kedvezményesen vihetők gitárváltás, egyéb lámázások miatt becserélt hangszedők, sértetlen, karcmentes állapotban:
Tűzpiros Minimonster bridge, nem a mostani röfögős üvöltő, hanem single jellegű
Tűzpiros Minimonster tele bridge, úgyszintén
héthúros Minimonster Cal30 single, középre vagy nyakhoz, lezúzott 'stained' kinézet, alapszíne fekete, a sérülések variálhatóak még :D
héthúros Battered Blade7 hídi, kinézet mint a single
nyugodtan keressetek, ha valami érdekel, hátha van elfekvőben valami kicsit karcos vagy sánta, aki volt
nálam, tudja hogy inggombért vihető dolgok is vannak
erősen fejlesztődik a sustainer!
alapok:
3db AAA ceruzaelemről megy
D osztályú végfok
nyaki humbuckerbe épített komplett elektronika, csak az elemek meg a kapcsolók maradnak kívül
és ebből adódik a következő szörnyűség, a háztáji ebow...
A megoldás a pickup alá, nem hagyományos PVC alapanyagú közönséges szivacs, ami egy idő után formatartó és akkor elveszíti denferelő hatását, hanem a folyamatosan rugalmas akváriumi szűrőszivacs, aminek nincsen sejthártyája, hanem, csak vékony szilikonszálakból áll.
Nekem bizonyos frekvenciák mellett a Jacksonban a pickupot tartó rugók is be szoktak rezonálni, olyankor általában megmozgatom/rábaszok egyet és elmúlik:)
Megnézem legközelebbi húrcserénél, de úgy emlékszem régen is csinálta, azt hallani lehet, hogy intenzívebb játéknál a tremoló rugói egy pulzáló hangot adnak, ha rákoppintok erőssen a gitár testére akkor is hallani, lehet ez a oka, megpróbálom valami vattával kitömni hátul, és majd megírom mi lett az eredmény, akkor az elektronika kizárható az esetemben?
verseny videómban nem érzékelni sztem mert ott nem mentem el annyira a magasabb fekvésekbe
Nekem is volt ilyen gondom, az egyik gitárnál. A 20 tól magasabb fekvésben...Aztán lecseréltem a húr szettet, és jó lett.
Mondjuk nekem elég régi volt már a szett.
nézzél körül a gitáron, tremolórugók, húrláb környéke, gitár feje, a szabad húrszakaszok és egyéb rezgő cuccok tompítását kéne megcsinálni.
olyan ez, mint valami interferencia, mintha szólna egy másik hang is a hangok mögött.
olyan, mint amikor üveghanggal hangolsz, és nem pontos a két hang egymáshoz...
valami rezonál.
vagy a húrok rosszak, és el vannak csúszva a felharmonikusok az alaphanghoz képest.
ez akkor szokott megtörténni, amikor túl vastag a húr a menzúrához képest.
csináltam egy hangfelvételt, a pickup állítás nem segít, és arra gondoltam még, hogy ha zörög a húr az nem okozhatja ez?
e1-esen mentem 12-től 24ig és mivel a 24. egyáltalán nem csinálja csak 1-2 hang erre gondoltam
Zaj by kustriani
bocs hogy csak futólag:
a problémák amiket leírsz, úgymond 'tipikus' humbucker betegségek
a vibrálást nem értem, talán messzebb kéne rakni a húrtól a szedőt.
1 mm t próbáld távolabb tenni a szedőket, segíteni fog.
a mágneses húzás a vastagabb húrokra jobban hat mint a vékonyakra.
játszhatóságban semmi különbség a szedők között.
:D
jelszintben van, meg egyéb dolgokban.
a nagyobb jelű szedők általában (általában!) kompresszáltabbak, tehát kicsit kisimítják a játéktechnikai hibákat.
Sziasztok, lenne pár kérdésem pickup téren, mert eléggé nem vagyok otthon a témában, előre is bocsi, ha butaságokat kérdezek.
Az érdekelne, hogy csak játszhatóság szempontjából mi a különbség egy viszonylag magas és egy alacsonyabb jelű pick up közt?
Továbbá kicsit szélsőségesnek tartom az E6-os és az E1-es húrt, az e6ost túl búgó-mélynek hallom, az e1-est pedig nem elég vastagnak, inkább cincogós a magasabb fekvésekben, a középtartománnyal elégedett vagyok, ez esetben egy olyan pickup kell ami kevesebb mélyet és több magasat ad? (nem igazán tudom, hogy a mostaninak mik az adatai, az előző szériás cortokba még ezt rakták, a márka ez a bal oldalról lehet az egyik régebbi)
Érdekelne még, hogy azt mi okozhatja, hogy a nagyon magas fekvésekben egyfajta erős vibrálással együtt szólaltatja meg a hangokat, érdekes módon ez elmúlik, ha alkalmazok egy kis vibrátót, szóval ha "lebegtetem" a hangot, nem csak simán tartom, hogy had szóljon. Unplugged nem érzékelem, vagy talán csak nem erősödik fel annyira, hogy úgy is meg lehessen hallani, a torzítás még jobban kihozza.
