Mióta kell a gitarshopra reggelni? Ilyen mail jött, hogy "csapatunk a lehető legkorábban elbírálja igénylésedet. Pozitív- és negatív elbírálás esetében is e-mailt kapsz tőlünk a megadott címre."
Mi alapján leszek én negatív elbírálásban részesült? Megáll az eszem...
Komplexusos komcsibérenc-ek és kötözködős f@sisztá-k vendégeim egy sörre...
Sztem érdekes kérdés a hangminta, hisz minden relatív. De minden ott bukik meg, amikor jön Gipsz Jakab és azt mondja: "Szeretném, ha a Vorson gitárom és a Beringher erősítőm a DS-1-el úgy szólna, mint Vai cucca. Még a hangolókulcsokat is úgy állítottam be, ahogy neki van..."
Az sose fog úgy szólni. Értem Megát, de sztem nincs annyi idő, sem gitár sem erősítő sem beállítás, hogy minden variációban kipróbáljak egy pedált.
Van egy jó kis hangminta track-em, 92 pedálról, összehasonlításképp...meglepődnétek, hogy mi hogy szól valójában. Megpróbálok majd feltenni egy-két mintát később. Főleg az OD-kra lennék kiváncsi, ki melyikre mit mondana.
Világbéke gyerekek...
Köszönöm ,hogy szakítottál rá időt. Lejegyeztem ,remélem mire kész lesz a fej ez is elkészül. A 15"-os szóró már megvan, már csak két 10"-ost kell beszereznem.
Üdv!
Veszel 1-2m jó minőségű gitárkábelt (300Ft/m) dugókból pedig pipajack-et (kábelszorítós 400Ft/db körül van) Így 8-900Ft-ba kerül egy patch kábel. Egybeöntött műanyagtól óvnálak, mert ha megtörik valahol akkor kuka..)
én arra mondtam, hogy egy kihajtott csöves előtt is hallhatóak a torzító, vagy akármilyen pedálok közti hang különbsége, nyilván a dinamika az "összeesik" a gecibe ..
Nézd, így 3 óra szájkaratézés után már nincs mit mondanom. Elmondtam minden érvet. Rághatjuk még itt gumicsontot egy ideig, de őszintén szólva már kurvára unom. Mi a faszomat akarsz még? Jöttök itt nekem mindenféle kiforgatott féltékenységgel, meg irigységgel. Nem tudom jobban elmagyarázni, hogy LESZAROM! Nem érdekel, kié a minta, ha nem hallom a pedál hangját mintában, akkor az nem hangminta!
Ja, 30-ért egy túlértékelt TS-9..lótúrót. Nekem 7ezerből megvolt(SD-1 moddolás). MagaX csinálta.:)
És egymás mellé téve nem volt különbség...ráadásul a moddolással plusz funkciók is elérhetők.
Mintákról beszélgettünk, én mondtam egy példát egy tipikusan rossz mintára. Téged miért zavar ez? Ki a faszomat érdekli, hogy ez történetes Albert mintája? Miért háborodtál ezen föl?
Attól hogy magyar gyártotta, még rossz a minta! Leszarom, hogy szerinted egy kurva rossz szó nem érheti még csak Albert környezetét sem!
Plusz a zenekari összhatást,a helység akusztikáját,a P.A:-t
A keverős fülének kedves hangzást stb.
Ezért jobb a jólbevált Eredeti cucc,amit millió koncerten hallani,nem pedig ilyen reissue,én is megcsinálom ,moddolon,10eft-ból kijön csatározásokat.....
Van papír/ceruza?
mélység: 43cm
szélesség: 59cm
magasság: (2x10)39cm (1x15)59cm
2cm szélesek a lapok.
És még a fülek nyílását is lemértem:
Az előlaptól: 12cm-re kezdődik
a hátlaptól: 18,5cm-re kezdődik.
... ugye a kettő között van a fülnek kivágott luk.
Nem kell őt az egekbe magasztalini; azt nem értem, minek kellett ebbe egy elismert hazai gyártót belevonni. Így óhatatlanul az az érzése az embernek, h irigység van benned. Időnként Jeti beszólásaira emlékeztet a kommented, bár lájtosabb formában.
A cuccaid meg jók, ezért van igaza Attilának: menj el pl. strato-tele találkozókra, vagy épp most szervezik a hazai gyártók taliját...itt lenne jó lehetőség bemutatkozni.
