volt egy régi 10sávos ehx eq-m, rohadt szép hangja volt, de amint kikapcsoltam, mindig minden kerekebb lett.
Boostra használtam, csak arra rohadt nagy volt.
Nekem tetszett a hangja, első szériás japó volt. Bár egymás mellett nem tudtam kipróbálni,de a CH-1-et verte, és szerintem az Ibi SC-10 mellett sem kellett volna szégyenkeznie, bár kevesebb állítási lehetősége volt. Keveset tudott, de azt szépen.:)
overdrájv ügyileg alulképzett vagyok, én egytől egyik mindegyiknek utálom a hangját, nekem az od1 sem volt kivétel.
Az ilyen eq-s játéknál meg mindig rohadt szar eredményeket értem el, amint végre kikapcsoltam megszólalt rendesen a gitár:)
Végighallgattam asszem két albumukat(az egyik vmi "Out..." című volt), és marhára unalmasnak találtam. Nem az én ízlésem, ennyi.
Nem szidtam Bandikát, csupán egy véleményt közöltem. A műpop sem rá vonatkozott. Szóval ne csúsztass...:D
Nekem a RATM is unalmas volt pár nóta után, ez van.
od-1 az annyira túl van hypolva, részemről menne a levesbe.
ce-2 igaz, az is fasza volt.
pq-4 nem ismerem, de biztos nem használnám semmire:D
Akkor máris van 3, nem is rossz arány.
Ezért mondtam, hogy hallgass REM-et. Végighallgatsz egy abulmot, és nem érzed soknak a termolót, pedig 4-5 számban használja. Náluk azt vettem észre, hogy a gitáros időnként rákattan 1-2 effektre, és az akkori albumon szinte minden számban használja. Volt albumuk, amin a számok többsége delay-ra épült, volt ahol tremoló, és volt időszaka, ahol az akkordozós kíséret agyontorzítása volt a mániája.
Bandika szídását szerintem itt ne eröltesd! Nagyon jól ismerem az álláspontodat. Te is az enyémet: A dob nem szólóhangszer! Bizony általában az a feladata, hogy a kettőnégyet szépen, pontosan hozza!
Attól még, hogy egy zenész ezzel tisztában van, nem lesz "műpop" zenész!
De ha neked van igazad, akkor én is műpop zenész vagyok, mint basszeros, és ezek szerint pl. az Audioslave is csak műpop. De a RATM is az lehetett... Meg úgy általában Primus-on kívül szinte mindenki!
Jah, még annyit, hogy zenésznek lenni bizony nehéz szakma! Ismerni kell a hangnemeket, és még az ütemmel is jóban kell lenni! A dobos az egyszerűbb eset: Ebből az elsőt elfelejtheti. Ha a második meg nem megy, akkor szerintem nem jó dobos!
tök fasza lábbal adagolni a tempót és változtatni is ha vmiért nem tetszenne
namind1, nem is várok el semmit egy konzervatív embertől, akinek a beatles meg a rhcp a zene netovábbja
najó, ritkaszar nótát választottam tőlük..
itt egy másik, esse sokkal jobb, de tremolóznak gitáron, ehh.
ez egyenesen beck-szagú, pedig a régi butthole surfers cuccok hejj de jók voltak..
Nem az volt a gondom, hogy nem tudok olyan zenei környezetet elképzelni, amiben a tremolo érvényesülhet; de mivel nagyon "erős" effekt, harmadszorra már unalmas.
REM-et sosem csíptem.
A mi dobosunk nem Bandika-szerűen üt, hanem elég keményen; ettől függetlenül még nem kellene gyorsulnia, de ez van. Ez rákkendroll, nem pedig steril műpop...:D
hallottam hogy milyen új és friss ötlettel rukkol ki majd egyik pedálépítő fórumtársunk tremolópedálügyben.
hogy majd a speed paramétert kikötteti expression-re
jelentem alásan, füle csabával ilyenre modoltam a tuna melt tremolómat min. 3 éve
de szerintem előttem is tuti elsüthette valaki, lehet már 30-40 éve.
szóval nem kő elszállni annyira az ötlet forradalmiságával
ricsinek meg izenem, hogy ily módon, direkt csúszkálhatsz a dobos tempója elé és mögé és "élőbben" hangzik a gitárt, mint egy fix állásban belecsapni egy akkordba és hagyni hogy "szétrágja" a tremoló.
namost képzeld el, hogy hangonként más tempóban "rág" meg a tremoló.
intenzív lábpumpa meg némi ritmusérzék ríkvájörd, de ha nekem ment, másnak is fog
Amíg REM-eket játszottunk, bizony kellett jópárszor.
Hallgass tőlük számokat, és rájössz, hogy pár effektet "zenei" módon, hogy kell használni. (Értem ez alatt, hogy az effekt nem színezésre szolgál, hanem a téma alapja, maga az effekt.)
Egyébként meg szerintem alapvető elvárás egy dobostól, hogy ha adok egy ütemet a szám elején, akkor kisebb-nagyobb eltéréssel, de tudja azt tartani! Ha ez nem megy, akkor nem az effekt a hibás!
Nekem van tap tempós tremolóm, kedvenc modulációs effektem ( amugy nem kedvelem a mod. eff.-eket)
De pl. a Bijou gitárosa használja rendszeresen és kurvajól, találóan ezt az effektet. Szerintem az elszállós, lassú számokhoz talál, föleg ha akarsz adni egy kis retró beütést.
Igendemostmárénis úgy gondolom, hogy ez köllene: észrevettem, hogy treomolózni is lehet - aztán meg ha minden kiskapcsolót jobbra tolok, a potit meg 3 órára, akkor valami olyanegy szép jön belőle, hogy simán be"nyomogattam" a dallamocskás számocskáimba (nemröhögikon): szoktam pengetni 1 MátéPétert, akkó': Besamec(vagymi?), Killing me softly - ezekbe mind igen jól szólt. Aztán meg "drive"-ozva is tényleg nagyon jó
Úgyhogy az a kérdésem maradt, hogy ez eladó-e (maradhat nálam), vagy mintadarab?
A tremolót hol tudnád használni?
Állítsd a kis pöcköket így: az elsőt a "45"-re, a másodikat "phase"-re, a harmadikat NEM "reso"-ra. A potit meg tekerd kb. 4óra állásba. Nem igazi tremoló, de hasonló hatású, baromi érdekes effekt szerintem.