Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
sokat gondolkoztam, hogy valami egyedülálló módon kéne szólózni, és kíváncsi lennék, hogy létezik-e direkt olyan szólógitáros, aki a hangját használja a játéka mellé, nem mint ének, hanem mint egy második szólam, példának egy Orianthi számot tudnék mutatni, de csak egy pillanat az egész, ahogy kezdi a szólóját, ezen kívül talán néger jazz/blues zenészeknél hallottam talán valamit, tehát ha valaki tud ilyenről, mutathatna nekem számokat
nem tudnék rangsort állítani, azt tudom hogy az örök kedvenc Satriani marad, mögötte holtversenybe írnék neveket(megismerés sorrendjében): Steve Vai, Paul Gilbert, Greg Howe, Marco Sfogli, Guthrie Govan (bár az ő zenéjére helyenként nem elég érett a hallásom), Andy Timmons, és persze téged külön kiemellek, főleg hogy te vagy az egyetlen gitáros a listából, akinek nem lenne szívem lekalózkodni az albumát a netről
am érdekes módon rám Petrucci játéka nem tudott olyan hatással lenni, hogy hűha de jó lenne így gitározni(bár a Glasgow kiss és a Wishful thinking kifejezeten tetszett), nekem valahogy túl "tökéletes", Malmsteen-el vagyok még így, de őt nem is erőltettem attól függetlenül hogy nagyon jó gitárosok, valahogy nem passzolnak az ízlésemhez
Igazán nincs mit.
Egyébként is úgy szokott menni a dolog itt Tamás topic-jában, hogy valaki feltesz egy kérdést és aki tud, illetve akar válaszol rá. Így több ember véleménye, magyarázata sokszor jobban megvilágosítja a sötét foltokat.
Nagyon szép lett a szóló, gratula hozzá.
Annak pedig külön örültem, hogy így kivesézted az alap szerkezetét és az akkordokat, előjegyzéseket, stb...
Sokat tanultam belőle.
Szia Tamás!
Nagyon jó a srác,nagyon tetszik a gitárjátáka!
Ha most kellene nekem is 3 gitárost mondanom akkor magyarok közül:1.Jónás Tamás 2.Lukács Peta 3.Alapi István,Szekeres Tamás stb.A külföldiek közül pedig:hát nem is tudom,nagyon nehéz a választás 1. Joe Satriani,Steve Vai,John Petussi,Marty Freidman,Vinne Moore stb,sokan mások!!!
Szia Imi! Köszönöm, örülök hogy tetszik! Erre az akkordmenetre szívesen hallgatnám a szólódat, ha lesz időd. Dcsabi alapjára nagyon dallamosakat tudnál játszani.
Köszi a tartalomjegyzéket!
fú most olvastam vissza, milyen poén volt amikor mindenki leírta ki a 3 kedvenc gitárosa! Durva hogy 1 év eltelt azóta, csak úgy repül az idő. Én továbbra is maradok a szokásos hármasnál: Becker, Gilbert, Loomis
Ha már ma ilyen sok szó esett a hangnemváltásos alapokról, akkor a #8110-nél levő mai zenei alapra kíváncsian várnék néhány szólót. Ezek jó kis gondolkodtató akkordmenetek, úgyhogy hasznosak tudnak lenni.
Ákostól (Ibanez S) már rég hallottunk szólót, úgyhogy ha van időd, akkor kíváncsi lennék, hogy erre mit játszanál.
Concrete kollégára is vonatkozik ez, kíváncsi lennék szintén
Viktortól is örülnék egy imprónak, a karácsonyi szóló egyik fénypontja volt az a fél perc, amit beküldtél.
Tibit pedig olyan rég nem láttuk itt, hogy már egy életjelnek is örülnék
Köszi szépen!
Eladni nem fogom, mert 1. a tisztája tényleg szép, 2. ha eladnám, kb. ugyanilyen árban tudnék venni egy ekkora tranyósat, vagy kisebbet. Akkor meg már inkább a csöves.:)
Inkább az a bajom most a pedálokkal, hogy ha itthon akarom használni, és a kombó lenn lenne a próbán, akkor itthon csak a hangkártyán+POD Farmon keresztül tudnám megszólaltatni, ami meg már színezné a hangot. Ha viszont egy multival rohangálok, az jól fog itt is szólni, meg ott is, feltéve, ha hangkártyaként is működik.
