Szia!
Az egy Vorson, amit a Powerstate boltban lehet kapni, Gotoh Tremolo, Grover kulcsok, Seymour Duncan aktiv pickupok, szóval tök jó, csak az utolsó nótában ,amikor megforgattam, kiszakadt a szijból a streplock és leesett, sajnos a test keresztbe repedt, úgyhogy most annyi neki!
Szia!
Az egy Vorson, amit a Powerstate boltban lehet kapni, Gotoh Tremolo, Grover kulcsok, Seymour Duncan aktiv pickupok, szóval tök jó, csak az utolsó nótában ,amikor megforgattam, kiszakadt a szijból a streplock és leesett, sajnos a test keresztbe repedt, úgyhogy most annyi neki!
Itt egy korábbi videón jól látszik:
http://www.youtube.com/watch?v=ZI4djK8sA3M
A problémám megoldódni látszik egy kis gyakorlással, egyszerű ujjfüggetlenítési probléma. Így már tényleg sikerülhet eljátszanom egy-két szólót (ami kell is pár héten belül...), a skálák is mennek már nagyobb sebeséggel.
Meg jól jött a DVD is.
Indulj ki abból, hogy ha négy újjadat leteszed a nyakra, akkor ugye minden ujjadra esik egy bund és minden hangot abban a fekvésben azzal az ujjaddal fogj meg, ami logikusan azon a bundon van, ahol a szükséges hang található.Egyébként természetesen gyakorlás kérdése..:) :) :)
Gyakori problémám az, hogy gyakran rossz ujjamat rakom le pl. az adott skálán, így roszz bundot vagy egy oda nem illő hangot fogok bele. Ez leginkább skáláknál van.
Van erre külön gyakorlat, vagy gyakorlás kérdése? (a metronómozáshoz meg majd fejhallgató kellene, mert anyámékat idegesíti a metronóm monoton kattogása, és egyelőre nincs pénzem fejhallgatóra)
Helló Steve!
Salgótarjáni tanítványod voltam. Bocsánatot szeretnék kérni, hogy az utolsó két órán nem tudtam megjelenni.
Okok: 1. Anyagiak (bővebben kifejteni nem szeretném) 2. Érettségi (enékül meg maradhatok tarjánban és játszhatok tankcsapdát meg hasonlóakat, ha zenekart szeretnék (többekközt))
Mivel tehetném jóvá, ha van rá mentség? A gitározást nem hagyom abba.
Gondolkoztam a folytatáson is, csak nem biztos, hogy a büdzsé engedni fogja (50k diákhitel + minimális szülői támogatás, ebből vond le a kolesz díját, a kaját, meg nem a vateráról szeretnék öltözködni a jövőben).
Ja, és szeptembertől Budapesten fogok tartózkodni.
...láss csodát, a direct outokon (XLR) pedig problémamentesen működik... akkor mi lehet a jackes line outokkal?
Képekről és videóról semmi hír, fel se veszik a telefont...(pedig szívességből voltam tolmácsolni is, mert "haverok")
... hát pont ezért pánikozom, hogy miért ad jelet az ellenkező oldal is... holnap felhívom a forgalmazót, hátha sejti, mi a baj...
És köszönöm.
A losonci akcióról még mindig nincsen képanyag sem video, de nem is foglalkoztam vele, bocs, mert most sűrű a program, szerdán megyek feléjük, rákérdezek.
Nincs tapasztalatom a POD-dal, látnom kellene a szitut ,akkor talán tudnék valamit, de igy vakrepülés.
Elvileg nem jelenhet meg a left kimeneten a right- ra panorámázott jel!
Kedves István, már keressük az alábbi probléma okát, gondoltam, bár neked nem POD-od van, hanem Vettád, de hátha mégis tudnál segíteni...
Nagy jó dolgomban kitaláltam, hogy a PodX3Live-ból menjen a tiszta hang (az egyik preset) balra (panorámával) az egyik kombómba, a másik preset pedig jobbra (panorámával) a marshall fejbe (torz). Namost az történt, hogy a hangerő aránya a két cucc között ugyan erős/gyenge arányú, de mivel a torz hangom kissé hangosabb is, mint a tiszta, belemászik a tiszta hangba. Fordítva is igaz, de ott annyira nem zavar (de zavar, mert MAJD Y-kábellel be akarok iktatni egy teljesen tiszta hangot is egy harmadik kombóba).
