
#1941 C-fríg és C-moll hangnemekre készült szóló
#1949-#1991 között: Beszélgetések, vélemények a gitározás mentális szempontjairól
#2023 Őrült gitártrükk: erőmű-riasztás hangok gitárral (megfejtés: #2051)
#2056 Borderline növekvő számú tizenhatodok - pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#2116 Őrült gitártrükk: Slide on Crack (megfejtés: #2136)
#2151 Ingyenesen letölthető E-könyv az improvizálásról, és a skálák használatáról. A könyvben az alábbi gitárosok szerepelnek: Tommy Emmanuel, Neil Zaza, Kiko Loureiro, Dave Martone, Marco Sfogli, Carl Verheyen, Mattias Eklundh, Pat Martino, Jónás Tamás
#2161 Balance In Hand refrén riff - pengetési irányok, ritmusok, szünetek (leírás, mp3 + TAB)
#2172-#2173 Kromatikus szólórészlet H-mollban (leírás, mp3 + TAB)
#2339 Technika, gyors pengetés, riffek - Symphony X: Light Up The Night riff (megfejtés és leírás, mp3 + TAB: #2367)
#2434 Troy Stetina ingyenesen letölthető negyedévenként megjelenő gitármagazinja, számos gitáros gyakorlataival, köztük egy domináns líd gyakorlat e sárkány-topik gazdájától is.
#2493 Hangnem megfejtése - Balance in Hand (megfejtés: #2530)
#2560 Zenith szóló (leírás a szóló a felépítéséről)
#2751 Whammy pedál – első példa
#2815 Ötletek és példák a whammy pedál használatához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#2922 Modális ütköztetés (E-lokriszi riffre E-fríg szóló, vagy D-fríg riffre D-moll szóló
#2949 Escape backing track, ajándékcsomag-felajánlással
#3199 Symphony X - Light Up The Night spanyol fríg riff legatoval
#3277 A spanyol fríg alapjai
#3454 TAB feladat 01 (mp3 mellékelve)
#3474 Staind - Not Again szóló + zenei alap + leírás
#3545 Az ihletről, motivációról néhány gondolat
#3629 Kérdés a Staind szóló szerkezetével kapcsolatban
#3701 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 1. rész
#3720 F-moll zenei alap (letölthető) és szóló
#3982 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 2. rész
#4223 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 3. rész
#4300 Gm7 Am7 Dm7 zenei alap és szóló (részletes leírás + mp3)







biciklipumpa 2012-03-11 11:52 |  #8099
nah ki jelentkezik most a csillag születikbe? :D

vEgGg 2012-03-11 09:52 |  #8098
Komolyabb multiból ez az első, szóval nem igazán van tapasztalatom. Mikor elkezdtem gitározni, volt egy Digitech RP-100-am, de az nem ez a kategória. Az nem baj ha előfokcsöves, viszont digitális multi mellett tök fölösleges szerintem. Persze ha ez adott, akkor bajnak nem baj, de én lehet, hogy inkább eladnám, és vennék valami olcsóbb megoldást... persze ez már anyagiak kérdése, semmi több.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8097)

szgabor 2012-03-11 09:43 |  #8097
Az előző hsz-ben nem írtam, de ez egy előfokcsöves cumó, ezért lennék bajban. Egyébként ebben egyetértek veled.

A kombó menne a próbára, de itthon is kéne valami, így ezért gondolkodom, hogy kisvasút építés helyett ilyenre gyűjtenék, mert egy dologgal megoldanám a kettőt (ugyanúgy tudnám itthon is használni, mint próbán). Arról nem is beszélve, hogy panelban lakom, és nem akarok senkinek az agyára menni a kombóval.
A kisvasutat meg egy picit nehezebb is szállítani, meg nem is szólna ugyanúgy a gépen szerintem, legalábbis valamelyik multi biztos jobban szólna (legalábbis ebben az esetben).