A "matematikai közép" módszer hármashangzatokra igaz. Ha komplexebbek az akkordok, akkor kisebb a mozgástér, mert akkor az akkord egyéb fokai (itt pl. a maj7-es) is korlátozzák a kombinációs lehetőségeket.
Köszi a választ neked és dcsabi-nak is!
Hú, tényleg jó nagy baromságokat írtam az előjegyzések kapcsán (kissé fáradt voltam már, meg bele voltam gabalyodva...), most nézem.. így viszont egy kérdésem maradt, amire ugyan tudom a választ, de mégsem értem, hogy "most akkor mi van?":)
Szóval 4# és 2# előjegyzések váltakoznak alapból. A kérdésem az lenne, hogy akkor itt miért nem alkalmazható az a "trükk", hogy mivel csak 2# eltérés van a 2 hangkészlet között, "egybeolvasztva" a kettőt 3#-ben játszunk rá? A válasz nyilván az, hogy azért, mert a D és a D# hang ütközne. Viszont akkor a kérdés az, hogy akkor végülis mikor használható ez a "matematikai közép" módszer amit még régebben mutattál?
Megjegyzés a zenei alaphoz: mint hallható, én ismétlések nélkül játszottam fel a 4 akkordot, úgyhogy négy ütem alatt lezajlik az Emaj7 - Dmaj7 - C#m7 - Hm7 akkordmenet.
Az Emaj7 akkord nem tudott közeledni a Dmaj7-hez, mivel tartalmazza a 7. fokot (disz), azaz nem viselné el a 3#-es E-mixolíd skálát, mert abban d hang szerepel.
A Dmaj7 akkord egyet tudott lépni, mivel a 2#-es D-dúr skála helyett a 3#-es D-líd skála is használható rá. És így eggyel több közös hang lett, a Dmaj7 alatt is szólhat a g# hang.
A 4#-es skála viszont már nem működne, mivel ott megjelenik a d# hang is, ami ütközne a Dmaj7 alaphangjával.
Az akkordmenet második felében a C#m7 akkordra a 4#-es C#-moll skála mellett a 3#-es C#-fríg skála is játszható, de az ott megjelenő d hang kicsit "túlfrígesítené" ezt az ütemet, úgyhogy itt lemondhatunk róla. (De fontos, hogy itt nem lenne hang-ütközés, mint a fenti d#-d esetben, tehát elvben nem tiltaná semmi a C#-fríg skálát itt.)
A Hm7 akkordra a 2#-es H-moll skála mellett a 3#-es H-dór skála is játszható, és ez utóbbi a szerencsésebb választás, mivel ez eggyel több közös hangot eredményez a C#m7-re játszott C#-moll skálával. (Itt is a g# lesz ez a bizonyos plusz egy közös hang.)
Tehát a ||: 4#____| 3#____:|| ||: 4#___| 3#__:|| hangkészletek fognak váltakozni. Ez persze csak a kereteket jelenti, ezen belül nekünk kell jól megválasztani a fontos hangokat. Mint a mellékelt szólóban hallható, a 7. és a 9. fokon indítottam jó néhány ütemet. A Dmaj7 akkord során kerültem a D hangot, de ennek mindössze az volt az oka, hogy olyan fordításban szerepel a kíséretben a kétféle maj7 akkord, hogy az alaphang inkább csak mélyebb oktávokban szólna jól.
A szóló:
A zenei alap:
Ha felmerül további kérdés, akkor jöhet az is (a többiektől is persze).
Nem nekem címezted a kérdésed, de engedd meg hogy válaszoljak.
A Hm7 - C#m7 felfogható egy II-III lépésnek A dúr hangnemben. így egy (3#)skálával megfejthető.
Viszont E dúr skálát játszani D major7-re picit érdekes lehet, mert a skálában disz hang van mint 7. fok míg ezt egy olyan harmóniára játszod aminek d hang az alaphangja.
Ez Emaj7 - Dmaj7 váltást két skálával játszanám. Akár líd skálával vagy ion skálával.
