Ugyanez a kérdésem az Artec fos-wah-val apcsolatban. Kikapcsolva én nem érzek semmit, hogy beleszólna a hangba. Meg valaki szerint TBP, valaki szerint nem. Az csak bekapcsolva szar :D
Úgy tudom a sima GCB95 crybabykben is buffer áramkör van. Az akkor is működik/beleszól a hangba ha ki van kapcsolva az effekt? Magyarul használhato a jelszint megőrzésére, ha a wah után TBP effektek vannak?
Elvileg jónak kell lennie, bár elvileg más értékű poti van a vonali illetve hangszerjel szintű hangerőpedálok közt, bár van olyan is amelyik mindkettőben jól működik. Effektláncba a hangerőpedált inkább a torzító után, a modulációs és delay effektek elé kéne rakni. Ez azért jó például ha mondjuk hosszú delayes beúsztatást csinálsz, mert a delay így nem halkul el, mikor leveszed a hangerőt(más kérds, ha éppen ezt akarod elérni)
" Minél több kábel / kapcsoló / csatlakozó van a jelútban, annál nagyobb lesz a jelszintesés, ráadásul ez frekvenciafüggő - a magasak tűnnek el hamarabb. "
" célszerű az első pozícióben egy buffert (búsztert) állandóan bekapcsolva tartani " Ez akár lehet az erősítő előfoka is, ha efekt hurokról van szó?
segítséget kérek
Gondom van az alacson ill. magas jelszintű dolgokkal.
Van egy Morley Little Alligator hangerő pedálom, amit az effektem loopjába kötve használok. Jól is működik. De új eszközök kerülnek a láncba, és úgy néz ki, hogy kikerül a loopból. Szeretném a sor végére betenni, az output aljzathoz és onnan menne az erősítőbe.
Jól fog ez nekem működni tovább is? vagy lesz vmi veszteség?
Igen, kell. Minimum 1000mikrofarados kondi + egy 100nanofarados, a magasfrekvenciás zajok ellen. Egyszer csináltam egy gitár illesztő előerősítőt, sípolt rettentően. Ahogy megkapta a 100nanos kondit, egyből megjavult.
Szeretnék a MIDI vezérlő pedálom tápjáról egy leágazást a wah pedálhoz. Egy diódahíd megoldaná az egyenirányítást, de kell-e "simító" kondi a már egyenirányított áram polaritásai közé? Ha igen, mekkorát tegyek, és mennyit?
Üdv! ma vettem egy Begringer V-amp 3at és segítséget szeretnék kérni a számítógépes felvételhez ugyanis méár itt elakadtam. az összekötés sztem jó, csak a szoftver nem nagyon akarja megadni magát(energyXT 2.5)
szal ha valaki tud segitsen kérem!
A (passzív) piköp nagyimpedanciás eszköz, ráadásul induktív jellegű is. Minél több kábel / kapcsoló / csatlakozó van a jelútban, annál nagyobb lesz a jelszintesés, ráadásul ez frekvenciafüggő - a magasak tűnnek el hamarabb.
Ennek kiküszöböléséra találták ki a gitárba, sőt a piköpbe épített "aktív elektronikát". (Az Alembic ötlete volt tudtommal)
Szerintem, ha sok a (TBP) pedál, és passzív a gitár, akkor célszerű az első pozícióben egy buffert (búsztert) állandóan bekapcsolva tartani. Ez meg persze színezi (sokak szerint: elbassza) a hangot.
Nehéz a rakendroll-élet....
Egy jó minőségű mechanikus kapcsoló drágább, mint mondjuk 4 db félvezető meg a néhány passzív alkatrész.
Msrészt, ezeket a gép bedugdossa panelbe, aztán mehet a hullámforrasztás. A nyomógombjához csak két vezetéket kell kézzel beforrasztani, míg a TBP-hez hatot vagy nyolcat. És azt még a dobozba be is kell csavarozni.
A Boss és az Ibanez többnyire két FET-et használ, melyeket egy tranzisztoros (vagy FET-es) flip-floppal vezérel. De vannak ilyen célra tesnyésztett "analóg kapcsoló" intedrált áramkörök is, pl 4016, 4066.
Tény, hogy ezek az áramkörök zajmentesek, szemben a mechanikus kapcsolókkal. Továbbá gyorsan, kis erővel "pörcre" kapcsolnak.
de van vmi olyan is, hogy ha csak tbp-s pedáljaid vannak, akkor a jel veszit az erejébôl amikor végighalad és kell bele nem tbp, hogy erôre kapjon
mint laikus, irom ezt...
Helló!
Kérdezném a szakiktól, akik behatóbban foglalkoznak vele: Nem értem ezt a trúbájpász dolgot. elvileg a TBP egyszerű, meg minden. Ami nem TBP, analóg, az milyen? Avagy miért csinál sok gyártó nem TBP-t (leszámítva h buzik), miért éri meg nekik jobban? Csak azért kérdezem, mert pl. elvileg az Artec cuccok TBP-ok, de egyesek szerint nem, és más pedálokban is folyton meg a TBP-ra moddolás. HA egy egyszerű kapcsolóval megoldható, miért nem ilyeneket csinálnak a cégek? Vagy én vagyok nagyon eltévedve? Ez esetben is kiigazítást kérek tőletek. Köszi!
üdv!
A morpheus droptune pedállal van valakinek tapasztalata?
Használható, vagy nagyon elbassza a hangot...A youtube-os cuccok nem mérvadók számomra...
köszi!
Egyébként nekem gyanús, hogy a kép szélei felé világosodik a kép.
Vagy a pedálok közt van valami misztikus jószág, aki elszívja a fotonokat, vagy csak direkt sejtelmesen sugallni akarod a mondandót.
amúgy meg, a legjobb torzítás (think distortion, not fuzz) eddig amit hallottam, a tubeman 2 és a tube eq szimultán békapcsolva.
a tubeman 2 nincs a fotón.
Kössz a választ! Mostmár tuti, hogy ez 8MHz-es kerámia rezonátor és a középső lába fölött ki van egy darab pattanva. Ha minden igaz pénteken hoznak egyet a nagykertől: remélem ez volt csak a baja az ME5-nek és végre megszólal.
nincs véletlenül használati utasítása egy Boss DD3-hoz. tudom, nekem is jóbarátom a gugli, de jelen esetben nincs semmi kézzel fogható infója. előre is köszönöm