Amúgy neked ez az első Line6 multid, vagy van tapasztalatod valamelyik másikkal is?
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8095)

biciklipumpa 2012-03-11 05:50 |  #8096
ez tényleg jó :)
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8094)

vEgGg 2012-03-11 05:36 |  #8095
Szerintem nem probléma, mert a terhelés az ugyanúgy rajtavan (hangszóró). Csak az előfokot kerülöd ki, az így nem dolgozik. Viszont csöves cuccnál szerintem hülyeség multieffektet használni erősítőmodellezésre. Semmi értelme, ugyanúgy megszólal a legolcsóbb tranzisztoroson, semmi előnyét nem fogod látni a csőnek, a modellezett erősítő miatt úgyis elveszik a csövek minden dinamikája. Sőt, én pl. úgy használom ládával, hogy vettem huszonezer ft-ért egy olcsó "dj végfokot", és azzal küldöm rá a hd500-at a ládára. Csöves cuccnál én csak effektezésre használnám a multit az effekt loopban.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8092)

kustriani 2012-03-11 04:48 |  #8094
múltkor Chuck Norris kapcsán rágugliztam, hátha találok még valami vicceset, helyette találtam valami értékeset

dcsabi 2012-03-10 12:01 |  #8093
gitár - előfok - effektoop out->effektek ->effekt return-> végfok -> hangfal

Ez a jel útja, itt az történik hogy a fejed kimenetét bekötöd a return-be és egyből a végfokba küldöd a jelet az erősítődből, nem használva az előfokfot.

A terhelés az maga a hangfal. Legyen bedugva
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8092)

szgabor 2012-03-10 05:54 |  #8092
Magyarul nem az inputba dugod be, hanem csak a hátlapon lévő returnbe?
Ha csöves a cucc akkor ez nem probléma? Vagy a terhelés csak a szóróra érvényes? (hogy leég, ha nincs terhelés alatt)
Bocs, a hülye kérdésekért, nem vagyok egy technikai guru.:S
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8091)

vEgGg 2012-03-10 02:21 |  #8091
Úgy használod, ahogy akarod. Ha van a kombón effekt loop, akkor érdemes az effekt return-be dugni, mert akkor teljesen kikerülöd az erősítő előfokát és egyből a végfokra mész. Ilyenkor csak a kombó hangszórója szól bele a karakterbe, de ez nyilván kikerülhetetlen (én próbateremben így szoktam használni), de egyébként a hd500 kimenetét lehet állítani, hogy mire van rákötve: vonal, kombó elé, kombó végfok, stack elé, stack végfok. Szóval vannak lehetőségek.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8090)

szgabor 2012-03-10 02:10 |  #8090
Lenne még egy kérdésem a HD500 tulajokhoz:

az stimmt számomra, hogy ha rákötném a gépre (ha lenne), akkor lenne egy csomó fasza modellezett erősítőm. Az is oké, hogy ugyanezt koncerten meg tudom csinálni a hangosítással, vonalból (csinált már valaki ilyet? Tapasztalatok?). De ha csak simán egy kombóra akarnám kötni, akkor hogy szólna? mennyire jönne át a Mesa, ENGL stb. karaktere? Mennyire szólna bele a kombó (aminek egyébként gyönyörű a tisztája)? Vagy ilyen esetben csak az effektezést kellene használni?

szgabor 2012-03-10 02:06 |  #8089
Jó reggelt mindenkinek! (iszom is egy kávét, pedig leszokóban vagyok:)

És ezúttal is köszönöm a tegnapi segítséget!:)
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8087)

biciklipumpa 2012-03-10 01:54 |  #8088
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8087)

fazsi 2012-03-10 01:02 |  #8087
Good morning!


Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8086)

biciklipumpa 2012-03-10 00:13 |  #8086
Jóreggelt !