Jó a kérdés. Az alap hangulatától is függne, hogy pl. én hogy fognám fel. (Persze törekednék az E domináns bebop-ra, ha már ilyen szépen sorba raktad az akkordjait. )
Tamás, lenne egy kérdésem, amit azért írok ide, mert talán mások is hasznát veszik. Szóval most próbálok tudatossá válni a "milyen harmóniamenetre mit játszunk/játszhatunk" témában, és egy saját akkordmenethez szeretnék kis segítséget kérni. Egy kis "lazulós, elszállós" akkordmenetről van szó, kb. 65bpm-en játszva:
||: Emaj7 | Dmaj7 :|| ||: C#m7 | Hm7 :||
4# 3# 5b 5#
Namost érzésből E-dúr adja magát leginkább, főleg az első felére, ami érthető, hiszen 1# az eltérés a 2 akkord között, és az E a "domináns", mivel ő a kezdő akkord. A második fele már annyira nem egyértelmű számomra, C#-mollal kezdeném, aminek a hangkészlete megegyezik az E-dúréval, viszont a végén van egy Hm7 is, ami 5#, de valahogy mintha elviselné az is ugyanezt a hangkészletet. Közben tudom, hogy egyébként sokféleképpen lehetne megközelíteni a dolgot (pl. akkordonként lebontva), és éppen ezért kicsit belezavarodtam, és kíváncsi vagyok, hogy te pl. hogyan közelítenéd ezt meg?
Elkezdtem frissíteni a Topik-tartalomjegyzéket. Most 4300-ig jutottam, a napokban folytatom, már "csak" 36 topik-oldalt kell végigleltároznom.
#88 Részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap
#109 Két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"
#147-155 Pár szó a domináns líd nevű hangnemről, és az v-i lépések skáláiról is
#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról
#217 Tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény itt letölthető
#231 A "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)
#241 A ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről
#329 Az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásával
#361 Tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről
#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról
#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni
#400 Akkordmenetes körkérdés
#452 Őrült gitártrükk: ausztrál erdei madárhang gitárral
#472 Ritmikai motívumok, Part III (részletes leírás, szóló + TAB)
#500 Tibyee részletes leírása a pentaton skálák kombinálásáról
#506 Számírási ötlet + részletes leírás
#541 Ritmus-ötlet riffek írásához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#556 A második topik-verseny, egy újabb modális hangnem kitalálásával
#594 vEgGg feladványa
#611 Szólóalkotás, Part I (+ további ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#616 Egy kis fárasztás
#632 Négy példa a gyors futamok beépítésére
#643 és #650 A szólók felépítéséről néhány gondolat, a filmekkel párhuzamba állítva
#647 Matyesz nagyon jó szólója, amelyről a #660-ban kiderül, hogy milyen elemek miatt lett nagyon jó
#664 Tibyee gyűjteménye a különféle skálák szerkezetéről
#681 Szólóalkotás, Part II (+ tremolókar, technika, ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#716 Egy elborult ritmusgyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#765 Zsocmóka D-líd szólója a Szólóalkotás II zenei alapra. Ez is nagyon jó lett, leírás a #781-nél
#782 Guitarosaurus leírása a Bartók-féle tengelyrendszerről
#795 További link a tengelyrendszerről
#802 Részletes leírás és példa a „Lokriszi 6#” skáláról (mp3 + TAB a Locrian Locusts c. számból)
#817 A modális skálákról részletes leírás, ezúttal más szemszögből, a számírás felől megközelítve
#820 Hathúros arpeggio-sorozatok (csak video)
#824 Tibyee által feltöltött zene: Joe Satriani, Brian Setzer és Larry Carlton imprója ugyanarra az alapra
#838 Gyors futamok váltott pengetéssel 01 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#842 További leírás a pitch axis nevű hangnemkombinálási módszerről + pár szó a spanyol fríg és a mixolíd hasonlóságáról
#853 és #859 Pár ingyenes backing track link
#869 Akkord-skála összefoglalás by Matheoss
#915, #916 és #921 Tibyee által feltöltött zenei alapok és szólók az angol GT magazinból
#923 Újabb pitch axis infók
#958 Brett Garsed és TJ Helmerich koncertvideó Krisz ajánlásával (egy órás koncert, zseniális)
#990-992 Ibanezrg565 kollégánk számai, érdemes meghallgatni őket
#998 Szólóalkotás, modális skálák, díszítések, motívumok - Black Utopia (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1039 Kiegészítés a #998-hoz
