Ha a két meghajtani kívánt eszköz bemenete nagyimpedanciás, akkor passzív "elosztóval" sem lesz jelentős veszteség. Ha nem azok, illetve jelentős eltérés van a kettő között, akkor hasznos a buffer. Ha meg földhurok adódik, akkor trafós leválasztás is kell.
Persze csak utánna.
Utánna néztem ennek a gitár Y-ozásnak és úgy érzem kezdem nem érteni. Ez hogyan működik, most akkor ez egy aktív elektronika?
Jelveszteség mennyire játszik itt, olyat keressek ami bufferelt?
Keresek megbízható embert, aki szakszerűen javít Electro-Harmoics pedálokat.
Az infót kérem, ide küljétek: brtimi(kukac)freemail(pont)hu.
Minden segítségét előre is köszönök! T.
fyi:
most jött meg egy hónappal ezelőtti tayda rendelésem és a fekete és piros 1900h-klón potisapkák fém (bronz?) betétesek!
a fehérek nem...más színt meg nem rendeltem.
6.35mm tele tengelyre pont rácuppannak (ha a furat környékéről picit lereszelem a sorját:D)
azt nem tudom, hogy még mindig ilyet adnak-e, vagy a gagyit...mindenesetre még másfél óráig él a kupon: 15AGAIN
reklám off:)
A másra válaszolva: nekem itthonra egy ME70-es Boss plusz egy Torque TB30-as bass kombó van gyakorolni. A multi plusz az erősítő félhangerőn már ordít.
hazahoztam eccer-eccer a Félstack csöveseimet (Msrshall DSL50, Mákosamp Z50+marshall 1960B) nem tudsz velük gyakorolni. Iszonyú hangerő van benne. Mondjuk Samu (itt a fórumozik ő is) azt mondja hogy ha jól be van állítva a cucc akkor a 100-as fejjel is tudsz otthon gyakorolni és zenekarozni (silver fejjel rakott fel egy vidit ahol gitározik és a TV szól mellette, néha a TV hangosabb volt :'D).
De én nem vennék otthonra félstack csövest. Inkább valami egyszerű kisebb kombó.
Viccet félre téve. Mivel nálam "csóróság" van én még loopert sem használok mint te. Minden pedált egyenként kapcsolok be plusz a csatornát is váltom ;) Digitális multiról mentem át kisvasút+csöves cuccra. Nehéz volt megszokni, lévén a multin 1 gombnyomásra ment minden. De idővel megszokod és olyan gyorsan kapcsolod majd hogy észre se veszed : ) Én 4 pedált 2 darab negyed ütem alatt benyomok lábbal :'D Persze lassabb mint egy looperrel ez tény de nem vészes. Én helyedben annyit csinálnék hogy az erősítő lábkapcslóját a Joyo mellé raknám. ha váltás van torz csati ON, a kövi lépéssel mega looperen kapcsolsz mindent. Vagy ha nagyon a kényelmet helyezed előtérbe akkor marad EWR gondolat menete :)
Van két, független 4-4 pedált kapcsolni képes relésorod.
Ha nincs több mint négy pedálod, azokat bekötöd az egyik négyesbe; ez mehet akár loopba is.
A másik négyes relésorodból minden második relédet használhatod erősítő-kapcsolgatásra, mivel OFF állásban az adott reléhez tartozó rtn és "sorban következő" send aljzatok melegpontjai rövidzárban vannak, ON-ban meg kb. szakadásban.
Amit leszűrtem a mondanivalódból.
FX loopba bekötöm a modulációs effekteket, amiket simán tudok kapcsolgatni a PLX-el.
Ami nem teljesen tiszta, hogy az erősítő csatornáját, hogy váltom a Joyo-val. Sajnos nem a pro verzió van nekem.
Mondjuk ezzel a megoldással 2 nyomással elérnék bármilyen hangszínt.
Az erősítő kapcsolóján lépnék egyet acleanre, és a PLX en pedig egy előre elmentett (milyen pedálok legyen aktívak) beállításra.
Ha a fejen akarsz torzítást kapcsolgatni, akkor célszerű a pedálokat (illetve e többségüket) fx loopba kötni.
