Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Örülök hogy egy véleményen vagyunk!
Lehet ez már a korunkból adódik.
Sokan nem ismerik, pedig sokat köszönhet neki a gitáros "társadalom"!
A fúziós gitárzene atyaként is szokták emlegetni a nevét...
Örülök hogy tetszik!
Az én első számú kedvencem Larry Carlton ( talán nem bűn ebben a topikban )
A másik gitáros nevét is érdemes megjegyezni...
No meg az az alázat...
Szóval van mit ellesni.
Értékelem a gyorsaságát, de ez tényleg nem a gitározásról szól. Egyébként már 260bpm-nél érthetetlen a játéka, 320-nál meg olyan, mintha egy rossz motorkerékpár 'szörtyögné' a benzint.
Nagyon jó,szeretem az ilyen Fenderes gitárjátékokat,nagyon jó a srác.Jó lenne egy ilyen strato plusszba itthon,nagyon feelinges hangja van.Na de majd ha sok pénzem lesz veszek mindegyik gitár márkából egyet és próbálgatom őket.Ezen a videón látszik hogy a szív, a kéz, a lélek, együtt van a gitár játékában.Ez leginkább,én legalább is így gondolom ebben a stílusban a legnagyobb Andy Timmons Qr..va nagy gitáros.
Ezzel egyetértek, csak magamból kiindulva én akkor kezdenék el így gitározni, ha már az általam leírt módon jól megy. Tehát én ehhez egy magasabb tudásszintet képzelek el.
Szerintem az általam leírt módszer sokkal közelebb van az improvizáláshoz, mint a megtervezett szólóíráshoz, de ezt mindenki másképp láthatja, mint ahogy az előző dolgot is.
Ez is igaz, bár már régóta dolgozom rajta de néha előjön.
Az inkább nagyobb probléma, hogy az előző tanárom nem tanította meg a helyes külső-belső pengetést, így a rosszul tartott pengetővel akaratlanul is más húrt találok el. Az esetek kisebb részében jól sül el, mert rá lehet fogni, hogy orgonapont, a döntő többségében viszont már a macskák hullanak a háztetőről.
De ezen is dolgozom, kitartóan.:) (mármint a helyes pengetésen, nem a macskapopuláció teljes kiirtásán)
igen, ez fura, mert Vai workout-jában elég sokrétű a hozzáállás. amit ott nem ad fel leckének, az körülbelül nincs is. de ez egy pep-talk volt, onnan fújhat a szél. ha már kész gitáros vagy, akkor valóban nincs időd elmerülni a adottságaid határai szétfeszegetésében. olyan zenét kell írni és és úgy kell játszani, hogy a lehető legtöbbet hozd ki magadból. tehát, ha nem megy egy technika, akkor nem kell erőltetni. a közönség nem arra kíváncsi.
de a pontos játék ilyen magasságban már nem lehet kérdés, ebben is igazad van. ha valaki sikeres és nem tud pontosan játszani, az hmmm. szóval első a sok munka, gyakorlás, utána meg jöhet egy kis gyakorlás. végül levezetésnek egy kis gyakorlás!
az én gyengeségem az különben, hogy egyáltalán nem gyakorolok eleget.
Persze ez is igaz lehet teljesen. De akkor mit mondjak én, akit minden stílus érdekel szinte?:) Bármi jöhet tényleg, népzene, klasszikus, blues, rock, metál, latin, jazz, akármi.:)
Szia!
Köszi szépen a szavakat! A Slow Rockkal kapcsolatban igazad van, mondta is már a tanárom.
A TS-rel rendszeresen ügyeskedek amennyire tudok.:)
Amit írtál arra emlékszem is és igazad is van, de ez a módszer (impro egy bizonyos alapra, utána az ismerős részek feljátszása) számomra inkább a szám- és szólóíráshoz van közelebb. Ez is egy kiváló módszer, csak más a célom vele mint azzal, amikor először feljátszom és egyben fel is veszem.
