Kint sokan használnak ilyesmit. Röviden W/D/W vagyis: wet dry wet
Középen szól az effektmentes jel.. a 2 szélén meg a sztereo effekt.
Itthon a Madarász Gábor (Madi) használ ilyen setupot.
Valahogy így állt össze minden megfontolás alapján. Az egyik ilyen, hogy pl. zengetőt nem szívesen küldök csöves erősítőbe, ez talán jobban szól loop-olva egy félvezetős hifin. Végülis ez a felállás így pont megegyezik a stúdiós megoldással. Pl. így a PA felé küldött összegzett jelben meg tudod választani a direkthang panorámáját,úgy, hogy a delay, és a reverb ugyanúgy megmarad a két szélen.
Hallottam egyébként, hogy odakint ez már valamennyire kezd az egyik trend lenni, itthon Alapi Pisti használja hasonlóképp a sztereo-t.
és egyébként miért így használod a cumót? hogy középen szól a direkt jel, csöves szajrén, két oldalt meg tranyóson az effektezett? Jobb így a térhatás?
Nem tudom, hogy lesz, de mindenesetre ismét keletkezett egy kis "vágyördögöcske", ami ugye majd macerálgatja az embert egy ideig. Az a baj, hogy ahogy ismerem magam, hamar elkezdenék ebből is hiányolni valamit. Mindegy, becsüljük meg a mostanit, szóval előre a BOSS GT vonalán..
van dániában élő ismerősöm, akartam vele hozatni pár Carl Martin pedálkát még év elején, és az a vicc, hogy ott legalább annyiba kerülnek, mint itthon. esetleg használtan sanszosabb talán...
300-ből csak úgy úszod meg, ha tengerentűlról hozatod valakivel. Ennyiért ezzel a vesződséges módszerrel már be lehet szerezni. De ez az abszolút minimum, és azt hittem, ezzel eléggé lefoglak... (én ennyit soha semmilyen körülmények között nem adnék egy multieffektért, legyen az bármilyen profi.)
Én még ettől drágább árat találtam ráadásul. Azért írd meg,hogy hol árulják 300-ért, hátha valami nagyobb pénzt hozzámvágnak, amit erre fordíthatok. (Persze körül kell ám ezt előtte rendesen rágni, hogy tényleg mennyiben leszek előrébb egy ilyennel, mint egy újabb szériájú GT-vel, amiket azért mellesleg én elég nagyra tartok).
Megnéztem a G-System-et. Na tessék, most nem fogok aludni. Ez nem kispályás cucc, a fene essen bele, nem is tudtam, hogy létezik. Nem igaz, hogy most erre fogok pályázni, most már valaki fogjon le.
ha több pedált szeretnék egy tápról etetni, elég egy osztókábel, azaz párhuzamosítani a két ágat? nem pofázik egyik vissza a másiknak valamilyen módon?
háhhh
az kis korg ax15000g-t hogy reklámozzák itt 59E-ért. most akciósan.
nekem vidul a fejem, mert én 37E-ért vettem:DDDDD
téma név----hát ilyet vehetsz, kezdésnek kiváló lesz..aztán persze majd időőőőőőőőőőővel válts:)
Ja, G-System.... az tuti király, de kiváncsi vagyok, hányan adnak érte egy vagyont idehaza... merthogy nem éppen két fillér...
Hát ha extra igények vannak, tejelni kell sajnos.
Namégegyszer... A Roger Mayer Octavia hangját jellemezné nekem valaki? esetleg hangminta? Sajna a Roger Mayer holnapján lévő(?) mintákat valami ok folytán nem tudom lejátszani...
Nem, azt nem tudod megcsinálni. Úgy van, hogy mondjuk egy delay-reverb sorrend esetén a delay-egység csak a direkt hangot adja tovább a zengetőnek. A Quadra-ban van rá lehetőség, hogy külön zengesd a direkt hangot, és külön a delay-ezettet a megfelelő mértékben, ezen kívül még eq-t is be tudsz illeszteni ide-oda ebbe a "pókhálóba", ha ügyesen szerkeszted meg, nagyon fejlett, látványos dolgokat lehet vele létrehozni.
