HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR, CD, DVD

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2022. január 20

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2022. január 19

?Hangszórót ?Ládába

2022. január 19

Csöves Gitárerősítő

2022. január 19

Jónás Tamás (instrume

2022. január 19

Barkács

2022. január 18

...Bassmanok...

2022. január 18

***FENDER***

2022. január 18

Milyen gitárt vegyek??

2022. január 17

***JACKSON***

2022. január 17

***YAMAHA billentyűsök

2022. január 17

Pink Floyd

2022. január 15

R O L A N D szintetizá

2022. január 14

PRS

2022. január 12

Orange amps

2022. január 12

Z e n é s z V I C C E K

2022. január 11

LANEY

2022. január 11

Gitáreffektek

2022. január 09

K O R G szintetizátoro

2022. január 07

Vizelde

2022. január 06

In Memoriam...

2022. január 05

MIKROFONOK - FAQ, HELP

2022. január 03

Fotók, képek, GALÉRIA

2022. január 01

Mákosamp és válogatott f

2021. december 31

GITÁRLÁDÁK

2021. december 26

KARÁCSONY 2021 Karács

2021. december 24

***BOSS GT-100 ! ! !

2021. december 22

KRAMER KLUB

2021. december 20

E-bay

2021. december 19

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2021. december 16




HANGMESTER.HU AKCIÓ
CORT EL.GITÁR, OPEN PORE CSERESZNYE
elektromos gitár

CORT EL.GITÁR, OPEN PORE CSERESZNYE


Akciós ár:
45 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CORT G100HH-OPBC elektromos gitár
elektromos gitár

CORT G100HH-OPBC elektromos gitár


Akciós ár:
45 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CORT CM15R- DR gitárerősítő
gitárerősítő + AJÁNDÉK kábel, hangoló és házhozszállítás

CORT CM15R- DR gitárerősítő


Akciós ár:
33 900 Ft



hangszermagazin.hu

David Byrne: gazdaságilag is megéri az élőzene megmentésébe befektetni az adófizetők pénz
2022. január 15.





hangszermagazin.hu

FOLYATJUK A FORGALOMNÖVEKEDÉST 2022-BEN IS! BÚÉK MINDENKINEK!
2021. december 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
Cort
70 000 Ft
Epiphone
40 000 Ft

159 000 Ft
Ibanez
170 000 Ft
Voodoo Lab
29 000 Ft
Pearl
45 000 Ft
Electro-harmonix
99 000 Ft
Jackson
180 000 Ft
TL AUDIO
90 000 Ft
Behringer
40 000 Ft
FOLYATJUK A FORGALOMNÖVEKEDÉST 2022-BEN IS! BÚÉK MINDENKINEK!
2021. december 29.
JOYO MA-10A / VÉGRE EGY ELÉRHETŐ ÁRU AKUSZTIKUS KOMBÓ
2021. november 26.
JOYO MA-10B / IGAZÁN MUTATÓS OTTHONI BASSZUSGITÁR ERŐSíTŐ
2021. november 25.
NKA PÁLYÁZAT - NAGY LÉPÉST TESZ A VILLON TÁBOR
2021. október 10.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


A hangyák ura2011-01-07 11:59 |  #474
Az bizony.
Link
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#450)

Beetlejuice 2011-01-07 11:21 |  #473
...csak érjek haza...gitárt ragadok:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#472)

JonasTamas2011-01-07 09:31 |  #472
Ritmikai motívumok, Part III

Most egy szélesebb, tercekre és kvartokra épülő skálaötletet nézünk meg, amellyel a szokványostól eltérő futamokat lehet alkotni. A tabulatúrából látszik, hogy es e-moll hangnemű akkordmenetről van szó (Em-D-C-Am-Hm akkordok).

Az első ütemben a 19-15. bundok hangjai szerepelnek a két legvékonyabb húron, valamint a 19. bund hangja a G-húron. Érdemes megfigyelni, hogy a H-15 és a G-19 bundok hangja ugyanaz (D hang), a felvételen hallatszik is, hogy az egymás után játszott D hangok milyen érdekesen szólnak.

A második ütem még szélesebb, itt 17. és 12. bundok szerepelnek, azaz tiszta kvart hangközök.

