Igen, amikor már majdnem olyan gyorsan játszik, hogy összefolyik az egész. Nála csak egy rosszabb van: Volt valami brazil világrekorder gitáros, nah, ő olyan gyorsan tud játszani (400 BPM), hogy már nem is hall ki belőle az ember egy mukkot se. Ráadásul olyan egyszerű valamit játszott, hogy azt én is be tudnám gyakorolni napi több óra gyakorlással, de nekem másra is kell az idő. Jobb lenne zeneileg fejlődenem.
Majd eljön az ideje...
Úgyis össze kell dobnom valami backing tracket gyakorláshoz/ként, csak bekorlátozott a mobilnet és le kellene halásznom néhány cuccost a felvételekhez. A dobokkal leszek gázba, de megoldom.
Rendben. Csak a fősulit vagy elvégzem kettesre, vagy normálisan sok energiát beleölve, vagy hagyom. Az előbbi csak ingyenéllésre lenne jó (és elegem van abból, hogy többé-kevésbe a szüleimtől függök). Azért tényleg be kellene néznem a kőbányaiba, addig meg kérdezősködöm állás után. De ezt tényleg hagyjuk, nem ebbe a topikba illik a téma.
Skálázásról: Elértem azt a szintet, hogy nem kell kihagynom a kedvenc nótáim szólóit (bár a 24 bund nagyon hiányzik), egész gyorsan játszok már. Úgy döntöttem, inkább improvizálok és beszállok egy zenekarba meg alapítok később egy sajátot, csak ahhoz kellene valami őrült dobos. Sebességben mondjuk még egy kicsit fejlődhetnék (majd jön magától), de nem Baltio a példaképem. Meg szerintem inkább nevetséges, amit ő csinál.
Most is csak bemelegítésként skáláztam, tegnam úgy megfájdult a kezem a sok skálázásba, hogy még ma is jajgatok, de nem érdekel. Szerencsére nem ínhüvelygyulladás, csak izomgörcs. Meg már kezdet unalmas lenni, annyi, hogy megtanulok még néhány plusz skálát és módot, amik nélkül ugyan meg lehet lenni, de mivel nem tankcsapdát akarok játszani ezért jól jön.
Steve, milyen gitárokat használtál az Arénás koncerten? néztem a videókat, látom a Luke-ot, látom a már ismert Vorsont, de van vmi stratóféle is. az mi?
amúgy pedig, a próbán és a koncerten készült felvételek alapján, ismét, újra és újra, a játékod előtt:
2010-12-29 14:49 |
#1366
Ja, még annyi, hogy ha neked még nincs szakmád, akkor próbáld meg felvetetni magad a kőbányaiba (ha még nincs szakmád, és nem vagy még 23, akkor fizeti az állam). Ha azt elvégzed, akkor máris jóval több esélyed van arra, hogy valamilyen formában megélj abból, amit szeretsz. Persze ott már ahhoz is nagyon kell tudni, hogy egyáltalán felvegyenek, dehát ha az ember komolyan gondolja, akkor ez el is várható...
Szia!
