Melyik nótákra gondolsz? Amik a meghallgatható audiók, azok megjelent kiadványokon vannak, és még analóg módon, különböző erősitőkkel lettek felvéve.
Ma már eszemben sincs ezzel kinlódni, most az Arena Edda bulin is egy Mac Book - al fogok játszani a Waves GTR 3.5 - el amit a laptopon a Mainstage vezérel és egy USB -s midipedállal kapcsolgatom a cuccot. Őszintén állitom, jelenleg bármely egyéb megoldástól jobb és meggyőzőbb a szisztéma, pedig mindenféle erősitőt próbáltam az elmúlt évtized (ek ) - ben.
Ezekben az adásokban csak palyback létezik.Egyébként végig felvették a nótát, de csak ennyit adtak le belőle, viszont nem is ez a lényeg, hanem , hogy elhangzott a buli reklámja a műsorvezető szájából! Bizony ezek nagyon fontos reklámfelületek, mert egyébként nincs agyonpromózva a buli, sem a sajtóban, sem plakátfelületeken!
bocsánat, de ami érdekel, megkérdem persze megértem, ha választ nem kapok, és tiszteletben tartom. semmiféle rosszmájúság nem volt bennem, csak érdekelt.
hát, most asszony leste ezt a Frizbi nevú fostalicskát, és a végén "zúztatok" az EDDÁ-val. Oké, hogy reklám, de télleg ennyire megéri az a fél perc playback?
A gyakorlással kapcsolatban az a helyzet, hogy pusztán mechanikus trenirozással szinte egyáltalán nem foglalkozom, viszont nagyjából minden szabadidőmet a zenével, gitározással töltöm.Ami számomra fontos, az a zenében való minél szabadabb gondolkodás elsajátitása, és bár az Eddában azért nagyjából programzenét játszom, a "magánéletben" ez a fajta klasszikus értelemben vett populáris rock már egyáltalán nem érdekel.
Leginkább azzal foglalkozom, hogy a saját dolgaimban megszabaduljak mindenfajta műfaji sablonokhoz való ragaszkodástól, és hagyjam magamat improvizálás és zeneszerzés közben megnyilni valami mélyebbről fakadó forrás felé, aminek a pontos mibenlétével magam sem vagyok tisztába teljesen, de érzem, hogy akkor játszom jól, amikor ennek a tőlem független forrásnak az eszköze tudok lenni a kezem és a hangszerem által.
Egyébként, most készülőben van egy új fusion anyagom, ahol úgy érzem, sikerül ezt a koncepciót követnem.
Persze van egy másik véglet is, amikor az ember nem tudja eljátszani a kedvenc dalainak a szólóit. Én jelenleg ebben a helyzetben vagyok, ezért inkább kevesebbet imprózok, de többet skálázok, mert azzal, hogy ki kell hagynom még a Metallica szólókat is, úgy érzem magam, mint egy impotens 70 éves, akin a viagra se nagyon segít. Természetesen már nem sok kell, hogy elérjem a "maximumot" skálázásból (nem akarok sebességrekordot dönteni, meghagyom Baltionak és annak a brazil hülyegyereknek), az arpeggiokkal van egy kis gondom, de majd elmúlik.
Szerintem ehhez fogalmazd meg, mit értesz pontosan gyakorlás alatt... Kromatikus skálázgatást, meg egyéb ilyeneket ?
(A magam részéről úgy gondolom, gyakorlás közben is folyton zenében kell gondolkodni, azaz dallamokban, harmóniákban, és persze improvizálni zenei alaponkra, és akkor jó móka az egész, nem lehet megunni :) Lehet, hogy így nem 'fejlődsz' annyira gyorsaságban, mint a többiek, viszont fogsz majd tudni zenélni... )
Szia Steve! A gyakorlással kapcsolatban lenne pár kérdésem. Mennyit gyakorolsz manapság, és ez mire elég? Nyilván nagyon magas szinten vagy, célod még fejlődni, vagy inkább szinten tartasz? Gondolom neked is van olyan, hogy egy gyakorlósabb időszak után, vagy csak úgy szimplán belefásulsz a dologba. Ilyenkor továbbra is erőlteted magadra a gyakorlást, és szinten" maradsz, vagy kicsit visszább veszel és érezhetően visszafejlődsz kicsit, majd mikor újra van kedv" újult" erővel állsz neki a gyakorlásnak? (Akit érdekel a téma, ezt a kérdést B.Mikinél és Petánál is felteszem)
Mivel sehol nem kaptam Dunlop Ultex nevű csodapengetőt, ezért egy régiből kellet gyártanom a te módszerettel.
