Megoldható, bár sok értelmét nem látom mivel olyan kicsi a fogyasztásuk ezeknek, hogy egy új elemmel baromi sokáig bírják.
Ez 0.4mA-t jelent---összehasonlításként pl. egy digital delay 60mA fogyasztású ami 150-szer több...
Megoldható, bár sok értelmét nem látom mivel olyan kicsi a fogyasztásuk ezeknek, hogy egy új elemmel baromi sokáig bírják.
Ez 0.4mA-t jelent---összehasonlításként pl. egy digital delay 60mA fogyasztású ami 150-szer több...
6 pedált táplálok egy c64 tápról.
szóval sima ügy.
másik 6-ot meg egy zx spectrum tápról.
az is sima ügy.
de szakikkal csináltattam meg, gondolom zajszűrő kondit azért kapott vagy mittomén mit, de kétlem hogy az a fél volt gond lenne.
aztán kitudja
Az a 0.5V többlet nem probléma, viszont a polaritásra ügyelj: ezt ki kell mérni egy multiméterrel mert könnyen elszállhat fordított táptól a pedálod. (test a dugó közepe és a külsején kell lenni a +9.5V-nak.)A nagyobb probléma ezután az lehet, hogy ha nem jól szűrt ez a táp akkor zajos, brummos lehet. Mérés után összedugod és meg fogod hallani.
Most lehet hogy nagyon hülye kérdést hozok de azért megkeresm.
Hozzam került 1 adapter , amit leírása szerint Commodore számítógéphez terveztek.
2-es polopként végződik és az output 9.5 voltos.
Az első kérdés hogy a polaritasat mivel tudnám megnézni mert nem látom ráírva.
A másik hogy ezzel lehet -e üzemeltetni 2 db 9v-os effektpedalt vagy nem?
Hosszú vagy rövidtávon lenne valami baja 0.5 v töblettől?
Közben rájöttem,hogy ezekből kellene megcsinálni, mivel nem igazán érdemes visszaküldeni, kb 3 ezer forintot kapnék vissza a szállítás miatt.
Erről a kábelről ezt olvastam (sajna későn):
T-Rex DC Voltage Doubler 50cm, DC Cable, that can combine 2 decoupled Outputs of the FuelTank Junior at 1 thomann normal 2,1 mm DC Connector, the amperage (current, in mA) keeps the same.
Gondolom ki van diódázva, és ha nem lenne, akkor használhatnám úgy,ahogy nekem kellene. Írtam már ewr-nek mailt, de ha van bárki aki tud segíteni, tevékenykedjen habbal.
Nekem csak egy egyszerű Y kábel kellene, nem lehet nagy dolog.. kidobni meg porgyűjtőnek sem szeretném. A T-rex meg segg,hogy így gyártja,atótl,hogy az ő pedáljai hátul csatlakoznak..(bár szerintem azoknál sem nagyon frankó,hogy majd 3 centit elvesz a tápkábel.)
Ki csinál nekem 5 db Y dc tápkábelt,aminek a két feje pipa?
Megrendeltem a képen láthatóból hatot, de akkora szerencsétlen vagyok, mint kiderült egyáltalán nem az,aminek én gondoltam, így küldhetem majd vissza szépen..
A gyári T-rex link kábel nem pipa fejes, és így a fél boardom elpazarolom a szar kábel miatt.. (oldalt csatlakozós pedálok nagyrészt..) Nem értem miért nem lehet pipával szeretlni, nem igaz.. Nem találtam sehol olyan Y kábelt, vagy akár ötöset ami pipa fejes. Ez miért van?
Ha nem metronomra dobol a dobosotok, akkor szerintem necces minden looper! Amúgy azok az ügyes kütyük, amelyeknél több sávot tudsz külön felvenni, indítani, egymásra játszani stb. De ezek drágák. Ha csak egy-két sáv egymáson és start/stop, akkor Boss rc2 vagy rc3. De azért csalóka az rc2, mert elégnek tűnhet, hogy egy csomó sávot meg elég hosszú loopokat tudsz menteni, de start/stopnál kiüresedik a muzsika. Szerintem nem egy kényelmes lájvekt kütyü, de biztos' van példa ennek cáfolatára. Szerintem használj Boss DD7-et, azt tudod loopernek is használni, meg egy jó tap tempo-s delay pedállal és jó koncepcióval egy gitárral is lehet csodát művelni (meg persze delay nélkül is)! ;)
Looper pedálokkal kapcsolatban kellene nekem segítség, aki használ valamilyet. Mennyire lehet kihasználni zenekarban ezeket a pedálokat? Legtöbbször egyszemélyes gitáros-énekes produkciókban látok ilyeneket. Nekem zenekarba kellene, az egy szem gitárom hangján szeretnék bővíteni, színesíteni, mert sokszor kellene a második sáv is.
