úúú erre nem is gondoltam.
viszont azzal is gondok lesznek, hogy az envelope kontrollált effektek csak olyan lfo által hajtott effektek előtt lehetnek, melyek 90°-al képesek a fázist eltolni.
na de ez csak olyan pedállak lehet sorban, amelyiknek 3 potmétere van, egyébként nem nyújt szép látványt.
(a ce2 egyébként sanszos h eladó lesz! akit érdekel ír nekem mélt)
szia Viktor! még csak pár napja olvasom a fórumot, tudnál nekem segíteni pedálsorrend ügyben?? sajnos nem igazán látom át a rendszert..
crybaby 535q, digitech whammy, reel echo, outbox, electric mistress, q-tron+, fl9, ce2, small stone, polyphase, memory man, holiest grail, micro pog, octave multiplexer, flanger hoax, coron delay, small clone, dd3, Y triggered filter, L6 delay modeller, black finger, L6 filter modeller, micro synth, hot tubes, echo flanger, hangolópedál, ts9, hi pass filter, tube zipper.. ja és még van 3 looper pedál meg egy true bypass kapcsolópedálsor (5 kapcsoló)
namost ezt úgy kéne, hogy a csöves pedálokat szépen elosztva, hogy folyamatos melegítésben legyen része a hangnak, az analóg pedálokat mindig csöves után, de csak digitális nem true bypassosak elé!! a digitális true bypass kapcsolásúakat kéne minden második analóg után de ezt úgy, hogy az analógok mindig külön loopokba legyenek kötve!!
tudod van az a szám, az a jó, na abban a 3:23-nál van az a hang, szerinted azt ki lehet ezekkel hozni?
namost a q-tron plusnak a loopjába kéne a memory-mant kötni, de a micro pog után, de azt is úgy, hogy valamiféleképpen vissza lehessen kötni a normális jelútba.
még annyit ha kérhetnék: ezt egy 13X10 méteres pedalboardra kéne, de úgy, hogy a szívárvány színeit öltse magára a pedálsor. tehát úgy kéne elrendezni a kis pedálkákat , hogyha gtrozom, akkor a boldogság látványa táruljon elém.
és a true bypass kapcsolósort pedig az olyan loopokra kéne kiosztani, amiben van digitális pedál.
remélem érthető voltam
Tremolo, Chorus, Echo.
Sorrendnek csak akkor van jelentősége, ha egyszerre használod őket, de lehet bátran kísérletezni, a fordított sorrend is lehet izgi!
HEllo innen szeretnék reni csak valamit bénázak a kosárba "tettem" azokat a termékeket amire szükségem volt... csak nem tudom hogyan kell rendelni, intézni aki ért hozzá vegyen fel msn -re vagy írjon itt.....
www.warmoth.com
még talán a régi forumban valaki belinkelt egy olyan pedált, ami bekapcsolva véletlenszerűen megszakítja a gitár jelét, olyan mintha kontaktos lenne a kábel, emlékszik erre a pedálra valaki? megtudnátok mondani hogy mi a neve?
Mert így az NS-2 kiszűri a torzító előtti, tehát a gitár sss zaját is, meg a torzító utáni, tehát a torzító brummját is. Így működik a legjobb hatásfokkal.
Valószínű... én egyébként a DD-20-asomat a Hangmestertől vettem (vagy 2 éve), és nagyon elégedett vagyok mind a cuccal, mint pedig a hangmesteres srácok hozzáállásával... én ezt akkor is leírtam, őszintén, remélem azóta sem változott ez...
WD7 is volt.. össze vissza konfigolható, jó cucc. viszont ha a régi stílusú wah hangzást keresed, azt az igazi torkos hápogást, akkor: crybaby. egyértelműen.
szia!!
nekem volt DD-6 delayem, viszont eladtam. nekem a dd-3 szimpatikusabb. valahogy csak mert.. a dd-3 al jobban lehet játszani a delay time-al, meg nem ér annyival többet a 6-os mint amennyivel drágább.
itthon valahogy nem divat, de egyre több külföldi oldalon olvasni, h az ibanez de7 jó cucc. néztem róla videókat, olvasgattam utána, ki is próbáltam. én inkább ezt venném mint a dd-3 at.