#1040 Gyors futamok váltott pengetéssel 02 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1065 A váltóhangokról pár szó
#1071 Drivin’ Blues zenei alap (letölthető)
#1086 Drivin’ Blues szóló – szólófelépítés, kontrasztok, folyamatos tizenhatodok (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1116 Gary Moore: Loner című számának feldolgozása (Ibanezrg565)
#1147 Guthrie Govan: Funky Blues improvizáció kottája, 1-12. ütem
#1165 Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel (mp3 + TAB)
#1171 Marine Aircraft zenei alap (letölthető)
#1198 Marine Aircraft szóló, 1. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1213 Ibanezrg565 improvizációja a Marine Aircraft zenei alapra (részletes elemzés #1218-nál)
#1235 Marine Aircraft szóló, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1248 Ritmus-megfejtési feladat (Billy Cobham: Red Baron című számából, megfejtés #1268-nál és #1273-nál)
#1291 tibyee által gyűjtött jazz/fusion zenei alapok, és szólók
#1303 Marine Aircraft szóló, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1306 és #1308 axes saját számai (4 db) + részletes elemzésül #1307-nél és #1315-nél
#1314 Colossal Chords - Új akkordmegfejtési feladvány (mp3 + letölthető zenei alap)
#1333 Legato futam kromatikus kötőhangokkal (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1337 Ibanezrg565 improvizációja a Colossal Chords zenei alapra (részletes elemzés #1348-nál)
#1342 Balance In Hand zenei alap, „sötétebb” szólózáshoz (letölthető)
#1378 Escape From The Soulful Eyes arpeggio (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1384 chubby felajánlása, zenei alapok készítésére
#1402 12-hangú kör elmélet (Circle of 12 Tones) Ron Jarzombek-től (linkek az elmélethez és videó)
#1445 John McLaughlin - The Art of Improvisation (videó + ötvonalas kotta akkordokkal)
#1449 Marine Aircraft szóló, 4. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1495 Arpeggio-gyakorlatok, 1. rész (mp3 + TAB)
#1505 Új feladvány: Riff modális jellegének megfejtése
#1554 Colossal Chords szóló -- a fokok használata (részletes elemzés a szólóhoz, rengeteg hasznos ötlettel, a szóló #1314-néél található)
#1573 Gitárrajongó titkárnők
#1588 Arpeggio-gyakorlatok, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1591 Streamline duplázós pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1600 C-dúr tapping-arpeggio (videó, letölthető mp3 és TAB)
#1629 Részletes írás a gyors futamok beépítéséről, dallamérzék fejlesztéséről, zenei témák összekapcsolásáról, számos példával (mp3 + videó)
#1647 Arpeggio-gyakorlatok, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1694 The Sun Still Rising szóló (mp3, leírás a hangnemekről, letölthető zenei alap)
#1724 Pár szó a hangnemen kívüli hangokról egy szólóban, példával
#1790 Symphony X - End of Innocence szóló 01 (leírás, mp3 + TAB)
#1819 Symphony X - End of Innocence szóló 02 (leírás, mp3 + TAB)
#1832 Meditatív gitár-video 01
#1873-#1967 között: Beszélgetések, vélemények a tehetségről, zenei önkifejezésről, fejlődésről
#1907 Meditatív gitár-video 02
#1919 és #1921 Kenny Werner videók, zenei önkifejezés, stb. témakörben
#1926 Miki szólója (video) Jorn Lande: Night City című számának zenei alapjára
#1941 C-fríg és C-moll hangnemekre készült szóló
#1949-#1991 között: Beszélgetések, vélemények a gitározás mentális szempontjairól
#2023 Őrült gitártrükk: erőmű-riasztás hangok gitárral (megfejtés: #2051)
#2056 Borderline növekvő számú tizenhatodok - pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#2116 Őrült gitártrükk: Slide on Crack (megfejtés: #2136)
#2151 Ingyenesen letölthető E-könyv az improvizálásról, és a skálák használatáról. A könyvben az alábbi gitárosok szerepelnek: Tommy Emmanuel, Neil Zaza, Kiko Loureiro, Dave Martone, Marco Sfogli, Carl Verheyen, Mattias Eklundh, Pat Martino, Jónás Tamás
#2161 Balance In Hand refrén riff - pengetési irányok, ritmusok, szünetek (leírás, mp3 + TAB)
#2172-#2173 Kromatikus szólórészlet H-mollban (leírás, mp3 + TAB)
#2339 Technika, gyors pengetés, riffek - Symphony X: Light Up The Night riff (megfejtés és leírás, mp3 + TAB: #2367)
#2434 Troy Stetina ingyenesen letölthető negyedévenként megjelenő gitármagazinja, számos gitáros gyakorlataival, köztük egy domináns líd gyakorlat e sárkány-topik gazdájától is.
