"két torzítót nem célszerű sorbakötni. "=VÁSZ?
Ez egy kicsit elkkapkodott kijelentés. Boostra pl reklámként tökéletes egy dlt tubescreamer és drivepedál is pedig, vagy cleanboost by Albert!
Erősítő boostra nem torzítópedál kell, mert két torzítót nem célszerű sorbakötni.
Egy boss ge7 equalizer jó lehet, az nem nyúl a hanghoz (ha nem állítod el a hangszíncsúszkákat), csak a jelszintet növeli meg a level potival.
Egy nagyobb jelszintű pickup is megoldás lehet, vagy pickup booster áramkör, amit a gitárba kell berakni, és egy potival tudod kapcsolgatni (pl EMG, vagy a seymour is csinál ilyet).
Ha mindenáron ovedrive pedálba gondolkodsz, akkor a legjobb szerintem a DOD Malmsteen. Az direkt erre van.
De típusra, márkára specifikusan amúgy nincs tervem, koncepcióra az alább leírtak, és ez a 3 típus jutott eszembe (Bluesdriver, SD2, meg Tubescreamer copy).
Ö, nem, hanem a Boss Super Overdrive-ra, az SD-2. Kicsi sárga kompakt pedál. Igazából próbáltam sokféle Distortion pedált, a Digitech Hotheadtől a Ds1-en át az Mt2-ig, de mind kompresszált volt nekem, olyan dobozhangú, szal egy pedál önmagában csak torzításra már tuti nem vennék, csak meglökni kicsit az erősítő hangját.
Az OD-20-ra gondolsz? Az ebből a szempontból tényleg jó lehet, van benne egy halom torzító, ráadásul élőben is használható, meg van benne erősítőszimuláció fejhallgatós gyakorlásra, meg menthetőek a beállítások.
Tud valaki ajánlani olyan OD pedált, ami tranyós erősítőt boost-olni jó? Van egy teljesen korrekt torzított csatorna az erősítőmben, és "tökön kéne kicsit rúgni" valamivel. Úgy gondoltam ,hogy a boosternek szánt pedál tulképp szinte végig be legyen kapcsolva, és a tiszta/torz hangok közt az erősítő lábkapcsolójával váltanék, szal egy kevés gain maradna a tiszta hangon is, ezért olyasmi kéne, ami nem akkora gaint ad rá, hogy tisztán is zavaró legyen, de ne csak a hangerőre toljon rá, mint egy clean booster...Valami tippje valakinek? Tubescreamer, SD1, Bluesdriver?
A bossnak vannak kétpedálos digitális effektjei. Azok között van egy sárga színű, ami a boss torzítópedálokat modellezei, és elég jól. Mondjuk más effekt nincs benne, de a torzítók között sok van és jók.
basszushoz keresek valamilyen kütyüt. PX4B-t nézegetem, de nem feltétlen vagyok biztos.. (ráadásul, mintha nem is árulnák sehol.) csak arra kell, hogy fejhallgató kimenet, takt legyen benne, meg hogy bele tudjak vezetni zenét(!). meg persze hogy dinamikus hangzása legyen.
Amikor én kezdtem, még nem voltak ilyenek, később viszonylag nagy ládáim voltak.. szóval nem műveltem ki magam ezen a téren.
Bármilyen tanácsot kérek, nekem mindenképpen újat fogsz mondani. :)
Háááát, nekem eddig a kis Korgok hangjai eléggé digitálisnak tűntek, de az RP-ké is, mármint a torzítások. De látom a Zoom meg kevés volt választékban, akkor nem tudom mit lehetne...
Olcsóbb gitárokhoz való és kezdőknek, de erre a kategóriára eléggé jó.
Minden gitár közel ugyanúgy szólal meg rajta,az effekt hangját hallod, ezért egy olcsóbb gitárból is használható soundot hoz ki. Nyilván egy Gibson hangján ront, de aki drága gitárt használ az úgysem ebben az árkategóriában gondolkozik.