Dzsordzs 2012-03-09 14:13 |  #8085
:) nagyon szívesen, de ne nekem, hanem a zenekar másik gitárosának köszönd, ő csinálta ezt a tabot. átadom neki. :)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8082)

biciklipumpa 2012-03-09 14:11 |  #8084
Köszi Chris! Most ebben a válságban nem biztos h megtudom venni, majd ha kicsit gazdagabb leszek valahogy :D
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#8080)

biciklipumpa 2012-03-09 14:09 |  #8083
Vegg akkor szerintem ne fáradj a videoval, Köszi szépen azért, de tab elég lesz szerintem :) még1 köszi h ilyen segítőkész vagy! meg mindenki itt :)
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8071)

biciklipumpa 2012-03-09 14:07 |  #8082
nagyon szépen köszönöm ! Nagyon sokat segítettél :) Én amit találtam azok nagyon rosszak voltak... 99% ban eltértek kb :D De ez jónak tűnik nagyon :)
Válasz 'Dzsordzs' hozzászólására (#8081)

Dzsordzs 2012-03-09 13:34 |  #8081
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8075)

Chris7.S 2012-03-09 10:42 |  #8080
Például innen. :)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8073)

JonasTamas 2012-03-09 09:57 |  #8079
madinorbi írtaÜdv Tamás, Kis technikai kérdés Floydos Ibanezbe, milyen passzív hangszedőt raknál nyakhoz, amivel tényleg szép leadeket lehet tolni, hátul egy Lynch féle Seymour humbi van, a stílus az '85-'93 közötti hamisítatlan USA hardrock?! Üdv és köszi!

Szia Norbi, mivel a Lynch féle Screamin Demon egy PAF jellegű pickup, ezért a Seymour Duncan SH-1 59 Model lenne jó a nyakhoz, ha humbuckerről van szó. DiMarzio esetében PAF Pro vagy PAF 36th Anniversary.

Amúgy ha single coilt terveznél a nyakhoz, akkor Seymour Duncan Quarter Pound Flat (Warren DeMartini használja), vagy SSL-1 (Lynch használja) vagy STK-4 vagy DiMarzio Cruiser mehetne - ezek mind alacsonyabb kimenetűek, mert a Lynch is az. Bluesosak, fényesek, nem lehet olyan kövér hangzást elérni velük, mint egy humbuckerrel.
Válasz 'madinorbi' hozzászólására (#8066)

JonasTamas 2012-03-09 09:54 |  #8077
biciklipumpa írtanem tudom hogy készíted a tartalomjegyzéket, de ha egyesével kell átfutnod a hozzászólásokon, akkor lehet szöveges dokumentumba is el kéne menteni és felrakni letölthetővé, és az elejére odaírni a témákat, ctrl+f beírja a hozzászólás számát és egyből tudja olvasni aki kíváncsi rá :) csak h egyszerűbb legyen kikeresgélni, (hogy ne kelljen lapozgatni a fórumon) de nem akarok semmibe beleszólni csak 1 ötlet volt :) Ha elküldöd a hozzászólások számát megcsinálom szívesen összegyűjtöm és feltöltöm valahova.

Word-be szoktam beírni és elmenteni a tartalomjegyzéket. Ezt feltölthetjük valahova, jó ötlet. Igyekszem a következő napokban megcsinálni, már elég régen nem volt frissítés.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8065)

Dzsordzs 2012-03-09 09:11 |  #8076
nincs mit, este tudom küldeni, ha hazaértem...
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8075)

biciklipumpa 2012-03-09 08:53 |  #8075
jó úgy is persze :) köszönöm szépen előre !
Válasz 'Dzsordzs' hozzászólására (#8074)

Dzsordzs 2012-03-09 08:41 |  #8074
Szia! A tab gp5-ben jó lesz?
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8070)

biciklipumpa 2012-03-09 08:28 |  #8073
Peta féle effectezéses kézikönyvet már mondták régebben hogy olvassam el, de nem tudtom honnan lehet beszerezni :D
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#8069)

biciklipumpa 2012-03-09 08:05 |  #8072
Az nagyon jó lenne :)
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#8071)

vEgGg 2012-03-09 08:02 |  #8071
:) Ez a videó elég régi, sok hiba van benne (hamis nyújtások, rossz vibrato stb...), szóval ezt ne vedd alapul... sajnos nincs tabom, de ha akarod, feljátszom neked videóra lassan ha van időm és arról megtanulhatod.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8070)

biciklipumpa 2012-03-09 07:07 |  #8070
Együttessel kell játszani P-mobilt.. mondom elkezdem leszedni valamelyik gitárosról fülre a solot erre megtalálom a mestert :D



sokat segítenél vmi kis tab féleséggel ha van :)

dcsabi 2012-03-09 06:50 |  #8069
erre Petának van egy jó kézikönyve amiben az effektek használatát funkcióját írja magyarázza.