#2493 Hangnem megfejtése - Balance in Hand (megfejtés: #2530)
#2560 Zenith szóló (leírás a szóló a felépítéséről)
#2751 Whammy pedál – első példa
#2815 Ötletek és példák a whammy pedál használatához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#2922 Modális ütköztetés (E-lokriszi riffre E-fríg szóló, vagy D-fríg riffre D-moll szóló
#2949 Escape backing track, ajándékcsomag-felajánlással
#3199 Symphony X - Light Up The Night spanyol fríg riff legatoval
#3277 A spanyol fríg alapjai
#3454 TAB feladat 01 (mp3 mellékelve)
#3474 Staind - Not Again szóló + zenei alap + leírás
#3545 Az ihletről, motivációról néhány gondolat
#3629 Kérdés a Staind szóló szerkezetével kapcsolatban
#3701 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 1. rész
#3720 F-moll zenei alap (letölthető) és szóló
#3982 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 2. rész
#4223 Symphony X - Reign In Madness matekos riff - 3. rész
#4300 Gm7 Am7 Dm7 zenei alap és szóló (részletes leírás + mp3)
Komolyabb multiból ez az első, szóval nem igazán van tapasztalatom. Mikor elkezdtem gitározni, volt egy Digitech RP-100-am, de az nem ez a kategória. Az nem baj ha előfokcsöves, viszont digitális multi mellett tök fölösleges szerintem. Persze ha ez adott, akkor bajnak nem baj, de én lehet, hogy inkább eladnám, és vennék valami olcsóbb megoldást... persze ez már anyagiak kérdése, semmi több.
Az előző hsz-ben nem írtam, de ez egy előfokcsöves cumó, ezért lennék bajban. Egyébként ebben egyetértek veled.
A kombó menne a próbára, de itthon is kéne valami, így ezért gondolkodom, hogy kisvasút építés helyett ilyenre gyűjtenék, mert egy dologgal megoldanám a kettőt (ugyanúgy tudnám itthon is használni, mint próbán). Arról nem is beszélve, hogy panelban lakom, és nem akarok senkinek az agyára menni a kombóval.
A kisvasutat meg egy picit nehezebb is szállítani, meg nem is szólna ugyanúgy a gépen szerintem, legalábbis valamelyik multi biztos jobban szólna (legalábbis ebben az esetben).
Amúgy neked ez az első Line6 multid, vagy van tapasztalatod valamelyik másikkal is?
Szerintem nem probléma, mert a terhelés az ugyanúgy rajtavan (hangszóró). Csak az előfokot kerülöd ki, az így nem dolgozik. Viszont csöves cuccnál szerintem hülyeség multieffektet használni erősítőmodellezésre. Semmi értelme, ugyanúgy megszólal a legolcsóbb tranzisztoroson, semmi előnyét nem fogod látni a csőnek, a modellezett erősítő miatt úgyis elveszik a csövek minden dinamikája. Sőt, én pl. úgy használom ládával, hogy vettem huszonezer ft-ért egy olcsó "dj végfokot", és azzal küldöm rá a hd500-at a ládára. Csöves cuccnál én csak effektezésre használnám a multit az effekt loopban.
Ez a jel útja, itt az történik hogy a fejed kimenetét bekötöd a return-be és egyből a végfokba küldöd a jelet az erősítődből, nem használva az előfokfot.
Magyarul nem az inputba dugod be, hanem csak a hátlapon lévő returnbe?