Ilyenkor nem más a célom, minthogy megtanuljak figyelni a zenére, a szólón kívül zajló eseményekre az alapban. Például, mikor van kiállás, ami eddig leütés volt az megfordult és felütés lett belőle, mikor kezdi el "leteríteni a szőnyeget" a billentyű, ilyesmi.:)
Egyszóval, hogy mennyire vagyok tudatában a körülöttem zajló eseményeknek, mennyire tudok figyelni, ez a célom vele.
Ha az ember rendszeresen akar jammelni, vagy épp nagyon improvizatív stílusban játszik, mint például a jazz vagy a blues, akkor nagyon jól tud jönni ez, hogy megtanul az ember ilyen módon koncentrálni. Ezért csinálom azt, hogy teljesen ismeretlen backing trackeket (csak ahangnemét tudom a címéből) leszedek, és egyből veszek fel rájuk dolgokat. PL. az E metal improban is a hangnemváltás teljesen váratlanul ért, és azonnal át kellett programoznom fejben a már előre elképzelt dallamokat és ritmusokat.
De ha az ember már számot vagy szólót akar írni, akkor már a te módszered a használhatóbb, ez egyértelmű. Szerintem a zenészek elég nagy része így csinálja ahogy mondtad, a saját számok írásánál is.
Én nem hallom torznak, bár most csak egy sima fülesen hallgatom. Inkább az a baj, hogy játék közben mikor lefogod a következő hangot, nem tompítod el az előzőt (húrváltáskor van ez), így valóban olyan torznak hallik itt-ott. Ezt viszont szintén gyakorlással és ilyen felvételekkel lehet megszüntetni.
Szerintem ő ennél 'magasabb' szintű dolgokra gondolt a gyengeségekkel kapcsolatban.
Pl., ha valakinek nagyon megy valamilyen stílus vagy technika, akkor azt domborítsa és ne próbáljon meg minden áron egy másik kevésbé kézenfekvőt erőltetni, mert nem biztos, hogy attól Ő több vagy jobb lesz.
Ebben mondjuk nem értek vele egyet. A gyengeségekkel is fogllakozni kell, mert különben visszahúznak. Vegyük például a pontosság kérdését: leszarhatod, hogy pontatlanul játszol (mármint nem te, hanem általánosságban az emberek), de ez addig fog kísérni amíg nem gyakorlod ki, hogy takkra menjenek a dolgok - vagy különben a stúdióban döbbensz rá, és ezzel megy el a drága idő és pénz. De cáfoljon meg valaki ha rosszul gondolom.
Az már megint más kérdés, ha Vai azt akarta mondani, hogy nem aggodalmaskodik a gyengeségeken, nem fújja fel őket, de nekem nem ez jött le belőle.
Nekem a harmadik tetszett a legjobban aztán az első. A középső valahogy nekem nem jött be, illetve ott szerintem egy kicsit több helyen elcsúszott a hangnem, bár nem vagyok szakértő.
A hangszín nekem tetszik, biztosan lehetne rajta csiszolni, de szerintem jól szól. Esetleg a tube screamerről vegyik le egy kis drive-ot, ha nem akarsz olyan 'agresszív' hangzást, bár szerintem a harmadikhoz is illett ez a sound. (Az elsőhöz meg nyilván.)
Amit írtam korábban is, most is azt javaslom, hogy kezdetben rövidebb improkkal próbálkozz, illetve játssz rá előtte néhányszor legalább, így nem teljesen lesz ismeretlen, nagyobb lesz a sikerélményed is.
Egyébként meg, minél többet vesz fel az ember, annál többet gyakorol és egyre jobban fog menni.
Úgyhogy hajrá!
Most van egy kis időm, mert tegnap egész nap Pesten voltam fejtágítón. Úgy látom zajlanak itt az események.
