Ezt rockerviktor... írta: Ott nem csinálsz semmit... És lécci ezt ne a gitáreffektek topicban, mert ennél nincs nagyobb szentségvesztés... Legalábbis az én szememben... :-)
Ezt _Aszpirin írta: Na ez most off lesz, de elnézést, talán nemárt tisztázni...
Te Gorilla, lehet hogy én nem tudom jól, de a pizzicatonak a gitárnál nincs értelme. Ugyanis azt jelenti, hogy "pengetve", és ez a gitárnál ugyebár alap :) Én sokat hegedültem, vonós hangszereknél van pizzicato, azt jelenti, hogy nem a vonóval húzod a hangot, hanem a vonót tartó kezed mutatóujjával pengeted a húrt. J.Strauss-nak van egy "Pizzicato Polká"-ja, az nagyon híres, végig ezt csinálják benne a vonósok.
A tompíytás pedig szerintem, amikor a hídtól egy-két centire beleérsz a tenyereddel a húrokba miközben a bal kezetddel rendesen lefogod a bund(ok)nál a húrt, így rövidebbek lesznek a hangok, és ezt asszem staccatonak nevezik (ami szintén van vonósoknál is, és szó szerint "szaggatott"-at jelent). Ellntéte a "marcato", amikoris vigyázni kell, hogy teljes hosszában jó érzékelhetően és hangsúlyosan kicsengjen a hang (de ne folyjon egybe a következővel, mert az már "legato" :)))
Amit az "x"-szel jelölnek, az kifejezett gitártechnika, és mint olyan, nem tudom, hogy van-e "klasszikus" olasz elnevezése, de ez tényleg arról szól, hogy az ujjaid a húron maradnak, de a húrt nem nyomod a bundig, így egy "csattogó" hangot kapsz...
Ezt _Aszpirin írta: Szerintem torzítótól függ. Ha a torzító jól reagál a bemenő jel dinamikájára (a jó overdrive-ok ilyenek: halka pengetsz, hakan fogja torzítani, hangosan pengetsz, ő is hangosat ad), akkor csak furcsa lesz. Ha nem jó a torzító dinamikája, akkor fel fogja erősíteni a visszhangokat, és akkor szerintem szar lesz a hang, nem furcsa.
Ezt Harkh írta: A staccato az más, ez a palm muting (kottákban PM) A staccato az csak simán az, ami minden más hangszernél, hogy minden hangnál amint megpendíted (tisztán) meg is fogod (felengeded a jobb kezed a bundokról)
Ezt rockerviktor írta: Te mér kérsz bocsánatot? Te azt írsz amit akarsz, neked megengedem itt a Szent Topicban is! :-) Egyébként ezt az X-es kapargatást nem sikának hívják?
Ezt _Aszpirin írta: Oké, igazad van, már emlékszem. Akkor a palm muting is gitárspecifikus technika, aminek nincs olasz neve. Egyébként él ezekkel az olasz megnevezésekkel a hegedűben vagyok/voltam otthon...
Ezt Harkh írta: Ez részint igaz, de egy torzító akkor is sokkal érzékenyebben reagál a bemenetre, így ha mondjuk a delay3 ismétlésre van beállítva, ha elékötöd a torzítónak, akkor sokkal többet fog ismételni. Nem visszhang a jelút végére kerül, utána már csak a reverb szokott következni, esetleg a delay-chorus sorrenkombinációval szoktak variálni.
EQ az kerülhet torzító elé is meg után is (komolyabb multikban van is - pre EQ és post EQ) de az az általános, hogy utána van. Ha elékötik, akkor azt akarják változtatni, hogy milen frekvencia komponenseket milyen arányban torzítson a torzító, ha utána, akkor meg magát a torzított hangot EQ-zzák. Egyébként a Wah pedált is fel lehet egy EQ-ként fogni, az is a torzító előtt van. (változtatható középfrekvenciájú sáváteresztő szűrő)
Ezt Dns írta: Váháhá!:) Pont tudom mi a sika:) Az az, amikor az összes (vagy legalábbis több mint egy) húrt pengetsz föl-le különböző ritmusra, és akkordokat fogsz, nem pedig bontogatsz. Na menek, nem offolok tovább, bye!
Ezt Harkh írta: én fojtás néven ismerem. A sika az ennek egy speckó változata, amikor ritmikusan több húron csinálod, nem? Legalábbis én így ismerem ezt
Ezt _Aszpirin írta: Egyetértek. Én is használok EQ-t, speciel mindig a torzító után (nagyon érdekes, hogy egyszerű eq-zással pl egy higy-gain torzítóból hányféle hangot lehet kihozni... pl egy Grunge-ból olyan fasza metálhangot...