A harmadik ütem a kombinációs lehetőségekre mutat példákat, itt nagy és kis tercek, valamint szekundok egyaránt előfordulnak.

A negyedik ütem pedig levezeti az addigi triolás futamokat, egy csúszásokkal tarkított záró dallam segítségével. Általában a néggyel osztható sorszámú ütemek felé haladva már érdemes fellazítani az addig ismételt motívumokat. Persze ez nem törvényszerű, de érdemes tudatosan megfigyelni a kedvenc riffekben, szólókban, hogy a periódusok végén milyen variációk jelennek meg.

A fenti fogásokon használatán kívül az is fontos volt itt, hogy az ütemek hangsúlyos részén megjelenő hang minél jobban illeszkedjen az adott akkordhoz. A mostani példában a 2. ütemet nyitó D hang az ütemhez tartozó D-dúr akkordnak az alaphangja, a 3. ütemben ugyanez történik, csak C hanggal. Az alaphangok mellett a tercek és a szeptimek legalább ilyen jó választást jelentenek. A 4. ütemben erre is van példa: az Am7 akkord egy G hangot (kis szeptim) "kap" a szólógitártól.

Széles skálatöredékek 01 by JonasTamas@Hangmester




Beetlejuice 2011-01-07 09:26 |  #471
...ööö...akkor paszolok sajna.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#470)

JonasTamas2011-01-07 09:17 |  #470
Tényleg, ez a rész is lehetne... De akkor nem egyre gondoltunk, a felvételen még ennél is vadabb dolog történik a húrral és a nyakkal.
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#469)

Beetlejuice 2011-01-07 09:10 |  #469
a nyakpikap ésa nyak közotti rész...gond, hogy melóban nincs hangszer nálam, de hasonló hang kapható és van is neve ennek a technikának...de buta kezdő vagyok.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#466)

JonasTamas2011-01-07 09:10 |  #468
Köszi szépen, örülök ezeknek a visszajelzéseknek!
És a még jobb dolgok még csak most jönnek majd...
Válasz 'kalacsklau' hozzászólására (#457)

JonasTamas2011-01-07 09:08 |  #467
Nincs mit!
Ha felteszed ide, hogy a tiéd hogy hangzott, akkor megnézem hogy hogyan tudnád még inkább ezt a keleties zenei hatást belerakni.

Amúgy más effekt nem volt rajta, csak egy kis reverb.
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#362)

JonasTamas2011-01-07 09:04 |  #466
Na, ha egyre gondolunk, akkor ez már közelebb jár...
Hogyan érted azt, hogy "nyak után"? A megoldás errefelé van valóban.
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#461)

JonasTamas2011-01-07 09:01 |  #465
az valóban szólhat hasonlóan, de itt nem az volt.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#456)

JonasTamas2011-01-07 09:00 |  #464
Kreatív!
De a válasz: nem
Válasz 'fostoshalozat' hozzászólására (#455)

JonasTamas2011-01-07 08:59 |  #463
...és nem is bumeráng...
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#454)

JonasTamas2011-01-07 08:58 |  #462
Nem vonó...
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#453)

Beetlejuice 2011-01-07 08:35 |  #461
...nyak után tapping pengetővel?
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#460)

Beetlejuice 2011-01-07 08:34 |  #460
pengető...
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#452)

Beetlejuice 2011-01-07 08:31 |  #459
hoppááá...micsoda megfejtés:)...hazsnáltam ugye simán, de a miért most esett le:)
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#451)

Beetlejuice 2011-01-07 08:29 |  #458
Viszonyítsd a sima e fríghez(a moll hangjai)...és máris könnyebb...
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#439)

atti652011-01-06 22:35 |  #457
Gratulálok a topikhoz, vártam három napot mert először azt gondoltam hogy csak kezdeti fellendülés ez a jó szakmai munka de szerencsére tartósnak mutatkozik.
Jó újévi ajándék ez a lakóknak remélem bírja energiával a topik gazdája.
Csatlakozom a gratulálók széles táborához.

fendermania2000 2011-01-06 22:28 |  #456
pengetővel ütögetve a bundot ?
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#452)

slowhand_joseph2011-01-06 22:18 |  #455
kivett tremolókar pattog a húron? ;)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#452)

tibyee2011-01-06 22:17 |  #454
Ha Ausztrál akkor ...bumeráng
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#453)

tibyee2011-01-06 22:13 |  #453
vonó???
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#452)

JonasTamas2011-01-06 22:10 |  #452



Na, a sok zeneelmélet után frissítésképpen egy rejtvény.
A kérdés egyszerű: hogy csináltam ezt a hangot?

