Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Nekem is van egy jó képem, bár szerintem ezt osztatlanul nem tolerálják, pedig én csak a dalszöveg miatt készítettem, minden további asszociáció csupán a képzelet szüleménye.
nah nem is tudtam h személyesen is jársz Tamáshoz :) Én most kicsit megint eltunyultam ha gitározásról van szó... máson kattog az agyam a gitár helyett mostanság egész nap
Örülök az érdeklődésnek!:D A szólókkal az a helyzet, hogy készülnek, de mióta Tamáshoz járok fejtágításra, mindig akad tanulni/gyakorolni való, illetve minden hétre meg kell írnom a házi feladat szólómat adott backingre, ami szintén leköt időt/energiát (habár általában előző nap este állok neki...:D). Ezekkel a szólókkal meg az a helyzet, hogy általában nem vagyok velük olyan szinten elégedett, hogy kirakosgassam, bár szoktak benne lenni (szerintem) jó ötletek/megoldások, én általában csak olyan dolgokat rakok ki, amelyekkel azért legalább 99%-ban elégedett vagyok:). Ezenkívül meg zenekarozás is megy, azzal is akadnak tennivalók. Viszont egyik nap "unalmamban" elkezdtem lefülelni/megtanulni egy újabb Daczi Zsolt szólót (mert szeretem a játékát, és eddig van fent tőle asszem 3 coverem), méghozzá a Bikini - Csak dolgozni ne kelljen szólóját. Egyébként mindenkinek tudom ajánlani a szólóit, mert nagyon jól használható pentaton figurák vannak bennük...:)
A reklámanyagok célját már észrevettem, csak azt hittem, a friss élmény feldolgozása és minél valósabb képekbe öntése vette el az időt a fórumozástól.
Végül is, nem jártam annyira távol az igazságtól.*
Épp most hallgatom, és tetszik. Szeretem az ilyen zenéket, és jók voltak az elektro-töltőszólamok is benne. A vége pedig kimondottan Fish-es hangulatú volt.
én ismerem van is egy szóló lemezem amit hallgattam többször is,nekem nagyon tetszik a zenéje.Sokat hallgattam ilyen stílusú zenéket mint a Sonata Artica stb,amiben ő játszott Qr..va jó szólókat csinált.
bár ténylegesen nem nevezném progresszívnek, de elég sok Porcupine Tree és O.S.I. ment akkoriban a lejátszómban, úgyhogy maga a hangzásvilág nem véletlenül olyan, amilyen
biciklipumpa: "és akkor a strukturális..." rész magyarul kábé annyit tesz, hogy még nem lett elég odabaszós
"és akkor a strukturális felépítésnek köszönhető kohéziós erő megteremtéséről, vagy a belső fejlődés megvalósulása okozta katarzisérzet előidézéséről még ne is beszéljünk..."
mivan? :D
jó lett nagyon, és sry hogy rosszul írtam a neved, legközelebb jobban odafigyelek ígérem
elég viccesen sikerült leírnod a nevem, de nem baj, így jár, aki magyar nyelven kiejthetetlen nevet választ
a bölcs szavakat néha jobb félretenni, mert ha túl sokat használjuk őket, hamar közhelyekké kopnak az idő sodrásában*
helyette öröm és bódogság van nálam, mert lehet, hogy sikerül újraéleszteni egy régen talonba tett projektet**
legutóbb, amikor leültünk egy délutánra, akkor ezt kotyvasztottuk össze:
aztán ez így maradt félkészen, pedig épp csak felrántottunk pár témát, egymás mellé csaptuk őket, itt-ott effekteztük, aztán hadd szóljon
a dobok még korai óccsó-véestések, a gitárok keverése szinte semmilyen, vezérdallam nem igazán ütötte még fel a fejét...*** szóval elég kezdetlegesen maradt szegénke
de a lényeg, hogy valami ilyen irányban mozgolódtunk
*: azért ebbe is sikerült valami kamu-bölcseletet csempészni, még ha arról is szól, hogy nem fogok bölcselkedni****
**: ez alkalommal harmadszor sikerül (talán) újraéleszteni, kicsit kezdek szkeptikus lenni
***: és akkor a strukturális felépítésnek köszönhető kohéziós erő megteremtéséről, vagy a belső fejlődés megvalósulása okozta katarzisérzet előidézéséről még ne is beszéljünk...
