amőgy meg ezek a ládaszimuk kb arról szólnak, hogy levágja a magastartományt, meg a mélyeket is valamennyire, szóval EQ. Azt utána te hogy akarod "beállítani, hogy faszán szóljon"? Amit egyszer levágott magasat pl, azt utána eq-zhatod, sose lesz ugyanaz, még hasonló sem.
Ez olyan, mint a bakelit-cd vita.
Aki a melegségre vágyik, és nem baj a "kosz" az bakelitet hallgat, aki meg tisztaságra, és nem zavarja a "sterilség" az cd-t.
Én meg mp3-mat, mert szarok az egészre:)
De ha valaki berak egy kurvajó hi-fin valami kurvajó bakelitet, hát elsírom magam, hogy nem ez az etalon.
Vagy régi autó-új autó, stb.
Ízlés dolga.
De összepróbálhatsz egy régi hammondot leslie ládával, és egy szoftverszintit is, ami modellezi...
A digit. cuccok jól teljesítenek nagyon sok műfajban, sokban meg az analóg effektek.
meg a ládaszimu nem nagy vasziszdaz benne, mert tényleg csak egy eq szerű dolgot csinál... de a pontos belső működéséről a barkács topicban biztos segít neked EXP... (meg a többiek)
Én is hozzáfűznék egy-két dolgot ehhez a mizériához!
Nos!az új boss torzítókat nem csipázom!egyiket sem!AZ a bajuk h mindegyiknek van egy kis "papír"hangja!nagyon eq-zák a hangot!Effektekről viszont nem nagyon tudok véleményt mondani, csak annyit h nekem egy CH-1em van és sztem 14K-ért sztem jól szól!
A másik!Kövezzetek meg ezért, v tartsatok sznobnak, de én bármelyik régi japó bosst simán elfogadnám!Amiket eddig próbáltam, egytől egyig rohadt jó volt!Japó DS1et meg kimondottan szerettem, de el kellett adnom mert jött egy hirtelen biznisz, de sztem ha ugy alakul mág szert fogok tenni egye, v egy új DS-1re Analogman moddal, mert az is buzijó!És itt értem ahhoz a ponthoz h miért is jobbak a régik!Sztem egyszerű a magyarázat!Más alkatrészeket használnak most, és egyáltalán nem jobbakat, rámentek arra h minél olcsóbb legyen, de sajna ez a hangminőség rovására ment, ami elvileg a legfontosabb lenne!
pedig a rugós zengető pont a természetes jelenséget próbálja utánozni, más kérdés, hogy amiker ezt megalkották, még nem állt ott a tudomány, ahol.
az rugósnak az a lényege, hogy a mondjuk 3 rugó kicsit más, így nem ugynúgy rezegnek, eleinte halad a rugókon 1-1 hullám (ez "modellezi" egy terem korai visszaverődéseit), aztán ahogy verődnek, a szabálytalanság miatt egyre jobban besűrűsödik, akárcsak a valódi terem esetében, és létrejön a reverberation. A rugók és a végpontok veszteségei miatt ugyanúgy elhal a hang, akárcsak valós esetben, plusz még jön ehhez hozzá, hogy a rugó is vágja valamennyire a magas hangokat, akárcsak egy terem falai illetve a levegő.
Szóval az elképzelés ugyancsak az eredetihez akart hasonlítani, csak hát mondom, akkoriban még nem volt rá jobb technológia.
Egyébként osztom a véleményed, sokkal valósághűbb hanja van pl egy digitális reverbnek.
Igazatok van egy részben, aláírom. De SM írta a jót, h abban az árkategóriában jobb cuccokat lehet venni, és a másikfele, hogy a boss hányéves munkásságából és mennyi fajta termékéből mennyire mondhatjuk, h télleg jó.
én ugyan nagy híve vagyok a rugós zengetőnek, de lőjetek le ha nem igazam van, egy zárt helyiség falai által okozott valódi hangreverberációhoz nem sok köze van... És nem nevezném természetesnek a hangját.
Akkoriban, amikor nagy szükség volt ilyen reverb effekttel gazdagítani valahogy a hangot, óriási találmány volt a rugós zengető, mely valamelyest megközelítette a kívántat.
Az igazság az, hogy a mai jó digitális zengetők (pl. RV-5 vagy Holy Grail stb.) sokkal jobban szólnak (legalábbis szerintem), és mindenképpen élethűbbek.
Pedig digitálisak.
kb ugyanez a helyzet a régi gityókkal, olyan volt kezdetben, meg még sok évig, aztán azt szokták meg. Fender, Les Paul, stb aztán a modern gitárok, amiknek mondjuk kiegyenlítettebb a hangszíne, az már szar HiFi gitár.
ha mondjuk kezdettől fogva ilyenek lettek volna a gityók, akkor most a Fender lenne pl a szar. szóval ez ilyen.
A probléma az a bossal, hogy hasonló árkategóriában sokkal érdekesebb cuccokat kapni kicsit nagyobb utánjárással.
Delejen kívül a modulációs cuccaik per-pill nem túl meggyőzőek, (túl sok dolgot tudnak, és azt mind szarul), torzító/overdrive viszonylatban kifejezetten tragikusak, talán az od-3, bd-2 elmegy, a többi nem különösebben érdekfeszítő.
Multiban nem tudom milyen, lehet hogy faszább
Nálam pont belepasszol a soundba, clean kíséretet kicsit elvarázsolja, meg néha torzítóval kombinlva egy kísérőgitár mellé dallamokkal nagyon fel lehet vele dobni a kíséretet.
Na nézzük is meg, hogy mit is jelent akkor, hogy természetes :)
Szerintem kevés természetellenesebb hang van, mint az, amit egy jó régi szalagos delay produkál... legalábbis a természetben nehezen találkozol ilyen visszhanggal:)
Szóval definíció kérdése. Ha úgy definiáljuk, hogy a természetes az az analóg, akkor tényleg az analógok a természetesek :)))
A DS-1-nél valóban jobb a japán. Bár japánt még nem hallottam csak taiwani-t japán alkatrészekkel :)
Nem akkora a különbség a az új taiwani is használható csak kicsit szőrösebb a hangja.
Zolikák:
A Boss pedálokkal kapcsolatban nem értünk egyet. A torzítóik zömét én sem szeretem (de nem mondanám hogy rosszak), de az OD-3 viszonylag bejön, pedig taiwani, és utálom a GE-7-et, pedig az aztán nagyon is analóg, viszont pl. az NS-2 az világbajnok cucc, pedig taiwanban gyártják és nem true bypassos, és a DD-20 is nagyon jól szól szerintem, pedig digitális és taiwani, ráadásul még Boss is. Már fűztem be többször is hangmintákat, amelyeket DD-20-al készítettem... szerintem egyáltalán nem steril és nagyon jól használható. Hasonlóan bajnok cucc a DD-3 és a DD-6 is.
És akkor még nem is említettem a tranyós/csöves dolgot meg ezer egyebet... :)
Szóval erről beszélek. Sajnos a sztereotípiák kialakultak, és ebben ez a fórum is nagyon segít...
Az ember lassan nem meri hangoztatni hogy szeret egy nem true bypass-os, nem amerikai, nem japán, nem vintage és nem analóg cuccot, mert fél hogy lesajnálják... inkább beáll a többiek közé és bólogat.
Ja, és:
- azért mert a japán DS-1 jobb mint a taiwani (valóban), nem azt jelenti, hogy az összes taiwani pedál szarabb...
- azért mert általában a nem true-bypass-os cuccok hozzányúlnak a hanghoz valamelyest, ez nem jelenti sem azt, hogy mindegyik hallhatóan ezt teszi, sem pedig azt, hogy minden esetben emiatt szarabb lesz a bypassos hang
- szóval nem kellene mindig általánosítani.
, az nem vitás, hogy egyre jobb pedálok válnak elérhetővé,ezzel egyidőben egyre több rosszabbak is, míg pár éve még a boss volt az "elérhető" kategória csúcsa. Valszeg ez az ok!
igen, de nyilván nem ránézésre alakult ki ez a vélemény
de azt írtam az előbb, hogy az újak messze nem olyan jók mint a régiek. azért van egy két fincsi boss még japánból
na jó, de nem véletlenül alakultak ezek ki, bár tényleg kicsit sok már. átment általánosításba az egész, de könnyen megmagyarázható, h ezek miért is lettek:
1. delay: sokan keresünk analog delay-t, emrt egy természetesebb hangot szeretnénk, és akkor ugye számunkra a digit az "szar". sokan jönnek a fórumra úgy, hogy mondjuk meg mi a különbség ez és ez között, kinek mi a tapasztalata, mi a véleménye. és hát azért az sokkal jobban hangzik, h valaminek természetesebb a hangja, tehát mindenki általánosítva erre ugrik, pedig lehet h ha halláná a kettőt egymás mellett, akkor neki a digit jobban teccene.
2. ha csak a boss pedálok példájából indulunk ki akkor ez bizony 90%-ban így is van.
4. ha sok pedálod van, rohadtul nemmindegy, h milyen a bypass. sok olyan nem trubypass cucc van, ami korrekt mikor ki van kapcsolva, de sok viszont ocsmányul belenyúl a hangba, és ez bizony nagyon zavaró.
öccse ez nagyon nagy igassság......
tehát ha nagyon szar zenebónát akark, akkor vennem kell egy új, nemusahanemkínai (taiwant úgyis lerohannyák) digitális diléjt....
Divatos sztereotípiák:
1. delay: ha analóg, akkor húdefasza! ha digitális, akkor szar.
2. bármi egyéb: analóg: húúdefasza! új, taiwani -> szar
3. pedálok: régi japán -> HÚÚDEFASZA! új, taiwani -> szar
4. bypass: true -> HUÚDEFASZA! nem true -> szar
5. bármi: amerikai -> HÚÚDEFASZA! kínai -> fos
Hehe. Csak úgy eszembe jutott. Ilyen szépen asszem még úgysem foglalta össze senki.
Igen, esetleg boostert, de tök semleges karakterűt. Ha alapul vesszük a gitár-effekt-erősítő bekötést, akkor a gitár után, erősítő előtt kellene ez a szerkentyű. Azt, hogy nem ad hozzá a hanghoz semmit, természetesen úgy értem, hogy a már meglévő soundba nem piszkál bele. Az erősített jellel már nem akarunk kezdeni semmit, arra már csak megőrülni akarunk!!
A true bypasst is vágom, csak hát volt már alkalmam olyan true bypass kapcsolású rendszerhez, melynél meg voltam róla győződve, hogy a bypass mód az nem is baypass, hanem direkt beleépítettek ide egy fehérzaj-generáló egységet! Csak úgy...
Szal ha boostert keresünk, akkor mely lehet hangzásilag a "legészrenemvehetőbb" megoldás?
Vagyunk itt páran, ha összedugjuk a fejünket meg tudunk felelni a kívánalmaknak :D
Na de most te mire is gondolsz tulajdonképpen?
a gtr erősített hangjához nem ad semmit?? mármint az erősített jellel akarunk kezdeni vmit, vagy hogy?
bypass módban nem vesz el semmit: true bypass kapcsolású
aktív módban a hangerőn emel? Egy booster pedált keresünk?
Srácok, ebben a mai hatalmas effekt-kínálatban ki tud eligazodni oly módon, hogy csekély hibaszázalékkal tudja ajánlani a legmegfelelőbb berendezést, mely egy elektromos gitár erősített hangjához nem ad hozzá semmit, és nem is vesz el belőle, aktív állapotban kizárólag a hangerőn emel, bypass módban pedig csak simán jó minőségű gitárkébellé avanzsál?
Alesis Quadraverb GT-ről mi a véleményetek? Még életemben nem volt effektem, eddig úgy gondoltma előbb egy jó alapcuccom legyen aztán effektet és ebben nem vagyok otthon. Egy olyan multit szeretnék ami minőségi, könnyen kezelhető, és a legsűrűbben használt effekteket tudja. Kalapács gitárosa árulta el hogy alesis quadraverb-et használ és látom most van egy eladó. Kérlek válaszoljatok, előre is köszönöm!
Anyagi okokból megválnék néhány cuccomtól!
Boss DS-1: 9ezer
Boss CE-20: 27ezer
Mindegyik cucc Kb. 2hónapos, zsír új, alig használt, papirokkal, dobozzal, garanciával stb. Sürgősen eladó!
workinprogres@keszthelynet.hu
06205827799
az köll nekem.:D vagy nem is tudom, ááá, érjen má haza a DSL, és akkor majd minden kiderül. lehet, hogy az összes kütyüm megy a szekrénybe...
mondjuk, a Laneyvel használtam egy régi jóságos Guyatone grafikus ekut, és hiába tetszett a hangkép, lett benne mindig valami kis idegen izé, szóval, hogy van ott még valami frincfranc. pont ugyanez a bajom a Korg tone bossteremmel is. belnyúlok kicsit, lesz szép kerek mély meg még valami izé, ami zavar...
Ki lett próbálva a bbe sonic stomp (sonic maximizer pedálváltozata) próbán, és azt kell hogy mondjam, hogy kurva jól összeszedi a hangképet.
Csínján kell vele azért bánni (strató könnyen úgy csilingelni kezd, mint egy harangjáték), de egyenlőre igen elégedetté tett.
Tiszta hangra üt mint egy jó kompresszor, a kompresszoros érzrt nélkül valahogy, és a krancsot is összeszedi szépen.
Viszont egy nagyon picit olyan hi-fissé teszi a hangképet, de egyenlőre nem zavar:)
Hello mindenkinek. Most keszulok uj multieffectet venni es egy korg ax3000g-re gondoltam. Mit mondtok errol a pedalrol?digitechrol azt hallottam h hamar szetesik, azert maradtam a korgnal, egy komolyabb boss mint a gt-8 meg tul draga nekem
ELADÓ
Boss OS-2 Overdrive/Distortion torzítópedál, jó állapotban, garanciával, dobozban! Hibátlan állapotú, alig használt Boss adapterrel vagy anélkül is el lehet vinni!
OS-2: 11,000
Adapterrel: 13,000 (az adapter bolti ára 5 rongy, szóval ez eléggé megéri...)
shade@chello.hu
Ez attól is függ, ki mennyire van megszorulva. 200-497 dollár között láttam. Én itthon 90-ért vettem midi vezérlő pedállal együtt, ami relatíve soknak tűnhet,de ez profi stúdiócucc, ami élőben is profi (nem adom el).
Tegnap én is gazdagabb lettem egy Kasléder TS9-essel. Este élesben is kipróbáltam az új, full csöves Greg-kombón. Hát le a kalappal! Baromi jó hangja van. Igazi jó OD pedál! Blueshoz, Cream-es rock-blueshoz tökéletes!
Anyagi okokból megválnék néhány cuccomtól!
Boss DS-1: 9ezer
Boss CE-20: 27ezer
Mindegyik cucc Kb. 2hónapos, zsír új, alig használt, papirokkal, dobozzal, garanciával stb. Sürgősen eladó!
workinprogres@keszthelynet.hu
06205827799