Ha használ valaki loopert, akkor milyet? Előre is köszi, ha valaki megosztja a tapasztalatait!
Köszi megoldottam, találtam vastag poliformot és arra ment a velcro.
Nagyon jó lett, mert a board alja elég egyenetlen volt és így kiküszöbölődött a dolog.
Kedves Szakik!
Leginkább itt az effektépítők brigádja tudna nekem okosat mondani ebben:
Van egy Roger Linn féle AdrenalinnIII tipusú digitális multieffektem.
Egyszer csak se -kép se hang. A gyártó nagyon készséges, a honlapján fenn is van egy kis leírás a reparálásról:
If your power supply is working and your AdrenaLinn shows no lights when power is connected, this usually means that you accidentally connected the wrong power supply, which damaged one or more of AdrenaLinn's power components. To verify this, disassemble the unit and remove the circuit board, then check the area near the power connector but on the opposite side of the board. Do any of the small parts appear burnt? Here's a photo of how the board should appear. Usually, one of the following parts will be damaged:
"SD1": Diodes Inc. SMBJ12A-13 (zener TVS, unidirl 12 volt 600W)
"D23": Diodes Inc. B340-13 (Schottky diode 40V 3A SMC)
"FB12" or "FB13": HI1206N101R-10 (ferrite bead 3A 100 ohm size 1206)
Please check your supply to see if it meets AdrenaLinn III's power requirements: 9 volts DC, at least 500 milliamps, and the round connector at the AdrenaLinn side must fit correctly and the center conductor MUST be positive, not negative like Roland power supplies. (Connecting a center-negative supply like those from Roland will likely damage your AdrenaLinn.)
Kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e, hogy egy Artec adapter elosztót úgy megcsinálni, hogy a polaritás megfelelő legyen a tápon - ahogy az eredeti adapteren is van, illetve ha tényleg az a baja a cuccnak, hogy kisütöttem a fenn felsorolt alkatrészeket a nem megfelelő adapterrel, hol tudnám beszerezni, és ki tudná nekem ezt kicserélni?
Nekem van egy vékony rétegelt lemez, arra ment a velcro. Szivacson is megmarad, de így kompaktabb nekem, illetve szerelhetőbb, mivel a wah és a TC G-System is csavarozva van alulról a board-omban.
Bocsi, hülyén fogalmaztam. Jazzt tanulok, de bírom a durvább hangzásokat is meg az elektronikát is. Egyébként nekem sem mindegy egyáltalán, ezt a pár pedált is jó sok év alatt kukáztam össze. Köszi mégegyszer a segítséget amúgy! A következő dolog a SHO, amint lesz kess keresni fogom Robit.
Azt írtad, "ilyen jazz cuccokhoz jó lenne" (nem szó szerinti idézet, mielőtt valaki beleköt:D), amiből azt szűrtem le, nem lenne egyfolytában szükséged rá...:)
Lényeg, hogy nekem pl. folyamatosan be van kapcsolva a behringer gyagyireverb is, amikor a nagyobb cuccon játszom. És teszi a dolgát rendesen. Persze stúdióban - meg ha csak a gitárhang szól, pl. itthon - kijönnek a hiányosságai. De koncertre szerintem okés teljesen. És ami nem mindegy (nekem): 5.000-ért vettem...
Nem írtam, hogy alkalmankénti használatra kellene, csak olyan cuccaim vannak amit mindig használok. Csak adott zenében elég egy reverb meg egy kis krém boost pl, és akkor kikerülném a lánc többi tagját. Viszont megfogadom a tanácsot, asszem újra beszerzek egy shot, csak most a lánc elején lesz. Egyébként még az is lehet,hogy a MORLEY-t eladom, használom a gitár potiját majd. Csak ilyen beúsztatós swell cuccokra használom.