Nem szép dolog sztem Steve topicját ezzel a témával "szét offolni", de ha már elkezdted (meg amint látom, viszonylag gyakran felhozod a témát), én is hozzászólnék ehhez pár mondatot. Először is: Mielőtt azt gondolnád, hogy fogalmam sincs, miről beszélek, előre leszögezem, hogy mi ketten sok szempontból nagyon hasonlítunk egymásra, átéltem ugyanazt, mint te, csak én 2-3 évvel idősebb vagyok nálad. Én is műszaki szki-be jártam, utána pedig mérnök info. karra, csak nem a GDF-re, hanem a BMF-re (most már Óbudai Egyetem), ahol mellesleg jóval nehezebb túlélni, mint a GDF-en (legalább is mindenkitől ezt hallottam eddig). Legjobban én is az első félévben voltam kikészülve, ugyanezek a gondolatok jártak a fejemben, mint most neked, szarul is sikerült a félév, annyira, hogy el is mentem passzív félévre, hogy én inkább dolgozni fogok, eredetileg vissza se akartam menni. Aztán fél év munka után jobb ötlet hiányában újrakezdtem a sulit, azóta is csinálom, több-kevesebb sikerrel. Nagyon sokat számít a hozzáállás, ha sikerül nem úgy látnod a sulit, hogy mindenki ellenség, az sokat könnyít a dolgon. Én sem szeretnék egyébként ebben a szakmában dolgozni (legalább is nem olyan formában, hogy elmegyek valami számtech. multihoz bérrabszolgának... még akkor sem, ha kurvajó a rabszolgák bére), ezt amolyan "vésztartaléknak" tervezem. Kedvenc időtöltésem nekem is a gitár, ill. studiozással/hangtechnikával is rendszeresen foglalkozom hobby szinten, és én is kurva boldog lennék, ha ebből meg tudnék élni. Én nagyon komolyan veszem azt, hogy az életnek csak akkor van igazán értelme, ha közben olyan munkát végezhetek, aminek van valódi értéke, és "teremtő jellegű". A zenélés, valamint a stúdiózás is ilyen pl., csak az a nagy bökkenő, hogy a mi világunkban nagyon ritka az, hogy ebből tisztességesen megél valaki. Egyrészt tényleg kurva jónak kell lenni benne (az, hogy minden skálát lekensz oda-vissza 200bpm-en, önmagában NAGYON kevés, a zenélés ennél JÓVAL többről szól), másrészt óriási szerencse, meg kapcsolatok is kellenek hozzá. Persze én is bizakodó vagyok, és nagyon remélem, hogy egyszer én is azzal foglalkozhatok, amit szeretek, ennek érdekében teszek is folyamatosan, viszont nem tartom szerencsésnek a te hozzáállásodat, mert sajnos a világunk működése nem olyan egyszerű, ahogy elképzeled. Konkrétan szerintem nem szerencsés, hogy eldobod magadtól az egyetem lehetőségét. Persze ha nem szereted az informatikát, akkor keress valami mást (ezt már én is bánom, hogy nem léptem meg már első félév után, de most már megpróbálom ezt végigcsinálni, mert túl sok időt basztam már el rá ahhoz, hogy csak úgy abbahagyjam). Neked még egy csomó félévet fizet az állam, szóval kár lenne nem kihasználni a lehetőséget. Az egyetem még mindig SOKKAL kevesebb időt vesz el az ember életéből, mint a napi 8 óra gürizés. Ez csak jótanács, szerintem gondold át.
Mindenképpen elismerésre méltó, hogy mersz újítani(és a hang is meggyőző), de azért azt hiszem nem kicsit lenne durva, ha Petrucci vagy Tremonti(vagy említhetnék más gitárost is, akik 2-3 rackkel és 8-10 ládával járják a világot) egyszer csak bejelentené, hogy sem a stúdióba sem a koncertekre nem visznek már "rendes" motyót, hanem laptoppal tolják. Persze részben sznobság kérdése a dolog, de azt hiszem azokat is meg lehet érteni, akik szerint úgy teljes a színpad, ha látják a rackeket és a ládákat is.
Igen, ő az. Sokat nem tudok róla, van egy kis stúdiója Csepelen a gyártelepen, egy bunkerben (Audioplanet), mellette Mantrázott,de azok most földbe álltak. Nem tudom,h lett-e másik bandája, szerintem a fő profilja a stúdiózás lett, amihez nagyon jó füle van.
Január végén, és február elején néhány koncertet játszunk egy amolyan Supergroup tipusú formációval, ahol Kaltenecker Zsolt(K.L.B. , Kaltenecker Trio) billentyűzik, Lattman Béla (Charlie, László Attila Band) basszusozik, a New Yorkban élő magyar dobos, Németh Ferenc (Rhoda Scott, ex InLine) dobol és jómagam gitározom. A formáció neve, valószinűleg, az ötletgazda Németh Feri után," Németh Ferenc Onion Project" lesz ( Á la Shreck: ... A zenekar olyan, mint a hagyma, sokrétegű!...
Ha lesznek pontos dátumok és helyszinek jelzek!
Hát sajnálom, h nem inspirál semmi...
Építőmérnöknek tanulok. Hasonló csizmát hordtam én is elsőben. Első két hétben "mit keresek itt, és miért jöttem ide?" kérdéssel feküdtem le nap mint nap. Végigszenvedtem a két szemesztert. De sosem tudtam volna elviselni magamnak, h kidobnak... Muterék csak annyi "inspirációval" láttak el: ha kidobnak mehetsz melózni, több egyetem nincs!