Ezt rockerviktor írta: Ami még nagyon jó kis trükk, hogy a chorust torzító elé kötöd, nem szokásosan mögé. Kurvajó kis dolgokat lehet így csinálni. A delay szerintem meg mindenképpen szar torzító előtt, mert akkor összetorzítja a visszhangokat, abba meg semmi jó nincs... Kérdés: Nincs valakinek itt Morley Wahja? Nekem most elkezdett nem rég nyikorogni és tök idegesít, emrt még tök új. Most nem tom, hogy én voltam farok és a szállítás miatt van, vagy ez normális-e...
Ezt rockerviktor írta: Jah, végülis nem gáz, mert a hangba nem szól bele, mert optikai, csak eddig nem csinálta, és mivel tök új furcsállom... Az én kezem alatt minden tönkre megy... Eladom azt veszek páncélozott effekteket inkább...
Ezt _Aszpirin írta: Az írod, ha az EQ-t torzító elé kötik "...akkor azt akarják változtatni, hogy milen frekvencia komponenseket milyen arányban torzítson a torzító, ..."
Ez jó, ennek kapcsán eszembe jutott egy ötlet Ki is fogom próbálni egy picit nem szokványosan... mondjuk nem magasat boost-olok, hanem mélyet, overdrive előtt, hogy dögösebben torzítson, aztán a magasra csak finoman... kíváncsi vagyok mekkora különbség éárhető el... ezt még nem próbáltam.
Ezt tcris írta: A napokban volt szerencsém kipróbálni egy Zomm 505 és egy Digitech RP-50 multieffektet. Tapasztalatok: A Zoom-ban szarok a beépített torzítók ezen kívül eléggé műanyag hangja is van a kütyünek. A Digitech jobban vizsgázott minden térem. Bár nem tudom, hogy szám közben lehet -e pl. a 12 Bank-ra váltani?
Ezt Viktoo írta: Én is kipróbáltam egy Zoom 505 öst. szerintem elég jó. a torzító tényleg nem egy Marshall durvaság, de az effektek nem rosszak. Főleg jó ha nincs még 50ezred se egy effekt cuccra. amennyiért árulják annyit simán megér
Ezt Mega_ írta: Olcsón lehet kapni, egy elég régi, de a mai napig nagyon megfelelő gitáreffektet: Korg AX30G. Ha látsz ilyet, próbáld ki! 30-40e, és sokkal jobb mint a zoom.
Ezt Fenderes írta: A Zoom505 a legideálisabb gyakorló effekt szerintem. De az erő hiányzik belőle. Nálam négy évig bírta a MetalZone-al ellentétben, ami két hétig. Egy jó erősítőt meghajtasz vele és még jól is szólhat. Nagyon stapabíró!:)))) Egyszer működés közben ráömlött egy üveg sör, semmi baja nem lett, csak a kijelzőről elment minden, de visszajött, miután kiszáradt.
Ezt GreyJoe írta: Fenderes! Jó banda a S. F. de persze megint jövök az én hülye kis heppemmel: másolnak az amcsik aztán övék a dicsőség.. A S.F. egy yenki banda de az úgynevezett göteborgi vonalat viszi mert ez annyira bejött nekik ott a tengeren túlon hogy egy csomó banda ilyet kezdett ott is játszani. Alap Svéd bandák: Soilwork, régi In Flames, Dark Tranquillity, na meg az alapbanda Atb The Gates (slaoughter of the soul lemez) : ezeket hallgesd ezek a legjobbak és ezek az ALAPOK!! Szasz
Ezt Fenderes írta: GreyJoe! Te nem nagyon csíped az amcsikat, nagyon úgy veszem észre.:) In Flames, Dark Tranquility ezeket régóta ismerem, szeretem is őket(no meg a Napalm Death-et:), csak az a bajom velük, hogy nincs a zenéjükben ritmuscentrikus rész, tudod, amikor kinyomja a beled a gitár, meg amitől a tömeg egyszerre ugrik.
Ezt Viktoo írta: úgy hallottam, hogy a Korg effektek lehúzzák a recsegő teljesítményét, abba most épp nem bővelkedem. A szólósunknak van egy Korg toneworks vm. tipusú effektje, és az tényleg elég sokkal halkítja a Marshall kombót.
Ezt Mega írta: Amit én ajánlottam, az még régi. (Azért lehet ilyen olcsón beszerezni) Akkoriban még nem csináltak ilyet... Szerintem a mai napig neki vannak a legszebb torzítói, ami nem modellezéses, és padlóefi. Úttörő volt a padlóeffektek terén, és ebben legalább pontosan beállíthatod mondjuk a delayodat is, kb 5 paraméterrel, de ha nem szeretsz programozni, van egyszerűbb beálítási lehetőség is... Én nagyon szeretem. Amíg gitároztam, ezt használtam, pedig van Boss GX700-asom, és Alesis Quadraverb GT-m is. :-)
Csak annyit mondok, hogy pőróbáld ki, ha látsz ilyet, és nem fogod otthagyni. Bár a ma népszerű cuccok még nem mind vannak beleépítve... mint pl. dobgép, vagy sampler... Hangólógép, és ezer féle effekt viszont van, és mind nagyon jó minőségű...
Ezt mesa írta: A kérdés az, hogy mire kell az effekt? Otthonra vagy színpadra? Stúdiózni vagy gyakorolni? Gyakorolni Zoom 505, stúdiózni Vamp2, színpadra én is melegen ajánlom az AX30G-t, mert annak még manuális bemeneti szint állítója volt, és jó a torzítója. A mostani kütyük nem strapabíróak. Ja, és persze most az 50e FT kategóriáról beszéltem.
Ezt Patesz apu írta: Nálam a nyerő a Digitech RP7, RP14, RP20, RP21, 2120, tehát amelyekbe belebuherálták azt a kis gennyes 12ax7-es csövet. A felsoroltak közül nekem van egy rp7 és egy rp14, amit bármikor kipróbálhatsz nálam akár PA-n akár csöves alapon. Nem akarok itt áradozni a cuccokról, hisz mindenkinek más tetszik. A digitech kütyük előtt használtam korg, ART, Boss me6, Boss gt3 ( a gt3-as előtt már volt egy rp7-esem, amit eladtam a gt3-ért, de abban akkorát csalódtam, hogy pár hónap után eladtam és vissza vettem egy rp7-est meg egy 14-est.)
Ezt mesa írta: Nekem a 2.0 van, amit én tudok róla, annyi, hogy több szimuláció és effekt, minőségről nem tudok nyilatkozni. A 2-es király, az XT császár.
Ezt Mega írta: Nekem AX30G-m van. A 300-as csak a programok számában különbözik. Istentelenül királyak a torzitói! Az egyéb effektek, a sokásos kategóriában mozognak, azzal a különbséggel, hogy itt nem 1 vagy 2 paraméterrel kell heggesztened pl. a delay-t, hanem rendesen belőhető a maga 5 paraméterével... Én csak ajánlani tudom. A torzitói messze köröznek minden, hasonló árkategóriában mozgó cuccot!
Ezt marqczy írta: A multieffektekkel meg lehet azt csinálni, hogy nincs gitárkombóm, hanem hifi cuccról akarok szólni? Technikailag tudom, hogy meglehet, de gyakorlatilag is használható hangot kapok a modellezésekkel?
Ezt mesa írta: Az AX1000 sajnos nagyon felejtős effekt. Én kénytelen vagyok élőben azt használni, pedig van podom is, de vonalból rendkívül rossz, az AX30G kenterben veri, élőben meg kissé műanyagocska, olyan, mintha nem hozná ki a gitár jellegzetességeit. Nekem nem jön be annyira, csak kénytelen vagyok a sok effekt miatt használni.
Ezt mono írta: A V-amp-nél ez a hifi/gitárerősítő dolog: Ha hifire akasztom akkor az erősítő szimuláció mellé láda szimulációt is kell kapcsolni az adott 15 valamelyikéből. Ha egy karakteres csöves holmin akarom használni akkor a láda szimut tuti ki kell kapcsolni, de az erősítő modelek közül is válogatni kell, hogy melyik az a 32-ből ami az éppen hergelendő motyóhoz illeszkedik és ezt is csak akkor ha nincs elég dög az erősítőben. Ha van nem is kell multi :)
Ezt mesa írta: Egyébként én sem értem, miért kell szarakodni az effektekkel. A Vamp is meg a POD is annyira jó élőben meg vonalban is, hogy nem tudom, miért filozofáltok itt más dolgokon. 90ezerből már vaci újan lehet egy vamp midi pedállal, és ez már kurva jól szól.
Ezt winnetou írta: En is szemezek vele, de nincs szivem kiadni erte annyit, amennyit idehaza kernek erte. Szimpatikus, mert hasznalok basszusgitart, meg neha gitart es akusztikus gitart, ugyhogy mindenhez elvileg jo lenne gyakorolni, vagy ha valahol mondjuk PA-n akarok vele jatszani. A kb. 30KHz-es mintavetel freki az mondjuk nem szimpi, meg hogy igazabol csak 1 effekt teheto hozza az erosito+lada+compressor dologhoz, igy mondjuk gitarra kevesbe hasznalhato. Ezek leszamitva szivesen vennek egyet, csakhat ld. fent.
Ezt GreyJoe írta: Srááááááácok!!! Aki itten hezitáálóóóódik hogy mostan csöves -multi hifire-meg vonabuuuu-is menjen.. A megodás: POWERSTATE TUBE MACHINE !!!!!!! Csöves rackméretű előfok (erős hazai!!) amiben cső az ecc83 (12ax7) , aztán torzít, meg még van benne egy tranyós torzi is és a kettőt ízléseteknek megfelelően még vegyíteni is tudjátok!!! (mint a Lauizé Bandi a koktélokat vazze...) Van rajta egy olyan kimenet hogy "speakaer emulator" (vagy karburátor öcsém...) ami egy 4x12-es hangfalszimulációt takar , ide "dughatjátok" a fejhallgatótn és ezen mehet a vonal és a hőn áhított hifi munkaállomásra is innen támadhattok!!! Ja, az egész negyvenegynehányezer Ft, a csövet bármely más ecc83-ra cserélhetitek (mert ugye különbözőek vannak más-más "hátszéllel" )és még védtük a hazait is! Egy jó gitárral, ugyes kézzel, meleg szívvel ( na nem olyan meleg vazze! )azonnal fogyaszthatóóó!! Jó szórakozást testvéreim.. Amúgy a v-amp is messze megéri árát...
Ezt mesa írta: Még egy apróság, ha valaki kezdőként effektet akar venni (ezt 12 év szarakodás után javaslom): többet buktam eddig azon, hogy nem spóroltam inkább arra a kicsit drágábbra, ami viszont jobb minőségű. Én kezdő effektnek még mindig a vampot javaslom, mert egyrészt nem kell karbantartani (sajnos a Powerstate dolgokban a csőfoglalatok nagyon érzékeny dolgok), másrészt még bruttó 52000 áron kurva jól szól.
Ezt nemesis írta: A 15-ös hozzászólásomban leírtam. Mesa-val meg maximálisan egyet értek. Ha multit akar valaki venni az inkább gyűjtsön és várja ki, mert kurva nagyokat lehet bukni ha bármit el akarsz adni....
Ezt GreyJoe írta: Segítsetek!!! Tényleg őszíntén!! Korg 1500g, Vagy behr. v-amp Pro (rekkkkk)! E kettő közül választhatok mert a fej egyenlőre csak álom marad! Várom őszinte , kedves, baráti meg.... tanácsaitokat!! Tényleg fontos..
Ezt medve írta: Szia GreyJoe! Mivel ilyen szépen kértél és teljesen átérzem a problémádat, a nyakadba zúdítom a véleményemet errôl a két cuccról. A Korg mióta megjelent a piacon mást sem csinál mint próbál árban a alámenni a piacvezetô cégeknek, ami sikerül is de ez a minôség rovására megy. Elnézést kérek minden Korg hívôtôl, de ezekbôl a berendezésekbôl nem lehet igazi gitárhangot kicsikarni, sokrét?ek de nagyon rosszul szólnak: steril, hideg hangzás, két nap altt megunod mert szar, Akkor inkább a régebbi típusokat érdemes megvenni (ami kevésbé mókusvakító), azok legalább kevésbé színezik el a gitárhangot. A korg a zoom cuccoktól semmivel sem jobb, viszont drágább, de gitározáshoz használni hosszútávon egyiket sem lehet. Ha tényleg dögös hangzást keresel nem ez a megoldás. Akkor inkább a V-amp. Olyanom is volt, az sem valami nagy durranás de valamivel jobb (hangzásban) mint a Korg. Ott tudsz modellezni olyan dolgokat ,amik semmire sem hasonlítank és nem is szólnak valami jól. Mondjuk egy teljes félvezetôs Marshall Mg 30 DFX torzított csatornája, egymaga tízszer olyan színes karakter? mint a Vamp két hét próbálgatás után, pedig az csak egy viszonylag olcsó tranzisztoros próbaerôsítô. Kérdés persze az, hogy mire akarod használni? Ha otthoni használatra szánod akkor jó a Vamp, de ha igazi színes csöves karakter? hangot akarsz akkor ne vedd meg. Tapasztalatból tudom, hogy a gyenge holmikat -és itt nem az árra gondolok- két nap alatt megunja az ember. Csak ülsz fölötte és nem tudod mi bajod van. Kapsz a pofádba szintelen, halott hangokat de azokból jó sokat, mindenféle variációban. Ha jó gitárhangot akarsz be kell invesztálnod egy csöves erôlködöbe és egy olyan efektbe ami engedi szólni az erôsítôt, nem színezi el a meleg csöves hangzást. Bármilyen csöves cucc jó, -lehet viszonylag olcsón is kapni- akassz rá mondjuk egy boss torzítót és chorust és kész. Ha multi kell mindenképpe olyat válassz ami nem erôszakolja meg a hangot, mondjuk egy csöves digitech. De vigyázz minél inkább átjön az erôlködô és a gitárod hangja, annál drágább az efekted, annál kevesebb benne a uservakító baromság. Legjobb példa a TC Electronic. Semmi felesleges dolog nincs benne, de ami benne van az nagyon diszkréten és udvariasan hozza a csúcsminôséget. Bocss, hogy untattalak. Kérdésedre visszatérve, ha választani kell akkor inkább Vamp mint Korg, vagy egy régebbi Korg.
Ezt mesa írta: V-amp. És szerintem ne vedd meg a pro-t mert hangban nem jobb, mint a normál, viszont drágább. A különbözetből vegyél egy jó wah pedált vagy egy tubescreamert.
Ezt Mega írta: Kedves Medve! Nem tudom, hol élsz, de valamit nagyon elnéztél! Nagyon csúnya az a kijelentésed, miszerint a Korg nem jobb mint a Zoom. Csak nézd meg a két cég eredményeit, vásárdíjait! Ne haragund, de a boss torzítóddal meg bőven felhúztál. Mitől jobb a gagyi Boss hangzás mint egy Korg torzító? Utána lehet nézni! Mind a G széria, mind pedig az AX széria elég sok díjat söpört be. Nekem csak egy AX30-am van, ami a mai napig veri az összes padlóeffektet. Mind tudásban, mind hangzásban. Próbálkoztam, csöves hangzást kihozni cuccokból... (Az eredeti csöves csatornával váltogatva, és keresve...) Ami csúfosat bukott: Boss GT3, Boss GX700! Sokkalta szebb, megközelítőbb hangot lehetett a Korgból kihozni. És nem hazabeszélek, mert GX700-am is van. És tudom, hogy szar! Mellesleg Cimborám Vett egy Vamp pro-t, és megpróbálta kikeverni rajta azt a hangzást, amit itt nálam a stúdióban, egy Mesa Dual Rectifierrel, és Marshall ládával vettünk föl. SIKERÜLT!!! Ezekben az effektekben az a probléma, hogy a soklehetőség, húzható torzítás, csábítja az embert, és autómatice rárak minden szart, és túladagolja a torzítást... Nem hozzáértő kezekben, tényleg szarnak tünik! Érteni kell a beállításukhoz!
Megjegyzem, az AX 1500-al még nem találkoztam élőben... Részemről azt mondom, mindkettő jó választás. A kérdés az, hogy mire kell. Ha stúdiózni, akkor Behringer. Ha koncertezni, hozni-vinni, akkor esetleg Korg, de mondom, ezt még nem próbáltam...
Ezt medve írta: Hello Mega! Egyetértünk! A GT3 és a GX 700 tényleg nem valami jó és abban is egyetértünk, hogy az Ax 30 használható. Abban viszont kevésbé értünk egyet, hogy a Vamp le tudja modellezni a dual rectit. Nekem is volt szerencsém hetekig próbálgatni a Vampot sôt Vampire-t is, valamint az összes többi Behringer motyót és mondhatom, hogy a Vintager a legjobb. Nagyon hallatszik az az elôfokcsô. Nézd, én nem azt mondom, hogy a Vamp szar, de egy ilyen cucctól hiába várod el a Recti hangzást (aminél mellesleg minden más Mesa jobban szól) nem fogja hozni mert nem arra való. Ha neked sikerült akkor gratulálok, de én ebben nem hiszek. Ha azt mondtad volna, hogy neked tetszik amit kikevertél az rendben van, de, hogy úgy szól mint a Recti, azt bocsáss meg érte, de nem hiszem el. Hogy volna elvárható egy ötvenezres kütyütôl, hogy lemodellezzen többszázezres erôsítôket, nem is arra való, Te is tudod, hogy egy valamire való cabinet szimulátor mibe kerül. A Vamp ezt is tartalmazza+ effekt hegyek, mindezt potom ötvenért csúcsminôségben, igaz. Simán kiválthatóak vele a csöves cuccok, szerinted. A díjakrol annyit, hogy mindent a maga kategóriájában kell vizsgálni, az Rp 50-es is az év effektje lett a Zenész szerint, de nem szabad elfelejteni, hogy mire gyártották. Mellesleg nem tartozom abba a kategoriába, aki minden effektet azonnal rács?r és kitekeri a torzítót tökig, húsz éve próbálom megfejteni a hangot és idôt is szánok rá rendesen. Nem szokot elvakítani a lehetôségek színes tárhaza. Egyébként nem vagyok multieffekt hívô, mindegyikben van valami használható de többnyire átdigitalizálják a hangot és akkor már nem a gitárod szól. A kompakt pedálokat szeretem és abból is az analógot. Rá lehet valamire vésni, hogy 24bit A/D, csak az a nemmindegy ,hogy az a konverter milyen minôség? és ebben a Boss sokkal jobb mint a Behringer. Amint az elôzô hozzászólásomban is olvashattad megelégszem egy csöves erôlködôvel és minimális effektezéssel, ilyen vagyok. Ha neked tetszenek ezek a kütyük, használd ôket. Éjszakákat töltöttem azzal, hogy próbáltam lemodellezni a csöves hangot a Vamp és más szerkezetek segítségével ,de valami mindíg hiányzott belôle (a v-amp esetében elég sokminden). Az ilyen dolgokon meg ne húzd fel magad! Nem vagyunk egyformák, Na CSÔ!
Ezt Patesz apu írta: Ha beelugathatok, medve mesterrel értek egyet az eddig elhangzottak alapján, de lenne hozzáfűzni valom. Mindent a maga kategóriájában kell vizsgálni. Nem a bitek meg a Mhz számítanak, hanem az hogy milyen hangzást vársz. Mindenki a csöves gitárhangot akarja modellezni, de mia lófasznak modellezni, csöces cuccot kell venni és kész. Engem zavar, a digitális szinezés, a tiszta, szinte nyers gitárhangot szeretem, és minden eddigi cuccomban ezt kerestem. Egyetlen egy megfizethető cuccban találtam ezt meg, a digitech rp7-esben. Jelenlegis van egy, amit már csak etalonnak tartok, hogyha veszek valamit, össze tudja hasonlitani vele. Van egy rp14-esem is ami ugyan sokkal kifinomultabb, de számomra pont ez a baj vele. Aztán még van egy podom is, ami szintén nem hozza azt az élő hangzás, mint az rp7. Zajosabb, érezhetően digitálisabb. Számomra legjobb hang az, amikor a fenderemet egy dróttal bedugom a csöves fender kombómba, és ott van az mit mindenben keresek. Viszont ha valaki tényleg jó effektet akar venni, én csak azt tudom tanácsolni, vegyen az e-bayról egy rp7-est. 40-50ropi max, és meg fogja találni benne amit keres. Ha valaki ki akarja próbálni, nálam nyugodtan megteheti, egy előre egyeztetett időben csöves fender kombón, csöves fbt kombón vagy egy 2000 wattos pa rendszeren az rp7-est az rp14-est és a podot is egy american fender gityón, vagysaját hangszerrel. Mellesleg megjegyzem, az rp7-esem már nem eladó.
Ezt Patesz apu írta: basszátok, az usa e-bay-on most néztem, van egy rakás rp7-es, a legdrágább 150 dollár (33eFt), ennyiért itthon csak fullműanyag hangú ketyerét kapni. uff beszéltem
Nagyon sok mindenben egyet értünk. Én is a csöves hangzást kedvelem, és jól tudom, hogy a csöves erősítő az igazi... Igaz... a digitális ketyerék szinezik a hangot. Azonban ha léteznek gagyi torzítók pedálokban, akkor azokat Bossnak hívják. Nem mondom, hogy rosszabb, mint egy digitális kütyü, de iszonyat messze vannak bármilyen épkézláb csöves hangzástól. Sokkal jobb pedálokat lehet kapni... Szóval, ha tehetem, és is az erősítőn szeretem tolni a torzítót, és lehetőleg csöveset. De itt egy kérdés hangzott el... Multieffektek terén. Amire az a vlasz érkezett, hogy a Korg olyan mint a Zoom. Ebből a szempontból védtem, és nem azt mondtam, hogy a Korg jobb mint egy Fender csöves cucc... Behringerrel kapcsolatban nagyot tévedsz, mert pont arra készült, hogy leemodellezze az erősítők hangzását. És még valami a Behringerről: Nem költenek fejlesztésre, hanem általában nyúlják a technológiát, ami ugye jelentősen csökkenti az árat... Mellesleg Taiwanon, vagy valamerre arrafelé van a gyáruk. (Nem az Usa-ban, mint a POD-nak!) Németország csak az elosztóhely! Innentől olyan mályen a versenytársak alá tudnak menni, hogy igen, 50-ért tudják adni ugyanazt mint a POD. Persze, azt sem mondom, hogy 100%-ig olyan. De százszor jobb, mintha a GT3 erősítő modellezését használod! És igen, én hallottam az eredményt! (Attól függetlenül, hogy neked a Rectifier nem jön be) Zenében lekeverve, nem hiszem, hogy megmondanád, melyik az igazi! Mondjuk egy kész felvétel alapján állítgatta a srác, tehát ott volt a fülében az eredeti, és arra próbálta ráhúzni... Tényleg nagyon jó lett!
Behringerhez még csak annyit, hogy azt sem hinnéd el, hogy 70e-ért kurvajól lekoppintottak egy Ashdown bassgityófejet! 300w-tal! Pedig itt van a szobámban, és megcsinálták!!! Tudod, az olcsó munkaerő, és ha nem kell fejleszteni...
Mindenesetre, tartom magam ahhoz, hogy két multieffektről érkezett kérdés, és erre nem túl érdemleges válasz az, hogy vegyél csöves erősítőt, mert minden más szar!
Ezt medve írta: Rendben. A boss azért jó mert engedi szólni a gitárodat és az erölködôt is, nem színezi el a hangot megmarad az eredeti karakter (a kompakt pedálokról beszélek). Másfelöl: A Korg azért valóban jobb mint a Zoom, igazad van. A basszus fej valóban király nekem is tetszik, ez jól sikerült. A V-amp terén pedig nem értünk egyet, ennyi különbség már hagy legyen köztünk. Persze, hogy vannak jól sikerült tranyós és digitális cuccok nekem is van otthon ilyen, én csak azt mondtam, hogy a csöves erölködôvel nem fog rossz boltot csinálni. Éppen abban a hozzászólásban dícsértem a marshall MG szériás erôsítôit, amik teljesen tranyósak de szerintem jobban szólnak mint a valvestate, de említhetném a Peavey kombókat (envoy, bandit) amik szintén teljesen használhatóak. Egyébként a multis kérdésre válaszoltam és épp a Vamp mellett foglaltam állást, ha már választani kellett alapon, de azért odaírtam a véleményemet is, ezért van a fórum, beszélgetünk és kész. Mellesleg nekem a POD sem tetszik, a régi legalábbis nem az újat meg nem ismerem. Na CSÔ.
Ezt Patesz apu írta: Azt hiszem mindketten félre értettük egymást. Nem azt mondtam hogy minden szar csak a csöves cucc jó, hanem azt hogy még csöves cuccok mellet is szükség van effektre, és lehetőleg olyanra, ami legkevésbé szinezi a hangot, ami nem ad digitális jelleget a hangnak. A boss gt3 egy fos, egy évig volt nekem is, nagy megkönnyebülés volt amikor elvitték. Az egyik cimborámnak volt korg ax300 és valami kis pandora bazárja is. mind kettő olyan szinten van mondjuk a számomra etalonak tartott rp7-eshez, hogy a búcsúban 2 pálcikára kéne tenni a céllövöldében, hangminőség nulla zaj ezerrel. A podnál pedig tévedsz: nem amerikai csak a cég, a gyártás malájziában történik a banánfák alatt. elhiheted van podom is, nem vagyok tőle seggre esve. Aki szereti a hallhatóan digitális hangokat annak biztos fasza cuccnak számit, nekem az rp7 ettől is jobban tetszik. És azért emlegetem ennyit, mert egy viszonylag olcsón megvehető cucc, és a jelenlegi piaci áráért sztem a legjobb vétel. Megőrzi a gitár karakterét, a torzitói pedig vernek mindent amit ennyiért kaphatsz. Olcsóbb erősotőkön is jól szól, még a drágábbakon kritikusabb az emver: pl a fender csöves kombómon egy kicsit fémesnek tünik pl a zengetője, de elviselhető, de fulltranyós cuccon is olyat szól hogy beszarok tőle. De vissza térve a korgokra, a legjobb tapasztalatom a régi G3-mal van, olyat már 15eFt-ért is láttam eladót és ezért csak a leggagyibb zumot veszed meg , amit most nem akarok minősíteni, sajnálom azokat az embnereket, akik csak ezt tudják megvenni, és nem akarom még bosszantani is őket. Tehát tömören a mondandóm ennyi akart lenni: ha a csöveshang szimulálásban a pod a csúcs, akkor nem érdemes szimulálgatnim hanem csöves cuccot kell venni. Az rp7-ben a torzitást egy 12AX7-es csővel végzik, és ha 40-50eFt-ért hozzá juthasz, nem éri meg vacakokkal foglalkozni. Ez az én véleményem, nem akartam megbántani vele senkit.
