értem és köszönöm!
az előző kérdésemre is tudnál némi infót adni?
nagyon köszönöm előre is.
az az igazság, hogy megdöbbent ez az új (nekem új) megközelítés a jó hangzás felé, és tényleg kíváncsi lennék arra, hogy mennyi ráfordítással érhető ez el.
Ezek a monitorládák klubszinten, jól elhelyezve elég hangerőt adnak, de nagy szinpadon nem ezt használtam, hanem visszaadták két monitorba elém, két monitorba mögém a soundot, szóval épp olyan volt mint bármelyik hagyományos cucc esetén.
köszi uraim!
vudu: az usb-s midi interfészt alatt mit értesz?
tehát vennél egy kütyüt, amibe gitár beledug, onnan laptop- progi, majd hangfalak? a midi interfész az a lápkapcsihoz kell?
erről még annyit, hogy tervezem a zenekaromat egyszer - egyikőjük sem Edda-rajongó - elvinni egy Edda-koncertre, mert rengeteget lehet tanulni belőle, hogyan kell egy koncertet összerakni (dalsorrend, kezdés, befejezés, hangulati csúcsok stb.)
milyen érdekes: ma az M2-őn volt a Magyarock c. műsor, benne az Edda '97-es koncertjéből az Ördögi kör, és Steve mögött embermagasságú rack, mellette fej-láda (a típusát nem tudtam kivenni,tán Rivera?)
Kedves Steve,
tudom, biztos hülye kérdés, de egészen véletlenül nem próbáltál a TT412 ládára vagy a Line6 412 ládádra kötni egy JCM 900 fejet. Érdekelne melyik láda passzolna inkább hozzá, ill. Vintage30-as vagy Greenback szórók illenek-e hozzá jobban?
Köszi.
2011-01-03 20:35 |
#1479
Ja, az anyagiak meg ott játszanak be, hogy nyilván ha nem számítana a pénz, akkor én is vennék egy jóféle macbookot 3-4-500 ezrekért, egyszerűen csak azért, mert "a nagyok is ezt használják", ugyanakkor tisztában vagyok azzal, hogy egy jól összerakott "sima" laptop, megfelelő hozzáértéssel kezelve, meg jó hangkártyával akár harmad annyi pénzből is ugyanúgy ellátja a feladatot.
Nekem a modellezős dolgok közül (minden nagyobb gyártó pluginjeit használtam, rengeteget tesztelgettem, élőben is) a legjobban a Peavey ReValver MKIII jött be, a kistesóját meg is vásároltam, annyira megtetszett, azóta itthon demózásra csak azt használom. Én vennék egy kis firewire-ös interface-t (M-Audio Firewire Solo pl.), egy jó erős laptopot (MacBookot), egy USB-s MIDI interface-t és a Peavey szoftvert. A progi maga ilyen 18.000 körül van itthon, E-MU Midi X2 usb-s MIDI port az 16.000 magassága, hangkártya 70.000 körül + a MacBook az olyan 280.000 körül van.
Sok mindentől függ, elérni kívánt soundoktól kezdve anyagiakig minden bejátszhat, szerintem. Én még csak itthon, felvételekhez és gyakorláshoz használtam ilyen szimulátor progikat. Próbáltam Guitar Rig-et, Amplitube-ot, Overloud TH1-t, Line6 Pod Farm-ot, meg néhány ingyenes, lelkes "amatőr" által készített erősítőszimulátort, és az a tapasztalatom, hogy mindegyik progi más-más területen "üt". Tehát olyan progival még nem találkoztam, ami mindent elég jól tud, de végülis ez olyan dolog, hogy erősítőből se nagyon van ilyen, szóval ha az ember tudja, hogy mit akar, akkor egész szép csodákat lehet művelni már a digitális világban.
Ahhoz, hogy élőben rendesen megszólaljon egy ilyen cucc, elég egy "akármilyen" laptop, megfelelően erős procival (manapság már minden újonnan kapható laptop procija el tudja látni egy gitár real-time effektezését), meg egy jó usb-s (vagy firewire-s) hangkártya. A többi már "csak" a hangosításon múlik.
szívesen veszem mindenki tanácsát és véleményét, annyira új nekem ez a klasszikus, erősítő-láda nélküli megszólalás.
te mit állítanál össze magadnak?
gépestül, lábkapcsolóstul, szoftverestül persze, tehát egy koncert-stúdió kész hardvert.