Tibyee: Nagyon tetszik a szólód, tényleg egyszerű az alap, de nagyon jó. Szépen is szóló a gitár, illetve nagyon tetszett, amit rájátszottál is.
Imi: Neked a szokásos dolgot írom, nagyon jó, szuper.
Nem, nem bántam meg egyáltalán, a kritikát tudni kell fogadni is. És ha esetleg olyat írsz te vagy akárki más ami nem tetszene és rosszul esne, azt se veszem fel, nem fogja senki sem elvenni a kedvemet a zenéléstől (sokszor elment már a kedvem, de rájöttem, hogy nem tudok nélküle élni).:) Persze az építő jellegű kritikákat szívesen fogadom.
A szandról annyit, hogy POD Farmmal játszom fel a dolgokat, és ennek a proginak az a gyengéje, hogy Line6 termék. Tehát a Line6 erősítők jól szólnak rajta viszonylag (bár azért koncertre nem állnék ki vele:), de minden más (Marshall, Orange, Mesa Boogie) szarul. Amit ennél a szandnál használok az a Line6 Treadplate, ami szerintem a legjobb a programban, mert a tiszták is tűrhetőek meg a torzítottak is.
Abban igazad van, hogy ha a három improt meghallgatod egymás után tényleg unalmasnak tűnhet, és a tanáromnak is igaza lehet, hogy a metálon kívül túl agresszív mindkét másikhoz. Meg rövidebb improkat kéne csinálnom. Lehet én vagyok csak amatőr, de ennél többet ebből a progiból szerintem (!) nem lehet kihozni, max a hangszínekkel lehetne még variálni. Ami tegnap eszembe jutott az az, hogy a preseteket végignézem, és kitalálom, hogy mitől szólnak jól vagy épp rosszul. De sajnos érdekessége a programnak, hogy minél kevesebb torzítást használsz (teljesen mindegy milyen erősítőnél)annál inkább elhal a hang, és nincs semmi sustain. Meg az is unalmassá teheti, hogy TubeScreamer mániám van, és minden hangzásba ez az első amit beleteszek.
Minden esetre köszönöm a kritikát, tudom jól, hogy sokat kel még tanulnom és gyakorolnom, és ezen rajta is vagyok amennyire az egyetem engedi.
Arról, hogy három fő kérdés merül fel szerinte, mint legfontosabb kérdések.
Az első, hogy hogy csinál (Vai) a zenéből ötletet.
-Erre mondja azt, hogy az első dolog, amit meg kell határozni, hogy mi is az amit valójában akarunk? Mert az amit igazán akarsz, az ki fog jönni, meg fog valósulni előbb utóbb.
"-Mindenkinek, így nekem is, vannak erősségei, és gyengéi, és a gyengeségein dolgozik, hogy erősségeivé válhassanak.
-Az egyetlen dolog ami visszatart, az a gondolkodásmód.
-Válassz ki egy dalt, amit szeretsz, és képzeld el ahogy el tudod játszani. Aztán képzeld el azt, ahogy hallatszik a hangszeren keresztül a kezedből - tökéletesen. Elejétől a végéig. Minél jobban megjeleníted és hiszel ebben a képben, annál közelebb kerülsz magadhoz és magad kifejezéséhez (vagy valami ilyesmi).
-Gyakorlás. Hogy szakítsunk időt a gyakorlásra? Kapcsolj ki mindent, telefont, netet, tévét, és csak a gyakorlásra figyelj.
-Ha elbizonytalanodsz, vedd elő a nagy képet: a végcélt, képzeld el, próbálj meg gondolatban minél közelebb kerülni hozzá.
-A zene nem munka, a zene nem szól másról mint a szórakozásról.
-Bontsd le a zenélést darabjaira, mintha egy számban mennél ütemről-ütemre; gyakorold be, és ha eleget gyakorlod elkezded érezni, hogy a tieddé válik a zene. Átáramlik, és te magad leszel a zene."