Szóval egy évet ott voltam ahova nem akartam menni csak azért mentem mert öcsém építésznek ment.
Viszont nem tudom, h mennyire gondolod komolyan a zenélést sem. Ez lehet fellángolt dolog is. Az pedig nem indok sztem, h nem jut annyi idő a hobbidra, amennyit te szeretnél! Mindenre annyi időd jut amennyit szánsz rá...
Hangszerboltos akármikor lehetsz, még egy infó diplomával is.
Szóval nem nyavalyogni kell, hanem tenni ellene/érte! Nem lesajnálni magadat, h "max majd építkezésen fogsz dolgozni"
.
Pozsonyba járok szlovák egyetemre, eszembe nem jutna panaszkodni miatta. Nem tanulhatok anyanyelvemen lexikális dolgokat, nem vághatok közbe akármikor rán, mert a csoportársaim jól kinevetnének az akcentusom miatt, 100x nehezebb megértenem az anyagot mint a szlovákoknak, olyanokat várnak el tőlem, amit életben nem csináltam/tapasztaltam..mindezt számomra idegen nyelven..és igen azt mondom a deriválás teljesen eltörpül ezek mellett a problémáim mellett, mivel a világ leglogikusabb és legegyszerűbb dolga... csak annak nem megy, aki nem akarja megtanulni...
Ma ott tartok, h ezek mellett is szeretem amit csinálok, megtaláltam így is azt ami engem érdekel, megtudtam oldani azt. Mert mindenben van valami jó!
Szóval én azért megpróbálnám a helyedben, mert küzdelem nélkül nincs siker! Szóval drukkolok , ne add fel
Köszönjük Emese!
Jelenleg a híres-hirhedt GDF mérnökinformatikusi karára járok (januárig, aztán kihajítanak), de már bánom, hogy gitárosként ide jöttem, mert a "diploma mindenképp kell, anékül nem ember az ember"(apám és mostohaanyám szerint, egyiknek sincs diplomája). Inkább azok élik túl, akiknek a kedvenc időtöltésük az informatika, szeretnek programozni, a deriválást úgy vágják, mint más az 1*1-et. Én meg vagy közéjük állok, vagy max. 1 óra gitár a többi háziírás és tanulás, vagy hagyom a francba a sulit és azt csinálom, amit szeretnék. Az utóbbit választottam, mert ez esetben nem 23 évesen kellet volna elkezdenem komolyabban zenélni... Anyám meg azt akarta, hogy ezután még enyjek el egy olyan egyetemre vagy fősulira, amire én akarok.
Hangtechnikusnak is szívesebben mennék, mint informatikusnak. Annyi, hogy nem lehet jogsim bizonyos okok miatt, nem vagyok alkoholista, de tudok forrasztgatni valamennyire (csak gyakorolnom kellene, mert sok a melegforrasztásom), be tudnám állítani szintbe a dolgokat, jó a fülem, az EQ-zást kellene gyakorolnom meg az effektezést.
A hangszerboltosdi is jobb a programozósdi (van nekem jópár informatikus ismerősöm, bátyámon kívül egyiknek sincs élete), csak az egyszerű dal c. borzalmat kellene megtanulnom elviselni. Az ordítozó főnököket már megszoktam a diákmelóim alatt. Meg azzal foglalkoznék, amit szeretek. Sok ember azért utálja a munkáját, mert rossz pályát választott vagy a szülei erőltették az adott szakra.
hozzátenném, hogy voltam két Dream Theater koncerten a Pecsa-ban (2005 és 2007), az elsőn csak néha szólt jól a gitár, a másikon érdekes módon lehtett hallani, na az buli volt, nem kása hangzás, dalok odaképzelése a kivehetetlen hangkép miatt.
Engem is a suli mivolta nyír ki, ezért inkább hangszerboltosnak vagy hangtechnikusnak megyek, legrosszabb esetben építkezéseken fogok dolgozni. De mindent megteszek a hangszerbolti állásért, legalább nem formális automatákkal meg boolean logikával kell számolnom.
Szakközépiskolában elektronikán a következő volt a rendszer: Szakrajz 2-es mindenkinek, forrasztani alig forrasztottunk, amikor igen, tele volt az enyém melegforrasztásokkal (mert ezt nem tanították), de a mágnesességről mindent kellet tudni meg a kapacitásról, a gyakorlati órákon is mágneseket és két vezeték közti kapacitásokat számoltunk és az összes képletet meg kellet tanulni, de én nem tettem. Meg is látszott az év végi eredményemen. Trafót is év végén számoltunk ajándékként (meg részt vettem egy AM rádió tervezésében és építésében, fasza kis kéttranyós cucc volt). Itt fősulin meg kikészít a szakbarbárság meg a lexikonemberkék. Meg különben se maradt volna időm a zenélésre, ha komolyan vettem volna, meg nem akarom azon emberkék táborát gyarapítani, akik utálják a munkájukat, mert nem bírom az (elvont) informatikát.
érdekesen hangzik. szerintem ha stabilan fog működni, az ország koncertjeinek 70%-a jobbans szólna általa.
amúgy a kurva sok lábdob és ének téma nagyon zavaró tud lenni.
megjegyzem a 2006-os Pecsában tartott ToTo koncerten is annyi lábdob volt, hogy 3 koncertre elég lett volna. szerintem az előzenekar ládbodütéseit még az Erzsébet téren is lehetett hallani. :)))
Látom, hogy Steve nem idegenkedik a modern technika nyújtotta előnyöktől, úgyhogy érdekességképpen beírom: diplomamunka keretében kezdtem fejlesztgetni egy eszközt, ami leprogramozható hangmérnöki feladatokat képes lenne megoldani automatikusan valósidőben. Nyilván lehetetlen emberi tényező nélkül normális hangképet kapni,nem is ez a cél, de van pár dolog, amiben simán reménytelibb a fejlesztés, mint az IFA-sofőrök: pl. hangerők egymáshoz képest nagyságrendi beállítása, teremakusztikai paraméterek kimérése, kompenzálása, konvolúciós zengetés, adott koncertteremhez passzoló eq-zás, gerjedésgátlás, hangerőfüggő frekvenciaérzékenység figyelembe vétele egy szoftverben.. még pár hónap munka simán benne van, nyár végére már remélhetőleg kipróbálható lesz a cucc.
Ha esetleg valaki hallott már ilyenről, szóljon, mert én még nem láttam erre precedenst. Persze lehet, hogy a kihalásos alapon működő technikus bácsik majd megöletnek ezért bár egy hátránya közös velük: alkoholt öntve a gépezetbe rendellenes működés lép fel
ő viszont érti a dolgát, nem?
meg aztán kedves is volt - egymás között pakolászás közben fejtegettük a cuccokat, látottakat, ő meg csak úgy magától elkezdte magyarázni, hogy mihogy.
Egyébként vele sem vagyok mindig közös nevezőn arányok tekintetében, általában túl hangos a dob, nem nagyon van basszgitár, és sokat vitatkozom vele a hammond és a torzgitár arányán a kiséretben, mert szerintem, ha a hammond túlságosan dominál a gitár rovására, attól kicsit "öreges" lesz a hangkép, mint a hetvenes években.
Egyébként is ha tetszik valakinek, ha nem, a rockzene a jellegét a gitártól kapja meg és nem a billentyű parktól. Amennyiben a billentyűs hangszerek dominálnak a hangszerelésben, vagy a keverés során hangerőben, azt pop zenének hivják!
figyu, nekem nem kell bemutatnod a helyzetet, tapasztaltam én is sokmindent ;]
meg azt sem mondtam, hogy diploma kell bármiféle jó hangzáshoz akár stúdióban, akár élőben. de aki anélkül annak nevezi magát vagy mást, az fogalomzavaros.
steve!
az eddának egy hangmérnöke van, és egy színpad"komplexumot használ egy-egy koncerten? (az arénát leszámítva meg a nagyobb megmozdulásokat)
mert egyszer zenéltünk egy hangmérnökkel, és a muzsika után mondta h siessünk a lepakolással ha tudunk, mert a cuccot viszik edda koncertre.
