HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2022. január 27

Gitáreffektek

2022. január 27

Jónás Tamás (instrume

2022. január 27

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2022. január 27

***FENDER***

2022. január 26

?Hangszórót ?Ládába

2022. január 25

Vizelde

2022. január 25

Csöves Gitárerősítő

2022. január 24

MIKROFONOK - FAQ, HELP

2022. január 23

In Memoriam...

2022. január 22

Mutameg!

2022. január 22

Akusztikus gitárok

2022. január 21

*MARSHALL.hu KLUB *

2022. január 20

***Music MAN***

2022. január 20

Barkács

2022. január 20

...Bassmanok...

2022. január 18

Milyen gitárt vegyek??

2022. január 17

***JACKSON***

2022. január 17

***YAMAHA billentyűsök

2022. január 17

Pink Floyd

2022. január 15

R O L A N D szintetizá

2022. január 14

PRS

2022. január 12

Orange amps

2022. január 12

Z e n é s z V I C C E K

2022. január 11

LANEY

2022. január 11

K O R G szintetizátoro

2022. január 07

Fotók, képek, GALÉRIA

2022. január 01

Mákosamp és válogatott f

2021. december 31

GITÁRLÁDÁK

2021. december 26

KARÁCSONY 2021 Karács

2021. december 24




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Kürtmuzsika
Közreadta Ónozó János, Kovács Mátyás (kürtkotta)

Kürtmuzsika


Akciós ár:
2 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CORT ActionPlus- TR basszusgitár
basszusgitár

CORT ActionPlus- TR basszusgitár


Akciós ár:
79 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft



hangszermagazin.hu

David Byrne: gazdaságilag is megéri az élőzene megmentésébe befektetni az adófizetők pénz
2022. január 15.





hangszermagazin.hu

FOLYATJUK A FORGALOMNÖVEKEDÉST 2022-BEN IS! BÚÉK MINDENKINEK!
2021. december 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
Cort
70 000 Ft
Epiphone
37 000 Ft

159 000 Ft
Ibanez
170 000 Ft
Voodoo Lab
29 000 Ft
Pearl
45 000 Ft
Electro-harmonix
99 000 Ft
Jackson
180 000 Ft
TL AUDIO
90 000 Ft
Behringer
40 000 Ft
FOLYATJUK A FORGALOMNÖVEKEDÉST 2022-BEN IS! BÚÉK MINDENKINEK!
2021. december 29.
JOYO MA-10A / VÉGRE EGY ELÉRHETŐ ÁRU AKUSZTIKUS KOMBÓ
2021. november 26.
JOYO MA-10B / IGAZÁN MUTATÓS OTTHONI BASSZUSGITÁR ERŐSíTŐ
2021. november 25.
NKA PÁLYÁZAT - NAGY LÉPÉST TESZ A VILLON TÁBOR
2021. október 10.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


JonasTamas 2011-01-27 10:06 |  #873








Ki a 3 kedvenc gitárosod?

Tegnap már beszélgettünk néhányan a kedvenc gitárosainkról, és kíváncsi vagyok minden látogatónak a véleményére ebben a kérdésben.

Tudom, hogy nem könnyű hármat kiválasztani, én is legszívesebben írnék vagy harmincat. De ha csak három gitárost szabadna említenetek, akik jelenleg a legközelebb állnak hozzád, akkor kik lennének ezek? Ha lehet, akkor mindháromról írjatok egy rövid mondatot is, hogy mi az a jellemzője, amit kiemelnétek vele kapcsolatban, mit lehet az illető gitárostól leginkább eltanulni.

A zenélésben az egyik legfontosabb dolog, hogy mindig új impulzusokat kapjunk, és ebben tudunk most segíteni egymásnak. Azt kérném, hogy az is írja meg a 3 aktuális kedvencét, aki eddig főleg csak olvasóként járt itt. Ki tudja, lehet hogy valamelyikünk itt és most fog hallani arról a gitárosról, aki majd az új kedvence lesz.

Javaslat: felejtsük el átmenetileg a meglevő nézőpontunkat, tehát ha valaki olyan gitárost ír, akit mi eddig 'unalmas tekerőgépnek', vagy 'fakezűnek' gondoltunk, akkor ahelyett, hogy ezt rögtön kifejtenénk, érdemes erre gondolni: "Hm... XY gitárosról eddig nem volt jó véleményem, de ezek szerint másnak valamilyen szempontból nagyon sokat adott. Megpróbálom megfejteni, hogy mi lehet ez, még az is lehet, hogy profitálhatok belőle."

-----------------------------------------------------------------------------

És akkor az én 3 jelenlegi kedvencem:

Greg Howe - amit nagyon szeretek nála: az egyedi látásmód, ahogy a gitár nyakát bejárja, az ötletes technikák (szóló közbeni barré-k több ujjal is, hibrid pengetés, széles fogások, vízszintes vibrato), és a tudatossága.

Guthrie Govan - brutális technikai tudás, átfogó stílusismeret, hihetetlen gyors gondolkodás, zseniális nyújtások, hatalmas elméleti háttér

John Petrucci - a harmadik névnél sokat gondolkodtam, ide nagyon sokan befértek volna, Andy Timmons-tól Shawn Lane-ig. Petruccit az "életművéért" választottam. Ő képes a maximumot kihozni magából, képes hihetetlen mértékben a feladatra koncentrálni, legyen az egy 3 órás koncert ahol 70 millió riffet, témát és szólót kell játszania, vagy legyen az egy nehéz harmonizált szóló Rudess-szel ahol nem hibázhat, vagy legyen az a feladat maga a Dream Theater, ahol 25 éve övé az egyik legfontosabb szólam.

s4tch 2011-01-27 09:51 |  #872
Nem tudom, melyik videóját láttad; van neki kettő, mindkettőnek minden szava arany.