Nem rossz, de mindenképpen jobb a sok csúszós pengetőtől. Azt sem bírom, ha a vége csúszós, nehezebb úgy pengetni. De nagyon nehezen vitte a körömvágásra szánt homlokcsípőfogóm az Ultexet, többszörre kellet vágnom kis darabokat, a Fernandes PPS nevű borzalom meg ment, mint a karikacsapás.
Ja bocs, elfelejtettem az előbb, még egy kérdés: a lina6 ládádban milyen szórók vannak?
(Spekulálok egy 412-es vételén, de nem nagyon van itt Füleken összehasonlítási alap semmivel, most egy celestion 212 Marshallom van, 412 méret gyárilag 2 szóróval típusjelzés nélkül, tudom, baromság, de keveslem...) Ha szavazni kéne, Vintage 30 vagy Greenback vagy T-75?
A www.wavesgtr.com oldalon minden információ ott van ról , videókk, ilyesmi. Egyébként itthon is megvehető, a Digitalpro cég árulja. kontakt: matok@digitalpro.hu
Szia Steve !
Tetszik a beszámolód a kínai kiruccanásról az új Hammerben :) Kimondod a dolgokat őszintén, nagyon helyes.
(még mielőtt valaki félreértené, nem a kínai hangszerekre gondolok :) hanem pl. a márkanév varázsára, meg a Fender - asztallap - asztalos gondolatra... :)
Mac Book -kal játszottam szombaton Hajduszoboszlón a Rock Cafe -ban. Az alap iTunes - ból, a gitár sound Waves Gtr 3.5 plugin a Mainstage - el . Állat a GTR, oda vagyok érte.A kapcsolgatás a Line6 Shortboard MkII usb - s midipedállal megy.
Egy bizonyos definíció szerint profi (zenész) az, aki megél belőle. Ez szerint mindenki más amatőrnek számít, persze lehet még árnyalni, hogy lelkes amatőr, vagy félprofi stb. de ez csak eufemizmus. (vazz, miylen szavak, asszem ma kellene valami elvont dalszöveget írni :)
Jómagam is abban hiszek, hogy ha jó a zene (jó értelemben slágeres), akkor az előbb-utóbb utat tör magának, akár külföld felé is. A saját koncertjeim után is el szoktam gondolkozni, hogy vajon én elmennék-e egy ilyen koncertre, mondjuk párszáz Ft belépőt megér-e ez a produkció külső szemmel elemezve. Megkérdezek olyanokat, akik nem elfogultak, ha van felvétel a buliról, akkor meg kielemzem. Elég kemény szűrő, de az önámításnak nincs értelme. (hú, pedig de jó, hibátlan volt az a szóló, mégsincs teltház, miért van ez vazze... :)
valahogy csak el kellene érni, hogy a profikkal ne ugyanazokért az erőforrásokért harcoljanak. Ha tényleg profi (nem csak szeretne az lenni), akkor per def. nem ugyanazokért a helyekért harcol. A profizmust meg ne rendeletileg érjük el, hanem zenével.
A lényeg felett siklik el mindenki:Kell írni 5-15 gci nagy slágert/himnuszt amikkel tudnak azonosulni az emberek és magukénak érezhetik a mondandójukat.... a közönség nagyobb százalékát nem érdekli ki hogy kezeli a hangszerét és mi van az erősítőjére írva...A zene lejöjjön a szinpadról ez a lényeg.. nem folytatom...
annyiban azt hiszem, maradhatunk, hogy amíg a zenészeknek nincs érdekképviselete, a jelenlegi helyzet sokat nem fog változni. Mondjuk, hogy ez hogy szerezne érvényt a jogos elvárásoknak, az jó kérdés: nem hiszem, hogy az ilyen megélhetési, és nem szenvedélyből élőzenét felléptető helyek sokat bagóznának egy-egy rendeletre... márpedig a probléma ezekkel van. Nyilván nem kellene megfosztani a kezdőket sem mefosztani a színpadi rutin megszerzésének lehetőségétől, de valahogy csak el kellene érni, hogy a profikkal ne ugyanazokért az erőforrásokért harcoljanak. Mivel ma Magyarországon többezer zenekar van, amiből jónak biztos nem nevezhető 1-200-nál több, elég egyértelmű, hogy a mostani helyzetben ki áll nyerésre..
Az amatőr "fos" bandát mi különbözteti meg a profitól szerinted? Mi pl. egy vidéki fos amatőrbanda vagyunk, de nem síránkozunk a fellépő helyeket illetően. Mindenkinek megvan a saját motyója (nem milliós) és ha nincs a helynek PA cucca akkor bérlünk. Belépő nincs, sok ember, hangulat van, fogyasztás sok, tulaj örül, leköti a következő bulit.
Egyébként a profi már profiként született? Szerintem a KÖZÖNSÉG emelte azzá és aki ezt nem hiszi el az megnemértett zseni marad élete végéig.
Igen, de a helyet tényleg nem érdekli, mert megszokásból úgyis lemegy a jónép a belvárosi helyekre, akármilyen szarok...én sem teszem be a lábamat rocktogonba például, de nagyítóval kell keresni az egész országban a sok klub közt a helyet, ahol tényleg hozzáértés meg rendes technika van. Egyszerűen annyi zenekar van, hogy simán feltöltik a fos klubok is a naptárat, pofátlan feltételekkel, szar hangzással, ha valakinek nem tetszik, kereshet másik helyet, rögtön van 5 zenekar, aki a helyére ugorjon. A törekvés jó, csak én 8 év klubozás után nem látom a reális esélyét annak, hogy belátható időn belül legyen ebből valami.
Hajjaj... ebben spec. nincs igazad. Mármint abban, hogy riasztják a közönséget. Mi az első zenekarunk első koncertjén olyan fullházat csináltunk akkora bulival, hogy az ihaj... méghozzá úgy, hogy a zene fájdalmasan szar volt, minden negatívum ott volt, ami egy zenében ott lehet: az énekes énekelni nem tudott, csak ordibált meg rikácsolt, a szintis összevissza csúszott, a gitárok kb. metálzónvonalból szinten szóltak, jómagam pedig akkor még dobosként működtem abban a zenekarban, de azt is csak épp akkor kezdtem:D Egyedül a béz volt rendben talán... lényeg, hogy a szintisünk valami eszméletlen jól "marketingelt", sok-sok haverja volt, akik mind eljöttek, a hely meg megtelt és hatalmas buli volt. És ezt többször is megismételtük akkoriban. A helyeket sajnos tényleg nem érdekli, milyen a zene, ha van közönség... kivéve talán akkor, ha kimondottan zenés pubként hirdeti magát... de talán még akkor se.
Igen, de ezek az alja helyek akkor idővel kénytelenek lesznek megelégedni az amatőr fos bandákkal..az amatőr örül, ha játszhat, viszont cserébe erősen riasztja a közönséget.
Konkrétan le se szarják a produkciót. A helyet az érdekli, hogy sokan legyenek és fogyasszanak sokat. Megpróbálják a lehető legolcsóbban megúszni a zenekaros "nyüglődést".
Ezesetben a produkciód szimplán marketing kellék.
Van 1-2 hely ahol király technika meg normális technikus van de azok meg hamar bezárnak(Take5), mert nem tudják 200-ér adni a Borsodit és a nagyvadászt, mert csak ki kéne termelni a többmilliós beruházást.
na ez kicsit zavaros lett, a lényeg: ha látnám a lehetőséget, az öngerjesztő módon hatna a teljesítménybe is, amit igyekeznék kihozni magamból és a zenekaromból is. Így meg kicsit 'gyöngyöt szórunk a disznók elé'-jelleget ölt ez a zenészesdi. Szíved-lelked belerakod a produkcióba, de a díszes publikum inkább elmegy oda, ahová nem kell még húsz percet utazni/ 50 forinttal olcsóbb a sör.
"Az alap elgondolás - miszerint a cél, hogy minél több és minél színvonalasabb fellépőhely legyen - vitán felül jószándékú, jó célt szolgál. "
Szerintem már így is túl sok hely van, ahol fel lehet lépni. Ha lenne a mostani ~50 bpesti 'színpad' helyett 10, ahol viszont fullos a technika, személyzettel és csak a jó zenekarokat engedik fellépni, akkor az mindenkinek megérné. Ha jó zene garantált lenne, akkor akár csak egy sörre is szívesen lemennének az emberek: ha egy gimis banda pakol be valahová, az engem ugyanúgy riaszt, mintha dögös robi szólna odabenn.
Mondok egy példát: 2008 telén játszottunk az Avalon klubban. Olyan hozzáállással találkoztunk, amit szerintem profibb bandák is megirigyelhetnének: rendes beállás, részletes egyeztetés a hangzásról, kurvajó technika biztosítása, zuhanyzós öltöző, stb. Ennek ellenére a hely bezárt, mert a Blaháról kemény 25 percet kellett volna a népnek ingyen(!) buszozni, de mivel külvárosi, inkább lemennek rocktogonba vagy a filterbe. nem zárható, vagy egyáltalán nem létező wc-ajtók, a 'koncertterem' natúr OSB-lapokkal burkolva, nem kell bemutatni.
Ha ezek zártak volna be, sokkal jobban járt volna mindenki: akinek szívügye a magyar könnyűzene, és aki csak szórakozni jár le. Közönségként is demoralizáló, ha vannak még rajtad kívül négyen a koncertteremben.
Plusz ha látnám azt a lehetőséget, hogyha beleölök sok év gyakorlást és sok pénzt a zenélésbe, és jó is vagyok mellé, az akár a megélhetésemet is kiegészítheti anélkül, hogy az idegeim rámennének. Természetesen igaza van Istvánnak, amikor azt mondja, hogy nem a pénzért, "megasztár-lehetőségekért" kell zenélni, ezzel nem vitatkozom. De mivel nekem hobbim a zene (egyelőre ), elvárom tőle, hogy jobban érezzem magam az űzésétől, és a koncert után ne tápláljak frusztrált, gyilkos hajlamokat a személyzet felé.
Ne hallgass a cinikusokra, jó az irány, hajrá.
Mondjuk azért 'világszínvonalú produkciót' ne vigyünk le a Rocktogonba, ha lehet. Mindennek megvan a maga helye :)
Amit leírtam, az a cél! Erre kell törekedni! Az a baj, hogyha mi zenészek nem csinálunk valamit, a helyzet nem hogy jobb nem lesz, csak inkább sokkal rosszabb!
"és olyan legyen a fogadj Isten, mint amilyen az adjon Isten"
Vagyis ha én odamegyek egy minden tekintetben világszínvonalú produkcióval ( hangszerek, berendezések, hangszeres játék, dalok ), akkor ne egy félalkoholista, magát technikusnak képzelő züllött idióta jöjjön oda a szaros JEFE mikrofonjával, hogy akkor ma itt ez lesz..
De ahogy mondjuk én is 7 évig kerestem a megfelelő embereket, és közben törekedtem, hogy a lehető legjobb legyek a hangszeremen/zenei értelemben, továbbá milliókat-minden fillérem- öltem a cuccomba, mert a profizmushoz az is hozzátartozik, hogy kompromisszummentes maradhass minden területen, úgy azt hiszem ugyanezt az attitűdöt joggal várhatom el egy olyan helytől, akik elvileg abból élnek, hogy koncerteket rendeznek!
Bocs, de engem sem az nem érdekel, hogy előttem hány 15 évesekből álló full amatőr garázsbanda próbálkozott ott, és mennyire baszták fel a "személyzet" agyát, sem pedig az, hogy mire van pénze az adott helynek!
Ez mind magánügy, rám nem kell, hogy tartozzon!
Én azt szeretném elérni, hogy akik hozzám hasonlóan az életüket teszik fel a zenélésre, azoknak legyen némi halovány reménysugár, hogy lehet más ez az egész, és olyan legyen a fogadj Isten, mint amilyen az adjon Isten - ha értitek mire gondolok..
Korábban elgondolkodtam azon, hogy nyitnék-e Magyarországon hangstúdiót, aztán nagyon gyorsan úgy döntöttem, hogy nem. Persze játszadozni magamnak jó lenne, de üzletnek nem hinném.
(Illetve a hangrestauráló stúdióról még nem tettem le - az is játék, de talán olcsóbb.)
Igaz, a kocsma vagy rocklub azért valamivel könnyebb helyzetben van, de igazán nívóssá tenni technikailag nem egyszerű, már csak a megfelelő személyzet megtalálása miatt sem.
Ez is igaz, de azért vegyük észre, hogy ez is üzlet (mint szinte minden). Azaz, a helynek akkor lesz több pénze, amiből invesztálhat cuccba, vagy több, esetleg kockázatosabb buliba, ha nagy átlagban van elegendő látogatottsága a klubnak. Persze az ördögi kör is lehet, hiszen a látogatottság valahol összefügg a színvonallal (még kocsmánál is :) Na ezt nem minden klubtulajdonos (vagy kocsmáros :) veszi észre, a legtöbb hely ezért folyamatosan züllik lefelé. Egyéni dolgokról nem is szólva, én pl. utálom a cigifüstöt, ezért NAGYON jó bandának kell lennie ahhoz, hogy lemenjek egy olyan helyre (vagy akkor, ha mi játszunk :) Pedig éves szinten sok tízezret kiadok jegyekre.
Érdemes eljátszani a gondolattal, hogy mondjuk lenne befektetni való pénze az embernek, nyitna egy rockklubot jó felszereléssel, legyen mondjuk nemdohányzó a koncertterem (a cuccnak is árt a füst...) máris kevesebben jönnének. A saját klubomból pedig azt, aki szemetel, eldob egy csikket, vagy műanyag poharat, úgy kib.sznám az utcára, mint annak a rendje. Szóval a színvonal emelése nem is olyan egyszerű, és persze a cigi csak egy példa, ezer másik okfejtés lehetne még, ami azt mutatja, hogy minden országnak olyan klubjai vannak, amelyeket megérdemel...
Persze próbáljunk meg változtatni.
A fordított rider jó ötlet, szerintem is.
A legszerencsésebb dolog, ha van egy álladó hangmérnöke a zenekarnak, aki jól ismeri az adott zenét és kialakult a jó kommunikáció zenekar és technikai szakember között. És persze a minőségi technika jelenléte (stúdióban és élőben egyaránt).
" "Már elkezdtünk ötletelni néhányan, hogy hogy lehetne elmozdítani az országban kialakult és állandósulni látszó helyzetet, [..]" "
Az alap elgondolás - miszerint a cél, hogy minél több és minél színvonalasabb fellépőhely legyen - vitán felül jószándékú, jó célt szolgál.
Mindamellett én Chris7 véleményével értek egyet.
Ugyanis vidéki zenekar tagjaként valóban az a fő probléma, hogy a nívós helyekre bekerülni, s ott játszani a hozzánk hasonló bandáknak nem, vagy rendkívül ritkán van esélye.
Amatőr-profi... a kettő között szerintem több "átmenet" is van.
Azon a szinten már minden szempontból túlvagyunk, hogy mint tizenéves, kezdő zenész korunkban akár szívesen fizettünk is azért, hogy bárhol, akár csak 20-30 percre is lehetőséget kaphassunk fellépőként. (Ettől függetlenül nyilvánvalóan csak egy "amatőr" együttesről beszélhetünk személyünket illetően.)
Mégis jellemzően az általad említett helyek jutnak fellépési lehetőségként.
Igaz, volt, s van olyan eset, amikor az adott bulinak, addig ismeretlen fellépő helyen olyan ígéretekkel megyünk neki, hogy "lesz minden, szuper hangosítás, szuper cucc, stb.", aztán a végén nagy csalódással kell szembesülni, mert semmi nem úgy van, ahogyan ígérték.
Amellett viszont a hozzánk hasonló együttes választhat, hogy vagy elmegy szinte bárhová játszani, vagy 3-4 havonta tud egy bulit nyomni, mert olyan "gyakorisággal" (vagy még ritkábban) tud bejutni olyan helyre, ahol egy bizonyos színvonalhoz elvárható körülmények vannak.
A "menő" helyeken rendszeresen játszó bandák őrzik a titkukat, jellemzően eszük ágában sincsen együttműködni más hasonló együttesekkel, s kiadni a jó fellépőhelyek címét és/vagy lehetőséget adni a közös fellépésre.
Anno a "Bassmanok" topic-ban bátorkodtam felvetni, hogy azért a már nem amatőr, de még nem "vérprofi" (csak a zenéből, csak a zenének élő) zenekarok összefoghatnának, s egymásnak átadva a jobb fellépőhelyek elérhetőségeit, sőt, közös fellépéseket szervezve tudnák egymást segíteni.
Kudarc lett a dologból. Senki nem fogadta lelkesedéssel a javaslatot.
Anno a korábbi együttesem az ország számos részéből több együttessel megállapodott ilyen együttműködésben. Zömének az együttesem meg is szervezte a közös bulikat. Aztán mi lett végül a dologból?
Egyetlen bandában volt annyi kurázsi és tisztesség, hogy az ígéretéhez híven viszonozza is ezt.
Mindezt azért írtam le, mert részemről ezt sokkal komolyabb problémának gondolom. S mint fentebb elmondtam, emiatt a hozzánk hasonló együttesek, ha aktívan zenélnének, akkor kénytelenek szinte bárhová elmenni játszani, ahová hívják őket, vagy ahol lehetőséget kapnak. Ahol szar a hangosítás (ha egyáltalán beszélhetünk ilyenről), ahol még a benzinköltséget sem állja a hely, s sok esetben még néző sincsen.
Pedig nyilván mindenki szívesebben játszana ettől jobb körülmények között.
Mindezt azért írtam le, mert ezen a helyzeten az említett "szégyenfal" szinte semmit nem segítene.
A "gitar.blog.hu" féle kezdeményezés már jóval többet, de az is csak akkor, ha a "menő" helyek esélyt adnának olyan zenekaroknak is, amelyek zeneileg kellően színvonalasak, de még nem 5-6 road-al járnak mindehová.
Illetve ha az említett helyeken fellépő "menő"/befutott bandák sem gátolnák, hanem segítenék az ilyen együttesek érvényesülését.
(Természetesen: "Akinek nem inge, ne vegye magára, de akinek inge, az öltözködjön már fel!")
Alapvetően nem az lenne a dolga, hogy kitalálja a zenekar saját hangzását. A hangmérnök egy technikai ember, elméletileg neki azt kellene rögzítenie, visszaadnia, amilyen a zenekar.
Amire te gondolsz, az a producer, de ilyen itthon nem nagyon van, esetleg zenei rendező.
Nekem sincs bajom az eredetivel, de szegény hangmérnökre húzták rá az egészet, mintha csak ő lett volna a stúdióban... néha az ilyen félistenek is hibázhatnak persze :)
Pl. nemrég egy angliában tanító ismerősömtől kaptam egy tanítványa demóját (16 évesek, trióban rockolnak, tipikus gimis zenekar). Hát, jobban megdörrent, mint a hazai lemezek nagy része. De ez nyilvánvalóan nem lehetséges, ha a zenésznek nincs elképzelése sem a hangzásáról, és a hangmérnök kezébe adja a teljes kontrollt. Arany középút lehet a jó megfejtés, azaz megvitatni mindent. Erre meg kell idő, mert a stúdióóra ketyeg.
Teljesen off,de a Nevermore - Enemies albumhoz nagyon is illik az eredeti keverés, én az Andy Sneap-féle csilivili újrakevert változatot nem szoktam hallgatni,mert nem illik a dalokhoz. És ezzel a véleményemmel nagyon nem vagyok egyedül (pl. Attila, aki a Nevermore-ban gitározik ugyebár egy ideje, ugyanígy gondolja )
Még annyit, hogy azért a zenekarokban is lehet hiba, ha pl. fogalmuk sincs, hogyan is kellene szólniuk (nincs koncepció), mert ugye tudjuk, hogy a próbateremben baromi hangosan minden jól szól :) Aztán stúdióban jönnek a gondok, a "mindenhez értő" hangmérnök is lehet, hogy segíteni akar ebben. Végső soron ha szarul szól, rá mutogatnak (még külföldön is, lásd pl. Nevermore - Enemies album). A sokszázadik ilyen zenekar után lehet, hogy én sem lennék olyan atyai, megmondanám a kissrácoknak, hogy ha fingotok sincs az "összhangzatról" akkor inkább csináljuk így, mert ez legalább már bevált máshol. Szóval ilyen is lehet, amit egyesek észosztásnak élnek meg.
Ezzel együtt teljesen igazad van.
Ha már egy Winger-t az olasz előzenekar sofőrje!!! hangosítja az A38 hajón az európai átlag jegyár felett....mit várhat egy ismeretlen hazai amatőr banda...
Azt is szeretem egyébként, amikor a túlbuzgó technikus állítgatja a cuccokat, és szólunk neki, hogy valami nem szól jól. (Megtehetjük, mégis csak a mi hangzásunkról van szó). Erre közli, hogy akkor azzal a hangszerrel (ez pl egy lábdob volt) van a baj, mert amit ő odatett mikrofont, az egy Shure, azzal nem lehet. (Aztán megnézve azt a miksit, kiderült, hogy a shure legolcsóbb lábdob miksijéről volt szó. Utána, már inkább nem is szóltam semmit.)
Nem szeretnék túlzottan OFFolni, de ehhez hozzászólnék.
A második, emberbarát verzió tetszik. A szégyenfal nem hiszem, hogy jól működne. Mármint a fikázás része menne de nem gondolom, hogy konstruktív irányba vinné a dolgokat.
Vidéki városban, -mint ahol én és lakom,- sok esetben csak egy hely van a fellépéseknek, de az alap körülmények (értsd: pl akusztika) sem adottak egy jó koncerthez. Ezek a helyek nem is tartanak fent technikust, ezáltal, ha egy ilyen hely szégyenfalra kerülne, annyit tudnák negatívumként beírni, hogy zúg/cseng/bong a terem, mint az állat, de ezzel nem lennénk előrébb. Hiszen nincs más hely ahová mehetnénk.
Ezért is előremutatóbb talán a másik megoldás, ahol a jó/jobb helyek, mintegy ajánlanák magukat, és a zenekarok tudnának dönteni. Mi is szívesebben mennénk más városba, ha tudnánk, hogy nem ugyan olyan viszonyok fogadnak majd minket, mint itthon.
Technikusi részhez:
Nálunk vagy a zenekarok dobják össze az ilyen-olyan cuccaikat, és szól ahogy szól, vagy bérelnek egy hangosítót felszereléssel együtt, és szól ahogy a terem engedi. Sz@rból nem lehet várat építeni. (Ez egyébként nem csak a terem, vagy a technikus/technikai háttér kritikája. Sok esetben a zenekar is súlyosan hibás a dologban. Én pl. mint dobos "imádom" amikor a két oldalamon úgy üvöltenek a gitárok, hogy a saját monitorládámból nem hallok semmit. Ennél már csak az a jobb, ha csak az egyik oldali láda durvahangos, a másik meg a mikrofonozáshoz van beállítva. Na, itt jön elő a zenészek felelőssége, és kompromisszumkészsége, hozzá(nem)értése.)
EZ jó duma én is szoktam alkalmazni (dettó műszerész), de ha nem elég akkor még tromfnak benyomom a 10 év szinházi melót, akkor általában lecsendesednek. (Igaz, azzal már nem dicsekszem, hogy vidéki művházban)
Már elkezdtünk ötletelni néhányan, hogy hogy lehetne elmozdítani az országban kialakult és állandósulni látszó helyzetet, ami a klubok ótvar technika felszereltségét, és az azokat kezelő "technikusi", többnyire csak félalkoholista mindenes gondnokok hozzáállását illeti!
Az én alapfelvetésem az lenne, hogy létre kell hozni egy online szégyenfalat, ahová az összes szar hely és szararc felkerül, amiből a zenekarok láthatnák, hogy hova nem kell menni játszani. Ha ez szépen terjed -márpedig ez ma már pikk-pakk megvan-, akkor kis idő múlva néhány amatőr zenekaron kívül más nem fog az adott helyeken játszani, az meg becsukhatja a boltot, vagy változtat, és elkezdi végre felfogni, hogyha ebből akar élni, akkor lesz szíves megfelelő technikát és személyzetet megfizetni!
Ennek nyilván vannak kétséges részei, mind jogilag, mind etikailag, de szerintem ezek áthidalhatók.
Emögé a kezdeményezésem mögé Hajdú Zoli és a gitar.blog.hu már tulajdonképpen odaállt, csak picit "emberbarátabb" formába öltve, ti. létrehoznak egy oldalt, ahol a klubok közölhetik a technikai felszereltségüket, egyfajta fordított rider-t közzétéve, amiből már látható, hogy melyik helyszín mennyire komoly.
Ez is tök jó dolog, bár szerintem kevésbé hatékony, mint a szégyenfal.
A dolog kidolgozás alatt áll, ha egyszer a végére jutunk a Lovreck zenekar bemutatkozó anyag munkálatainak, nekiállok és rendesen felépítem az egészet.
Úgy látom az előre és visszaejelzések alapján elég sok nagy név szívesen csatlakozna a dologhoz, és gyakorlatilag elsőre nem is kell több.
Ez is egy módszer... :) Van egy másik, amikor az ember előadja a szimpatikus hülyét, hátha megsajnálják, és nem szúrják el a hangzását. És megjátssza, hogy örül, ha bekapcsolnak egy Behringer effektet a kedvéért :)