Nem szeretnék beleugatni, meg távol áll tőlem a mac vs. pc vita generálása is, de azért azt tegyük hozzá, hogy nem feltétlenül kell macbook, egy jobb minőségű laptop is simán megteszi egy jóféle audio interfésszel. A többi dolog meg engem is érdekel:). Ja, és most 1 évig ingyenes a Waves GTR Solo. Én még nem próbáltam, azt sem tudom igazából, hogy a Solo verzió miben különbözik a "rendestől", csak nemrég olvastam, gondoltam, megemlítem:).
steve, pontosan milyen típusú macbook-ot használsz?
a monitor hangfalaidnak mi a pontos típusa?
a waves gtr3-ból pontosan milyen csomagot használsz?
próbálom nagyjából feltérképezni az anyagi vonzatát egy ilyen felszerelésnek.
előre is köszi a választ!
nem, ez túlzás. az ennyi erővel azt jelenti - nekem -, hogy mivel - Hofi szerint a Mo-n 1 főre jutó hülyék száma 2 -, túlságosan sok energiát kellene erre fecsérelni, a kimenet pedig több mint kétséges. Az ilyen embereket képtelenség meggyőzni, mivel irigyek, buták vagy mittudomén. Állhatsz te a Wembley stadion színpadán, ha valakinek nem tetszik a képed, akkor nem lesz jó, amit csinálsz...
Ennyi erővel akkor hagyjuk az elmebetegeket szabadon kószálni, és büntetlenül bármit csinálni, mert hasznosabban is eltölthetnénk az időnket, minthogy megállítjuk, és diliházba zárjuk őket..
Van, akinek néha oda kell csapnia az asztalra, hogy ezek az elemek tudják, hogy hol a helyük!
igen, olvastam... erre a kollégámat tudom idézni, aki már sokat látott, tapasztalt ember: " nem kell minden hülye ember minden hülye kérdésére, felvetésére válaszolni... "
felesleges energiát pazarolni ezekre a dolgokra, mert azt fel lehet használni sokkal hasznosabban is
Jah, a Macekben jó hangkártya szokott lenni ami nem késik a drivereknek köszönhetően (azért a pénzért legyen is benne ), de a mostani Windowsok (Vista, 7) is tudnak késés nélkül kezelni alaplapi hangkártyákat.
amúgy meg bármikor látom az Eddát, mindig rájövök: ezek tényleg Mo. négy legjobb rockzenésze, és Attiláról sok rosszat szoktak ugyan mondani, de egy tény: durván jól menedzseli, kézben tartja ezt az egészet, tényleg megvalósította az álmát, hogy 30 éve a csúcson vannak...
Milyen hangkártyát használsz pl koncerten? Gondolom valami külsőt, de ha lehet tudni, akkor pontosan milyet?
Illetve mi az a program, ami lábkapcsoló előtti monitoron látszik? (amin ki van írva a patch neve)
Játszom, bizony, a JEFF P.Tribute Band -el és az Alapi Band-el szinte csak ilyen helyeken. Van két FBT aktiv monitorládám , ezek szólnak. Darabja 80W , 110dB
méretre nagyjából studiómonitor méretűek. Kis klubokba úgyis akármit vittem le, mindig "hangos" volt!
Azt azért nem mondanám, hogy mindenki " ne győzi visszaszerezni" a pedálokat, mert pontosan mindkét tábor , a hagyományos megoldásokhoz vonzódók és az újabb megoldásokat használók is egyformán megtalálhatók a nemzetközi szakmában.
Az idén a szigeten pl. Gary Willis bass fenomén egy laptoppal játszott a Jazz Napján, a Queensrych sok évvel ezelőtti Pecsa buliján mindkét gitáros laptoppal játszott, a Muse bulin, hogy egy harmadik műfajt emlitsek szintén laptop, arról nem is szólva, hogy többször láttam a 67 éves John McLaughlint McBook -al és Amplitubbal a fusion bulijain és az indiaiakkal a Shakti koncerteken is.
Nekem itthoni gyakrolásra tökéletesen megfelel a Waves GTR, csak néha kevés neki a 2*2,4GHz.
doremifasolatido: Fontos dolog, nélküle tök használhatatlan a dolog, de egész olcsón lehet már jó kártyákat kapni, pl E-Mu 0202USB, és még zenehallgatáshoz is jobb, mint az alaplapi vacak. Van olcsóbban is, de azok csak 16/48-asok.
"Kicsit fel kell kötni a gatyát a patinás gyártóknak...."
Nehogy azt hidd!Az idő nem ezt igazolja.Annak idején amikor bejött a divatba a digitális rack effect,mindenki lecserélte a régi szar analóg pedáljait,eladta a régi Marshall-kat stb.
