amúgy basszusra jó kis szőrös OD hangzást lehetett vele kikeverni,meg igazából normálisan kezelve az ekut, gitárra is jó OD-ket lehetett vele , de nagy gainnel, szerintem meghalt az egész. Múltkor mekötöttem próbán egy Sweet 15 loopjába, meg egy Johnson flangert, meg erősítő elé egy micro Qtront, aztán 20 percig pengettem egy hangot,közben tekertgettem a flangert de szóltak, hogy most már próbáljunk .. de akor még ittam :D
2x100 W bridge hamburger pikapok, közép 1 kHz-en fullig vágva, mély, és magas koppon. standard H hangolás ...1,5 éven keresztül ... Azóta midnen közép és magas hangra "bezizeg" a fülem, élő koncerten a gitárt csak befogott füllel hallom, és egyébként is ezekre a frekvenciatartományokra kevésbé érzékeny a fülem ...
Mondjuk rásegített a folyamatosan püfölt kínai beütő is ...
pedig a gitárjaiknak van egy jellegzetes hangjuk, olyan "koszosan tiszta" . régen ez volt A garázshangszer :) Biztos a pozdorja, meg a lipstick adja a jellegzetes hangot :) Akkor hogy szólhat egy pozdorja tele
Ha a trafó, az egyenirányító és a stabilizátor terhelhetősége nagyobb a mint a pedálok összes áramfelvétele, akkor igen.
A "zavarszűrő kondiknak" szerintem felelsleges külön doboz, mert MAJDNEM minden pedál tartalmaz ilyet, ill. végsősororn a (házi) polip aljzataiba is befér egy-egy 100nF-os.
A potis megoldáról viszont lebeszélnélek.
Építenék magamnak egy második pedalboard tápot azoknak az effektjeimnek amik profitálnak a 9 voltnál nagyobb feszültségből.
Arra gondoltam, hogy vennék egy stabilizált 12V tápot, azt kapcsolnám a bemenetre, a dobozban lenne egy nyák zavarszűrő kondiknak és szétosztanám mondjuk 6 jack felé a feszültséget. (egy közös ponton találkozna a 6 darab föld és egy másik közös ponton a 6 darab pozitív)
Így 12V maradna a kimenő jackeken is ugye?
(pár jack elé tennék egy potit is, hogy lehessen variálni a feszültséget mondjuk 3V és 12V közt, fuzzoknál pl. jó lehet)
Jé. A kapcsolók fel sem tűntek. De most így jobban megnézve, van abból 3 is. Jah, már kezdem vágni: Valszeg a 3 csatornához. (Potik alapján annyi lehet.)
Ha jól látom, akkor az első nagyobbik cső egy egyencső, hátul mintha egy el84 végcső lenne, meg ott látszik is a kis kimenőtrafó.
De a leg furább az a két lábkapcsoló a csövek elött.
Érdekes lehet zenélés közben figyelni, nehogy letaposd a csöveket...
Ha fejjel torzítasz, akkor a delayt effectloopba lenne szabályos bepaszírozni, de ha nem túl nagy a gain, akkor maradhat a fej előtt is. (Én a zajzárat is a loopba tenném)
Így nem annyira érdekes (Torzítópedállal együtt jobban kijön), de én a mudolációs effektek előtt szeretem a wah-ot, mert szerintem ott szól szépen. A gitárosok 99%-a legelső effektként használja, viszont így a torzító, vagy az eq elszúrhatja azt a szép ívét a wah kiemelésének. Könnyebben lesz "billegős", vagy egy ponton berezonálós, ha elöl van a wah. (Persze ez nagyban függ a beállításoktól.)
LFO-knál hogyan oldják meg a színusz-negyzsög jel forma potit, hogy folyamatos "átmenet" legyen? Nekem van egy ötletem, de sztem nem így van a gyári cuccoknál : egyzserű színuszos LFO, mondjuk fázistolós, a kimeneti jel erősítve+feszültségkövető, majd egy szabályozó potméter, azután egy antiparallel diodás ( Z-diodás ) vágó. a poti "alsó" állásánál a jelyzint épp a vágási feszültség alatt lenne (színusz), majd ezt növelve, trapézon keresztül menne a kvázi négyszögbe, aztán aluláteresztő szűrő a diodák, és a négyszögjel harmonikusait "lecsapkodni"
2010-01-01 22:23 |
#53479
mentőövnek tökéletes lehet, láttam már olyan koncertet kis klubban, ahol elszállt a gitárkombó és vége volt a koncertnek....
Nem mértem még a board tápjának a feszültségét. De a többi pedálom tökéletesen működik vele (Boss torzítók, Kasleder, Cry baby, compressor, zajzár...). Csak a Behringer nem megy a Behringerrel. Ami nagyon gyanús. Mert ugye, mint említettem elemmel és Artec Power Brickkel semmi gond.
A találós kérdés továbbra is adot... :)
Amint írtam, koncerten nem használom, arra van a csöves cucc, csak nálam van mint mentő öv... Nem univerzális megfejtés, de megvan neki is a helye, nem egy haszontalan találmány.
Mivel kapcsoloüzemű tápról van szó az egész akkora mint egy kisebb/fél taptoptáp. Az erősítő meg D osztály, az egész egy kis panel egy pár alkatrésszel, az egész végfok egy SMD IC.
És tényleg, meglepően hangos, mondjuk én egy jó hatásfokú hangszorróval használom.
A következő dologgal találtam magam szemben. Számomra érdekes szitu, megér pár sort. Rábeszéltem magam, hogy vegyek egy tremolo pedált, de gondoltam annyira nem lehet elrontani, amúgy sem használnám túl sokat, beáldoztam hát egy hatalmas összeget egy Behringer UT-100-ba. Maga a pedál teljesen rendben is van, magára az effektre nem panaszkodom, annyi pénzért korrekt, bár félve lépnék rá határozottan, de ez más ügy. Annyit úgy sem használom, hogy egy Mr. Kite kelljen. Na de a következő az érdekes része a dolognak. Egy Behringer PB-1000 pedalboardban vannak összepakolva a motyóim. a boarddal semmi gond, a saját tápját használom és azzal minden pedálom tökéletesen működött. De ez a tremolo nem. De elemmel és Artec Power brickel viszont semmi gondja. Ha a PB-1000-ben van, akkor ha bekapcsolom világít, de semmi több. Na erre mi a megoldás? :)
Még egyszer hangsúlyozom, hogy a cal. 22 nem a csöves motyó helyett van, hanem mellette.
Elsősorban nyilván otthon gyakorolni, rádugom a csöves kombóm hangszoróját, és máris nem parázok, hogy romlanak a csövek (az nap több óra csőelhasználódást sporolok meg)
Hangszín, torzító stb. nem érdekel mert a pedálokból ki tudom keverni ami kell.
Másodsorban ha éppen próbálni kell bedobom a hátizsákba egy pár másik pedállal, van egy kis 1*12 es fenyő, greenbackes ládám (k. könnyü), fogom egyikkézbe, másikba a gitár és vígan sétálok próbálni (mivel nem a rock/metál vonalon mozgok tökéletesen elég)
Harmadik: fellépésekkor is ott van a zsebemben. ha elromlik a csöves fej, ezt csak bedugom és folytatom a bulit, általában ha valami gebasz van akkor egy cső vagy valami megy ki, a hangszoró az használható.
Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek hogy a legérdemesebb sorba rakni a következőket? (most van először kisvasutam, eddig multival bohóckodtam)
-Boss NS-2
-Dunlop Dimebag Cry From Hell
-Boss GE-7 EQ
-+nemsokára szeretnék egy EWR féle delayt.
Ezt a Silvertone készítette, csak mivel a cég jobbára erősítőket készített, így a Danelectro "szolgáltatta" a gitárt
(mint a pl a "modern" korban a Roland GR basszusszintihez a "vezérlőt" az Ibanez)
Mellesleg én is elfogadnám, illetve bármely Danaelectro hangszert, illetve Silvertone erősítőt
Egyik bandám gitárosa, (Nem Bajkeverőről van szó. ) Kitalálta, hogy egy kemény, téglalap jellegű gitártokba épített erősítőt, a gityónyakhoz képes két oldalon pedig 2-2 8'-as hangszóró.
Az eredmény: egyetlen gitártok, és viszi az egész motyót. Haknihoz elég. Nem esel hanyatt a a hangjától, de színpadi cuccnak elég.
Az egésznek egyetlen szépséghibája van: Mégpedig súly. Olyan nehéz lett a cucc, hogy kézben lehetetlenség elvinni, autóba meg úgyis beférne egy kombó!
És mire/hol használod? Szobai gyakorláshoz sztem jobb egy kiskombó, azon legalább van eq, fülhallgató-bemenet, ilyesmi...koncertre meg kevés egy ilyen. Helyhiányt sem oldasz meg vele, mert kell hozzá lád...
Tényleg kíváncsi vagyok, nem b.szogatásból írom.
Nekem van ilyenem és azt kell mondjam, hogy a 2009 es év egyik legjobb szerzeménye. Annyira kivoltam az EHX ra, hogy elvből nem akartam tölük semmit sem használni, de gondoltam adok még egy esélyt, azóta leszedtem őket a feketelistáról.
Igen, van fullcsöves cuccom is tudom miről van szó. Egyedüli negatívum, hogy van egy alapzaja, kis sistergés, nagy hangerőn nem hallatszik, de szobában gyakorlás közben zavaró lehet.
22 Wattot 4 Ohmon képes leadni (legalábbis ezt állítják). Ha mögé kötsz egy akármilyen effektet, az általában néhányszor száz (rosszabb esetben néhányszor tíz) KOhm bemenő impedanciájú.
Ami gond lehetne, az kimenő feszültség, de a 18V-os tápfesz miatt az sem okozhat kárt.