****: az azért már elég gáz, ha elkezdem magyarázni a saját viccemet
ezek után már nem merek életbiztosítás nélkül gitározni emberek előtt
ez ilyen in medias res volt ezek szerint, sajnos észrevettem én is, hogy sokszor hamarabb felrobbantom a banditákkal teli csehót egy puskaporos hordóval, mielőtt kihoznám belőle a bajba esett szüzet
Az 1. körben éreztem, hogy az oda jól szól úgy, de azt ha agyon vertek se tudtam volna megmondani, hogy miért úgy csinálom oda, szóval elméleti szempontból nem volt tudatos, inkább tudat alattilag volt tudatos
A 4. körben nem tappingeltem csak kitörtem az ujjam és így csináltam
Most pedig Kustriani szólója következik (#7725), amely szintén a 7/8-os Child’s Play zenei alapra készült.
1. kör: ez egy felvezető kör volt, mint a Forma 1-ben, a kör legvégén indult a szóló
2. kör: ez érdekes volt, tulajdonképpen egy 4/4-es témát játszottál a 7/8-ra. Ha tudatos volt a poliritmika, akkor sárkányos elismerésem. A szóló későbbi szakaszaiban még hatásosabb lett volna ez az ötlet, mivel a szóló elejét nem árt valamilyen nagyon jól megragadható dologgal indítani.
3. kör: ez a kör sok tremolókarozást és pár dóros futamot tartalmazott. A szóló vége felé érdemes inkább ilyen „padlógáz” részeket rakni, mert addigra már felépülnek a dolgok. Ilyen hamar játszva kicsit olyan a hatás, mintha egy film azzal kezdődne, hogy rögtön mindenkit szitává lőnek, és később nem mondják el, hogy ezek kik voltak és miért történt
4. kör: itt is folytatódott a filmes hasonlat, viszont a széles pentaton-téma a kör elején (tappinggel is megtűzdelve) szépen szólt.
5. kör: ez letisztult indítás volt, a szóló elejére egy ilyet tudnék elképzelni, és akkor pár körrel később mehet a „szitává szólózás”. A kör vége kicsit esetleges volt, a hosszú C hang váratlanul érkezett, mert az előtte levő futam hirtelen szakadt meg.
6. kör: ez tetszetős volt, a hosszan kitartott, lefelé menő skálahangokkal. Itt a hosszú C is nyerő volt, akárcsak a H, A és a G hang.
7. kör: hasonló volt az érzésem, mint az 5. körben. Egy letisztult téma indult el, és vártam hogy kezdjen a téma ismétlődni, továbbfejlődni, de helyette túl váratlan volt az azt követő futam, nem volt összekötő kapocs a téma és a futam között. Pedig szép indító téma volt, ezt ilyenkor érdemes hosszabban kidolgozni, több hasonló példányt játszani.
8. kör: a 6. kör rokona volt, hosszan kitartott hangokkal. A megérkezés jó választás volt, az alaphangra érkeztél a végén.
Összességében megvoltak a szólóban a jó ötletek és az érdekes megközelítések, úgyhogy alapvetően jó az irány. Főleg csak a felépítés volt az, amit jobban át kell gondolni. Sokszor már a sorrend megváltoztatása is csodát művel. Tehát ha először a jól követhető témákat dobod be, és ezeket variálod, akkor a közönség hálás lesz, és utána örömmel követi a tekerős részeket is. De ha először van a száguldás, akkor nincs mibe kapaszkodni. Úgyhogy a sorrend nagyon fontos. Az oroszlán-ápoló is úgy megy be az oroszlán ketrecébe, hogy a kezében tartott aznapi étel (döglött antilop, sok léggyel) van ELŐTTE, és ő pedig az antilop MÖGÖTT van. Így az oroszlán az ínyencfalatot eszi meg, nem pedig őt. A gitárszólókban is az ínyencfalatot kell elsőként bevinni, különben a közönség széttép*.
Az elmúlt hetekben többen is vettek fel szólót a Child’s Play zenei alap 7/8-ra átalakított verziójára. Elsőként Biciklipumpa szólójáról írok (#7713), ahol 7 kör (azaz 7x4 ütem) volt összesen.
1. kör: ez jó példa arra, hogy egyetlen (és jól megválasztott) hang is milyen hatásos lehet egy érdekes ritmussal kombinálva. A 7. fokot használtad végig (C hang), és ez nagyon kellemes blues-os indítást eredményezett. A kör végén szépen érkeztél meg az alaphangra.
2. kör: szintén C-ről indult, és utána szépen ment feljebb a dallam. Jól illeszkedett az 1. körhöz, szervesen folytattad az ott megkezdett dolgokat.
3. kör: ebben a körben kicsit kevesebb volt a lendület, főleg a kör vége felé volt pár bizonytalanabb ritmus és hang. A 2. fokok használata (E hang) viszont jó ötlet volt, ez még később vissza fog térni.
4. kör: Wow, vízszintes Greg Howe-vibrato jelent meg 0:31-nél! Legalábbis nagyon annak hallatszik. Az egyik kedvenc fogásom. A kör közepén a magasság-ugrás jó ötlet volt. Én már talán az egész kört magas hangon kezdtem volna, az eltelt 3 kör már megágyazott neki.
5. kör: egy egészen sárkányos arpeggio-val indult ez a kör. Hallatszik, hogy a technikád is szépen fejlődik. Ez egész életképes arpeggio volt már, jó irányba haladsz ezzel is. Az arpeggio után a hosszan kitartott 2. fok (erre céloztam a 3. körnél) a szóló egyik legszebb és leghatásosabb pillanata volt. A 2. fok csodás hangulatot tud kelteni. A kör nagy részében a ritmusok is nagyon erősek voltak, ez volt talán a legjobban sikerült kör. A végére kicsit megállt a dolog, de ettől eltekintve ez nagyon szép lett.
6. kör: szép témák jelentek meg itt, a dallam és a ritmus jól kombinálódott. Kicsit a kivitelezéssel volt némi bizonytalanság, de az alapötlet ezúttal is ötletes és érdekes volt.
7. kör: egy blues-osabb téma fejezte be a szólót. Örömmel hallottam itt is, és korábban is, hogy a 7/8 ritmust milyen jól el tudtad kapni, a szokatlanabb ütemmutató ellenére is jöttek az ötletek, nem érződött, hogy a 7/8 diktált volna, hanem szabad tudtál maradni. A szóló egysége főleg az első 3 körben volt meg, utána inkább különálló ötletek voltak, de a szóló indításánál már ez a felépítési dolog is biztató volt. Szép munka volt, gratulálok.
Nem használok aktív pickupot, a Samick-ben is mindegyik pickup passzív. Igazából nem is kedvelem annyira az aktív pu-kat, úgyhogy ez így is fog maradni valószínűleg.
Örülök, hogy te is zenekari szinten is zenélsz. Szerintem nagyon sokat tud fejleszteni, ha zenekarban játszik az ember, főleg, ha saját zenéket is játszanak.
Az, hogy ki hány éves a zenekarban szerintem egyáltalán nem számít. Az egyező vagy közel egyező ízlés már inkább.
Végül is itt a fórumon is a 20-as évei kezdőtől a 60-as éveit taposó tag is van és milyen jól elvagyunk, kölcsönösen tisztelve egymást.
A hanganyag nem olyan rossz szerintem, végül is ez nem stúdio felvétel. A gitár hangzása meg majd legközelebb jobb lesz.
Tamás, te a hídnál aktív pu-ot használsz, igaz? nem igazán értek hozzá, de mitől használ valaki aktív és passzív pickupot? a hangzásba mi az igazi különbség? neked van egy jellegzetes király soundod, de ahogy hallgattam a js 1000 tesztnél se volt hangzásbeli különbséget, az megy ugye passzív, végül is miben számít, hogy aktív-e vagy passzív? persze olvastam róla, de néhol ellentmondásokba ütköztem
jól emlékszel :) kaposváron... hát mivel ez egy kicsi város nincs nagy lehetőség. Hakni zenekarként akartuk elkezdeni (pénzt keresni) ami lassan átmegy magyar rock ba. Sokak szerint fura, szerintem nem az hogy szándékosan kerestem nálam idősebb zenészeket, mivel több tapasztalatuk van, több mindent tudok átvenni tőlük. Viszont a stílusunk teljesen különbözik, ők még a régi magyar sláger zenéket szeretnek amiket én nem is ismerek... pl: (mondjuk ez nem régi) 67 es út, amit legutoljára felvettünk. (ez az amit én csak részegen dülöngélve szeretek igazán :D )
1 hanganyagunk van, nem nagyon osztom meg szívesen mert épp aznap állítgattam össze vissza az effectet, (kerestem 1 hangzást) és ez miatt pocsék lett a gitáron az effect és pattog recseg. Úgyhogy ezért elnézést kérek. +csak az énekest lehet hallani
Igen, nyomon követtem, hogy neked is volt egy kis baj a kéztartással, de már jó úton vagy. Az a jó, hogy idejében felismerted, hogy valami nincs rendben és Tamástól kaptál segítséget hozzá.
Örülök, hogy javulsz, egy idő után olyan lesz, mintha mindig is így tartottad volna a kezed, de addig mindig figyelj rá, hogy így szokd meg.
Annak is örülök, hogy tetszett a felvétel, sajnos nem igen kapunk felkéréseket, mi megyünk utána, illetve van, hogy mi szervezzük a fellépéseket.
Persze a földrajzi elhelyezkedés is sokat számít, nagyobb városokban azért több lehetőség van ilyen téren (is).
Van a zenekarodnak már valamilyen hang vagy video anyaga?
Milyen stílusban nyomultok?
Kaposváron milyen lehetőségek vannak? (legalább is úgy emlékszem, hogy ott laksz)
Az elképzelés él... csak most 1. fel kéne vennem egy ismerősömmel egy covert
2. sok volt a tanulnivaló =/
3. vettem már megint egy fránya hangszert... Fikaáron egy SX basszusgitárt és néhány napig csak Jamiroquai ment agyba-főbe
De lesz normális youtube csatornám és oda az első videók közé a tapping téma továbbfejlesztése fog felkerülni :)
az én kisujjam is kezd alakulni, hála Tamásának hogy felhívta a figyelmem a kéztartásra... azért kérdezem mert elég jól játszotatok és kíváncsi lennék hogy ilyen színvonalba hívnak-e titeket... Az én együttesem nem teljesen azt a stílust képviselik amit szeretnék, és elvileg (bár én se akarok semmi olyat mondani mert semmise biztos) lesz majd egy nagyobb felépésünk elég sok ember elött nyár körül. Ahoz képest hogy még nem léptünk fel eddig sehol, és bizonytalan vagyok nagyon...
Olyan szép szólókat szoktál készíteni, de a minőség tényleg sokat ront az összképen.
Nem próbálsz meg inkább valami szoftveres modellezős soundot? Hátha jobb minőséget tudnál elérni vele és közel sem lenne ilyen zajos.
Egyébként ez a szóló is nagyon jó lett szerintem, úgyhogy tényleg csak minőségen kellene javítani valahogy.
Ez tényleg jól esett, valóban találó a Tamás által megfogalmazott "fórummotor" jelző rád nézve.
Köszi a kérdésed, és a válaszok: sajnos nem nagyon volt mostanában koncert, illetve nem is vállaltunk.
Az én kisujjam kezd alakulni, mint púpos gyerek a prés alatt, erre a másik gitárosunk meg a jobb csuklójában tett szert ínszalag húzódásra.
Így főleg egészségügyi okok miatt maradta el fellépések, de túl sok lehetőség sem volt azért.
Mostanában, mióta újra elkezdtem ezt a mentális gyakorlást nagy örömet okoz. Ha jól csinálom, tényleg érzem az örömet közben, mert képzeletben nagyon jól mennek a gyors témák is.
Nem szeretném elkiabálni, de úgy érzem a lépcső vízszintes részén való hosszú előrehaladás után most végre felfelé is léptem egy kisebbet.
Érdekes, hogy megfelelően koncentrálva a valós gyakorlás kb 20-25 percig megy jól, utána már nem annyira. Illetve van olyan nap amikor nem igazán megy, ilyenkor inkább nem erőltetem, így egy nap kihagyás után újra szárnyalok.
Hú, ez jó hosszúra sikeredett, de ez most jött ki belőlem.
azt hittem 0:43-nál arra a fület sértő hangra teszel valami megjegyzést, engem nagyon irritál, ha utólag meghallgatom , am elfelejtettem hogy csak 4 kört vettem föl, és még játszottam volna tovább , a kezdő pár hangról meg az első visszahallgatás után, te jutottál eszembe , viszont nekem, messze nem ez tetszik a legjobban , az viszont igaz, hogy a saját alapnál könnyebb imprózni, sokszor amikor jamtrackekre játszom, és tervezgetem magamban a következő hangokat, akkor nem megfelelő háttér jön a számban, és nem tudom úgy folytatni a futamot, ahogy belül elképzeltem, persze vannak nagyon jó jamtrackek, meg hangulatfüggő
mivel te csináltad az alapot sokkal jobb lett ez mint a többi szólód... figyeltél az alap és kvint hangokra... és egész hasonló stílus fele mész szerintem mint én... úgyhogy nagyon tetszett ez a szólód, eddig ez tetszett nekem a legjobban.
indulásod nagyon jó (főleg az első néhány hang nagyon ott van!), az első gyors részt rövidebbre vettem volna, a többi gyors rész viszont teljesen rendben volt... aztán 0:55 nél gyönyörű dallamokat játszottál!! egészen 1:08 ig, ehez a részhez dragon elismerésem. Az utolsó gyors rész a végén még jó volt, de utána a befejezést elbasztad :D
hu, hát köszönöm :) nem is tudom mit mondjak... kicsit sokat kockulok mostanság itt ez tény :D
Milo szegény most elvágta a lábát pár hete, belelépett valami üvegcserépbe séta közben :S úgyhogy most ki kellet hagynia a havat sajnos. De szépen gyógyul neki a lába, még1 hét és kutya baja :)
csináltam egy rövid imprót egy pár akkordos mezei darabra, sajnos eléggé összefolyik mivel így az alap se valami jó minőségű, de talán lehet levonni belőle tanulságokat
Sajat alap impro by kustriani
A tied is komoly lett, grat!
Ha más nem is, de én szívesen játszom ilyen stílusra, szóval ha van/lesz más is, akkor lökjed.:)
A delay tényleg sok lett, de a játékodban így is jól elkülöníthető a lassú és a riffelős rész. Ha még ezt esetleg egy effektváltással is megspékeled máskor, akkor ütni fog, mint a jobb fajta házipálesz.:)
Kurva jó lett! Gratula! Őszintén szólva el is felejtettem ezt az alapot. Ennek örömére én is most gyorsan összetákoltam valamit rá. (kicsit sok lett a delay és néhol húrzörgésekbe lehet botlani, de sebaj.)
Erre az alapra sztem világ megváltó dolgot készítettél hogy egyáltalán tudtál rá vmit improzni, mert én még gitározni is elfelejtettem mikor próbáltam rá vmit csinálni... :D szóval le a kalappal :D
Egyelőre nem akarok semmit sem lelőni, elvégre semmi sem biztos. De amint van fejlemény közzéteszem.:)
Cserébe viszont egy néhány hetes impro Lee_Kajko elborult backingtrackjére. Tudom, közel sem tökéletes, de az alap nagyon nehéz, sohasem játszottam ilyesmire. Időnként el is csúsztam, de ez impronál belefér.
Csak kíméletesen, elvégre tényleg nagyon lápos talaj volt nekem ez az alap.:) Ja és flangert is most használtam először.
Tamás: hogy megy a gitár oktatás, hány diákot tanítasz?
Imi: remélem viszed mindennap Lilut sétálni :D
szgabor: milyen előrelépések lesznek zenekari ügyben? csak nem lesz valami nagyobb létszámú koncertetek?
veg: elég rég tettél fel valami sárkány metálos solot... hol van a Veg stílus? :D
kustriani: remélem lecserélted már a húrjaidat xd
k_mate: foglalkoztál mostanság a tappinges számoddal? Írtad hogy szeretnéd meghangszerelni és 1 kerek egész számot alkotni belőle. Jó ötlet volt remélem még nem feledkeztél meg róla :)
concerte: hol vannak a bölcs szavaid? :D
fazsi: jó volt az a koncert felvétel rólatok, hogy megy a zenekarral feltépésügyben a dolog? milyen gyakran koncerteztek?
Gitarosaurus: mizu? sry hogy neked csak ennyi jutott :D
Nem mintha nem lenne sok szabadidőm... :D (de tényleg nincs :D) de gondoltam teszek fel pár kedves kérdést felétek :D
Az imprózás is hatásos módszer, amit említettél. De talán még ennél is többet segít, ha gyakorlásképpen saját riffeket vagy témákat találsz ki különféle modális hangnemekben. Én például tanítás során sokszor dobókockával sorsolok ki egy hangnemet. Tegyük fel, kijön a Fisz-dór, utána megállapítod a 3 fontos hangját (Fisz, A, Disz), és ezekre építve találj ki egy riffet, utána egy akkordmenetet is (pl. Fisz-moll 11 - H-dúr7add4 lenne egy tipikus Fisz-dóros akkordmenet). És közben a hangulatot kell alaposan megfigyelni, a fontos hangok szépen kiadják az adott modális hangulatot.
Szeva Tomi :)
Tanácsod szeretném kérni skála/hallásfejlesztés ügyben. Milyen módszert tudnál ajánlani az egyes móduszok biztos felismerésére? Szimplán imprózzak az adott hangnemben kiemelve a skála főbb hangjait aztán kész? Vagy tudsz ajánlani vlmi mást is?
Előre is köszönöm szépen!
Szia István! Olyannyira ismerem Gianluca Ferro-t, hogy haverok is vagyunk. Az OSV 3. és 4. albumán is együtt játszottunk, és utána többször is beszélgettünk, közös projektet is tervezünk, a milánói MMI (Modern Music Institute) keretein belül. Várhatóan idén tavasszal el is indul a dolog. Gian nagyon jó arc, és nagyon jó gitáros is.
Az "An Evening with John Petrucci and Jordan Rudess" lemezt tényleg csak ajánlani tudom mindenkinek én is.
Gitártanásbácsim ajánlott egy gitárost meghallgatásra, a neve Gianluca Ferro. Ismered? Rögtön te jutottál róla eszembe, szerintem nagyon hasonló stílusban utaztok. Ajánlottalak is neki Téged
Magamtól ráakadtam az "An Evening with John Petrucci and Jordan Rudess" című koncertalbumra. Ez micsoda zene! Nem DT, valami egészen más, varázslatos, csodálatos világ. Csak egy gitár és egy billentyű, keveredik a prog. rock, metál, jazz, latin, ír, klasszikus zene. Hihetetlen, szerintem az egyik legjobb zene, amit valaha hallottam.
Tamás rajongóinak ajánlom meghallgatásra mindkettőt.
Jómagam is debreceni vagyok immár kemény 19 éve (:
Stílusokba -bármi- belefér, bár a belezős black metál nem áll hozzám nagyon közel, de blues, jazz, rock, metál... éppenséggel bármi. Mondjuk időm nem tudom mennyi van, de sokszor felmerül az ötlet, hogy időnként jammelgetni kéne néhányan :)
Ez tényleg poén, de ennél komolyabban nem hallgatnám/csinálnám....:D
Talán pont Tamás linkelte be az egyik Slayer számot egy eléggé érdekes átdolgozásban.:D
Tudom, én kérdeztem tőle...:D
El is kezdtem tanulni ezt a számot, de lehet félbe is kell hangom egy időre; zenekari téren lehet előrelépések lesznek, de egyelőre nem akarok elkiabálni semmit.
