ment egy stereo felvétel még az orsósmagnós korszakban, amikor a faszikám véletlenül hozzáért az egyik svához, amitől az megakadt egy pillanatra, majd elkapta a kezét. ez adta ugye a késleltetést, a modulációt meg az, ahogy az orsó megnyúlt ékszíja oda-vissza megrángatta az orsót ill a szalagot a másikhoz képest :D
és az úgy hülyeség is, de nagyjából jól mondja.
amit a gitáron tremolonak hívnak, az vibrato. vagyis a húr nyújtásával a hullámhossz, vagyis a pitch változik, ez általában is a vibrato = frekvencia moduláció, amikor egy moduláló jel a hangmagasságot változtatja. a tremolo pedig amplitudó moduláció, ahol a hangerő változik.
wikipédia:
blabla "... achieves the effect by taking an audio signal and mixing it with one or more delayed, pitch-modulated copies of itself. The pitch of the added voices is typically modulated by an LFO, which makes the overall effect similar to that of a flanger, except with longer delays and without feedback"
a kórum megkettőzi a jelet, az egyiket kicsit eltolja időben, és még vibrálja is. ha az eredeti jelet le tudod venni, akkor marad a vibrált hang. ha jól értem ez van most neked.
kérdés, hogy ez a gyakorlatban miért is olyan jó :D
Te írtad, hogy "pitch amplitúdó moduláció"...meg a fülem is ezt sugallja. Végül is egyszerre szól a kettő, akkor is ezt hallani. Lehet h egy kis delay is van benne, de sztem el is van hangolva.
nem. az eredeti meg a kis delay-es hang ha keveredik az olyan mint az elhangolt, pontosabban mint a folyamatosan elhangolódó, émelygő és a szinonímái.
a CE-3 jobb a CH-1-től meg a CE-5-től, szerintem!
a chorus igazából az eredeti és egy nagyon rövidk delay egyben, de onnan is kiveheted jobb cuccoknál () az eredetit.
summa summarum, minden szart szét kell csavarni meg srongyossá dugni az össz lukát és előutóbb találsz benne valami érdekeset.
ha meg nem akkor izé.. baj van
Erre a napra örökre emlékezni fogok! Dub megdícsért! Engem! És csak minimális iróniár éreztem a beírásán...
A vibrato eddig is meg volt, de így nagyon más, hogy leveszem belőle a sima gitárjelet kimenetnél...Mert ha jól tudom, a chorus az eredeti és a modulált jel együtt.
Nem tudom jó helyen járok e de azt szeretném megkérdezni hogy ha van egy multieffektem és torzítás be minden oké bekapcsolom mellé a flangert akkor ilyen sustorgós hang jön ki a hangszoróból lehet hogy lelazult a tekercselés a hangszoróban?
line6 dl4 effektet effektlúpha használtok? csak mert most olvasgattam egy kis line6 supportot és ott írták hogy csak gitárjel szintű jelet küldhetsz bele! gondolom effektlúpba jobb lenne!
előre is kösz!
tremoló (a gitáron) = vibrato ("effektnyelven")= ismétlődő pitch amplitúdó moduláció vagy mi az szaknyelven.
a chorusok radikálisabb beállításnál simán hozzák.
és minderre magadtól jöttél rá!
kísérletező vagy, jó jel!
Sztem inkább felejtsd el őket de nagyon hamar, mert tényleg nem büszkélkedhetnek a minőségükkel. Picivel drágábban már vehetsz Artec pedálokat és azok tényleg nagyon jók.
CE-3-asnál rájöttem, ha II.módba tekerem, és az"A" be-és kimenetet használom, egész beteg hangot kapok, mintha tremolóznék a gitáron. Elvileg ez csak az effektezett hang, az eredeti gitárhang nélkül. Nagyon állat!
az amerikai pedálok általában is inkább pluszosak. a régi cuccokon még gyárilag nem volt adapter aljzat (és én nem fúrom meg az tuti), vagy többet esznek 9V-nál vagyvagy saját hálózati kábelük van.
ilyenekkel nem lesz itt senki sem menő. nekem van ennek az apja is, ami még nem ilyen virtuális meg modellezős, hanem motoros és ezerszer szebb. és akkor mi van? az van, hogy jó lenne azért egy ilyen peterson is.
azt nem tudtam hogy nincs nagyon 9V-os mínuszosod.
200mA nem egy torzítóra vagy fuzz-ra vagy overdrive-ra mindenképp elegendő lenne, akár 5-re is, pl.
na meg nem vagyok boss párti, de 9V mínuszos pedálom akad ezért tartom hasznosabbnak.
na mindegy, nézegesd csak a motyóidat!
oké, értettem, de nálam ez a plusz funkció, hogy a psa adapter tápját továbbosztja, ha opcionálisan veszek egy polipot (plusz kiadás) vagy forrasztok magamnak (ez is plusz kiadás), kurvára nem villanyoz fel, mert nem hogy boss pedálom nincs, de még 9V-os minuszos se nagyon. arról nem beszélve, hogy még ha polaritást fordítgatok, akkor is mire elég nálam 200mA... tehát psa-t így is úgy is nem veszek mellé. úgyhogy funkcionalitási szempont kilőve, maradt a külcsín
ha polip kell, ahhoz meg minek vegyek egy boss tunert (csak plusz kiadás), ha az osztást egy ilyen pedál nélkül is meg lehet oldani? úgyhogy ugyanannyiért inkább korg, és legalább jó ránézni.
a boss meg továbbra is hasznosabb. egy "munkaeszkönél" az esztétikai szempontot előrébb helyezném a funkcionalitástól. egyértelműen szebb a korg, mégsem mellette döntenék, az is 100%. hacsak nem kerül fele annyiba és a maradékból lehetne egy ötcsápos zajszűrt tápot lőni
a korg dt-10 szerintem is szebb. egész meglepő, hogy ilyen szabad kezet kapott a designer és nem sajnálták belőle az anyagot, szép a felületi megmunkálása, na de van azóta újabb és karcsúbb korg hangoló; a pitchblack, ami már a hangmester.hu-nál is kapható...
Nem. Bár le kell hozzá hajolni, és megnyomni egy gombot. Ha hangolni akarsz akkor ez belefér. De persze ez is csak akkor, ha EQ-ként is használni akarod. Ha nem, akkor otthagyhatod abban az állásban. Ilyenkor, ha bekapcsolod, némít, és hangolhatsz, ha ki, akkor true bypass, tehát, mintha ott sem lenne.
Ok én ezt passzolom, csak a név alapján gondoltam, meg hogy 23k-ért egész jó áron van. Bár én nem igazán használok pedálokat úgyhogy bocsi a tájékozatlanságért :)
Ha lesz kis feles pénzem, én szerintem ilyenre fizetek be:
Vagy a kromatikus változatra, azt jobban szeretem, csak lehangolva franc tudja fejből, milyenek a húrok... :D
miért menőzik minden cég azzal hogy a legsötétebb színpadon is lehet látni a hangológépét? aminek fénye van azt mind látod, lehetsz a tenger fenekén a fényt az látod. én inkább azzal lazáznék hogy a legvilágosabb színpadon is láthatod hogy a béka segge alá hangolsz. mert rohatd kellemetlen hogy túl világos van és nem látsz semmitse a kis kijelzőkből...
igazán bypassos a korg. amúgy van a planet waves-nek is egy hangoló pedálja (most én is olyat használok), kicsit ufo design szerintem, esetleg enterprise, de álltalábban olcsóbban hozzá lehet jutni kicsivel mint az előbbiekhez.
szerintem attól függ hogy melyik tetszik jobban (szerintem a korg szebb :D) szóval szerintem tökmindegy hogy boss vagy korg bár én hallottam olyat hogy a korg pontosabban hangol, de ez hülyeség szeirntem :D
Tiszteletem!
Lenne egy kérdésem: Melyik a legjobb kromatikus hangoló(pedál)? (színpadra,kussolj üzemmód kell mindenképp) amiket nézegettem: BOSS TU2, Korg DT10, meg valami Rocktorn-t is láttam.
Előre is köszi,remélem segítetek a vásárlásban.
Olvass vissza és értelmezd helyesen amit írtam.
Nem azt mondtam, hogy szar a tied, hanem, hogy amit te állítassz, hogy a legjobb, az merész kijelentés. Az én üzletemet nem rontod, mert carl martint az vesz, aki tudja is, hogy miről van szó. A lehúzást általába véve mondtam a reissuekról. Nem sértésként írtam, és nem estem neked. Egyszerűen próbáltam helyére tenni a dolgokat. Még a carl martintól és az egyéb hiend pedáloktól is van jobb. Minden sokszor csak izlés kérdése. MIndenki istenít mindent, a halandó meg megveszi a sokszor elég szar dolgokat, csak azért, mert neve van, vagy mert azt mondják, hogy ez az ász pedál. Biztos nagyon jó pedál a mxr. Szerintem nagyon jók a boss kórusok is, csak éppen mindenki találja meg a magának megfelelőt. peace
Most nem tudom miért kell úgy nekem esni... Nem azt mondtam, hogy a tied szar, csak azt, hogy SZERINTEM ez a legjobb. Az enyém nem eladó, úgyhogy nem számít üzletrontásnak. Egyébként te sem hallottad az mxr reissue változatát. Akkor honnan veszed, hogy rossz és hogy lehúzás?
Az enyhe pop elemeket, és a dadaista performance-t kihagytad.
Komolyra fordítva a szót: tőlem még rossz cuccot senki nem vett, pedig sok mindent adok el itt a fórumon, és eléggé vigyázok a motyóimra.