Őrült trükkök 35 - Ausztrál erdei madár by JonasTamas@Hangmester

tibyee2011-01-06 22:04 |  #451

Az Em7b5-re, és az A7#5-re is perfekt skála a D harmonikus moll!!!
Az első akkordra ( Dm7 ) is, ezt használom.
A domináns hetessel ellentétben, a moll hetes szereti a saját major hetesét.
Bár a dominánsnál is használják a bibap skála például pont erről szól.
Pat Martino
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#446)

JonasTamas2011-01-06 21:57 |  #450
Ez olyan Scofield-es. Lájk!
Válasz 'pter001' hozzászólására (#438)

JonasTamas2011-01-06 21:55 |  #449
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#436)

JonasTamas2011-01-06 21:54 |  #448
Nagyon köszi! Én meg megnézegettem a videóidat, nagyon ott van a feeling a kézben, minden elismerésem!
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#420)

JonasTamas2011-01-06 21:53 |  #447
Köszönjük, minden közreműködő nevében! Igyekszünk ezentúl is, a java még csak most jön. Sárkány-metál!
Válasz 'sonar' hozzászólására (#421)

JonasTamas2011-01-06 21:49 |  #446
ez frankó tényleg, jó kis okosított ii-V-i
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#440)

JonasTamas2011-01-06 21:47 |  #445
Az előbbire további jó példa Marcel Coenen Abstract Impact című számának eleje, ahol szintén fríges riffre mollos témát játszik, és a több oktáv különbség miatt tök jól jön ki.





Marcel Coenen amúgy zseniális a maga műfajában.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#444)

JonasTamas2011-01-06 21:43 |  #444
A Zenith egy ravasz alap... az "alja" (azaz a gitár-riff és a basszusgitár valóban E-fríget játszik, de a billentyűk által hozott harmóniák miatt sima E-moll játszható rá.

És a magyarázat: több oktáv eltérés esetén nem zavarja egymást a vastag E-n megjelenő F hang és a magas fekvésekben használt F# hangok.
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#439)

Concrete2011-01-06 21:31 |  #443
Ha véletlen sikerülne megfejteni, megoszthatnád.
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#439)

2011-01-06 21:18 |  #442
Ja, csak az azért nem 2 nap:)
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#441)

Beetlejuice 2011-01-06 21:15 |  #441
szerintem előbbi...aztán jöhet érzésbű:)
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#439)

tibyee2011-01-06 21:10 |  #440

//: Dm7 / Dm7 / Em7b5 / A7#5 :// Dm7
Ezt azért, mert elég sok megfejtés van rá.

2011-01-06 20:34 |  #439
Na, rápróbáltam a tegnap "nyert" backing trackek közül a Zenithre... hát, nincs vele könnyű dolgom, mert szívem szerint E domináns fríget játszanék rá, viszont azt csak 1 fekvésben ismerem
Szóval akkor most vagy kiszámolom és megtanulom az egész nyakra, vagy marad az "érzésből gitározás":D

A hangyák ura2011-01-06 18:08 |  #438
Cmaj7-Ebmaj7-Dmaj7-Dbmaj7-Cmaj7
Nem mondom hogy a kedvenc, viszont jó gyakorlat.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Khalim 2011-01-06 17:50 |  #437
Tényleg nagyszerű
Csak azt sajnálom, hogy nem áll módomban hozzászólni , nekem ez latin... (öö talán a latin jobban is megy )
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#436)

Harry 2011-01-06 17:17 |  #436
Azt kell mondjam, nagyon jó kis topik ezittennni

KMate2011-01-06 17:01 |  #435
Ejha, mi minden zajlik itt! Többet olvastam az utóbbi 3 nap alatt a modálisokról, mint ezidáig összesen :).
Na és amire mostanában én sokat játszottam az két ingyenes blues jamtracks backing track:
1. Guthrie-féle orange jam (Dm9 Bbmaj7 Gm9 Ebmaj7)
2. egy satrianival készített bt, ami többnyire Bm Gmaj7 Em7 F#7
meg mindjárt játszok valamit a Tamás által felrakott alapra

Beetlejuice 2011-01-06 16:17 |  #434
Kotzen....Harry Kotzen:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#417)

Harry 2011-01-06 15:47 |  #433
Nálam nem igazán.

