Ezt a gépen írja ki,vagy a telefonon?Ha a gépen,akkor próbáld bele a telefonba,ha a telón,akkor gépen kellene kártyaolvasóval megpróbálni.Nekem egy ilyen esetben egy fényképezőgép szolgált kártyaolvasónak és sikeredett lementeni,amit szerettem volna...
Azt nem tudom, hogy működne e, mert azt írja, hogy formázzam.Amikor rákattintok a kártyához írt bármelyik opcióra, akkor is formáztatni akar.6500 slide. "Vettem" a 0630-nál egy új "okosat", de sikeresen és gyorsan eladtam, mielőtt megtapostam volna.Ezt, szeretem, bőven elég amit tud.
Off,uff: Véletlenül, nem tud valaki érdemben mondani valamit a telefonom memória kártyájáról?Azt írja ki, nincs formázva! Igaz, öt éves, van rajta pár száz kép, két, három órányi zene.Egyik napról a másikra történt.Inkább a zenét sajnálnám, mert a fotókat, pár kivétellel, letöltöttem a gépre.4GB SDHC
ON
Gyakorlatban úgy néz ki,hogy a dolgozó elkülöníti a hibásnak vélt darabot és efgy doksin annyit jelöl,hogy ezen a sorozatszámon,hiba van,és egy kategóriát bekarikáz.A gyártási minőségellenőr ránéz,hogy mi a gond,jó-e,nem-e,aztán dönt.Ha sok a selejt,a dolgozó jelez a felettesnek,aki intézkedik...Azt neki tudnia kell,hogy mi a hiba gyökere,illetve hol születik.
Az inspekciós ciklusidő is ilyen.Adott,hogy milyen mérések végzendőek,erre mennyi idő áll rendelkezésre,aztán ott is kikerül adott helyre a hibásnak tartott dolog.Mindent be lehet tenni egy gyártósoron az ütembe,hogy le lehet tudni az adott munkát.
Az való igaz,hogy ahová 1,4 ember kellene,oda kettőt kell(ene) berakni,de leginkább 1-el csináltatják meg,az viszont hajtani fog,mint a barom.Persze gyárfüggő,de ne gondold,hogy,ha valamit meg lehet csináltatni egy emberrel,még ha a belét hányja is ki,meg is csináltatják vele.Inkább kalkulálnak azzal,hogy milyen minimum szükséges,mint,hogy mi lesz a kényelmes.Sajnos.Persze,ha van ellenkező tapasztalat,annak örülök,de itthon ezt látom.Még a japán gyártásban is.
"Pontosan ugyanannyi idő alatt ellenőriznek le egy darabot,mint amennyi az előző munkaállomás folyamat ideje és amennyi a következőé"
Ez a dolog pl. ott szokott elbukni a GYAKORLATBAN, hogy ha találnak hibásat, és regisztrálni kell, netalántán odarohanni a gyártósor elejére, hogy 'srácok, sorban jönnek a hibásak' stb. a hibásakat elkülöníteni stb. Közben meg szépen felgyűlik az ellenőrizendő, rakosgatják jobbra-balra, nincs neki hely, összedől a rakás... :)
Az inspekció ciklusideje a legnehezebben standardizálható dolog, hogy pláne hogy az ütemidő alatt maradjunk... És nem tudsz betenni 1.4 embert, ha kevés az 1, akkor 2-t kell odaraknod, dupla költség, hoppá... :)
Én elméletileg felvázoltam, hogy milyen lenne, ha minden gitáron a topokat és egyebeket elkezdenénk méregetni és regisztrálni a készterméken, a jelenlegi ellenőrzések MELLETT, PLUSZBAN. Ez nem járható út anélkül, hogy a költségek emelkedjenek.
Érted, nemcsak megfogja, bedugja, játszik valamit, szól, oké, mehet, hanem mondjuk húrmagasságot, nyakívet stb. mér, precíziós műszerrel, kézzel.