A Roxanne torzító részéért meg már mióta könyüörgök neked...kellene egy próbapéldány.
Nem ilyen egyszerű ez sajna...
De már mindegy is. Nem foglalkozom vele. Anyagilag is sokkal jobban járok, ha a saját szakmámban fusizok, magamnak meg úgyis megcsinálom amit kell. Legfeljebb nem leszek ismert név az effektgyártásban.
Valszeg nem....(Analogman, Keeley soha nem fogják közkinccsé tenni milyen alakításokat végeztek a sztárok cuccain) Én inkább wahpedálokat modolgatok: itt szerencsésebb a helyzet mert csak vissza kell menni a 60-as évek soundjához és örülni az eredménynek.
Persze volt már arra példa, hogy hangmérnök azt mondta, hogy a stúdióm feljátszóhelyiségében lévő (fa!)szekrény elrontja hangzást, túlzottan hallható a felvételen.
Ha nem lennék lusta, kicipeltem volna, és csináltam volna 1-2 tesztfelvételt, hogy mondja már meg, melyikben van bent a szekrény...
Rosszmájúság? Tényleg hallgasd meg az említett demókat! Gyanítom, hogy vakteszten azt sem tudnád megmondani, hogy melyiken szól OD és melyiken Distortion...
Ok. Elhiszem, hogy a te cuccodra vagy kíváncsi...
DE: Egy torzító alapvetően torzításra készült, nem boostra! Ezért is hívják őket torzítónak.
Elektronikailag ez úgy működik, hogy a túlvezérlést szimulálva a szinusz hullámok tetejét lecsapja. Ennek a "lecsapásnak" a paraméterei határozzák meg túlnyomórészt a torzítás típusát, minőségét! Ha ez után egy túlvezérelt erősítőbe küldöd a jelet, az is "lecsapja" a megmaradt szinuszból azokat jellemzőket, ami alapján meg tudnád mondani, hogyan szól a pedál. Konkrétan bármilyen erősítést használsz a túlvezérelt erősítő előtt, többé-kevésbé ugyanazt hallod! Na ezért nincs értelme ilyenen kipróbálni! (Persze a szűrők azért hallhatóak maradhatnak valamennyire, ezért lehet valamennyi különbség, de ez elég csekély!)
De ahogy gondolod. Nyugodtan kipróbálbálhatsz torzítőt akár synth effekt előtt is, vagy egy fuzz pedál előtt is. Ha neked így esik jól, hajrá! Csak nem sok értelme van...
ui.: Na ezt utálom: Ha ne adj isten, mondok valamit, valamelyik fórumon, ahol épp Albertet nem az egekbe magasztalom, (Most a hangmintájáról mertem némi kritikát mondani...) ezren esnek nekem.
NEM BÁNTOTTAM ALBERTET! HAGYJATOK MÁR BÉKÉN! CSAK AZT ÁLLÍTOM, HOGY EGY KITEKERT CSÖVES ERŐSÍTŐN NEM HALLOD AZ ELŐTTE LÉVŐ PEDÁL HANGJÁT!
azért még midnig jobbak a mikrofonozott, erősítős hangminták szerintem, mint a kézikamerás felvétel a kamera mikrofonjában, aminek az előerősítőjében igen erőteljes kompresszálás van ! szerintem ..
És akkor a webkamerás, 50 Ft-os elektrét mikrfonkapszulával ellátott "netes" mikrofonokkal felvett "demokról"
De midnet bedaráják mp3-ba szóval megette a fene ...
Szerintem semmivel sem vagy hátrányban azzal hogy, később kezdtél pedálokat gyártani. Néha össze kéne szedni azokat a cuccokat amikkel szeretnél betörni a piacra és lemenni Huncut próbatermébe az aktuális találkozókra. Szinte havonta van ilyen buli nála. Ott személyesen kitudják próbálni és a véleményeket is helyben meglehet vitatni.
bár nincs új a nap alatt, de teljesen saját dolgokkal kell(ene) elóhozakodni .. persze ez csak úgy működik, ha az ember leklónoz kismillió neves pedált ( vagy ha van pénze megvesze, vagy, ha vannak kapcsolatai , kölcsönkéri ). A modulációs az "új" út, nagyon sokan igényelnék, többen, mint hinnétek, mert keresik a "hangjukat" a zenészek, de sajnos nem mindig sikerül tehetséggel. A multi meg ugye buziknak való :D Vicces név, fasza grafikai dizájn, vagy épp kézzel festés a "titok nyitja"
Na és az öreg Fuzzok ! azokról mindig lehet új bőrt lehúzni, és működik ! csak kell egy vicces név :D
Van ebben jövő, és pénz is, de szarházinak kell lenni hozzá :D
A normális demókon bemondják, milyen erősítő/milyen gitár van a felvételen. Szóval aki ezek után téves kövtkeztetést von le, az is meg is érdemli.
Én nem arra vagyok kíváncsi, hogy szól a pedál magában, hanem hogy szól OLYASMI cuccon, ami nekem van.
Annyiban igazad van, h lehetne tranyós cuccal is demót felvenni. Viszont abba is gondolj bele, h csak nálunk számít viszonylag nagy dolognak a csöves cucc, máshol ez szinte alap.
Albert videóit nem kellene belekeverni, Vai-ra meg Ti szoktátok mondani, h csak kamu h DS-1-et használ.
Szóval rosszmájúságból jeles...
Egyébként 1-2 órája elkezdtem írni egy postot arról, hogy igen csinálok, és egy időben megpróbáltam én is korrekt (nem hobbi!) szintre emelni a gyártást, de feladtam, mert sajnos az emberek behülyíthetők, és sznobok is. Konkrétan hiába kínálnám ugyanazt a pedált, ugyanolyan kivitelben, akár olcsóbban is, mint Albert, mindenki az övét venné meg, mert neki van neve, nekem meg nincs. (Nem Albertet akarom minősíteni, mielőtt valaki félreértené!) Elég sokat modoltam is egy időben, és ugyan ez a helyzet Eldzsivel is!
Ők kezdtek el elsőnek a saját területükkel foglalkozni, és nehéz melléjük beférni. Ezzel nincs is semmi gond!
Csak amikor az emberek "ragaszkodása/sznobizmusa" olyan mértékű, hogy a saját (egyébként hiszem, hogy az egyik legjobb pedál a szakmában) pedálomat ingyen, a seggüket kinyalva sem akarja senki kipróbálni, akkor elkeseredek...
De majd lehet, hogy én is csinálok 1-2 "stúdiódemót", csöves erősítővel, kihajtva, a pedált csak mutatóba használva, hogy rájöjjenek a népek, hogy az milyen jó is...
De ez a kipróbálás is olyan, hogy hangszerboltban nem a te otthoni cuccodon próbálod ki, lehet mást kapsz tőle otthon, mint a boltban. Asziszem egy budai boltról tudok, ahol haza lehet vinni a pedált, lecsengeted a pénzt, kipróbálod, bejön, nálad marad, nem jön be, visszaviszed, vissza a pénz.
Nem mindíg van lehetőséged kipróbálni. Pláne magyarországon. Nekem az egyik legnagyobb buktám egy Tech21 Programmable Bass Driver volt, hangszerboltban "rendelve". Netről rohadt jónak tűntek a minták...
És attól, hogy csinálok ilyeneket, csak jobban megtanultam, hogy mit kell tanni ahhoz, hogy halljam is az effekt hangját.
Ha kitekert csöves erősítőn hallgatnám meg a prototípust, elég szar pedáljaim lennének!
Ne aggódj, értek azért hozzá. A lényeg, hogy már az, hogy sm57 van előtte megváltoztatja a hangot, na akkor szerinted ez is hamisítás? Nekem nincs Kasleder pedálom, tehát nem elfogult vagyok. Szerintem az ember amúgyis próbálja ki, és úgy vegye meg a cuccot. Ennyiről van szó...
Reklámszöveg: "A Trabantot használva, 10 perc alatt leérek Szegedre Bpestről..."
megjegyzés: A Trabanttal csak odébbálltam, hogy Farrari-val ki tudjak állni a garázsból.
De áruld már el, hogy akkor ez miért DLT hangmintaként szerepel?
"ha a Marshall-om hangerejét feltolom 7-re és rádugok egy LP-t majd elé rakok egy BÁRMIT akkor így fog szólni."
Nah, ez zavar!
Hát ez az amit lent is írtam -> pl ha a Marshall-om hangerejét feltolom 7-re és rádugok egy LP-t majd elé rakok egy DLT-t akkor így fog szólni. De éppen ezért oda is van írva hogy min lett felvéve. Ráadásul ott van mellette egy Stratós minta is, meg még két videó is Fender erősítővel.
Szóval ott van 7 féle minta. Humbucker, Single Coil, Fender , Marshall Komolyan nem értem mi a problémád :)
ugyanezt a hangzást hozta nekem otthon egy reissue muff, teljesen "magasra" tekert tone potival, full sustainnal. A jó zaj is megvolt hozzá, csak több, mert itt az elején próbálkozik vele a zajkapu :D
ja egy szar kínai epivel ..
A mikrofonozással semmi problémám. Az utómunkákkal van gondom. Csináltál már jó stúdióban felvételt? Akkor tudhatod, hogy egy átlagos anyagból a technikus képes csúcsminőséget alkotni. Ez, amennyiben a pedálok hangjáról van szó, konkrétan "hamisítás"! Ugyanilyen trükk, amikor két sávon van feljátszva ugyanaz, és kikeverve 2 oldalra. Sokkal jobbnak érzékeled ugyanazt a hangot, hiszen sokkal "dúsabb", "erőteljesebb" lesz tőle. Ezt is kipróbálhatod: Winampon csak az egyik oldalt hallgasd, és észre fogod venni, mennyivel kevésbé meggyőző az eredmény!
Nem Albertet minősítettem, és valóban: Azt sem tettem, hozzá, hogy a honlapos hangmintáiról beszéltem. Azért a felhasználók által készített jútyubos mintái sokkal jobbak!
Viszont, ha gondolod, menj föl a honlapjára, és hallgasd meg a Rocker, és a DLT mintáit, és az alapján próbáld meg meghatározni, hogy mi a különbség a két pedál között! Kvázi ugyanazt hallod mindkét felvételen, pedig elég különböző cuccokról van szó! ("Eagle Les Paul - xxx - Marshall Super Lead Plexi" minták!)
Most meghallgattam megint, és a DLT-nél, pl kíváncsi lennék, hogy mikor hozol ki belőle ilyen harapós torzítást! Csak mert úgy hirdeti Albert is, hogy a DLT az a tipikus folyós OD hang. (Azt ugye tudjuk, hogy TS copy...)
Teljesen igazad van. Mellesleg az miért gáz, ha valaki studió minőségben veszi fel a demókat? Nem is értem.. Direkt szarul kéne, vagy mi??? Az összes pro guitaros Demóban komolyan mikrofonozva vannak felvéve a dolgok. Szerintem így a helyes.
A másik meg -> nézzük már meg melyik magyar pedál készítőnek van fele ilyen jó demója, weboldala stb.... szóval szerintem jó lenne ha minél többen felnőnének ehez a szinthez aztán akkor majd mehet a természetes versenyhelyzet kitermeli a minél profibb demókat -> a lehetőség MINDENKINEK adott, én drukkolok minden lelkes pedálkészítőnek és a buherátoroknak is!
A gyártók általában lehet, de Albert biztosan nem :)
Ha ilyen lenne akkor nem hiszem hogy elvitte volna emberkékhez (pl hozzám is) hogy próbáld ki a saját cuccodon, mondjá róla véleményt stb....mielőtt megveszed. Hogy azt már "ne is" említsem hogy bármilyen probléma esetén mennyire készségesen segít.
Amiket leírsz kritériumokat azok nagyrészt szerintem is jók hogy megvannak, amiket Skelsum ír azok közül a fele kb k.ra nem érdekelne engem. Pl doboz.... falnak tudnék menni amikor egy demó elején azt bontogatja a mányus... De hát mindenki nek másra van szüksége, tiszteletben tartom. Van aki a kihajtott erősítőhöz hozzáadott hangjára kiváncsi mert úgy fogja használni...és soha nem fogja hallani egy tiszta tranyós hangon...akkor legyen olyan minta is? Szóval ezt a végletekig lehet pörgetni... szerintem elfogadhatóak Albert mintái, de hogy nem megmosolyogni való abban egészen biztos vagyok.
Jah, Skelsum listáját olvasva:
- Én nem várom el, hogy több erősítőn, vagy gitáron is teszteljen, de a motyót valóban megmutathatná.
- Igen, a pedált azt azért jó lenne látni. Sokkal jobban érdekel, mint a gitáros feje... Ezt kiegészítve, ha demó közben bármit bekapcsol, akkor arról is tudjak! Ne legyen olyan, mint Classic70 által idézett mintában, hogy kapcsolgat, de fingom sincs, hogy mit!
Amit én ajánlanék, azt úgysem fogadnák el, mert ez a tipikus "eladói" minta. A gyárak abban érdekeltek, hogy te elhidd, hogy a pedálban ott van benne a fullstack, a gitár, és a technikus hangja is... Na meg a "kéz" is!
Amit én elvárok egy demótól:
- Legyen referenciaminta! (Kikapcsolt állapot) Hagy tudjam már, hogy mihez képest, mi lesz belőle.
+ Ez a referenciahang legyen egy lineáris, tiszta hang! Ne legyen lőtte, mögötte millió cucc, ami befolyásolja a hangját! (Bármilyen torzítóból lehet jó hangot hazudni egy meghajtott csöves fejjel!)
- Ne tekerjen a demózó ürge! Nem az ő gitártudására vagyok kíváncsi, és így csak a hangok indítását hallom, lecsengést nem! Szeretem, ha egy-egy hangot/akkordot csak úgy behúznak, és hagyják lecsengeni! Sokkal többet elárul egy ilyen akkord a pedálról, mint fél órás tekerés!
- Lehetőleg többféle beállításban is mutassák meg a pedált! Vannak olyan pedálok, amik csak bizonyos beállításokban szólnak jól, és vannak olyanok, amit szinte bárhova tekersz, tök jó hang jön ki belőle! Szeretném tudni, hogy ha megveszem, akkor 2 hétig kell-e keresnem azt a megszólalást, amit szeretnék... és öngyilkos leszek-e ha valaki eltekeri?
Kb. ennyi. ezek nem nagy dolgok! Sokan tudják is teljesíteni Germandude pl. általában ilyesmiket csinál.
Csak azt lássátok, hogy a gyártók nem ebben érdekeltek! A gyártók abban érdekeltek, hogy olyan hangot hazudjanak egy szar pedálnak, amitől te azt megveszed!
Nekem az lenne az elvárásom egy ilyen videónál/tesztnél - teszem azt egy effektről van szó, hogy:
1. Kapásból megmutatja a cuccot - és legyen egy tranyós + egy csöves motyó, egy humis les paul fazon meg egy strat - és a setupot, mi hova van tekerve a cuccokon.
2. A doboz felbontásától mutassa nekem a pedált. Milyen, ha kézhez kapom, mit várhatok, stbstb.
3. Aztán a teszt, végigpróbálni minden beállításban, minden pickupban, etcetc... illetve, egy-két standard pedál mellett hogy viselkedik - bár ez már hab a tortán.
Amennyiben több pedál van összehasonlítva, mondjuk egy Triangle meg egy Ram's Head Muff, akkor UGYANAZOKAT A RIFFEKET játsza nekem két kapcsolás között.
Van rá lehetőség hogy pár féle módon belefülelj. Ahol hangminta van csak az pont olyan mint bármilyen nagy gyártó pedáljai esetén. Komoly cégek, pl Fulltone, EHX alkalmazzák azt hogy felraknak valami koncert részletet pl, a többi sample az meg náluk is pont ugyan így stúdió felvétel. Mit ajánlanál neki? Hogy csinálja?
Csak annyiban van igazad, hogy így is meg lehetne hallgatni... Viszont így a pedál hangjából semmit nem hallasz! Egy pedál bemutatónak nem az a célja, hogy megmutassa: milyen "istentelen király vagyok a csöves erősítőmmel", hanem hogy halljuk, hogy hogyan szól a pedál!
Nekem pl. boosternél is mániám, hogy legyen szépen lineáris! Ne egye a mélyeket! (Ugye basszus...) és ebből egy kukkot nem hallok, ha csak azt a funkcióját demózzák, hogy a cruch csatiból hogyan lesz szóló hangszín!
Egy torzítónál meg pláne jól szól, ha gyakorlatilag a torzítást a csöves fej végzi. Csak a demó alkapján azt fogod hinni, hogy húde csöves hang jön ki ebből a torzítóból, és megveszed, hazaviszed, és rádöbbensz, hogy tucat-tranzisztoros-szokásos hangú!
Albert demóit is megmosolyogtam: Egy torzítópedál, egy soksávos felvételen, csöves fejeket hajtva, stúdióminőségben kevert hanganyagon demózva...
Ezek szerint DS-1 demónak elmenne bármelyik Steve Vai szám?