Sok erősítő eleve tartalmaz MIDI interfészt, tehát egy midis effekt-kapcsolóval (ilyesmikkel Raul kolléga foglalkozik) közvetlenül vezérelhető.
Amelyik nem, az is többnyire on-off logikás lábkapcsolókkal vált (persze SZÁMOS kivétel van) úgyhogy akár PXL-eddel is kapcsolgathatod, ha lemondasz az egyik "négyesről", tehát csak 4 effektet kapcsolgatsz, a maradék relékkel meg tudsz két erősítő-funkciót kapcsolgatni.
Vagy egyszerűen ruházz be olyanra, aminek van dedikált erősítő-kapcsoló szekciója, pl. PXL PRO.
Sikerült összeszedni néhány dolgot az évek alatt de rájöttem, hogy nem teljesen tiszta néhány dolog ezért kérném a segítségeteket.
Van egy pedálboardom egy Joyo PXL8-al hogy könnyebben tudjam váltani az effekteket és ami lényeges, hogy egy gombnyomással több effektet is aktiválni tudok.
Egy Laney Cub 10 csöves cuccra van kötve az egész.
Azon gondolkoztam, hogy lecserélem az erősítőt egy olyan erősítőre, ami többcsatornás és mondjuk lábkapcsoló is tartozik hozzá. Hogy tudnám ezt beleilleszteni a meglévő holmimba?
Valamint láttam már néhány zenészt aki pedálboarddal használ full csöves fejeket. Ilyenkor a fejet cleanre állítják és mindent a boarddal oldanak meg? Ha igen akkor nem sok értelme lenne több százezer forintos fejeket venni.
Vagy a torzításokat a fejjel oldják meg csak a modulációs effekteket a kis pedálokkal? Csak akkor hogy tudnak gyorsan az effektek között váltani? Pl.: Egy Chorusos akkordbontást játszol, de utána szólózni akarsz. Átkapcsolod a torzított csatornára, bekapcsolod a delayt meg ami még kell....
Más: Otthoni körülményekre érdemes-e fél stackes erősítőben gondolkozni? Youtube-n is rengeteg videó van, hogy fél stackes csöves motyókkal gitároznak otthoni körülmények között. Mindenhol azt olvasni, hogy csöveseket meg kell hajtani mert nincs ereje. Ez is ellentét számomra.
Van egy olyan beállítás, amikor olyan hangja van, mint amikor az erősítő haldoklik, mikor a csövek tönkremennek és/vagy áthúz a kimenő trafó - sajnos ismerem ezt a hangot: el-elmegy a hangerő, recsegős hang, fura felharmónikusok... (meg is ijedtem)... na ilyet is tud! Mondjuk hirtelen nem tudom, hogy hol/mire használnám, de azért jó hogy van
Szerintem márkaszervizbe érdemes vinned. Lehet, hogy nem a legolcsóbb, de ott valószínűleg lesz gyorsan alkatrész. Meg aztán nem biztos, hogy a te effektednek is ugyanaz a chip a hibája, mint a videón, hiába azonos a tünet.
AZ van, hogy EWR csinált nekem octa-fuzz-t. Majd ő elmondja, hogy pontosan mifélét, aszem ez a Roger Mayer féle továbbfejlesztett verzió, az összes opcióval.
Gyerekek, ez egy nagyon beteg effekt(jó, ezt tudjuk), viszont NAGYON JÓ!!!! És nem úgy jó, hogy általában persze jó, hanem ez az darab - EWR munkája -kibeba...jó!
Ha Hendrixezni akarsz (pl. én), akkor annyi a tudomány, hogy nagyon alacsony értékre kell állítani az összes potit, mert az effekt sokkal többet tud, mint amennyi betegségre szükség van
Van egy tc nova systemem és az a problémám vele, hogy néha lefagy. Eddig csak párszor fordult elő. Kihúztam a tápkábelt, visszadugtam és bebootolt. A héten próbám volt és megint lefagyott, de úgy, hogy hiába húztam ki és dugtam vissza a tápot, bekapcsolni bekapcsolt, de nem akart bebootolni. Kihúztam a kábelt, vártam 1-2 percet és működött. Jövőhét vasárnap 2 hónapra külföldre utazom(zenei munka) és szükségem lenne a pedálra egészséges állapotban. Találtam a youtubeon ezt a videót. Ugyan ez volt nálam is. Feltételezem chip hibás mert valami chipet cserél ki benne a tag és működik. Ki foglalkozik ilyennel Magyarországon?
a csak előfokcsövesek nem igazán, hozzá illő csöveket cserélgethetsz eléggé eltérő hangszínt tudnak adni, de az függ az erősítőtől is, hogy csak "dísznek" van-e benne az a cső, vagy jelentősen részt vesz a jel karakterének alakításában.