Most meg,nem győzik visszaszerezni:))))És még sznobizmusról sem beszélhetünk,(persze biztos ,hogy vannak ilyenek is)mert világhírű gitárosok cikkeiben lehet ezeket olvasni és a koncerteken is ezt lehet látni.
Ha pl. oda állsz egy jó fej-láda elé az teljesen más játék- érzet,mintha egy progival játszol,még,ha egy az egyben úgy is szól .Van ,akinek fontos ez is.Én annak vagyok a híve,hogy mindent arra kel használni,amire kitalálták.Én pl. utálok telefonnal fotózni,ha képeket akarok csinálni akkor fogok egy fényképezőgépet stb.ha elektromos gitározni akarok,akkor pedig bekapcsolok egy erősítőt stb..:))))
Ez bizony a Waves plugin csomag része, és bizony a GTR már átlépte a határt, amikor a kivánt végeredményt könnyedén, problémamentesebben éred el, mint a "cipeljük az erősitőket,... van e olyan mikrofon,...milyen láda elé és hová tegyük a mikrofont, és melyiket?... Majd a keveréskor még korrigálunk!" küzdelemmel!
ezek VST-plugin erősítőmodellek? Kicsit fel kell kötni a gatyát a patinás gyártóknak akkor Én imádom az analóg cuccokat, de van az a határ, amikor már érdemes kompromisszumot kötni, és ez ezt talán már át is lépte.
Jah, meg láttam olyan iPhone utánzatokat, amelyek csak annyiban maradtak le az eredetitől, hogy androidos meg bővíthető memóriás, de ugyanabból a gyárból van és ugyanolyan jó minőségű.
Hasonló folyamaton eset át Japán is anno, eredetileg préseltpapírból és rétegeltfából gyártottak utánzat gitárokat, majd szinte megegyező minőségűt (pereskedett is a Gibson), mostanra saját találmányaik vannak. Meg sokan oda is vannak a japán gitárokért, pl. Ibanez, ESP, Fernandes.
Aztán jól megegyeztek, most már legálisan gyártják.
Egyébként az életszínvonal ott is emelkedik, már nem sokáig lesz olcsó Kína... és persze a minőség is emelkedik, magtanulják szépen a dolgokat ők is.
A 80-as évekig a japán volt az olcsó minőség, aztán a 90-es években a koreai, most meg egy ideje a kínai... ki tudja meddig, és ki lesz a következő ?
A gépeket a know how -t elfogadták jól.
ócó a munkaerő.
Nagy balhé volt abból, hogy a Chrysler a legujabb Jeep Cherokee modelt kinában gyártatta, egyszercsak előkerült egy 100%-ban ugyanolyan autó, valami Tyimpao névvel, csak hát harmadáron...
Ez nem feltétlenül etikus! Főleg hogy a Chrysler küzd az ellen, hogy eltűnjön a márka egyátalán!
1. Kína szilícium nagyhatalom. Azaz bármilyen elektronikai eszközt elő tudnak állítani fillérekért.
2. Kínában mindent kézzel szerelnek össze. Ezért az USA-ban felárat kell fizetni. Miért is? Azért mert az amerikai ügyesebben szerel össze adott dologból évi 100-at, míg a kínai több ezret??? Hmm...
Jahh, a gatyit azért árulják itt, mert ezt tudja a Magyar megvenni. A thomann pl miért tud értelmes dolgokat gyártatni fillérekért, extra jó minőségben és azt vajon itthon miért nem kapod meg? Tovább nem is folytatnám. Ezt AlaPisti már úgyis látta Kínában.
" a kisujjukat csak akkordnál használják..." meg "helyes ujjrend" kimondja meg, mi a helyes ujjrend? Te albumon hallod az ujjrendet? A.Laiho meg Jeff Loomis is más ujrendet használ - előbbi, "kisujját csak akkordnál használja" mégis asszem picit többre vitte a zenélést, mint Te!
Persze mindenki tévedhet, de ezek szerint nem nagyon olvasol vissza, mert kb. 3x javítottuk ki a nevét szegénynek.
