A Windows 7 is van olyan stabil, mint a Mac, csak a hardvergyártók nem mindig csinálnak megfelelő drivereket, ezért jó beszerezni hozzá a majdnem legújabb cuccokat, legalább lesz egy kis extra sebesség. Annyi, hogy valamivel kevesebb vírus van Macen, de ha az embernek limitált büdzséje van, nem jár rosszul a Windows alapú rendszerekkel se.
Aztán meg jönne a mégtöbb lehangolás és a végén Istvánék nyolchúroson tolnák.
ettől én is paráznék, habár a Mac-rendszerű gépek messze stabilabbak, mint a Windows...
én azt kérdezném Stevétől, hogy nem merült még fel a zenekarban, hogy a dalokat a koncerteken fél/egészhanggal lentebb játsszátok? Attilának sokkal könnyebb lenne énekelni, nagyon sok zenekar csinálja így.
Olyan esetben mi történik, ha a macbook meghibásodik, lefagy (tudom nem igazán csinál ilyet, nekem is az van), vagy a program véletlenül leáll? Van egy tartalék gépet? Mondjuk ilyen szempontból talán megbízhatóbbnak tartok egy erősítőt, bár ott is bármikor lehet hiba, egy ekkora koncerten persze kell tartalék fej. Érdekes ez a megoldás és a road -ok borzasztóan örülhetnek neki :)))
Ne aggódj Steve, végül jól is szólt, baromi jól nyomtátok, és összeségében is jól sikerült a buli. Volt szerencsém a backstage buliban lézengeni picit.. Kerestelek is Szabó Attilával, de végül kiderült, hogy már elmentél:) Minden esetre, akkor kevésbé személyesen, de gratulálok a koncerthez, na meg az aranylemezhez!!
#1182
"...most az Arena Edda bulin is egy Mac Book - al fogok játszani a Waves GTR 3.5 - el amit a laptopon a Mainstage vezérel és egy USB -s midipedállal kapcsolgatom a cuccot. Őszintén állitom, jelenleg bármely egyéb megoldástól jobb és meggyőzőbb a szisztéma, pedig mindenféle erősitőt próbáltam az elmúlt évtized (ek ) - ben."
a baj ezzel a pénz..... iszonyat mennyiségű pénz.
egy PAR64 ára párezer forint, egy HMI575 izzó meg harmincezer körüli tétel. egy izzó! és akkor a lámpatestről nem beszéltünk, szintén százezres kategória....
na de nem is kell belőle 12x8db.
pénzpénz
nembeszélve arról, hogy aztán valakinek minden buli előtt fel is kell programozni a nemolcsó fénypultot, hogy az egész valamire jó legyen, különben szobadísz az egész.
'fokra' meghúzott, dimmelt halogénlámpák mindig fognak szemetelni.
elkerülése:
1. jó minőségű dimmer használata, pl. true sine dimmer, ahol nem fázishasítással szabályoz, hanem kb. úgy, mint egy szüntementestáp/stabilizátor, szóval a szinusz amplitúdóját szabályozza(horror ár), de egy normál dimmer, amiben elég nagy a kimeneti fojtó, már nem szabad, hogy nagyon rászarjon a többi hálózatra...de mindig rá fog.
2. yslcy kábelezés használata, tehát ahol még van egy plusz árnyékolás a világítási multikábel körül
3. intelligens lámpák kizárólagos használata(pl mint a Sting koncerten, amikor is csak a sokkolók voltak (asszem 8db?) halogénlámpák, a többi (több, mint 60db) az intelligens, HMI fényforrásos, mechanikus dimmeres történet, meg 4db fejgép... tudomásul kellene venni hogy a fix PAR lámpák tömkelegével bevilágított 'rokkszínpad' a nyolcvanas évekkel együtt elmúlt....nyugaton.
nem beszélve arról, hogy a teljesítményfelvétel/fényáram arány bő 5szörös az 'oldschool' halogén és a HMI/HBO/stb fényforrásos lámpák között. persze az ár is ilyesmi.
hát a jó fül az nem hátrány:P de értem.
ha netán érdekel a dolog komolyabban, keresd meg a neten, vagy adok kontaktot és akkor ő elmondja h merre tanult. de télleg nem tudom h felsőfokú képzés volt-e v sem.