A dolog a valóságban csak úgy lehet gazdaságos, ahogy leírtad, természetesen. Tehát nem ellenőrzünk, mérünk olyan extrákat, amikre nincs igény. Az olcsó gitárok eléggé automatizálva készülnek, pont ettől olcsó. Tuti, hogy még keveset is mondtam azzal, hogy 1 percenként elkészül egy gitár. Napi 1440db gitár jönne ki így, ami nem hangzik túl jól, mondjuk egy Cort biztosan sokszorosát tolja ki magából naponta :)
Mégyszer: nem custom shopról van szó, hanem futószalagon előállított gitárokról, ahol ember szinte csak a legvégén fogja kézben a hangszert...
Mindennek van szórása, pontosabban tűrése.
Olyan nincs, hogy tökéletes termék, nulla tűréssel.
És a helyzet a valóságban még rosszabb, mert a sok kis tűrés szépen összeadódik (az autógyárakban vajon miért kell a motorháztetőt meg az ajtókat a helyükre kalapálni, hajlítgatni, miért nem passzol be oda kapásból, tökéletesen ? :)
Nem a 2mm a fontos a történetben, hanem a tűrése.
Ha neked 2mm +/- 1 mikrométer az igényed, tehát 1.999 és 2.001mm között legyen, az olyan technológiát igényelne, ami a gitár árát jócskán megdobná, és nem lenne, aki megfizetné. Mert minek is ilyen pontosság. Igazából nem is számít a hangban, se látványban...
A tömeggyártás nem ilyen.A soron következő munkaállomás,mindig az előző munkáját is ellenőrzi.Természetesen van olyan munkaállomás,amely ellenőrzésre van csak fenntartva,de,az ő dolguk,csak a hibaellenőrzés.Nincs 10 perc.Pontosan ugyanannyi idő alatt ellenőriznek le egy darabot,mint amennyi az előző munkaállomás folyamat ideje és amennyi a következőé.Így zajlik,hogy most melyik munkaállomás mennyi emberrel zajlik,az nyilván változó,de 1:10 arány valószínűtlen.Ezt azért mondom,mert én termelésben dolgoztam,irányításban,tréningekben,meg minőség ellenőrzésben is.A gépek folyamat ideje is ezekhez,illetve munkatempóhoz,meg termelési darabszámhoz van igazítva.Azért ezek nem 10 perc alatt egy asztalnál eldöntött dolgok,hanem évek tapasztalata,ahogy ez felépül és minthogy sok része az emberi tényező,így lehet nagy szórás a dologban.Van,hogy fáradtabb,aki bundot csiszol és kicsit elnagyolja és mert együtt mulatott a quality szakival,ő is elengedi,amit máskor visszaad...Rengeteg apró tényező szabja meg,hogy mi okoz eltérést.Az összegek meg mindig úgy alakulnak,hogy amiért el lehet adni,az szabja az árat,amin meg lehet csökkenteni kiadást,az szabja meg a hasznot.Hiába lehet valamit fillérekből kihozni,ha drágán is elviszik,az drága lesz...
Nem ezt kéne csinálni, hanem olyan gitárokat nyártani, amiknek nincs szórásuk.
Ha egy top-nak 2mm-nek kell lenni. Akkor az 2mm legyen.
(Amúgy milyen vastagok a topok, mert nem tudom? )
Kicsit belegondoltam a dologba (szakmai ártalom, minőséggel és költségekkel foglalkozom, elektronikai gyártásban :)
Szóval, pusztán az, hogy egy (eredendően tömeggyártó !) hangszergyár ilyen részletességgel nyomon követné, regisztrálná az egyes gitárja hibáit, jellegzetességeit, szériaszám szinten, az kapásból minimum 30%-ot dobna az alapáron.
Nem részletezem, csak egy pár gondolat:
elkészül mondjuk egy gitár 1 percenként
a gyártósor végén kellenek emberek, akik megnézik és megmérik (!) mondjuk 20 kritikus ponton, és ezt regisztrálják egy adatbázisban - belátható, hogy egy ilyen min. 10 perc, tehát 10 ember kell minimum
minden embernek szkenner, számítógép, szék, munkaruha, asztal, na és fizetés... :)
az egyes gitárokat innentől kezdve nem lehet tömegesen kezelni, számlázni, csomagolni, szállítani, hiszen az ár és a minőség eltér (tegyük fel, hogy a dobozon feltüntetik a hibákat egy cetlin)
mindezt az országok közötti szállítás során nyomonkövetni (melyik hangszerbolt milyen minőségűt rendelt, szériaszám szinten kell válogatni a gitárok között)
bolti eladóknak külön fejfájás
fenntartani embereket arra is, hogy az ABC123 szériaszámú gitár - mivel fel lett tüntetve a címkén, hogy csak 1.9mm a top - ne lehessen megreklamálni a gyártónál
mindez ez csak nagy vonalakban, további költségek is vannak természetesen...
Számold hozzá, hány plusz emberke bérét kell beleépíteni a gitárba, a plusz csomagolás, cetlizés, nyomtatás költségei...
Azt tudni kell, hogy a termékek árában jelentős költség a csomagolás, meg az, hogy hány ember nyúl hozzá bármilyen okból - (az ember jóval lassabb, mint a gép !)
Példának a dobozos és zacskós (OEM) szoftverek, videokártyák stb. árkülönbségét mondanám.
Ez esetben, még plusz ennyi rájön.
Tehát, az eredetileg 100000Ft-os gitár, onnantól kezdve, hogy minőségileg meg van különböztetve, 130000Ft-ról fog indulni, és +/- csak párezer forintot lehetne kérni...
Abban teljesen biztos vagyok, hogy vannak, Akiknek (az "A" betű szándékosan nagy betű)a "seprűnyél" is úgy szól a kezükben, ahogy kell. Azt is reálisnak gondolom, hogy a "vendéglátós" zenészek bazijó zenészek - úgyhogy nagyon szívesen hallgatnám a barátodat. De én itt most arra próbáltam célozni, hogy egy nagyobb márka vásárlása alkalmával (remélhetőleg) lényegesen nagyobb esély van hibátlan áru "beszerzésére" mint a no-name cuccok esetén.
Szerintem ez azért eléggé urban legend, akárhol volt. Egyszerűen semmi nem indokolná, márpedig a költséghatékonyság kicsiknél-nagyoknál (de főleg a nagyoknál) egyaránt az egyik legfontosabb szempont.
Biztosan az a valóság, amit leírtál.
Már nem emlékszem, hol olvastam a fűrészt, de előbb-utóbb be fog ugrani, és akkor megosztom a forrást. Talán valami Zenészm.gazinban...
Amúgy szerintem meg kell nézni egy PRS/Musicman/Suhr/Siggi/Carvin stb gyárlátogatós videót, és egyből megérti az ember, hogy miért kerül többe egy ilyen hangszer, mint egy távolkeleti.
Ha esetleg magán a hangszeren nem érezné...
Ezt a fűrész dolgot nem tudom hol hallottad, jónéhány gyári videót végignézve én csak annyit hallottam/láttam, hogy minden munkafolyamat úgy kezdődik, hogy átnézik a kapott munkát, és ha hibát, pontatlanságot találnak, visszadobják az előző részleghez. Ott meg vagy javítják, vagy cserélik, stb.
Gondoljatok bele, bármire rá lehet írni, hogy 'csúcsminőség', vagy angolul még jobban szól: 'top quality'.
Ez SEMMIT nem jelent. Csak egy felirat. Nem is szabad többet hozzáfantáziálni.
Azonban, ha a gyártó mellékel egy korrekt rajzot, méretekkel, tűréssel stb. az már valami.
Gitáron a legjobb példa a minimum húrmagasság. Egyik legfontosabb paraméter, mert a gitár játszhatósága van mögötte, magyarul az igényes nyak és bundozás.
Látta már leírva valaki, hogy mennyire vállal garanciát a gyártó ?
Na, erről van szó...
Innentől kezdve remélem értitek, hogy miért van nagy 'szórás'...
Ugyanúgy, ahogy két (ugyanolyan márkájú, de eltérő héten gyártott) kefír között is lehet ízbeli, de akár csomagolásbeli különbség is.
Ez nem a gyártók igénytelensége, hanem tömegtermelés sajátossága miatt van így ! Különben sokkal drágább lenne minden.
A kommersz cuccoknál (tehát ami nem autóipar, hadiipar, gyógyszeripar stb.) nagyon lazák a a követelmények, hogy lehessen gyártani belőle sokat, és meg tudja venni 'mindenki'. (a tizedmm pontosságú top-hoz való technológiát ugyanis létre kell hozni, bevezetni, fenntartani, és természetesen kifizetni a vevővel - de a legtöbb vevő hajlanó lemondani ilyen pontosságról, ha az ár emiatt 10%-al kevesebbet mutat... szóval akkor ki az igénytelen ? :)
A reklámok sokmindent sugallanak, de ami nincs konkrétan leírva (jogilag alátámasztva, specifikációval, törvénnyel) az sokszor nagyon laza dolog.
Tehát, amíg nincs leírva, hogy X modellen Y mm-es jávortop kell, hogy legyen (+/- Z mm tűréssel), addig el kell, hogy fogadd a 0.1mm-től kezdve bármit. Mert nincs jogalapod reklamálni, a gyártó meg nem fogja kidobni, ha esetleg félresikerül, ha nem ütközik jogszabályba stb. (A reklám nem minősül annak)
Természetesen a gyártóknak vannak belső specifikációik (pl. 2.5mm +/- 0.5mm top), de arra nem hivatkozhatsz. Ha 2mm-re vágja Jüng Cseng álmos kínai munkás, hidd el, nem fogják kidobni azt a toppot...
Ne legyenek (reklám keltette) illúzióitok, a konzumer iparág a 'legigénytelenebb', hiába szórnak cukrot a sz.rra (szép doboz, csillogó reklám, endorserek), attól még az sz.r marad.
(mellesleg én azt a legendát sem veszem be, hogy a Gibsonnál, ha a kész gitárban bármilyen hibát találnak, akkor kettévágják gyorsan fűrésszel, nehogy kimenjen a gyárból... :)
És még azt is hozzáteszem, hogy távol-keleten legtöbbször mégis jobb a munkamorál, a hozzáállás a minőséghez, mint a kispista műanyagfröccsöntő kft-ben...
Megjegyezni kívánom, hogy vannak itt gitárosok, szép számmal (neveket nem sorolok, közismertek)kiknek kezében a húszezer forintos gitár is milliósként szól! Valamint, oda már nagyon vájt fűl kell, hogy észrevegye az esetlegesen pár század milliméteres vastagságbeli különbséget, top, és top között.Szándékosan nem mászok bele a hangszedők vitájába, de a mi bandánk volt gitárosa épített olyan baltát, benne olyan pukival, amit még sem itt, sem más oldalakon nem hallottam.Bár "csak" vendéglátózik a barátom, de bátran állítom, Meskalin hallotta, és megerősítheti, fantasztikus a hangzása.Sokoldalúságáról a hangszernek, oldalakat lehetne megtölteni.Veled egyidős Petim, több mint negyven éve bazsel.Az átkosban a zenélés mellett gyártotta az M. betűs csöveseket, pedálokat garmadával.Képes a márkás cuccokat szétberhelni, és a füléhez igazítani.Nagy értékű a cucca, de sok minden nem az, aminek látszik.Egyszer meghallgatod.
Úgy gondolom, az lehet az egyik oka, hogy a "márkás" cuccok drágábbak (persze az alkatrészek, anyagok minősége mellett), hogy kisebb a szórás az egyes darabok minősége között. Én pl. vettem már - internetről - új Gibson SG-t: na, pont olyan , amit vártam. Még be is volt állítva.
Semmi garancia nincs semmire,még abban is különbözhetnek,hogy mennyi fából illesztik össze a testet.Bárhol lehet difi.Felső kategóriában kevésbé,de még ott is van némi szórás...
Az lenne a kérdésem, hogy egy gitárgyártó cég ugyanazon név alatt gyártott gitárjai között mekkora a különbség? Van-e "szórása" a gitároknak?
Pl vajon fogok-e tapasztalni valami különbséget két LTD MH350-NT között?
Sajnos egy gitárt 1000féle helyen el lehet rontani, és nem tudom végignézni, hogy a távol-keleti gyárakban hogyan készítik a gitárokat. Lehet beleszarnak az egész munkafolyamatba.
Meg ugye vegyük az MH350-NT. Ez mahagóniból van, jávor toppal. Rohadtul nem mindegy gondolom, hogy milyen vastag a top. Mekkora a garancia, hogy tizedmiliméterre ugyanolyan vastag topot készítenek a gitárokra?
Szerintem jó kis hangszer a kx1q, bár a custom az igazi a jávor toppal stb. Az, hogy egy hangszer megéri-e az árát, nagyon relatív tud lenni. Ha kifizeted érte, akkor megéri
Érdekességképp egy Godin, ami 90e irányáras: http://g.itarshop.hu/?tart=hirdetes&id=92362&lang=hu és ez kanadai gitár, nagyon jó cucc. Kérdés persze, hogy mire keresed, és mi az, ami tetszik.
Hoppá azt észre sem vettem. Akkor viszont jó vétel lenne.
100 körül van az új ára, hát talán valamennyit enged még, bár így hogy, hogy belerakott egy seymour szettet biztos arra hivatkozik, hogy nem két forint az a két pick up. Régen én is szemezgettem egy ilyen gityóval, de egy számomra jobbat választottam. Szerintem próbáld meg azért.
Nem rossz, bár szerintem kicsit lehetne vele alkudozni. Ellenben Adok-veszek topikban árulnak egy ilyen gitárt csak pirosban 60-ért + ad hozzá egy puha tokot.
Ott van a g.shoppon egy Career urban viper camo,ami full mahagóni,ragasztott nyak,fix híd,testen átmenő húrozás,satus kulcsok és lehet vinni aktív,vagy akár passzív szedővel is.
Ha csupán a mahagóni test, a fix híd és a superstrat forma a fontos kitétel, akkor szerintem vegyél egy moderált árú hangszert és dobd bele a B. Knuckle szedőket.
Annak tényleg nincs sok értelme, hogy megveszed a 350-et és szeded is belőle kifele az EMG-ket.
Főleg, ha fontos, mennyibe kerül az a gitár...
Az EMG soundot már ismered, tehát pontosan tudod, mit kapsz, ha aktív szedős hangszert veszel. Én sokakkal ellentétben azt mondom, hogy a hi-gain dolgokhoz jó tud lenni az az EMG, ha ritmustémákhoz kell.
Tippnek itt van például az adok-veszekben a Telespaul nevű felhasználó LTD MH-250NT-je. Mondjuk nem mahagóni, de szedőcserével szerintem korrekt lenne. Vagy ott van Nimród LTD EC-400-asa.
Nagyon metál zenéhez keresek gitárt. Mahagóni testűt akarok és fix hidasat. (Ja és ilyen "normális" formájút :D) Nem tudom még hogy az EMG81 mellett maradjak, vagy inkább valami elit passzív hangszedőt vegyek. Ha esetleg megvenném 350-et és passzívot akarnék tenni bele, akkor a komplett elektronikát ki kéne szedni belőle, ezt meg nem akarnám. Ezért vagy EMG81-es a gitár, vagy valami passzívos, aminek a hidjához valami szuper hangszedő kerülne.
Amúgy most egy Ibanez RG370dx-em van EMG81-el.