Ez az akkordmenet olyan kb, mint az 1, 4, 5,
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#417)

2011-01-06 15:35 |  #432
ez csak elnevezés, szóval nem életbe vágó, de akkor leírom:
- tercet, kvintet, szeptimet lépsz LEfelé, akkor az autentikus lépés
- ha mindezt FELfelé, akkor az plagális a lépés

tehát ha felfelé lépésbe számoljuk át mindkettőt:
szekund aut
terc plag
kvart aut
kvint plag
szext aut
szeptim plag

a másik megfogalmazás:
T-T S-S D-D T-S S-D D-T
ezek autetikus lépések

S-T D-S T-D
tehát a fordított irány az plagális lépést eredményez

javítsatok, ha elgépeltem valamit
Válasz '' hozzászólására (#430)

2011-01-06 15:26 |  #431
vagy: Dm7-Fmaj7-Am7-Cmaj7 és akkor d-dór
Válasz 'a86music' hozzászólására (#427)

Snakepit2011-01-06 15:25 |  #430
mármint "tanultakat"...ehhh nem megy ma....
Válasz '' hozzászólására (#429)

Snakepit2011-01-06 15:25 |  #429

Akkor felfrissítem a tanulmányokat.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#428)

2011-01-06 15:20 |  #428
nem, a tied az autentikus

az enyém eleje plagálisan (C-G) aztán autentikusan (G-C) lépdel
Válasz '' hozzászólására (#426)

2011-01-06 15:18 |  #427
nade, akkor itt egy régen kedvenc (és eccerű) akkordmenet:
Dm-F-Am-C
ízlés szerint szeptimesítve:
Dm7-Fmaj7-Am7-C7
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Snakepit2011-01-06 15:16 |  #426
Deazolyan lakodalmas-nyócóramunkás befejezés...
Válasz 'a86music' hozzászólására (#425)

2011-01-06 15:15 |  #425
ez autentikus
Válasz '' hozzászólására (#424)

Snakepit2011-01-06 15:11 |  #424
Ehhe...akkor már legyen plagális: C-F-G-C
Válasz 'a86music' hozzászólására (#423)

2011-01-06 15:05 |  #423
C-G-G-C
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

é.szabi 2011-01-06 13:57 |  #422
eszembe jutott egy két gondolat a a tanulásról:
a zenében rengeteg megfejtés van sőt lehet saját koncepciókat gyártani és érdemes újra és újra átgondolni átvizsgálni a dolgokat azt is amit már megismertünk és azt gondoljuk hogy tudunk..

sokszor kell szembesülni azzal a tanulás során hogy "azt hittem hogy ezt már tudom " de kiderül hogy mégis rosszul értelmeztem,vagy azzal hogy azt hittem hogy ez rohadt nehéz pedig kiderül hogy pofon egyszerű..

általában utólag mindenről kiderül hogy pofon egyszerű:D

legjobban az gátolja a tanulást,fejlődést ha rosszul értelmezed a dolgokat..
szerintem kísérletezgetni kell, meg kell tapasztalnod személyesen mindent csak akkor értheted meg igazán..nekem ez a véleményem:D

Archer2011-01-06 13:38 |  #421
Ez a leghasznosabb topik .

