Keresd meg Kócost, asszem ez is az ő oldala:
https://www.facebook.com/countrysideelectronix?comment_id=Y29tbWVudDozMjEzMjM2NjEzODAyMjVfMzIxNTUzMDk4MDIzOTQ4
De ha van egy aktívan javító tv szerelő ismerős, annak is megmutathatod, mert ezek a végfokok (TPA3106D) tévékben is
sűrűn előfordultak.
Amúgy meg ilyen teljesítményű kis modulok már 1900 Ft-ért megvehetők , talán még a pedálba is elfér, olyan mütyürök.
https://techfun.sk/hu/produkt/mono-zosilnovac-tda8932-35w/?lang=hu¤cy=HUF&gclid=EAIaIQobChMIz-SExr_7-wIVD_N3Ch2MzQJXEAQYBCABEgIyj_D_BwE
Üdv! Keresnék valakit aki meg tudná a halott Magnum 44 EHX-em javítani (a TI végfok ment ki benne). Ha pedig ez lehetetlen (vagyis emberi áron... mert az IC sajnos nem minden sarkon kapható), akkor esetleg ha van valakinek olcsón épített feje, ami kiszolgálja a 16 ohm-ra kötött 4x12 fender ládát, akkor szívesen beszélgetnék róla. Köszönöm, Péter +36 30 253 0903
Nekem nem volt bajom az előfokával. Viszont elhalálozott a táp, belenéztem, és aztán azóta is ott áll a polcomon, gyakorlatilag esélytelen szerelni gyári alkatrészek nélkül. Ahhoz csináltál nekem végfokot, az volt a terv, hogy belelapátolom egy kínai táppal. Még nem sikerült elkezdenem sem
Crate PowerBlockom volt. Valahogy megoldottam, hogy csak a kapcsüzemű sztereó végfokját használjam, mert az előerősítő része sajnos használhatatlanul szar volt, nem tudtam egy normális hangot kitekerni belőle.
De a powerblock mentett meg nálunk is bulit, csak fordított irányban. A basszeros srácnak ment tönkre a basszus feje, és a powerblock egyik csatornáját kötöttük be a ládájára, és úgy zenélte végig a bulit, amíg én meg a sztereó kimenet másik oldalán jöttem ki a saját ládámra.
A sztereó fejeknek határozottan van létjogosultsága a gitárzenében.
Paul Rivera részt vett a tervezésében. És mit mond a jóember? Nem meglepő módon ez is egy áramvisszacsatolt erősítő. Ahogy a Peavey Bandit is, amit szintén kezdenek felfedezni a blues zenészek.
Szóval a titok nyitja úgy néz ki, hogy ez lehet.
Nagyon sokáig gondolkodtam rajta, aztán maradtam a csöves világban. Asszem tavaly volt egy GS-en, jópár hónapig hirdették, nem is volt drága. Itthon talán még annyira nem ismert. Asszem itthon kb. csak a Peavey Bandit meg a régebbi Valvestate-ek elismertek félvezetősben. Nomeg az ikonikus Roland JC-120, de pl. a régi fosbarna (egyesek szerint narancssárga) Cube-ok már nem ismertek annyira, se a régi Crate PowerBlock (bár ez meg nem megbízható)
Én most egy Trace Elliot Elf-et használok itthon gyakorlásra, meg szoktam vinni koncertre tartaléknak (volt már, hogy megmentett egy döglött végfokcső miatt majdnem félbeszakadt bulit...) Igen, basszuserősítő, ennek megfelelően az előfokot elég extrémen kell beállítani, de műxik, méghozzá nem is rosszul, cserébe alig nagyobb, mint két hétcolos tablet egymásra rakva.
Yamaha G100 212 is ilyen állatka, mint ez a Fender. Baromi jó drive csati, fasza clean. Fel is ment az ára az elmúlt években arra is harapnak ezerrel. Ez a fender is odabasz, tényleg jól szól
Ez talán a legjobban szóló tranyós erősítő, amit valaha hallottam.