Ezt mesa írta: Na, ha gitárosok elkezdenek vitatkozni... ilyen hülyeséget régen hallottam, hogy a Boss pedálok rosszabbak, mint egy digitális kütyü. Ezt etesd meg mondjuk Zakk Wylde-al, aki egy super-distortiont használ, vagy a többi gitáristennel, aki ezek szerint otthon hagyta a fülét. Vannak klasszikus Boss pedálok és új szarok, de nem lehet egyértelműen általánosítani. Ez ugyanaz, mint az Ibanez katicabogár pedálok. Szarok, tehát minden ibanez pedál szar. Tehát a Tubescreamer is. Egyébként én is csöves párti vagyok, attól függetlenül nagyon szeretem a Podot stúdiózásra használni, akár demo, akár lemezanyag szinten. Műanyag vagy nem, ott van a zenében a hangja.
Ezt Fenderes írta: Na nehogy azt mond má" hogy Zakk Wild egy Boss pedáldt használ. Van ott még egy-két kütyü, amiről Ő nem igazán beszél. Szerintem, magában minden Boss torzító hurka. És drága ahhoz képest, hogy mit tud. Egyedül az EQ meg a Zajzár pedál ér valamit. Az a baj, hogy ha digtális cucc akkor csak a POD meg a Behringer létezik. Pont a két leggyengébb cucc. Vannak mások is csak ezeket nem nagyon ismerik kishazánkban. És most nem a 2000$-os effektekről beszélek. Ezt érdemes meghallgatni: http://www.johnson-amp.com/jstatlib/data/262incubus.mp3 Vagy ezt: http://www.johnson-amp.com/jstatlib/data/307jazz.mp3 Vagy ezt: http://www.johnson-amp.com/jstatlib/data/99pink_fl.mp3 Ezek amatőr felvételek, de azt effekt karaktere érezhető.
Ezt Mega írta: Na pont ez az! Persze, hogy Stewe Vai is használ Boss pedált, csak éppen az a nem mindegy, hogy csak boostolásra. Az igazi karakter meg az erősítőből jön... Nem véletlenek ezek, hogy egy-egy nagyobb név mindíg feltűnik a nagyobb cégek oldalán, hogy nézd meg: Ő is ezt használja! Viszont általában csak mutatóba...
Azért ne haragundj, de szerintem egy nagyobb gitáros sem torzítana DS1-essel, amikor megveheti az ADA, H&K, Marshall, Mesa előfokokat is... Ahogy itt sokan rebesgetik, az a cső azért nem mindegy! Arról meg ne is beszéljünk, hogy ezeknél a nagyoknál külön hangmérnök figyel a gitárra, ami általában több hangútból van összerakva... Ha megnézed, hogy pl. Stewe Vai, vagy Satriani neve már hányféle cég termékeit fémjelzi, hát... érdekes lenne, ha mindet használnák is!
Johnson-t meg ismerem. Amolyan POD koppintásnak tartották, amikor kijött. A POD szerintem csak azért lett nagy ezzel, mert ők mutatták be elsőnek... A többi már csak duma... Én amondó vagyok, ezek a kütyük nagyon hasznosak mondjuk egy házistúdióban, ahol nincs 5-6 féle fej, és nem feltétlenül örűlnek a szomszédok, ha döngetsz... Meg persze egy amatőr banda demóköltségeit is alaposan le tudják szorítani. Koncertre inkább valami padlóeffektet ajánlanék, mert az erősítőn általában ezért elég nyengén szólnak ezek a csodák.
Medvének csak még annyit, hogy nem olyan nagy sütés egy ilyen modellezés. Nem kerül milliárdokba... Ha érdekel, menj fel a www.offroad.4u.hu oldalra, és ott a VST menüpont alatt le tudsz tölteni egy BlueAmp nevű vst effektet. Na, ezt én kódoltam, szabadidőmben... Nincs mögötte 4 éves fejlesztés. A hangfalszimuláció is gyönyörűen megoldható 3-4 filterrel. Csak el kellett játszadozni a beállításokkal. Némi fizikai és hangtani ismeret kell hozzá, semmi más... Bár én nem meglévő cuccot akartam lemodellezni... Az talán egy kicsit több idő, meg méricskélés... Harware szinten, meg egy célszámítógép van beépítve, ami a mai sz.gépek tudásának töredékével rendelkezik... ergó iszonyat olcsó...