Passz... Mivel én ilyeneket nem használok, ezért nem tudom. Néhány kompresszor volt a kezemben, de én mindegyiknél kihalottam, hogy hol kezd el "beütni" a cucc, mikor kezdi el "visszaerősíteni" a lecsengő hangot. Igaz azok exrém beállítások voltak, biztos lehet ezt jó beállításokkal ügyesen kezelni és nyilván zenekari környezetben is másképp hallatszik a működése. Ahogy mondtam: én ennek nem éreztem sose hiányát, így nem is nagyon jártam utána.
bocs hogy én is belekérdezek!
"nem kell évekig kitartanom egy-egy hangot"
ha nekem mégis az kellene, hogy évekig kitartsam ;)
milyen sustainer-t ajánlanál?
nézegettem az ehx/freezer-t, de nekem a "hagyományos-kitartós" hang jobban tetszik.
köszi.
Egy kompresszortól valóban nem lesz csöves erősítő a tranzisztorosból, de egy jól beállított limiter "csövesebbé" teheti a tranzisztoros erősítő hangját, elvégre azok is limitálnak. Olyan nem lesz persze, de ez egy jó trükk tranzisztoros kombóknál. Andrásik Remóék is leírták ezt a gitáreffekt kézikönyvben.
Aztán el lehet gondolkodni még metal pickupokban ha még az nincs, pl az EMG elég frankón kompresszál, ha nem akarsz aktívat, akkor meg pl duncan distortion.
Asszem egyértelmű, hogy mi a gyenge láncszem Digitális modellezős kombó, ergo nem fogod tudni meghajtani egy booster-rel, mert nem úgy reagál, mint egy analóg előfok (se a csöves se a félvezetős). Legjobb esetben is csak hangosabb leszel, de nem lesz teltebb, reccsenősebb a hangzás. Én inkább egy low gain OD-t vagy egy jó hangszínű booster-t javasolnék alacsony gain/boost beállítással, mint a kompresszort. És persze leginkább az erősítő mihamarabbi cseréjét (nyilván ez viszont komolyabban zsebre megy). De amibe egy pedál kerül, az már kb. ötöde annak, amennyiért viszont értelmes csöves erősítőt is kapsz, tehát egyáltalán nem biztos, hogy pedálba érdemes ruháznod. Sztem azt a pénzt inkább tedd el egy jobb erősítőre.
Fender Strat. Annyit tudok róla hogy amerikai, és gyári hangszedők -és elektronika- van benne.
Erősítő: Peavey Vypyr 15
Ezzel épp nincs nagy problémám, hi-gain metál torzítása kifejezetten jó, a tisztái is szépek, de a kettő közt valahogy nincs szép hangja. Erre van egy Big Muff pi-m, ami jól szól, viszont kitekerve undorító hangzása van. De ha nincs kitekerve, akkor előjönnek ezek a töketlen magas hangok.
Erősítő csere mindenképp lesz egy nagyobbra amúgy.
A gyakorlatban ezek csak kompresszorok. Es a sustain novekedese a komprimalas termeszetes eredmenye. Az "alulfigyelo" levellerek nemigen terjedtek el-amennyire tudom.
Az, hogy van sustain gomb nemelyik effekten, ne tevesszen meg. Az egy olyan kompresszor, amiben a treshold es a vege-gain egyetlen potira van kihozva. Amikor tekered, csokkeno treshold mellett noveled a vege-jelerosseget. Ebbol lesz az a sustain.