Két nagyon eltérő gitárról van szó. A válasz attól függ, mi a cél vele. Az LTD nem véletlenül drágább, még úgy is, hogy ezek asszem még Indonéziában készülnek, nem Koreában, mint a deluxe széria és még 1-2 modell, mint pl. az mh 417 stb. Ha eleve nem aktív szedőt keresel és jöhet a csavaros megoldás is, akkor az LTD 350 képbe se kéne kerüljön.
Eddig azon gondolkodtam, hogy veszek egy LTD MH350NT-t,de most újabb ötletem támadt. Arra gondoltam, hogy inkább veszek egy Ibanez RGA32MOL-t. Ez a gitár fele annyiba kerül, mint az LTD. Az LTD aktív EMG-ket tartalmaz, az Ibanez meg valami középszar passzív pickupot. Mindkettő mahagóniból van. De kérem szépen. Ha megvenném az Ibanezt, bele tennék a hídhoz valami überbrutálfasza Bare Knuckle pickupkot. :D És így se járok még az LTD közelében az árban. Ti mit gondoltok? És lehet hogy faszább lenne, mint az LTD!
Teljesen reális az az ár egy Cortnál. Nekem Z-Customom volt, aminek a bolti ára 160ezer, de eladni csak 90-ért tudtam... többért egyszerűen nem veszik meg... gondolkodtam is, hogy inkább megtartom, közben a pénzügyi probléma is megoldódott, de végül odaadtam, mert már lebeszéltem a sráccal... szerintem nagyon jól járt vele, nagyon jó gitár ezért a pénzért. Közben ugyanennyiért látok a gs-en Z44-est, ami meg 2 kategóriával a Z-Custom alatt van.... szerintem annyiért nem fog elmenni, de sok sikert a hirdetőnek... sajnos a Cort ilyen, újonnan nem érdemes megvenni ha később eladnád, mert nagyon bukós... ellenben nagyon jó az ár/érték arány, használtan bolti ár feléért meg aztán végképp.
Jónak jó vétel...azért ilyen olcsó,mert 1.Senkinek nincs pénze,ergo nem tudják megvenni,viszont az eladónak is kell a pénz,így egyre lejjebb viszi az árat,2.a Cort nem egy akkora státusz márka,mint mondjuk a Fender vagy a Gibson,így ahogy kihozod a boltból,már esett is 40%-ot az ára...
Itt a hangmesteren találtam a cort topicban egy cort xth szóló gitárt az új ár feléért 70e-ért. Azt szeretném megkérdezni hogy ez mennyire jó vétel és miért ilyen olcsó?
Előre is köszönöm.
Köszönöm a segítséget illetve véleményt.Akkor maradok az Ibaneznél,nekem mondjuk nincs vele gondom,a tremoló beállítása tényleg nem könnyű,de ha jól eltalálja az ember akkor simán használható.
Üdv :)
Ezért én nem cserélném el az ltd-re. Ebben az árkategóriában az ibanez jobb viszont ennek a gitárnak a tremolo a gyengéje. Javaslom, hogy ilyen árban inkább fix hidasra cserélj, de némi ráfizetéssel még egy jobbra is cserélhetsz.
Sziasztok. Szeretném a véleményeteket kérni,hogy nekem ugyan van gitárom de cserélnék egy másikra!! Az enyém: IBANEZ GRG 270 B amire pedig cserélni szeretném az egy LTD VIPER 100 FM. Ezzel kapcsolatban kérnék tanácsot hogy megérné e,jobb gitár-e ebben a kategóriában az LTD ?
Köszönöm a segítséget:)
Ne légy már ilyen durci ! A fotó beillesztésében segített önzetlenül ,oszt közben a saját véleményét fejezte ki a baltáról ,ami szíve ,joga.Nyilván ,az ár meghatározásában ,nem érezte magát kompetensnek.Mellékesen ,szerintem is ronda ,de attól lehet jó ! Igaz ,nekem Claudia Schiffer is randa ,mint a bűn......
Úgy vélem, megbízható belföldi tapasztalat nem igen van a "másodvonalbeli" márkákkal. Meglehetősen réteghangszerek, így érdembeli használt piaci tapasztalattal, nagyon kevesek bírnak. Ebay és egyéb külföldi használt hangszer oldalakat javaslom. Én magamtól 100ezer körül saccolnám, de lehet, hogy túbecsültem, vagy éppen alá. Egy biztos, - amennyiben elektromos gitárról van szó - ha nem Fender vagy Gibson, vagy valamilyen híres, sokak által ismert és elismert márkáról van szó, a nagy márkák árainak a töredékét éri, legyen az bármilyen kiváló hangszer.
De majd jönnek a nagyok, és elmondják azok, ...........
De az is tény, ha én lennék a vevő és teljesen bele lennék szerelmesedve a hangszerbe, és ha még jó is, akkor elmennék a lehetőségeim határáig.
Egy ilyen 1965-ös Höfner-re lenne lehetőségem, hogy megvásároljam, de nem tudom mennyit érhet. Nem akarom hogy átvágjanak. Aki tud legyen szíves hozzászólni. Köszi.
Egy ilyen 1965-ös Höfner-re lenne lehetőségem, hogy megvásároljam, de nem tudom mennyit érhet. Nem akarom hogy átvágjanak. Aki tud legyen szíves hozzászólni. Köszi.
annyit nem akarok rászánni, meg amúgy se egy meggyőző ketyere. mármint nem helyettesít szerintem a vonót. a hangja olyan, érzetre nem olyannak tűnik. szóval nem szimpatikus : D
Sziasztok!
Van itt egy kissebb élménybeszámoló a legnagyobb Észak-európai gitárkiállitásról. Szól azoknak, akik szeretik a jóféle muzsikát és az ahhoz szükséges kellékeket!
nem tudom, hova kéne a kérdésem feltenni, beírom ide.
az érdekelne, hogy szeretnék venni egy vonót, a gitáromhoz. nyilván nem valami hi-end darabot szeretnék venni, csak valami olyat ami azért tényleg használható nem valami játék hülyeség. mire érdemes figyelni, egyáltalán milyen szempontok merülhetnek fel? hegedű, brácsa, cselló vonók között mi a különbség? (gondolom a méret első körben) a szőr gondolom kritikus, mert egy gitár húr talán jobban megeszi, mint valami klasszikus vonós hangszer. valakinek van valami tapasztalata ilyen téren?
A jó gitárnyak még véletlenül sem egyenes, van egy kis íve, igaz, nem oldalra... :)
A hangolódás sokmindentől függ, nekem a jól karbantartott, beállított huszonezres kínai gitárom sem hangolódik, mások meg feltekernek ezer menetet a húrgépre, és a sokszázezres gitár is hangolódik persze, mert a menetek egymásba csúsznak...
Ha a nyakillesztés nem is annyira fontos, de a nyak profilja, kényelme azért igen. Ha rövid, tömzsi ujjaid vannak, akkor pl. ne vegyél Schectert, Les Pault stb.... :)
Szóval a nyakprofil meg a faanyag mindenképpen legyen rendben, minden más könnyen cserélhető (pickup, hangolókulcsok stb.) de ha uszadékmahagóniból van, akkor csinálhatsz vele bármit...
Figyelmedbe ajánlom a Cort Z-Customomat, gs-en hirdetem. Felső kategóriás Cort, boltban most 160ezerért adják, ráadásul az enyém még koreai, amire azt mondják, jobb. Konkrétan erről van szó:
95-ért hirdetem most, 80-ért nem tudom odaadni, mert az már tényleg "szarér-hugyér" kategória lenne, de 90-ben megegyezhetünk, amit gondolom nem kell ecsetelni, milyen jó ár egy ilyen kategóriájú gitárért. Egyébként mahagóniból van, juhar top, a nyak 3db mahagóni, így biztosan nem vetemedik. Ha érdekel, a laszlo.gabeli87 kukac gmail-re írj, akár ki is próbálhatod.
Ezek annyira nem érdekelnek. Ami még a lényeg az hogy egyenes legyen a nyaka a gitárnak Az előző gitáromnál elferdült a nyak, és az egészből egy hangolhatatlan fa darab lett...
a nyaki illesztés fontos neked? én személy szerint nem szeretem a durung csavarozott nyakakat csak a cort és az ibanez modelljein viselem el mert szépen le van csiszolva, a ragasztott és az átmenő nyak híve vagyok
valaki azért ezt is figyelembe veszi egy gitár vásárlásánál
Hát néztem a Vintage,Epiphone,Cort,LTD,Ibanez gitárokat. Írtak róluk "hideget, meleget" de ezt már szoktam
Minden féle képen fix hidas kéne, az annyira nem izgat hogy les paul vagy super strat, a lényeg hogy két humbis legyen, és a legfontosabb hogy NE HANGOLÓDJON percenként, mert az előző gitáromtól(Sx) ez miatt váltam meg.
Ami biztos: inkább fixhidasat, a Floyd licenszeket felejtsd el (igazi Floydost ennyiért meg nem kapsz, de pl. Schaller Floydosak lehetnek már ennyiért, pl. Kramer)
Amit el kell döntened, hogy milyen pickupelrendezésűt szeretnél, két humbuckerest ('Les Paul'), vagy Superstratot (H-S, H-S-S, H-S-H...)
Persze sok egyéb van, ami számíthat még, de szerintem a híd meg a pickupelrendezés a két legfontosabb, ezt kell eldönteni legelőször.
Nézd meg, mit kínálnak most használtan itt és máshol, aztán írd meg, melyik tetszene, és megszakértjük itt :)
Volt alkalmam kipróbálni Farkas Zotya egyik volt Career Viper-jét (Békéscsabán), nagyon állat hangszer! Kényelmes és a hangja is brutál! Annyi pénzért (ha jól emlékszem 110.000 volt a kikiáltási ár)bőven megéri az a gitár.
Véleményem szerint ez a márka is olyan mint a Vintage: sokan nem ismerik,vannak akik fikázzák, de aki kipróbálja az tudja hogy simán felveszi a versenyt a nála 1,5-2-szer drágább gitárokkal.
Ha tetszik a Career, bátran vedd meg, jól jársz vele (persze csak ha rock-metal műfajban gondolkodsz)!
Sziasztok!
Valakinek van valamilyen tapasztalata a Career gitárokkal? Nagyon megtetszett egy viper típus amit a Farkas Zoli használt az Ektomorfból. Neten semmit nem lehet a márkáról olvasni szinte, még csak hivatalos oldalt sem találtam. Pár stratot és egy les pault láttam itthoni webshopon elég olcsó áron. Kérdés, hogy az olcsó ár milyen minőséget tükröz?!
A Farkas Zoli féle Career mahagói testű és nyakú, rózsa fogólappal, bill lawrence pukival ragasztott nyakkal. Kicsit félnék tőle ezért kérném a véleményeteket.
a rétegelt lemez sokkal több darabból van mint az hogy itt 3db t ragasztottak össze.
a framus is csinált ilyent hofnerék is hetvenes évek eleje..
nekem van is egy ilyen példányom -jól szól ,jól rezeg.sztem nem befolyásol ja a hangzástnagyon..
Akusztikus gitár esetében mit érdemes vásárolni?
Használt is szóba jöhet.
Nem cél a nagyon jó hangzás, elég, ha korrekt.
Legyen jól összerakva, legyen kényelmes használni.
Elektronika nem elsődleges szempont.
Tervek szerint drop vagy open C-re lesz hangolva.
én úgy tudom, valami anyaghiány/olcsósítás/könnyítés volt a dolog hátterében. igazándiból az érdekelne, hogy ez mennyiben befolyásolhatja a hangzást (4,5-4,6 kg a hangszer amúgy)?
ha egy gitárnál ezt írják test anyagának, hogy mahogany/pancake akkor az tulajdonképpen rétegelt mahagónit takar? amúgy egy vintage greco les paul-ról van konkrétan szó.