A kapcsolási rajza alapján a végfokban van áramvisszacsatolás, és emellett tápfeszig kivezérelhető mindkét irányban utánhúzás segítségével.
Az előerősítő része brutális mennyiségű műveleti erősítőt tartalmaz, de mint az ábra mutatja, volt értelme ennyit belerakni.
90W, elég könnyű, szerintem kifejezetten csöves erősítő jellegű a hangja. A tiszta csilingel, ahogy kell, a drive meg harap, ahogy kell.
Nagyon ritkán lehet kifogni a piacon, kezdenek rákapni a blues gitárosok.
Sosem átultak alphát. Fémházas noname-et árultak, ami köté ritkán bekeveredett egy-egy alpha feliratos. A mostani fémházas noname-ek minősége viszont sokkal rosszabb.
Kedves zenészek! Tud valaki bármilyen infóval szolgálni a ROZZ RGA-2-es, japán erősítőről - a 70-es évekből. van egy ilyenem, rendbe tenném, de semmi infót nem találok róla. Sem, hogy miylen teljesítményű volt, milyen illesztésű a hangszórója, stb.
Értem, ezt speciel nem is tudtam. Lekötöttem testre mindkét lábat, így nem melegszik. Viszont akkor az általad tanácsolt 1k lábast beiktatom, tök fölösleges bele a stdby, kb sosincs használva : )
Gazz: Az a 100mV nem zavar, kondira gondoltam én is egyből, csak furcsának találom hogy jelen van, de így hogy vénkecske megválaszolta, kb le is van szarva
Simán tedd le testre a 9 és 10 lábakat. Mute és standby... Ezzel szigorúan letiltod az egészet.
Ha ilyenkor is forrósodik akkor kuka az ic.
Ugyanígy az egész mute/stby vezérlést ha felkötöd 1K ellenálláson keresztül a + tápra, kiiktatod azt a rizikófaktoros
vezérlést.
Amúgy U3 7-es lábán a 100 mV nem érdekes, a 9 és 10 láb is 3,5V fölött kapcsol át valahol engedélyezésre.
Szerintem ezzel nem kell törődni, de ha nagyon zavar, akkor forrassz a diódával párhuzamosan egy 47mikrós kondit. Az majd leszedálja.
Mondjuk nem értem, minek standby egy tranyós erősítőbe, de ez legyen a tervezőjének a baja.
Azt láttam én is hogy hidegítve van, ezért nem értem miért van ott az a feszely :"D SW2-vel 3 dolgot kapcsol. Középső állásban SDTBY, alsó álláson OFF, felső állásnál ON. A rajzon is így szerepel, alap esetben OFF-ra van téve. Az a 100mV jel a stanby lábra megy, és a mute körbe.
Egyrészt nem kellene ott AC-nek lenni, mert az U3 mindkét bemenete hidegített. C15-el, illetve a D4 diódával.
De az se gond hogy ott van egy kis AC, az az ág csak valami védelemhez szükséges, ahogy elnézem, nagy bemenőjelnél csinál valamit. SW2 kapcsolóval mit csinálsz?
Nos uraim. Minden elkót kicseréltem, a cucc továbbra is melegszik mint a szar, javulást nem hozott. Viszont. U3 7-es lábán, azaz a kimeneten letekert potmétereknél, nulla bemenő jelnél 100 mV környéki AC feszt mérek. Ez hogyan lehetséges? A többi kimeneten nincs semmilyen feszkó. Elméletileg itt van a gerjedés akkor? Ez be is megy az végfokba.
Most megnéztem gyors, a lábkiosztás is passzol, a k*rva életbe 94-t csipázom, az első gitárerősítőmbe is az van, ami meglepően jól szól : )) Az LM3886-t megnézem ha nem jutok dűlőre. Köszi mindkettőtöknek! Holnap jelentkezem mi a végeredmény a kondikkal
Az elkók kicserélése után mennie kell annak. Mondjuk én TDA7294-et vettem volna a 7296 helyett, mert egyrészt olcsóbb, másrészt sokkal nagyobb tápot bír és kimenőáramra is jobban terhelhető.