Amúgy meg a közönségnek kell játszani, az ő fejükkel kell gondolkodni, mi szól jól és mi nem. Amikor gitáros játszik gitárosnak, és gitáros gondolkodással, az sokszor uncsi, sőt borzasztóan szól. Nálam mindig az az első, hogy a banda egyben, jól szóljon. Ezért is nincs 100W csövesem, meg hozzá 2db 4x12 ládám, mert nem akarok legyőzni senkit sem (sem bandatagokat, sem közönséget) hangerőben :)
Az érzés a lényeg, de ha nincs értelme, miértje egy szólónak, akkor ne legyen... Nirvana-t sem kell lenézni, én sem rajongok értük, de elismerem, hogy volt keresnivalójuk a színpadon, kiálltak valamiért stb. A hozzáállásnak nincs köze a 240 bpm-es Amaj7 arpeggiokhoz... :)
Sokan fikázzák a kínai cuccokat, de sokmindent ők gyártanak már: mobiltelefonok, ruhák, számítógépek (még az apple gépek is), és ezekkel általában nincs baj. Gitárból meg tényleg a gagyit hozzák be, meg sokan nem vettek a kezükbe jolánát meg hasonló borzalmakat, azok gyakran rosszabbak, mint a kínai cuccok.
Tévedtem. Te nem szoktál?
Gondoltam, hogy először inkább betanulok néhány fontosabb technikát meg a sebességet, aztán meg zeneileg fejlődök. Sokan csinálják úgy, hogy eleinte "butább" műfajokkal próbálkoznak (mainstream alterrock, punk, egyszerűbb metál szólók nélkül), aztán ott is ragadnak a technikai tudás, oktatóanyagok (és gyakran tehetség) híján. Eleinte én is próbálkoztam ezzel, hogy eleinte Nirvanát játszok, majd egyszer eldarálom a legnehezebb Dream Theater dalt is. Ebből az lett, hogy miután rájöttem, hogy milyen könnyű a Nirvana, megutáltam (amúgy is sokan túlértékelik, bár tényleg felbecsülhetetlen a hatása) és inkább Metallica, Megadeth stb. riffeket gyakoroltam, de szólózni sohase tudtam. Meg nem is vettem túl komolyan az egészet, akkoriban nem volt igazi identitásom. Technikailag le voltam maradva, sokáig Line-outra rábarkácsolt szélessávú hangszórókkal és egy mezei hangkártya vonali bemenetére kötöttem a gitárt, és mindenféle trükkel minimalizátam a késést. Mostanra egy normálisabb gépen tolom az ipart, egy poraiból feltámasztott Sennheiser és egy E-Mu tracker pre segítségével. De jól szólós a cucc, akár felvenni is tudok vele (Lovrek: Majd később fel is fogok vele venni de nem most ). Akkoriban kezdtem komolyabban venni a dolgot, mikor nyáron volt egy gitárostalálkozó és teljesen nem tudtam az én gitárrészemet, és mikor nekiálltam komolyabban gyakorolni, annyit fejlődtem napi 2-3 óra gitározással, mint más 4-8 órákkal. Régebben is előfordult az ilyesmi, csak nem vettem komolyan. Meg mindig volt valami tehetségem, érzékem a zenéhez.
Ismerek olyan gitárosokat, akik nem technikáznak (sokat), de mégis jó zenét játszanak. Inkább az számít, hogy ki milyen érzelmet tud közvetíteni, a technikák (pl. a gyors játék, ritmikai sokrétűség) csak kibővítik a lehetőségeinket. Csak vannak olyan emberek, akik szerint a technika mindennél feljebb való és olyanok, akik teljesen lenézik és egy Amaj7-től is a falra másznak, mert minek.
a Vorsonról általában az a kép van a gitárosokban, h. az max. sokadik gitárnak való, Te meg az Arénában használod... :) mindenesetre nagyon szimpatikus, h. nem ragaszkodsz mindenképp a méregdrága amerikai hangszerekhez, hanem a harmadannyiba kerülőkön is megmutatod, h. mi a gitározás
amúgy igazad van, tényleg a legócskább hangszerek kerülhetnek ide, mert amit - épp most néztem - ezen a straton művelsz az Edda Bluesban, az még egy amerikai stratónak is becsületére válna, h. ennyire jól szól és nem hangolódik el...
Ezeken semmilyen tuning nics, a Vorsonban aktiv Seymour Duncan - ek vannak, a tremolo és a kulcsok Gotoh gyárilag, igaz ez a legdrágább Vorson model.
A Strato és a másik is eredeti gyári állapot a tremolo a Stratoban " Licenced Under Floyd Rose" mint bármi másban.
Az a baj, hogy hozzánk a hangszerboltosok a legolcsóbb és leggyengébb kinai gitárokat hozzák, és azt hisszük, nincs is más a palettán, pedig, ha valaki eljut a shanghai - i vásárba, annak könnyen tátva maradhat a szája!
Ezeken semmilyen tuning nics, a Vorsonban aktiv Seymour Duncan - ek vannak, a tremolo és a kulcsok Gotoh gyárilag, igaz ez a legdrágább Vorson model.