Scott Henderson 'Melodic Phrasing' c. oktatófilmjét szerezd még meg, ha nem ismered.
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#861)

s4tch 2011-01-27 09:49 |  #871
Nálam Guthrie, Garsed és Andy Timmons a TOP3, ha nagyon muszáj leszűkíteni. Timmons nem annyira agyas, mint a fusion-arcok, de ha mondani kell egy földre szállt, ízléses, fílinges, egyetlen hangból felismerhető, elegáns gitárost, az Timmons. Az a sound meg verhetetlen.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#863)

Matheoss 2011-01-27 09:46 |  #870
Na jó, ez összefolyt (bocs), szóval itt van: http://www.makrai.net/balazs/primer/File31.htm

Matheoss 2011-01-27 09:44 |  #869
Régebben olvastam már, de most találtam benne egy hasznos táblázatot (ami lehet, hogy már volt itt):

Akkord Skála

C dúr, C líd, C dúr bebop
Cmaj7, Cmaj9, C6, C C dúr pentaton, G dúr pentaton

Cmaj7#11 C líd, B in sen
-------------------------------------------------------------------------------------------
C dór, C moll bebop, C moll pentaton
Cm7, Cm9, Cm11, Cm F dúr pentaton, Bb dúr pentaton
Eb dúr bebop, C blues, C moll

C dór, C melodikus moll, C moll pentaton,
Cm6, Cm F dúr pentaton, Bb dúr pentaton,
C moll bebop, Eb dúr bebop, D in sen

Cm-maj7 C melodikus moll, C harmonikus (összhangzatos) moll, Eb dúr bebop

Cm7b6 C moll, Ab dúr pentaton

Cm7b9 C fríg, C fríg #6
-------------------------------------------------------------------------------------------
C mixolíd, C domináns líd, C domináns bebop,
C7, C9, C13, C C blues, C dúr pentaton

C7sus, Csus, C11 C mixolíd
Bb/C, Gm7/C C késleltetett pentaton, F dúr pentaton

C7#11, C7 C domináns líd

C7alt, C7#9#5, C7#9 C alterált, F harmonikus moll, F melodikus moll

C7b9b5, C7b9 C FE szűkített, F harmonikus moll, F melodikus moll

C7aug, C7+, C7#5 C egész hangos
-------------------------------------------------------------------------------------------
Cm7b5 C lokriszi #2, C lokriszi

Cdim7 C EF szűkített
-------------------------------------------------------------------------------------------
C fríg, C fríg #6, C spanyol fríg
Cphryg C in sen

Cmaj7#5 C bővített líd, C dúr bebop

C7susb9 C fríg #6, C fríg
Válasz 'daniel83' hozzászólására (#866)

JonasTamas 2011-01-27 09:30 |  #868
Igen, ezt érdemes, nagyon jó elméleti összefoglalás van benne.
Válasz 'daniel83' hozzászólására (#866)

ibanezrg565 2011-01-27 09:01 |  #867
Itt van még egy nagyszerü gitáros Jan Cyrka .Az In the End címü http://www.youtube.com/watch?v=yi1iHDdE964 számát gyönyörűen játsza.

daniel83 2011-01-27 01:02 |  #866
Lehet, h ez csak nekem kínai, de azt hiszem el kell kezdenem ezt megtanulni...Elmélet

tibyee 2011-01-26 23:48 |  #865
Mr.335
Teljesen más stílus, de valahogy ahogy neki szól a hangszer a kezében...
Meg a Thomas Blug

Lovrek Krisztian 2011-01-26 22:39 |  #864
Hutchings is nagy kedvencem egy ideje már, kegyetlen jó a srác. TJ is über brutál..és ezek az arcok ( TJ és Brett) már a 80 években így játszottak...elképesztő...én Howe-t nem szeretem annyira, legalábbis ezekhez a csávókhoz mérve kissé vérszegény a fickó..
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#863)

JonasTamas 2011-01-26 21:54 |  #863
Lovrek Krisztian írtaNéhány éve Guthrie ült a képzeletbeli trónon a szememben, ami a gitározást illeti, de most, hogy láttam a Brett Garsed oktatót végig, megváltozott a véleményem. Nem lehet úgy gitározni, ahogy ő játszott már a 90-es évek elején...elképesztő..

Hát igen, egyik jobb mint a másik, és mindketten teljesen egyedi módon zseniálisak. (Azért TJ sem rossz Brett mellett, a 8 ujjas tappinggel.)

Én még Greg Howe-t is odatenném a Top 3-ba.

Érdemes Alex Hutchings-videókat is nézni, én nagyon sokat tanultam tőle. Pl. ez itt milyen okos játék már?... http://www.youtube.com/watch?v=et5EwhNWoO0

(A gitármárka is tetszeni fog.)
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#861)

ibanezrg565 2011-01-26 21:20 |  #862
Köszi a választ megpróbálom.

Lovrek Krisztian 2011-01-26 18:47 |  #861
Néhány éve Guthrie ült a képzeletbeli trónon a szememben, ami a gitározást illeti, de most, hogy láttam a Brett Garsed oktatót végig, megváltozott a véleményem. Nem lehet úgy gitározni, ahogy ő játszott már a 90-es évek elején...elképesztő..
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#859)

JonasTamas 2011-01-26 16:40 |  #860
ibanezrg565 írtaSzia Tamás.Nekem egy Boss GS 10-es multi effektem van,működik hangkártyaként is.Azt szeretném tőled kérni hogy hasonló hangszint mint ahogy a te gitárod szól hogy tudnák rajta beállítani.köszi

Első körben az overdrive-ot és az amp szimulációt kell beállítani (a #822-ben leírtak szerint). Ha ezzel a beállítással megvagy, akkor elvileg már az én hangszínemhez elég hasonlóan kell majd szólnia a gitárodnak. Utána már csak finomhangolás kell (EQ), majd ízlés szerint delay és reverb.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#856)

JonasTamas 2011-01-26 16:36 |  #859
Spoti írtasziasztok solo alapot, kíséretet honnan tudok letölteni? amit feltettetek azokat megnéztem, de jó lenne még egypár Úgy érzem h ez segítene nekem az improvizálásban, mert az nehezen megy.

Itt is van nagyon sok jó & ingyen letölthető zenei alap. Némelyikhez van példa-szóló és TAB is. Sőt, olyan arcok játszottak (szintén ingyen letölthető) szólókat ezekre, mint Satriani, Zakk Wylde, Guthrie Govan, vagy Alex Hutchings.
http://www.jamtrackcentral.com/free_downloads.php

Alex Hutchings-t pont tegnap emlegettem itt, ő az egyetlen, aki talán elérheti a Guthrie-szintet (ami amúgy elérhetetlen).
Íme a két angol "őrült":


Válasz 'Spoti' hozzászólására (#852)

JonasTamas 2011-01-26 16:31 |  #858
airchild írtaHa már a legendáknál tartunk. Valahol azt is olvastam hogy tulajdonképpen J.S. Bach használta előszeretettel a H elnevezést, mert így úgymond "aláírhatta" a zenéit. Szóval belerakta hogy B,A,C,H.

