Hogyne emlékeznék, ott virított a strató tesója mellett.:)
Szerintem kevés olyan hangszer van, aminek ennyire tipikus, zenekaron átszóló hangja van, mint egy telének. Remélem, nem bántok meg senkit, de Ibanez/Jackson stb. nekem egykutya, jellegtelen jutyúbhíró-gitárhang.
Én annyit variáltam vele, hogy az eredeti szedő helyett SCN-t tettem be. Nagyon bejött...
Volt nekem az a lavórkék telém, lehet emlékszel még rá.
Akkoriban zenélgettem egy zenekarban, ilyen klasszikus metál dolgokat toltunk, egy két Judas Priest, meg Iron Maiden nótát, meg némi sajátot. Volt egy bulink valahol a halál faszán, és ott volt a gebasz, hogy a telémnek pont ugyan olyan félkemény tokja volt mint az akkori Ibanezemnek. Én meg jó sietősen felkaptam a tokot, meg a boardot, mentem a bulira, és ott a helyszínen, majd 100 km-re otthonról derült ki, hogy a telét vittem az Ibanez helyett.
Kicsit tekergettem a cuccon, és letoltam a bulit a telével.
A többiek a koncert után mondták, hogy miért is nem ezt a gitáromat használom, mert kurva jól szólt, jobban mint az Ibanez szokott.
Jó, mondjuk ez mai mércével inkább már csak a hardrock kategória, de röfögött az a tele rendesen, ráadásul a gyári sc szedőkkel.
Így van, de én nem metölben utazom.
Amúgy azt sosem állítottam, hogy nincs ennél jobb, de szerintem használható szetap, főleg ár/érték arányban. Persze agyat ehhez sem adnak.
Próbáld ki,hogy megpengeted a zizgő G-t(Ami nálam A),aztán lefogod a zsuzsgó C-t(ami nálam K),aztán tekersz egyet a lengő B-n(ami nálam F),majd ezt egy Hammer On-nal le pull offolod,tekersz egy jó kis tremolózást,majd szarsz egy Palm matexet.
5 percnél nézzed csak! :)
Lehet őket szeretni,vagy nem(én nem szeretem),de amit mond,az elég hiteles és fontos is.Ja,meg tapasztalat is van mögötte.Mint a többiek mögött is,akiknek az eszed osztod.Tényleg érdemes lenne odafigyelni,mert nagyon hasznos tanácsok hangzanak el és Te makacsul ragaszkodsz olyasmihez,amivel nem fogsz előrébb jutni:)Csak egy tipp volt!Hidd el sokat tanulhatnál itt!
Ez keményebb tempónál már nem igen kivitelezhető, illetve primitív riffek esetén még oké, de egy izzasztósabb táma eljátszása közben azért nem túl szerencsés ez a kéztartás. Gyúrj rá a jobbkéz tompításra inkább.
1-Kicserélem a húrokat.
2-Letekerem a csutkagaint.
3-Más intenzitással pengetem meg a két hangot, esetlegesen egy minimális kis jobbkéztompítást is teszek az E0-ra, hogy a hangindításon annyira nem de a lecsengéseén már érezhető legyen.
4-Adok közepet a hangzásomra, hogy ne legyen herélt.
Köszönöm a tippet, de nem látom értelmét a próbálgatásnak :)
Valamint nem vagyok egy nagy gitáros, de mint említettem Metallicat elvből nem játszom...soha...de tényleg...
És továbbra is tartom a dolgot. Ha egy D hangolásnál mosódik a hang akkor az nincs rendesen megfogva. Gyakorlás gyakorlás gyakorlás.
bármikor, bármelyik gitárba beteszünk egy deep ocean blue hídi hangszedőt nyakhoz és onnantól riffelhetsz a nyakival. bár cserébe nem lesz folyós nyaki szólóhangod, az is igaz.