Mondjuk pont Robi is ad próbára pedált. Én már kaptam tőle 3-at egyszerre próbálásra, úgy, hogy elég messze kellett hozni, de megvolt a bizalom, egy maradt nálam, a másik kettő ment vissza, evribadi heppi...
Ha már itt vagyok, Robi, küldtem neked mailt Fakk Faktoriról!
Ok. Tudom.
De nem vehetek mindegyikből egyet, aztán ami nem jó, megpróbálom eladni.
Próbára meg ki ad nekem 3-4 pedált ??
( Mondjuk Timpanitól már kaptam :) )
Halihó !
Rokkhoz, blúzhoz, csöves erősítő elé (4-5 pedál után) szólókiemelésre kéne egy booster.
Milyet érdemes odatenni ? SHO, LPB1, FET booster, vagy más ?
Köszi :)
Én feleslegesnek (pontosabban, az eredményhez képest túl nagy macerának) tartom az egész loop-mizériát, a sok effekt/kábel miatti jelvesztést meg a WH tökéletesen orvosolja. Kipróbáltam, hogy csak gitár-kábel(1m-es)-erősítő, ill. a teljes motyó (kb. 12 pedál, 6m-es gitárkábel) a bekapcsolt WH-val. Utóbbi jobban szólt, pedig csak 12 óra állásra volt tekerve.
Volt WH-m nekem is, meg SHO is. A WH kicsit zajosabbnak tűnt nekem. Viszont tegnap azon is gondolkoztam,hogy berakok egy buffert (erre mondják,ha jól tudom) akkor, ahogy mondod, viszont elvileg akkor azt meg lehet csinálni,hogy az a két pedál (Reverb,Delay,vagy DLT) kapcsolható legyen egy looperrel,hogy csak azok legyenek az amp előtt, tehát a többi pedált kiiktatni. Vagy Ha ott a SHO akkor ez fölösleges? Nem akarnám mindenképpen próbálgatni,hogy megint adni-venni kelljen után a nem feltétlen szükséges kütyüket. Amúgy imádtam a sho-t,csak volt amikor 7ezerért el kellett kótyavetyélnem,úgy álltam..
Nekem WH van a lánc elején, folyamatosan bekapcsolva, a hosszú lánc miatti jelveszteséget ellensúlyozandó. Bevált. És az SHO kb. ugyanaz, mint a WH (a szakik szerint).
Nem mintha lenne most rá kess, de 23-ért jó vétel, van gs-en egy..
Nekem a lényeg,hogy ne legyen drop,hangra úgysem lehet k.vanagy csodákatvárni egy kispedáltól. (Csak a reverbre értem.)
Ja meg, ha már a jövőben tervezett pedálokról beszélünk, az én erősítpmben nincs reverb, viszont jazz cuccokhoz jó lenne, érdemes pedál formátumban venni? Azt tudom,hogy az EHX Holy Grail-je pl volume drop,mint a kurva élet, de kb hasonló árkategóriában gondokoznék. Zvex WET reverb, vagy a T-rex tonebugja egyszerű,és olyasmi is kellene, lényeg,hogy ne nyírja fossá a hangot,mint az EHX.
Egy Morley BSV stereo volume pedál van a láncom elején ( BlueBox,Nocto Loco,F5 Tremolux,Stupidbox,The Rocker,DLT8,Carbon Copy - még jön timpani maestro fsh filter+kócos octavere -) és eléggé nyírja a hangot. Érdemes lenne újra beszerezni egy ewr SHO-t ami állandóan megy ,vagy a Morleyt egy tbp looperbe tenni inkább? Ha nem a Morley a lánc eleje, akkor is van némi ,dinamika, vesztés a direkt gitár-kábel-amp-hoz képest nyilván, viszont a Morley - pedálsor-amp-nál egészen sok, így egymás után átdugdosva a kábeleket. Kérdés az,hogy egy SHO pl hozza-e azt,mintha nem lennének a pedálok az amp előtt, vagy nem egészen. (Néha csak a delay, vagy a DLT ha menne az amp előtt az jó lenne pl, szóval nem akarnám teljesen kiiktatni az effektsort az amp elől.) Bocs, ha nem vagyok egészen érthető.
A video "alatt" megnyomod azt a gombot, hogy "Share" (gyanítom megosztás lesz magyarul), aztán megjelenik egy link, mellette két gomb. Megnyomod az "Embed" gombot (beágyazás lesz talán), ekkor megjelenik egy hosszabb link. Azt vágólapra másolod és beilleszted a hozzászólásba. Egyszerű szövegként kell bemásolni, tehát nem "link új ablakban", vagy ilyesmi.
Ennél a videónál pl. ez a link:
""
És így néz ki
"1. To power your CRYBABY® either insert a 9-volt battery, plug in an ECB003 AC adapter, or plug into a Dunlop DC Brick® multi-power supply 9-volt output."
Dunlop GCB-95-hez szeretnék adaptert venni, van itthon egy 9v-os dc adapter, ez ugye nem lehet jó hozzá, mivel a dunlopnak ac kell, hol találok a wah-hoz megfelelő adaptert, viszonylag olcsón, vagy az elem jobb megoldás?
Egyébként ugyanígy szól a Supa Wah klónom, de Telével (aff.) csak hol bereccsen, hol nem, viszont a Sublime Minimonsteres strattal ilyen folyamatos enyhe fuzz hangja van tisztán, bár valami nagyobb headroomú erősítővel is ki kellene próbálni, itthon vibrochamp klónom van. Meg én "ugrasztottam" a fogaskereken és nem megy ilyen magasra. Ennél fogva az E1-et meg sem vahogtatja, de mégis jobban tetszik síkállásra, "riffelésre", mint egy Dunlop. Szólóra meg ott egy "modolt" Boss FW-3, az vinnyog :D
Azért majd következő próbán melléteszem a gitárosunk GCB-95-jének, vag ymi a rák a standard krájbébi neve.
Egyébként volt nálam 535Q vagy mi a csecs, meg készítettem GGG-s mod-waht saját tekerccsel, azok tetszettek legjobban, de mindkettő csak egy beállítással.
Azt hittem valami fix osztóra gondolsz. Hát nem tudom. Próbáld ki, és ha beválik, védesd le :D Szűrőnél már láttam hasonló hangolást, sőt az MXR envelope filter is hasonlóan hangol, csak PWM-mel vezérelt analóg kapcsolókkal.
Jajj, ez jó randa!
A kapcsolt ellenállásos módszer miért lassú?
Jó nagy munkafrekin kitöltési tényezővel kapcsolunk be egy sönt ellenállást. A kitöltési tényező ugyanolyan gyorsan változtatható, mint az összes többi fajta vezérlő cucc. Heccből most tervezgetek egy ilyet Tinával, maga a vezérlőrész a fűrészfog generátorral, komparátorral, meg jelszint detektor kihozható négy opamból.
Az ellenállás kitöltési tényező szerinti bekapcsolását egy mosfettel csinálom, ebben az elrendezésben kvázi digitálisan van vezérelve, vagy totál átereszt, vagy lezár, szóval a színezés nem hinném, hogy játszana.
Még régebben láttam ezt a fajta vezérlést a hobbi elektronikában, ott egy fázistolós oszcillátornál oldották meg két ellenállásérték tökéletes szinkronú együttfutását ezzel a módszerrel. A lényeg az, ha a működési freki elég nagy, akkor kiátlagolódik a kapcsolt ellenállás a kitöltési tényező alapján. Amúgy, ha jobban meggondolom, még ellenállás sem kell, lehet az igazi kapcsolt rövidzár is, a lényeg hogy a jel szabályozható vele.
Lassú és fokozatos. És gondolj bele, hogy egyébként is szokás utálni az analóg kapcsolókat, mert színeznek! :)
Hidd el, ha jól működne valami más módszer is, már lenne (vagy lett volna) a piacon belőlük.
Itt az egyik első kompresszor az '50-es (?) évekből, a Fairchild 670. Vari-mu rendszerű (a elnevezést azt hiszem jóval később találta ki a Manley, csak egyszerűbb erre hivatkozni)
Klikk:
A legjobb válasz: próbáld ki, Neked hogy tetszik jobban.
Ha inputba kötöd, és hangerő-növelés a cél, akkor torzító után, ha krémesítés, akkor elé kösd. Persze ez pedálos torzítók esetén értendő.
Az effekt loopban chorus és reverb pedálokat is használok. A clean boost pedált az effekt loopba kötött pedálsor elejére vagy végére érdemes kötni, vagy tökmindegy? Válaszokat előre is köszi.