Srácok, nem emlékezik valaki, melyik phaserben volt a hangolás egy digitális IC-vel (asszem inverter lehetett) a benne levő mosfeteket felhasználva a szokásos jfetek helyett?
Itt az alkonyzónában nem voltak ilyen intelligens osztálytársaim, a csúfolódással csak a "takács, a kovács" szintig tudtak eljutni. Eleve nagyon kevesen tudták itt kimondani a Rolandot. :D
Mondjuk én alapból a Rolandot se szeretem, nem is szólít úgy senki anyámon kívül, csak hivatalos ügyekben. De amitől nagyon ki tudok még akadni, az a Rolcsi, pláne, mikor bemutatkozás után rögtön nyomják az arcomba.
Ez lenne az. Én pl. szólókiemelést csináltam ilyennel,oda teljesen jó volt úgy is,hogy kicsivel lassabban kapcsol,sőt még talán előnyös is,hogy nem hirtelen hangosodik robbanásszerűen a hang. Teljesen zajtalanul kapcsol,és a nyitott ellenállása is annyi mint a többezres Vactec/Vactrolé.
Az Ebay-en van lényegesen olcsóbb,kínai verziója is a VTL5C1-nek,ami viszont kicsit lassabban kapcsol,de ha ez nem számít,akkor akár az is jó lehet.
1db Vactec/Vactrol VTL5C1 árából kb. 10db ilyen megvan.
pont tökre nem mindegy, hogy a hasznos jel megy át az előfeszítetlen fet csatornán (ebben a formában csak a gate van előfeszítve, a drain és a source között nincs feszültség), vagy a nem hasznos. És ebben Vénkecske tapasztalata is megerősített.
Alapvetően a jFetekkel volt eddig ilyen irányú tapasztalatom, az nem tetszett, s kíváncsi voltam, hogy mosfeteknél esetleg jobb-e.
A Kócos féle ajánlást azért kipróbálom.
Előerősítő után mit zavar téged a maradékellenállás, még a szórt kapacitás?
A headroom esetleg...
A 40x6-ok pont mosfetekkel kapcsolnak, és van hozzá vezérlés is.
kattan.
A hülye rugós visszhang valahogy kifejezetten jól hallhatóvá teszi.
Gondolkoztam még LDR-ekben is, de sajnos a maradékellenállása nem elég meggyőző.
gitárjelet előerősítő után, effektloop meg zengető meg végfok előtt. van egy drive meg egy clean előerősítő, azokból kell választani.
De kitaláltam, hogy inkább vezérelt mosfetekkel lesöntölöm nem kívánt forrást, és akkor nem megy át a hasznos jel ilyen analóg kapcsolón, illetve a nem kívánt forrás megy a földre, az meg nem baj.
A jfet meg fet tranzisztorokhoz képest azért kicsit csúnyábban bánnak a jellel 4066 és társai.
Kényes a bemenő szintre (ha nem adsz +/- tápot neki, 600 mV körül már csúnyán vág alul), ha nem elég nagy impedanciával terheled rendesen kezd torzítani, és van vagy 100 pF junction-kapac ami meg gitár jelnél elég rendesen levághatja a magasakat. A bekapcsolási maradék ellenállásról ne is beszéljünk, ami meg csillapítja a jelet.
Szóval nyűgösebb sokkal mint egy mechanikus kapcsoló.
Ha megvan már akkor használd nyugodtan, nem rosszabb annyival, hogy ilyen esetben komolyan észrevennéd.
Ha nincs meg még akkor inkább hangkártyát vegyél.
...bár én még mindig hajlamos vagyok azt mondani, hogy ha gitárt kell felvenni, akkor a multi sokszor jobban szól - legalább is házi körülmények között - mint az amplitube, stb...
Az AD/DA konverterek pénzbe kerülnek. Egy kb. azonos értékű hangkártyába szerintem jobb minőségű konverter kerül, mert nem kell annyit tudnia, ill. mást kell tudnia, mint egy multifx procinak.
Sziasztok! Biztos ismerős nektek régről a ZOOM G7.1ut gitár multiefekt pedál.Mindent kilapcsolva rajta, Usb interfaceként milyen minőséget produkálhat, mondjuk a mostani 30-40 rugós interfacékhez képest?
A ragacsot már hozzá tudom adni, viszont ami az asztali PC-kben volt, az mindkét oldalán klipszes: egyik ment az alaplapba, a másik meg a ház alaplap alatti lemezében levő lukba. Akárhogy is, ilyenem sajna nincs, kb. 8 éve nincs PC-m
évekig használtam EHX memory boy deluxe-ot, miután elhagytam minden pedálom, ez volt az első, amit újra megvettem. Ennek az az oka, hogy akkoriban fontos volt számomra a tappelhetőség, ezen kívül a memory boy deluxe spcéi fícsöreit is eléggé kihasználtam (pl. a vad és elég jól állítható moduláció vagy a taphez a subdivision)
biztos valamennyire kompromisszum a memory man-hez képest, de nekem teljesen megfelelt. SMD összeszerelés, de ha jól emlékszem, rendes BBD ic-k vannak benne.
szóval én imádtam.
végül annak a zenekarnak a végével kicsit feleslegessé vált és eladtam, amit időről időre picit bánok is, bár a szalagos bőven kompenzál, sőt. ;) (főleg, hogy miután hülye fejjel azt is eladtam, most újra sikerült hozzájutni :D )
az a kérdés, hogy a deluxe memory man az bolti lenne vagy valami régebbi (nekem volt egy 2000-es évek eleji 5 potis, csodaszép hanggal, csak nagy volt és kevés a 300ms)?
s ebben már benne is van a válasz :)
Nem szeretnék olyan világban élni, ahol bárki is megtilthatja nekem, hogy építsek magamnak egy delay-t. Nem tudok válaszolni a kérdésedre, mert egyiket sem használtam, tökéletesen elégedett vagyok a PT2399-es IC-ből megépített digitális delejemmel. Amire nekem kell, arra teljesen megfelel.
Ami azt illeti, effektbe én nem szívesen rakok 10V-os elkót, ki tudja mikor kap 12V-ot a 9 helyett.
Végfokba meg aztán pláne nem, sőt, oda a tápfeszt meghaladó tűrésűt tesz, akinek van esze.
Én már évek óta felületre szerelek, normál alkatrészekkel, mert kevés hátránya, viszont több előnye van a furkálással szemben. Ebben a felállásban viszonyt az smd mikrofarád méretű cuccok reális alternatívát jelentenek az elkókkal szemben. És még csak ki se száradnak.
Sziasztok,
BOSS PSA 230S adapteren 250mA van feltüntetve, viszont webshopokban mindenhol 500mA-t írnak, még arra is amin látszik a 250mA-es cimke. Melyik a valós érték vagy, hogy kell ezt értelmezni?
Ez nem hiba, ez a korrekt működés, mert így nincs levágva az utolsó hang - ahogy a felvételen sem. A jelenség a delay és reverb használata esetén él. Nyilván ez akkor kellemetlen, ha nincs idő a váltáskor, hogy a kiszóló effekt elhalkuljon. Sztem a szólót úgy fejezd be, hogy az új rész elejére (mikor pl. tiszta hangon kísérsz tovább) a visszhang is már "eltűnjön". A torzított kíséreteket nagyon rövid téreffekttel használd, vagy anélkül. Esetleg nézd meg a könyvét, hogy van-e olyan mód, aminél a váltáskor az előző hangot simán levágja, a korai cuccoknál még ez volt a módi.
Sziasztok! Tc Gmajor 2- es effektnél mi lehet a hiba, mert preset válltáskor, pl.egy deleyes szóló presetről egy cleanre válltásnál még pár ms ig átúszik a hang.Egy csöves előfok loopjában van. De két torz csati között is ezvan. ( szóló hangszinről a sima kiséretre válltáskor is hallani pár másodpercig az előző effekt hangját.
Az Ignite Emissary fejet meg lehet rendelni, szóval ezt pont legyártják analóg erősítőként, de amúgy ez egy 5150 stílusú cucc, abból meg azért lehet találni eleget.
Ebben is igazad van. Viszont jelenleg nincs összedugva a felvevő rendszerem, mert építkezek. Csak infót gyűjtök itt a fórumon az ötleteimhez. Köszi a tippet, megpróbálom más fórumon is.
És hadd kötekedjek: egyelőre nem kísérletezel, hanem kérdezel. A kísérletezés az, ha összedugdosod, amit elképzeltél, és kipróbálod. Egyébként javaslom, hogy tedd meg. Kárt nem tudsz okozni, az eredményből meg valszeg tudsz tanulni.
Ilyen mélységben sztem a "számítógép és a zene" vagy a "stúdiófelvétel" topicokban hamarabb kapsz választ... Nem ismerem annyira a vst-k világát, én analóg gyerek vagyok. Legalábbis a Line6 Pod Farm-jában külön be tudod állítani a ládaszimulációt, a mikrofon típusát, de még az elhelyezését is. Aztán hogy ezt vst-ben bárki megvalósította volna, azt nem tudom, de igen valószínűnek tartom.
Igen, tudom h igazad van. De kísérletezek :D Konkrétan az Ignite Emissary amp vst ami nagyon tetszik, és kár h nem gyártják analóg erősítőként. Így sose lesz analóg, dinamikus hang. Egyébként létezik külön hangfal, és külön mikrofon szim? Eddig csak együtt találtam a kettőt.
Ez világos, azt nem értem, minek akarod még egyszer kiküldeni erősítőre? Ha tetszik az adott erősítő vst modellje, akkor keress hozzá egy ugyancsak tetsző ládaszimulációt meg mikrofonszimulációt, és kész is vagy. Nem kell reamp-olni, hiszen nem az analóg erősítőd karakterét akarod rátenni, ráadásul tovább rontanád a minőséget egy újabb D/A-A/D konverzióval.
Ha már vst-zel, nem egyszerűbb egy ládaszimulációt meg egy mikrofonszimulációt is mögé rakni és az egészet megtartani a számítógépen? Egy D/A-A/D konverziót megúsznál vele. A reampolás alapvetően arra lett kitalálva, hogy a "száraz" gitárjelet különböző analóg erősítőkre is ki tudd küldözgetni, ne kelljen huszonötször feljátszani ugyanazt egyszer egy Fender Deluxe-szal, egyszer meg egy JCM800-al, meg még a tököm tudja mi mindennel, ráadásul lehetőleg ugyanúgy.