é.szabi 2011-01-06 13:36 |  #420
tök jók a példáid,jól is szólnak ! grat
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#416)

Beetlejuice 2011-01-06 13:25 |  #419
Én meg rózsasziiint:)...lányomé:)...így próbán is velem van, vagy ha gyakorolok:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#416)

Beetlejuice 2011-01-06 13:23 |  #418
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#415)

JonasTamas2011-01-06 13:19 |  #417
Gary Moore mester akkor ott lehet a kedvencek között, igaz?
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#402)

JonasTamas2011-01-06 13:17 |  #416
Én is hasonló módon szerzem be ezeket, de ezek a hajgumik valahogy nem passzolnak jól a gitárnyak átmérőjéhez, nem elég szorosak. Viszont legalább szép zöldeket válaszottam, jól megy a színük a bordó gitárhoz.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#409)

JonasTamas2011-01-06 13:13 |  #415
Ez a kérdés pont jó irányba visz minket, az én tervem szerint is lassan már ezek jönnének majd az eddigi sok elmélet után.

Szóval: figurák, motívumok, phrasing, ritmikai elemek. Majd én is pakolok fel ilyeneket, és várjuk a saját kedvenc dallamötleteket a többiektől is.

Azért soroltam ide a ritmikai elemeket is, mert az a tapasztalatom, hogy az átgondolt ritmusokra sokan nem fordítanak kellő figyelmet.

Ezért is tettem fel az egyik olyan szólómat (+ a backing tracket, lásd #85), ami direkt ilyen célból készült, ahol a zenei alap is igen egyszerű, és technikailag is szándékosan könnyű dolgokat játszottam*, hogy megmutassam: a ritmusok ismétlésének módszere is nagyon jól elvisz a hátán egy teljes szólót.


*kivéve a szóló legvégét
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#407)

JonasTamas2011-01-06 12:56 |  #414
Köszi!
A zeneelmélet után hamarosan indulnak a topikban a technikai gyakorlatok és az improvizációs témák is.
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#406)

2011-01-06 12:16 |  #413
Jók ennek a faszinak a cuccai.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#410)

Beetlejuice 2011-01-06 12:10 |  #412
fasza...én ezeket most agyban jól szétszedtem, meg az előtő Tomi alapját is:)...milyen akkordok, milyen hangok, milyen móduszok:)...fazsa...gitár nincs nálam így elméleti síkon fejlődtem egyet:)

é.szabi: zsír ez a vid.
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#402)

é.szabi 2011-01-06 11:48 |  #411
úgy csinálta meg hogy nyomon lehet követni mikor mit játszik melyik harmóniára és azt hogyan teszi fel a gitárra
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#410)

é.szabi 2011-01-06 11:47 |  #410
szerintem ez egy tök jó példa:

é.szabi 2011-01-06 11:46 |  #409
én csak sima hajgumit használok amit itthon találok a fürdőszobai fiókban.
általában a feleségemé vagy a kislányomé
fogalmam sincs hogy hol veszik milyen fajta stb.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#397)

Concrete2011-01-06 11:17 |  #408
huhh... elsőre biz'isten néhány táncoslábú, csábos hölgyet véltem felfedezni a képen...
kábé a negyedik rátekintés alkalmával esett le, hogy csak mikrofonok

egyébként jó kérdés, kár, hogy ezt még sosem figyeltem, viszont ha felkapok egy gitárt és minden zenei alap nélkül elkezdek játszani rajta, akkor tutifix, hogy H moll, D moll, vagy G harmonikus moll lesz a kiindulási alapom, őket sosem tudom megunni.

plusz: Hm7 akkord, csak így önmagában, minél tovább kitartva; ülök a széken és néha, mint egy retardált, ezt az egyetlen akkordot pengetem, változó ritmikával, aztán idővel felépül belőle valami... vagy nem
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Beetlejuice 2011-01-06 10:51 |  #407
Ha már itt tartunk...és ami az én gyengém és utálom is magamban...a FIGURÁK!
ki milyen figurákat szeret és használ(ami nem titok és megosztja esetleg:)))?---tudom nincs jogom kérdezni...Tomi feltennéd eme kérdésem?:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Beetlejuice 2011-01-06 10:46 |  #406
tetszik ez az oldal....végre...a zeneelmélet topik 2.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#398)

matyesz 2011-01-06 10:39 |  #405
mindezen akkordok mellett, egy-két hónapja kb csak Alapi-stílusú zenéket hallgatok és gyakorlok:D