Minden tiszteletem a Tiéd, de azért se Petyával állj le kérlek vitatkozni hangzás ügyben! :)
Hidd el, hogy az itt jelen lévő zenészek nagy része először segíteni akar Neked. Nehéz úgy segíteni, ha ragaszkodsz a magad igazához, ami esetlegesen a problémáid forrása. Valószínűleg nem a gitárnál kezdődik a bibi, hanem - ha fogalmazhatok így - a tapasztalatlanság miatt.
Ahogy az előttem szólók mondják, igen... egy higain hangszínt nem kell kihajtani és nem attól fekszik meg a hang, hogy adott esetben feltekered a mélyet. Ha ilyen esetekben mosott és kásás lesz a hang, akkor valami bibi van a láncban. Egy kiegyensúlyozott gitáron, annyira nem fog eltűnni a magasabb húrok hangja egy torz akkordon sem.
A kiszólós húrokat jobb és bal kézzel is lehet tompítani, ebben egy tanár sokat fog segíteni... illetve, ha ez nem, akkor gyakorolj lassabban, sterilebb körülmények között stb. Ritkán van szükség a fogólapos kéz hüvelyk ujjára tompításhoz, persze ettől lehetsz egyéni ;)
Szóval nem leoltani szeretnélek, de kérlek nézd meg, hogy először mindenki segíteni akar Neked... és aztán, amikor látják, hogy nem használ, akkor jön a humorizálás.
Akkor csak annyit próbálj ki, hogy megpengeted az E0-t utána amíg zeng az E-húr az A7-et. Én ilyenkor azt csinálom hogy az A (nálam G) húr pengetésével egyidőben a bal kezem hüvelykujjával elnémítom a zengő E (nálam D) húrt így a mély húr nem fogja elnyomni a magasabbat.
Másik jó példa: master of puppets. E0 E0 A7 E0 E0 A6 E0 E0
Illetve mondjuk az sem lenne mindegy, hogy mégis milyen elérni kívánt hangról vitatkozunk éppen, mert a metal mint olyan egy viszonylag tág keretek között mozgó stílus ám...
Valahogy éreztem, hogy ma sokat fogok tanulni az élet nagy kérdéseiről :)
Amúgy a hétvégén úgyis csinálok felvételt egy igazi belezős bandának, majd kivesézhetjük, hogy mennyire kásás :)
Metallicat meg elvből nem játszom...soha...ismétlem soha...
Amúgy meg ha egy standard (bár élek a gyanúperrel, hogy inkább drop) D hangolásnál neked bármi gondod van a kásássággal, két dolgot tudok mondani, amit már lentebb is írtam. Vagy tartsd kordában a gaint, vagy játsz jobban. Az első megoldható egy poti tekergetésével, vagy rengeteg pénz elköltésével is. A második már inkább az idődet veszi igénybe.
Általában a legzúzosabb hang a berendezéseken nem a gain max állásban van, hanem kisebb állásban. Nálam a torzítómon ha lennének számok a potik körül akkor 6,5-öt mutatna. Ennél nagyon nem érdemesebb tovább mennem, mert nem lesz zúzósabb csak mosottabb.
Ezért kell tiszta hangszínen játszani metált. Sokkal ütősebb, és a páratlan számú tranziensek fluktuációs eredőjének gyengített interferenciája is sokkal kellemesebb a fülnek.
Mert a torzítás miatt főként a mélyebb hangok mosódnak össze. A magasabb hangokat sokkal kevésbé lehet kihallani (ha közben egy mélyebb húr is zeng). Magad is letesztelheted ha hi-gain beállítással akarod eljátszani a wherever i may roam főriffjét. Főként annál a résznél, amikor E0 után A7-jön. :) A torzítás előtt amúgy pl egy EQ-pedállal lehet beállítani a hangzást. Amúgy én ilyen kása elleni technikának azt találtam ki, hogy ha egy hang a mély E (nálam D) húron zeng és közben meg kéne pengetni egy magasabb húrt, akkor a bal kezem hüvelykujjával a mély E húrhoz érve elnémítom azt, és így a magasabb húr jobban ki fog szólni.
Metal stílusban a hang alapvetően két dolog miatt lesz kásás.
1- az éjfekete lelkű művészúr csutkára tekeri minden lehetséges alkalmatosságon a gain potit, mert minél több gain, annál jobban zúúúz. Így a hang kontrollálhatatlan, szétfolyatott fostenger lesz, és hiába tompít ballal, hiába tompít jobbal, maximum egy ortodox blackmetal trióban lesz használható a hang.
2- az éjfekete lelkű úriember nem penget elég pregnánsan, nem tompít a megfelelő ütemérzékkel és technikával, vagyis egyszerűen szarul gitározik metalt.
Na ez a mondatod fényt is derített a klasszikus kezdő metalgitárosok legelső "majd idővel kinövöd" jellegű hibájára. A metal hangzás és a gain mennyiségének a különbségére. Marhára nem attól lesz zúúúzda a hangzás, hogy sok rajta a gain. De erre majd te is rájössz, ebbe a mélységes mély verembe mindenki beleesik az elején.
Nagyszerű akkor odáig már eljutottál, hogy magának a felvételi láncnak az "időrendiségével" tisztában vagy. Viszont azt még mindig megmagyarázhatnád, hogy mitől is lesz kásás a hang, ha a torzítás előtt sok benne a mély.
A mélyfrekvenciák mennyisége és a hang "kásássága" között azért nem kell egyenlőség jelet tenni. Illetve gondolom tisztában vagy azzal is, hogy ha a pickupból sok mély kerül a hangképbe azt ugyanúgy lehet a lánc többi részével modifikálni, mint ha kevés kerülne bele. Vagyis például egy erősítő bass potija nem csak egy irányba forog.
Ez az ezt nem lehet ezzel azt meg nem lehet azzal játszani dolog amúgy a legnagyobb kezdőparasztvakítás a világon.
Nézd meg mondjuk a Slipknotot. Ott a live rig úgy néz ki, hogy az egyik gitáros betolja a signature Ibanezét a signature Rivera halálmetal fejébe aztán adj neki. A másik gitáros meg signature Fender gitárt tol be egy Orange rockerverbbe (ami mellesleg tényleg nem metal, hanem egy rock erősítő). Akkor most melyik a Slipknot hangzás?
Azért érdemes a hídi szedőn tolni, mert akkor kevesebb mély megy a hangzásba és így torzítva kevésbé lesz kásás a hang. A torzítás után meg lehet pótolni a mélyet az erősítőn/torzítón, de akkor is okosan kell adagolni.
Ha észérveket felhasználva megindoklod nekem, hogy miért nem az igazi a híd+közép páros, akkor jövök egy sörrel.
A sok megfejtés után én is mondanék egy alapigazságot. Az az ember követ mondvacsinált, mások által kitalált szabályokat hang ügyben, akinek nincs egyénisége és/vagy rohadtul nem tudja, hogy mit akar hallani.
Amúgy egy valamiért tuti nem használnék single coilt. Torzított hangszínen zúgna mint az állat. Esetleg az ember átválthat híd + közép pickup módra de úgy meg már nem az igazi.
Az EMG egyébként nem egy rossz cucc, de már mi sem azt használunk
Ganon fiatalembernek meg üzenném, hogy még ifjúságom delén voltam én olyan marduk koncerten ahol egy darab fehér, gyári, single coilos stratocasterből ömlött a halálfém. Illetve a különböző interjúk tanulsága szerint ez az album is egy sima három singlecoilos fender strattal lett felvéve:
Szóval mind élőben, mind lemezen lehet kicseszett jó metááááálhangzást csinálni singlecoilal. Csak fül kell hozzá meg egy jó gitáros. Amíg ez a kettő nincs meg addig meg a cucc rohadtul nem is számít, úgyis fos lesz a hangzás :)
Már jól le lett írva, hogy milyen a metál gitár, és hangzás meg miegymás.