Igen, a német zenei nyelvben is H szerepel, mi onnan vettük át.
Bach írt H-moll misét is (jó kis progos témák vannak benne)...
Válasz 'airchild' hozzászólására (#854)

Spoti 2011-01-26 16:28 |  #857
Kösz szépen a linkeket.
Válasz 'EnemaDarwin' hozzászólására (#853)

ibanezrg565 2011-01-26 16:23 |  #856
Szia Tamás.Nekem egy Boss GS 10-es multi effektem van,működik hangkártyaként is.Azt szeretném tőled kérni hogy hasonló hangszint mint ahogy a te gitárod szól hogy tudnák rajta beállítani.köszi

Gitarosaurus 2011-01-26 15:06 |  #855
fúgát is írt ezzel a négy hanggal. narcisztikusságból ötöst kapott
Válasz 'airchild' hozzászólására (#854)

airchild 2011-01-26 14:48 |  #854
Ha már a legendáknál tartunk. Valahol azt is olvastam hogy tulajdonképpen J.S. Bach használta előszeretettel a H elnevezést, mert így úgymond "aláírhatta" a zenéit. Szóval belerakta hogy B,A,C,H.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#846)

EnemaDarwin 2011-01-26 14:24 |  #853
http://www.guitarbackingtrack.com/
http://www.guitarbt.com/

De youtube-on is találsz rengeteget. Északi Szabi linkelt itt korábban egy videót, azon a csatornán nézelődj. Nagyon jók a videók, folyamatosan ki van írva, hogy milyen akkord jön és mit érdemes rá játszanod.Vannak leckék és jamtrack-ek is.

http://www.youtube.com/watch?v=XRnDpJAqhyk&feature=channel

és ez is ilyen:
http://www.youtube.com/user/getguitarmaps



Válasz 'Spoti' hozzászólására (#852)

Spoti 2011-01-26 13:49 |  #852
sziasztok
solo alapot, kíséretet honnan tudok letölteni?
amit feltettetek azokat megnéztem, de jó lenne még egypár
Úgy érzem h ez segítene nekem az improvizálásban, mert az nehezen megy.

indyhorse 2011-01-26 05:31 |  #851
Tiszta így teljessen :)
Köszi!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#842)

indyhorse 2011-01-26 05:31 |  #850
Tiszta így teljessen :)
Köszi!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#842)

Gitarosaurus 2011-01-26 00:00 |  #849
meg vagyok győzve
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#847)

JonasTamas 2011-01-25 23:46 |  #848
Ez a Jess Lewis tényleg nagyon-nagyon ügyes.

A teljesség kedvéért azt tudni kell, hogy a szólót nem ő írta, hanem Alex Hutchings, aki Anglia egyik legjobb gitárosa, szinte Guthrie Govan szintű...
Alex szólójának kottája letölthető volt a jamtrackcentral.com-ról, és Jess onnan tanulta meg. De ettől persze még max respect, hogy hangról hangra így megtanulta és eljátszotta a lány, az összes finomsággal és díszítéssel együtt.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#829)

JonasTamas 2011-01-25 23:39 |  #847
Gitarosaurus írtane haragudj Tamás! akkor itt egy másik legenda cserébe. az egyházi zenében sokáig csak hexakordokat (hat hangos skála) használtak, mert a szeptim oldódása a tonikára bűnös élvezeteket hajszolására ösztönözte a hívő bárányokat. ezért ezt meghagyták a világi zenének. de sajnos a télapóban nem vagyok biztos...

Ez a szeptim nekem is mindig gyanús volt :-8

Amúgy a télapóban biztos lehetsz. Egy ízben ugyanis ÉN voltam a télapó, és hát én tutira létezem, tehát...
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#846)

Gitarosaurus 2011-01-25 23:30 |  #846
ne haragudj Tamás! akkor itt egy másik legenda cserébe. az egyházi zenében sokáig csak hexakordokat (hat hangos skála) használtak, mert a szeptim oldódása a tonikára bűnös élvezeteket hajszolására ösztönözte a hívő bárányokat. ezért ezt meghagyták a világi zenének.

de sajnos a télapóban nem vagyok biztos...
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#845)

JonasTamas 2011-01-25 23:11 |  #845
Így most már érthetőbb ez a H-dolog... bár a részeg szerzetest könnyebben el tudom képzelni vizuálisan
Úgy látszik a legjobb legendák sosem bizonyulnak igaznak
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#844)

Gitarosaurus 2011-01-25 23:06 |  #844
kódexmásolás helyett.

két szeptimet is használtak (mindkettő B volt, csak másképp formázva):
k7 b rotundum (kerek bé)
n7 b quadratum (szögletes bé)

előbbi lett a B (és a leszállítás jele), utóbbi a H (és a feloldás jele)

utólag belegondolva logikátlan, de a folyamatának megvolt a logikája

az angolok már akkor is különcködtek (kivételesen egyszerűbb lett a végeredményük)

szvsz meg kéne maradnod az egyik rendszer mellett, de persze szabadság van
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#842)

JonasTamas 2011-01-25 22:48 |  #843
bluevoodoo írta

Köszi!
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#840)

JonasTamas 2011-01-25 21:59 |  #842
Két alapvető megközelítés lehet:

1) fokozatosság

Ekkor a lokriszi-->fríg-->moll-->dór-->mixolíd-->dúr-->líd sorrendet kell követni, odafelé vagy visszafelé. (Persze nem kötelező mind a hetet használni.)
Ennek a sorrendnek az a magyarázata, hogy ekkor a módosuló hangok fokozatosan jelennek meg, tehát az átmenet "barátságosabb".

Például, ha az A hangot veszed a pitch axis alapjául, akkor az előjegyzések így jönnek:

A-lokriszi 2b-->A-fríg 1b-->A-moll0-->A-dór 1#-->A-mixolíd 2#-->A-dúr 3#-->A-líd 4#


2) Kontraszthatás

Ekkor épp az a cél, hogy minél nagyobb kontraszt jöjjön létre a váltások által. Például A-fríg után A-lídet játszol, és a számos eltérő hang szép kontrasztot okoz.


Mindkét esetben fontos még, hogy egyéb módon is összekössük a változó modalitást. Nem elég a közös alaphang, kell valamilyen ritmikai vagy hangszerelési közös vonás is.

-----------------------------------------------
extra ötlet
-----------------------------------------------

Amúgy a fríggel érdekes trükköket lehet csinálni. Az úgynevezett spanyol (v. domináns) fríg elég sok hangja megegyezik a mixolíddal:

A-spanyol fríg:
A Bb C# D E F G

A-mixolíd:
A H C# D E F# G

Azaz mindkettőben benne van az A7 négyeshangzat (A C# E G), sőt még ötödik hangként a D is közös. Egyedül a szekund és a szext tér el.