Én ezt nem kompresszorral próbálnám megoldani, hanem inkább ahogy alább is írtam: egy low gain OD-val, nagyon alacsonyra állított gain-nel. Esetleg valami "tökösítö" booster-rel, pl. a Demeter Fat Control-lal, alacsony boost-olással. Biztos, hogy nem egy transzparens valami kell neked sztem, hanem kifejezetten valami olyan effekt, ami "feltökösíti" a hangzásodat - ha jól értem legalábbis. Akár mégy egy EQ-val is nekieshetsz, és addig tologathatod a potikat, amíg nem lesz neked megfelelő a hangzás.
Erősítő csere mindenképp lesz, de nem szeretnék csöveset. Nem is feltétlen a csöves hangzás a cél, csak annyit szeretnék hogy kis torzítás mellett (és tisztán) se legyen szúnyog hangja a gitáromnak. Ennyi.
No és még valami: kompresszortól nem lesz csöves a hangzásod. Az a csöves erősítőtől lesz. Egyébként amin még érdemes lehet elgondolkodni, az a Mad Professor Sweet Honey Overdrive. Nagyon sokáig használtam egyet "laways on" módban. Egészen konkrétan addig, amíg az óradíjas termek olcsóbb félvezetős fejein próbáltunk. Nem mondom, hogy olyan volt, mintha csöves erősítőt hajtanék (akkor nem költöttem volna csöves erősítőre ugye...), de határozottan jót tett a hangnak. Gain-t alacsonyra, Volume-ot és Focus-t ahove jól esik és máris fasza. Nyilván nem lesz tökéletesen kristálytiszta hangzásod utána, de gondolom az nem is cél.
Bocsáss meg, de hogy vulgáris legyek: szarból nem lehet várat építeni. Árnyaltabban fogalmazva: ha nem vagy elégedett az erősítőd hangjával, akkor érdemes elgondolkodni az erősítő cseréjén. Valóban, nem olcsó mulatság egy csöves erősítő, de egyszer kell megvenni. Nem kell egy-két évente újracsövezni, ez tapasztalatból mondom. Kivéve persze, ha napi szinten 4-8 órákat gyakorolsz rajta, meg heti egy-két koncertet is letolsz. Egy Laney VC30-as erősítőt használok, fogalmam sincs milyen korú csövekkel vettem, kb. öt év használat után tettem bele most új csöveket, mert néha már kicsit kezdett vacakolni. De sztem még egy évet el bírt volna menni. Heti egy próba, évi 4-5 koncert volt benne. Ja, és egy EL84-es csőszett ára olyan 10-12e körül van. Ennyi idő alatt húrra többet költöttem.
Akkor ezt a problémát hogy tudnám megoldani?
(Csöves erősítőn nem volt ilyen problémám, de anyagilag nem vagyok eleresztve, illetve nem szeretném évente-2 évente vinni valahova csöveztetni).
Nem egészen. A komprimálás azt jelenti, hogy az erős jelet "gyengíted" (limitálás), a gyengét meg "erősíted". A sustain csak az utóbbi, azaz a gyenge jelek erősítése.
Egyébként teljesen egyetértek. Tiszta hangnál eleve nem szeretem a komprimálást, mert a dinamikát nekem elrontja, a torzított hangoknál meg ab óvszer megtörténik, akár tetszik, akár nem. Számomra az egyetlen haszna a sustain növelése lehetne, de tiszta hangoknál arra nincs szükségem, a torz hangoknál meg amennyi a torzítás miatt nő, az nekem elég is, nem kell évekig kitartanom egy-egy hangot.
A komprimálás és a sustain az pont ugyanazt jelenti nem? Ez a kettő nem választható külön. Azért hosszú a hang, mert a release fokozatosan engedi vissza alulról az alap 0dB felé a jelet a belepengetés után. Azaz nem aktívan tolja valami fel a lecsengést, csak simán visszaáll "figyelőbe" a kütyü.
Amúgy én is másként oldanám meg, nemigen használnék külön (hangrontó) kompresszort gitárra, az egész sor az OD-tól a csöves fokozatokon át egy fasza természetes kompresszor, ami benne van a gitárhang lényegében (clean-ben is!!). Bárcsak énekre lenne ilyen korrekt a komprimálás..
Ha nem hajtom szét az erősítőt (vagy a torzító pedált) hányás metál gainig/torzításig, akkor nem vagyok megelégedve a kompreszálással. Magas bundokon elég töketlen, impotens hangja van. És igen, jó lenne a sustain növelése is.
