Nekem nem tetszenek: a forma és a funkció nincs összhangban.Konkrétan:giccs.
Az persze lehet,hogy műszakilag,hangzásilag rendben vannak,de a vizuális megjelenésük Engem taszít.
Ez a piros v. sárga Fasel is örök vitatéma. Sztem a sárga inkább közelít a vintage hanghoz, a piros "modernebb". Ezeken kívül azért nem árt még itt-ott változtatni a kapcsoláson---igényhez igazítani a soundot.
Ibanez 9-es sorozat is elég körülményes ugyan azért, mint a Boss.
A címkét ne féltsd, ha eladod a pedált tépőzárral együtt add el. Akinek velcro-s boardja van, az örülni fog, aki meg csak a földre rakja, annak meg mindegy.
Most rendeltem 5m hosszú, 10cm széles tépőzárat USA-ból.
Készül a gigaboard-om...
Az Everything's alright, a Giant Steps és a C'mon kids albumok on elég jóféle dolgokat pörgetnek... talán még az effektvakondokok számára is
Legalább is egy hallgatást megér!
tudom-tudom, csak gondoltam megkérdelek téged, mert neked van egy halom kütyü, hogy ilyet más alternatívában meg lehet-e oldani.
akkor ez majd laptopról megy.
Én a TREX féle Tonetrunkot használom a hozzáadott tépőzárral.
Az a gond pl a BOSS pedáloknál is, hogy gumitalpu, meg cimke is van rajta. A gumitalphoz rosszul tapad a ragacs, a cimkét meg letépi... Ha igazi ROKKER vagy akkor leszeded a pedálok aljáról a gumikat meg cimkéket és úgy ragasztasz alúl felül egy egy csíkot (5*3cm), ha el akarod aldi a cuccot majd leszeded a tépőzárt és viszaragasztod a cimkét gumit.
Ha sajnálod a pedált akkor is van egy csomó megoldás de macera...(pl. leszeded az alját a pedálnak és cseretalppal használod)
Jáájj tudtam, hogy kiszúrod
Majd ha végre sikerül megint kunyerálnom fotóápárátot, megszórlak képekkel, úgy vigyázz...vehehheh
Hallgat itt valaki Boo Radleys-t?
Most vettem egy kis koffert, tépőzáras-velcros téma belül. A kérdésem, hogy ha én leragasztom a tépőzárat a pedál aljára, akkor azt onnan el lehet-e tüntetni makulátlanul? És mennyit kell az aljára tapasztani? Egy kis csík elég mondjuk egy BOSS méretűre/súlyúra, kettő kell mondjuk egy Big Muffra vagy egy Dnulop Uni-Vibera?
Azért kérdezem, mert nem akarom felesleges az alját összebaszni, ha nem muszáj. Egyszer akarom megcsinálni, de akkor jól.
ne arra gyúrj, hanem hogy a true bypass legyen a sírós bébi! Valaki mondta, hogy állítólag a tartós elemmel nem szól olyan jó. Hajlok arra, hogy igazat adjak neki, pedig nem hiszek z ezoteriában sem...
Hát szerintem torzító kellene, mert fuzz az van sok Fuzzwork Orange; WREN AND CUFF CREATIONS - THE PICKLE PIE Hella Fuzz; Big Muff. Az overdrive pedálok meg túl szolídak hozzám. Van egy George Dennis féle The Tube pedálom az már tetszik egy kicsit, de annál is durvább kellene - azért gondoltam RAT-re, mert azt még nem próbáltam és a SUNN O))) koncerten volt vagy 5 a szinpadon, de lehet, hogy Timmy vagy más egyéb széttoló dolog kellene csak még nem tudom.
Hallottam még egy T.Rex Gristle Kinget, no az is tetszett csak nincs kedvem annyi pénzt elkölteni.
Fel is adhatom, nekem mindegy, de ha holnap valakivel be tudod küldeni a gristleizer nyákot, akkor ezen az útvonalon tán én is elküldhetem neked a delay-t.
Ja és de jó, hogy kiderült, mert már az apróból elkezdtem tárgyalni egy timpani féle delayről, hogy elmegyek megnézni, de akkor nem kell mert olyan már nekem van:).
Jut eszembe más témából csinál-e valaki olyan rat klónt, hogy megáll a szív, ha meghallod? Mert még nem találtam meg életem torzító pedálját.