Hi!Ibanez WD7 wah pedált szeretnék venni (harmony central szerint qrva jó).Szerintetek is érdemes foglalkozni vele, vagy jobb az azonos árban kapható Cry Baby GCB95? Kösziköszi
Hello egy jó noob kérdés következik: Adott egy Cort X-2 es gityó meg Johnson Standard 15 kombó, na most ezek önmagába nem elég a "rock hanghoz" hanem kell közé tenni torzítót ?
Hello! A használóitól szeretném kérdezni, hogy mi a véleményük a Boss DD-3 és a DD-6 delay pedálokról, és milyen más márkájú delay pedálokat érdemes még kipróbálni. Segítségeteket előre is köszönöm.
tegnap este játék közben egyik pillanatról a másikra behalt egy mxr pedálom, ha ki van kapcsolva átengedi a jelet de ha bekapcsolom akkor nem csinál semmit, az új elem sem segitett rajta, mi lehet a baja?
Szóval ezt egy topiktársnak küldtem e-mailben, egy az egyben idekopizom, hátha neked is (és esetleg másnak is) hasznos lesz:
" Kis használati utasítás következik...
Nem tudom, ismered-e a működését, a helyes bekötésen sok múlik, és az NS-2 bekötése gyakran nem triviális.
A legegyszerűbb, ha csak a gitár jelét akarod szűrni, ilyenkor közvetlenül a gitárt az NS-2 IN-jére kösd, és minden egyebet utána.
Ha esetleg van hangolód, wah pedálod vagy kompresszorod, akkor ezek mehetnek az NS-2 elé.
Ha viszont használsz torzítópedálokat, akkor azokat mindenképpen az NS-2 effektkörébe kösd!
Ha jól emlékszem, van egy Ibanez SM-7-esed.
Ezt javasolnám:
Gitár -> NS-2 IN
NS-2 Send -> SM-7 IN
SM-7 Out -> NS-2 Return
NS-2 Out -> erőlködő IN
A modulációs effekteket és delayt, reverbet pedig az erőlködő effektkörébe tedd.
Az NS2 effektkörébe ne tegyél modulációs effekteket, se delayt, se reverbet.
Bocs, ha ezek eddig triviálisak voltak, gondoltam leírom, hátha nem ismered.
A legbonyolultabb bekötés, ha a erölködő előfokának zaját szeretnéd szűrni, ez kábé így nézne ki:
Gitár -> (hangoló, wah, comp) -> NS-2 IN
NS-2 SEND -> (overdrive vagy booster) -> erőlködő IN
erőlködő SEND -> NS-2 RETURN
NS-2 OUT -> (eq) -> (modulációs effektek) -> (delay) -> (reverb) -> erőlködő RETURN
Ez utóbbi bekötési mód a legprofibb, minden lehetséges zajforrás zaját szűri, de nem minden erősítővel működik. A különböző erősítők előfokának jelszintje ugyanis eltérő lehet. Van erősítő, amelynek az előfoka nagyon magas kimeneti jelszintet ad az effektkörre, ez esetben nem fog működni a zajszűrés a fenti bekötéssel. Rockerviktor így járt a korábbi Powerstate csöves erőlködőjével. Nekem Peavey TripleXXX csövesem van, annak az előfokjele viszonylag alacsony szintű, a fenti bekötés gond nélkül ment.
Ha már be van kötve a zajzár, akkor náhány szó a használatáról:
A jobboldali kétállású kapcsolóval azt tudod beállítani, hogy mi történjen, amikor a pedált nyomogatod.
- "Reduction" állásban történik az, amit józan paraszti ésszel várunk tőle: ha ég a led, akkor működik a zajzár, a pedál nyomogatásával ki/be kapcsolhatod a pedált, a kikapcsolás bypasst jelent (sajnos nem true bypass, de tapasztalatom szerint nem nagyon ront a jelen) Én ezt használtam mindig.
- "Mute" állásban ez annyiban különböző, hogy ha kikapcsolod a pedált, akkor bypass helyett egyáltalán nem engedi át, vagyis némítja a jelet (ez koncertezés közben lehet jó, ha mondjuk hangolni akarsz, és nem TU-2-d van, ami ezt a némítást automatikusan megcsinálja) Ha ezt használod, a hangolót mindenképpen az NS-2 elé kösd!