Egy diszkrét elemekből épített félvezetőssel sokkal nagyobbat lehet szívni. Ha lecserélném a panelt, egy hasonló LM3886-os ic-t raknék körül. Nagyságrenddel szebben szól, jobbak a torzítási és zaj paraméterei is. Na meg kevesebb kivezetéssel kell kínlódni :D
VF6-ot szoktam ajánlani, meg a sajátomat, mert ezek mosfetesek, és földelt source kapcsolásúak a végtranyók, ami egyrészt csövekhez hasonló üzemmód és karakterisztika, másrészt tápig kivezérelhető. Viszont egyikben sincs túláramvédelem, szóval talán inkább első körben menj neki egy alapkapcs-al, amiben van áramkorlát, és hőmegfutás elleni védelem.
Hmmm. A kondikra gondoltam első körben én is, de akkor az okozhat ilyen hibát. Holnap megmérem őket, kicserélem lehet mind. Ha úgy sem jó, akkor építés lesz belőle. Ötlet az új végfokra neked van, ami nem túl bonyolult? Vagy dobjak bele egy alapkapcsolást?
Megnéztem az IC-t, a nyugalmi áram nem állítható kívülről. Pedig ott lesz a gond szerintem.
Az a gond, hogy az IC így egy fekete doboz. Amit írtam korábban, az továbbra is áll, hogy +-35-ből rohadtul nem 65W kellene 4 ohmon kijöjjön, az alacsony hangerő szerintem leszabályozás eredménye.
Két lehetőséged van.
1. cseréled a végfok IC-t, és imádkozol, hogy az új helyesen működjön.
2. Kiváltod egy tranyós végfokkal.
Én a második opciót választanám, mivel utána már mindent kézben tudsz tartani.
Ha még küzdeni akarsz a javítással, akkor elsősorban az elkókat mérd le a végfok körül.
A visszacsatoló ágban van egy, ami az osztó alsó részét köti össze a földdel. Az ott egy elkó, de nincs rajta feszkó. Ez nem valami jó, mert az elkókat polarizálni kell, de ez nincs. Kapcsolásból adódik, általános gyakorlat, hogy így csinálják, de attól még szar. Ezt nézd meg először.
Van hang, megszólal, csak olyan mintha fele akkora teljesítmény lenne, vagy negyed inkább, közben meg fűt a picsába. Vadiúj a végfok IC, a régi ami benne volt csupa egyenfeszes volt a kimeneten. Meglesem amiket írtál, ezek speciel eszembe se jutottak, mert arra gondoltam ha megszólal egyenfeszkó nem lehet rajta.
Gerjedésnek néz ki, hogy melegszik, de nincs hang.
Végfok bemenetét kösd le földre, és mérj rá a kimenetre. Ott 0 egyenfesznek, és 0 váltófesznek kell lennie. Ha a váltófesz nem nulla, akkor gerjedés, ha az egyenfesz nem nulla, akkor a TDA végfokIC elszállt.
Bár, ha a kimeneten nem nulla egyenfesz van, akkor a hangszóró már rég leégett volna.
Egyébként +-35V-ból 4 ohmra 65W-ot kihozni rohadt nagy veszteségi teljesítményre utal. A helyes érték 150W körül lenne. Szóval én kibasznám a picsába azt a TDA szart, és raknák bele valami egyszerű felépítésű differősítős bemenetű végfokot.