Mintha a POD panorámája nem tudná némítani az egyik oldalt a másik rovására...
Mit állítottam be rosszul?
Mi a megoldás?
Köszönöm szépen.
Kedves István, már keressük az alábbi probléma okát, gondoltam, bár neked nem POD-od van, hanem Vettád, de hátha mégis tudnál segíteni...
Nagy jó dolgomban kitaláltam, hogy a PodX3Live-ból menjen a tiszta hang (az egyik preset) balra (panorámával) az egyik kombómba, a másik preset pedig jobbra (panorámával) a marshall fejbe (torz). Namost az történt, hogy a hangerő aránya a két cucc között ugyan erős/gyenge arányú, de mivel a torz hangom kissé hangosabb is, mint a tiszta, belemászik a tiszta hangba. Fordítva is igaz, de ott annyira nem zavar (de zavar, mert MAJD Y-kábellel be akarok iktatni egy teljesen tiszta hangot is egy harmadik kombóba).
Mintha a POD panorámája nem tudná némítani az egyik oldalt a másik rovására...
Mit állítottam be rosszul?
Mi a megoldás?
Köszönöm szépen.
Szia!
Az OLP nyakprofilja a Luke esetében nem más, 99% -ban ugyanaz.A szemöldököt érdemes grafitra cserélni, én a húrlábban is kicseréltem graphtech - re a babákat.
Szia Steve !
Az OLP Luke nyakprofilja mennyire más, mint az eredetié ?
Hangkitartás szempontjából van számottevő különbség, érdemes lehet ezért hidat, nyerget cserélni OLP-n ?
Előre is köszi a válaszokat :)
Nekem OLP LUKE modellem van, a Petrucci-ról nem tudok semmit.
A Luke kialakitás és sound szempontjából teljesen egyenértékű az eredetivel, egyszer összehasonlitottuk egy barátommal az én régi ,eredeti Luke -omat az ő vadonatúj eredetijével és az én OLP-mmel és sound sempontjából a következő rangsor alakult ki, de hangsúlyozom , légyfingnyi különbséggel, 1, Az én eredetim 2, az OLP, 3, az új ,eredeti Luke! Nem mondhatom, hogy a haverom boldog volt az eredménytől! :( :)
Az más kérdés, hogy spórolnak a hardwer-eken, nincs satus kulcs, a kar gyakorlatilag szart se ér, viszont a sound és a gitár játszhatósága első osztályú!
Én kicseréltem a kulcsokat eredetire ( 19000 rongy) a kart pedig minimálisan használom! Árkülönbség: eredeti Luke itthon : 6 -700000 FT, OLP ebay-ről postakötséggel, vámmal USA -boltból, 90000 FT ,mindenki eldöntheti megéri -e !
Szia Steve! Leírnád pár gondolatod az OLP-gitárokról? ( Luke és Petrucci modellekről) ?
Megérik -e az új árukat, vagy érdemesebb használtan és olcsóbban megvenni? Hangminőség, játékkényelem, stb. szempontjából milyenek találod.
Köszi!
Japánban 3 éves korban elkezdik tanitani a gyerekeket, de az első három évben semmi elmélet, kotta, szolfézs és ilyesmi nincsen, CSAK zongoráznak fülre és vizuálisan mutogatnak nekik mindent.Három év után , mikor már rendesen zongoráznak, egy hónap alatt felzárkóztatják az agyukat a kezükhöz!
Mert hát ne felejtsük el, hogy a zenélésben nem az a nehéz, hogy tudomásul vegyük, hogy mit hivnak dúr skálának, hanem hogy fizikálisan alkalmassá tegyük a kezünket , a fülünket a lejátszandó dolgok minél szebb, jobb megvalósitására.
A koncertekre senki nem röntgengéppel jár, hogy benézzen a zenész fejébe, hogy mi mindennel van tele és mi mindent tudna, ha nem lenne béna , hanem a hallható élményért !
ez kb. ugyanolyan, mint ahogyan az "irodalom" tantárgy alatt sem elemzéseket meg életrajzokat kéne tanítani, hanem sokkal inkább önkifejezést, és AMELLÉ illusztrálni, ki milyen témát hogyan adott ki magából a világirodalomban.
Volt egy ilyen sejtésem...
Szerintem a lurkókban egy-egy ilyen produkcióval sokkal könnyebb lenne a zene szeretetének csíráját elültetni, mint a monoton acsermelyhallkanzúgottkimikorszületetthaltmeg okítással..
S ha rájönnek hogy milyen jó móka a zenebona, akkor már a klasszikus zenét is "komolyan" fogják venni
Hozzám futottak az utolsó percben, mert oda jár a lányom. Felhivott az énektanárnő, hogy jajj... most mit csináljunk, ( ...pedagógus! ) ?!
Nem kell mondanom, hogy gőze nem volt, hogy kellene hozzákezdeni, pedig nem egy Wagner operát kellett megoldania!
A gyerekek nagyon lelkesek voltak, kettőt próbáltunk velük,nem az volt a szempont, hogy "Chick Corea Electric Band" legyenek
Azt azért elmondom a magyar intézményes zeneoktatásról, hogy sem a fuvolisták, sem a trombitás kislány nem tudta , hogy a hangszerén hol van mondjuk a " gisz"! Végül leirtam nekik egy papirra, a nóta végén lévő témát, hogy vigyék el a tanárjuknak és az mutassa meg nekik!
Szia, Stevepapa! Hadd ajánljam figyelmedbe ezt a kis videót (Sunrise In The Box), attól a gitárostól, aki egyszer egy színpadon mókázott veled Debrecenben.
Köszi a figyelmet!:)
Szia!
Köszi4Örülök, hogy rendben volt a hang, ami a körülményekhez képest nagy dolog !
A mikrofon Shure KSM32 és nincs vonalhang, csak a miki!
Üdv! István
Kedves István! A tegnapi sárospataki koncert nagyon rendben volt! Buli után gratuláltam a keverősnek mert profin tette a dolgát. Végre egy koncert ahol megtolták a gitárt,és dögösen szólt!Egy kérdés: milyen mikrofont használsz a láda elé,és vonalhangod is van-e kifelé és keveritek? Köszi a választ.Üdv.
Kedves István,
tetszett a tegnapi losonci akció, tényleg kár, hogy nem a kisebb teremben tartották. Többen jelezték nekem utána, hogy azért nem is kérdezgettek, mert inkább "gyakorlati", kamara jellegűbb dolgok érdekelték volna őket, amihez inkább szeminárium kellett volna. Mondtam is a dirinek, bólogatott. Aztán mindenkinek fölszedtük az állát a földről...
Az isten neki - fakereszt frazeologizmusnak minden jel szerint nincs szlovák ekvivalense, de ebben a szakmában a nyomozás folyamatos (értsd: örök)... úgyhogy kösz.
Egyébként tanulságos volt. Ha megkapom a fotókat, felrakom vagy elküldöm.
Zorán (a tolmács)
Egyáltalán nem sértettél meg, csak elmondtam erről a véleményemet!
Egyébként, csak bizonyos kifejezéseket nem szeretek, (.. kaptafa..stb) , már csak azért sem , mert az igaz, hogy főállásban egy hard rock zenekarban játszom több mint 20 éve, de mindig csináltam és csinálok mást is, kisteenager koromban is egyformán lelkesedtem Joe Pass-ért, a Mahavishnu Orchestra- ért, és Jimmy Page - ért.Arról nem beszélve, hogy Nagyapám hatására 4 -5 éves koromtól hallgattam a klasszikus zenét ,Wagnertől Straussig...
Az igaz, hogy mindig a fusion állt hozzám legközelebb, amióta 14 évesen sikerült látnom a Return to Forever ( Corea-ClarK - White- Meola) egy koncertjét.
Ajjaj, kedves Steve, pont ettől tartottam, hogy némi sértettséggel fogsz a dologra reagálni, pedig alapvetően nem neked címeztem a dolgot. Magam is 40 és 50 között járó ember vagyok, csak én abba a csoportba tartozom, akik nem értek el semmit, csak évtizedekig álmodoztak a dologról. Ne menjünk abba bele, hogy miért, van ebben lustaság, kitartás hiánya, család munka, szerencsétlen pillanatok tömkellege, zenésztársak, stb. Nem gondolom, hogy videókat kellene felpakonom a játékomról, ez nem verseny, én nem legyőzni akarlak, bár a te műfajodban létezik a "gitárpárbaj", és azért nem, mert simán jobb vagy. Nem csak nálan, vagyunk ezzel még így pár tízezeren. Én nagyon tisztellek, kritikám nem az eddig elért munkásságodra, sikereidre vonatkozik, (megdolgoztál értük, meg is érdemled), hanem csak is a Djangos videóra. Az említett zenekarokat, zenészeket sem neked írtam, hanem az esetleg érdeklődő rajongóidnak. Rólad természetesen feltételezem ezt (sőt még többet is). Csupán azt szerettem volna leírni, hogy mivel ügyes szerző és tanult, technikás játékos vagy egy ilyen az alap stílusodtól merőben eltérő muzsikánál a technika birtoklásával a dallamok terén is érdemes bátrabbnak lenni. Bár van aki azt írta, hogy az ilyen kritikát fel sem vedd, tudom, érted mire gondolok. Az én kvázi sikertelenségem egyik fő okának azt látom, hogy egész életemben nem tudtam eldönteni, hogy rock, vagy jazz, vagy blues, vagy flamenco, stb. Még a legnagyobb muzsikusok is küzdenek hasonló problémával,hisz repertoárjuk beállta után szinte egész életükben ugyanazt nyomják, ami korlátok közé szorítja őket. Előző leg írtam, hogy tisztelendő dolog, hogy megpróbálsz egy-egy dal erejéig kitörni a saját világodból, de ez alapján a felvétel (és csak is ez az egy) alapján úgy éreztem, csak a felszínét, a látványos részét ragadtad meg, ami nyilván a tempóra kiéhezett rajongókat kielégíteti, de hát nem vagyunk egyformák. Én is további sikereket kívánok neked, és elhiszem amit írtál magadról, hiszen eddigi sikereid is bizonyítják. Semmiképpen sem megbántani szerettelek volna. Hogy lásd mennyire komolyan írtam, amit írtam, még a Rockinformot is megvettem.
Ja és ne vegyük magunkat és a zenét olyan véresen komolyan, mert a nevében benne van, hogy JÁTÉK!!! , valaki nem DOLGOZIK a hangszerén, hanem JÁTSZIK, és ebbe uraim bármi belefér, az a lényeg, érezzük tőle jól magunkat, akkor van esély arra ,hogy a zenénktől más is jól fogja magát érezni!!!!
Semmi gond, mindenki úgy mondja el a véleményét, ahogy akarja, én meg úgy csinálom a dolgaimat, ahogy akarom, de azt megtanultam, hogy a legkönnyebb osztani az észt, mások produktumát véleményezni sokkal könnyebb, mint bármit létrehozni, szóval lássuk a szakértő videóit, hogy mi is elmondhassuk ,hogy ..."Szerintünk....!" Bár én alaphelyzetből ellene vagyok az "Úgy kell játszani, mint..." kezdetű mondatoknak, mert jobbnak tartom, ha egy zenész a saját kifejezésmódját próbálja megtalálni, és ha éppen full gain -en szeretne gitározni a Girl from Ipanemára , tegye bátran, izgalmasabb lesz, mint egy 90000000000-ik unalmas, konvenciókhoz ragaszkodó, tradicionális próbálkozás!
Szerintem az ilyenfajta kritikákra nem is kellene reagálni, hiszen az élet téged igazol, te állsz esténként több ezer ember előtt színpadon és nem más...
amúgy meg: épp mielőtt a videódat megnéztem, a gépemen keresgetve rábukkantam egy Rosenberg-trio koncertre és azon ámuldoztam, milyen durván tolja a sweep pickinget... szóval ez a része a kritikának még csak nem is jogos
Köszönöm a jótanácsokat, de úgy gondolom, a kaptafákat tartsd meg magadnak, ha én valaha is kaptafákhoz ragaszkodtam volna, valószinűleg most is ott ülnék Salgótarjánban és másoknak osztogatnék okos tanácsokat a Neten.
Egyébként köszi, hogy felhivod a figyelmemet arra, hogy kiket kellene hallgatnom, csak az a baj, hogy én már a hetvenes évek elején hallgattam Django Reinhardot, Wes Montgomeryt , Joe Passt és ha csak nem vagyunk egykorúak, valószinűleg ekkoriban még a csapkodófülű kutyát tologattad, ha éltél egyáltalán.
Gambale féle pengetés, ( egyébként sweep picking a neve), erről annyit ,hogy már Django is használta azokban az években, amikor még csak fekete-fehér televiziózás létezett. A mai gipsy gitárosok közül ajánlom Joscho Stefant a youtube- on, aki rendszeresen"gyalázza" a stilust sweep arpeggio-kkal!
Alapvetően mindig fenntartottam magamnak azt a szabadságot, hogy olyan zenét irjak és úgy játsszak, ahogy nekem tetszik, és állithatom eddig még nem bántam meg, hogy nem követtem soha azokat a tanácsokat, amelyek megpróbáltak skatulyákba szoritani.
Éppen a sweep picking kapcsán, amit 11 éves koromban ösztönösen alkalmaztam, akkor ,amikor még azt sem tudtuk, létezik majd egy Frank Gambale, tehát nevezhetném Alapi féle pengetésnek is ,kaptam meg az akkori okosoktól, hogy ..."Kitől láttad ezt a hülyeséget kiscsávó, nem hallottad ,hogy mindig váltottan kell pengetni !! ekkor egyébként 1973-at irtunk, Bem apó még épp csak kihűlt, olyan rég volt , én meg mondtam, hogy ezt a szabályt ki hozta törvénybe, Tinódi Lantos Sebestyén, vagy Wagner ?
Szerencsére amikor 14 évesen odakerültem Snétberger "Dicki" Feri bácsihoz tanulni, ( igen a zseniális Snétberger Feri apukája volt ) nála is azt láttam, hogy ezt a technikát használja, szóval megnyugodtam, hogy nem vagyok teljesen hülye.
Aztán eltelt 15 év és jött az Electic Band és Gambale , akiről egyébként a hazai jazzélet akkori nagyjai a legmegvetőbben nyilatkoztak, mindenféle "irógép" -nek nevezve a csávót, de aztán egyszer egyikük, akit a többiek itthon csak" Fat Metheny" -nek neveztek, egy őszinte pillanatában azt mondta nekem, egy tizperces "irógépezés" után, hogy valójában elfacsarodik a szive , amikor hallja játszani.
Szóval mindenkinek sok sikert és mindenki játsszon szive és kedve szerint, nincsenek szabályok srácok, ne hagyjátok magatokat korlátok közé szoritani, mert akkor nem fejlődik a zene! Ha annak idején Jimy Hendrix komolyan vette volna a támadásokat, amik érték a tradicionális blues gitárosok felől, hogy meggyalázza a bluest, meg ilyenek, és beállt volna a szabályosan játszók tömegébe, ma nem tartana a hangszer ott, ahol hála Istennek tart és még mindig boldogult Johnny Lee Hooker lenne a legprogresszivebb gitáros.Neked issok sikert Eadghe, lássuk avideóidat, hogy elmondhassuk, szerintünk hogy kellene...!
Nem akarom Steve-et megbántani, de suszter maradjon a kaptafánál! Ez inkább egy virtuózan előadott stilusparódia. Sajnos a dallamok tekintetében igen szegényes a felhozatal, a farncia gipsy gitározás ennél sokkal, de sokkal dallamcentrikusabb. Steve csak a tempót ragadta meg, ami nem lenne probléma, de hát az ő tudásával a dallami részt is legalább olyan virtuózan kellene kezelni. (Hallgatnivaló: Rosenberg Trio, Birelli Lagrene). Erre a zenére nem lehet egy az egyben a jólismert Gambali féle pengetéseket áttenni, mert bár bizonyos részeknél működik, stílus idegen az egész. Más oldalról viszont nagyon pozitív, ahogy Steve más műfajokkal is megpróbálkozik. Kevés olyan gitáros van, aki akár gyakorlás szinten is hajlandó lenne más műfajok felé kacsingatni, csak szvsz ilyenkor le kell venni a rockzenész gúnyát. Egyébként meg le a kalappal Steve technikája előtt, irigylem a palit, de nagyon.
igen, szerintem EDDA...Patakit, meg Pistit felismertem... a többieket nem tudom kik (de ez az én korlátolt zenei ízlésemnek köszönhető, leragadtam az EDDA-val kapcsolatban a "Kölyköd voltam"-nál, időben is).
Azt hiszem volt benne valami hasonló mondat.