Nem is mondtam, hogy felsőfokú képzés nélkül nem lehet valaki jó hangmérnök (azért az sem kizárólag tanulás, kell hozzá jó fül/érzék), csak B. Miki áhítozott a "külföldön tanult generáció" munkájáért, erre reflektálva mondtam, hogy tudtommal nálunk nincs is olyan magas szintű képzés a szakmában.
mi csak amatőr csapat vagyunk, de van egy srác akivel néha "összedolgozunk". pavelka zsolti. na hát ő magyarországon tanulta a szakmát, és nem is vén róka,de mind a tíz ujjam megnyalom a munkáját hallgatva. akár koncert, akár lemez hangzás - többet hallott fülek is igazolják az állításom. na és a közönség sem szokta befogni a fülét:P
de hát elengedhetetlen egy normális fénytechnikus, ha már van egy jó hangmájsztró.
Na akkor ez még nagyobb lúzerség. Reméltem, hogy legalább ezt nem csinálták meg. Már nem emlékszem hol, de valahol az öltözőből kellett hozni az áramot, mert a színpad környékén csak 1 fázis volt. Stekklámpa és multiméter nélkül most sem szabad elindulni sehova.
Ennek szvsz nem sok köze van hangmérnökséghez. A lámpák rászórnak a gitárra és egyebekre. Mit tud csinálni a hangmérnök? Semmit. Felhúzott zajzár segít, aztán buli közben úgysem nagyon hallani. A tanulság az, hogy nem elég lápákat csavarozni egy vas traverzre, valakinek ki és kéne mérni. A sufnituning országában ez luxus.
2010-12-20 18:47 |
#1263
Tudtommal ezt a szakmát csak külföldön lehet elsajátítani. Mármint én úgy tudom, nincs Magyarországon kimondott hangmérnök képzés. Vagy tévedek? Engem is érdekelt volna/érdekel ilyen pálya, de nálunk a hangtechnikus képzés a legmagasabb fokozat tudtommal, arra meg azt mondják, nem akkora csoda. Mármint, ha megteheti az ember, végezze el, de semmi olyan csodát nem tanítanak, amire magától ne jönne rá egy értelmes ember, akit érdekel a téma.
Hát ja, ezt tudom én is sajna. Az jut az eszembe, hogy a rendszerváltás óta eltelt 20 év, felnőtt egy generáció, és mint ahogy zenében sokan külföldön tanultak, úgy ebben a szakmában is megjelenhetnének már azok az emberek, akik külföldön tanulták ezt a szakmát. de úgy látszik ez nem így van.
A hanggal nincs baj, a fényesek viszont mindig simliznek, 1995 -ben a tizenötéves szülinapi bulin, másfél órás orditozás után voltak hajlandók kikapcsolni a világitást, hogy kiderüljön, mi a baj. Természetesen akkor is ők voltak a " ludasak" az ügyben, de addigra már egész este hallgattam, hogy .." szar a cucc, szar a gitár.." stb ! Mellesleg, ugyanez a cég volt! No, de legyünk őszinték, idehaza azért nem az a jellemző, hogy valami nagyon magasan kvalifikált lenne a road társadalom! Nagyrészt volt volt IFA vezetők és egyéb , a helyzet "magaslatán álló" emberek teszik ki a nagyrészét a stábnak, tisztelet a kivételnek, akiket az egy kezemen meg tudok számolni!
Nálam valahogy bevált a folyton emelt tempó. Egy ideig szüneteltettem (mert többet törődtem a hibákkal, mint a gitározással), majd összeszedtem magam és azóta a görcsös 150-es tempó helyett már 180-annal simán játszok, sztem karácsony és szilveszter között már a 200 is simán megy. Aztán inkább improvizálok, csak össze kell dobnom néhány backing tracket. Telepíthetem újra a Reapert, a DFH-t és a Broomsticket.
Igen, bármin működik ez a kitartás. Egy időben rajzolgattam, többet, mint amit gitároztam (és félre is akartam tenni), sokat fejlődtem, de ahhoz egyáltalán nem volt tehetségem, rondán és lassan dolgoztam. Az informatika hasonló, csak ez esetben nem én, hanem az apám akarja. De nem érdekel, ha csak egyetlen egy dologban akar támogatni, mert a többi veszélyes vagy nem profitál annyit, akkor dögöljön meg, bár tőle kaptam életem első gitárját (egy Orfeus nevű borzalmat) meg ő vitt a nagybátyámhoz zeneelméletet tanulni. Ő is lehetett volna gazdagabb, csak sokmindenről le kellet volna mondania.
gyakorolj tovább!!!
eddig kétszer találkoztunk személyesen, és a második alkalommal meglepődve láttam, hogy mennyivel 'előrébb' vagy az első találkozásunkhoz képest!
ha így haladsz, és nem adod fel, sokra viszed.
ez nem csak a gitározásra igaz..
ami fontos: sose erőltesd a 'max sebességet' gyakorlásnál. az magától megy majd feljebb.
a gyakorlást max. mindig a stabil, görcs nélkül tartós sebességen tedd. javaslat, sportból jövő, kipróbált infó.
Körübelül ez most a bajom a sulival. Eléggé nehéz lesz munkát találnom sima érettségivel, legrosszabb esetben tanulok valami szakmát (vagy nyomtatok ), ugyan értek az elektronikához (olyan suliba jártam egy ideig), csak nem vagyok két lábon járó lexikon és nem vágom fejből az összes mágneses kölcsönhatás képletét.
A logika az megy, deriválni is tudok valamennyire, a formális automatákat nem bírom meg a boolean logikát. De simán meghatározom a ritmust és a bpm-et. Az egyik nótámban van egy rész, amikor egy időre át kellet váltanom 13/8-adba (ha jól emlékszem) és 300-as tempóba, hogy lejegyezhető legyen az eredeti 200-as tempóból és a 4/4-es ütemből. Hogy fogok én dobost találni?
A matek nagyon fontos, sajnos én későn jöttem rá, elsumálkoltam (puskáztam... :), mert volt rá lehetőség. De az egyik legfontosabb tárgy, unalmas persze, de ha újra kezdhetném, ráfeküdnék. Nincs ám olyan távol a zenétől, mint gondolnád... csak idő kell, míg rájön az ember. Logika, gondolkodás, összefüggéesek stb. elsajátítása a zenében is megtérül. (jobban, mint a 195bpm fölé gyakorlás :)
Nekem már nem kellett indolkolni, de folyton mentek a beszólások a hosszú haj miatt... (azért az évzárókon volt némi elégtétel, amint egyetlen hosszúhajúként átvehettem a 'kiváló tanuló' díjakat, rendszeresen :) milyen fejeket vágtak, amikor leesett nekik, hogy egy rocker is érthet valamihez ... :)
Ez nagyon jó :) És így is van rendjén, egy dologban kell NAGYON jónak lenni, nem pedig mindenhez érteni közepesen. Pont az a bajom az itthoni polihisztor-képzéssel. Mindenkiből Vágó Istvánt akarnak csinálni, két lábon járó lexikont, aki a gyakorlatban valószínűleg nem produkálna fényesen, semmiben sem... Ti megoldottátok magatoknak a tehetséggondozást, kíváncsi vagyok a hazai oktatás mikor jut el egyáltalán ennek a gondolati szintjére... :)
Én meg többet gyakorlok a gitáromon, mint amennyit fősulira bejárok. Csak sajnos munkát kellene keresnem ez esetben, mert egyrészt nem is bírom azt a szakot (GDF-mérnökinformatika), másrészt nagyon nehéz a matek, meg künönben is zenésznek születtem, nem egy 130kg-os számítógépzseninek. Viszont már tudok skálázni elég gyorsan, a jelenlegi rekordom a 195bpm három hanggal egy ütés alatt. Nemsokára elkezdhetnék improvizálni, mert egyrészt baromi unalmas a sok skálázás, másrészt meg jó lenne zeneileg is fejlődni.
Ez legyen a legnagyobb baj.
Egyébként ez akkor nem lehetett kis dolog.
Emlékszem a középiskolában ahová jártam, elég nagy szigor volt
nekem engedték meg egyedül, hogy hosszú hajam legyen.
A vicc az egészben az, hogy mikor kérdezték mire fel,
annyit mondtam : zenész vagyok.
Erre megengedték.
Mennyien irigyeltek.
Tényleg igy volt,Salgótarjánban, a Bolyai János Gimnáziumban, az ének-zene tanárom ,Rozgonyi István , közbenjárásával működött a dolog, szóval néha gyakorolgattam a szünetekben. Ez meg is látszott a matek érettségi jegyemen..
Kár, hogy vége lett.
Jó lehetett két ilyen torokkal együtt zenélni.
Sokat hallgattam, és azóta kb. 3 taktus után meg tudom mondani, hogy Alapi gitározik.
Mert keveseknek adatik meg, hogy saját stílusuk legyen
neked meg van!
Egyszer olvastam vagy láttam valahol, hogy megengedték
neked, hogy a középiskolába is gitárt vigyél gyakorolni a szünetekben.
Ez tényleg így volt?
A Johnson Millenium egy a Digitech - nél dolgozó gitáros mérnök ötlete volt és az egyik legelső modellezéses cucc volt a piacon, aminek az előfoka csöves volt és a vége pedig FET -es. jó kis cucc volt, most egy volt tanitványomnál van Győrben, tudomásom szerint azóta is nagyon szereti.
Van Digitech topik, ott lenne érdemes megkérdezni. Bár biztos Steve is használt ilyen cuccokat, majd elmondja :)
(Amennyire én tudom, a fullcső hang szerelmesei a 2101-et szeretik, sokan azt mondják, az szól a legszebben. A 2120-ban viszont egymásra lehet keverni 2 külön torzítót és egyéb nyalánkságok.)
Tényleg, Steve, mintha te reklámoztál volna Johnson Milleniumot, vagy rosszul emlékszem ? (az ugye Digitech 21xx kombó változatban)
"most az Arena Edda bulin is egy Mac Book - al fogok játszani a Waves GTR 3.5 - el amit a laptopon a Mainstage vezérel és egy USB -s midipedállal kapcsolgatom a cuccot. Őszintén állitom, jelenleg bármely egyéb megoldástól jobb és meggyőzőbb a szisztéma"
egyetértek, koncertre azért mindíg kettőt viszek biztonsági okokból, ugye a basszusok aktívak zömében, az elem lemerülhet, húr szakadhat
de a feeling is jó hogy csak hátrafordulok és ott van
mivel támogatom a magyar hangszerészeket szinte csak hazai cuccokat használok, MLP basszus, Blasius basszus, egy betolakodó Lakland Joe Osborne 5, de újra hazai a Prolude fej és láda
A hangszer fontos, mert sokféleképpen szolgálhat ki, az adott zenei szituációhoz mérten választhat az ember! Nekem is van kb. 15 gitárom, de ezek közül egy sem a "NEVE" miatt került hozzám, hanem mert megtetszett a soundja.Nincs eredeti Strató-m, Tele-m, Gibsonom( régebben volt Customom és S335 ösöm is) viszont minden gitáromnak imádom a karakterét és ez a lényeg!
Akkor is csalódott lettél volna, ha ugyanilyen jól szólt volna, mint igy? Ha igen , akkor az csak azért van, mert a hitrendszered nem kapott volna igazolást!
Tök mindegy, mivel szól jól valami, mint ahogy számomra az is tök mindegy, hogy rá van e irva a cipőre, amiben kényelmesen érzem magam és tetszik, hogy NIKE,... vagy ilyesmi, vagy nem!
A zene és a megszólalás minősége a cél, minden más csak eszköz és nem státusz szimbólum!
Fura dolog ez a hangzás:))Most voltam fenn az A38-on Lynch Mob-on ,érdekes tapasztalat volt.Mivel a zenekar sokat késett,ezért nem volt idő a beállásra.Lynch az orrunk előtt rakta össze a pedáljait,tekergette a gombokat állítgatta az erősítőit stb.Már az hangzás , ami kijött a gitárládákból is fenomenális volt.Gyakorlatilag az első szám alatt lőtték be a zenekar hangzást.Sok bulit láttam már életemben,de ez hengerelt mindenféle szempontból.Lynch-nek iszonyatosan szólt a kezében a gitár,elképesztő dinamikával játszott,a nóták pedig szakítottak.
Szerintem kell a jó cucc.A buli előtt beszéltem vele,készségesen elmagyarázta az erősítőket,amiket használt a klubturnén(Marsha,Diezel Herbert).(bérelt cucc)
Én személy szerint csalódott lettem volna,ha az egyik kedvencemet egy laptopon tolta volna:)))
Elhiszem, és megértem. Ami az igazsághoz tartozik, hogy gyakorlatilag ordított rólatok, hogy plébekk. Ami szvsz nagyonjó dolog, mert azt jelzi, hogy még véletlenül sem vagytok "hozzászokva" az ilyen "előadásmódhoz"! A koncertre pedig igyekszem eljutni!
Bárki utána nézhet, annak idején kinti szaklapokban is volt erről szó, még le is volt fényképezve az "Öreg" az akkor újnak számitó , szép piros eMac -el!
Egyébként mindenkinek ajánlom Steve Vai Youtube - os videóját, ahol épp ezt mutatja. Nemrég mutatta egy haverom nekem is a videót , sajnos nem tudom a linket!
Az AXE FX szintén baromi jó, de ezt is kint mindenki vonalból küldi a P.A. be, ugyanis épp erre van kitalálva.Ez is pontosan egy zseniális szofver, csak berakták egy 2 U magas rack dobozba.
Valóban rohadt jó!
Azt értem, hogy egyik erősitőt sem hallom semmilyen magyar bulin úgy szólni, ahogy kellene, a csávók bármiről bebizonyitják, hogy semmire sem jó, mert nem elég az erősitő, ott vannak még a mikrofonok, a kábelek, a P.A. eq - zása, a csatornán a hangszinpotik végállástól végállásig tekergetése ( herélés..! ) és ami a legfontosabb, a "hangmérnök" hozzá(..nem..)értése!
Az effektezésről általában fingjuk sincs!
Többször kisérleteztem már a, nemzetközileg teljesen általános, három utas rendszerrel: center láda dry sound, left rigyht láda wet sound három csatornára a keverőbe,...na ha még jól kib..tam magammal!
Vagy csak effekt szólt, vagy csak tök száraz hang, ...süket az összes csávó, tudok az országban max 2 embert aki erre alkalmas!
Most kapnak egy left- right -ot és egy instrukció van," .. Letöröm a kezedet, ha a gitárcsatornákon az EQ rész nincs OFF állásban ! "
Egyébként már kint studióban a legtöbbször azok is a GTR-el játszanak akikről azt hiszed, hogy betolják a Marshall stack -et.
Gary Moore Back to the Blues albuma pl teljesen egy Mac -en készült szoftveres gitározássa, hogy mást ne mondjak, pedig róla aztán gondolnád?
Egyébként a Wild Frontier lemezen, Loner, Over the Hills and Faraway..stb, végig dobcomputer szól, gondolnád?
Egy a lényeg, legyünk nyitottak az új dolgokra és ne legyünk sznobok..kamu Marshall ládák..stb!
Ne a szemeddel hallgass zenét!