matyesz 2011-01-06 10:37 |  #404
bajban vagyok:) mert én általában úgy vagyok, hogy meghallok egy akkordot, vagy meglátom a gitáros kezét és akkor megtanulom, beleszerkesztem a játékomba. Valahogy sosem tisztázódott le bennem, hogyan bírom megállapítani egy akkord nevezékét. a gitáron. zongorán, vagy kottapéldánál megértem - egyenlőre bizonyos fokig - de a gitáron nem tudom h ez hogy működik.
szóval akkor jöjjön az akkordmenet, sajátos felírással:D

http://kepfeltoltes.hu/view/110106/tabla_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Pro2011-01-06 10:16 |  #403
nekem az ACDC Ain't No Fun (Waiting Round To Be A Millionaire)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Harry 2011-01-06 09:55 |  #402
Ez jó és könnyű:

Am7, Dm7, Am7, Fmaj9, E7#9 Am7
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Harry 2011-01-06 09:53 |  #401
Nagyon jó, ötletes!
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#398)

JonasTamas2011-01-06 09:48 |  #400




Új körkérdésünk: Melyik a kedvenc akkordmeneted?

Ez lehet bármi, pl. amire a legtöbbet improvizáltál, vagy ami a legjobb saját számban szerepelt, vagy ami a legnagyobb kihívást jelenti, vagy amiben a legelborultabb akkordok vannak és mégis jól szól, stb.

Amire én például mostanában nagyon szeretek improvizálni, az a Bird's Eye View akkordmenete (Greg Howe, http://www.youtube.com/watch?v=PQ6ZjXr21hI) Ez az akkordmenet így néz ki: Cm7-Am7-Abmaj7-G7#5

JonasTamas2011-01-06 09:42 |  #399

" kitalálásával "
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#398)

JonasTamas2011-01-06 09:37 |  #398




Nagyon jól beindultunk, köszönöm mindenkinek az eddigi közreműködést & a jó hangulatot!

Összeszedtem pár dolgot az eddigiekből, hogy aki most néz ide, az is megtalálja, hogy mi mindenről volt eddig szó:


#217: tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény

#231: a "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)

#109 két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"

#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról

#361 tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről

#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról

#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni

#88 részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap (várjuk a felvett szólókat)

#145 Concrete már csinált is két nagyon jó szólót a fenti alapra

#147-155 a domináns líd hangnem kivesézése (folyt.köv.)

#241 a ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről

#329 az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásávak (már megvan a két győztes)


JonasTamas2011-01-06 09:25 |  #397
Jó kis harmóniák!

Szabi, egy kérdés: azt a fehér húrtompítódat hol lehet beszerezni? Amiket én használok azok kicsit lazábbak a kelleténél.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#377)

JonasTamas2011-01-06 09:23 |  #396
Köszi, örülök hogy tetszett!
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#392)

Beetlejuice 2011-01-06 09:01 |  #395
basszuuuuuus....hogy ezt este nem láttam:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#329)

Beetlejuice 2011-01-06 08:56 |  #394
Az jó...én is...erre Dcsaba mutatott egy olyat, amit így pikkpakk megértettem!!!
Válasz 'debpityu' hozzászólására (#364)

MrBugi2011-01-06 08:44 |  #393
Köszi a megvilágosodást! És elnézést mindenkitől, aki off-nak tartotta a kérdést.
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#274)

tibyee2011-01-06 08:31 |  #392
Ezt így leírva, megfogalmazva, megmagyarázva, hanganyaggal alátámasztva, MAGYARUL!!!, még soha nem láttam!
Nagyon nagy dolog ez, és ilyen információkhoz hozzájutva, sok jó zenész fog "felcseperedni".
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#231)