Ha csöves a cucc akkor ez nem probléma? Vagy a terhelés csak a szóróra érvényes? (hogy leég, ha nincs terhelés alatt)
Bocs, a hülye kérdésekért, nem vagyok egy technikai guru.:S
Úgy használod, ahogy akarod. Ha van a kombón effekt loop, akkor érdemes az effekt return-be dugni, mert akkor teljesen kikerülöd az erősítő előfokát és egyből a végfokra mész. Ilyenkor csak a kombó hangszórója szól bele a karakterbe, de ez nyilván kikerülhetetlen (én próbateremben így szoktam használni), de egyébként a hd500 kimenetét lehet állítani, hogy mire van rákötve: vonal, kombó elé, kombó végfok, stack elé, stack végfok. Szóval vannak lehetőségek.
az stimmt számomra, hogy ha rákötném a gépre (ha lenne), akkor lenne egy csomó fasza modellezett erősítőm. Az is oké, hogy ugyanezt koncerten meg tudom csinálni a hangosítással, vonalból (csinált már valaki ilyet? Tapasztalatok?). De ha csak simán egy kombóra akarnám kötni, akkor hogy szólna? mennyire jönne át a Mesa, ENGL stb. karaktere? Mennyire szólna bele a kombó (aminek egyébként gyönyörű a tisztája)? Vagy ilyen esetben csak az effektezést kellene használni?
Szia Norbi, mivel a Lynch féle Screamin Demon egy PAF jellegű pickup, ezért a Seymour Duncan SH-1 59 Model lenne jó a nyakhoz, ha humbuckerről van szó. DiMarzio esetében PAF Pro vagy PAF 36th Anniversary.
Amúgy ha single coilt terveznél a nyakhoz, akkor Seymour Duncan Quarter Pound Flat (Warren DeMartini használja), vagy SSL-1 (Lynch használja) vagy STK-4 vagy DiMarzio Cruiser mehetne - ezek mind alacsonyabb kimenetűek, mert a Lynch is az. Bluesosak, fényesek, nem lehet olyan kövér hangzást elérni velük, mint egy humbuckerrel.
Word-be szoktam beírni és elmenteni a tartalomjegyzéket. Ezt feltölthetjük valahova, jó ötlet. Igyekszem a következő napokban megcsinálni, már elég régen nem volt frissítés.
:) Ez a videó elég régi, sok hiba van benne (hamis nyújtások, rossz vibrato stb...), szóval ezt ne vedd alapul... sajnos nincs tabom, de ha akarod, feljátszom neked videóra lassan ha van időm és arról megtanulhatod.
erre Petának van egy jó kézikönyve amiben az effektek használatát funkcióját írja magyarázza.
A hogyan egy dologtól függ, milyen hangzást akarsz elérni.
Ez egyéni izlésenként változik ki mit szeret. PL egy chorus-nál, mindenki máshogy használja.
Alapvető dolgok vannak amikre érdemes figyelni, hazsnálni, pl az effektlánc sorrendje mi után mit kötsz be
Ilyen pl h a dinamika effektek ált előre jönnek, pl compressor ezt követi a wah majd a torzító, ezek pl felcserélhetők, de radikálisan változtat is a hangzáson, ezek után jönnek a modulációs effektek pl chorus, flanger shifter phaser, a végére utánna delay a reverb pedig általában az utolsó mert ugye az előbbi effektezett hang szólal meg a reverb által szimulált térben.
nyílván minden effektet csereberélhetsz és oda rakod ahova akrod de ez mind más végeredmény kreál. Ami lehet jó is.
de pl igen, time effekteket szokás a dal tempójához igazítani, de ez sem megtörhetetlen szabály.
Igazság szerint lehet az zavart meg, hogy 1. fáradt voltam, 2. egy csomó számomra új effektet akartam használni (chorus, flanger, phaser, delay). Arra esetleg milyen tippetek van, hogy ezeket hogy állítsam be? Nem is az, hogy hogyan, inkább apróbb trükkök amikre érdemes odafigyelni.
Üdv Tamás,
Kis technikai kérdés Floydos Ibanezbe, milyen passzív hangszedőt raknál nyakhoz, amivel tényleg szép leadeket lehet tolni, hátul egy Lynch féle Seymour humbi van, a stílus az '85-'93 közötti hamisítatlan USA hardrock?!