A maga korában a Quadra csúcsmodell volt (szerintem már kb.15-20 lehet). A belső variálhatósága nagyon rugalmas, ebben az Alesis a többi cuccában is mindig úttörő volt. Izgalmas, összetett dolgokat lehetett vele csinálni. Nekem annyi a gondom vele, hogy valamennyire zajos, és a szimpla zengetői nem a legerősebbek (mint minden Alesisnek). Szóval összegzés gyanánt: a multieffektek belső felfűzése lehetne fejletteb is. Csak hogy egy példát mondjak: a GT-kben, ha utóbbi szabadabb lenne, meg lehetne csinálni, hogy a Delay-t is megzengesd, de sok egyéb mindent. Na most már sokat beszélek, kösz a hozzászólást.
Hát ezesetben - hogy a GT-vel nem tudsz 100% effektezett jelet képezni - valóban kéne valami másik cumó. Mert ha mindenképpen hagynak az effektek egy kis direkt jelet, akkor bármit csinálsz, az ott fog maradni... Gondolom én.
Viszont a Quadraverbet én próbáltam, nekem nem tűnt valami komoly cuccnak.
A lényeggel kellett volna kezdenem. Úgy használom a sztereo-t, hogy egy "center" csöves erősítőm- hangfalam van középen, amiben a direkt hang, és csak az insert tipusú effektek (compr.,overdrive, oktáver, stb.) szólnak. A két szélén két tranyós aktív hangfal van, ahol a sztereo effektek szólnak, mint reverb, delay, kórusok, stb. Így kell három jelet még összegeznem a PA felé, és nagyjából ennyi. Egy GT6-tal meg tudtam nagyjából oldani (a lejjebb írtak szerint), csak annyi a szépséghibája, hogy a sztero körben némi direkthang is benne marad, ezért a fázisgondokat egy valamivel tálolabbra, fix kimért távolságra való mikrofonozással (huszonvalahány centi) tudom orvosolni.
Lehet, hogy nem úszom meg a rack-elést. Lehet egyébként variálgatni ezzel a GT6-tal, mert van egy fizikai insert-pont rajta. Ha innen kijövök, és ezt tekintem a főágnak (én innen hajtom az erősítőt), akkor a GT maradéka a sztereo kimenetig felfogható egy loop egységnek, ha a végén a három jelet ismét összegzem (amiből persze az egyik a mikrofonnal visszavett jel). Annyi ezzel a gondom, hogy hiába tekerem fel koppra az effekt hangerőt ezekben az egységekben (nekem itt a sztereo cuccok vannak-delay, reverb,kórus), valamennyi direkt hang mindig marad benne, és az összegzésnél ez komoly fázishibákat okoz, ami újabb labdát dob fel. Na ez így bonyolult, de hátha valakinek vann tippje a megoldásra.
Nem egészen értem.
Egyrészt, hogy minek kell Y, másrészt ha nem akarod, hogy továbbmenjen a direkt jelút, akkor pont hogy insert típusú azaz soros bekötés kell neked. Egyébként GT-ben meg tudod oldani a pre volumézést, sokféleképpen.
Az effekteknek pedig van olyan paramétere, amivel tudod állítani a direkt és az effektezett jel arányát.
Vagy az a cél, hogy a jobb/bal oldal máshogy szóljon, vagy mi?
Magyarázza már el nekem vki hogy mi a külömbség a pod xt és a pod xt pro között azon kivül hogy az egyiknek olyan alakja van mint a seggemnek másik meg kétszer annyiba kerül... kösz
Nem fogalmaztam pontosan. Szóval nekem az kellene, hogy a belső effekteknél legyen olyan lehetőség, hogy a jelút Y-ban elágazik (send), meghajt pl. egy zengetőt, majd ez összegződik (return) a végén. Mindez még nem elég nekem ráadásul, mert "pre-volume" módon szeretném a send-et használni, hogy a direkthang ne menjen tovább a fő ágon. Úgy emlékszem pl. az Alesis Quadraverb-ben van lehetőség ilyen szervezésekre, csak el akarnám, ha lehet kerülni a rack-ezést koncerten.
Üdv! Mestert keresnék a témában:
Tud-e valaki olyan padló-multieffektről, aminek a belső szervezése nem olyan, mint a legtöbbé, hogy kizárólag sorba fűzve-egymás után vannak benne az effektek, hanem van benne "loop"-os szervezésű rész is (reverb, st. delay, stb.).
hát ez a kép szart se érne, ha ilyen 200*300 pixelben raktam volna be. ééééérteeeed
ja, nagyon rendben van az összerakás, akárcsak a potik, meg az aluház. Be is ízzítom egy kicsit :D Csupán annyi a problémám, hogy egy pillanat alatt megette az elemet, ami volt hozzá, tápom meg csak egy van. Szóval vagy repeat vagy torzító, éskapcsolat jelenleg lehetetlen :D
húha szép nagy lett, na sebaj
teccik belülről, rendesen össze van rakva.
Tegyek be képet a reel echo belsejéről? AZ meg ilyne kis bizbaszokkal van tele..
Eladó egy BOSS OS-2 Overdrive/Distortion torzítópedál. Nagyon jó hangja van, különlegessége hogy egy külön potival lehet rajta állítani, hogy Overdriveként vagy Distortionként üzemeljen a pedál, illetve hogy valahol a kettő között legyen. A pedál kb 5 hónapos, garancia, doboz megvan, jó állapotú.
10ezer forintért.
Boss adapterrel együtt pedig 13 ezer forintért.
0620/412-3670
shade@chello.hu
Most már izgatott, úgyhogy szétszedtem. Egy PT2399 IC-t találtam, ami digitális, meg egy raklap analóg alkatrészt.
Szóval megyóék ismét hazudnak.
Ez beenyúl magától a hangszínbe, mivel mint mondta ez echo. De egyébként van tone poti is, amivel te is tudsz.
Még csak most ismerkedek vele én is, most vettem valamelyik nap, de a teszt hamar befejeződött technikai és időbeli okok miatt. Mindenesetre az eddigi tapasztalatok nagyon jók! És ez tényleg hagyja magát selfoszcillálni, mint az analógok!
De azért alávetnék pár vájtfülűt egy olyan tesztnek, ahol egy szólón van egy lájtos delay, közben pedig ott csörömpöl a zenekar. Aztán tessék megkülönböztetni az analógot egy jófajta digitálistól.
Mert az egy dolog, hogy tegyük fel meg lehet magában különböztetni, ha "mikroszkóppal nézed", de hogy egy zenekari produkcióban nem, az tuti
igazából nem érzem magam nagyon kompetensnek, mivel eddig csak digitális delay-eim voltak. Most vettem egy Carl Martin Red Repeat-et, amiről egyesek azt mondják, hogy analóg, mások, hogy digitális, megint mások hogy hibrid.
Egyébként fasza hangja van, de ez tényleg nem a tipikus digitális delay hang, ez valójában echo.
Amúgy sztem digitális delay is tud nagyon szépen szólni, az ilyen vintidzs-sznobság, hogy csak az analóg a jó.
Ami sztem fontos, hogy az ismétlések hanszínébe bele tudj nyúlni (leginkább magasvágás) különben valóban nagyon steril és mű, hogyha csak szimplán ismételgeti a hangot.
írtam rögtön, nekem is elkerekedett a szemem!!! És télleg csak egy fél sort írtam ott a kommentfalon, és már jött is a levél.. várom, hátha reagálnak vmit.
erről az ehx hol készült sztoriról jutott eszembe, hogy van egy kurblim, egyik oldalt rászitázva: Galli :Made In Italy, a másik oldalt meg dombornyomva Jim Dunlop Usa, meg Patxxxxxxx(egy csomó szám)
:DDDDDDDDDDD
Na most figyeljetek.. ez a nem mindegy.
Electro Harmonix myszpészére a kommentekhez csak felírtam, h zajos a clone theory, és mér jött is a levél, hogy mi a baj vele, kicserélik ha hibás, írjak mélt, hívjam ezt és ezt a számot. Nagyon meglepődtem
rendes tőlük, de hát itt senki nem foglalkozik ehx pedálokkal, meg ugye a thomanntól jött, nemhiszem h fogk tudni vmit kezdeni a dologgal. amúgy nem gáz, csak nagyon feltekert hangerő lehet hallani a hisss-t.
A "distortion" torzítást jelent, és a fuzz is torzítás.
"Distortion" alatt általában diódás vágást értenek (ha jól tudom), és az is lehet éppenséggel elég durva.
Én kamaszkoromban építettem egy fuzzt, az ha jól emlékszem máveleti erősítő túlvezérlése elvén máködött. Nagyon nyers, visítós hangja volt, a mélyeket eléggé megette, de visított, mint egy disznó.
- 4. fajta: a csöves pedálok
- 5. fajta: nano széria
- 6. fajta: XO széria
(7. fajta: micro synth, bass micro synth, graphic fuzz, 16 sec dela, pog, hog, looper < ezek a laposban vannak, vagy kicsit más?? a looper + hog szerintem más)
Roger Mayer Fuzz-okkal találkozott már valaki? Classic Fuzz, Ax Fuzz, Stone Fuzz, Spitfire Fuzz, Octavia... főleg utóbbira lennék kiváncsi, hogyan szól.
ennyire naivak ne legyetek.
érdemes lenne megnézni az amerikai vám szabályokat, mitől lesz valami onnan származó.
pl egy olyan megmunkálási folyamaton esik át amitől más lesz a rendeltetése pl a dobozba bekerül valami, amitől már nem doboz hanem effekt lesz, akkor már amerikaivá válik.
ergo kinai cucc, de made in usa.
Persze legalább 3-féle dobozuk is van:
- 1. fajta: Small Stone, Small Clone, Dr.Q, Double Muff, Holy Grail stb
- 2. fajta ugyanez csak kicsit szélesebb: Big Muff, Pulsar, Mini Q-Tron, Octave Multiplexer, stb
- 3. fajta agy lapos: Electric Mistress, Polychorus, Memory Man (Deluxe és Stereo), Q-tron, Q-tron Plus, Holier Grail, Holiest Grail stb
hát az az electro harmonixnál pont nem igaz, hogy ugyanolyanba szereli a cuccait egy bossnál még inkább
ja de egyéként igaz, valószínüleg ez a helyes megfejtés..
Nemá srácok, az electro harmonix ugyanolyan fémdobozba szereli szinte ez összes cuccát. Kézenfekvő, hogy ezeket a fémdobozokat nagy tételben szerzik be olcsón, kínából. Vagy minimum ott készíttetik. A kínaiak pedig mindenre ráírják, hogy made in china, bármi legyen is az.
Attól még az összeszerelés bőven lehet amerikai. Én nem hinném, hogy egy ilyen neves cég csalna. Végülis az orosz cuccokra is simán ráírják, hogy made in russia...
őő huh.. elsőre én is elszomorodtam, de tekergetni kell sokat. már azért jönnek belőle olyan hangok amik teccenek, maradni fog, tökölök vele. csak én személy szerint jobban szeretem, ha egy effekt nem olyan erős, ezért is ment pl az EVH phase, ami Stratoman úrnak egyik kedvenc pedálkája lett, én meg nem csíptem. ízlés kérdése, ennyi..
sztem tuti csak a ház a kínai!Azért sikeredtek viszonylag ilyen nem túl drágára mert olcsóbb kínai alkatrészekkel dolgoznak!
Ahhoz meg h beleférjen ilyen kis odobzba a cucc ahhoz kis dolgokat kell használni
Őszintén megvallva kicsit lelomboztál, de kipróbálnám még mindig, lehet h nekem pont bejönne!