Azért én sem vagyok perfekt, szóval ha valamit félrehallottam volna javítsatok ki nyugodtan.
Sajnos így íráson keresztül nem annyira jön át az egész veleje a videónak, nincs meg az az igazi mondanivalója, ahogy az ő szájából hangzik.
remélem nem bánod ha én is írok pár kritikát a szolodról :) egy tanácsot fogadj el kérlek, más effectet használj. lehet hogy csak nekem nem tetszik ez a hangzás, lehet h csak a felvétel miatt torzít és nálad otthon jól szól, de nekem nem tetszett a gitár hangja, mikor végig hallgattam az első szolodat vártam nah majd a következőnél remélem már más effectet használsz... úgyhogy ez miatt egy vontatottságot éreztem a 3 szoloban nagyon sokáig. személy szerint az utolsó tetszett a legjobban (pink floyd Impro) 1:41 nél nagyon szépen eltaláltad azt a H hangot, több jó rész sajnos nem tudok belőle kiemelni mert ebben a részben éreztem igazán, hogy együtt van a háttérzene és a gitár is. ha impro végig akkor tökéletes, ha viszont voltak benne részek amik előre el voltak tervezve akkor nem sikerült vmi, vagy az effect miatt érzem ezt, vagy pedig mert rosszul volt kivitelezve. sajnos nem tudtam követni a dallam menetet amit játszottál csak néhány kis résznél, sajnos sokkal több rész volt olyan ahol kiestem és nem jött át amit gitároztál. :(
"életemben először játszottam erre az improra amikor felvettem"
ha tényleg így van akkor gratulálok hozzá!!!!!!!!!!!!!+! de egyébként is gratulálok a solokhoz nem voltak rosszak! annak ellenére h sok rosszat írtam, csak a rossz kritikákból tanulunk :) de Tamás mester elmondja majd a tutit
111 ig jutottam el, mert addigra elfárad a kezem :D te amikor gyakorolál legatokat hány óráig bírtad egy huzamba, mert nekem kb 1 óra után feladja a szolgálatot. igaz h 1 legato gyakorlatot tanulok csak. egyébként egész jó így fel menni, én eddig így nem nagyon állítottam a metronomot, nagyon jól fejleszti az ütem érzéket is. úgyhogy megint sokat tanultam tőled köszönöm szépen a tanácsot! :)
Na itt is vannak. A múlt héten tanárommal már kitárgyaltuk (kicsit agresszívabb szand mint kellene, dinamikát rosszul lőttem be szerinte - végül is igazat adok neki:), de szeretném ide is feltenni őket, Tamásnak meg ha ideje engedi akkor szeretném megkérni, hogy elemezze őket.:)
A metálos impronál külön érdekesség, hogy van a vége felé egy hangnemváltás, ha jól hallom. Ez amúgy nem lenne nagy dolog, de életemben először játszottam erre az improra amikor felvettem.
A dinamikai dolgok pedig a Pink Floyd style backing trackre igazak leginkább, ott is a kiállásra.
Na de elég a pofázásból, itt vannak szépen sorban:
Én is azt vallom, hogy hangszert továbbadni később nagy bűntudatot tud okozni.
Bárcsak mindenki olyan helyzetbe lenne, hogy ne szoruljon rá, hogy meg kell válnia egy szeretett példánytól. (Azt meg sohasem értettem, hogy valaki csak azért ad el valamit, mert éppen nem használja... Elfér az még a lakásban, inkább nekem legyen kevesebb mozgásterem. )
Ezt is öröm volt hallgatni! A legjobban a 0:31-nél kezdődő rész tetszett, gyönyörűen szólt az a Cmaj7, a H hangodnak köszönhetően. A szóló végén a tapping is jól szólt. Úgy hallom, hogy a gyors futamok is egyre precízebben és feszesebben vannak odatéve, a 0:46-nál induló legato-futam nagyon szépen ment fel, és a lehető legjobb hangokon állt meg. Ha a megállás előtti résznél az a pár hang is odakerül majd, akkor az ehhez hasonló futamok nagyon hatásosak lesznek.
A vibrato és a karozás szokás szerint tökéletes volt!
szia Tomi!
Köszönöm szépen!
Kicsit tartottam tőle hogy nem fog tetszeni, mert ennél sokkal több lehetőség van ebben a három akkordban, ( sokan leszólják az ilyen egyszerű témákat, pedig... ) meg a műfaj ugye...
Mostanában próbálok kettőt "visszalépni", és csak egyet előre.
Ennek ellenére remélem előre fogok haladni!
Érdemes azért sok gitártípust kipróbálnod, hátha az egyik még jobban megtetszik.
A Telecaster nem annyira all-round gitár, nem minden stílusra használható (bár Richie Kotzen és John 5 is ezt használja, tehát azért ki lehet hozni belőle elég sok mindent).
Amúgy ha meg kellene nevezni az 5 kedvenc együttesedet, akkor melyek lennének ezek? Ez segíthet a gitárválasztásban is, jobban be lehet határolni a stílusokat.
Sajnos megyek éjszakára dolgozni,csináltam én is egy kis imprót erre a bt-re most este.
Jó éjszakát mindenkinek ezt hallgassátok meg gyerekek.
Emotive ball by Horváth Imre
Köszönöm szépen, ezt örömmel hallom! Én csak annyit teszek hozzá, hogy gyakran megesik, hogy egy-egy Horváth Imi-szólót ajánlok a tanítványaimnak, etalonként a dallamérzék és a szép kivitelezés elsajátítására.
Tibi, a szólóval kapcsolatban mindössze azt a kifogást tudom felhozni, hogy túl hamar lett vége
Még nagyon szívesen elhallgattam volna hosszabban is! Nagyon feelinges lett, szép akkordokkal vegyítetted, levegős, dallamos, ízléses, a sok apró díszítés.... szóval sárkányos, minden szempontból!
Mikor megvettem a stratót, akkor majdnem tele lett belőle, de mégis csak olyan mint egy buditető...A hangja viszont nagyon bejön.
És rettenetesen kényelmes.
Na meg egy gibson es 335 is jól jönne.
várj még egy kicsit,meglátod megjön a szerencséd, később pont olyan gitárba fogsz beleszeretni ami megfelelő lesz neked és annak nagyon örülni fogsz.
Fogadj meg egy jó tanácsot,amit megveszel gitárt soha ne add el,rakd félre és ha megtetszik egy másik vedd meg.Így majd előbb utóbb lesz több féle gitárod és variálhatod őket.Én már nagyon megbántam hogy megváltam tőlük.
igen azt tudom h nem csalódnék a telében, szeretem azt a stílust amiben igazán jó a tele, de soha nem szeretnék elhatárolódni 1 stílusra, kicsit drága dolog lenne, de legszívesebben 5-6 gitárom lenne :) (mondjuk ezzel nem csak én vagyok így) ;)
szerintem a gitár maga is elvisz egy stílus fele, + még ki se alakult a stílusom. szval nem lesz egyszerű választanom :) a mostani gitáromon nincs tremoló és hiányzik :S szval még vacillálok egy pár hónapot ezen :)
Sziasztok!
Mai termés: A legegyszerűbb, "legprimitívebb" blues alapomat szerettem volna valahogy kicsit feldobni...
Próbáltam belecsempészni egy kis H... M..... és egy kis B.... S..... féle filinget, ( a helyes megfejtő nem kap semmit , csak nem merem ideírni a nevüket mert ha fórumoznak...:- )
Szóval fogadjátok szeretettel.
A Mester majd ha ráér, jól jönne egy fejmosás.
tibyeecaster-blues by tibyeecaster