Gondolom nem nagy kérés, hogy akkor prezentálódjon is mondjuk saját termésből
Szívesen meghallgatnám, és gondolom sokan mások is.!
Egyébként itt egy példa,hogy tényleg csak az EMG-81 szól jól.Ja meg asszem egy törvény is be lesz vezetve erre,hogy aki rokkerkedik össze-vissza és nem 81-es pikapot használ,az egyenértékű bűn a fekete vágással.(no offense)
De most komolyan, miért nem raksz bele Sublime szedőket?
Metálhoz jobbat el sem tudok képzelni. Ráadásul a kolléga, aki készíti őket, szerintem nagyon szívesen be is szereli neked, ha megkéred szépen, és akkor ki lesz küszöbölve minden balfaszság, amiket a pickup topicban írtál, hogy történtek a hangszerrel.
Mondjuk mi sem metált játszunk, nincs is fekete gityóm, EMG meg aztán végleg, kis helyre a Carvin nomadot viszem, sörösrekesz helyett pedig most lett egy 112 ládikó, azt teszem alá, és a kompótot kicsit megdöntöm rajta. Úgy egészen jól szól.
Én is teszek a kombó alá sörösrekeszt, nincs abban semmi...azt is aláírom, kőkemény metölbandánál kicsit illúziórombló egy kombó, hokedlin.:D Bár én inkább az egyenfekete szerkón, napszemcsin, divattetkón, mogorva arckifejezésen szoktam jókat derülni.
Fekete gityóm van (Hohner strat, az első gitárom), EMG-m meg nincs és nem is lesz. Bár Ganon fórumtárs már majdnem meggyőzött, hogy kell...
Hokedlit szívesen adok kölcsön Egyébként a többiről lehet vitázni, de az konkrétan nem faszság, csak hülyén néz ki. Én is szoktam kérni valami "alátétet", hogy a 212-es láda ne csak a gatyaszárat lengesse - általában sörösrekeszt adnak Az már elég metál nem? Bár nekem mindegy, nincs fekete gitárom se, meg EMG szedőm se...
MT-2-t eladtam, bár azóta megbántam...utóbbi időben amúgy is csak otthon használtam, a mi nótáinkhoz sok volt.
Hokedli nincs, csak egy szekrény.:D
És inkább telével használtam.
Szeretem is, mivel van közepe a hangjának (persze normális gityó kell, és tudni kell tekerni a kis micsodákat, amit "poti"-nak hívnak), átszól a zenekaron, és nem melegszik túl. Akkor kapcsol ki, amikor én akarom. A humbis gityó meg alapból hülyeség.:D
Ezt már párszor kiveséztük.
Szerintem egy halom szar, nincsen közepe a hangnak, nem szól át rendesen a zenekaron, hiába hangos, ráadásul túlmelegszik, és kikapcsol, no meg humbis gitárral egyszerűen fos a hangja. De attól Te még szeretheted.
Mert a gitárosok 93%-a ostoba.:D
Nem az az egyszerű dolog, mit egy sima tone-potival, de épp ezért elég széles hangzásskálát lehet vele beállítani.
Persze a kezdők tökig tekerik a gaint, meg kiherélik a közepet, ami szobában jól szól, de zenében eltűnik. De ugyanezek az arcok egy egypotis búszterrel sem boldogulnak.:D
Jaja, szigorúan a tököd alá lógatva.
Ezen felül ugye floyd az kell a gitárba, az előbb említett EMG szedővel, valamint egy Metal Zone. Az alap. És egy tranyós kombó, lehetőleg 110 nyitott hátú (esetleg Fender Frontman 212), egy hokedlin. Lehetőleg valami világos színű hokedlin.
... és csak fekete hangszer jöhet szóba, az az igazi metal.
Különösen, amikor a színpadon csillognak rajta a zsíros ujj., sör- és egyéb lenyomatok... :)