Nick-emre kattintva megtalálod a mailcímemet ;)
Én torzított hanghoz eleve nem nagyon használnék kompresszort: minél nagyobbat torzítasz, annál jobban kompresszál maga a torzító. De gondolom neked is inkább a sustain növelésére kell, arra (is) jó.
Keeley 4-knob compressor-t tudok neked építeni, sztem az elég jó. A részleteket beszéljük meg magánban, ha érdekel. Esetleg az Orange Sqeezetr, bár az engem nem fogott meg még annyira sem, mint a Keeley (nem vagyok kompresszor-fan), egyszerűbb, de teszi az alap kompresszorok tennivalóját. Ilyet is tudok, ha ez jobban érdekel.
Hát kompresszorokból elég széles a választék.
Nekem volt T-Rex Squeezer. Az nem funkys, és nem is rontja el a hangot, viszont szerintem nem ér annyit, amibe kerül.
Illetve most van Boss CL50, ami szerintem teljesen jó, az ár-érték aránya kimagasló. Bónuszba még zajzár is van benne, ami szintén jól használható.
Kb 10 és 15 ezer forint között kapni néha. Hátránya, hogy nem pedál, hanem (fél)rack, viszont egyszerű lábkapcsolóval kapcsolható, ezt ajánlani merem.
Szükségem lenne egy kompresszor pedálra. De teljesen tanácstalan vagyok ez ügyben. Olyat keresek, ami nem rontja el teljesen a hangzásom, és nem ilyen funky-s, dinamikus/attackos hangja van.
Tudnátok ajánlani valamit? (Lehetőleg minél olcsóbban.)
Csak négypecsétes, de neked elárulom
A dobozt szintereztetem, majd lézergravírral kerül rá a felirat. Az ehhez szükséges dizájnt én Inkscape-ben állítom elő, de gondolom Corel Draw vagy egyéb vektorgrafikus program is tökéletesen megfelel. Vagy bármi, ami a lézergravírozó által kívánt formátumba képes dolgozni (akivel én dolgoztatok, az EPS-t kér). Nyilván észben kell tartani, hogy ezzel a technikával csak egyszínű, vonalas ábra készíthető. A lézerrel leégetett rész nyers aluszínű lesz, így a doboz színét ennek tudatában érdemes megválasztani (pl. narancssárgával elég szar a kontraszt)
Egy technikai kérdésem lenne a pedál építőkhöz.
Mégpedig az hogy ezeket a feliratokat ki hogy csinálja a pedálokra?(persze csak akkor ha nem 7 pecsétes titok)
Sziasztok! Kb a negyedik multin vagyok túl (tényleg túlélés volt) és ezzel be is fejeztem. Létezik-e olyan pedál ami megmenti a bulit ha a kombóm lerobban? Magyarul a kis vonat végére kellene egy szimulációs lófütty. Mondjatok már légyszi' ötleteket! Köszönöm, köszönöm!
Eddig ezekkel a megoldásokkal mióta javítok (2 éve) összesen talán 4-5 panel ment tönkre a javítás alatt. Értsd: lejött a vezetősáv, ezért vezetékelni kellett. De azt hiszem 2 év alatt ez még a belefér kategória : ) főleg az elején mindig megszívja az ember, mikor nincs semmi tapasztalata. Van még pár tükk amit alkalmazok/unk. Én úgy gondolom ennél egyszerűbben és szebben nen tudod megcsinálni. Talán ha van ón fürdőd és felé tartod a panelt, de hát azt ki használ szaki körökben? :"D
Hát a DPDT-nél már más tészta, vagy olyan cuccnál amihez nem férsz hozzá. Ott már vagy ónszippantózunk, vagy 2 emberes meló, vagy resolder forrasztó állomás : ) persze ha a nyák jobb fajta. Ha silányabb minőségű akkor a lehülyebben javítom. Melegít egy oldalra feszít. Aztán a másik oldal. És ezt addig ismételgetem amíg fel nem jön annyira hogy alá vágjak, vagy ki nem jön totál a panelból. Ügyelve arra hogy a panel ne égjen szarrá!!