A "THRESHOLD"-dal tudod beállítani, hogy milyen jelszintnál kezdődjön a vágás. Ezt a következőképp célszerű beállítani:
- először vedd le teljesen a THRESHOLD-ot és a DECAY-t is (tekerd bal szélső állásba)
- a cuccon/gitáron idézd elő azt a használni kívánt beállítást/szitut, ami a tapasztalatod szerint a legzajosabb
- ne pengesd a gitárt - hallanod kell a zajt
- fokozatosan tekerd felfelé a THRESHOLD-ot addig, amíg teljesen eltűnik a zaj - de pontosan addig, és ne tovább!
A DECAY-jel tudod ezután beállítani, hogy a zajvágás mennyire "hirtelen" következzen be. Ez már ízlés kérdése, nagy dzsidzsinél az alacsony decay a jó, hosszan kitartott hangoknál viszont nagyobbat kell beállítani, legjobb persze itt is az arany középút, de tényleg teljesen ízlés kérdése. Én kb 12óránál szoktam hagyni a DECAY-t, így nagyo finoman, alig érzékelhetően következik be a zajvágás.
Remélem a fentiek hasznosak lesznek. Jó kísérletezést! "
Az NS-2nek megvan a speciális bekötési technikája, amit most nem írnék le, mert már sokszor megtettem...
Keresd meg.
Az NS-2 loopjába kell behurkolni a torzítót, vagy az előfokot.
Fú most vettem észre, nem fogalmaztam valami jól, bocsesz. Szóval én basszer vagyok és a banda gitárosai szeretnének multieffektet venni, lentebb említett szempontokat figyelembe véve.
Hát, ez esetben mindenképp próbálgatni kéne a lehetőségeket.
Menynire kellenek effektek? Mert ha csak Torzítás kell meg max 1-2 beállítás, akkor mindenképp kispedálokat érdemes venni. No meg milyen gitár, milyen erősítő, stb.?
gt6-ból van basszus változat, de én inkább kisvonatból raknám össze a témát, van egy csomó basszuspedál azokból, egy csomó gitár kisvasút hangja bedöglik a mély c-től, szerintem a multik is hasonlóan viselkedhetnek :(
Köszi, csak még annyi hogy C-re hangolt, "zúzós" metalt játszunk, ez befolyásol-e valamit? Vagy esetleg ebben az árkategóriában a kettőn kívűl más választás?
OFF
Mi a pöcsömnek kell az a sok effekt???
Egyb. Line6 podja a legjobb, a szakmai zsűri szerint. Vagy a line6 invesztál a legtöbbet a külföldi gitármagazinok lefizetésére:D
2007-08-15 19:35 |
#20176
biztos elkoszolódott a potméter, ugye ez nem optikai?
Hello! Én basszusgitáros vagyok, de a bandában a gitárosok multieffektet szeretnének venni, tanácsot kérnék. A lényeg annyi h legyen szép viszonylag "tiszta" torzítása, ne ilyen műanyag gagyi hangzású. meg solo switch vagy vmi hasonló, gyorsan váltson a programok között és 80-100 ezer között mozgolódjon az ár, kicsit több is lehet. Amire gondoltak az a Zoom gt 7.1ut és a Boss Gt 8. Köszi!
helló!
ha valakinek van vox v847 wah pedálja, vagy egyáltalán wah pedálja, akkor válaszoljon:
ahogy taposom, és eljut egy bizonyos "hangmagassághoz" (ilyen hülyén mondom, de mélem érthető) akkor hallható egy kevés recsegés. mindig ugyanott.
namost ez játék közben a gitár hangjától annyira nem hallatszik, akkor erőssebben ha lassabban taposom a mélytől magasig (hátulról előre).
lehet hogy semmit sem jelent de kicsit parázok...
előre kösz
Nem jó hír, hogy zajos, pedig már azt hittem, hogy a szólókiemelés problem megoldva.
Ti mit használtok erre a célra.
Ja!
Ns2 nem azért van, hogy az ilyen zajokat kiszűrje?
Ja, és egy OD-3-am is van.
Az OD-3 szerintem nagyon fasza overdrive pedál, dinamikus, ütős hangja van. Elég tág határok között állítható a gain-je, így aztán a szép lágy blúzos hangtól a szárazabb rokkig sokinden kijön belőle.