A hogyan egy dologtól függ, milyen hangzást akarsz elérni.

Ez egyéni izlésenként változik ki mit szeret. PL egy chorus-nál, mindenki máshogy használja.

Alapvető dolgok vannak amikre érdemes figyelni, hazsnálni, pl az effektlánc sorrendje mi után mit kötsz be

Ilyen pl h a dinamika effektek ált előre jönnek, pl compressor ezt követi a wah majd a torzító, ezek pl felcserélhetők, de radikálisan változtat is a hangzáson, ezek után jönnek a modulációs effektek pl chorus, flanger shifter phaser, a végére utánna delay a reverb pedig általában az utolsó mert ugye az előbbi effektezett hang szólal meg a reverb által szimulált térben.

nyílván minden effektet csereberélhetsz és oda rakod ahova akrod de ez mind más végeredmény kreál. Ami lehet jó is.

de pl igen, time effekteket szokás a dal tempójához igazítani, de ez sem megtörhetetlen szabály.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8067)

biciklipumpa 2012-03-09 04:43 |  #8068
apróbb trükk pl a dealy-t mindig ütemre állítsd.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8067)

szgabor 2012-03-09 04:33 |  #8067
Köszönöm mindenkinek a segítséget.

Igazság szerint lehet az zavart meg, hogy 1. fáradt voltam, 2. egy csomó számomra új effektet akartam használni (chorus, flanger, phaser, delay). Arra esetleg milyen tippetek van, hogy ezeket hogy állítsam be? Nem is az, hogy hogyan, inkább apróbb trükkök amikre érdemes odafigyelni.

madinorbi 2012-03-09 02:50 |  #8066
Üdv Tamás,
Kis technikai kérdés Floydos Ibanezbe, milyen passzív hangszedőt raknál nyakhoz, amivel tényleg szép leadeket lehet tolni, hátul egy Lynch féle Seymour humbi van, a stílus az '85-'93 közötti hamisítatlan USA hardrock?!
Üdv és köszi!

biciklipumpa 2012-03-09 02:49 |  #8065
nem tudom hogy készíted a tartalomjegyzéket, de ha egyesével kell átfutnod a hozzászólásokon, akkor lehet szöveges dokumentumba is el kéne menteni és felrakni letölthetővé, és az elejére odaírni a témákat, ctrl+f beírja a hozzászólás számát és egyből tudja olvasni aki kíváncsi rá :) csak h egyszerűbb legyen kikeresgélni, (hogy ne kelljen lapozgatni a fórumon) de nem akarok semmibe beleszólni csak 1 ötlet volt :) Ha elküldöd a hozzászólások számát megcsinálom szívesen összegyűjtöm és feltöltöm valahova.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8062)

biciklipumpa 2012-03-09 02:40 |  #8064
:DDD helyes :DD
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8062)

JonasTamas 2012-03-09 02:06 |  #8063
szgabor írtaLenne egy kérdésem, bárki felé, aki tapasztalt hasonlót, mint én most. Már régóta tudom, hogy komplett számokat kéne írnom. Tamás is mondta anno, illetve más emberek is ezt tanácsolták. Meg a különböző backingtrackekre való improvizálás, szólóírás engem nem elégít már ki. Ma meg is próbáltam írogatni valamit, teljesen az alapjaiból, de nem sikerült. Nem szeretnék egy újabb elkezdett alapötletet, amit nem fejezek be - ez gyakori nálam. A kérdés az, hogy ha az életem minden terén azt tapasztalom, hogy kreatívnak mondanak, akkor miért nem tapasztalom ezt a zenében? Miért nem tudok befejezni egy számot...?:(

Meg is találtam az #5391-es hozzászólásomat, ahol Tibyee hasonló jellegű kérdésére írtam meg a tapasztalataimat. Idemásolom:

" Az nem gond, hogy sok befejezetlen dolgot alkotsz. Vannak ilyen fázisok. Nálam is volt ilyesmi régebben, rengeteg félkész szám és ötlet volt, és nem voltam velük elégedett. De csináltam tovább, és végül meglett az eredménye. Egyszer csak mintha átkapcsoltak volna egy kapcsolót, és beindult. A következő években írtam 12, majd további 18 számot egy itthoni vokális projekthez, 19 számot a Wind"s Eye első albumára, 9 számot (a fő témákat) az OSV 2-re, 13 számot az első saját lemezemre (Sharp Guitars), 2 számot az OSV 3-ra, 3 számot egy másik itthoni projekthez, 3 számot egy ausztrál producernek (ehhez itt), 6 számot egy másik itthoni projekthez, 10 számot a mostani Timeless Hour lemezemre (plusz egy bónusz szám nemsokára), és most 4 nap alatt 5 (rövidebb) számot a Jam Track Centralnak. Mindezt pár éven belül, és szerintem biztos ki is hagytam valamit És ezek nagy részében a hangszerelést, billentyűket, egyebeket is. Most összeszámolva, ez 101 befejezett szám, és mindegyikkel elégedett voltam. (Wow, 101 szám, eddig meg sem számoltam, úgyhogy ezt Neked köszönhetem.) Szóval csak csinálni kell, nem lankadva, és meglesz az eredménye. "
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8056)

JonasTamas 2012-03-09 02:03 |  #8062
Tényleg... napokon belül készül egy gigantikus topik-tartalomjegyzék, az aranyfogamra mondom.

" Ja és egy tuti módszer ha egy kis ihlet kell: Tépjél be :D "


Azt hiszem, ez is bekerül a topik-tartalomjegyzékbe, így ahogy van
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8057)

JonasTamas 2012-03-09 02:01 |  #8061
optical írtaby the way, északról vmi bandát szeretsz?

Északról? Persze. Nagyon jó bandák vannak már Vácon is, Szentendréről és Esztergomról nem is beszélve.


Nade értem én a kérdést Én főleg a prog.metál vonulatot szeretem Skandináviából. Itt egy névsor a kedvenceimről:

Andromeda, Beyond Twilight, Circus Maximus, Cloudscape, Darkwater, Freak Kitchen, Illusion Suite, Katatonia, Mind"s Eye, Pagan"s Mind, Seventh Wonder, Space Odyssey, Time Requiem, Winds

A Katatonia a kakukktojás, ők teljesen másban utaznak, de nagyon jól csinálják. A Space Odyssey, Time Requiem, Winds trió eléggé neoklasszikus, de sok progos elem is van a zenéjükben. A Pagan"s Mind és a Circus Maximus minden szempontból kiemelkedik a listából.
Válasz 'optical' hozzászólására (#8055)

fazsi 2012-03-09 01:43 |  #8058
Egyrészt szerintem ehhez is, mint minden máshoz 'gyakorolni kell'. Ha nem csináltál még ilyet soha, akkor ne várd el magadtól, hogy egyik pillanatról a másikra menni fog.
A másik pedig, amit én szoktam alkalmazni, hogy sok olyan stílusú zenét hallgatok, amilyet csinálni szeretnék. ÉS ezt úgy hallgatom, hogy figyelem azt is mi hányszor megy le, stb...
Az egyszerűbb részektől kezd el összerakni a számot, nem kell rögtön egy részt véglegesre munkálni, vissza lehet rá térni és módosítgatni, pontosítani, harmóniát kitalálni rá, stb...
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8056)