Kedves Timpani én boldog lennék, ha bevállalnád a gristleizer elkészítését - holnap el is tudnám juttatni neked, ha Budapesten laksz.
Egyébként nekem sincs bajom a ringmod sípolással, hát egyébként is mire való az aluláteresztő szűrő :).
Üdv:
K.I.
Ha más nem ugrik rá a gristleizer-re, én szívesen segítek összerakni/alkatrészt beszerezni.
Ami a ringmodulátor sípolás illeti,én sem tudok többet hozzátenni ahhoz, amit ewr kolléga tömören megfogalmazott (61525)
dehogy szakmai titok, de ott nem volt még semmi cv-zve
tegnap pl. dobgép bele a freq boxba, onnan az lpf-be > erőlködő. a dobgép másik kimenete modáris szinyóba be, onnan a burkológörbéből és az lfo-ból és az oszciból meg a szűrőből, ami eleve szét van dettő cv-zve, a foogerek cv-injeibe.
eredmény: ritmikusan pulzáló, állandóan változó, élő, "meghökkentő" sci-fi agyfasz.
kihúzva a cv-ket a fúgerekből kicsit butusan szólt a sztori a a fentihez képest.
szerencsére épülget a kis moduláris sinyó, s asszem a fúgerkhez lesz idomítva, a fúgerek meg kibővítve még esetleg egy murf-al.
Végül is ezek a Moog Modular "lecsupaszított" vagy éppen "kiegészített" moduljai stompbox formában... elvileg össze tudsz rakni egy minimal CV vezérelt analóg szinyót belőlük
ÉS akkor gondolom Te, nem gitárral szinkrnizálod a freqbox oszciját, hanem valami CV billentyűzettel ? Vagy Midi-to-CV controller, vagy csak megy a "drone" :D ? Vagy tekergeted a pitchet, vagy mit csinálsz ? tényleg érdekel, mert a DroneQuichote ( jól írom ? ) dolgaidból volt ami tetszett, de fingom nincs, hogy csinálod !!! (vagy szakmai titok ? :D )
CV/Gate (an abbreviation of Control Voltage/Gate) is an analog method of controlling synthesizers, drum machines and other similar equipment with external sequencers. The Control Voltage typically controls pitch and the Gate signal controls note on/off.
This method was widely used in the epoch of analog modular synthesizers, beginning in the 1960s and up to the early 1980s.[1][2] It was mostly superseded by the MIDI protocol, which is more feature-rich, easier to configure reliably, and more easily supports polyphony.[3] Also, the advent of digital synthesizers made it possible to store and retrieve voice 'patches' - eliminating patch cables[4] and (for the most part) control voltages.[5]
Contents
[hide]
* 1 Basic usage
o 1.1 CV
o 1.2 Gate
* 2 Modern usage
* 3 References
* 4 See also
* 5 External links
[edit] Basic usage
As early analog synths were modular, each synthesizer component (e.g. LFO, VCF) could be connected to another component by means of a patch cable that transmits voltage, with changes in that voltage causing changes to one or more parameters of the component. The most popular example of this technique is a keyboard that transmits a signal with two components:
* CV (Control Voltage) indicates which note (event) to play: a different voltage for each key pressed; those voltages are typically connected to one or more oscillators, thus producing the different pitches required. Note that such a method implies that the synthesizer is monophonic.
* Gate (sometimes called Trigger) indicates when a note should start, a pulse that is used to trigger an event, typically an ADSR envelope. In the case of triggering a drum machine, a clock signal or LFO square wave could be employed to signal the next beat (or rest).
[edit] CV
While the concept of CV (Control Voltage) was fairly standard on analog synths, the implementation was not. For pitch control via CV, there are two prominent implementations:
* Volts per octave. This standard was popularized by Bob Moog, if not created, in the 1960s; it was widely adopted for control interfacing.One volt represents one octave, so the pitch produced by a voltage of 3 V would be one octave lower than that produced by a voltage of 4 V. Notable followers of this standard include Roland, Moog, Sequential Circuits, Oberheim and ARP.
* Hertz per volt. This method (used by Korg and Yamaha synths) represented an octave of pitch by doubling voltage, so the pitch represented by 2 V would be one octave lower than that represented by 4 V, and one higher than that represented by 1 V.