Szakik! Adott a linken szereplő motyó. Olyat produkál a cucc hogy megszólal, de teljesen felcsavart crossover és hangerő potinál is éppen hogy szól, a végfok kb 1 perc után olyan forró hogy nem tudom kézzel megfogni. A tápfeszek teljesen jók, +-35-el táplálják a végét (ergo totál ki van hajtva csóri, az adatlapja szerint ez a max amit tud, ilyenkor kellene 60W környékét bírnia), az előfok +-15V-ról üzemel. Hozzám úgy került hogy meg se szólalt, csak sistergett egyet ha tekertem a potikat. Volume poti cserélve, kitört a helyéről a második csavargatás után, a crossover poti egyik pályája szakadt volt, csere után szépen működik az a rész is. Előfokból a jel kijön, az hogy mekkora jelalak kellene passzolom Kivettem a TDA-t a sorból, külön végfokkal is halknak vélem, de az csak egy 1W-os panel, a 20W-os lökőt nem igazán tudja meghajtani. Valakinek valami ötlet, merre lehetne elindulni? Meghajtó tranzisztorokat kiszedni lemérni? Csatoló kondi szivárgás okozhat ilyet?
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a régi KD mester-féle VF2 alkalmazható-e gitárhoz? Olyat már építettem, igaz hifihez és emlékeim szerint nem okoz neki gondot a 4Ohm sem.
Vagy van-e esetleg valami jóféle kapcsolásotok?
50-100W közötti teljesítményre. Ha jól rémlik cirka +-45V áll rendelkezésre, de hogy a hangszóró hány Ohm-os azt most meg nem tudom mondani, mert nem nálam van.
A hétvégén kicseréltem a két tranyót BC182B-re. Csak ilyet kaptam. Illetve kellett még cserélni két potit is. A gép müxik, köszönöm a segítséget mindenkinek.
Dehogy. Ez nem csöves, a topológia sem hasonlít. Az a bemeneti differenciál erősítő, teljesen más a szerepe, mint a csöves fázisfordítónak (bár valóban long-tailed pair kapcsolás ez is) Itt nincs fázisfordító, mert komplementer végtranzisztorok vannak. Figyeld meg, hogy TR5 kollektorköréről nem megy tovább jel.
Igen, így már értem. Az már csak hab a tortán, hogy ha jól emlékszem az egyik tranyó BC181. Az ötösről nem tudom ilyen, mert az egyik mosfet hűtőbordájához van rögzítve és van rajta egy műanyag burkolat Szóval vagy az egyes, vagy a hármas, vagy a négyes. Na majd otthon jön a meglepetés megint. Azt hiszem viszek BC181-ből is kettőt.
Azért, mert ezek itt egy long tail fázisfordítót alkotnak. Így kerül a két ellentétes fázisú jel a végerősítő fokozatokra, amik meg push-pull-ban dolgoznak. Nyilván azt szeretnéd, hogy a "push" meg a "pull" része azonos karakterisztikával működjön, ezért ide elvileg karakterisztikára válogatott párt illik/érdemes tenni. Csöves esetben ezt egy dupla trióda oldja meg, ahol általában reménykedik az ember, hogy egy csövön belül a két trióda karakterisztikája azért nagyjából hasonló, de az igazán vájtfülűek ott is válogatnak. Tehát azért nem vaktában kell mindkettőt cserélned, hanem karakterisztikára összeválogatott párt illene ide tenni. Gyakorlatban sztem nyugodtan megpróbálhatod, hogy simán csak beleraksz egy újat, ha a típus megegyzik. De még tutibb, ha kettőt veszel (filléres dolog), és mindkettőt kicseréled. A boltban annyit nézz meg, hogy azonos gyártótól legyen a két új BC182. A Si BJT tranyóknak nincs olyan hatalmas szórása, hogy egy mezei gitárerősítőben gondot okozzon, ha egyébként azonos gyártótól van.
Őőőő... Miért kell mind két tranyót cserélnem ha csak az egyik ment tönkre?
Ma délután veszek BC182-őt. Kell még cserélnem a preamp és a master potikat is mert recsegnek-ropognak. A preamp poti meg csak az utolsó harmadában dolgozik. Azok majd hétvége felé jönnek meg. Akkor majd ismét írok. Addig is nagyon köszönöm az eddigi segítségeteket.
