Van nekem is jó kis Line6 hangkártyám meg minden, de nekem az kéne, hogy egy folyamatosan tudjak játszani. Nem az hogy feljátszom egy témát, megállítom a felvevőt, visszapörgetem... szépen elkészítek egy alapot aztán utána kész.
Remélem valami azért érthető volt abból amit írtam. :D
Köszönök midnen segítséget, azt hiszem ebből RC-2es lesz. :)
pitch shifter v octaver pedállal lehet olyat művelni, hogy ne kelljen lehangolni a gitárt normálról valami mélyebbre, hanem a pedál lejjebbviszi a hangot, és lehet is vele normálisan játszani?
Van egy Boss GT-5-ösöm és azt szeretném megkérdezni, hogy lehet-e vele loopolni (nem effekt hurkot csinálni, vagy vmi ilyesmi, hanem úgy mint pl. az RC-2essel) és ha igen, akkor valaki el tudná-e mondani, hogyan.
Nem tudom, ismered-e a működését, a helyes bekötésen sok múlik, és az NS-2 bekötése gyakran nem triviális.
A legegyszerűbb, ha csak a gitár jelét akarod szűrni, ilyenkor közvetlenül a gitárt az NS-2 IN-jére kösd, és minden egyebet utána.
Ha esetleg van hangolód, wah pedálod vagy kompresszorod, akkor ezek mehetnek az NS-2 elé.
Ha viszont használsz torzítópedálokat, akkor azokat mindenképpen az NS-2 effektkörébe kösd!
Ha jól emlékszem, van egy Ibanez SM-7-esed.
Ezt javasolnám:
Gitár -> NS-2 IN
NS-2 Send -> SM-7 IN
SM-7 Out -> NS-2 Return
NS-2 Out -> erőlködő IN
A modulációs effekteket és delayt, reverbet pedig az erőlködő effektkörébe tedd.
Az NS2 effektkörébe ne tegyél modulációs effekteket, se delayt, se reverbet.
Bocs, ha ezek eddig triviálisak voltak, gondoltam leírom, hátha nem ismered.
A legbonyolultabb bekötés, ha a erölködő előfokának zaját szeretnéd szűrni, ez kábé így nézne ki:
Gitár -> (hangoló, wah, comp) -> NS-2 IN
NS-2 SEND -> (overdrive vagy booster) -> erőlködő IN
erőlködő SEND -> NS-2 RETURN
NS-2 OUT -> (eq) -> (modulációs effektek) -> (delay) -> (reverb) -> erőlködő RETURN
Ez utóbbi bekötési mód a legprofibb, minden lehetséges zajforrás zaját szűri, de nem minden erősítővel működik. A különböző erősítők előfokának jelszintje ugyanis eltérő lehet. Van erősítő, amelynek az előfoka nagyon magas kimeneti jelszintet ad az effektkörre, ez esetben nem fog működni a zajszűrés a fenti bekötéssel. Rockerviktor így járt a korábbi Powerstate csöves erőlködőjével. Nekem Peavey TripleXXX csövesem van, annak az előfokjele viszonylag alacsony szintű, a fenti bekötés gond nélkül ment.
Ha már be van kötve a zajzár, akkor náhány szó a használatáról:
A jobboldali kétállású kapcsolóval azt tudod beállítani, hogy mi történjen, amikor a pedált nyomogatod.
- "Reduction" állásban történik az, amit józan paraszti ésszel várunk tőle: ha ég a led, akkor működik a zajzár, a pedál nyomogatásával ki/be kapcsolhatod a pedált, a kikapcsolás bypasst jelent (sajnos nem true bypass, de tapasztalatom szerint nem nagyon ront a jelen) Én ezt használtam mindig.
- "Mute" állásban ez annyiban különböző, hogy ha kikapcsolod a pedált, akkor bypass helyett egyáltalán nem engedi át, vagyis némítja a jelet (ez koncertezés közben lehet jó, ha mondjuk hangolni akarsz, és nem TU-2-d van, ami ezt a némítást automatikusan megcsinálja) Ha ezt használod, a hangolót mindenképpen az NS-2 elé kösd!
A "THRESHOLD"-dal tudod beállítani, hogy milyen jelszintnál kezdődjön a vágás. Ezt a következőképp célszerű beállítani:
- először vedd le teljesen a THRESHOLD-ot és a DECAY-t is (tekerd bal szélső állásba)
- a cuccon/gitáron idézd elő azt a használni kívánt beállítást/szitut, ami a tapasztalatod szerint a legzajosabb
- ne pengesd a gitárt - hallanod kell a zajt
- fokozatosan tekerd felfelé a THRESHOLD-ot addig, amíg teljesen eltűnik a zaj - de pontosan addig, és ne tovább!
A DECAY-jel tudod ezután beállítani, hogy a zajvágás mennyire "hirtelen" következzen be. Ez már ízlés kérdése, nagy dzsidzsinél az alacsony decay a jó, hosszan kitartott hangoknál viszont nagyobbat kell beállítani, legjobb persze itt is az arany középút, de tényleg teljesen ízlés kérdése. Én kb 12óránál szoktam hagyni a DECAY-t, így nagyo finoman, alig érzékelhetően következik be a zajvágás.
Remélem a fentiek hasznosak lesznek. Jó kísérletezést! "
csak a legutsót hallgasd. Annál a hnagot nem vágja.. előtte igen, az egyértelműen hallatszik. de az utcsónál pont a lényeg h csak a búgást vágja le mikor abbafejezi a játékot
Korodilasz Ma 18:13 | Válasz erre | #1231
NS 2-t a 4 kábeles módszerrel szokták bekötni, gitáreffektek topicban majd le is írják hogy ez pontosan mit is jelent
Tehát légyszi valaki
eddig arró vót szó, hogy jó vón tón! akarom mondani, hogy gitár-wah-EQ-NS2-delay
Na akkor elindulok a hibakeresés rögös útján. Remélem megoldódik, mert ez azért elég bosszantó. De nem gondoltam volna, hogy gebasz lesz a boarddal, mivel többféle motyó van benne és minden jó volt. Először azt hittem, hogy a pedállal van a baj... Ezek a Behringerek olyan kis játékpedálnak tűnnek. Vannak benne nevetséges megoldások. :)
A napokban veszek egy Engl Thunder-t. A manualban említenek valami midit. Elvileg ha rakok hozzé egy midi switchert akkor 3 csatornát külön lehet váltani. Valahogy meg lehet oldani hogy ezt összefűzzem egy tc g-sharppal?
Csak sajnos ha ez működne is, akkor is egy ilyen switcher elég húzós árban van.
Sztem a Boss-ok ilyen szempontból elég igénytelenek. Volt DD-3-am, nem Boss-táppal is vígan üzemelt...persze lehet, ha a piaci vackokat nem szerette volna.
Szóval mit gondolsz/gondoltok? A pedált kukázzam vagy a board tápját nézessem meg valakivel? Lehet kezdeni vele valamit? Most arra gondoltam éppen, hogy meg fogom nézegetni ahány pedállal csak tudom és kipróbálom, hogy többnél előfordul-e ez a kis probléma.
De ha jól tévedek, akkor vannak pedálok, amik különösen érzékenyek arra, hogy milyen táppal üzemelteted. Pl. a Boss DD-3 esetében hallottam már ilyen panaszt, hogy tulajdonképpen be sem kapcsol egy mezei adapterrel...
Szóval ötlet?