(Ja, ha valakinek feltűnik, hogy a leszállított H-t én Bb-nek írom, az nem véletlen, én mindig így írom, mert a "B" összekeverhető a nemzetközi B-vel, ami amúgy pont a H hangot jelenti. A "H" hang állítólag egy középkori másolási hiba miatt jött létre, be volt nyomva a szerzetes, mint a rajzszög. És a tök logikus A B C D E F G hangsor (az ABC első hét betűje) átalakult A H C D E F G hangsorrá.)
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#841)

indyhorse 2011-01-25 19:45 |  #841
Tamás!
A pitch axis-os példád kapcsán merült fel bennem, hogy van arra valamilyen irány mutatás, hogy milyen sorrendben érdemes használni a modálisokat ebben az esetben?

bluevoodoo 2011-01-25 16:29 |  #840
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#838)

JonasTamas 2011-01-25 15:48 |  #839
A titkárnőmnek majd keresnie kell kisebb felkiáltójelet itt az új rendszerben...
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#838)

JonasTamas 2011-01-25 15:47 |  #838




Gyors futamok váltott pengetéssel 01

Ezt a szólót nemrég vettem fel, és van benne egy hasznos pengetési gyakorlat. Az eredeti tempó nem könnyű, de metronómmal fokozatosan gyakorolva elérhető. A gyors futam a mellékelt hangfelvétel kb. 4. másodpercében indul (a kotta is innen kezdődik). Sárga színekkel jelöltem a logikailag összetartozó csoportok első hangját. (Mint látható, hatos csoportok ismétlődnek, de ritmikailag nyolcas csoportok alakulnak ki belőlük. Ez gyakori és hasznos módszer az egyszerűbb futamok érdekesebbé tételére.)

A futam egyhúros szakaszában a 21. bundot a kisujjnak kell lefogni. Az egyhúros szakasz után egy háromhúros süllyedés, majd emelkedés indul, a G#-moll skála hangjain. A kisujjnak kell indítania a süllyedést, és minden húron neki jut az első hang. (Ez amúgy a 'mixolíd' doboz ha valaki így ismeri, de mint korábban többen is kifejtettük, ez csak puszta megnevezés ilyenkor, mivel a zenei kíséret számít a hangnem meghatározásában, és ez ebben a példában nem F#-mixolíd, hanem G#-moll.)

Az emelkedő futam végén a gyűrűsujjnak kell rácsúsznia a 21. bundra, és ott egy fokozatosan emelkedő nyújtást indítania.

Night City gyors pengetés by JonasTamas@Hangmester




Válasz 'kiralytamas' hozzászólására (#828)

tibyee 2011-01-25 11:59 |  #837
Ennek a csajnak is van fenn néhány videója, hát szerintem minden / e rendben van!!!

Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#829)

tibyee 2011-01-24 22:31 |  #836
JonasTamas írta írtaEz nagyon jó ötlet volt, köszönjük! És jó kis névsor, Joe Satriani, Brian Setzer, Larry Carlton...

Igazán nincs mit!
Még egy jó kis akkord menet gyakorlat aminek egy a hangneme, és egy mezei C dúrral végig improvizálható!
Van benne két kakukktojásnak tűnő akkord, ami nem az, ha holnap lesz időm akkor megpróbálom elmondani hogy miért is.
A lényeg hogy végig a C dúr skála hangjait lehet használni! ( Ez majd tovább fejleszthető, és kell is, de a kezdőknek ez most épp elég. )

//: Dm7-G7 / Cmaj7-Fmaj7 / Hm7b5-E7 / Am7-A7 :// Cmaj7
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#825)

kiralytamas 2011-01-24 21:46 |  #835
JonasTamas írtakiralytamas írtaTamás tudnál írni egy pár gyakorlatsort aminek a segítségével, hatékonyan és gyorsan lehet növelni a sebességet végig kipengetett futamoknál? Olyasmire gondolok, mint ami pl. Kee Marcello féle superstitious szólóban van, vagy a Cowboys from hell szólóban az elején, mindíg ezeknél akadok el. Technikai gyakorlat még úgysem sok volt...OK, holnap nézek majd ilyesmiket a gyakorlataim között, és majd pakolok fel néhányat.

Előre is köszönöm.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#834)

JonasTamas 2011-01-24 20:36 |  #834
kiralytamas írtaTamás tudnál írni egy pár gyakorlatsort aminek a segítségével, hatékonyan és gyorsan lehet növelni a sebességet végig kipengetett futamoknál? Olyasmire gondolok, mint ami pl. Kee Marcello féle superstitious szólóban van, vagy a Cowboys from hell szólóban az elején, mindíg ezeknél akadok el. Technikai gyakorlat még úgysem sok volt...

OK, holnap nézek majd ilyesmiket a gyakorlataim között, és majd pakolok fel néhányat.
Válasz 'kiralytamas' hozzászólására (#828)

JonasTamas 2011-01-24 20:35 |  #833
Gabory írta írtaGábor kérdése alapján pár szót akkor ilyen szempontból is a modális skálákról. Induljunk ki most a dalírás felől. Nézzünk két esetet. 1) Ha úgy írsz számot, hogy egy riffet találsz ki: Ekkor először is meg kell állapítanod a riff alaphangját. Ez gyakran (de nem mindig) a legtöbbet szereplő hang. De általános szabály persze nem adható erre, egy idő után ráérez az ember. Ha ez megvan, akkor meg kell nézned, hogy a megtalált alaphanghoz viszonyítva nagy terc vagy kis terc szerepel a riffben (nagy terc=4 bund, kis terc=3 bund). (Ha mindkettő szerepel, akkor bluest játszol épp:DD) Ha nagy terc volt, akkor a hangnem lehet dúr, mixolíd vagy líd. Ekkor vizsgáld meg a többi hangot a riffedben, továbbra is az alaphanghoz viszonyítva. Ha szerepel benne kis szeptim (ez pl. 10 bund távolság egy húron), akkor mixolíd a hangnemed. Ha nagy szeptim van benne, de bővített kvart is (6 bund), akkor líd a hangnemed. Ha nagy szeptim, és tiszta kvart volt benne, akkor dúr a hangnemed. Ha kis terc volt, akkor a hangnem lehet moll, dór, vagy fríg. Ha az alaphanghoz viszonyítva kis szekund (1 bund) is szerepel benne, akkor fríg a hangnemed. Ha nagy szekund van benne, de nagy szext, akkor dór a hangnemed. Ha nagy szekund és kis szext szerepel benne, akkor moll a hangnemed. 2) Ha úgy írsz számot, hogy egy akkordmenetet találsz ki: Ilyenkor meg kell állapítani az akkordmenet közös hangnemét. Például ha azt találtad ki, hogy Am-F-G7-Cmaj7, akkor írd le egyesével az összes akkordhoz tartozó előjegyzést. Tehát: Am F G7 Cmaj7 0 1b 1# 0 És alapesetben a középső érték lesz a hangnem. Tehát ez az akkordmenet A-mollban van. Persze sok kivétel lehet, de most az alapokat nézzük. Ilyenkor is lehet dúrtól vagy molltól eltérő a hangnem. Például: Am D 0 2# Itt a középső érték ("átlag") 1#. És az 1#-es skála egy A-moll hármashangzatra rájátszva az A-dór skálát eredményezi. (Mint pár sorral fentebb láthattuk, a moll skála a hatodik fok megemelésével dór skálává alakul át.) Ezek a gondolatok segíthetnek az első saját modális zenék megírásában vagy megfejtésében. Ha lesz még kérdésed, írd meg, segítünk. Köszönöm szépen Tomi, kezdem kapisgálni!