tibyee2011-01-06 07:37 |  #391
Én Magyarra lefordítva,a "modern hármas" dologra gondoltam, ami szintén az öreg Carlton nevéhez fűződik ebben a műfajban.
A legegyszerűbb változata ennek az amikor egy skálát nem skálaként használ, hanem a skála hangjaira épülő dúr hármasokat használja fel a dallamjáték során.
pl: C dúrban három darab dúr hármast találunk: C dúr, F dúr, G dúr. Ha ezeket játsszuk például, Dm7, Am7, Cmaj7, G7 akkordokra, arpeggio szerűen, akkor kapunk hasonló hangzásvilágú dallamot, mint a lenti videóban ( szerintem ) A fél-egészben is van három darab szimmetrikusan elhelyezkedő dúr hármas hangzatunk, amik így megfelelő, ( és ezen van a hangsúly ) zenei környezetben hasonlóan viselkednek. Persze lehet hogy ebben a videóban nem ez történik, ( nekem ehhez le kellene ülnöm és megpróbálni leszedni a "nótát" ) de valami hasonló koncepció alapján van felépítve. ( szerintem )
Üdv: Tibi
Válasz 'krisztian.sziklai13@gmail.com' hozzászólására (#390)

mïnotaur2011-01-06 05:31 |  #390
Dehogy fél-egész, szerintem zeneelméletileg nem nagy itt a megfejtés. Csak a basszusgitárt figyelitek az alapon, azt hiszem ott a probléma. Az első részben a basszusgitár ugyanolyan alaphangú groove-ot játszik, de a billentyűnek köszönhetően ettől függetlenül van harmóniamenet (én sem hallom fülhallgató nélkül, de szerintem ilyen pofonegyszerű I-IV vagy I-VI-II-V színvonalú dolog lehet), a gitáros srác egyszerűen a változó harmóniákra játszható skálákból játszik. A basszus meg így peres akkordot képez. Itt kivételesen nem szabad csak azt figyelni, mert esetleg nem az akkord alaphangját játssza.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#385)

tibyee2011-01-06 00:49 |  #389
Nagyon komoly egyébként! Meghallgattam még egyszer, és az alapot sem egyszerű megfejteni, nem hogy a témát...
Azért van itt olyan ember aki kapásból megfejti!
Most pedig: megyek aludni.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#388)

é.szabi 2011-01-06 00:44 |  #388
tudom ,nincs gáz :D de ezekből tanul az ember valamit
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#387)

tibyee2011-01-06 00:35 |  #387
Azért nem túl egyszerű feladatot adtál.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#386)

é.szabi 2011-01-06 00:32 |  #386
nem baj, majd megfejti valaki..
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#385)

tibyee2011-01-06 00:28 |  #385
Szerintem ez is fél-egész, de nem vagyok benne biztos, le kéne szedni, vagy legalábbis hangszer kellene, hogy kitotózzam.
Így csak meghallgatva, nem tudom. ( nekem nincs abszolút hallásom, meg már rendes se nagyon... )
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#383)

é.szabi 2011-01-06 00:26 |  #384
amúgy elég (narkósnak néz ki):D
de nem baj..
nagyon jó ez a sound nekem ez bejön!
nagyon jól tolja..
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#382)

é.szabi 2011-01-06 00:22 |  #383
de milyen hangnem milyen logika szerint építkezik?
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#382)

tibyee2011-01-06 00:20 |  #382
Hármashangzatok. Konkrét nem tudom, nem merem elővenni a gitárt...
Nagy király bácsi!!!
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#377)

é.szabi 2011-01-06 00:13 |  #381
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#380)

tibyee2011-01-06 00:12 |  #380
Mondom LEÖL:
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#379)

tibyee2011-01-06 00:11 |  #379
Hoznom kell valami fejhallgatót, mert a család elől...
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#377)

tibyee2011-01-06 00:09 |  #378
Én olvastam róla, de úgy is nagy volt a boldogság!
Hirtelen bezárt ajtók nyíltak meg...
Nagyon fontos még ezeken a dúros modálisokon, túl lenni, hogy a mollosokba is bele kóstolhasson az ember!
Szinte másik dimenzioóÓ!!!
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#375)

é.szabi 2011-01-06 00:06 |  #377
nah akkor ezt fejtsük meg:

mi tőrténik itt az első részben?

tibyee2011-01-06 00:03 |  #376
Ön nyert!
De igazából a dúr hármasokat kell ( lehet ) használni, főleg alterált akkordokra.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#374)

é.szabi 2011-01-06 00:01 |  #375
amúgy felfedezni valamit nagy öröm nekem pl. ezek a pentatonra bontások voltak amire magamtól jöttem rá
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#373)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu