Ok, vágom, hogy májkrokontroller, meg bonyolút, de azt hittem olyan 25 :) Nem ösmerem az árakat
Nekemvan májkrokjútron, aztán abból indultam ki :D Bár a "rendes" , meg a Mini Q-tron árát sem tudom ...
(nem, nem barátom a gugli, nem keresek rá :D )
rövidre fogva a monológomat, holnap meghirdetek pár cuccot olyan áron hogy meg is vegyenek valamit cash-ért :F
ma megnézem még hogy mi kallódik még a sztúdjóban.
előre szóltam!
Természetesen nem a mechanika romlott el.
Csak megállapítottam , hogy a lengyel precízebb. Pl. az elemnek külön öntött "ürege" van, nem egy beragasztott szivacsdarab. A pedál "keménységét" (hogy milyen erővel kelljen taposni) pedig két, a tengelyhez nyomódó kopó bronztömb biztosítja, egy csavarral állítható módon. Így az a jelenség, hogy a mehanika kopása miatt egy idő nem tudod "félúton" hagyni a pedált elkerülhető.
PERSZE a dícséret az elektronikára, meg az izosztát kapcsolókra nem vonatkozik.
az haggyán,de a lengyel "BEAT PEDAL" ellenállásai,kondenzátorai is jobb minőségűek mint a mostani "CRY BABY"-ké,most nem a soundról beszélek,arról lehet azért vitatkozni...
Nekem samson powerbrite PB10 PRO van, nem bufferes, viszont mindenféle szűrő van benne és védi a túláramtól. Amikor először dugtam rá az erősítőt, már egyből hallottam, hogy mennyit számit: jobbak a mélyek, jobbak a magasak, és kinyílt a hang és csökkent a zaj. A Furmanokkal még nincs tapasztalatom, specifikációk alapján amit a samson is tud az furmanban a duplája kb.
70x30 centi a belső kerület... én direkt megnéztem magamnak, lemértem, egy uni-vibe, egy big muff, egy cry baby meg egy delay, ami nekem most a setup, pont belefér táppal (esetleg még mxr phase 90-nek lesz hely benne, ha nagyon akarom.)
Jó azért nem elviselhetetlen a zaj csak minőség fasiszta vagyok. :):) Ezen már én is gondolkodtam sokat. Mit ajánlanál? Mert a Furmanokon nem tudok kiigazodni, hogy a csillió dolláros vagy az kicsit olcsóbb a jobb? Illetve te mit használsz?
Hát azért ha zenében érzékeled, akkor ott valami nagyon durva zaj lehet. Ha viszont ekkora zajod van, akkor meg kell nézni a jelutat, hogy mi okozhatja, mondjuk ha loop-ba kötsz pedálokat ott keletkezhet ekkora zaj, de az az effektloop minőségén múlik. Én a zaj kérdést a másik irányból közelítettem meg és nem zajzárakat iktattam be a jelútba, hanem vettem egy áramkondícionálót, és nagyságrendekkel csökkent a zaj és dinamikusabban is szól azóta a cucc. BBE sonic maximizer-t próbáltam én is, hát eléggé csalódtam benne, persze ez ízlés kérdése. Én azt mondom, hogy ahol lehet, ott egyszerűsíteni kell a jelúton, és nem plussz dolgokat pakolni bele és egy áramkondícionáló nagyon sokat segít.
Nekem egyelőre elég, 4-5 pedálhoz meg táphoz. Pénteken volt konci, és hiába csináltam meg szépen a pedálokat, hogy csak bedugni kelljen, mire a két zenekar lement, a faszba szét volt robbantva minden...
Na akkor megfogadtam, hogy 4-5 pedálnak is veszek egyet, leszarom. Majd ha kinövik a házat a kicsikék, költözés.
én vettem olyat,majd rakok is fel képet
de sajnos annyira nem profi, inkább egy 'még elfogadható lehetőségnek' nevezném
de tény, ennyiért jobbat nem kapsz
Jóreggelt! Segítség kellene.
Melyik az a torzító/tubescreamer/overdrive ami egy tiszta hangú erősítőn képes megközelíteni egy csöves fender high gain, vagy tipikus fenderes crucnh hangot? Nem bluzos mocsokra gondolok, hanem annál azért torzabbra. Nagyon köszönöm előre is a tanácsokat.
Zenében szerintem azért lehet érzékelni, hogy mennyire koszos a hangkép, illetve ha sok gyors egymást követő szünet van ahol nem tudod letekerni mert nincs rá idő ott meg csúnyán hangzik. A kicsi súgással nincs problémám, nyilván kell lennie mert ha maxra állítod a zajzárakat, akkor kidobhatsz mindent is akár, mert nincs értelme. Zajszűrő biztos rontja, de lehet kompenzálni, bbe sonic maximizer, line buffer vagy/meg od, és ugyanott vagy csak nincs zaj és feszesebb szebb az egész.
De köszi a válaszokat, bár kénytelen leszek megvárni a pedált, aztán majd meglátom :):)
Jogos a felvetésed, de ha high gain erősítőt használsz (és én nem a gain 10-en mid 0-án típusú metálos vagyok), 6-7 pedállal szinte elkerülhetetlen, hogy zajos legyél. Az overdrive pedál sem arra kell hogy több gain-em legyen, az 4-es álláson is sok, hanem arra, hogy meglökjem közepeket és összesűrítsem a hangképet egy kicsit. De biztos hogy alapjáraton ez is sok zajt csinál, és nem azért mert mindent hülyén raknék össze vagy állítanék be. Szóval részben igazat adok mert érteni kell hozzá, de részben meg műfaj és cucc specifikus a dolog. Vannak olyan stílusú zenék ahol kristály tisztának és teljesen kompresszáltnak kell lennie a hangszereknek, stoner-ben meg pl les paul + kábel+erősítő és legyen mocskos.
Ez érdekes kérdés, de szerintem ez a zaj téma nagyon túl van lihegve, egyrészt: a zenében úgysem hallod, amikor meg nem játszol akkor alap, hogy a gitáron a hangerőt letekered és akkor így tulajdonképpen sosincs zaj... másrészt: ha meg a gitár hangerejének letekerésével nem szűnik meg a zaj akkor ott más probléma van, persze pici súgás mindig kell hogy legyen, de azt nem lehet megszüntetni. Harmadrészt meg bármilyen zajszűrőt használsz, az rontja a hangot, ha még csak azt nézzük is, hogy egy plusz dolog a jelútban.
Kérdésem lenne, lehet már ezerszer felvetődött de azért rákérdezek:
Most tervezek venni egy Maxon od808-at szigorúan boostolásra, tehát mindig be lenne kapcsolva.
Előről futtatok egy Isp Decimator-t a gitár meg az erősítő között (de van egy rocktron hush az effects loopban is).
Szerintetek hova helyezzem a Maxon-t? Az Isp elé vagy utána?
Nekem az volt a logikám, hogy utána, hogy egy letisztított hang menjen bele, meg hogy nem vágja le az Isp azokat a dolgokat amiért eleve használom. A loopban lévő meg úgyis eltünteti a fölös zajt valamennyire. De utána olvastam pár helyen és a legtöbben elé rakják mert hogy sok zajt csinál, de ugye nekem ott a Hush.
Szóval mi a megoldás?
Válaszokat előre is köszi!
Használható, nekem tetszik. Kicsit siratja a szívem a microsynthet, node ezvan. Az előző tulaj (vagy az az előtti, vagy bárki) belerohasztotta az elemeket, helyenként csúnya a beltér. De teljesen működik.
Kurva kevés az a négy preset. Van ez... de pénz nincs rá, a csávó meg tuti nem osztja meg csak őgy szívességből. Ha valakinek van infója a moddal kapcsolatban, kérem jelezze.
A cucc nem zajos, és szerintem hangilag teljesen rendben van. A filterek faszák, a szintik szarul trackingel-nek, de használhatók. Szerintem. Összességében nekem bejön ahogy van.
Srácok, valakinek elfekvőben egy kisebb pedálboard?
Fémkufferesre gondolok (levehető tetős/velcro-s téma), nem BOSS fröccsöntött kézipoggyászra, és cry baby - big muff - uni-vibe - phaser - delay + egy dc brick szerű táp férjen el benne és csumida. Lehet érdekelne a dolog, a tegnapi koncertélmény még frissen él benne, és az egyik konklúzió az volt, hogy boooooaaaaarrrrrdddd. Hiába 4-5 pedál, kell, bassza meg.
Jó cucc,de SMD-s,jó szar javítani,ha mégis szarni megy. Az alkatrészek minősége olyan amilyen,midi pedálnak jó mondjuk.
Azonkívül külön 230V-os kábelről megy.
Az X-15 nem SMD-s,furatszerelt,tök egyszerű,tud annyit,mint az FCB1010 (csak egy relés kimenettel kevesebb),USA,és mivel 6-18V-ig bármilyen AC vagy DC fesz jó neki,ezért könnyen fantomtápolható a vezérelt cuccról. Késése lényegében nincs. A gombjai pedig igen faszák,elnyűhetetlenek,a Behringerénél jobbak.Mindkettőn 2 expression van,mindkettő optikai.
Szóval fasza az FCB,de nem jobb az X-15-nél.
Az X-15 egyetlen hátránya számomra,hogy bal lábas! Balra vannak az expressionok,én meg inkább jobb lábbal expressionozós vagyok.
Üdv! a Boss BCB 60-nak a tápja megszakadt és nem látja el árammal a cuccot. az adapter adatai: INPUT: 100-240V
50-60 Hz 250mA
OUTPUT: 9V 1000mA
sürgős megoldás kellene, van itthon egy AC-DC adapter, ezen 0-12 Voltig lehet állítani a cuccot". a cseremegoldásnak szánt adapter adatai: PRI: 230 V - 50 Hz 12 W
SEC: 3-4,5-6-7,5-9-12 V (ezekre lehet állítani)
12 V 500mA 6 Va
Használhatom e a 2. adaptert, a első helyett, és ha igen, akkor hány Voltra állítsam?