Hello-hello!
Kis segítségre lenne szükségem. Mint sokan mások, én is sok kis analóg pedált használok, de az energiaellátás nem teljesen megoldott. Eddig egy otthon készített dc elosztót használtam, ám mivel ez nagyon zajos, gondoltam a nemrégiben vásárolt zajzáramból tovább fűzöm egy egyszerű polipkábellel a többi pedálba a feszültséget. Be is vált, ám ilyen továbbfűzés esetén az egyik pedálom, egy elég régi boss kórus rettenetesen zúg, és egy-két másik pedál is vesz fel (minimális) zajt. Nem tudom, mi lehet a gond, esetleg nincs véletlen valakinek tapasztalata valami jobb féle elosztóról, vagy elosztási módszerről? Jó lenne, ha végre tényleg zajmentessé tudnám tenni a pedálsorom.
Igen azt gondoltam ,csak más pedáloknál amik ugyanúgy nem true bypass tipusuak,ott nem okoz ennyire halható hang módosulást ha nagy gain-en marad a poti.Az ibaneznél egyértelmüen koszolja a tiszta jelet.Még a Jackhammer-nél sincs zavaró különbség.Igy sajnos nem lehet torzitott állásból teljesen tiszta hangra kapcsolni.
Ha az ibanezen le van tekerve a gain csak akkor tiszta a hang bypass allásban.Ezt nem értem .Tudom true bypass kapcsoló kell.
Ezért gyanitottam talán az enyém többet ront bypass állásban,mint az átlag Tube Screamer.
tiszta szívvel és lélekkel tudom ajánlani. analóg diléj buzi vagyok meg régi 8bites delayeket is preferálom s ez a DE7 is ott van mindig közöttük a láncban. kurvajó karakterrel rendelkezik! és a Boss DD-ket gyalázza, az is tutifix!
Azért végülis megnyugtattál .Az igaz hogy a legendák nemfeltétlenül fedig a realitásokat.Azt megtudnád mondani
hogy kikapcsolt effektnél miért szól bele a drive poti a hangba?
Köszi
A TS 9DX sajnos jobban beleszól a modolt állásokban. A dx-ek ilyenek. Lehet rajta modolni, hogy ez kevésbé legyen zavaró.
Általában a nem True bypass-os overdrive-oknál ez jellemző. Az SD-1 is ilyen mod nélkül.
Igazság szerint én úgy gondolom, hogy a TS nem high gain pedál. Általában nem azok veszik, akik csumára tekerik a gaint, ezért nagyrészt nem is okoz gondot. Ha neked nagy torzításhoz kell, azt tudom ajánlani, hogy cseréld le! Nem arra való.
Vagy modoltass!
Ellenben:
A modolás azért jó, mert olyan lesz, amilyenre csinálják!
Konkrétan megváltoztatjuk a kapcsolást. Ennyi! És semmi misztikum nincs benne. Amilyenre csinálod, olyan lesz!
Ezt a laikusoknak hangoztattam, bocsi a többiektől!
(Nagyon idegesítenek ezek a miszifikált hülyeségek. )
Hallottam olyan legendát is, miszerint a Fender gyárban bemérik a faanyag sűrűségét, és csak a megfelelő deszkából dolgoznak. Meg hogy "hangolják" a test faanyagát: reszelgetnek még innen-onnan, hogy jó legyen.
Nem akarok konfrontálódni, de itt a fórumban is elhangzott párszor, hogy a modolás azért jó, mert "zsírosabb, vastagabb" lesz az effekt hangja.
Valószínüleg egyik sem "jobb". Minimális változások vannak. Nem is biztos, hogy kihallanád. Én pl. nagyon szeretem a 1458-as ic-t, mert nekem nagyon tetszik a hangja, de sokan fújnak rá.
Modolgatok pedálokat, és azokba (A legenda miatt) JRC4558-at, vagy BurrBrown-t pakolok. (Ez a két legnevesebb ic)
Amit magamnak csinálok, inkább 1458-ast rakok, mert nekem jobban bejön. A 75558-assal sincs semmi gond! Tök jól szól az is. A 4558-as egy kicsit mosottabb, vintage-esebb.