The following example table demonstrates some notes and their corresponding voltage levels in both implementations (this example uses 1 V/octave and 55 Hz/V):
Note A1 A2 A3 B3 C4 D4 E4 A4 A5
Volts per octave scheme, V 1.000 2.000 3.000 3.167 3.250 3.417 3.583 4.000 5.000
Frequency, Hz 55 110 220 247 261 294 330 440 880
Hertz per volt, V 1.000 2.000 4.000 4.491 4.745 5.345 6.000 8.000 16.000
Generally, these two implementations are not critically incompatible; voltage levels used are comparable and there are no other safety mechanisms. So, for example, using a Hz/Volt keyboard to control a Volts/Octave synthesizer would eventually produce some sound, but it will be terribly out of tune. Commercial solutions are available to get round this problem, most notably the Korg MS-02 CV/trigger interface.[6]
On synthesizers, this signal is usually labelled as "CV", "VCO In", "Keyboard In", "OSC" or "Keyboard Voltage".
[edit] Gate
Gate (Trigger) also has two implementations:
* V-Trigger ("voltage trigger", sometimes called "positive trigger"). This method involves keeping normally low voltage (around 0V) on trigger and producing a fixed positive voltage to indicate a note is on. The amount of voltage required differs from synth to synth, but generally it is from 2 to 10 V. V-Trigger is used by Roland and Sequential Circuits synths, among others.
* S-Trigger ("short circuit trigger", sometimes called "negative trigger"). This one involves keeping voltage high normally, shorting the trigger circuit whenever the note should play. S-Trigger is used by Moog, Korg and Yamaha synths, among others.
Depending on the voltage level used, using the wrong combination of triggering mechanism would either yield no sound at all or would reverse all keypress events (i.e. sound will be produced with no keys pressed and muted on keypress).
On synthesizers, this signal is usually labelled as "Gate", "Trig" or "S-Trig".
[edit] Modern usage
Since the publishing of the MIDI standard in 1983, usage of CV/Gate to control synths has decreased dramatically. The most criticized aspect of the CV/gate interface is the allowance of only a single note to sound at a single moment of time.
However, the 1990s saw renewed interest in analog synthesizers and various other equipment, notably the Roland TB-303. In order to facilitate synchronization between these older instruments and newer MIDI-enabled equipment, some companies produced several models of CV/Gate-MIDI interfaces. Some models target controlling a single type of synthesizer and have fixed CV and Gate implementation, while some models are more customizable and include methods to switch used implementation.
CV/Gate is also very easy to implement and it remains an easier alternative for homemade/modern modular synthesizers. Also, various equipment, such as stage lighting sometimes uses CV/Gate interface. For example, a strobe light can be controlled using CV to set light intensity or color and Gate to turn an effect on and off. With the advent of non-modular analog synths, the exposure of synth parameters via CV/Gate provided a way to achieve some of the flexibility of modular synths. Some synths also could generate CV/Gate signals and be used to control other synths.
One of the main advantages of CV/Gate over MIDI is in the resolution. Most MIDI control messages use 7 bits or 128 possible steps for resolution. Control Voltage is analogue and by extension infinitely variable. There is less likelyhood of hearing the zipper effect or noticeable steps in resolution over large parameter sweeps. For this reason MIDI Pitch Bend uses 14 bits or 16,384 possible steps. There are ways to send higher MIDI resolution through the use of RPN's and NRPN's however in practice this is often difficult.
A major difference between CV/Gate and MIDI is that in many analogue synthesizers no distinction is made between voltages that represent control and voltages that represent audio. This means audio signals can be used to modify control voltages and vice versa. In MIDI they are separate worlds and there is no easy way to have audio signals modify control parameters.
Some software synthesizers emulate control voltages to allow their virtual modules to be controlled as early analog synths were. For example, Propellerheads Reason allows a myriad of connection possibilities with CV, and allows Gate signals to have a "level" rather than a simple on/off (for example, to trigger not just a note, but the velocity of that note)...
In 2009, MOTU released a virtual instrument plug-in, Volta, allowing Mac-based audio workstations with Audio Units support to control some hardware devices. CV control is based on the audio interface line level outputs, and as such only supports a limited number of synths.
beszarás hogy mekkorát dob rajtuk ha össze vannak cv-ztetve vmi külső cuccal.
teljesen más dimenzió, atomkomplex modulációk, egyszerűen semmilyen "mezei" pedálból nem lehet ilyen hangokat összerakni, bármennyi pedál is adott.
geek ufo porn