Nincs itt semmiféle szerencsétlenkedés, ha megnézed pont ezt írtam én is. Se Laci se én nem szeretnénk nyák- és kapcs. rajz részletek (!) alapján távgyógyításba fogni.
Nem tudom mit szerencsétlenkedtek , egyértelműen látható a fotó alapján, hogy a bemeneti diff fokozat egyik BC182-je esett szét és azt vette ki. Ott van a közös 4,7 K meg a Zener, ami a végfok kapcsolás elején látható. Az egy dolog hogy a kapcs rajz meg a nyákra szitázott számozás eltérő.
Ergo oda két darab lehetőleg párba válogatott BC182 kell, vagy hasonló npn és a tápnak megfelelő feszültség tűrésű mezei tranzisztor.
Ha nem találsz sehol ilyent szólj, egy marékkal összevakarok a fiók aljáról szívesen. Még eredeti gyöngyösi termék.
Wodoman: a kivett tranzi melletti ellenállás és a tranzi egy közös vezetőre megy . Azt kövesd le, és ahol egy másik ugyanilyen tranzisztorhoz csatlakozik, na azt is vedd ki ha lesz két BC182-d párban, és mindkettőt cseréld.
Ami láthatóan nem stimmel azzal, ami a nyák. Ami tranyót kivettél, az egy NPN tranyó, amit a kapcsolási rajz jelöl TR2-nek meg egy PNP. Egészen biztos, hogy a nyákod nem a mutatott kapcsolási rajz számozását követi. A nyákodról készült fotó alapján azt mondanám, hoyg a TR4 vagy TR5 valamelyike az, ami kiesett. Az egy long-tail pár, a többiek majd kijavítanak, de talán érdemes párban cserélni, különösen, ha típust is váltasz.
Gondolom a rajzról kiderül, hogy milyen funkciót lát el az a tranyó és akkor már lehet tudni, hogy melyik kell oda valójában. Sajnos én ehhez nem értek. :)
Az is árukodó, hogy a körötte levő alkatrészek mind más számozásúak, mint a kapcs. rajz részleten. Persze nem kizárt, hogy azok nem ehhez a tranyóhoz tartoznak, de egyrétegű nyák esetében kiváltképp nem valószínű, hogy nem összetartozó dolgok egymás szomszédságában lennének...
Én valszeg betennék egy foglaltot, és próbálkoznék azzal, ami itthon van, vagy ami könnyen elérhető: BC546-547-548-549-550, 2N5088-5089, 2N3904 (vigyázat, a 2N-esek lábkiosztása épp fordított). Bp-en elmennék a Mikrovill-be a Kék Golyó utcában, nagyon segítőkészek és rengeteg kifutott cuccuk van még raktáron. Esetleg megpróbálnám a Mikronikát a Budafoki úton, félvezetőkben elég jók. Illetve ebay-ről simán be lehet szerezni a BC182-t is, pár dollárért kapsz 5-10db-ot.
Ennyiből nem látni. Nem ez lenne az első eset, hogy az alkatrész számozása eltér a nyákon meg a kapcsrajzon. De nem is szeretnék detektíveset játszani.
Na, sikerült a képeket beilleszteni. A legelső kép a nyák ahonnan kiforrasztottam. Felette amit kiforrasztottam. Legfelül pedig a kapcs. rajz részlete. Lehet, hogy igazad, van, de akkor mit rontottam el?
Nem!!!
A bc182 npn a bc212 meg pnp tranyó. Semmiképpen sem helyettesítik egymást. Szerintem rosszul azonosítottad a kapcsrajzon. A bc182 helyére rakj bc182-t vagy bc546b-t.
Sziasztok!
