Nesze (!), március 14-én vasárnap az Old Man's-ben játszunk, várunk Téged/Titeket szeretettel! Akartam is már kérdezni, hogyan sikerült az Old Man's-es bulitok? Sokan voltak?
na ja, de a madoék alterrockot nyomnak, és régen csak azt engedte át a szűrő.
Idán mi is fogunk ott játszani májusban, persze hívtak, nekünk gyakorlatilag semmi esélyünk nem lett volna elintézni.
Ricsiék Afteros bulija nagyon jól szólt. Eddigi legjobb volt, amit hallottam. A kamera meg ne legyen viszonyítási alap, mert jóval szűkebb tartományt vesz fel, mint ami a valóság.
Ezt mi is eljátszottuk, össze is jött, mindkét bandával, elsőre. Aztán le volt beszélve a köv. buli, két héttel előtte láttam, h a Gödör honlapján más banda szerepel. Telefont alig vette fel a srác, aztán persze sűrűn kérte az elnézéseket, és mondta, h kapunk másik időpontot. Ez kb. 2 éve volt...:D
Pedig mindkét bulin sokan voltak, táncikálás meg minden.
Hallottam olyat is, h a szervező(M.D.) nem igazán komázza a rokkosabb zenéket.
Madó mesélte itt egyszer, hogy telefonált a Gödörbe, hogy fel lehetne e ott lépni. Aszonták jó. Elmentek, felléptek. Mondjuk mi még nem próbáltuk, de ez elég egyszerű történetnek tűnik.
Az Afterrel az a gond, hogy a színpadon kurvára nem érzed, milyen szarul szól kifelé. Egy hete hallgattam meg videón egy korábbi ottani koncertünket, amiről azt hittem hogy milyen jól szólt, hát siralmas. Semmi alja nincs a dolognak.
A Filter azóta szar, mióta tavasszal új cuccot vettek. A kontrollban alig jön vissza valami, a lányok félsüketen kínlódták végig a koncertet, mert ott az alapokról játszottunk, és hát felnyomtuk a hangerőt mi is.
Volt pörgés, tánc, pogó, meg minden, de mindenki mondta, hogy nem lehet érteni a szövegeket. Pedig az fontos.
By the way, Dani halkan? Kizárt...
A 3 nótában pont a Californication-Otherside-Snow-t értettem. A többi nem jó halkan szerintem.
Azért játszunk régebbi nótákat is (Mother's milk, B.S.S.M. albumokról), ott pláne nem lehet halkan...
By the way, Californication, Snow, Dani California, soroljam még? A csiliben annyi a finomság a gitártémákban ( Frusciante dolgaira gondolok ) meg olyan faszák a vokáltémák, hogy ha elnyom mindent a hangerő, akkor ki se hallod, pedig azért vannak, hogy meghalljad.
A basszer se mindig slappel szerencsére, mert én azt speciel kib. utálom.
Filter annyira szarul tompa, h fel lehet tekerni a cuccot.:D
Szombaton voltunk Afterben, szerintem jól szólt. Fel is volt tekerve a cucc(na jó, nem nagyon, kb. fél tízen állt a vol.), be is volt mikrofonozva, volt kontroll is.
Nálunk két gáré van, s rövid időszakoktól eltekintve mindig két énekessel nyomtuk.
Szerintem a csajok lelkesebbek, kevésbé szállnak el maguktól, és jobban tudnak énekelni, mint a férfiénekesek. Férfiénekesek mihelyst van egy kis siker, rögtön szupersztárnak érzik magukat, és azt a zenekarral szemben is érvényesíteni akarják.
"Ha voltak 170en, akkor nem lehet olyan pici....
Ilyen helyen hurkapálcával veretni a dobot, meg vonalból hozni a basszust az elég röhej."
Ez tényleg az...
Ha voltak 170en, akkor nem lehet olyan pici....
Ilyen helyen hurkapálcával veretni a dobot, meg vonalból hozni a basszust az elég röhej.
Filterben pár éve simán elvoltunk nem kitekerve, az más tészta, hogy az ének hangosítást mikrofon nélkül gond nélkül túlüvöltöttük anno, és iszonyú szarul szól ott minden:D
Mondjuk az after musicban soha nem volt gond pl. pedig az sem nagy hely.
Döntse el a hely, hogy mit akar, de ne engem idegeljen, hogy majd vonalból fog szólni a gitár, és az milyen jó lesz.
Meg az a csili himnusza, amit a legutolsó egytüdejű diszkópatkány is ismer, mint a Nothing else matters-öt a Metallicától...:D Persze h lehet csordavokálozni.
Jó, most ironikusan írtam azt az akusztikus dolgot, de tényleg nagyon vissza tud venni a srác.
Volt olyan dobosunk is, akit elküldtünk, mert úgy ütötte a dobot, hogy elviselhetetlen volt már a hangerő és nem tudta halkabban.
Az 1 nóta. Van még kb. 3 olyan daluk, ami halkan is jó lehet, de a nagy része nem. Pl. Can't stop-ot, Storm in a teacup-ot, Stone cold bush-t nem SZABAD halkan játszani.
Akusztikus gitár megint más egy kicsit.
Én utálom, ha egy koncert halk. Az totál ellenkezik a rákkendrollal. Voltam olyan bulin, ahol a közönség duruzsolása elnyomta a bandát. Elég illúzióromboló.
Én simán el tudom képzelni, sőt szerintem a csili épp az a zene, ami halkan is üt.
Játszottuk az under the bridge-t most a koncerten, egy dzsembe+gitár+ének felállással, amíg én húrt cseréltem. Kurvára nyalta a közönség, pedig gondolhatod, hogy nem volt hangos. És így hallatszott az is, amikor a nép együtt énekelt.
Nem is neked kell azt elképzelni. :))
A mi dobosunk is üti mint az állat, de ha egy múzeumban játszunk, úgy vissza tud venni, hogy nem kell kihangosítanom az akusztikus gitárt. :)
Ez azért van, mert zenész, nem csak dobos.
Eddigi tapasztalataim alapján jó dobost és jó basszusgitáros, illetve normális és jó férfiénekest találni a csillagok különleges együttállása mellett lehet csak. Mi a Dörzsben a harmadik basszerost nyűvjük, a 2. dobost. Férfiénekest meg nem találtunk normálisat, s ezért inkább lányokat futtatunk.
Kis helyen a nagy hangerős sokakat menekülésre késztet, meg nem is szól jól a visszaverődések miatt. Szabadtéren oké, ott lehet küldeni neki, de egy Filter méretű helyeken fullstacken nyomni szerintem a lépték óriási eltévesztése.
Amúgy szerintem a hangerőnek mindig a dobhoz kell igazodnia. Ha a dob halk, akkor kis hangerővel is jól tud szólni egy zenekar. A dob a meghatározó, mert nincs rajta volume gomb.
170fő???
az elég jó.
Le vagyok maradva rendesen:D
Na ja, de vannak olyan műfajok, amik halkan meghalnak.
Pl mi is. Hogy szántsd fel a színpadot, ha a dobos hurkapálcával üt?:)
Attila is húzta a száját, meg próbálta elszabotálni a dolgot, a koncert végén viszont már egyetértett.
Csöves erősítő ügyben egyetlen megoldás van, kis teljesítményű kombó kell. 15W már nagyon bőven elég.
Vagy szerezz be egy power atteunátort, vagy mi a francot.
Szerintem tök jó hely. Jó színpad, nagy tánctér, jó megközelíthethetőség, normális árak. Nem metálra termett a hely az tény, de ezek nem kultúrmisszióból csinálják, hanem a bevételre hajtanak.
Most szombaton 170 fő jött el a koncertre, tök kényelmesen elfértek, tök kényelmesen bebasztak, és most először fordult elő, hogy a közönség dícsérte a hangosítást. Azért végül is az a szempont, hogy ők jól érezzék magukat, nem?
Márpedig ha ők jól érzik magukat, akkor a színpadon játszók is jól érzik magukat.
Megemlítem a dobosunknak, de előre látom az arckifejezését...:DD
Ha ő halkabb is lenne, a csövest ki kell valamennyire hajtani, h jó hangja legyen. a tranyóson meg már nem szívesen játszanék...
Na itt a lényeg. A mi dobosunk is olyan hangos, mint egy ütvefúró.
1. Hurkapálcákból csinált zsugorcsővel tompított ütőket.
2. Pergőket is meg a cineket is letompította megfelelő helyre rakott ragasztószalaggal.
Eredmény: Végre nem repedt be a dobhártyám koncert végére, és a közönség is hallott mindent, a tulaj is elégedett volt.
Komolyan nem értem.
4*12vel, meg 6*10zel megyünk, meg barom dobossal.
Tudja a szervező, hogy felesleges ilyen helyre hívni, mert csak a baj van, mégis hív. Neki ez mi a faszért jó?
Nem próbáltam Cube-ot, de valahogy nem vagyok a modellezés híve. Vox AD-t próbáltam, az nagyon mű volt nekem.
Inkább egy jó hangú erősítő(a Laney-m teljesen okés), pedálokkal, mint különböző szimulált erősítőmodellek, amikkel minden pedál máshogy szól...
Sztem kisvasúttal is variálható a sorrend, legfeljebb egy-két fix(ebb) tipp van. Viszont nóta közben is tudsz kapcsolgatni ki-be, ami multinál nem megy, a kötött patch-ek miatt.
Kinek mi a fontos/praktikus...
Na jó, csak multin szabadon variálhatod a pedálok sorrendjét, kisvasúttal ez elég kötött. Másrészt az amp modelleket nem nagyon tudod kispedállal utánozni. Engem azzal tudott meggyőzni a Cube 60 annó, hogy volt benn három olyan modell ( Vox, Fender Bassman, JMP45) amiket nagyon szerettem, de amikre külön se pénzem se helyem, se cipelési kapacitásom nem lett volna. Így meg megvolt egybe.
...meg a vesszőparipám: ha nóta közben olyanom kedvem támad, simán bekapcsolhatok más pedálokat is; a multin ez nem megy. És kevés az az 5-6 pedál, amivel a multik bírnak...:D
A praktikumot én a koncerten való használhatóságra értem. Keverném a sok fekete pedált; ráadásul a f@sznak van kedve patch-eket variálni. Tuti elkeverném. és mindig azon paráznék, mikor hal meg benne valami, amitől ugye az egész használhatatlan lesz. És nem tudom variálni úgy, mint a kisvonatot.
Próbára/koncertre úgyis ótóval megyünk, ott meg elfér a board.
Át kell szokni multieffektre. Én is nagy analóg csóka voltam a Cube60-ig, annál megszerettem a digitális technikát, épp most akarok új multieffektet venni.
A Roy&Ádám volt a megnyitó zenekar . Mi másnap játszottunk ott és minket nagyon elbasztak ( akusztikus zenekar vagyunk )
A Főénekre és vokálra kértem egy kis echot , mire azt a választ kaptam : annyi itt a kábel , hogy most ezzel nem tudnak foglalkozni...
Magunkból szart se hallottunk...: ezek szerint fejlődnek .
Nyomtunk egy koncertet a Mániában szombaton. Igazából csak annyit szeretnék a nagyérdeművel megosztani, hogy az eddigiek közül ez az a klub, ahol a legjobb volt a hangosítás. A hangosítók nagyon korrektül állnak a feladathoz, ritkán tapasztalni ilyet. Nem lehet hangosan játszani, a dobot le kellett tompítani, meg minden PA-ról szólt kifelé, tehát csöves erősítők esetén vagy nagyon kicsi kell, vagy el kell felejteni, mert kihajtani itt nem lehet. Cserébe viszont kinn a közönség mindent jól hall.
Érdekes megoldás, hogy a mélynyomó a terem hátuljában van, míg a színpad mellett csak a közép és magassugárzók vannak. Ezen kicsit meglepődtünk, de a közönség dícsérte a hangosítást, nem mi, ez pedig azért jelent valamit.
Az a hely vicc...először nem hittem el,hogy komolyan gondolják,hogy még hosszabbítókat/elosztókat is a zenekar hozzon a koncertre.Viszont a Sounday búcsúkoncert hangzásilag kellemes meglepetés volt,normálisan szólt a terem,pedig 30-40 embernél több nem lehetett ott. Mondjuk biztos kellett hozzá az ember meg a cucc a Leon hangtechnikától,de akkor sem gondoltam volna,hogy azon a helyen hangos rockzenekar meg tud rendesen szólalni.
Na igen, a Kupola... Csak mióta a zenekarom létezik azóta vagy háromszor tönkrement. De nem adják fel.
Egyszer léptünk ott fel, nem hiszem, hogy többet fogunk.
Ellenben az Orci kertet mellette azt igencsak szeretem, sokkal jobb hely, mint a Zöld Pardon.
Kupola Szerintem egykoron összefogtak az építész és a teremakusztikai szakszervezetek, hogy építeni kéne valami állatorvosi lovat, ami ronda, rosszul hőszigetelt, de legalább szarul is szól