az 1N34 -nél vannak jobb Ge diófák is,pl: OA 1182,OA 1172 stb...ezek aranytűsek,hamarabb kezdenek,szebb hangjuk van vágni.Illetve az OA 1154 quartett,ami 4 precizen összeválogatott dióda,így a vágás szép szimmetrikus.Ez
eket mind a hazai ipar gyárotta (TUNGSRAM) még fel-fel lelhetők raktárakban.
Delivery to the following recipient failed permanently:
kocibaby@freemail.hu
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 sorry, no mailbox here by that name (#5.1.1) (state 14).
----- Original message -----
MIME-Version: 1.0
Received: by 10.216.93.6 with SMTP id k6mr359476wef.89.1258714411546; Fri, 20
Nov 2009 02:53:31 -0800 (PST)
Date: Fri, 20 Nov 2009 11:53:31 +0100
Message-ID:
köszi mindenki a választ, még egy kérdés van, a helyes megfejtőnek gratulálni fogok (:
ezen a kapcsolási rajzon DA-90 felirattal jelzett cucc az mi pontosan (dióda?)? És boltban mit kérjek, hogy azt kapjam?
Köszi (:
Az majd a következő lépés, 2085 ben :) egyelőre a gitár jele lenne a "generátor" megfelelő erősítés és magas vágás után egy shmitt trigger négyszögesíteni, aztán ezt osztanám szoroznám. a mélyebb oktáv az mehetne nágyzsögbe, vagy valami egyszerű színuszosítón kerezstül. az alap oktávnál keverhetően lenne a négyzsög, egy miller integrátorral 3 szög, ezt színuszosítva kb színusz szerűség, a magasabb oktáv választhatőan 4-, 3szög, vagy színusz. Lenne egy "attack", és "sustain" "figyelő", meg persze a smitt trigger előtt egy logaritmikus erősítő, hogy a kapuszint alatt ne - nagyon - legyen jel. a kimeneti erősítő erősítését meg a gitár jelszintjétől függően vezérelné, az "attack, és sustain" figyelő de akkor már itt lehetne egy LFO tremolózni :) és akkor lenne egy filter is benne, az lenne burkológörbe és LFO vezérelt, estleg pedállal, wah szerűen. meg akkor már az LFO speed expression pedállal vezérelhető stb csemegék a későbbiekre, először az alapok működjenek .
eddig ez lenne az elképzelés, de ahoyg egyre előrébb haladok a "tervezésben" újabb, és újabb problémák vetődnek fel
Akkor gondolom, egy vco generálná a hullámformákat, és (bassz)gitárral vezérelnéd (pitch2cv, envelope követő ilyenek), nyilván lenne benne egy jófajta szűrő.
Igyekezz mert már csak 50 éved van, hogy befejezd.. :)
Azt hiszem M84. felül van két füle, két-két furattal, azt le kell fűrészelni..
egy analóg basszus szinti effektet szeretnék majd építeni sok féle "tekergetési" lehetőséggel, színusz, 3szög, fűrész, négyszög jelekkel,lefelé felfelé egy oktávval, burkológörbe követővel, LFO-val 2059-re elkészül :)
Milyen kellemes meglepetés ilyen felajánlással találkozni, hogy valaki a féltett effektjét kiadja a kezéből ismeretlenek számára tanulmányozásra ! Hát nagyon köszönöm a lehetőséget azt hiszem élni is fogok vele!
jajó, csak azt hittem gitárhoz nyomod :) Én most csak envelope followert használok, a pici drájv az alap,de készül a torzító, meg a kompresszor is, na meg egyzser a szinti... ha az kész lenne már... jó lenne egy ringmodulátor is, a wah is szét van dúrva, de sosem fejezem be :)
De igen...
Audioslave, ott azért van effekt bőven. Imádom!
Ez előtt a banda előtt én is azt vallottam, hogy basszusra max. egy kompresszor kell. Aztán megváltozott a véleményem.
Mondjuk nincs túlbonyolítva: Boost(Torzítóhoz) - Torzító - Preamp (Hangszínvariáláshoz) - Wah. Plusz még van az erősítő kapcsolója, amit konkrétan hangerőboosthoz használok. Néha még egy kompresszor, meg egy másfajta torzító.
Próbateremben én sem tudom miért oda....
Általában ezek a DI-box funkciói (fontossági sorrendben, szerintem):
1 A jelforrást és az utána küövetkező fokozatot galvanikusak elválasztja - ezzel kiküszöböli a sokat emlegetett füldhurkot.
2 Az aszimmetrikus jelforásokból (pl. gitár, zongora) szimmetrikusat "csinál", így a doboz utáni hosszú (szimmetrikus) kábelek kevésbé lesznek érzékenyek az elektromos eredetű zajokra.
3 Szintillesztést végeznek (többnyire egy sima passzív osztóval) így a nagy kimenő szintű jelforrások (PC, zongora, stb.) nem vezérlik túl a következő fokozatot (pl keverő mikrofon-bemenete)
ha már szóba jött, kérdezek egy jó nagy hülyét: a DI-box az mi valójában és mire jó? mert az tudom, hoyg van, meg hogy szürke és van a próbateremben, ahova járunk és abba szoktuk dugni a zongorát, de nemtom mire jó és miért abba dugjuk.
Meg: egy "DI-box-jellegű" trafós megoldással.
Vagy aká egyszerűbben is, de akkor a két kimenet - pontosabban az azokra kötött effektek / erősítők "látják" egymást.
Vagy ha egyszerre nem akarod mindkét utat használni akkor egy (láb)kapcsolóval választhatsz.
Igazából ebből annyi derül ki, hogy a 3as tele van mindenféle fölösleges hangolási meg kijelzése móddal...
Kromatikus mód, normál kijelzés, oszt behangolsz.
Ezt meg a 2 is tudja... Semmi parasztvakítás.
Ha csak a két gitárt akarod váltogatni, megteszi egy egykörös is.
A TBP ugyan nem a megfelelő kifejezés ide, de amire gondolsz az úgy van: a két állás teljesen független egymástól, és a gitárjel nem halad át semmiféle elektronikán.
Ez a TU-3 ez nagyon új valami, eddig csak egy képet láttam róla.
De kb azt tudom elképzelni, hogy telepakolták egy rakás felesleges dologgal, kispóroltak még pár alkatrészt, így többet ront a hangon kikapcsolt állapotban, viszont az ára is magasabb. :)
na ja, ezt épp akartam kérdezni, hogy ez milyen és van -e valakinek tapasztalata vele?
jó lenne, csak igazából az a baj, hogy kéne egy pedál is, mert a Fender akusztikust is jó lenne hangolni a belepattintott yamaha szedővel. mármint élesben. próbán, meg esetleg majd koncerten.