a korai setup a legjobb: egy wah, egy delay, egy volume, meg egy dallas fuzz face, semmi több. bár anyagiakban kijönne belőle pár boardnyi modern cucc, 100 pedállal. :)
na, és véletlenül nemtudod hogy a live in pompeii-dvd-n van mindig melette egy ilyen nagy sárgás-barnás dolog, én egyszerüen semmit nem találtam róla még neten... látszik hogy tekergeti szám közben.... nem is biztos hogy benne van a hangcuccában... de foggalmam sincs hogy mi lehet az... nem találkoztálvele?
Ez volt az egyik tippem. Még kvázi normális OD-n nem volt a lábam alatt, meg nem is nagyon tapasztaltam személyesen (gondolok itt pl egy Tube Screamer vagy egy OCD pedálra), szal azért kérdezem, hátha valami ilyesmi van a hangban.
És a sima, mostani Pí? Az orosz vagy ez a gilmour-osabb? Csak azért kérdem, mert én Gilmour fan vagyok, autentikusan az ő pedáljai után megyek - persze ami itthoni körülmények között kb beszerezhető, szal nem a rackes univibe meg a Cornish pedálok.
csak pár alaktrészben térnek el, de nagy a különbség. volt tranzisztoros és opampos is (különböző változatok ezeken belül is); civil war/zöld/fekete oroszok is mások.
az RI elég gyenge a régiekhez képest.
Egyébként soundban mi a difi a koros és új példányok között? Annyira kihallható? Csak azért kérdem, mert, bár másfél hónapja van nálam, egyszerűen imádom. Csak ódákat tudok róla zengeni. Mocskos disznó, morog, röfög, gerjed, de mégis olyan emelkedett meg magasztos a sound, áh imádom.
Hát ha a sorrend muff-->sho akkor szerintem egy hangosabb muff. Ha meg fordítva az nem tudom mit okoz szegény muffnak.
Valami ilyesmit írt a zvex az oldalán, hogy ilyen 8-9 voltig emelheti a jelet a pedálja (fingom sincs ez igaz-e) de ha jól emlékszem a tranzisztorok már ettől sokkal gyengébb jeltől is elkezdenek vágni, torzítani, "clippingelni". Tehát esetleg megjelenne egy plusz torzulás már rögtön az első tranzisztornál a muffban, aminek nem biztos, hogy kegyes hangja lenne.
Persze ilyesmire gondoltam. A BigMuff jelentése meg - hála EWR Mesternek - szélesebb körben ismert. Csak az jutott eszembe, pedálként is össze lehet-e hozni a kettőt? És akkor miféle hang keletkezne?
most csináltam havernak fuzz-t (akinek tegnap modoltuk a szkvájer sztratóját), szereti a mélyeket, úgyhogy 33mikros tantál lett a második tranyó emitter hidegítője, vele párhuzamosan egy 1 mikro MKT a "szőrnek", meg az "általam megszokott" 5k kollektor ellenállás 22 nanoval kicsatolva, ja és a becsatoló 2 mikro MKP, szerintem jobb hangú, mint az elkó. hamburgerrel nagyon durván "négyzsögjel hangja" van, meg egy óráig tart a szásztéjn :) Holnap koncert kíváncsi vagyok mit szól a stratohoz !
wááá, ue305, az mekkora jóság, régen vadásztam is rá, meg a 300-ra. Nekem 400-as volt, nagyon szerettem, csak meguntam a rack-et cipelni. Annyira jó volt benne minden effekt!
EQ helyett nem próbáltál még clean boostert? Nekem egy fokkal jobban bejött.
Tök jó, hogy betetted a múltkor azt a vibe-os hangmintát, mert ennek hatására megint eszembe jutott, hogy én szerettem volna egy ilyen pedált. Már használom is egy csomó számban :)
Ez az én rumlim:)
Következő a lánc:
SD-1 (majdnem min. gain, max volume), onnan az Ibanez UE 305 "multi" (cpmp, analóg delay, analóg chorus) compressor után van egy effekt loop a "multiban", onnan megy a jel a következő pedálokba.
Boss FV50L hangerő pedál. Fulltone Deja Vibe, Marshall JH1 (od. mód 1/3 gain, zéró scoop), Artec parametrikus eq (zéró EQ, csak clean boost)
vissza az Ibanez multiba, analóg delay, analóg chorus, és a végén egy Boss Giga Delay.
Ha érdekel leírom az egész működtetését.
Na nem olyan nagyon trükkös, de azért nem is teljesen hagyományos:)
Barátnőbe nem lehet annyi helyre mindenfélét beledugni,mint egy board-ba, mindazonáltal a dugás variációi ennek ellenére sokrétűbbek lehetnek, mint 1 boardnál. (na - elég tudományos ez a definíció?)
Nem tudom, de az a két lábon "álló" 2n2222 az egy érdekes dolog, láttam róla egy topikot valahol, "piggybacking"-nek hívták és állítólag a gain-t csökkentik le nagyon alacsonyra.
Egyszer kipróbáltam próbanyákon BC109-eket dugtam így be egy fuzzfacebe és tiszta germánium tranyó hangja volt, bejött.
Igen, azon én is eltűnődtem, de végül a következőre jutottam: A Never Drive, és a Torn's Peaker is létezik olyan verzióban, ami kétkapcsolós, és az extra kapcsoló az egyiken "mode", a másikon "oscillation", szóval szerintem a kapcsolási rajzokon a jelölt pontokat köti vagy bontja a lábkapcsoló.