Valami köze biztosan van a húrvastagság, és az abból következő rezonációhoz, mert a vastag húroknál ez tágabb lefogott szakaszon jelentkezik, mint a vékony húrokon, úgy értem, hogy pl az E6-osnál már a 12 bundtól kezdve, az e1esen még csak a 16-18-as fekvéstől fölfelé csinálja, de most csak mondtam egy számot úgy kb, hátha pickuppal ezen is lehet segíteni.
Hú, akkor én aljas voltam, mert neveztem 6 húrossal is, viszont ha nyernék (ami azért ebben a mezőnyben sajnos nem egyszerű:)), akkor a 7-es Jeff Loomisba kérném a pukit:))
ha háromszedős gitáros ember nyer, háromszoros a veszteség :D
nekem kell hangszedőket tenni az egyik nyertes gitárjába, így talán érthető, hogy akusztikus gitár előnyben :D
óriás verseny lett a Jónás Tamás féle!
Gratulálok minden részt vevőnek!
én természetesen csak annak adtam pontot aki akusztikus, vagy kevés pickupos gitárral nevezett.
3 hangszedős, héthúros gitárt személyes sértésnek, gúnyolódásnak értékeltem.
az újnak nagyobb a jelszintje.
nyitottabb a hangkép, nagyobb a pengetési tranziens. nem 'hörr' hanem 'reccs' jellegű a pengetési hang.
a régi típus(HB8-4) sokkal nehezebben volt gyártható.
az új típusnak(HB23-3 tól) a mágneses mezejét könnyebben lehet variálni az igényeknek megfelelően. a réginek fix volt.
az alaphelyzet most az, hogy a magas húroknál szélesebb, a mély húroknál kicsit keskenyebb a mágneses mező, így a mély húroknak a reccsenése pengetéskor jobb, a magas húrok pedig gömbölyűbben szólnak kicsit.
és a neósokkal kapcsolatban még:
és épp tegnap csináltam összehasonlító tesztet, mert vettem egy új fajta félkész vasat, amivel sokkal könnyebb dolgozni, hangilag a régi (minimum húsz éves, használt MX 035 lemez) kicsit röfögősebb, és icipicit zűrösebb a teteje, az új vas (vadonatúj m4 027) pedig szárazabb és precízebb, de a különbség elenyésző, gyorsan kompenzáltam is kicsit az új szedőt, hogy olyan legyen mint az azelőttiek :D csak még tisztább magasakkal. :D
Az lenne a kérdésem, hogy hangzásban mi a különbség a régi és az új Battered Blade között?
Tudom, hogy az új egyfajta mágnesből van. Ez miben módosítja a hangzást? Gondolom pozitív irányban fejlesztetted tovább.
Múltkor beszélgettünk egy 7 húros hangszedőről, aminek le kellett kerekíteni az szélét, mert ibanezbe kellett...
Ez hozzám került...
Arra emlékszel hogy ez az első szériás Battered Blade ,még két féle mágnes van benne, vagy ez már a full neodiumos?
Azóta sem tudok betelni a hangjával. Az asszonynak is sokszor már úgy kell kicsavarnia a kezemből! :) Tökéletes munka! A Dirty Wound -ot nagyon jó ötlet volt párosítani a tigrissel! Köszi szépen András, még egyszer!!!
ez viszont egy 'Peta féle' rgx420dz, tökéletes állapotban, és olyan hanggal, hogy úgy kellett kicsavarni a kezemből. Simán hozza a japán ibanez szintjét, hm, talán sőt.
mondom, ami EMG volt eddig nálam, 3,5V-nál klippelt, MIND.
A minap volt nálam egy aktív jackson szedő, az viszont 3V-nál vágott.
De úgy szólt hogy hihetetlen!
mivel nincs a birtokomban olyan típusú pengetőgép, amit a Dimarzio használ az 'A' húr pengetésére méréskor, ezért mindegy is, mit írnak a honlapjukra, ellenőrizni nem tudom.
mindegy mik az adatok, nem...?
EMG írja: "Using a 9 Volt battery will limit the output signal of the pickup to slightly less than 9 Volts. Older EMG Pickups may have a maximum output of 4.5 Volts, one half of the supply. If you supply the pickups with 18 Volts the headroom will double, creating even more headroom for the signal."
Amúgy ne értsd félre, csak jelezni szerettem volna, hogy a pengetés pillanatában mért tranziens az csak nagyon rövid ideig tart, valószínűleg a DiMarzio és társai nem ezt adják meg a katalógusaikban, mielőtt valaki összehasonlítaná az almát a banánnal... :)
4-5V ?
Aztaaa. Sose mértem még az enyémet,de ez így elég komoly.
Egyébként ezek az újabb BB-k különböznek hangilag a régebbiektől,mint ami pl. nekem is van? (ha még emlékszel... :))
Fogadjunk az alább látható hangszedődbe,hogy nem is zúztátok be úthengerrel!
Honnan lett volna hirtelen úthengeretek? Még a láncfűrészt bevettem volna...
Így dörögtek a stúdióban a Sublime-ok.
A hídnál mminimonster cal50, nyaknál distant land. Hallani amikor belép :) :)
(szokásosan a Fender HW tele, Mesa studio22-vel)