Szívesen, örülök ha tudtam segíteni!
Válasz 'Gabory' hozzászólására (#826)

zsocmoka 2011-01-24 19:54 |  #832
vEgGg írtaIde is berakom, mert itt biztos értékelik néhányan:) Szerintem igencsak figyelemreméltó:

Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#829)

vEgGg 2011-01-24 19:03 |  #831
indyhorse írtavEgGg írtaIde is berakom, mert itt biztos értékelik néhányan:) Szerintem igencsak figyelemreméltó: Ez nagyon finom :) Semmi túl cifrázás, jeeeee!

Egy profitól is megállná a helyét, de egy 16 éves lánytól aztán...
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#830)

indyhorse 2011-01-24 19:00 |  #830
vEgGg írtaIde is berakom, mert itt biztos értékelik néhányan:) Szerintem igencsak figyelemreméltó:

Ez nagyon finom :)
Semmi túl cifrázás, jeeeee!
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#829)

vEgGg 2011-01-24 18:37 |  #829
Ide is berakom, mert itt biztos értékelik néhányan:) Szerintem igencsak figyelemreméltó:

kiralytamas 2011-01-24 18:26 |  #828
Tamás tudnál írni egy pár gyakorlatsort aminek a segítségével, hatékonyan és gyorsan lehet növelni a sebességet végig kipengetett futamoknál? Olyasmire gondolok, mint ami
pl. Kee Marcello féle superstitious szólóban van, vagy a Cowboys from hell szólóban az elején, mindíg ezeknél akadok el.
Technikai gyakorlat még úgysem sok volt...

kegyetlen 2011-01-24 17:22 |  #827
JonasTamas írtaEgy vintage overdrive nyitja a dolgot, utána a BG Lead amp jön, közepes gain beállítással, mikrofon középen. Utána már csak egy kis EQ, reverb, delay, de ezek már csak színezik a hangot, a lényeg az overdrive és a BG Lead.

Köszi Tomi, este neki is ugrok a hangszinelésnek!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#822)

Gabory 2011-01-24 17:16 |  #826
írtaGábor kérdése alapján pár szót akkor ilyen szempontból is a modális skálákról. Induljunk ki most a dalírás felől. Nézzünk két esetet. 1) Ha úgy írsz számot, hogy egy riffet találsz ki: Ekkor először is meg kell állapítanod a riff alaphangját. Ez gyakran (de nem mindig) a legtöbbet szereplő hang. De általános szabály persze nem adható erre, egy idő után ráérez az ember. Ha ez megvan, akkor meg kell nézned, hogy a megtalált alaphanghoz viszonyítva nagy terc vagy kis terc szerepel a riffben (nagy terc=4 bund, kis terc=3 bund). (Ha mindkettő szerepel, akkor bluest játszol épp:DD) Ha nagy terc volt, akkor a hangnem lehet dúr, mixolíd vagy líd. Ekkor vizsgáld meg a többi hangot a riffedben, továbbra is az alaphanghoz viszonyítva. Ha szerepel benne kis szeptim (ez pl. 10 bund távolság egy húron), akkor mixolíd a hangnemed. Ha nagy szeptim van benne, de bővített kvart is (6 bund), akkor líd a hangnemed. Ha nagy szeptim, és tiszta kvart volt benne, akkor dúr a hangnemed. Ha kis terc volt, akkor a hangnem lehet moll, dór, vagy fríg. Ha az alaphanghoz viszonyítva kis szekund (1 bund) is szerepel benne, akkor fríg a hangnemed. Ha nagy szekund van benne, de nagy szext, akkor dór a hangnemed. Ha nagy szekund és kis szext szerepel benne, akkor moll a hangnemed. 2) Ha úgy írsz számot, hogy egy akkordmenetet találsz ki: Ilyenkor meg kell állapítani az akkordmenet közös hangnemét. Például ha azt találtad ki, hogy Am-F-G7-Cmaj7, akkor írd le egyesével az összes akkordhoz tartozó előjegyzést. Tehát: Am F G7 Cmaj7 0 1b 1# 0 És alapesetben a középső érték lesz a hangnem. Tehát ez az akkordmenet A-mollban van. Persze sok kivétel lehet, de most az alapokat nézzük. Ilyenkor is lehet dúrtól vagy molltól eltérő a hangnem. Például: Am D 0 2# Itt a középső érték ("átlag") 1#. És az 1#-es skála egy A-moll hármashangzatra rájátszva az A-dór skálát eredményezi. (Mint pár sorral fentebb láthattuk, a moll skála a hatodik fok megemelésével dór skálává alakul át.) Ezek a gondolatok segíthetnek az első saját modális zenék megírásában vagy megfejtésében. Ha lesz még kérdésed, írd meg, segítünk.

Köszönöm szépen Tomi, kezdem kapisgálni!
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#817)

JonasTamas 2011-01-24 16:03 |  #825
írta
Ez nagyon jó ötlet volt, köszönjük!
És jó kis névsor, Joe Satriani, Brian Setzer, Larry Carlton...
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#824)

tibyee 2011-01-24 13:13 |  #824

Sziasztok!
Tomi! na ne...Hát ha kétszáz évig élek se...
Azért eleinte tedd lejjebb a mércét!

Én viszont találtam egy nagyon jó, egyszerű, és a kezdők számára is talán érthető nótát, amiben az a lényeg hogy ki ki elbarangolhat a modális skálák sűrűjében...
Három remek gitáros előadásában hallhatjuk ugyanazt a számot, és mind egy kicsit, vagy nem kicsit más...
Egybe van az egész összevágva, és ha végig hallgatjuk, akkor lehet "érezni", hogy különböző, stílusú gitárosok, ugyanarra az alapra, milyen más megközelítéseket használnak, és modálisan is másképpen értékelik egy-egy akkord szerepét a környezetében.
Nekem tanulságos, és remélem más is talál benne "iránymutatást" !
Persze nem egy sárkány metál, de azért érdemes végighallgatni!
Konkrét a Sleepwalk című nótáról van szó, 1959-ből...
Számtalan remek zenész feldolgozta, és ma is sokan játsszák.
Jelen felvételen, elsőnek: Joe Satriani, második: Brian Setzer, harmadik: Larry Carlton.
05-Satch, Setzer, & Carlton by tibyeecaster

Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#820)

tibyee 2011-01-24 12:53 |  #823
Szerintem is!
Válasz 'Markell' hozzászólására (#816)

JonasTamas 2011-01-24 09:56 |  #822
Egy vintage overdrive nyitja a dolgot, utána a BG Lead amp jön, közepes gain beállítással, mikrofon középen. Utána már csak egy kis EQ, reverb, delay, de ezek már csak színezik a hangot, a lényeg az overdrive és a BG Lead.
Válasz 'macika' hozzászólására (#821)

kegyetlen2011-01-23 23:46 |  #821
Tamás!

Lőttem egy interjút a neten az imént, ahol azt nyilatkoztad, hogy egy GT-3 -mal effekteled a Samick gitárt.
Adnál néhány támpontot hogy hogyan éred el ezt az ,,éneklő" , lágy krémes szólógitár hangszint, amit nekem már 50 éve nem sikerül kitekernem semmiből?
Köszi!
A rákenroll tovább él....

JonasTamas2011-01-23 23:30 |  #820
Igyekszünk azoknak is segíteni, akik nemrég kezdtek gitározni.

De ilyen is lesz:

Válasz 'macika' hozzászólására (#818)

JonasTamas2011-01-23 23:27 |  #819
A titkárnőm elgépelte, a G7 helyett sima G-dúrt akart írni. Kirúgtam rögtön.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#817)

kegyetlen2011-01-23 23:25 |  #818
Te nagyon készen vagy!!!
Egyre izgibb ez a topik! JAAaAAJAJAJJajajajajaajjAJJj!!!
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#817)

JonasTamas2011-01-23 23:22 |  #817
Gábor kérdése alapján pár szót akkor ilyen szempontból is a modális skálákról. Induljunk ki most a dalírás felől.

Nézzünk két esetet.

1) Ha úgy írsz számot, hogy egy riffet találsz ki:

Ekkor először is meg kell állapítanod a riff alaphangját. Ez gyakran (de nem mindig) a legtöbbet szereplő hang. De általános szabály persze nem adható erre, egy idő után ráérez az ember.

Ha ez megvan, akkor meg kell nézned, hogy a megtalált alaphanghoz viszonyítva nagy terc vagy kis terc szerepel a riffben (nagy terc=4 bund, kis terc=3 bund).

(Ha mindkettő szerepel, akkor bluest játszol épp:DD)

Ha nagy terc volt, akkor a hangnem lehet dúr, mixolíd vagy líd. Ekkor vizsgáld meg a többi hangot a riffedben, továbbra is az alaphanghoz viszonyítva. Ha szerepel benne kis szeptim (ez pl. 10 bund távolság egy húron), akkor mixolíd a hangnemed. Ha nagy szeptim van benne, de bővített kvart is (6 bund), akkor líd a hangnemed. Ha nagy szeptim, és tiszta kvart volt benne, akkor dúr a hangnemed.

Ha kis terc volt, akkor a hangnem lehet moll, dór, vagy fríg. Ha az alaphanghoz viszonyítva kis szekund (1 bund) is szerepel benne, akkor fríg a hangnemed. Ha nagy szekund van benne, de nagy szext, akkor dór a hangnemed. Ha nagy szekund és kis szext szerepel benne, akkor moll a hangnemed.


2) Ha úgy írsz számot, hogy egy akkordmenetet találsz ki:

Ilyenkor meg kell állapítani az akkordmenet közös hangnemét. Például ha azt találtad ki, hogy Am-F-G7-Cmaj7, akkor írd le egyesével az összes akkordhoz tartozó előjegyzést. Tehát:

Am F G7 Cmaj7
0 1b 1# 0

És alapesetben a középső érték lesz a hangnem. Tehát ez az akkordmenet A-mollban van. Persze sok kivétel lehet, de most az alapokat nézzük.

Ilyenkor is lehet dúrtól vagy molltól eltérő a hangnem. Például:

Am D
0 2#

Itt a középső érték ("átlag") 1#. És az 1#-es skála egy A-moll hármashangzatra rájátszva az A-dór skálát eredményezi. (Mint pár sorral fentebb láthattuk, a moll skála a hatodik fok megemelésével dór skálává alakul át.)

Ezek a gondolatok segíthetnek az első saját modális zenék megírásában vagy megfejtésében. Ha lesz még kérdésed, írd meg, segítünk.
Válasz '' hozzászólására (#809)

peti6282011-01-23 19:45 |  #816
Tyüha! Ez nagyon ott van!
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#801)

matyesz 2011-01-23 19:25 |  #815
az a bajigazán h a felsőoktatásban is kicsit megölik a lelkét a zenének. jót tanítanak meg jól is, és mondják h hiányolják sokszor a zeneiséget a játékunkból, énekünkből, de könyörgöm. annyira elméleti síkra rakják néha az egészet és annyit dolgoztatnak - nem az újfajta szaros generációból vagyok, aki egyetemre pihenni jár - hogy pont mire lelket raknánk a zenébe, addigra kifulladunk és elmegy a kedvünk. :S
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#813)

isabá2011-01-23 18:06 |  #814
Ez van jól látod!
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#813)

2011-01-23 18:01 |  #813
A lányaim zeneiskolába járnak, tanulják ők a modálisokat, csak dór helyett azt mondják, hogy ré sor, fríg helyett, hogy mí sor, stb. Amúgy baromi rendszertelen az egész zeneoktatás, mindenbe belekapnak egy kicsit, de nem épülnek egymásra a dolgok, és a gyerekek egyáltalán nem is értik a miérteket. Megtanítják őket arra, amit ők is tudnak, agyatlanul játszani egy kottalapról..
Válasz 'kisskori' hozzászólására (#812)

Randall2011-01-23 17:51 |  #812
Ha off, akkor off, de esetleg hangzásokról, erősítő/effekt beállításokról eshet itt (is) szó? Ha már ilyen családias a légkör... Kinek milyen ötletei/felfedezései vannak, amiket meg is osztana másokkal?

Egyébként a modális témához annyit szeretnék csak hozzátenni, hogy legszebb emlékeim szerint egy átlagos mezei zeneiskolában a dúr és moll skálán kívül nem erőltetnek semmi mást, ezen szocializálódik az ember (esetleg pentaton), aztán egyszer csak a gitártanár belekezd ebbe a modális káoszba és esetleg egy darabig elég zavaros lesz, hogy ugyanazon hangok csoportját miért is nezezzük el több néven is...

Gabory2011-01-23 13:52 |  #811
REndben.
Tamás válaszára is kíváncsi vagyok, több mint valószínű ős is ugyanezt fogja elmondani de több szem többet lát. Köszönöm neked is!

2011-01-23 13:11 |  #810
Gábor, azt hittem ezeket már tisztáztuk! Az első kérdésedre a válasz végtelenül egyszerű: a szólóalap hangneme határozza meg, hogy milyen skálákat használhatsz, a második kérdésedet meg inkább megfordítanám és azt kérdezném, milyen akkordokra milyen modálisokat lehet játszani? De ezeket úgyis megtanuljuk részletesen, ha eljutunk odáig!
Válasz '' hozzászólására (#809)

Gabory2011-01-23 12:31 |  #809
Szia Tomi és segítő fórumlakók!

Itthon betegeskedem így két kérdést tolmácsolnék feléd, felétek.
Az egyik buta kérdésem ha elkezdek írni egy dalt mi határozza meg ,hogy milyen skálát játszhatok pl. a szólónál?
Utolsó kérdésem, hogy a modálisokra milyen akkordokat lehet játszani?

Marcusco2011-01-22 17:56 |  #808
Jaj, ez rossz helyre ment, bocs!
M

Marcusco2011-01-22 17:52 |  #807
Sziasztok!
Zugló környékén keresnék gitártanárt egy középkorú, de lelkes tanítványhoz, aki 20 év után kezdené újra el a zenélést. email a nickemnél
M.

zsocmoka2011-01-22 17:38 |  #806
Köszönöm!

A GT-10-el meg még babrálok...
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#781)

indyhorse2011-01-22 17:35 |  #805
Nincs mit, használjátok, bővítgessétek egészséggel :)
Ami a lényeges, a wikire regisztrált tagok szerkeszthetik, bővítgethetik az oldalt.
Olvasni persze bárki szabadon olvashatja :)
Válasz 'repatorta' hozzászólására (#804)

classic702011-01-22 17:02 |  #804
Ennél hasznosabb topic nem született még itt, gratulálok és köszönjük! (Indyhorse-nak is a wiki-t!)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#803)

JonasTamas2011-01-22 16:51 |  #803
Van egy jó hírem: Indyhorse kollégánk csinált egy Wiki oldalt, amelybe összegyűjtötte a topikban szereplő anyagokat, hogy könnyebben meg lehessen találni őket: http://jonastamas.wikidot.com/

Ezúton is köszönet Indyhorse-nak, nem kevés munkája lehetett az anyagok összerendezésével, mivel nagyon sok hasznos anyagot raktunk fel ide már eddig is. Úgyhogy a többiek nevében is sárkány-metálos köszönet!

JonasTamas2011-01-22 13:49 |  #802




A "Lokriszi 6#" egy méltatlanul keveset használt skála. Ez tulajdonképpen a harmonikus moll skála egyik modális skálája. (A harmonikus moll skálának is ugyanúgy hét modális skálája van, mint a "mezei" dúr skálának, hiszen mindegyik fokát kijelölhetjük kezdőhangnak.)

Például a D-harmonikus moll skála így néz ki:

D E F G A Bb C#

Ez a természetes moll skálából a 7. hang felemelésével kapható meg. És ha ezt a skálát most nem D-ről, hanem E-ről indítjuk, akkor ezt kapjuk:

E F G A Bb C# D

Ez a skála nagyon hasonlít a lokriszi skálára, csak a 6. hangja meg van emelve. Innen van tehát a "Lokriszi 6#" elnevezés.

Érdemes végigjátszani ezt a skálát, már sorrendben játszva is nagyon kellemes & egzotikus hangzása van.

Mellékeltem egy példámat, a Locrian Locusts című számból (a szám címe is innen származik). Az ütemmutató felváltva 7/4 és 6/4, tehát egyúttal hasznos ritmusgyakorlat is.

Mint látható, a kiinduló téma egy ütem hosszúságú (ez az 1. és a 3. ütemben szerepel). A páros ütemekben a témának a rövidített variációi szerepelnek. A 4. ütemben a legnagyobb az eltérés az alaptémához képest (itt már az ütem negyedik negyedétől indul az eltérés). Érdemes a néggyel osztható sorszámú ütemeket alaposabban megvariálni, ezzel a módszerrel jól lehet a nagyobb periódusokat lezárni.

Lokriszi 6# skála - Locrian Locusts by JonasTamas@Hangmester




tibyee2011-01-22 11:34 |  #801
Egy jó példa?
A "felfogás" béli különbségekre?
Egy régi standard, kicsit másképpen.
Érdemes végig hallgatni!
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#794)

tibyee2011-01-22 11:20 |  #800
szívesen társulnék, ha kell valaki hogy vigye a szerszámos ládádat...
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#798)

tibyee2011-01-22 11:19 |  #799
Ezt azért most jól lementettem magamnak!
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#795)

JonasTamas2011-01-22 11:14 |  #798
"Mindig lesznek további bezárt ajtók. De a kulcs is mindig nálunk van."
(ismeretlen bankrabló)

Válasz 'Kalus' hozzászólására (#786)

JonasTamas2011-01-22 11:10 |  #797

" a kvintkör ellentétes oldalán tenyészik "


Ez jó megfogalmazás volt
Válasz 'a86music' hozzászólására (#792)

JonasTamas2011-01-22 11:08 |  #796
Köszönöm szépen!

Dave Martone zenéi tényleg különlegesek, technikailag és zeneileg is teljesen egyedi dolgokat csinál.
Válasz 'massivesmoker' hozzászólására (#791)

JonasTamas2011-01-22 11:05 |  #795
Pontosan. A szűkített prím amúgy a hangközök fekete báránya, senki sem emlegeti. Olyan, mint amikor az esküvői vacsorán az őrült nagynéni áttetsző csipkehálóingben ül az asztalhoz, de mindenki úgy tesz, mintha minden rendben lenne

A tengelyrendszerről itt lehet még olvasni, ha valakit érdekel.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#782)

tibyee2011-01-22 10:44 |  #794
A tegnapi #779 hsz-ban szereplő / Gmaj7-E7 / Am7-D7 / Gmaj7 / akkordmenetben van egy "kakukktojás" akkord, mégpedig az első ütem második felében szereplő E7 akkord.
A többi, enélkül sima ügy: I-ii-V-I
Én az E7-Am7 akkordokat, A G dúr párhuzamos molljaként, Am V-I nek fogom fel, de létezik más megoldás is...
Kíváncsi vagyok hogy ki hogy értelmezi ezt az akkordot, ebben a szerkezetben, illetve milyen szerepet tulajdonít neki.
Ha valakinek van elképzelése, csak bátran, én szívesen foglalkoznék ilyen megfejtésekkel!