Pár napja vettem egy Marshall 5010 tranyós kombót. Az egyik tranzisztor középső lába eltört és kiforrasztottam. A kis cuccra ITT BC181 van írva. A kapcsolási rajzon meg BC212 van ide jelölve. Pechemre már meg is vettem a BC212-őt a rajz alapján. Berakhatom a BC181 helyére a BC212-őt vagy nem?
Ugyanezt csinálja a Fender is az FM sorozatában, a Carlsbro is.
Ha már ilyen fillérbaszók, legalább kapcsüzemű végfokot rakhatnának a szaraikba, ahhoz elég a tenyérnyi hűtőfelület. És nem is drága.
Mámeginén...
Hoztak egy LINE6 spider 30-as kombót hogy elhalt.
Apámmm! Eddig úgy néha megemeltem a kalapom az effektjeik meg a programozhatóságuk miatt... de ezzzz?
Azt gondoltam komolyabb egy cég.
A designnel nincs gond, de a belső felépítés!?
A 30W-os végfoknak egy tda2050-et tettek bele, aminek a hűtése egy tenyérnyi alulemez, igaz a 2 tenyérnyi sasszira felcsavarozva (minden hővezető massza nélkül). Szalagkábellel a tápból!
Az IC adatlapja szerint a maxxx tápfesz 2x24V, ebben 2x24,8V nyugalmiban.Természetesen 4 "Ólmos" terhelésen.
Nem csoda hogy kilukadt amikor rádugta max. hangerőn a telóját...
( hú, már nem emlékszem, nagyapámnak az öccse volt, egyszer voltam hozzá Túrkevén, akkor már nyugdíjas volt.)
( azt hiszem talán innét a fórumról "slágereggyüttes" ismerte, talán ő is Túrkevei)
Köszi az információkat, átadtam a srácnak. Azt mondja, hogy letekert gitár hangerő-potinál kis mértékben csökken az a természetellenes búgás, de megmarad.
Ha gitártól független búgás, akkor IC tápellenőrzés, és ZD1 -ZD2, C27-C28, ha pattogás akkor C5, ha folyamatos sistergés, akkor IC1 irányában keresném a megoldást.
Ha viszont gitárpotira határozottan javul a helyzet, akkor erősítőn kívül.
Mindjárt megkérdezem, csak most dolgozik közben nem mindig elérhető. Ha jól emlékszem MG 15-ös a kombója. De megvan neki már régebben, eddig nem volt ilyen nagy alapzaj. gondolom most természetellenese magas alapzajt produkál neki az overdrive csatorna valamiért.
az overdrive működési elvéből következően zajos. Ez eléggé az erősítő hibájának néz ki.
Mi a kombó típusa? Esetleg egy IC csere tud segíteni rajta valamennyit.
Szakik, haver srácnak a 15 wattos Marshall kombóján overdrivéra kapcsolva magas alapzaj lesz, mindegy melyik pickup állásban van a gitár, és akkor is megmarad a zaj, ha hozzá ér a húrokhoz. Viszont tiszta hangszínre kapcsilva a kombót nincs alapzaj, csak overdrivéban.
Mi lehet a hiba?
Így kapcsrajz nélkül annyit lehet csak sejteni, hogy valszleg visszacsatolás el van romolva, mert annak a feladata stabilizálni a kimenetet 0V-on.
Az úgy szokott kinézni, hogy a kimenetről egy ellenállat megy vissza a bemeneti differősítő invertáló bemenetére, ami egy tranyó bázisa. Ugyanarról a bázisról megy egy kisebb értékű ellenállás egy kondenzátorra. A kondenzátor másik lába meg a földre.
A visszacsatoló ellenállás osztva a kondira menővel adja meg a végfok erősítését. Ez eddig sima ügy.
A kondi valszleg elöregedett/kiszáradt. Én azt cserélném elsőnek.
(Előrebocsátom, hogy nem fogok kapcsrajzot nyákfényképről visszafejteni, ennyire nem akarok belefolyni a dologba.)