A Strato és a másik is eredeti gyári állapot a tremolo a Stratoban " Licenced Under Floyd Rose" mint bármi másban.
Az a baj, hogy hozzánk a hangszerboltosok a legolcsóbb és leggyengébb kinai gitárokat hozzák, és azt hisszük, nincs is más a palettán, pedig, ha valaki eljut a shanghai - i vásárba, annak könnyen tátva maradhat a szája!
Ezeken semmilyen tuning nics, a Vorsonban aktiv Seymour Duncan - ek vannak, a tremolo és a kulcsok Gotoh gyárilag, igaz ez a legdrágább Vorson model.
A Strato és a másik is eredeti gyári állapot a tremolo a Stratoban " Licenced Under Floyd Rose" mint bármi másban.
Az a baj, hogy hozzánk a hangszerboltosok a legolcsóbb és leggyengébb kinai gitárokat hozzák, és azt hisszük, nincs is más a palettán, pedig, ha valaki eljut a shanghai - i vásárba, annak könnyen tátva maradhat a szája!
és ezek a noname gitárok mennyire lettek tuningolva? mármint tremoló, hangolókulcsok, pickup stb., ezek lettek cserélve, vagy csak húrcsere, nyakállítás és fel a színpadra?
azért kérdezem, mert ahogy például a Vorsonnal is a shanghai videókon tremolózól, nyújtasz ezerrel, ütöd-vágod és nem hangolódik, holott ezeknek az olcsó gitároknak ezek a típushibái. ennyire jó példányokat kaptál vagy az összes ilyen? mert akkor abbahagyom a gyűjtést a Musicmanre és veszek ilyet
Na akkor még egyszer, úgy látszik, elkerülte Steve figyelmét a kérdésem (amit mondjuk nem csodálok...)
Steve, milyen gitárokat használtál az Arénás koncerten? néztem a videókat, látom a Luke-ot, látom a már ismert Vorsont, de van vmi stratóféle is. az mi?
amúgy pedig, a próbán és a koncerten készült felvételek alapján, ismét, újra és újra, a játékod előtt:
Batio, könyörgöm, L nélkül... :) Amúgy ő jó arc, neki ez jutott, ebből él, ennyi. Nem hiszem, hogy lenéz bárkit is. Az igaz, hogy engem sem köt le.
Amúgy nem ilyen egyszerű a képlet, ahogy látod.
Viszont továbbra is azt látom, hogy nagyon technika- és sebességorientáltan gondolkodsz.
A sebességre amúgy remek antipélda Axel Rudi Pell, na így jár, aki csak arra koncentrál :)
Főképp úgy, ahogy én láttam a Uriah Heep Pecsa koncertjén, ahol a Marshall ládáknak csak eleje és oldala volt, háta nem és zsanérral csukódott össze az egész egy lappá, úgy szállitották!Bocsánat, egynek volt hátulja, pontosabban ajtaja, a buli után ez kábeles konténerként üzemelt.
Valamilyen szinten érdekel, és kétféle gitárosfajta van, amit rühellek:
- Ebbe tartozik pl. Baltio is. Az nem szóló számukra, ha nem alternate pickinggel (esetleg sweep pickinggel) van megoldva és nem olyan gyors, hogy teljesen összefolyik. De az összes művük egytől-egyig ilyen, eléggé monotonná válik egy idő után. És persze magukat tartják a világ legjobb gitárosának és lenézik a többieket.
- A másikfajta az nem egyszerű szinten lenézi a technikásabb gitárosokat és játszani se tudnak rendesen. Fikázzák Satrianit, mert szerintük csak teker. Fikázzák Devin Townsendet, mert szerintük túl avantgárd és hörögni mindenki tud (ők nem próbálták ). Kedvenc gitárosuk általában valami noname zenekar jelentéktelen tagja, esetleg Kurt Cobain, ha populárisabb dolgokat játszanak. De a gitárjátékuk borzalmas: A kezükben megkülönbözhetetlen egy rétegelttestű utánzat és egy eredeti Fender hangja (csak egy példa), se helyes pengetés, se helyes ujjrend (a kisujjat csak akkordoknál használják), de sokuknak még a ritmustartás is gond, egyesek meg még hangolóval se tudnak gitárt hangolni.
A gyors gitárjáték egyfajta eszköz. Van aki tartózkodik tőle, mert még az ujjrenddel sincs tisztában. Van, aki szerint a hülyék dolga. És vannak olyanok is, akik csak tekernek és tekernek. És sorolhatnám még. Néha jól jön, de nem minden...