hát azzal a taggal élmény volt!!!:)
Hidd el, hogy akkora arccal nyomja a "szakma" nagyrésze mindennemű mérnöki diploma és egyéb nélkül, hogy borzasztó. Magasló meg szélesvásznú arc az van, mellé meg botfül. Komolyan botrány. Sajnos nagyon sokszor találkozom kint a melóhelyen ezekkel a figurákkal, nem egyszer megtörtént, hogy rákérdeztem, hogy "te vagy a technikusa a zenekarnak?", erre sértődött fintor mellett jött a válasz, hogy "a technikus ott pakolja a dobot, én a hangmérnök vagyok". Aztán olyan hangzást kevert, hogy sírva menekültem a tetthelyről.
na jó, azért a hangmérnök szóban benne van az a bizonyos "mérnök" szótag. szóval hogy annak nevezhesse valaki magát, minimum ilyen irányú főiskolai végzettséggel kell rendelkeznie. mert a hangosítókat inkább hangtechnikusnak szoktuk nevezni. nyilván ettől még lehet ő vérprofi, meg csinálhat olyan hangzást, hogy kettéáll a fülünk.
na igen, csak ugye ehhez az is hozzátartozna, hogy a zenekar is tudja, hogy mit akar, ismerje a korlátait stb. mert azzal, hogy "szóljunk úgy, mint a metalika!" a legjobb hangmérnök sem tud nagyon mit kezdeni :)
a jó hangmérnök zenész is!
szerintem is!
meg kell tudni hallani milyen hangszer mikor szól hitelesen, jól, esetleg ha hamis valami vagy pontatlan
de kell a technikai tudás is és az érdeklődés meg a szándék is hogy valaki jó munkát végezzen
én csak idehaza veszegetek fel, komolyabb dolgokat csak komolyabb helyen érdemes
az viszont meglep, hogy EDDA szinten nem lehet szerezni egy hozzáértő korrekt arcot????!!!
Igen. Én nem nevezem magam hangmérnöknek, mert semmi alapom nincs rá, csupán érdekel a dolog, rengeteget olvasok utána és gyakorolok otthon. Tavasztól őszig szezonálisan hangosítok a Városligetben egy szabadtéri szórakozóhelyen "bárzenét" (nem vendéglátós, hanem olyan zenéket, amik kellemes háttérzenét tudnak szolgáltatni egy szabadtéri étterem-kocsma közönségének, főleg alter, pop, jazz, világzene tengelyen),és sokan jöttek oda hálálkodni koncert után, hogy milyen jól érezték magukat a színpadon, meg hogy mennyire szokatlan nekik a hozzáállás, hogy odamegyek bemutatkozni (!!!), megkérdezni, hogy mit szeretnének a színpadra, illetve kifelé hangzásban. Az én alapelvem is az, hogy azt kell visszaadni a lehetőségekhez mérten a legjobban, amit a zenész beállít a hangszerén/erősítőjén, persze ezt sokszor befolyásolja a hangszerek, erősítők minősége, vagy a mikrofonpark. A legfontosabb szerintem, ha valaki ilyesmivel szeretne foglalkozni, hogy a lehető legtöbbféle zenét hallgassa, rögzüljenek a különféle stílusok jellegzetes hangzásai, illetve azért a technikai háttérrel is illik legalább annyira képben lenni, hogy egy komolyabb keverőpult funkcióit lássa át, ha problémát kell megoldani. (Ami ilyen helyeken elég gyakori.) Van itthon rockban 1-2 nagyon jó fülű szakember (Hidasi Barna, Dandó Zolika, Jaya Hari das, Varga Zoltán, Bodnár Péter, Szabó VIktor), de tényleg inkább a kontárság a jellemző. Főleg élő hangosítás terén, ott tényleg az IFA sofőrök a leggyakrabban előforduló mekkmesterek, akik már akkor tekergetik a potikat "a jól bevált recept szerint",amikor még a hangszerek a színpadon sincsenek (ilyennel is találkoztam, nem hittem a szememnek).
mondjuk ez már feltételezi, hogy valamennyire ért hozzá (jobb esetben).. néha még ez sincs meg..
de amikor az ember egy jó hangmérnökkel dolgozik, az mekkorát tud dobni a buli hangulatán.:)
" Tisztában kell lennie azzal, hogy munkája nem önmegvalósitás, hanem az a feledata, hogy az adott zenekar elvárásait valósitsa meg a lehető legjobban! "
Ja, és még egy fontos kritérium!!!
Tisztában kell lennie azzal, hogy munkája nem önmegvalósitás, hanem az a feledata, hogy az adott zenekar elvárásait valósitsa meg a lehető legjobban!
Egy alkalommal néhány éve elmondtam Luke - nak, milyen koncepció szerint dolgozik az aktuális ember az Edda koncerteken. Tudjátok mit mondott? .." Ezt a hülyét öntsd le benzinnel és gyújtsd meg!!!"..
Természetesen fontosak a műszaki ismeretek, de az igazán jó hangmérnöknek a legfontosabb, hogy valamilyen szinten zenész is legyen, mert egyébként honnan tudná, hogy a hangszereknek hogyan kell szólniuk, ezenfelül fontos, a jó zenei izlés, arányérzék, a széleskörű műveltség a zenében, valamint a naprakészség a különböző műfajokban, ismerni kell az aktuális trendeket a soundok és keverési arányok terén mindenféle műfajban!
Na ilyen embert talán kettőt, ha ismerek hazánkban!
az már nálunk is megvolt, de relatív új volt. egész helyes kis stúdió, de akusztikai méréseket mi is az MTA-ban csináltuk, mérésreke az volt alkalmas, ez az egyetemi inkább amolyan feljátszóhelyiség (félsüketszoba) + stúdihelyiség. keverő, néhány effekt, HD recorder, meg pár miksi. olyan akusztikai mérőpart, mint ami az MTA-nál volt itt szóba sem jött. volt valami hangstúdiótechnika nevű választható tárgy, annak a laborjait végeztük ebben a stúdióban, a összes többit az MTA-nál mi is.
Egyetértek abban, hogy kell még rengeteg gyakorlat, mert az elmélet önmagában semmi, legalábbis kevéske. Viszont azt is állítom, hogy az elméleti tudás nélküli gyakorlat is egyfajta "tapogatózás a sötétben". Az ilyen csak már látott problémákkal tud mit kezdeni, de egy új, addig nem látott probléma esetén nem tudja, hova kéne nyúlni.
Szóval szerintem az lehet a helyes út, ha a leendő hangmérnök kap egy ilyesmi elméleti képzést, és utána gyakorlatit.
A hangmérnöki kar ötlete sztem kamu, nincs rá szükség. Ha még az ilyen irányzatú mellékszekirányt is megszüntették (ami ugye egy jóval kisebb "intézmény", lényegesen kisebb létszámmal, mint egy kar), akkor miért kéne erre egy komplett kart kialakítani?
Köszi az infókat :) Nagyrészt akusztikai mérésekről szólt a dolog az én időmben. Saját stúdió nem volt, hacsak az AC-t nem tekintjük annak a Schönherzben... :) Süketszoba meg mérések szintén kinn az MTA-ban voltak... most már van egyetemen belüli stúdió meg félsüketszoba ?
Mostanra kicsit átalakult a dolog a bolognai rendszer miatt: alapképzésen legfeljebb akusztikai tárgyakat hallgathatsz a BME-n (Teremakusztika, Hangmérnöki ismeretek, Stúdiótechnika). Ezek amúgy baromi jók, sok babonától megszabadítják a nebulókat:D A híradástechnika szakirány nagyon elment a tv és a hálózati technológiák felé, hanggal alig foglalkozunk, kb megtanultuk az mp3 tömörítést meg a hangerő- és frekvenciafüggő érzékenységi görbéket.
MSc-n van mérnöki akusztika mellékszakirány, azonban ennek sincs túl sok köze a hangmérnökséghez. Gyakorlattal max. az önálló féléves feladatok megoldása közben lehet találkozni.. Nem mellesleg a hangnál sokkal jobban rá vannak állva a rezgésakusztikára, mert abban van pénz
Egyébként van egy nagyon fasza felszerelt stúdió és félsüketszoba, ahol gyakorolhatna az ember még akár 5.1-es keverést is, ha a többi tárgy mellett maradna erre energia. De alapvetően nem itt kell megtanulni hangmérnökösködi: egyrészt saját bevallásuk szerint sem értenek a profi szinten a keveréshez, hangosításhoz a tanárok, másrészt az egész képzés inkább elméleti, a jelfeldolgozás, digitális technika és programozás felől közelítve.
Steve-től elnézést, hogy novellákat írok ide, csak gondoltam nem árt, ha megjelenik több felületen is, hogy NE jöjjön BME-re, aki hangmérnökséget tanulna. Illetve jöhet, de ha nem megy neki a matek és az elektronika, akkor csak szenvedni fog, vagy kihullik nagyon hamar. Kétségkívül jó alap a jó szakemberséghez, de a gyakorlatot ugyanúgy ki kell tanulni valahol: akár egy itthoni profi stúdióban, akár egy külföldi egyetem hangmérnöki karán (ha jól tudom, Svédországban van a legközelebb ilyen felsőfokú képzés)
Viszont nem biztos, hogy megéri 3.5-5.5 évet keményen végigtanulni úgy, hogy közben pont a zenélésre meg hangmérnöki tanulmányokra nem jut idő...
Pletykálnak róla egyébként, hogy létre szeretnének hozni egy BME Hangmérnöki kart, ami a mi általunk óhajtott képzést adná, de ez szerintem 4-5 éven belül biztos nem fog megvalósulni. Addig maradnak az IFA-sofőrök
Ezért való otthonra PC, legalábbis szerintem. A laptop nem otthoni cucc, ha az alkatrész kell, drága beruházás és talán nem is hasznos is költséges javításokkal foglalkozni. Ha pedig egész ), akkor meg pláne. Tesóm jól beszopta a fudzsiszúsiemens szarokkal, jó drága laptopot vett, majd elvittem egy cimborámhoz, mert beszart, azt mondta megbabrálná, de alkatrészt tuti nem tudna szeretni hozzá. Na irány siemensék. Albacomp asszem. 7ezer forint bevizsgálási díj, aztán pedig azt mondta a srác, h 140 ezer forintért megcsinálja. Alaplapcsere stbstb. Egy full tudatlan embert úgy át lehetett volna ott kúrni, h nocsak. Azóta tesóm pcvel tolja a dolgait. A laptop pedig dobozában csücsükél...
Ja, használt laptop tulajdonképpen kockázatosabb, mint a használt autó. Utóbbin legalább néha van karbantartás, tisztítás stb. A végső stádiumos laptopok gondolom aukciós oldalakon kötnek ki, aztán szívhat vele a szerencsétlen vevő.
Manapság minden notebookot javallott évente egyszer kitakarítani/ttatni.
Minden kisebb, minden jobban melegszik, a léghűtés több levegőt visz.
Ha erősebb terhelésnél (film/játék) leáll, újraindul, az végső stádium.
Én 5 évvel korábban, így biztosan elkerültük egymást. Sebaj, te is jöhetnél Devin Townsendre, Bécsbe, legalább közben megismerkednénk. (ha jól rémlik, egy gitárhirdetésedben DT riffet is játszottál :)
Igen, nekem is ritkán fagy le, de nálam azért néhányszor előfordult már, hogy fél óráig strandlabdázott és akkor kinyomtam. :) Igazából a mac -es "kékhalál" még csak egyszer következett be. Pozitív hozzáállás, ez jó :)))) amúhgy meg helyes! :)
BME villamos szakon van olyan szakirány - én is azon végeztem - ami műszaki akusztikával és stúdiótechnikával foglalkozik. Meg nem mondom a pontos elnevezését most. Persze ez sem mindenható.
azt meghiszem :) tényleg nagyon megdöbbentő, h. még mindig hangjánál van, pedig ő sem fiatalodik. azt hiszem, a genetika nagy szerepet játszik ebben, meg gondolom vigyázott is mindig a hangjára :)
Egy esetben, a 2007 es Arena bulinkon néhány számot Eb ben játszottunk, épp e miatt, de szerencsére Attilánál nincs ilyen gond, ha valami sorvéget lefelé énekel, vagy kihagy, az csak pillanatnyi "lustaság" miatt van, a hangi képességei változatlanok, pedig hip-hop 60 éves lesz!
Én még a Mac el lefagyást nem tatpasztaltam, de egy hagyományos erősitő is szarban hagyhat a bulin, velem ez már néhány esetben megtörtént, Marshallal, Kettner Triamp -el, Johnson Millenium 150 -el is. Valószinűleg egyszer majd lesz egy tartalék MacBook - om, addig is "pozitiv hozzáállás" !