Az effekteket kevés paraméterben lehet csak állítani, ez a tulajdonság a profikat bosszantja, de a nem profiknak jó, mivel nem ad sok lehetőséget rá hogy elrontsd a beállításokat.
Ultarkemény hang nem jött ki belőle, de a túlküldött csöves overdrive hangot jól hozta.
hm, hát nemtom. volt egy zoom g2-esem. abba is voltak erősítő szimulációk stb. de a torzításból nem volt vmi nagy választék...szal olyan multit keresek amiben több fajta van...akkor a Korg AX5G adja?
Lejjebb már elhangzott hogy ez egy John Lennon feldolgozás, meg lett vitatva hogy ez semmit se von le az érdemeiből. Van, aki azt látja "külsős" szemmel, hogy hű, nem nagy cucc, én - mint Green Day rajongó - úgy látom, hogy baromi nagyot alkottak a srácok, ugyanis, ekkora korlátok között, mint hogy adott volt egy szám(szöveg, stílus, dallam stb.), annyi Green Day-t tudtak beleadni hogy a fanoknak maximális orgazmus. De sztem Green Day-es téma túl lett tárgyalva, és elég is volt.
nem akarom letörni a lelkesedésed, DE! a workong class hero JOHN LENNON - feldolgozás.bocs.. amúgy tényleg jó szám..de a greenday nem csinált mást mint eljátszotta, meg rakott alá dobot, meg egy kis lead gitart, egy sztem nem nagy cucc szólót (aminélkül sztem jobb lett volna - de legyen ez privat vélemény)
nagyon szétoffolt a topik, úgyhogy én is hozzászólok:
a green day megcsinálta amit egy zenekar megcsinálhat.
az hogy kinek mennyire tetszik, az más tészta.
nekem se a kedvenceim.
a korn viszont 4 gecijó albumot csinált, sőt az 5. is hallgatható (számomra).
az hogy merre mentek el utána az már nem izgat.
ha gipsz jakab band néven csinálták volna az 5. albumot, akkor persze más lenne. azt mondanám nem is olyan szarok gipsz jakabék, igényes popzenét nyomnak.
a pop biznisz őrlőkerekei nagyok.
s aki "lentről" tornázta bele magát az sok szart megevett évtizedeken keresztül.
csodálom hogy nem lett tömegesen önygyilkos mindenki.
s tuti hogy otthon jókat mókáznak és a zenéjükből érnek és milliókra voltak hatással.
hallgasd meg moindjuk az új klippes számot,a Working Class Hero-t,mint mondtam én nem igazán szeretem őket pár szám kivételével,de mondjuk a fent említett nálam 11pontos dal,és nem hiszem,hogy bármikor is eladták volna magukat,a Korn az más tészta,ők csináltak egy zseniális albumot Issues címmel és azóta sem tudják,hogy hogyan sikerült
az új image vkinek tetszik vkinek nem , ez szubjektív!meg az is h kinek tetszik a zenéjük!De sztem belekötni nem lehet!ÉN sem rajongok értük de azt mondom h nagyon is rendben vannak!A sikert meg ki veti el?!
Kicsit kusza megfogalmazás, de azt hiszem értem, mit akarsz mondani.
Viszont ha jól sejtem, azért nem minden esetben vagy tisztában a zenekarok háttértörténetével, mert csak akkor lehetne valakit megvádolni azzal, hogy eladja magát, ha gyökeresen megváltozik annak érdekében, hogy sikeres legyen...
Meg azért meg lehet figyelni, hogy amint egy zenekar ismertebbé válik, kicsit kitör a totális ándergrándból, máris mivel vádolják őket? Eladták magukat. Fura dolog ez... Olyan mintha az lenne a legnagyobb dicsőség, hogy valakit alig ismernek... Ha úgy vesszük, akkor a mi kis zenekarocskánk kibaszott jó zenét játszik, mert nem vagyunk ismertek, marketinges hátterünk sincs, nem adjuk el magunkat, stbstb
Ez nem lehet véletlen.