Pontosan merre felé létezel, és milyen stílusok férnek bele?:)
Ez a Marius Pop nagyon király!
Amúgy meg van egy csomó videó youtube-on, ahol ismert számokat más stílusban játszanak. Nekem Ez tetszik a legjobban. Inkább csak poén
Már a hangnemet lejjebb megfejtették de muszáj hozzáfűzöm annyit, hogy Andy Timmons az egyik legnagyobb gitáristen, akit valaha láttam o.O
Olyan soundot és dallamérzéket mint az övé...
Emlékszem arra, amikor Tamást kérdezték itt, hogy mit ajánl dallamérzék javítására és a válasz egész egyszerűen Timmons volt
Off: jól láttam, hogy Debrecenben "működsz"? Ha úgy adódna, hogy elkezdene kialakulni egy kis zenélgetős társaság, akkor egy kis jammelésre én is bármikor nyitott vagyok
Ha találsz a youtube-on G-fríg zenei alapot, akkor próbáld ki rá ugyanezt a szűkítettet, és hallani fogod, hogy teljesen jó lesz ide is. És C#-frígre is jó lesz.
Kéne egy kis segítség. Andy Timmonstól az A Night to Remember milyen hangnemben van? A tabon ami megvan kissé bonyolultan van leírva, semmilyen dobozra nem tudok következtetni, ráadásul ahogy látom a lineáris skálákat is szereti Timmons bácsi.
Egyébként még további 3 domináns fríg hangnemre is használható ugyanez a szűkített négyeshangzat: a C#-frígre, a az A#-frígre és a G-frígre is (és ezek enharmonikus verzióira is, azaz a Db és B frígre is). Ugyanis a szűkített négyeshangzat, teljesen szimmetrikus, így önmagában nézve az akkordot, mind a 4 hangja egyforma értékű.
A H-szűkített akkord a H-D-F-Ab hangokból áll. A felépítése: alaphang-kis terc-szűkített kvint-szűkített szeptim.
A G# hang, amit említesz, enharmonikus (azaz megegyezik) az Ab hanggal, legalábbis a modern "hétköznapi" hangolás alapján. A barokk korszak előtt ez nem volt ilyen egyszerű*, akkor még máshogy hangoltak.
És egy viszont-kérdés: azt tudod-e, hogy a H-szűkített akkordot milyen alaphangú fríg skálára tudod rájátszani szóló közben?
---------------------------------
*De abban az időben semmi sem volt egyszerű, mert a rizsporos paróka alatt nagyon viszketett mindenki.
Köszönöm szépen a felajánlásodat! Még nem alakult ki, hogy melyik megoldást legyen, mivel normál piaci áron egy ilyen klip rengeteg lenne. A másik verzió valamilyen barter-ügylet lenne, tehát például kísérőzenét írnék cserébe a videós kolléga egyik projektjéhez, vagy ilyesmi. Szólok majd, ha már kialakult, hogy merre indulok el.
Én azt szoktam csinálni (leginkább Corelt használok), hogy aviba renderelem le és utána hagyom, hogy a youtube csináljon belőle flv-t. eddig (lekopogom!) a hang még sose mászott el! :)
Én tudok ajánlani ehhez értő szakembert aki egy Cégen belül ezzel foglalkozik, számlát is tud adni stb... De nem tudom hogy pénzért gondoltad vagy csak egy lelkes embert keresel aki valamennyire ért hozzá és megcsinálná ingyen... Facebookon tudom elérni a srácot írj ide vissza ha nem akadály ha pénzbe is kerülne neked.
Ennyit tudok segíteni, megcsinálnám én szívesen neked (talán még jó ötleteim is lennének) de annyira nem értek én se ezekhez a programokhoz...