A lényeg az, hogy a Lexicon nem reagál a midi parancsokra. Behringer fcb 1010 kapcsolja a Marshall Jmp 1 - et, a Jmp 1 thru kimenet megy a Lexiconba midi In - be.Nálam az 1-es preset a clean, a kedttes a torz, hármas a szóló. Az 1- es presetre beállítok pl.a lexiconon egy Chorus-delayt és store . De a kettes, hármas, stb.presetnél is ugyanaz marad. Ha a 2- es presetre , ami a Jmp-n a torz kiséret, beállítok pl. egy Reverbet a lexiconon, akkor meg az marad minden eggyes programnál.
Az MPX-et nem ismerem,de általánosságban:
Azonos midi csatornát állíts be a pedálon és az MPX-en is,vagy az MPX-en Omni vagy All módot,ha van ilyen.
Pedál MIDI OUT-ból MPX MIDI IN-be menjen a kábel.
Sziasztok ! Valakinek van tapasztalata Lexicon mpx-100 -as effektel kapcsolatban?
Hogy kell beállítani, hogy a midi pedál tudja válltani a beállítot preseteit?
Igeeeen, és megoldodott ma ez is!
Bizonyos linkek elhelyezésénél nem jelentek meg a hozzászólások, de most már minden IGEN :)
És már van kép feltöltés is
Hallógépház!
Ha netán nemcsak a semmibe megy ez a hsz, akkor kérdezném a tisztelt nagyérdeműt, hogy AD633-at honnan érdemes, esetlg van-e eladó valakinek? Egy madbean Freekout-ot (Frequency Ananlyzer klón) építek, és úgy tűnik, hogy az ebay-ről rendelt kicióccó kínai verzió kamu :( De legalább majdnem szétégette a nem túl olcsó LT1054-emet is... Köszi!
Kedves Fórumozók!
Ti, akik ezt látjátok, ügyesek vagytok, mert elértétek ezt az oldalt, de egyelőre a főoldal nem elérhető és onnan fórum sem.
Viszont nagyon jól állunk.
Minden jel szerint holnap indul az oldal. Elhárítottuk a vírusokat, az eddigi robot belépegetéseket. A héten kijavítjuk a szerver költöztetéskor keletkezett hibákat és jöbő héttől indulhatnak a fejlesztések, újítások.
Segítséget szeretnék kérni.
Roland FC-200 midi pedál exp pedálját szeretném hangerőről átállítani wah-ra, vagy pitch-re whammyhez. Valaki esetleg tudna nekem segíteni?
Sziasztok!Egy digitech ricochet pedállal kapcsolatban szeretnék kérdezni, hátha tud valaki segíteni?
A pedált kb egy hete vettem a thomanntól, és azt a furcsa jelenséget vettem észre, hogy a 7th állásban valójában 10 félhangot emel, vagy süllyeszt. Minden más állásban pontos.
Ha valakinek lenne ilyen pedálja, megtenné, hogy megnézi nekem, hogy az övé is ilyen, vagy csak az enyém hibás?
Köszi előre is!
Megjött tegnap az 4049UBE - ezzel hibátlan. Egyelőre csak kis kombón próbáltam ki, de jó hangja van első blikkre. Még a rossz, gyári csippel is iszonyatosat lökött a hangon. Kíváncsi vagyok nagy csövessel mit művel...
Nekem alapvetően asszem' tetszenek ezek a CMOS dolgok: MT-10, Beta Lead ami hirtelen eszembejut ezen a Hot Tubes-on kívül és mindegyik hozza ezt a csöves jelleget.
Nagyrészt (de nam csak azért...) mivel itt szó esett róla, raktam össze egy ilyet. A Gazz által írt fuzzosodást nem tapasztalom, viszont jó nagy a hiss; mondjuk nem csoda, egy emitterkövető és 6 inverter sztekkelve...
Rokkereknek jó lesz.
Lett ilyenem is,lesz több darab belőle.
Bármilyen MIDI-zhető készülék vezérlésére alkalmas!
Sőt, akár fotósoknak, Lightroom vezérlésére is használható (lábra lehet programozni gyakran használt parancsokat!).
Audio rögzítő programok, szoftverek vezérléséhez is jó természetesen!
Simán jó lehet,bár ezekhez a modellezős kütyükhöz inkább semleges hangú végerősítőket szoktak használni,hogy a modellezés hangja jól érvényesüljön és ne szóljon bele a végfok saját karaktere.
Nos,a Marshall végfoka nem semleges hangú, de ettől még szólni fog,és egész jól.
Ha esetleg MIDI vezérlőpedál kéne az AXE-hez,keress meg privát.
Olyan kérdésem lenne, elgondolkoztam egy AXE FX-en, de nem szeretnék lemondani a bevált gitárerősítőmről (Marshall TSL100 és 1936-os láda). Mennyire jó megoldás, hogy a AXE-t az effect return-be dugom, és a fej+ládát használom a hang megszólaltatására?
Itt összekötött gate-ű komplementer mosfetek vannak. Trükköznöd kell ahhoz, hogy egy tranyót használj a párból. (pld. a nem használtnak összekötöd a drain-jét, meg a source-ét.)
A három párból egy pár van olyan, amit klasszikusan külön tranyóként is használhatsz.
Mondjuk eddig amit hallottam CMOS IC-t lineáris üzemmódban jól szólni, az egyedül a CD4007-el készült cucc volt. Valamikor az internetes idők hajnalán, '95 körül botlottam bele egy ilyen előfokba. Abban tényleg volt valami csöves jelleg. Ezek a visszacsatolt CMOS inverterek viszont nem szólnak jobban a tranyós cuccoknál, fuzzos fülzsírolvasztó mind.
Nem volt feltűntetve semmi csak hogy C4049 és volt belőle kettő féle. Ezért is vettem mindkettőből egyet, egyet.
Banzai-os rendelés...Nem egyszer fogadtam meg hogy onnan nem rendelek többet, mert valahogyan minden rendelésnél elnéznek valamit vagy többet/kevesebbet küldenek, vagy nem azt de az elmúlt pár évben szerintem nem volt olyan rendelés, ami hibátlan lett volna.
Azért a kondikat, kifejezetten az elkókat is megnézheted. Meg a kapcsolót is.
A bufferes kapuknak a kimenetén (meg lehet a bemenetén is) van még egy CMOS Buffer, pl egy bufferelt inverter az gyk. három inverter egymás után. Emiatt pl. lineáris üzemmódban viselkedhet máshogy, mint az unbuffered (ami, két MOS-FET).
A CD74HC széria viszont, hiába CMOS, TTL szintekre van méretezve, vagyis max +7 V táp és +5 Voltos logika.
Nem tűnik úgy hogy melegedne. A buffer nélküli meg a bufferes között mi a különbség? Nyilván a jót nem küldték meg a rendelésemben, tipikus...
Ha átkapcsolok bypassra, sokkal halkabb lesz, alig torzít és mivel a kapcsolón kívül nem sokminden van azon az áraköri részen ezért gondoltam az icre kapásból. Meglátom mit mutat majd a másik csippel.
Az OPA itt alig erősít, nem valószínű, hogy "átszól" 4 iverteren, ha tök döglött a 40449.
Az álmoskönyvek szerint buffer nélküli (4049UBE) típus a nyerő.
Ami tone bypasst illeti szerintem is bypass állásban kellene VALAMIVEL hangosabbnak lennie.
Van egy egy ilyenem. Mintha kevesebb gain lenne benne mint kéne és a tone-bypass módban nagyon halk lesz és kevésbé torz - pont nem ezt a hatást várnám... Lehetséges hogy elszállt benne a 4049-es chip, de mégis annyit erősít a másik ic hogy borzalmasan sokat dob a hangerőn?
Rendeltem bele egy buffereltet és egy nem bufferelt (mert nem tudom milyen kellene bele), de csak egy jött meg egy CD74HC4049E jelölésű. Ezzel még rosszabbúl szól, mint a gyárival - ilyen iszonyat gatelt, fulladozó lett. Lehet hogy pont a másik fajta kéne bele, produkálhat ilyen jelenséget a másik fajta ic?
Valakinek nincsen elfekvőben ilyen bakelit nyomógombja (a tetején van egy kis ív)? 19mm hosszú, 7m mély, 13mm magas, egy 5mm széles kapcsolóra megy rá. Egy Watkins Copicat-re kéne, fehér is lehet.
Ùgy értem send/return hurokba kötött looperen tudok-e az erősítő effektjeiből kikevert hangot loopolni ?? Valamint a stereo jel megtartásához szükséges e magának a looppedálnak is sztereonak lennie?? Csak mert 2 Return csatlakozó van a láda hátulján...
A Blackstar ID Core100 stereo combó és a gitár közé bekötött effektek is stereóban fognak szólni?(wah,fuzz,stb) Illetve ha ugyanezen erősitő effektloop-jába bekötök egy drum/looper pedált, akkor az erősítő effektjeit tudom használni/rögzíteni a pedálon??
Mi a véleményetek hifi erősítőhöz aranyozott hálózati (220v-os) kábelről (50 ezer forintról leárazva harmincra)?
Mondtam, annak, aki megvette, hogy király, csak még arra figyeljen, hogy egy ugyanilyet húzzon ki a konnektortól Paksig is. De állítólag én tévedek, mert sokkal jobban szól vele a cucc...
A Sub Octave poti ugye a középső poti.
Ezen kép alapján a bal oldali és a középső lábhoz is egyértelműen csatlakozik vezetőpálya.
Ez meg a másik oldal,itt úgy tűnik,mintha az az eddig kapcsolat nélküli láb,ami itt ugye átfordítva a bal oldali láb,a földre csatlakozna.
Persze lehet,hogy van többféle nyák variáció, meg lehet hogy tényleg akad közte 2-nél több rétegű is,de szerintem indokolatlan lenne egy ilyen tervnél eleve az,hogy 2-nél több rétegre tervezzék. Ha mégis,akkor dádá az EHX-nek,de lehet hogy az autorouter ezt dobta. :D
Elképzelhetőnek tartjátok, hogy egy EHX Micro Pog-ot nem két hanem többrétegű nyákra építettek? A suboctave poti egyik lábához csatlakozik vezető szál, másik kettőt akárhogy nézem, nem találok semmit.
Inkább brumm-szerű cucc: http://drdfx.hu/private/VID_20200125_105500.mp4
Biztos nem önmagában a táp a ludas, mert ha csak ezt az effektet köti rá a delikvens, akkor nem zajos. Akkor se, ha polipkábellel köti rá, tehát nem is a kábel maga hozza be a zajt. Azt mondja, gyakorlatilag bármelyik másik pedállal együtt már jelentkezik a probléma, de legerősebben valóban a delay-el, a reverbbel, a hangolóval és a Soul Food-dal (amiben meg asszem van egy kétszerező). Ami még eszembe jutott, és orvosoltam, azaz, hogy ebben a ház a szinterezés és az adott jack aljzat típus miatt nem volt földelve. Ezt javítottam is, de megintcsak jön a kérdés: akkor nálam miért nem jött elő a probléma, és nála is miért csak akkor, amikor a többi pedál is rajta van?
Szaki kollegák!
Kérdésem a következő lenne. Adott két Morning Glory klón, mindkettőt én csináltam. Egy polipkábelen mindkettő és még kb. 6 másik pedál (köztük digitális reverb, digitális delay és egy Polytune hangoló, ami ugyancsak digitális), ebben az esetben az "A" alapzaja nagyn magas, míg a "B"-é jóval alacsonyabb. Ha a zajos "A" pedált egyedül kötjük a tápra a tulajnál, akkor nincs zaja. A tulaj tápja egy Dunlop, 670mA-t tud, számításom szerint az összes pedál ennek kb. a felét eszi meg. Ugyanez a pedál az én jóval nagyobb board-omon, két polippal szétosztva egy tápágat teljesen zajtalan. Notitápot használok saját építésű, alap 9V-oa stabilizátorral.
A két pedál közti két fő különbség:
1) A zajosban LM833 van, a zajtalanban TL062
2) A zajosban a nyákra terveztem plusz földpontokat, onnan kötök be mindent csilagpontosan, a zajosban a lábkapcsolóról hozom csillagpontosan a földet. A két nyák a plusz földpontoktól eltekintve gyakorlatilag azonos.
A kérdést gondolom kitaláltátok: mi okozhatja a zajt a zajosabbikban? Kicsit távgyógyítás, mivel a tulaj messze lakik, a problémát meg az én board-omon nem tudom reprodukálni. Köszi mindenkinek az ötleteket!
Én elvilegtudok segíteni. Csak attól fÜgg, milyen wahról lenne szó?
Pont mostanában építettem két wah pedált is. A facén, a gitárkészítős csoportban az egyiket meg is tekintheted. Keress meg privátban, és megprivátban.
tothgabor027@gmail.com