Én megpróbálok nem elvakultan véleményezni és mindent megvizsgálok több álláspontból is... Ezért teszek szóvá néha egy-két dolgot itt a fórumon is.
Ezzel mindösssze annyi bibi van, hogy a negatív irány nem definiált. Te esetleg egészen mást tartasz negatív iránynak, mint néhány zenésztársad. Akkor most kinek van igaza? Megmondom: mindenkinek
Már csak az a kérdés, hogy mit nevezel negatív iránynak...
Pl. én az ilyen sikTh féle zenét nem tudom értékelni, de azért nem mondom, hogy milyen szar már, meg hogy nem igényes... Érted, ugye?
A zene már csak ilyen. Apámék már a hetvenes években arról panaszkodtak, hogy mára hogy elkurvult a zene, bezzeg az ő idejükben...
3 évtized távlatából pedig már egészen más megítélés alá esnek a 70-es évek Amit akkor igénytelen szarnak mondtak a nagyokosok, az ma sok esetben nagyon igényesnek számít
annyit próbálok tenni ez ellen, hogy olyan zenét igyekszem csinálni, ami újat hoz, de mégsem negatív irányban.
azthiszem ennél többet nem is tehetnék a részemről.
meglátjuk sikerül-e
Ez nem volt válasz az én hozzászólásomra, de örülök, hogy ennyire odavagy azért a zenéért.
Mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, ezen kár vitatkozni.
Próbálj meg egy kicsit más szemszögből is szemlélődni, mert a "merev" hozzáállással nem segítesz sem magadnak, sem másnak, max. síránkozhatsz örökké.
mondok egy egyszerű példát: sikTh.
angolok, patent hangzás, hihetetlen dalok, engem a hideg ráz amikor hallgatom őket. most attól tekintsünk el, hogy mint zenészek is kifogástalanok, mert nem attól lesz valami igényes (előbb lett megtárgyalva). nyitottak, csináltak valami egészen új zenét, ami megáll a lábán, és nem adják el magukat (de mégsem vannak a föld alatt 6 láb mélyen, és foggal körömmel ragaszkodnak az ismeretélenséghez).
Nemtudom elmondani.. meg kell őket ismerni.
Aztán lehet h jövő héten pont átesnek a ló túloldalára.
na jó, hagyjuk. elég mereven állok az ilyen dolgokhoz, és szerintem ha iylen ütemben halad tovább a zene, akkor el fog kurvulni nagy része. de ez az én véleményem.
Ez így van... Személy szerint én pont nem szeretem a Green Day-t, sőt a stílust sem, de mégsem mondanék semmi negatívumot rá, mert amit csinálnak, jól csinálják.
Ugyan, ne legyél már ilyen felszínes.
Azt gondolod, hogy aki eladható zenét csinál, az nem őszintén csinálja? Nyilván van ilyen is meg olyan is, mint mindenhol máshol is. Ha azt mondod, hogy top hangszerelés, top hangzás, top dalok, akkor mi a gond? Már csak azért is szar, mert van mögötte lóvé és marketing? Nemá.
Mi lenne, ha a kedvenc zúzdacsapatod hirtelen híressé válna, picit igazítanának az imidzsen, meg a cuccokon? Akkor már szar lenne?
Green Day-jel az égvilágon semmi baj nincs. Okos punkpop, jól kitalált dallamokkal, frappáns szövegekkel, de semmi több. Kéretik ezek szerint kezelni őket. Písz.
Nem, nem.. nem így értem.
De mikor már valami ennyire elmegy egy eladhatósági irányba, és kisemmizi a stílust magát amiben elvlieg működik, az szerintem már elből nem sorolható ebbe a kategóriába. Mert persze, top hangzás, top hangszerelés, top dalok. De miért, és hogyan?
Azért az elszomorító (számomra mindenképp) hagy egyre kevesebb igazi autentikus vonásokkal bíró dolog van (akármilyen műfajon belül) Természetesen lazul midnen, meg keverednek a műfajok, hiszen lassan-lassan megtelik midnen és újítani kell, de azért nem mindegy h mi milyen irányba változik.
De pontosan ez a lényeg.
Én híve vagyok az egyszerűségnek, ha van benne lélek és dallam, és nem imádom a tekerőgépeket. Az "egyszerű de dögös" vonal mentén imádom pl a Shadowst, az ACDC-t, a Black Sabbath-ot, stb, hogy csak a fontosabbakat említsem, elég különböző megközelítésekből...
De a bonyolult zene is lehet pl kurvajó, lásd pl. Yes (a legnagyobb kedvencem).
Szóval nehéz megfogni, mitől jó egy zene.
Ezért nem szabad lenézze zenész a zenészt.
Azért az hogy valami igényes zene vagy nem, az nem személyes megítélésen alapul. A zene nagyon tág fogalom ma már, és egy Green Day nevű dolognál már rég nem csak a zenéről van szó. Persze, nagy nevű dolgokban akaratlanul is megfordul a marketing de azért egy egészséges szint után ez már bántó. És nagyon nagyon sok dolgot lehetne említeni ezen kívül.
De hagyjuk mert ez megint olyan téma, amivel sosem jutnánk olyan megoldásra, amivel mindenki egyetért.
Viszont azzal semmi gond, hogy ki mit szeret hallgatni. Természetesen.
Béke
Végül is nem ez a lényeg? Hogy valami olyat csinálj, amit szeretsz és neadjisten még másoknak is megtetszik, mert "van benne valami"?
Bírom, amikor a sok technikaőrült lenézi az ilyen zenekarokat... Mert az sokkal jobb, amikor lehangolva megy a matekmetál...
Ibanez RG450-em van (nem én vettem..) és egy olcsóbb 20W-os Laney erősítő. Messze áll a 600ezer forintos Les Paul Jr.-tól vagy a 300ezer forintos Billie Joe Jr.-tól (Green Day énekesével együtt fejlesztett Jr ág).
Én igazából ma éjjel hallgattam elüször greendayt. Eddig kimaradt, mea culpa
A hangzás szerintem egész profi. A zene meg elég egyszerű.
Viszont: van valami a zenéjükben, ami megfogja a tömegeket. Szerintem jók a dallamaik és a szövegeik is énekelhetők... olyan slágeresek.
A srácok nekem olyannak tűnnek, akiknek pszichiáterre van szökségük, de tuti, hogy ez az imidzsükhoz hozzátartozik.
Én azt mondom, nem szabad őket lenézni. Elég nagy a rajongótáboruk, és az bizony sokat számít.
A stíluson belül azért megállja a helyét.
Ja és igen, a hangzás. Most nem azért, de egy profi zenekarnál (pl. akik ebből élnek) pont, hogy arról van szó, hogy nem engedhetik meg maguknak, hogy ne szóljanak jól... Persze, lehet háborogni, hogy Avril Lavigne mellett a gityós Orange cuccokon játszik, de akkor mi van? Ő ebből él és nem fog Johnsonon meg gyakorlókombón nyomulni... Szóval ezek a lenéző megjegyzések azért kicsit viccesek.
Nem túl bonyolult de saját véleményem szerint az egyik legigényesebb zenét játszó zenekar. Persze ízlések és pofonok. Gitárvásárlásra és csöves erősítőre (+fenntartani...) nincs pénzem. Csak egyszerűen egy Basket Case kaliberű szám gagyin szól a cuccaimmal.
Azé ne legyél már ennyire primkó... Nem az a lényeg, hogy mennyire bonyolult a zene, lehet valamit igényesen csinálni úgy is, hogy nincs túlbonyolítva... A popdalokban is van, ami igényesen szól, a punknál is. Nem attól lesz valami igényes, hogy bonyolult. Szóval ez nagyon gáz mentalitás, hogy vegyél 30 rugóért gitárt (lehetőleg kombóstul) és mehet a zene, mert tök mindegy, hogy szól... Érted a dolog lényegét, ugye?