Üdv és köszi!
nem tudom hogy készíted a tartalomjegyzéket, de ha egyesével kell átfutnod a hozzászólásokon, akkor lehet szöveges dokumentumba is el kéne menteni és felrakni letölthetővé, és az elejére odaírni a témákat, ctrl+f beírja a hozzászólás számát és egyből tudja olvasni aki kíváncsi rá :) csak h egyszerűbb legyen kikeresgélni, (hogy ne kelljen lapozgatni a fórumon) de nem akarok semmibe beleszólni csak 1 ötlet volt :) Ha elküldöd a hozzászólások számát megcsinálom szívesen összegyűjtöm és feltöltöm valahova.
A Katatonia a kakukktojás, ők teljesen másban utaznak, de nagyon jól csinálják. A Space Odyssey, Time Requiem, Winds trió eléggé neoklasszikus, de sok progos elem is van a zenéjükben. A Pagan"s Mind és a Circus Maximus minden szempontból kiemelkedik a listából.
Egyrészt szerintem ehhez is, mint minden máshoz 'gyakorolni kell'. Ha nem csináltál még ilyet soha, akkor ne várd el magadtól, hogy egyik pillanatról a másikra menni fog.
A másik pedig, amit én szoktam alkalmazni, hogy sok olyan stílusú zenét hallgatok, amilyet csinálni szeretnék. ÉS ezt úgy hallgatom, hogy figyelem azt is mi hányszor megy le, stb...
Az egyszerűbb részektől kezd el összerakni a számot, nem kell rögtön egy részt véglegesre munkálni, vissza lehet rá térni és módosítgatni, pontosítani, harmóniát kitalálni rá, stb...
Pedig annyiszor írt már erről Tamás, ha megrekedsz ötletben mit kell csinálni.(még mindig nem csinált Tamás topic tartalomjegyzéket, de ha lesz ki tudod majd keresni ehez a témához mit írt) Ha már van egy pár akkordos alapötleted először meg kell határoznod h reff vagy az eleje... arra ráimprozól addig amíg nem találsz ki arra a részre vmi kurva jó elemeket, és mikor kész vagy próbáld elképzelni h mit tennél be az elejére, lassan indítanád-e el... Ha nem megy rögtön lehet 1 hónap múlva találsz ki elejét.. mondjuk ezeket nagyon kevés tapasztalattal tanácsolom, mert én is csak 1-2 alap ötletből csináltam vmi szösszenetet, de így tudom elképzelni, és persze az is fontos h tudd kezelni a zeneszerkesztő progikat.... Ha meghallgatod Andy Timmons leghíresebb számát, hallani fogod a háttérben 1 bass gitár egy egyszerübb dob ütem, meg ilyen kis akkordos lófaszból áll az alap, és mégis mekkora szám...
Nekem is mindenki az mondja kreatív vagyok de ne erre alapozz más mit mond. Én ilyenkor legyintek egyet, mert a kreativítás (Tamás szavaiból ítélve) bekopogtat hozzád, és mikor improzól jelenti hogy fogadod... Tehát az csak úgy jön, nem tudni mikor, honnan érkezik.
Meg lehet hogy az is baj h túl magasra teszed a lécet, az első száma egy íronak biztos nem sláger szám lesz... Legalábbis az instrumentális gitározásba. Ne add fel és meglesz az eredménye.
Ja és egy tuti módszer ha egy kis ihlet kell: Tépjél be :D
Lenne egy kérdésem, bárki felé, aki tapasztalt hasonlót, mint én most.
Már régóta tudom, hogy komplett számokat kéne írnom. Tamás is mondta anno, illetve más emberek is ezt tanácsolták. Meg a különböző backingtrackekre való improvizálás, szólóírás engem nem elégít már ki.
Ma meg is próbáltam írogatni valamit, teljesen az alapjaiból, de nem sikerült. Nem szeretnék egy újabb elkezdett alapötletet, amit nem fejezek be - ez gyakori nálam.
A kérdés az, hogy ha az életem minden terén azt tapasztalom, hogy kreatívnak mondanak, akkor miért nem tapasztalom ezt a zenében? Miért nem tudok befejezni egy számot...?:(
Rendőr vizsgázik történelemből és Csák Mátéról kérdezik:
- Igen tudok róla beszélni, kiskirály volt két fiúgyermekkel, egy törvényes és egy törvénytelen fia volt.
A vizsgáztató ámul, ezt még ő sem tudta. Majd a rendőr folytatja:
- A törvényes gyermeke Chuck Norris, a törvénytelen pedig Nemcsák Károly.