Ez amúgy nem igaz...
Amúgy meg nem csak kvintet tolok, (nem is csak az alsó fekvésekben) hanem sok díszítés és egyéb kiszólós hangok is vannak a kompozícióimban.
Korábban írtam az általam kitalált thumb-mute technikáról, ami nem kvintekhez kell.
Persze, szóltam volna, de egy nap csúszással el is vitték.:) Jobb így, mindenki boldog, Neked meg az valószínű - ahogy írtad is - nem lett volna 100%-os megfejtés.
Tiszta sor. Lefutottam én is ezt anno. A disztribútor meg beveheti! Egyelőre Te viszed a pénzt! Had döntsed már el Te, hogy mit szeretnél! Tudom milyen ez. Na remélem a legjobbat hozod össze, aztán majd mesélj!
Hosszú :)
A lényeg, hogy senki se tévedhetetlen és bármilyen drága valami, nem szabad készpénznek venni egy kopipésztelt leírást és egy fotót :)
A szitu úgy áll, hogy megéri most elintézni, mint akárcsak fél év múlva. Sajnos a hülye ízlésem miatt nehezebb volt kideríteni merre hány méter a dolog. Néhány disztribútort is felhúztam szerintem :) A vicc, hogy még most se 1000%-osan tuti a dolog, de ennél jobban már csak úgy lehetne utánajárni, hogy autóba be, Günterékhez ki és kipróbálni, amit szeretnék. Ezt viszont most nem tudom megoldani.
Jöhet az infó privátban is, ha gondolod! Érdekel minden fejlemény!
A kék Horizon másnap el is ment. Nem szóltam, mert úgy láttam, hogy letettél róla, de ettől függetlenül kiváncsian várom a híreidet!
Tudom.:) Nem tudom, hogy hogy áll most a szitu, remélem a legjobbat hozod majd ki az egészből! Maradt az az elképzelésed amiről leveleztünk? Vagy van valami változás azóta?
Hát elég sok időt ráfordítottam, már csak a gyártók nagyanyjával nem leveleztem kábé, a többiekkel igen. :)
Igazából vagy ez van, vagy az e-bay-re való rápörgés. (Az itthoni köröket már lefutottam, a szempontjaimat ismered, nekem se mindegy a kor és én ezt tapasztalatból mondom.)
Nem. Vagyis selytem.:D De ez nyilván egy olyan szintű cuccra nem vonatkozik amiben Te mesterkedsz.:) Attól nem kell tartani, hogy "azzal" melléfogsz!
De gyorsan meg is követek minden LTD meg Epiphone felhasználót, mielött menne az anyázás, mert azért vannak ott baromi jó cuccok is! Pl Spanom LTD MH-400-asa aláz, de volt nálam nemrég egy LTD EC-500-as is (EMG81/60 hangszedőpárral) ami szintén nagyon jó gitár volt!
Ez nincs is így! Nyilván egy új ESP, egy új Gibson és hasonló nagy márkák felső cuccai (Tehát nem LTD, meg Epiphone, stb) kurva jók!!! Nyilván, csak azt meg kell fizetni. Amit írtam az elsősorban (vagy inkább kifejezetten) a nagyközönség számára könnyebben elérhető, új, alsóközépkategóriás gitárokra értettem, de ott is igen nagy a szórás persze.
Azért oda ne lyukadjunk szerintem ki, hogy egy új gitár csak szar lehet. Nem hiszem, hogy egy prémium Jackson, vagy ESP, Carvin, Fender, Gibson kevesebb odafigyeléssel készülne ma, mint korábban, azt meg főleg nem gondolom, hogy minőségben mindenképp rosszabbul járunk egy új hangszerrel.
Maradjunk annyiban, hogy a használtak közt is akad bőven "nem megérős" darab, hiába "nyócvankilences", meg "ezt még összerakták bazz", meg gombokért van stb.
Nem akarok beleugatni, de szerintem sem érdemes mostanság új gitárokban gondolkodni. Pont a lentebb említett okok miatt (is). Az adok-kapokban hírdetek egy ESP M-I Customot.:) 89-es, Japan, zsír állapot, nagyon egyben van! Most kapott egy új Original Floydot, Gotoh kulcsokat, stb. És garantáltan nem futkos még egy ugyanilyen gép a környéken. Ár/érték arányban szerintem verhetetlen a cucc. Ha érdekel, akkor keress meg.
Vegyél használt gitárt! tényleg 8-10 év körül a jó! Nekem van egy koreai Hamer Californianem valszeg '89-90-es, és egyszerűen fantasztikus! Megbízhatóságban néhány made in usa hangszert simán ver (pl a gyári licensed tremoló bombabiztosan tartja a hangolást, pedig gyári, tehát több, mint 20 éves)! Az akkori gitároknál tényleg nem sajnálták az időt és az odafigyelést! Sokkal jobban megszívhatod egy újjal!
Misi testvérem
Te tudod a frankót
Hisz kezeid közt
Már szinte az összes vót
Nagyon jól emlékszel
Azokra az időkre
Amikor csak Jolana
Esetleg Muzime(a)
Más kárán tanulna az okos
Így szádat hiába koptatod
Ez így van jól,
Mert máskülönben
A sok hangszerboltos
Éhen veszne menten
Jaj akkor velünk mi lenne
Sok felesleges kérdésnek
Helye, hol is lenne....
Amit érdemes megvenni az a kb 8-10 éves jó állapotú gitár. (ez minden jobb márkára igaz) Ennyi idő alatt már "beáll" a hangszer, nem vetemedik a nyak, beért a test és nem fizetsz csillagászati összegeket egy vintage darabért aminek a irreális gyűjtői (sznobfaktor) ára van.
Azt szokták mondani, hogy "beérik". Vágod azért még is csak fából van, nagyon kicsit változik maga a cucc, deformálódik, páratartalomtól is kicsit más lesz, a melegtől, mittudomén. Meg ha belegondolsz... 20 éve még rendesen, odafigyeléssel gyártottak le minden dolgot, ma meg tömeggyártás megy. Régen a kis hajdú hűtőt 20 évre vetted meg, most meg a 80ezres samsung 3 évig bírja. Mindennél így van ez, gondolom a gitároknál is. De ez csak az én véleményem.
http://www.edroman.com/detail_sheets/bc_rich_st3_d101.html
itt egy 20 éves BC, de ez azért majdnem 1300 dolcsi...
Az meg, hogy egy gitár mennyibe kerül, abból a szempontból igen fontos, hogy az árról gyakran lehet következtetni az összerakás minőségére, ami nagyon nem csak a pickupot jelenti, tehát egy szarul összerakott gitár jó pickuppal se fog olyan nagyot szólni!
Szerintem nem rossz! Volt már ilyen a kezemben, és elég jól összerakott hangszer. Az egy másik kérdés, hogy egy 20 éves BC lazán kenterbe veri, de hát mindegyik gyártónál romlott a színvonal... ez van! (Meg azért egy 20 éves BC nem olyan olcsó mulatság)
hangmester képzésben az MR is csinált (talán még csinál?) kurzusokat, de ezek ugye max egy év technikus középfok végzettség. Szóval a hangmérnök mint olyan elég misztikus dolog itthon. A hangmester már nem arról már egészen konkrlt leírás és OKJ szám van
Dolgoztam egy veszprémi színházban (a legnagyobban),ott speciel az akkori fő hangosító varrógép-szerelő végzettségű volt. :DD
Ennek ellenére jól végezte a dolgát,még ha nem is tudta elméletben,hogy mi miért van úgy.
Manapság maszek hangosítóként/hangtechnikusként dolgozik.
Persze, hogy nem Hangmérnök van a diplomában, mint ahogy nem Energetikai mérnök, sem Szabályozáttechnika mérnök, Beágyazott rendszerek mérnök, ésatöbbi. Nincsenek ilyen kategórák, csak villamosmérnök.
ja, hát vannak dolgok. múltkor valami megasztáros vagy mi a tököm csávóról kép, hogy "házi stúdiójában". ül valami gitárral egy széken, előtte egy laptop.... és ennyi :)
Így van, amúgy a Színművészeti Egyetemen volt még ilyen hangmester képzés, ami egyetemi szint volt, de sztem az sem mérnöki diplomát adott, és nem tudom, hogy létezik-e még.
Alapvetően jól tudod. Felsőfokú szinten a Kandón (most BMF) is volt műszaki akusztika szakirány is, ami még ahhoz (hangmérnök) állt a legközelebb, de az oklevélben ott is Villamosmérnök szerepel, nem Hangmérnök (hangmérnök mint olyan nincs és nem is volt az OKJ rendszerben). És ott is megszűnt már, mikor én jártam (konkrétan emiatt jelentkeztem a Kandóra) már '99-ben megszűnt, mert nem volt annyi jelentkező arra a SZAKIRÁNY (műszaki akusztika a villamosmérnöki karon bekül belül), hogy megérje nekik elindítani. Így az a szakirány meszűnt (így került műszer-automatikára, de az már egy másik történet...)
Ami jelenleg az OKJ rendszerben van az a hangtechnikus (hangmester) ami ugye középfokú végzettség, azt nem lehet hangmérnöknek nevezni, mert ahhoz bizony min. 3 éves mérnökképzés kell és mérnöki diploma.
Hát, én ezzel az alázattal közelítő kategóriával találkozom ritkábban Olyan fogalmatlan, de ráadásul emellé még büdös paraszt formákkal van tele a "szakma", hogy arról filmet kellene forgatni. Másik kedvencem a pincében összerakott sufnistúdióm van, de a neten hirdetem magam, hogy stúdiótechnikai képzést folytatok-kategória.
Na jó, az is elméletnek tekinhető, ha azt mondom, hogy "a mélynyomó dobozt jó kitömni szivaccsal, mert akkor jobb lesz", de azért egész más, ha vágod ennek a fizikai okát is.
Vagy pl ha rajzolgatott az ember már fázisdiagramokat, akkor jobban megérti, hogy miért csak annyi EQ-t jó használni, amennyi éppen szükséges, vagy inkább egy db parametrikus EQt, mnt a grafikus EQ-n lehúzni 5 sávot helyette.
Van ismerősöm, aki az Oktopusban végezte a hangtechnikus képzést, és nekik pl. nyomták az elméleti dolgokat bőséggel, de azért az egy mérnöki képzéstől elég messze áll.
Bocs, lehet félreérthető voltam. Egy koncerthangosításhoz természetesen nem kellenek egyetemi szintű fizika meg matek. Az komolyabb felvételekhez, vagy mondjuk egy színházterem akusztikájának belövéséhez, épületek zajcsillapításához, eszközök tervezéshez, stb kellenek.
Nekem az a tapasztalatom, hogy aki benne van a témában, az tudja a helyét. Az A38-os brigád pl nem hívta magát hangmérnöknek, vagy akik pl egy Eddát hangosítanak. Pont azok használják a hangmérnök szót a legutolsó technikusra, aki még a színpadi monitorokat sem tudja működésre bírni, akik fogalmatlanok.
Mellékszakirány volt olyan, hogy 'elektroakusztika és stúdiótechnika', asszem. Én azon végeztem, a diplomamunkám is ott csináltam meg. Plusz volt még azon kívül pár választható tárgy a témában.
Na az egy jó kiindulási alap szerintem. Ismerve a tananyagot (az egyik kezdő tárgy pl a műszaki akusztika, 3 év egyetemi mérnöki ismeret nélkül esélytelen) nem igen hiszek az ilyen okj-s, pláne a gyorstalpaló képzésekben. Mármint gyakorlatot adhat, de az elméleti, fizikai, matamatikai alapok nélkül az ugye nem tudom, mennyit ér.
Én ezzel tökéletesen tisztában vagyok, idén 4. éve dolgozom hangtechnikusként különféle helyeken Tudom, hogy helytelen, mégis az a tapasztalat, hogy itthon mindenki "hangmérnök", aki két potit odébbtolt egy koncerten vmi keverőpulton :-/
Amúgy ha jól tudom, itthon nincs is konkrétan hangmérnöki képzés, vannak az OKJ-s hangtechnikusi tanfolyások (Oktopus, Athene), ill. a BME-n mintha villanykaron lett volna korábban szakirányként ilyesmi, de asszem már az sincs.
Amúgy ha jól tudom, itthon nincs is konkrétan hangmérnöki képzés, vannak az OKJ-s hangtechnikusi tanfolyások (Oktopus, Athene), ill. a BME-n mintha villanykaron lett volna korábban szakirányként ilyesmi, de asszem már az sincs.
attól még helytelen, normálsabb helyeken simán használják a technikus szót. nem lealacsonyító az, mivel vannak akik nagyon jól csinálják. egyszerűen más a dolga a technikusnak, mint a hangmérnöknek, a mérnök kvázi megmondja, mi hogy legyen, a technikus meg megoldja. egy nagy, pl szimfonikus felvételnél, vagy egy filmnél van egy mérnök, meg van x technikus, akik alatta dolgoznak, mikrofonoznak, kevernek, vágnak, stb.
Itthon inkább az a gond, hogy a hangmérnök szakma (tisztelet a nagyon kevés kivételnek) évtizedekkel van lemaradva Nyugat-Európához, vagy főleg az USA-hoz képest. Ráadásul ameddig külföldön általában 1-2 stílusirányzat nagyon mély ismereteit sajátítják el a szakemberek, addig itthon a hangmérnök mindenhez akar érteni, és általában a végeredmény az, hogy semmihez sem ért igazából. (Stúdióra gondolok, az élő hangosítás nyilván más terep.)
Írtam, hogy a lemezes hangzás nagyon számít (mert abból készül a klip :), a kocsmai nem annyira, mert csak pár ember hallja, és azok sem feltétlenül a zene miatt mennek.
Az meg egy harmadik dolog, hogy itthon sokkal alacsonyabb a rockzene hangzáskultúrája, mint (szinte) az egész világon. Szlovák rockzenekaroktól hallottam olyan felvételeket, amilyenek itthon még mindig nincsenek (AOR műfajban).
Szerintem, viszont Ricsi tesónak teljesen igaza van! Sőt, a nagy átlag, még a fost sem veszi észre.Marcangék után (Finnegans), Meskalinék játszottak nálunk(Kocsmazaj),utána, a volt gitárosunk tánczenei produkciója következett.Igazán a nagyérdeműből, Meskalin értékelte a hangszeres tudását, minőségi megszólalását, valamint "egyedi" gitárját, és annak hangját.Én, nem vagyok egy gitár szakértő.Azt viszont tudom, olyan puki van a lapátjában, aminek ezen a fórumon hírét sem hallottam.Bátran állítom, kevés gitárt hallok ennyire jól szólni.Nagyjából, bő negyven éve épít erősítőket, ládákat, képes a gyári új cuccba belenyúlni, mert valami "hiányzik" a fülének.Már a gitera látványa is lázba hozna itt embereket, a hangjától egyenesen el lennél ragadtatva.Nem, nem vagyok elfogult, sőt, oda vagyok Pyra gitározásáért, Attika 7777 varázslásáért, Drazsé Csabi virtuóz, ám alázatos pengetéséért, Laza Bálintka, laza, mondhatom szemtelenül könnyed játékáért.Birta Miki, egy UFO, tehát Őt nem is említem, ahogy Peta, vagy Alapi is, zseni!Ja, és a minap, amikor a metál hangzásról volt szó, milyen balta, puki, erőlködő, pedál, tököm tudja még mi, erre annyit, hogy hallottam én metált horgászzsinóroson is, jobbat, mint sok százezres cuccon.Mindezt ne vedd személyre szólónak, kikívánkozott belőlem.
Nagyon! Én is szemezek vele. Ha jól gondolom, akkor ez anno az egyik cimborámé lehetett, de ebben nem vagyok biztos. Abban viszont igen, hogy simán maga mögé utasítja bármelyik epiphone, vintage és bizonyos gibson típusokat. ha nem tudnám, hogy koreai, simán japán minőségűnek gondolnám.
Ezeket a Fenixeket valamiért agyon sztárolják, pedig annyira azért nem karaj cuccok, olyan Epiphone minőség. Ennyit nem adnék érte. Olyan kiló alatt valahol (80-90 vonala) lenne a reális a tudásáért.
Ugyanazt mondjuk. Nem a gitár (típusa, színe stb.) számít, hanem az, hogy megszólal-e elfogadhatóan, vagy sem.
Ha akarom, bármilyen klasszikus, milliós hangszerből kihozok trágya hangot, még Teléből is. De tudok akár rétegeltből is elfogadhatót kihozni... :)
MT-2 már nem van, koncerten meg már a lénit használom. A Frontmanen vagy 4 évig nyomtam (mindkét típusa volt, utóbbi van is). MG-t meg fizetős próbateremben használtam. Csilire okés volt, persze kellett hozzá a board meg a tele.:)
Jópár fórumos hallott játszani a 212r-rel (Kasléder Albert, DSPety, Joe, Marcang, Khalim, Kovika, stb.), nem mondták, hogy szar lenne. Vagy nem akartak megbántani.:DD
Egyszer már tényleg meg kéne hallgatnom a zenekarodat, mert gyanús az nekem, hogy a piac három legelfuseráltabb szarhalmazából, (FM, MG, MT2) ki tudsz keverni jó hangot. Vagy csodát hallanék, vagy visítva röhögnék, de mindkettő megéri.
Az átlagos zenehallgatónak, koncert látogatónak kurva mindegy, milyen gitáron játszol. Ez egyedül a zenésznek fontos. Max a látvány szempontjából nem mindegy. Nyilván hülyén néz ki egy vérmetál zenekar gitárosa egy pink paisley telével, ahogyan egy dagadt bluesgitáros kezében is bizarr látvány egy RR.
Bár, ha FM Fender, vagy MG Marshall kompót van a színpadon vajszínű hokedlin, akkor mindegy, mert az felülír MINDENT!!!!
Koncertekre gondoltam, klubbulikra. Stúdióhangzás ilyen szempontból más, mert ott bármit ki lehet hozni bármiből...koncerten viszont nem nagyon van lehetőség varázsolni. Az egész beszélgetés ebből indult (ill. a mindenen átszóló teléről:))
...schlager-hez pedig elengedhetetlen a felismerhető (egyedi) hangzás. Még ha nem is szól úgy mint egy Tele... Tényleg nem azért lesz belőle sikernóta, mert Telén játszották, vagy sem, na pont ez az a rész, ami nem érdekli az átlagos zenehallgatót.
"Szerintem az átlagos zenehallgatót nem annyira érdekli a hangzás. Ne legyen fos, aztán annyi elég...."
Ez azért egy hatalmas tévedés ! Amennyiben albumok hangzásáról van szó, gitárral, mindennel együtt.
A kocsmában tényleg mindegy... :) De ott nincsenek is igényes pop-produkciók, sem cizellált hangzásokat keresők...
Vannak zenekarok, akik semmi különöset nem játszanak, de úgy meg van producelve a lemez, a gitárhangzás, hogy az adja el. Ha eljátszanád ugyanazokat a riffeket, témákat átlagos cuccon, akkor senkinek sem kellenének... :)
Ugyanez igaz a dobhangzásokra, ha a dob fos, akkor az egész az lesz. Ellenben vannak számok, amelyeket egyetlen (jól eltalált) pergőhangból fel lehet ismerni...
Amiket én hallottam, azok nagyon nem szóltak jól...lehet, hogy önmagukhoz képest csilingeltek, de elbújhatnak egy strato/tele mögött, bármelyik hangszedő-állásban.
Szerintem az átlagos zenehallgatót nem annyira érdekli a hangzás. Ne legyen fos, aztán annyi elég....
Popot nyilván nem hídi vagy nyaki humbival kell játszani. A 2. és 4. állásokban szoktak nagyok frankó, csilingelő hangok lenni, ezekhez spec. 5 állású pickupváltó kell, Ibanezre jellemző...
Amúgy meg, az újszerű hangzás is fontos, sokszor az fogja meg a hallgatót. Sokan direkt kerülik a standard hangzásokat, de nem azért, mert ezek rosszak, hanem mert mást akarnak.
Az van, hogy egy fasza telét bármikor bevállalnék. Az RG 2570 Ibimet szó nélkül odaadnám egy Bajaért, de akár egy natúr testű Lite Ashért, vagy Classic 50-ért.
...mondjuk metálban megértem a superstrat-használatot, de az elég fura, amikor pop-rock bandában is H-S-H-s Ibin tolja valaki. Nem is szoktak jól szólni szerintem.