biciklipumpa 2012-03-08 22:19 |  #8057
Pedig annyiszor írt már erről Tamás, ha megrekedsz ötletben mit kell csinálni.(még mindig nem csinált Tamás topic tartalomjegyzéket, de ha lesz ki tudod majd keresni ehez a témához mit írt) Ha már van egy pár akkordos alapötleted először meg kell határoznod h reff vagy az eleje... arra ráimprozól addig amíg nem találsz ki arra a részre vmi kurva jó elemeket, és mikor kész vagy próbáld elképzelni h mit tennél be az elejére, lassan indítanád-e el... Ha nem megy rögtön lehet 1 hónap múlva találsz ki elejét.. mondjuk ezeket nagyon kevés tapasztalattal tanácsolom, mert én is csak 1-2 alap ötletből csináltam vmi szösszenetet, de így tudom elképzelni, és persze az is fontos h tudd kezelni a zeneszerkesztő progikat.... Ha meghallgatod Andy Timmons leghíresebb számát, hallani fogod a háttérben 1 bass gitár egy egyszerübb dob ütem, meg ilyen kis akkordos lófaszból áll az alap, és mégis mekkora szám...
Nekem is mindenki az mondja kreatív vagyok de ne erre alapozz más mit mond. Én ilyenkor legyintek egyet, mert a kreativítás (Tamás szavaiból ítélve) bekopogtat hozzád, és mikor improzól jelenti hogy fogadod... Tehát az csak úgy jön, nem tudni mikor, honnan érkezik.
Meg lehet hogy az is baj h túl magasra teszed a lécet, az első száma egy íronak biztos nem sláger szám lesz... Legalábbis az instrumentális gitározásba. Ne add fel és meglesz az eredménye.


Ja és egy tuti módszer ha egy kis ihlet kell: Tépjél be :D
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#8056)

szgabor 2012-03-08 15:12 |  #8056
Lenne egy kérdésem, bárki felé, aki tapasztalt hasonlót, mint én most.

Már régóta tudom, hogy komplett számokat kéne írnom. Tamás is mondta anno, illetve más emberek is ezt tanácsolták. Meg a különböző backingtrackekre való improvizálás, szólóírás engem nem elégít már ki.
Ma meg is próbáltam írogatni valamit, teljesen az alapjaiból, de nem sikerült. Nem szeretnék egy újabb elkezdett alapötletet, amit nem fejezek be - ez gyakori nálam.
A kérdés az, hogy ha az életem minden terén azt tapasztalom, hogy kreatívnak mondanak, akkor miért nem tapasztalom ezt a zenében? Miért nem tudok befejezni egy számot...?:(

optical 2012-03-08 10:19 |  #8055
by the way, északról vmi bandát szeretsz?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8052)

optical 2012-03-08 10:18 |  #8054
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8050)

Gitarosaurus 2012-03-08 09:52 |  #8053
Norfolki-kacsás boldog nőnapot a hölgyeknek. (Mert vannak?!)

JonasTamas 2012-03-08 07:02 |  #8052
Nyugat-nepáli hegyvidéki post-punk-grunge-speed-metálos jó reggelt!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8051)

biciklipumpa 2012-03-07 22:39 |  #8051
jah és jó reggelt mindenkinek :D

biciklipumpa 2012-03-07 22:38 |  #8050
Északkelet-norvég folk-doom-metálosabb köszönet!
Válasz 'optical' hozzászólására (#8049)

optical 2012-03-07 14:41 |  #8049
na ezt már nem lehet fokozni
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8048)

JonasTamas 2012-03-07 11:23 |  #8048
Északkelet-norvég folk-doom-metálos köszönet!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#8027)

JonasTamas 2012-03-07 11:23 |  #8047
Sárkány-metálos köszönet!
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#8031)

JonasTamas 2012-03-07 11:22 |  #8046
Viking-metálos köszönet!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#8028)

JonasTamas 2012-03-07 11:20 |  #8045
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#8033)

biciklipumpa 2012-03-07 09:01 |  #8044
xd ez is jó :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#8039)

biciklipumpa 2012-03-07 08:50 |  #8043
XD
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8036)

fazsi 2012-03-07 07:37 |  #8042
Ha már hülyeségnél tartunk, akkor egy vicc:

Rendőr vizsgázik történelemből és Csák Mátéról kérdezik:
- Igen tudok róla beszélni, kiskirály volt két fiúgyermekkel, egy törvényes és egy törvénytelen fia volt.
A vizsgáztató ámul, ezt még ő sem tudta. Majd a rendőr folytatja:
- A törvényes gyermeke Chuck Norris, a törvénytelen pedig Nemcsák Károly.

fazsi 2012-03-07 07:34 |  #8041
Hát ezen majdnem beszartam a nevetéstől.
Válasz 'kustriani' hozzászólására (#8036)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu