Én meg tudom csinálni, ha az új kapcsoló rendelkezésre áll, bent van vákuumos pákám.
Egyik nap megkapom, következő nap beviszem, délután vihető. A régi kapcsoló esetleg sérülhet, a nyák védelme érdekében.
2010 áprilisban vásárolt, mono WET-em van. Egy Wampler Ecstasy OD-val együtt jött, ez a videó győzött meg. Kíváncsiságból lekaptam a fedelét, de sajnos meghaladja a képességeimet egy ilyen művelet. PCB-re van forrasztva a 6 lába, nem bíznám amatőrre.
Tudna nekem segíteni valaki egy WET reverb kapcsoló cseréjébe?
Nincs már rá gari, meg az USA shipping is egy vagyon lenne...
Megirták a kapcsoló fajtáját (fél dolláros), némi forrasztó használati tapasztalat kell csak hozzá szerintük.
köszönöm
polarbee11@gmail.com
Sziasztok!
A Neural DSP egyik felhasználói kutatáshoz keresek résztvevőket, akik gitár pedálok és gitározáshoz köthető eszközökről, az azzal kapcsolatos tapasztalataikról szívesen beszélnének velem.
Ha szívesen osztanád meg, hogy mit hogyan használsz, mik a tapasztalataid a különböző eszközökkel, akkor töltsd ki az alábbi kérdőívet: https://forms.gle/KCAiz5Cy6QoBbshZ6
hello
Ajánljatok légy szíves egy budget Klon Centaur pedált.
Rengeteg van, de nem tudom, hogy melyik közelít legjobban.
Nagyobb gain beállításon használnám kíséretre humbuckerrel, úgyhogy abban a szegmensben legyen inkább jó, tehát nem a lehellet nüanszok számítanak.
Kösz:
Mike
Azt akartam kérdezni: ha esetleg alapból csinál ilyet, akkor a bementi sávkorlátozás vagy az IC-k lábaihoz legközelebb rakni egy 10 nanót, megoldja a gondot nem? Bár lehet, akkor csak nem hallható tartományba toljuk ki, de attól függetlenül jelen van.
Nem szabadna neki, mert háromszög jelet ad. Nézz rá szkóppal, és egyből kiderül. De a 15 uF-os kondira gyanakodnék első körben meg a bias körben valamire, de lehet csak simán állítani kell a biason.
Nem nagyon. Nekem is csak régiek (NOS) vannak, főleg styro, de azok elég nagyok. Ha olyan az áramkör, simán helyettesítheted 3,3-mal, ha muszáj a kb. pontos érték és elfér, rakd össze egy 3,3 nF-ból és egy 560 pF-ból!
Nem a fiók alján volt, hanem egy meghiúsult lezli szimulátor projectben van. Mikor még elérhetetlen volt számomra egy igazi Leslie :)
DC-DC konverter megy már?
Az nem tud 1-1,5A-t leadni, asszem 100mA a max. Én nem is tudok olyan DIP8 fesz duplázóról ami ekkora teljesítményt tudna. Figyi én vennek valamit kínából, ilyen step up szerű cuccot. Mibe kellene am, befér egy olyan panel, meg a zavarok mennyire kritikus tényezők?
Tudtok esetleg olyan feszültség duplázó IC-t mondani, ami 15V-ot kibír, és 1-1,2A igényt ki tud szolgálni? +15V-ból kéne -15V-ot csinálni. Mint a 7660-as IC, csak az nem tud ennyit.
hejhó!
volt már közületek, aki banzai-os BBD-vel melléfogott?
MN3008 van raktáron, elvileg NOS, de még ha tényleg az, akkor is lehet döglött.
amúgy xvive-okat vennék (3005,7,9) de azokból semmi nincs raktáron.
(árulnak sad1024-et is olcsóért:D)
köszi!
Egyszer terveztem építeni egy olyan torzítót, amiben külön lehet állítani a drive mennyiségét a mélynek, középnek és a magasnak. Ez úgy működött volna, hogy egy szimpla buffer után egy három sávos aktív hangváltóba ment volna a jel. Majd egy-egy-egy diódás torzítóba, ezek hárman egy keverőbe, majd buffer a végére. Magas szólhat tisztán, de a mély torzíthat. Vagy csak a közép rotyog, minden más tiszta.
Szerintem itt is egy aktív hangváltó kellene, amivel el lehet határolni a magasat és a mélyet. Aztán ezeket keverővel összefogni.
helló!
miért párhuzamos szűrőkben gondolkozol? ha összeadod a LP + HP utat (azonos gain-ekkel), a végére lesz egy 6dB sávkiemelésed a beállított frekik között (add össze az átviteleket).
gyanúsan a linkelt cucc is egymás után rakott szűrőkből + gain stage-ből áll, így látom értelmét: le tudod vágni az alját meg a tetejét is.
Na mondjuk ezt konkrétan én is eljátszottam, kemény tíz perc fejvakarás, meg álldörzsölés után sikerült mondjuk magamtól megfejtenem, de addigra kicseréltem a gitárkábelt, a hangfalkábelt, a peccskábelek egy részét, meg kiiktattam a buffert a lánc elején, mert arra is gyanakodtam (mondjuk utóbb ez a gyanú beigazolódott, egy vezeték bévül kontaktos volt, hol szólt, hol nem, szóval halmozottan hátrányos voltam azon a koncerten)
Ha pedig arra gondoltál, hogy ha van benne 1 védő didóda és ha AC-t kap, akkor egyutasba egyeniranyít, az oké, a szűrés valszeg nem lesz jó, de legalább nem hal be a cucc.
Ahogy a mellékelt ábra mutatja, ha teljesen hülyebiztos cuccot akarsz, akkor muszaj Szerintem nem túlzás amúgy, ha valami mini, kör tokost veszel akkor még brutál nagy helyet se foglal.
Jaaj nem is írtam, a vevő dugott rá telefon töltőt is, mert hogy a dugasz belement. Szóval igen, totál legit amit írsz, egyszerűen nem értem :"D
Hasonló eset: volt egy koncert mikor haverék zenéltek, hívott telón, hogy azonnal menjek, mert nem szól a cucca. Megérkezek, ránéztem a fejre.
Tesa, húzd már ki a gitárkábelt a fejhallgató kimenetből és dugd már át a bemenetre
Minden napos eset. Ha az aljzaton a csutora passzol a dugó likába, akkor a júzer biztos, hogy rádugja, mert hát passzol, nem? :) Régi kisjackes cuccoknál meg pláne.
Én vettem úgy "hibás" dobgépet, hogy rossz hálózati adaptert használtak hozzá, egy DC 9V-osat, de ez AC 9V-ot kért, amiből bévül csinál a digitális résznek +5 V-ot, az analógnak +/- 9V-ot, így meg csak a digit rész indult el, hangja nem volt. :) Mondjuk ez a jobbik eset, ráadásul 50 helyett 5 ezerbe került így a cucc. :)
Köszi szépen! Az elkók nekem is eszembe jutottak, majd jön vissza a motyó és megbontom aztán írok hogy milyen a bele.
Ennek a greatznek utána nézek, megmondom férfiasan nem jutott eszembe még ilyen, mondjuk kellett hozzá az is, hogy a motyóra amin kiemelve 2 centis írással rajta hogy DC táp, rátegyék az AC tápot :D
Nem értem, miért??
Nagy eséllyel nem viselik. Ha mégis kibírják, akkor a szűrő elkók pusztulnak meg elsősorban.
Újonnan minden épített külsőtápos cuccba Graetzet teszek, biztos ami bolondbiztos
Tapasztalat hiányában kérdezem (nem csináltam ilyet soha :D) fordított tápot NE5532 és társai elviselik, vagy a bemeneten behalnak a fetek/tranyók azonnal ahogy megkapja? Igazából AC tápot is rádugtak, szóval tuti meghalt csóri, csak kíváncsiságból kérdezem
Szóval miért pont a Sallen-Key LPF-re ne lenne a neten kalkulátor. Ha csak az egyik ellenállatot basztatom, az fix kondik esetében nem ad különösebben jó eredményt, muszáj mindkettőt együtt tekerni - ez egy stereo potival ugye megoldható. Lineáris potival logaritmikus lesz a vágófreki változása, illetve mivel logikusan a potit órajárás irányában tekerve a vágófreki növekedését szeretnénk elérni, így logaritmikus potit érdemes bekötni "fordítva", így lineáris lesz a frekimenet. Már ha ez cél. A mutatott pedál frekitartományait figyelembe véve könnyen kiszámolhatóak a paraméterek, a LPF-hez 500k-s poti, 8.2k-s fix ellenállások és 1n-os kondik, a HPF-hez meg 50k-s poti, 8.2k-s fix ellenállások és 100n-os kondik kellenek.
Ahha, ertheto mi az elgondolasod. Szerintem jarhato ut, az ellenallat szorzata majdnem le van szarva, ha potit raksz az egyik helyere, nem lesz ott gebasz, de az is jatszik, ha yaxley tarcsat hasznalsz. 12 allasod van, fixre raksz lepcsoket, igy nem lesz specko frekivagas mintha potival szabalyoznad, mert ott ugye a ket veg kozott lehet sok ertek, de ha nem is cel, akkor pipa :)
Johet a kapcs rajz, meg ha van probanyakon akkor johet a tapasztalat is
Valahogy így képzeltem én is, csak a sima RC-s megoldás még csak elsőrendű szűrőt ad, én jobban örülnék a meredekebb levágású másodrendűnek, de ott ugye a könyökfrekit két ellenállat szorzata szabályozza. Nyilván lehetne csak az egyik egy poti, végülis csak akár excel-ben meg kellene csinálnom a függvényt, és megnézni, hogy az hogyan tudna szabályozni. Illetve ott a gain szabályzása is kérdéses, de persze simán lehet még egy opamp-ot mögé nem invertáló erősítőnek. Így akkor 3 IC-ből össze is jönne: 1-1 a hpf-nek és a lpf-nek, egy meg a bemenetre szétválasztásnak és a kimenetre összegzésnek. Lehet eljátszok vele, és bedobok ide egy kapcs. rajzot, azt már jobban lehet fikázni
Igy gondolkodva rajta: nem invertalo kapcsolas, r-c taggal a bemeneten, a R tag helyett raksz egy potmetert, igy szabalyozhato a freki, a kimenetre teszel egy potit a gain szabalyozas vegett. Ezt megcsinalod az alul es a felul atareszto reszen is, a vegere meg raksz egy natur osszegzo aramkort szinten op amp-al? Igy impedancia illesztessel se lesznek bajok. Persze, ez csak elmelet, puding probaja az eves, de probanyakon en elso korben ezzel bohockodnek. Valszeg Robi vagy Kocos jelentkezik majd (vagyis remelem )nekik tuti van tapasztalat ilyen teren, meg lehet az otletem is szar lesz. Igy gyorsan agyalva nekem ezek jutottak eszembe
Igen, én is így gondoltam, sőt, azon filóztam, hogy külön gain kellene a hpf-nek meg a lpf-nek, és a végén összegezni a két ágat, esetleg egy master volume-mal. Amit viszont nem tudok, hogy mi legyen a hpf meg a lpf? Illetve találtam természetesen aktív kapcsolásokat másodrendű aktív szűrőkre, amit nem tudok, hogy hogyan lehetne ezeknek a vágási ferijét változtatni, melyik ellenállás helyett kellene poti, és milyen?
Ha jol ertelmezem akkor 3 dolgot tud a motyo, boost, meg 2 filter es a filterek fuggetlenek a clean boosttol? Azt irja a leirasban, hogy a filterek TBP-ek. Na most ha ez igaz, akkor az nem jarhato ut, ha csinalsz egy micro amp-t a boost reszehez, vagy spark mini kapcsolast atemeled (ez a letto clean boost szerintem a legjobb a piacon) es a filtereknek kulon 1-1 aktiv hp es lp, ami kapcsolhato? Ha a kapcsolhatosag nem kell, akkor azt a reszet kihagyod. Igy elso elgondolasra nekem ez ugrott be, ha az allitas igaz es a filterek szeparaltak.
Kedves Szakik!
Valami ilyesmit szeretnék csinálni. Hogy fogjak hozzá, merre keresgéljek, milyen áramköröket javasolnátok? Akár konkrét dizájnok is érdekelnének, de jöhet valami logikai blokkdiagram is, esetleg némi ötletekkel megtámogatva, hogy milyen építőelemeket használjak. Köszi!
Igen, LM709, de Eldzsi nem az a generáció, legalábbis elektronikai érdeklődés terén, szerintem.
Amúgy trükkös ez a lábkiosztás, mert a DIP8 teljesen jó a helyére.
Van egy régi phaser nálam, amiben van 2db 14 lábú IC, lecsiszolt felülettel. Dual IC lehet, ahogy nézem, az érdekessége, hogy a 6-os lába a negatív, 11-es a pozitív. 4-es és 10-es a kimenet, 5-ös bement, minden más üresen van. Az áramkörben LFO/trigger funkciót tölt be. Van valami ötletetek, mi lehet? +6V és -6V tápot kap.
Mit értesz "lényegi különbség" alatt? Hangbeli különbséget? Arra ott a yt, talán még összehasonlító videót is találsz. Felépítésbeli különbséget? Ahhoz kellene a kapcsolási rajz mindkettőről, de tippelem, hogy nincs nagy különbség az elvben. De ez semmit sem jelent, azonos alapkapcsolással is lehet teljesen eltérő karakterű torzítókat csinálni, csupán néhány érték és alkatrész megváltoztatásával, és teljesen eltérő architektúrával is lehet egészen hasonló hangzást elérni.
Ha tippelnem kellene, akkor arra tippelnék, hogy az elvi felépítésük hasonló, sőt, megkockáztatnám, hogy a nyák akár csereszabatos is lehet, mert úgy olcsóbb a gyártás.
Ha linkelsz kapcsolási rajzokat, akkor levadászható a különbség, anélkül fene se tudja :D Bár ha az egyik OD a másik DS, akkor egyértelműen van eltérés a kettő pedál között.