Persze hogy van, miért ne lenne? De ne felejtsd el a szippantóval a gyengeminőségű nyákról nem csak az ón jön le : ))))))) és mint leírtam, nem szétverjük a panelt, érzéssel :) de ha ennyire "kényes" valaki akkor lehet fújni is a lyukból az ón-t úgy is kijön ;)
Nekiálltam. Átmelegítem a forrasztórásokat, gondolom azzal nagy bajt nem csinálok.
Ha meg cserélni kell akkor keresek valaki szakit.
Viszont azt hittem érintetlen pedálom van és találtam benne egy szignót.
Nem tudjátok véletlenül, hogy ki aláírása lehet?
És mindezek ellenére nincs legalább egy 1500Ft-os kínai ónszippantód?
Én azérttartok egy (három) Wellert, pont az ilyen dolgokhoz, hogy ne kelljen az ügyfél cuccát asztalhoz csapkodni...
DPDT lábkapcsolónál is ilyen egyszerű? IC-nél még csak-csak, ha odaférsz egy csípőfogóval az egyéb alkatrészektől, de a kapcsoló lábai alul vannak, nem oldalt sajna
Nagyon egyszerű az ilyet am kioperálni. Kiszeded a panelt a dobozból. Elvágod a lábakat a kapcsolónál. Régi kapcsoló kuka. Friss ónnal melegíted a maradék lábakat, és egy határozott mozdulattal ovatosan odacsapod az asztalhoz. Nem vicc : )
ha marad ón a lyukban, már pedig marad, akkor a harci feladat marad ugyan ez. Újraónozod a lyukat, és óvatosan odacsapod az asztalra miközben a forraszanyag meg van olvadva. Ha jó kézügyességed van és elég gyorsan csinálod, akkor az összes ón ki fog jönni, majdnem úgy fog kinézni mint amikor még nem volt beforrasztva semmi. :) Mi a cégnél mindig így javítunk, persze nem barom módrta kell csapkodni a panelt csak szépen, érzéssel. Aki tapasztalt már ebben az elsőre megcsinálja. (mindig friss ónnal kell dolgozni, amiben van folyasztószer, ha elpárolgott belőle akkor csak taknyolódik és nem tudsz vele szépen dolgozni!!)
Vagy ha kilóg annyi a maradék lábakból, akkor fogóval húzod a maradékot lyukból, szigórúan csak akkor ha az egész forraszanyag megolvadt mind a két oldalon!!! ha benézed akkor amerre húzod a lábat lefogja húzni a fóliát. Szóval ésszel. Mondjuk én minden nap ilyennel foglalkozok, nekem hamar megvan, ha te nem bízol magadban akkor inkább hagyd meg valakinek. De ne csodálkozz ha egy rakat pénzt elkérnek érte :'D Én úgy saccolom hogy kb mindennel együtt egy 20 perces meló.
Más. Nem a legszebb de ha a furatgalván kijön, nincs gond. Alkatrész lábbal (pl ellenállás) be tudod kötni, ha meg csak a furatgalván jön le, ott sincs baj, alul felül beforrasztod a forrszemet és csókolom. Bár ha a furatgalván kijön, akkor a forrszem kúszik vele :'D Ha pedig az egész forrszem lejön, ott már csak a "kókány" marad sajnos.
Én az FV1-et nem hallottam, de Belton-nal építettem már többet is. Sztem használható hangú cucc, de minél hosszabb a lecsengési idő, annál jobban érezni egy kis modulációt is. A "short" típusút javasolnám emiatt. És persze eléggé "one-trick-pony" történet, de azt egész jól csinálja.
Melyik a jobb hangú reverb, a Belton PT2399-es modul, vagy az FV-1? Youtube-on tök jó hangja van az FV-1 alap reverbjének, de élőben meg nem. Viszont Beltont még nem hallottam élőben.
A "keresztül vezetik" nem igazán pontos; inkább aktív elektronikával állítják elő, nem passzív osztóval.
Könnyen lehet, hogy sokkal kisebb a belső ellenállása, mint pl egy 10- vagy pláne 100k-kból álló hagyományos tápközepelő osztónak - így aztán kevésbé tudják "elhúzni" az ide kapcsolt elemek a DC-t.