Ez után érdeklődtem a múltkor. Most már nálam van és mindenkinek csak ajánlani tudom. Kurva jó!
Egyszerű, nem nagy és benne vannak a számomra lényeges dolgok.
Csak egy kicsit csúnya
na regét írtam voln az artec fuzztownról, de eltűnt.. lényeg a lényeg, két elbaszott munkapontú klasszikus f-f áramkör, fix "fuzz" kondenzátorokban a T2 emiterében, a bemeneteken egy egy szint szabályozó poti ( "gain" ) legelső fokozat egy tranyós fázishasító, a "black fuzz" áramkör az emtteréről, a "white fuzz" pedig a kollektoráról hajvta (180 fok fázistolás !!) kimeneten egy sima emitterkövető a bázisán keverhető a két fuzz jele a 2level" potik csószkájáról egy-egy 100 kOhmmal . Mindkét fuzz T2 kollektorában szokatlanul kicsi 1 kOhm, és 2 kOhm, munkaellenállások, és 1 Mohm (!) visszacsatoló ellenállás ... szóval "fullad" ...
a csatolókondik SM "multilayer" kivitelek, érték nincs jelölve, a legelső bemeneti kondi egy kommersz "barna színű" fólia, fektetve, lábai az SM koninak kialakított padekre forrasztva. Elkók SM tantálok..
kezdődhet a modddddolás óóó jeee :)
amúgy ezt régebben én is "kitaláltam", hogy két fuzzt "keverek" egy "víkony", meg egy "mocsár" hangút.... de ellőtték ...
Az utóbbit sima overdrive pedállal is meg tudod oldani.
Van olyan booster, amiben gain-poti is van (az említett Xotic AC/RC booster, ill. klónjai).
Itt a fórumon is van pár ember, aki készít ilyet, olcsóbban, mintha gyárit vennél.
A clean booster is variálható hangilag, attól függően hogy torzító elé/után teszed.
A clean az - ugye - egyértelmű: "hangosít".
Egy bizonyos kimenő szint (gain ill. vol) fölött egy megfelelő búsztert úl fogja vezérelni a következő pedál(vagy az erősítő) bemenetét. Sőt: ha kellően nagy a gain-tarománya, akkor a saját tápfeszültsége "fogy el"és pedálon belül is létrejön az overdrájv. (pl. SHO).
Esetleg van egy "direkt ilyen" cuccom.
hát abban van nekem zavar, hogy van ilyen, ugye, hogy clean booster(?), ami csak a hangerő növelése céljából van(?), illetve olyan, amit OD-ként lehet használni, ha meghajtja a motyót (?).
az, hogy két külön vagy 2 in 1 az nekem nyóc lenne.
Ha már itt a boosternél vagyunk, nekem is lenne a kérdésem:
egyszer akarok olyat, hogy overdriveként túlvezérelje a cumót - szal ODként használnám - másrészt meg szólókiemelés, szal dobjon a volume-n. akkor most illdomos nekem két booster benyomni a sorba?
én meg kontakt 60-at fújtam a vikomt bass húrgpeibe, hogy ne szoruljon . megjavult ! Konlúzió : mindig azt hazsnáld ami a kezed ügyében van :) Amúgy WD40 kivétel, mert MINDENRE jó :) És jó illata van :)
szétdúrtam az artec classic fuzztown-t. Felületszerelt a nyák, de akkora, hogy két Fuzz Face is elférne vintage tömörszén ellenállásokal, meg böhöm elkókkal ! :) semmi nem indololja a felületszerelt alkatrészeket ... csak a sorozatgyártás.
Amúgy két fuzz áramkör , kimeneti, bemeneti "bufferrel", trúbájpessz, de hamburger pikappal a két fuzz együtt ( keverhetőek ) full gainnel ad akkora "hangerőt", mint a tiszta .. single coillal, vagy basszusgitárral (ez is SC) a tiszat hang nagosabb, mint az effektezett .... Amúgy két külön két tranyós fuzz áramkör van benne, egy "white fuzz" elég vékony hanggal, és egy "black fuzz" , kevésbé vékony hanggal. ha a kettőt keverjük, fura "kioltott" hangzás lesz, nyilván az eltérő értékű csatolókondenzátorok eltérő fázistolása miatt ... gondolom én ....
a gain potik 3/4 állása alatt iszonyatosan fullad.... öhm izé, "gétel" (Vermonalisa felvilágosított :D )
A "minden 100 Ft"-ot átértelmezte a gyártó "minden poti 100kOhm"-ra :) Egyébként Alpha potik vannak benne, ami .... nem jelent igazából semmit, lassan már a zőccségbótba' is lehet kapni 17 mm-es Alpha potit, ez szerintem egy alap minőségi szint ...
egyébként a pad-ek egész nagy méretűek, normál minimelf tokozású szénréteg ellenállások minden további nélkül beforraszthatóak, a kondik helyére elfektetve radiális MKP-k, az elkók helyére simán mehet a csepp alakú tantál, fektetve, "takonyágyúval", vagy műgyantácseppel rögzítve
Majd holnap jobban megsasolom mit lehet kihozni belőle
Egyébként basszussal nekem mér így is bejön, de egy blend poti az kell bele, na meg nagyobb kimenő jelszint
Úgy általában nincs bajom a jelenlegi hangzással, de ha ki lehet hozni a jelenleginél jobbat, akkor meg szeretném próbálni.
Mostanában ismét azon agyalok, a torzítók után kellene tenni a wah-ot és a DR.Q-t...(immáron sokadszorra)
hi
Van valakinek ötlete, hogy egy CM Red Repeat miért emel kb 20dB-t a jelszinten, ha bekapcsolom?
Volt már 2 ilyen pedálom, de egyik sem emelt ekkorát...
2010-01-12 21:29 |
#54571
visszatérve a poti témához ma wd40et fújtam be a rádiónk kontakthibás potijába és megjavult.....
Az világos, hogy másképp fog viselkedni, csak meg akartam "hallgatni" néhány véleményt, mielőőt belenyúlok a sorrendebe...ugyanis elég macerás, annyira ki van számítva mindennek a helye; ráadásul itthon nem tudok normál hangerőn játszani, ráadásul a koncertcuccon. Márpedig az lenne a lényeg, hogy ott jól szóljon.
szerintem ewr -nek van igaza.
én is a sor elejére tenném, ha mindig be van kapcsolva.
a torzítók / overdrive -ok viszont másképp fognak viselkedni.
ha meg ez nem jön be, visszateszed oda, ahol volt, és leszarod ki mit mond
Szólókiemelésre másik boostert használok, torzítók után van szintén.
A "jelnövelő" annyira van csak feltekerve, h gyakorlatilag ugyanaz a hangerő, mintha nem lenne bekapcsolva; viszont testesebb, dögösebb a hang így.
Hogy lenne már mindegy?
Ugyanez mint a szólókiemelésnél.
Ha elől boostolsz a torzítás nő, ha hátul akkor a jelszint.
Ha nem lennének torzítók a láncban csak modulációs még ternövelő dolgok, akkor nagyjából mindegy lenne...
De torzítokkal nagyon nem.
Ha egy boosterpedált nem szólókiemelésre használok, hanem jelerősítésre/magasveszteség csökkentésére, akkor hova ajánlott tenni; a lánc legelejére, vagy mindegy?
Jelen pillanatban a torzítók után van téve.
Wehehhe
A régi Fejes a Pesti úton
Onnan vettem az első Samick prec. basszust meg a mostanit az 5húros Yamahát. Poén hogy ott volt tapétacentrum most meg asszem kerékpárüzlet van
Mostmár nem árulnak ott effekteket
tényleg, J.S, nem G.S ... rég volt már ! De még fejes maga ajánlotta, hogy inkább ne próbáljam ki :) Csak ott fiatalon megtetszett a sötét vitrinben, hogy új "BOSS", oszt milyen olcsó .. helyette vettem egy Johnson Flangert 12600-ért ( karácsonyi ösztöndíj ), de hogy minek, az mekkora szar volt :) Bár a vicc az, hogy még anno komámal elcseréltem informatikai könyvekre, és mést Nála próbáltunk, úgyhoyg múltkor bekötöttem a WW sweet 15 loopjába egy metálzónnal, meg ugye én alapból torzítva basszusozok :) na egy hangot játszottam lassó LFo speddel sustain volt vagy fél óra :) Jó kis drón hangzás volt, de rámszoltak, hogy most már próbáljunk már :)
igen , ezek azt hiszem ukrán pedálok, még elsős főiskolás koromban Debrecenben a fejes forgalmazta őket, mikor még a Tesco mellett voltak. a GE-7-es EQ-jukban az összes poti körpályás volt ( forgó) :)
Azt nem tudom, hogy milyen országnak hívják most, de ezek mind szovjet/orosz alkatrészek, és a nyák is úgy néz ki . Mi ez, Sound G.S (ha igen, akkor úgy tudom, hogy ukrán )
Nincs is értelme, mert a kispedál jobb.:D
Az más kérdés, hogy a multi sokszor praktikusabb.
Reverb pedált nem használok, ott az erősítőé, azzal elégedett vagyok.
Hangoló: mostanában fogok venni Ibanez LU-20-as hangolópedált. Truebypass, néma kimenete is van, kromatikus, 12.000ft itthon.
Board az nem egyszerű dolog, én Warwick Rockcase-t használok, jó nagy és nehéz, cserébe nagyon jó.
nehogy elkezdjünk egy vitát, hogy melyik a jobb, multi-e vagy a villanyvasút. Igaz, hetente egyszer mindig előkerül, lehet, hogy ha ma letudjuk, akkor az egész héten lehet értelmes(ebb) témán rugózni
Lehet, hogy igazad van, én már egy ideje játszom a gondolattal, hogy kipróbáljak egy-két kis pedált. De a legnagyobb problémám a reverb, ill. a hangoló (és persze a pedálboard maga).