Radnai Rudolf - Oszcilloszkópos mérések
Antikváriumokba nézd meg hátha találsz, neten nem tudom meg van e, esetleg be tudok szkennelni ezt-azt, én ebből tanultam sok mindent még anno mikor jártam a sulit.
Ha netán valakit érdekel az igazi megoldás: a referenciafeszültség szűrőkondija nálam 47u volt, a netes kapcsolási rajzok 100u-t írnak. Azt kicserélve faszán műxik a dolog, nem kell a volume potit átbuherálni.
Köszi, hogy ránéztél. Így, hogy a volume poti átbuherálásával műxik a dolog, talán nem most azonnal állok neki egy új nyáktervnek, de kétségtelenül nem erre vagyok a legbüszkébb.
Ott a drive poti lábai között elhúzott C21-R28 összekötés nem tetszik, de persze lehet, hogy nem ez az oka. Minden esetre elég érdekesen szétpakoltad az egy hlyre való lkatrészeket. :)
Közben megtaláltam a megoldást: a Volume potit leválasztom egy 10u-s kondival, és az 1-es lábát a földre rakom a referenciafeszültség helyett. Az IC2.2 gondolom továbbra is oszcillál, de azt az oszcillációt ezzel a felüláteresztő szűrővel kiszűröm a kimenő jelből.
Ment oda 100n, 100u, 220u, egyik sem segített a "motorboating"-on, a rövidre zárást nem próbáltam ki. A tápon keresztül most mintha nem hallanék zajt. DE! Hozzá kell tennem, hogy asztalon próbáltam ki, egy erre készített dobozkával, amin van gyorscsati a nyákról jövő in, out, +9V, GND vezetékeknek, kb olyan közelségben, ahogy egy 3pdt kapcsolón is lennének (kivéve ugye a tápot) Még az is lehet, hogy Kócosnak van igaza az áthallással, és az nem is a nyákon, hanem ezen a dobozkán alakul ki. Ez azonban nem nyugtat meg, mert egy effektben sem tudom a vezetékelést annyira pontosan kontrollálni, ennyit "el kellene bírnia".
Szívesen megmutizom, milyen formában szeretnéd? Ide képként az alja (nyákrajz), teteje (beültetési rajz) és a kapcs. rajz megfelel? És igen: a be- és kimenet elég közel van egymáshoz, eleve egy IC a bemeneti buffer és az összegző a végén. Plusz én szeretek spórolni a maratószeren, így jó nagy kitöltések vannak, ennek egy kisebb darabját tesztképpen ki is kapartam a problémás C13 körül, de semmit sem segített.
Persze, mert a motorboating alacsony frekin jön létre, így ha korlátozod a mélyeket, elmúlik. Általában tápon keresztüli áthallás/csatolás vagy kimenet-bemenet közelség miatt alakul ki. Szerintem rossz az a nyák, nem tennéd be, hátha látszik, hol lehet a gond. A FET-és MOS-FET-so fokozatok nagyimpedanciásak, könnyen gerjedni tudnak egy rossz helyen lévő vezeték miatt.
Ja, igen, kipróbáltam a 100n-ós kondit az inverter tápja és a föld közé, nem segített igazán semmit, a tápon ülő zajt az inverter tápjára menő R29 1k-ra növelése szüntette meg.
Na kérem, némi kísérletezés után ez a helyzet: a tremoló-effekt csak a drive potit tökre kicsavarva és a Grunt kapcsoló azon állásában hallható, ahol a 220n-s kondit kapcsolja (C13). A Drive-ot csökkentve kb. negyed fordulatot már nincs ez a jelenség. Ha ennek a fokozatnak az erősítését szelektívebben csökkentem, és a Drive poti és a referenciafeszültség közé berakok egy 1u-s kondit, megintcsak eltűnik a jelenség. Ha a C13-at 100n-ra csökkentem, ugyancsak megszűnik a probléma, ennek az a hátránya, hogy így a Grunt kapcsoló 22n-ós és 100n-ós állása közt alig van hallható különbség. A C10-C14 növelése kicsiny mértékben javított a helyzeten, de csak extrémebb esetben, a C10-et 220p-ra, a C14-et 100p-ra növelve, így viszont már érezhető volt a magasvágás. Ezt elvetettem, mert a hangon elég sokat rontott, míg a problémát csak kicsinyke mértékben javította. Még nem próbáltam ki az inverter fokozat visszacsatolásában levő ellenállat csökkentését, azt gyanítom ez is segít, de ugyanúgy az általános torzítás mértékének csökkentésével jár együtt, holnap erre is sort kerítek, illetve bepasszintok oda egy potit, és megnézem, mit csinál.