Ha arra kell a pedál, hogy vakíts vele, cseréld ki JRC-re. Ha meg nem, tetszik a hangja, hagyd így!
Egyébként a legendák így születnek. Leo Fender azért csinálta a gitárjait égerből, mert az volt a legolcsóbb keményfa. Ma meg már, ha nem éger egy strat, akkor nem kell senkinek. (Na jó, a kőrist kivéve.)
Köszi srácok de szobafal romboló gitárosként nem tudom mivel össze hasonlitani,nincs rá modom ,gondoltam tőletek majd jól megtudom.Végül is csak a nyugalmam kedvéért hogy nekeljen azzal a tudattal gityózni hogy a másik eleve jobb.
de az első mondat is elgondolkodtató, miszerint a tervező anno
kétségtelenül annak olcsósága miatt választotta a JRC alkatrészt.
jó dolog hinni a legendákban, mindenesetre én pusztán ezért nem fizetnék annyit egy eredeti pedálért, amennyit sokszor van pofájuk elkérni.
A pedál már megvan egy ideje,csak most szedtem szét megnézni mi van benne.Ezért lennék kiváncsi olyan valaki véleményére aki már tapasztalta a különbséget,hogy az miben áll ha egyáltalán van,alap hangszin,a torzitás szövetében,dinamika?
Köszi
"The JRC parts were undoubtedly chosen by the design engineer primarily because they were cheap."
"The best thing to do, I believe, if you"re hunting the Tube Screamer Holy Grail is to stick in an 8 pin socket on the board, noting the orientation of the original chip carefully, and then just plug in various dual opamps until you find one that conjures up images of your own personal guitar deity."
Köszi ,akkor nekem már eleve az újabb megoldás van.Még annyi ,a TA-chip
-el szerelt pedál tehát ugyan azt tudja,mint a JRC4558 chip ,csak mert akik eladnak pedált azok úgy hivatkoznak a JRC chipre mint valami világ megváltásra.
Kikapcsolt pedál állásban a drive poti érezhetően befolyásolja a tiszta hangoz ,ezeknél a pedáloknál ez mindig igy van?
Az nem mod. Arról ír, hogy rosszul volt bekötve a drive poti.
Hozza a klasszikus hangot, merthát ugyanaz az áramkör. A kapcsolóban csak +3 olyan állást valósítottak meg, ami az eredeti cucc némi módosítása.
Azt írja, hogy a régebbi turboknál TS9 módban kisebb az elérhető torzítás, mint az eredeti TS9-ben; ez kompenzálható egy átkötéssel - az újabb kiadású turbok eleve így készültek.
Cserébe ha lehet - kérnék valamit: ne írd le többé azt, hogy "classikus".
Kösz.
Srácok egy Ibanez TS9DX Japán , Ta75558P Ic-vel van épitve ezekről az ic-k ről mi a vélemény? Ezek a tube screamer-ek is tudják a classikus feladatukat?
Ezen a linkensok okosság van az effektről,kár hogy nem tudok angolul .Van ott valami 1/99-es mód az az átkötés vagy mi ott miről beszélnek?Hátha valaki vágja ezeket adolgokat,meg talán mást is érdekelne.
hú, emberek, jöttem egy kicsit ömlengeni.
az imént újra kipróbáltam a Tone Bendert, amit nemrég építettem ewr kollega nyákjával, és ismét csak rájöttem, hogy eszméletelen jó hangja van. ac125-öket tettem bele, szerintem azzal a legfrankóbb. kipróbáltam üvegtokos oc44-gyel is, az sem rossz, szerintem azzal kicsit több benne a magas oktáv. (nemsokára elkészül egy rendesen bedobozolt változata, majd akkor teszek fel róla képet is...) ha valaki egy egyszerű, de jó hangú és sokoldaló fuzz-t keres, akkor mindenképpen ajánlom a Tone Bender-t!
az ibanez de7 egy nagyon jó delay. jó az echo funkciója is, abszolút zseniális cucc. (valamint ugye hosszú ám a dtime is.
dd-5 meg a szokványos digital delay. nemtudom.
jó mind.
dub-nak de-7 van. nekem dd-5. többek között
VCO a coron ds7-ből lett kopizva, a szorzó pedig a klasszik 1496-os design.
az LFO természetesen a VCO frekvenciáját modulálja(vagy ez keresztkérdés volt? :))
..és megszületett a "the holy grail of ringmodulators"
expression kimenet a vco frekvenciának, az expressionnek külön potméter mellyel szabályozható, h az mennyit szabályozhasson; drive, mix, vco freq potik, a vco freq-nek hi/low kapcsoló, lfo amount valamint lfo freq potik, az lfo freq-nek hi/low kapcsoló + led az lfo-nak ami olyan tempóban villog ahogy az állítva van.
mindez truebypass.. és hát mivel lfo-s ringmod, ezért hanghalmazok hegye áll rendelkezésre.
egyszerűen zseniális és kurvajó.
óóriási köszönet Balogh Balázsnak, írok is neki ma mélt a tapasztalatokról, még csak próbálgatni volt idő.
hello! ha valaki ismeri a DAPHON vagy INVASION márkájú effekteket az lécci írjon róluk véleményt mert tájékozódni szeretnék ez ügyben... főleg a heavy metal érdekel mindegyikből... és ha vki ismeri a Digitechtől az olcsóbb multikat arról is írhattok... :) előre is köszi xD
kínai, analóg de nem oszcillál moddal sem, 350 ms a max. delay time, 3 név alatt is forgalmazzák különböző dizájnokkal, nem rossz, usában 40 dolcsi. mi izgat még?
Fotót most nem tudok, de tulképp kinézetre ugyan olyan, mint a maiak, talán egy leheletnyivel világosabb zöld. Ami árulkodik, az a cimke, és a belseje. Itt van nagyjából összefoglalva. A cimkéről is van kép.
Viszont a belseje nagyon komoly! A bakelit nyák már konkrétan meg van hajolva, viszont az alkatrészek nagyon precízen a helyükön vannak!
Sajnos az enyémet valami agyament megbarkácsolta, az alja ki van fúrva(Gondolom valami barbár módon pedalBoardba szereléshez) és a házból is ki van vágva egy kis darab. Meg egy adapter konkrétan bele volt forrasztva az elem csatlakozó helyére. (Ezt már persze rendberaktam azóta.)
A TS-eknek nagyrészt idő függvényében nő az ára. Rákerestem e-bay-en. Van egy 82-es, és kb 3 nappal lejárat előtt áll $227.50 -on.
Az egyéb szériák, (10,7) messze nem érnek ennyit. Bár én még nem találkoztam ilyenekkel, de nem is szokták őket túlértékelni.
van egypár generáció ebből...
vannak a max 20 ropis csősíkítók, aztán a reissuek amik kb 40 ropisok, ez meg a duplája? :O
fekete címkés? az milyen, képet rakhatnál fel egyet!
nekem is van egy moddolt ts9esem, és pont a múlt héten próbáltuk meg egy fenderrel telével egy régi 50w os laney sound fejen :D nagyon retró volt :)
Egyébként utánanéztem: "81-es a pedálka. Gyakorlatilag első szériás. És JRC 2043D jelű IC van benne. Koraiakat még szerelték ilyennel, de nem sokáig...
Bp-i vagy?
Akkor inkább összefuthatnánk. Hangmintát nem szeretek csinálni, mert nam sokat mond meg az effekt hangjából. Nagyon sokat számít a felvételi mód, a gitártudás, az egyéb használt eszközök: erősítő/szimulátor, gitár.
És akkor több félét is tudok vinni.
Milyen klónt vettél?
TS-t egy kicsit szokni kell. Elsőre mindenkinek nagyon orrosnak tűnik, és nem túl brutális a torzítása.
Sziasztok!
Néhány napja boldog tulaja vagyok egy Zoom G9-nek. 65 ezerért nem volt kérdés hogy megvegyem e :) Bemutatódarab volt az USA-ban. Nos le is vonnék 1-2 konzekvenciát hátha ezzel segíthetek néhány embernek aki a
cucc megvásárolásán gondolkodik. Külsőleg minőségre jó de semmi több, látszik hogy nem egy Japó cucc. A jobb oldali pedál nyikorog ami gondolom újkorában nem volt meg de akkor is zavaró... gondolom egy kis kenés kéne neki:) Csövekre oda kell figyelni, mert ha szarok nagyon elrontják a soundot akárcsak az erősítőkben. Minimum 2 nap kell mire úgy szólal meg ahogyan nem szégyen. Ugyanis a gyári patchek... hát szánalmasak és akkor finoman fogalmaztam :)Bár lehet hogy nekem rossz az ízlésem. Az effektek mindegyike nagyon jól állítható és komolyan szólalnak meg. Megmondom őszíntén a hangja pozitív csalódás volt. A szimulációk is nagyon jók a Peavey 5150-e szerintem az egyik legjobban sikerült szimuláció. Zajcsökkentő tud jó lenni benne de ha nem állítjuk be jól vicces dolgokat csinálhat. PL ecerűen levágja a kihangzás végét. Hiányt csak a cabinet illetve mikrofon szimulációban éreztem, mert csak 2 mikrofon és 3 állás van. Úgy tudom ennél a Gt-8 -ban is több található. A reverbek csodálatosak, sok benne az egyéni megoldás de tud szimulálni például 2 gitárt(mintha bal és jobb oldalon külön játszanának) is, ami igen jól sikerült, nagyszerűen szól. A programja is kitünően használható amit gyárilag adnak hozzá. Beállítani elég nehéz sok időt vesz igénybe. De ha van az embernek türelme nagyon szépen tud megszólalni. Én használok még Loopban egy Maxon OD 808-at és egy Boss NS-2őt a Zoom elég és utánna a returnjébe. Hétvégén próbán kiderül élesben mit tud rendes erősítővel cabinettel és a 2 pedálommal kihajtva:)
Árához képest sokat tud, szerintem érdemes megveni használtan. 110 ezret nem adnék érte.
Remélem segítettem azért néhány embernek dönteni.
Skacok! Szereztem egy origi TS-9-et! Fekete cimkés!
Tesztelgetem itt a reissue tesójával, és egy TS9DX-el párhuzamban. Eddig nem hittem benne, hogy túl nagy a különbség, de azt kell mondanom, hogy megtértem. Már értem, miért kerül az eredeti minimum a duplájába...
A fene sem gondolta volna... Sokkal lágyabb, finomabb a hangja. Valahogy nem tűnik annyira orrosnak sem.
Qrva jó!
Hello!
Mentő jellegű ötletet kérnék.
Keresek egy remek hangolót!
Fontos lenne, hogy jól látható legyen a kijelzője(akár napon is), masszív legyen amennyire ára engedi és táp-ot is lehessen beledugni, mert elemet nincs kedvem cserélgetni.
Max olyan 10-12ezret gondoltam rászánni.
Ha valaki tudna egy jó cuccot javasolni azt hálásan megköszönném.
Pontosan milyen alkatrészekre gondolsz?
Közhasznú cuccokhoz ajálom a LOMEX-et, a KONTHA-t, a Mikroelektron Bt-t.
Speciális, nehezebben beszerezhető alkatrészekhez pedig magamat.
olyan funkció a pedáloknál, hogy lábbal, a kapcsoló többszöri lenyomásával tudod állítani az idő-paramétert. néhány delay-nél, tremolónál van ilyen lehetőség.
hát ha pillanatkapcsolóval kapcsolható a tempó (és valószínüleg igen), akkor pofon egyszerű dolgod van: fogsz egy momentary kapcsolót, középső lábára egy vezetéket forrasztasz amit egy jackaljzat mondjuk jel lábához kötsz majd kiméred h melyik az a láb a kapcsolón ami akkor van a középsőhöz kötve amikor megnyomod, majd azt kötöt össze az aljzat föld lábával. így már csak egy sima mono patchkábelre van szükséged és kész a tap tempó.
van külön bemenet tap tempó pedálnak meg lehet gombal is állítani de akkor mindig le kell hajolni az meg nem olyan jó...
el tudod mesélni hogy csináltad? kapcsirajz vagy valami. akár itt akár mélben aogy neked kényelmes. nagyon hálás volnék