tibyee2011-01-22 09:18 |  #793

Minden világos, én is így tudom.
Viszont új dolog ( nekem ) hogy egy sima domináns, pl maj7-re is cserélhető, illetve most már értem hogy ez egyfajta alteráció. És a szabály ugyanúgy érvényes erre a cserére is.
És működik m7, maj7, esetében is.
Amúgy gratulálok!
Szépen megfogalmaztad!
Válasz 'a86music' hozzászólására (#792)

2011-01-22 08:55 |  #792
a C7/9b/11# és Gb7/9b/11# hangkészletüket tekintve enharmonikusak ezért behelyettesíthetőek. innen indul a tengelyrendszer mert ez a két hangzat a kvintkör ellentétes oldalán tenyészik.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#784)

Chris7.S2011-01-22 02:38 |  #791
Nekem ez a számod tetszik a legjobban azok közül, amiket eddig hallottam.
Nem gitárosként túl sok gitáros szólóanyagot nem hallgatok, viszont Dave Martone munkáit nagyon kedvelem, és hangulatában, hangzásvilágában ez a szám felidézi bennem azokat az gondolatokat, érzéseket, amik miatt Martone-t is megkedveltem.
(A topikot is bőszen látogatom, még ha sokszor nehezemre is esik megérteni, hogy miről is társalogtok:))
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#764)

bluevoodoo 2011-01-22 01:45 |  #790
De JCM800-at is el tudok képzelni így szólni.
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#789)

bluevoodoo 2011-01-22 01:44 |  #789
Sztem vmi Marshall Plexi meglőve torzítóval. Viszont mekkora pofátlan, ocsmány Maroon 5 nyúlás a kezdőtémában a riff, jézusom.
Válasz 'zarek' hozzászólására (#787)

matyesz 2011-01-22 01:27 |  #788
ja bocsi h OFFolom a zenei stílust a topikban:D de hát tetszik a sound:)

matyesz 2011-01-22 01:26 |  #787
hello!
tudtok nekem segíteni?
ebben a klipben: http://www.youtube.com/watch?v=qCirNXaTQ1A&feature=related
milyen distrotion soud van? azaz hogy bírom ezt én is elérni? milyen effekt, alap, beállítások?
ötlet?

tibyee2011-01-21 21:23 |  #786
Újabb bezárt ajtók nyílnak!
Amik mögött újabb bezárt ajtók vannak???
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#780)

tibyee2011-01-21 21:20 |  #785
"vonatkozik=vonatkozhat!
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#784)

tibyee2011-01-21 21:19 |  #784
Köszi!
Én elakadtam ott, hogy egy domináns hetes,
Pl: C7 le tudom cserélni egy Gb7-re, amitől ugye alterált akkorddá válik, konkrét egy hiányos C7b9b5
Azt viszont tegnap olvasgattam, hogy más típusú, nem csak domináns akkordokra is vonatkozik ez a szabály.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#782)

2011-01-21 21:05 |  #783
legyakta a txt-ábrát..
Válasz 'a86music' hozzászólására (#782)

2011-01-21 21:05 |  #782
Bartóki tengelyrendszer:

dúrban: I(T)
V(D) | IV(S)
IV(S) | V(D)
mollban: I(T)-----|---->Vb(T)
IIb(D) | Ib(S) maj7
maj7 VII(S) V IIb(D)
Vb(T)

Tehát a skála fő harmónái (I,V,IV) kicserélhetőek az alaphangjuktól tritonuszra lévő domináns, ill. (IV esetén) majorszeptim akkordra. A bluesban ez nagyon hasznos néha.

Megjegyzés: A dúrban a IV-et VII maj7-el (nagyszeptim), mollban pedig Ib maj7-vel (szűkített prím) helyettesíthetjük. De ez attól még u.az, vagyis hát enharmónikus a két hangköz. A különböző jelölésnek csak elméleti jelentősége van.

Jó-e ez így Tamás?
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#779)

JonasTamas2011-01-21 21:04 |  #781
Köszi a szólót! Tetszett, nagyon jól ismételted és variáltad a ritmusokat, és közben az egész szólód is határozott cél felé haladt, magasabb fekvések felé.

Külön jó volt a szóló közepén a nyújtás-sorozat, majd utána a futam lefelé. A végén a volume swell-ek is szépek voltak nagyon, a nyugis részhez nagyon jól illettek.

Amúgy hallatszik a játékodban Morse és Petrucci hatása is, és ez már önmagában is nagy dolog. A GT-10-et érdemes lenne beüzemelned a PC-vel, mert ha egyszer össze van rakva acucc, akkor sok jó zenét tudnál írni. Szóval gratula!
Válasz 'Lortzz' hozzászólására (#765)

JonasTamas2011-01-21 20:59 |  #780
That's right!
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#779)

tibyee2011-01-21 20:36 |  #779
Most már vágom! ( remélem )
Két jó? példa:
"Eredeti" akkordmenet:

/ Gmaj7-E7 / Am7-D7 / Gmaj7 /

Triton csere:

/ Gmaj7-Bbmaj7 / Ebmaj7-Abmaj7 / Gmaj7 /

Másik:

Eredeti:

/ Gm7 / C7 / Fmaj7 /

Triton:

/ Gm7-C7 / Dbm7-Gb7 / Fmaj7 /

Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#747)

JonasTamas2011-01-21 20:35 |  #778
Köszönöm!
Válasz 'xGerizonx' hozzászólására (#769)

JonasTamas2011-01-21 20:35 |  #777
Köszönöm szépen! Wow, ma nagyon feltöltődtem ezektől a visszajelzésektől, igyekszem majd minél több hasznos gitár-anyaggal viszonozni.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#768)

JonasTamas2011-01-21 20:32 |  #776
Köszönöm!
Igen, ez nem túl rádióbarát zene, már csak a 7 és fél perc hosszúság miatt sem:) De ezt nem is bánom.
Válasz 'blamish' hozzászólására (#767)

JonasTamas2011-01-21 20:30 |  #775
Köszönöm szépen, örülök hogy tetszenek a zenék!
Ami a szoftvert illeti, a Reason-t javaslom, ahhoz gyárilag is már nagyon jó hangminták tartoznak. De a Cubase talán még jobb megoldás, ahhoz is be lehet szerezni profi VST hangmintákat mindenféle hangszerhez.
Válasz '' hozzászólására (#766)

ibanezrg5652011-01-21 20:15 |  #774
Köszi szépen megpróbálom.
Válasz 'Lortzz' hozzászólására (#773)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu